Cerpen : Isteri Untuk Atukku

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : dia adila “Anis anak pungut..anak pungut.” Ejekan Najwa dan kawan-kawan lebih kuat. Anis berlari mendapatkan kereta atuknya yang tidak jauh dari pagar sekolah. Pintu kereta ditutup kuat. Pantas air matanya merembes keluar tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tebus Dosa

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Dewi “Ibu, tolong Ana bu. Ana takut petir ni,” jerit Ana. Sejak dari dulu lagi Ana risau, takut-takut disambar petir. Itulah siapa suruh degil sangat. Pn. Jamilah dah pesan awal-awal lagi supaya balik cepat tak pun bawa payung... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kad Ungu

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Wans “Ma…mak, a..a..pa se…mua i..ni?” Bibir Waliyah terketar-ketar menutur kata. Tangannya menggigil. Kad berwarna ungu telah renyuk dalam genggaman Waliyah. Perlahan-lahan, air matanya mengalir lesu dari tubir... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Zarith Syuhada

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : hawahashima Malam yang indah. Langit yang ditaburi bintang-bintang berkerlipan di angkasa raya memagari bulan yang begitu sempurna bentuknya malam ini. Tidak berkilauan namun penuh seri cahaya yang mengasyikkan. Dipandang dari bumi yang aman... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sambungan Gadis penghantar mempelam

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Siti Zaharah …”Aishah ikut abang balik ye? Semua orang sedang tunggu Aishah kat rumah.” Terkejut Aishah mendengar ajakan Ikmal.“Semua orang tunggu Aishah?”“Hmm..” kata Ikmal sambil mengangguk. ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ruh

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Qaiszar Fazzamy “Yam Sennggg..!!”, sorakan bingit dari kumpulan yang memenuhi meja itu menggamit perhatian segelintir pengunjung lain. Walaupun dentuman bunyi lagu berentak disko itu memekakkan telinga, suara sorakan mereka masih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cerita Diena

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : twinstar Aku memerhati ke seluruh bilik. Timbunan hadiah pemberian teman-teman dan sanak-saudara diletakkan di penjuru bilik.Aku tersenyum sendirian.Riuh-rendah suara saudara-maraku diluar tidak menarik minatku untuk menyertai mereka.Aku harap... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta yang tercipta

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Iris “betul ke apa yang kita buat ni abang?”Tanya Datin Maziah kepada suaminya Datuk Shahril.“apa pulak tak betulnya, abang rasa ini je jalan yang kita ada untuk alihkan perhatian Daniel pada Natasya tu. Saya tak tahu la... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Karya Cinta Aku

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Zealey Kepala Fisha bagaikan mahu pecah mendengar kebisingan yang melampau sejak sejam yang lalu. Sudah disumbat telinganya dengan kapas sepadat mungkin agar bunyi bising itu tidak tembus masuk hingga ke gegendang telinga dan menyentuh tulang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sambungan Suite 6019 : Jom papa

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : LeaQistina Sambungan Suite 6019: Jom papa..!! EMPAT TAHUN KEMUDIAN “Haikal…” jerit Hakim dari dapur pada anaknya. Haikal yang sedang melakukan operasi ‘mengemas’ surat khabar lama papanya, lari terkedek-kedek... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terima Kasih Cinta

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : chingu Suasana Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Payong kelihatan lengang. Maklumlah, sesi persekolahan pagi telah tamat, jadi semua pelajar dah pulang. Cuma ada sebilangan pelajar yang belum pulang, terpaksa hadiri kelas tambahan, itu pun disebabkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sebuah Cinta Sonsang

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : asMAWARdah@AD ” Abang tak suka tengok Ayang kawan dengan mamat tu. Dia macam minat jer kat awak.” Syarifah Mahizan kurang senang melihat Shanaz begitu rapat dengan pelajar senior Fakulti Kejuruteraan. Memang orangnya kacak dan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pergi Dia Meninggalkan Penganti

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : EKAH Suasana didalam rumah banglo putih ini begitu riuh sekali. Sanak saudara bertumgkus lumus menyiapkan persediaan perkahwinan aku dengan wanita pilihan umi dan walid. Riuh rendah suasana rumahku ketika ini,mereka bergembira,maklum sahajalah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : 143, I Miss U

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : dolphin_penguin Aku sendiri pun tak faham. Kenapa semua ni terjadi. Aku tahu,semua ni takdir Allah. Tapi kenapa aku? Da_danial94: Sebab,awaklah orang yang paling kuat untuk hadapi dugaan ni. Allah takkan bagi awak senang-senang je masuk syurga... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ikrar Cinta

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : QuRRaTul MaLyanaH SHuHaiMI Malam itu Iskandar menanti dengan perasaan gusar, jam menunjukkan tepat pukul 7 malam, tetapi bayang orang yang di nantikannya tidak juga kelihatan. Ingin sahaja Iskandar pergi sahaja dari situ namun hatinya mengatakan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku , Dia & Hidupku

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : garfield vs conan Hari ini merupakan tarikh keramat buat diriku kerana pada bulan tersebut aku akan mendaftarkan diri sebagai pelajar sekolah teknik. Setelah mengalami beberapa kekecewaan kerana berada di sekolah menengah biasa yang banyak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pedihnya Semalam

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : joie lenz Azmi.“Tak!saya x kan benarkan Hafiz kawin.Tah betul ke x Hafiz yang mengandungkan dia.Bukan boleh percaya sangat cakap diorang tu,biasalah,orang miskin,ada saja idea nak dekat dengan kita yang kaya ni.” Pekikan dari mama... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Nakal aku menjadi

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : cold-hearted “Weyh, tunggu jap. Aku nak cakap something dgn ko la,” aku memanggil laki yg berada tidak jauh dari aku…. Eh, lupa nak perkenalkan diri. My omma (emak) bagi nama kat aku, Nur Farah Syakilla. Sifat dan tingkah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Love me, not my past

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Nafisya Jam sudah menunjukkan pukul 2.10 pagi. Sejak pukul 11 malam tadi dia cuba untuk melelapkan mata, namun segala usahanya hanyalah sia-sia. Kelopak matanya bagaikan ditongkat dengan tongkat hikmat, pandangannya masih cerah. Cahaya bulan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sambungan Sedetik cinta

31 January 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : jentayu Khairul mengambil keputusan ke mencari Nia di bandar besar itu. Selama ini tidak terlintas langsung untuk ke bandar itu seumur hidupnya. Khairul mengisi borang cuti selama seminggu dengan harapan dia boleh menmanfaatkan masa itu untuk... [Teruskan bacaan]