Cerpen : Penantian Sebuah Jawapan

31 August 2008  
Kategori: Cerpen

Laman_hatishiningstars_butterfly@yahoo.com Aku tengok jam di dinding pejabat, 4.45 petang. Huh,15 minit lagi baru boleh balik, gumamku dalam hati. Tak sabar rasanya nak balik rumah, nak packing barang untuk pergi camping. Inilah aktiviti yang paling... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hatiku Tertutup Untukmu

31 August 2008  
Kategori: Cerpen

mamazierozie_mustafa@yahoo.com Tak Mampu Ku menyayangi dirimu lagi“PUISI DAN LAGU KU SELITKAN”Lantunan kidung cinta mengalun sedihterlintas saat dulu kau sudahi akubagai langit runtuh hancurnya jiwakuterhimpit kelutnya kepedihan batinku Mengapa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kita Kawan

31 August 2008  
Kategori: Cerpen

LangeEt_MendUngakill_nemo@yahoo.com Pagi itu, Riqmal lewat lagi. Motorsikalnya dipecut laju, hinggakan terasa motornya melayang. Di dalam fikirannya, dia sibuk mencari seribu satu alasan untuk diberikan kepada pengawas yang bertugas pada pagi itu. Ah!apa-apa... [Teruskan bacaan]

Novel : Saya sayang awak 7

31 August 2008  
Kategori: Novel

Pemuja Rahsia a.k.a INA SUBIRmelvina_teh@yahoo.com Dah hampir setahun setengah kita tak bertemu. Entah apa khabar awak. Kali terakhir saya jumpa awak adalah di mahkamah sejurus selepas kita disahkan bercerai. Ah, sudahlah. Semuanya sudah berakhir, kan?... [Teruskan bacaan]

Novel : 0ps!! Tangkap Basah 5

31 August 2008  
Kategori: Novel

zachwanzachwan@yahoo.com straw di tangan ligat berpusing.ketulan air batu berlaga sesama sendiri.fresh orange yg masih berbaki setengah gelas di serup perlahan-lahan. “afi,betul ker citer ko nie?”soal hairil merangkap best friendsnya.... [Teruskan bacaan]

Novel : SMT Mahkota 22

31 August 2008  
Kategori: Novel

Nurul Aini Bakareyenie105@yahoo.com TIGA PULUH LIMA Tak Seperti Yang Dijangka “Sugoi! Dah ala-ala cerita James Bond lah pula kisah kau ni!” Yui kekaguman. Dia dapat membayang setiap perinci yang dikatakan Ramli. “Begitu rupanya!... [Teruskan bacaan]

Novel : Kuseru Rindu Itu 6

31 August 2008  
Kategori: Novel

Hanni Ramsul “Ingatkan dah lupakan kita,” Hisyam tersenyum sambil bersandar ke kerusi. Senang mendengar suara merajuk Maisara. Akhirnya Maisara mengalah. Sudah lama dia tidak mendengar suara itu. Tidak melihat wajah itu. Rindu di dada... [Teruskan bacaan]

Novel : Prince Charming – Prolog

31 August 2008  
Kategori: Novel

Ratubulan PROLOG: CARTA PRINCE CHARMING MENURUT fakta Prince Charming adalah watak yang lahir dari cerita lagenda ataupun cerita dongeng. Prince Charming dalam Bahasa Melayu adalah lelaki Idaman Malaya. Selalunya Prince Charming ni di katakan seorang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bila Dua Hati Berbicara

21 August 2008  
Kategori: Cerpen

cHE Angin petang bertiup perlahan seolah-olah mengalunkan suatu lagu indah. Air di tasik sesekali berkocak menandakan hadirnya kehidupan makhluk ciptaan tuhan di dasarnya. Bunyian kicaun burung kekadang memecahkan kesunyian petang. Dan turut kedengaran... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Selamat Tinggal Airmata duka

21 August 2008  
Kategori: Cerpen

rosnani hamzah Pannggg!…satu tamparan kuat hinggap ke pipi montel Boq. Tersembur keluar nasi yang baru nak ditelan, satu lagi pinggan Mok pecah dan ikan juga budu bertaburan di lantai rumah. Terkebil-kebil mata Boq melihat ikan kering laju dilarikan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta,air mata dan pengorbanan

21 August 2008  
Kategori: Cerpen

Nik Zulfaqar 29 april 2004 Aku melangkah menuju ke sebuah kedai di perkarangan Kota Bharu dengan menaiki sebuah motorsikal berwarna biru milikku.Aku mencari-cari sebuah kedai kasut yang dikhabarkan oleh kawan ku yang menjanjikan jawatan sebagai pembantu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rahsia Hati

21 August 2008  
Kategori: Cerpen

Faiez Arieff –ooOoo–ARISSYA MELIA, bila terpandangkan senyuman manis yang diukir bibir merah semulajadi itu membuatkan hatinya seakan mencair. Cukup sopan gerak gerinya, tudung yang dipakai biasanya dikemaskan hingga menutupi separuh dada.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sayang kamariah

21 August 2008  
Kategori: Cerpen

mukhlis ar ridha Gambar Kamariah ku tatap tak sudah, ada getar di hujung rasa. Masih wangi baldu kasih sayangnya di sisi ku. Terasa ada sisa titisan tangisan yang mengalir lesu di pipi. Tetamu untuk majlis tahlil arwah pada malam terakhir ini nampaknya... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Trisya 2

21 August 2008  
Kategori: Novel

mawarPuteh Selesai solat Zohor, aku menghabiskan masa membaca novel ‘Semusim Rindu’ yang baru aku beli.jalan ceritanya menarik perhatianku.handset ku bernada lagu ‘Sempurna” berbunyi sekejap.Missed call daripada Anis. “Anis..??Apalah... [Teruskan bacaan]

Novel : hot gimmick 8

21 August 2008  
Kategori: Novel

young shasfa (Frm one)asyma_alyahya@yahoo.com Part eight~ ( kn0w m0re, like m0re ) “OH no…!!! Padatnya jadual ni… biar betul???” “Eh, engkau ni dari planet mana, Killa? Dah namanya periksa, tentulah masa dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Derita Kasih 3

21 August 2008  
Kategori: Novel

nurasz “Awak nak bawa saya ke mana sebenarnya ni?” tanya Nazirah setelah 10 minit perjalanan. “Ke office sayalah. Saya bukannya orang yang suka menipu lebih-lebih lagi pada orang tua,” jawab Lokman. Nazirah mendiamkan diri setelah... [Teruskan bacaan]

Novel : Salah Faham 1

21 August 2008  
Kategori: Novel

kak we Majlis perkahwinan Azmer dan Athirah berjalan sangat meriah. Pasangan pengantin diserikan dengan persalinan ungu, warna kesukaan Athirah. Akhirnya hari ini menjadi saksi kepada kesetian cinta mereka dari zaman sekolah menengah lagi. Aku gembira... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Thriller 2

21 August 2008  
Kategori: Novel

penulis jalanan 2008 Aku memandang kosong gambar pemandangan di laut yang tergantung rapi di dinding ruang tamu rumah sewaku. Fikiranku semakin hari semakin bercelaru . Aku tidak tahu mengapa semenjak malam itu hidupku seperti tidak tentu arah. Aku sendiri... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tak apa papa, mama tak kisah

19 August 2008  
Kategori: Cerpen

Hanni Ramsul Aku bungkam. Jambangan bunga yang dikirim aku bawa ke hidung. Wangi. Sudah seminggu berturut-turut jambangan bunga ini sampai ke meja receptionist dan sudah seminggu berturut-turut juga aku mengutip jambangan ini di meja Ayu budak receptionist.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terima Kasih

19 August 2008  
Kategori: Cerpen

inkdakwat Beg yang disandang dibahu perlahan-lahan kulurut kebawah…melabuhkan seketika badanku diatas kerusi panjang di perhentian bas…mak disebelah kurenung penuh kasih…kasihan..mana arah hala tuju kami?kl bukannya kecil…aku memejamkan... [Teruskan bacaan]