Cerpen : Menantu oh Menantu

31 October 2008  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Hanni Ramsul Panjang muncung anakku , manatap wajah neneknya. Aku memerhati dari jauh. “Opah… Kak Long tak pandailah. Macam mana nak gantung ni? Opah suruhlah Maksu yang buat,” “Tak pandai…tak pandai…... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Menjaga Hati

31 October 2008  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Ilmar Imia “Ain, macam mana plan kita petang ni? Jadi tak?” “Jadilah. Lepas habis kerja ni, aku terus gerak ke sana k.” “Ok.” Talian dimatikan. Ain melihat jam di komputernya. Masih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kepahitan Cinta Pertama

31 October 2008  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : k.a~kKelliRu@nnnnnnnnnn terpaku aku sendiri memandang bintang dilangit… indah, cantik terbentuk. Begitu besar ciptaan ALLAH dimuka bumi.Alangkah indah jika aku menjadi bintang dilangit, pasti hidupku sentiasa ditemani insan-insan dimuka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hanya Dia Dihati

31 October 2008  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : NUR AWATIF BT ZULKEFLI Hari yg paling indah,Putri keluar dari rumah terkial-kial mencari kasut sekolahnya.Di depan rumah kelihatan adiknya,Fariz sedang menunggu.Mereka menaiki skuter yg dihadiahkan oleh ayah mereka,Hj.Othman.Hari nie merupakan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pantai Memori

31 October 2008  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Allianora Hari ini hari pertama cuti pertengahan penggal. Akmal tidak dapat mengawal kegembiraannya sejak tadi. Dia masih lagi tersengih-sengih mengenangkan cuti yang bakal dipenuhi dengan pelbagai aktiviti bersama kawan-kawannya kelak. Banyak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Warkah buat mu sayang

31 October 2008  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : DEGIL ‘Assalamualaikum wahai kekasih yang ku cintai..Maafkanlah aku andai surat ini mengganggu ketenteraman hidup barumu. Ketika kau membaca surat ini, aku berada jauh dari singapura untuk mencari diri yang hilang. Di sini aku ingin... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Andai ku tahu

31 October 2008  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : ASK “TAK baik kau memainkan perasaan dia, Dura.” Aku mendengus. Kurang senang dengan kata-kata Anisa. Apa yang tidak baiknya? Aku rasa, aku layan dia macam orang lain juga. Tak ada yang lebih, tak ada yang kurang. Tambah-tambah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sweet Lovely Lavender

31 October 2008  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : violet_purple “Woi, aku tunggu kau punya la lama! Baru sekarang kau tunjuk bulu hidung kau! Apa kes?! Nak terberak aku dibuatnya, kau tau tak?!” marah Mia tanpa mempedulikan pandangan mata orang sekelilingnya. “Eh,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Satu Janji

31 October 2008  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : eyla aqilla “Ya Allah, Ya Tuhanku… Ampunilah segala dosa-dosaku, dosa kedua ibu bapaku, guru-guruku serta seluruh umat Islam. Ya Allah, Kau bukakanlah pintu hatiku, kurniakanlah NurMu kepadaku dan janganlah Kau palingkan hatiku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Lisa

31 October 2008  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : SYAH Lisa!!!!”Apehal lah kene dgn bdk nie pg2x lg dh terjerit wat sakit anak tekak jer.“wei yg ko g jerit apehal ah baru sebulan x jumpe tp mcm dh setahun x jumpe jer”kataku sebaik sahaja Intan datang ke arahku…. “ak... [Teruskan bacaan]

Novel : Alamak, kena kawen 4

31 October 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : sweetlavender a.k.a rathe manith15 Bab 4 -Alamak, accident-4.47 a.mAku mengiring. Menggeliat. Ada tangan seseorang di atas badanku. Mama nih suka ngat peluk aku kalau tidur. Tapi, tangan ni putih then... [Teruskan bacaan]

Novel : She is my maid or mermaid? 2

31 October 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : Ritintin “Nie bilik kau, aku belum kemas lagi jadi kau pandai-pandai la kemas sendiri, lagipun kau kat sini memang untuk mengemas kan..” Alisyah terasa dirinya di sindir, tak guna punya lelaki…. Geramnya!! Rasa nak cekik-cekik... [Teruskan bacaan]

Novel : Derita Kasih 10

31 October 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : nurasz Kini Lokman telah mula menerima pemergian Nazirah daripada hidupnya. Dia tidak mahu lagi terus membiarkan dirinya dihimpit kekecewaan yang bakal memusnahkan hidupnya. Syarikat yang telah 2 bulan tidak dipedulikan itu diusahakan semula.... [Teruskan bacaan]

Novel : Perginya Bersama Cinta 5

31 October 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : Putri Lily Bab 5 HERLY DIANA sedang memasak di dapur. Norazmin tiada di rumah kerana bertemu dengan kawan-kawannya. Walaupun Herly Diana rasa lega kerana kesibukannya tidak diganggu oleh Norazmin, tetapi sebenarnya dia terasa sepi walau hanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Bicara Sang Bulan 6

31 October 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : Sang Ratu 10 Aku diberi cuti 3 hari oleh doctor. Tetapi aku meminta seminggu dari boss aku. Aku kira aku perlu pergi bercuti. Inilah yang biasanya aku lakukan andai dihimpit masalah yang tidak kunjung selesai. Selama aku bekerja, aku kira... [Teruskan bacaan]

Novel : L.o.v.e Is C.i.n.t.a 3

31 October 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : akucintabiasa Malaysia8.00 pagi ,16 julai 2008 Matahari mula menerbit dan sinar mula menyerlah.Penerbangan bermula pukul 11.00 pagi ker Sheefield .“Elia..“Yer kak naper?“akak nak mintak tolong leh tak?“ermm leh naper?“tolong... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Si Baju Kebaya 1

31 October 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : LeaQistina [Sentiasa memimpin. Moto dijulang ~ Palapes UTM, 2008] “Tinjau.. gerak..”, jerit Syamir. Selepas beberapa langkah dia meniarap, sambil memberikan arahan. “Down..” Lantas dijeritnya kembali. Memberikan... [Teruskan bacaan]

Novel : Selaut Kasih Selangit Rindu 1

31 October 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : Scarlet “Aduh! Banyaknya kerja, mana satu nak buat ni?”, Sindora mengeluh dalam hati. Sudah beberapa hari dia dibebani kerja-kerja yang menimbun, ini disebabkan pembantunya, Shahida cuti bersalin, dia kena melakukan dua kerja.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta ‘Kan Membawamu Padaku 7

31 October 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : Ilmar Imia BAB 7 Hari ini Hani bangun awal. Pagi-pagi lagi dia sudah bersiap untuk keluar. Bibirnya tidak berhenti mengukir senyuman seperti sang suria yang memancarkan cahayanya pagi itu. Selepas berpuas hati dengan penampilannya,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Seukir Kata Dari Hati

30 October 2008  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : cHE Malam ini bagaikan seolah-olah mengerti kegelisahan hatiku. Tiupan angin sepoi-sepoi bahasa menambahkan lagi kedinginan malam yang diterangi suasana gemerlapan kilauan cahaya dari lampu-lampu jalan dan bangunan-bangunan pentadbiran kerajaan.... [Teruskan bacaan]