Novel : Hyperzia 4

31 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : Kronika Bab 8 : Muslihat Red Level 2015 adalah tahun getir bagi penduduk bumi. Manusia berkerutunan Aramus semakin ramai yang menonjolkan diri. Mereka terdiri dari dua fahaman yang berlainan. Pro-Chaos dan Anti Chaos. Pro-Chaos adalah golongan... [Teruskan bacaan]

Novel : Budak maha pelik 7

31 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : farahlynn “Ya,saya.” Dia tersenyum nipis. Matanya tertancap ke arahku. Aku menelan liur. Biar betul dia ni yang sukakan aku sampai tulis surat segala. Sebelum ini, bertukar senyum pun tidak pernah, apa lagi bertegur sapa. Yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Ku Tetap Menyayangimu 5

31 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : FaT!N 5 Setelah tamat kuliah,Nia berjalan untuk pulang ke asramanya.Hari itu dia berasa sungguh letih.Apa tidaknya,hari itu dia masih belum dapat berehat.Dia sudah dapat membayangkan katil empuknya di asrama sedang menunggu kepulangannya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Pemburu hati 2

31 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : tulip & blackrose “Ok. Aku pun tak suka kat Puteri sebab Is suka kat dia”, kata Dian perlahan. Tak sangka usahanya sia2 saja. Selalunya sekali dia goda lelaki, lelaki tu dah jatuh cinta kat dia. Tapi…“Lupakan je... [Teruskan bacaan]

Novel : Amoi 1

31 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : Ah_moi Ayu menjingkit-jingkitkan kaki perlahan,lagak macam pencuri.Apalah agaknya budak-budak ni buat malam-malam minggu begini?Mesti tengok Vcd, kalo tidak pun pergi dating.Bukan boleh percaya sangat diorang ni.. ” Woittt! Buat apa... [Teruskan bacaan]

Novel : Setulus Kalbu 1

31 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : Dewi Aku duduk menghadap cermin yang sudah pun aku bersihkan sebentar tadi. Wajahku tampak lebih jelas. Siapa sangka, teruna yang dulunya kurus kering bagaikan cicak kobeng kini boleh berubah menjadi tegap. Kacak juga aku sehingga menyebabkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Indahnya Cinta

29 December 2008  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : penanda wacana Laut yang tenang membiru..amat mendamaikan. Betul la apa yang dikata,laut itu memberi ketenagan jiwa yang sukar dimengerti. Aku ingat lagi kata-kata dari sebuah buku yang aku baca, Rasulullah saw amat suka dengan laut, air terjun…... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sambungan Cinta Tudung Botol

29 December 2008  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Lia Ania Farezul mempercepatkan langkahnya ke bilik yang menempatkan satu-satunya gadis kesayangannya. Sudah dua hari dia gagal menjenguk gadis itu kerana kesibukan yang teramat. Dan sekarang, dia benar-benar rindu akan gadis itu. Meskipun... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Antara Kita

29 December 2008  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Ridhwan Zainudin 1994 Semilir petang bertiup lembut menampar dedaun ketapang yang lebar. Kicau burung meriuhkan suasana petang. Kelihatan seorang budak lelaki bersama-sama seorang kanak-kanak perempuan sedang seronok bermain ditemani panorama... [Teruskan bacaan]

Cerpen : My Only Love

29 December 2008  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : key_mah “Wei,apa ni main tarik-tarik baju aku ni,”marah Rezza apabila Zara menarik kolar bajunya.Perempuan ni memang tak reti nak berlembut.Kalau marah tu semua benda dia nak lempar.Nasib baik aku tak duduk sebumbung dengan dia.Kalau... [Teruskan bacaan]

Novel : Saya sayang awak 15

27 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : Pemuja Rahsia a.k.a INA SUBIR Selepas dua hari berehat di rumah, barulah saya memulakan kembali tugas di pejabat. Sebaik saja melangkah masuk ke dalam pejabat, semua orang seakan terkejut memandang saya. Saya hanya mampu mengukir senyum yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Perginya Bersama Cinta 14

27 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : Putri Lily SEKUNTUM mawar merah yang masih segar berada di tangan Herly Diana. Bunga itu disembunyikan di belakangnya sambil dia berjalan perlahan-lahan menghampiri ibunya yang sedang berbual mesra dengan Puan Faridah. Nurul Hana di sebelah... [Teruskan bacaan]

Novel : Derita kasih 16

27 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : Nurasz “Wani, kamu pastikah mengenai hal ini? Jangan main-main dalam hal macam ni,” ujar Puan Halimah terkejut. Cerita yang keluar daripada mulut anaknya itu sangat sukar untuk dipercayai. Apatah lagi ia melibatkan kawan baiknya... [Teruskan bacaan]

Novel : 0pss!! tangkap basah 12

27 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : zachwan Acap merenung jalan masuk ke banglo papa dan mamanya. Lama. Setelah Afi dan Hairil berangkat pergi ke KLIA tadi, Acap masih merenung jalan yang di lalui abangnya tadi. Kata-kata abangnya semalam dirasakan tak masuk akal. Selepas pengakuan... [Teruskan bacaan]

Novel : Terlalu Cinta 6

27 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : Lia Ania 10 Cepat benar masa berlalu. Sekarang sudah masuk bulan ketiga dan pertengahan bulan tiga keputusan peperiksaan SPM akan keluar. Aku semakin risau dan takut. Macam mana kalau aku gagal? Apa aku nak cakap dengan abah? Teruk betul rasa... [Teruskan bacaan]

Novel : Air Mata Hati Bab 12

27 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : LeaQistina Ezani membelek-belek kulit luar novel ditangannya. Telah usang namun masih lagi berada dalam keadaan yang baik. Tajuk novel tersebut direnung lama. Seredup Kasihmu. Suatu senyuman tersiat dibibirnya. Akhirnya berjaya juga aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Kuseru Rindu Itu 18

27 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : Hanni Ramsul Telefon ditangan dicampak kasar ke sofa. Melepaskan rasa geram yang bukan sedikit. Irama true tone dibiarkan terus beralun. Matanya pula terus melekat ke kaca televisyen. Cuba sedaya –upaya mengacuhkan deringan itu. Gagal.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Si Baju Kebaya 8b

27 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : LeaQistina “Farah buat ape kat sini?” tanya Syamir lembut. Lamunan Farah Aqilah semenjak tadi tiba-tiba terganggu. Farah Aqilah tersenyum lembut. “Tak ada apa-apa. Saja je Farah tengok-tengok kat sini. Aman je rasa suasana... [Teruskan bacaan]

Novel : Pergilah Air Mata 16

27 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : Hanni Ramsul Perlahan pintu bilik diketuk. Sunyi. Tangannya cuba menolak daun pintu. Tidak berkunci. Membuat darahnya terasa menyerbu ke muka. Pantas dia melihat jam di tangannya. Sepuluh minit sebelum pukul tujuh pagi. Takkan seawal ini Sabrina... [Teruskan bacaan]

Novel : Dari KL ke Luxembourg 16

27 December 2008  
Kategori: Novel

Nama Pena : aisya sarah BAB 16 PETANG itu, Rafidah berjanji hendak memasakkan makanan kegemaran Qaseh dan Datuk. Qaseh sedang leka mengemas bilik arwah Tuan Nizam dan Puan Yasmin. Dikemas almari baju. Album-album lama yang berada di dalam almari itu... [Teruskan bacaan]