Cerpen : Pilihan-Nya untukku

31 March 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : ratna sang ratu “Ei, Hujan!!!”jerit Maisara kuat. Faisal yang berjalan beriringan dengan Maisara berhenti dan cepat-cepat menadah tangannya di udara. Maisara turut sama berhenti. Faisal membalik-balikkan tangannya, cuba untuk merasakan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Adikku Nurzaliza

31 March 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : LC Nur Zaliza, pemilik nama itu amat istimewa dalam hatiku. Aku menyayanginya melebihi sayangku kepada diriku sendiri. Aku rela korbankan apa sahaja untuknya. Dia benar-benar istimewa dalam hatiku. Terlalu istimewa! ” Jaja sayang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia bukan milikku

31 March 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : CINTA Untuk kesekian kali, butiran airmata jernih persis mutiara ini ku kesat. Bukan niatku menepis coreng coreng luka dihati, jauh sekali menafikan perasaan sedih menghiris kalbu, Cuma menghayati bait bait kemanisan tersembunyi di sebalik... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Under My Umbrella

31 March 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : anarif “what? No, I don’t think she is the one.” Rina membantah keras. Afiq mengeluh. Dia sudah menjangka penolakan itu. “rina, please don’t be like this. Kau kawan aku kan?” “but I don’t think... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Itally London Ukraine (II) : ArBSCaNe

31 March 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Q.deonly “Write chemical equations for reactions in stages II and IV.” Puan Norhayati membuang pandangan ke arah seisi makmal chemistry. “ALLAH! Senang jer.” Puan Norhayati menulis sesuatu di papan putih. “stage... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sudah Tiada Tunasnya

31 March 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : uyul3488 Sekelip mata sahaja raut wajah itu berubah rupa.Kalau tadi bagai tiada masalah tapi kini bagaikan Tsunami yang melanda.Ada sesuatu yang diselindungkan dari dua mata itu,sementara sang gadis diam membisu.Bukan niatnya buat lelaki itu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan isteri Gelapku

31 March 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : syah asyraffi Ikhwan memandang wajah nabila penuh kesayuan. Dia tidak tergamak untuk memutuskan hubungannya dengan Nabila tapi dia terpaksa. Nabila hanya membisu seribu kata. Sememangnya nabila seorang perempuan yang polos dan naļf. Sesekali... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bahagia bersama

31 March 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : shahqax Hari ini aku nak pergi menonton wayang bersama dengan rakan-rakan aku. Inilah rutin mingguan aku dan rakan-rakanku apabila tiba hujung minggu. Aku dan rakan-rakanku mempunyai minat yang sama dan sebab itulah kami masih bersama hingga... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sayang,akhirnya kau pergi jua

31 March 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Qasrah_Zaifa “Baik kau buat keputusan cepat.Aku dah tak boleh tunggu ni.Aku nak nikahkan jugak Ezman dengan Maria.Aku tak kira.Samada kau setuju ataupun tak,itu terpulang pada kau.” “Kenapa Mama buat saya macam ni?Apa... [Teruskan bacaan]

Novel : She is my maid or mermaid? 11

30 March 2009  
Kategori: Novel

Nama Pena : Ritintin Alisyah dan Nayi tidak jadi untuk meronda lapangan terbang, dia hanya diam membisu, masih malu dengan kejadian tadi. Sesekali Alisyah mencuri pandang melihat Herddy. Lelaki tu santai jer.. tak malu pun! Ah! Dasar lelaki tak malu!Dalam... [Teruskan bacaan]

Novel : Pergilah Air Mata 30

30 March 2009  
Kategori: Novel

Nama Pena : Hanni Ramsul “Siapa tu?,”“Ikmal,”sepatah kata meniti bibir Maria sambil dia letakkan semula telefon bimbitnya ke meja. Amira tersenyum kecil.“Kenapa?,”satu lagi soalan berbuah di bibir gadis itu.Maria mengangkat... [Teruskan bacaan]

Novel : Gila kau 14

30 March 2009  
Kategori: Novel

Nama Pena : Dia Adila GK 14. Shahrul duduk di bawah khemah menghilangkan penat. Ramai tetamu yang sudah balik. Hanya tinggal saudara-saudara terdekat yang tidak memerlukan layanan. Dari jauh dia melihat Munirah yang anggun berbaju pengantin. Masih tergambar... [Teruskan bacaan]

Novel : Prince Charming 21

30 March 2009  
Kategori: Novel

Nama Pena : Ratu Bulan Peperangan Cinta Dua bulan kemudian… “Mujurlah aku bukan pengawas, kalau tak sudah lama aku bom handset kau tu,” ujar Nurul menghampiri Sofea dengan semangkuk bihun sup yang baru sahaja dibelinya tadi. Keadaan... [Teruskan bacaan]

Novel : Jodoh Atau Cinta 16

30 March 2009  
Kategori: Novel

Nama Pena : Iman Hazana Iman membantu Mak Timah menyediakan hidangan di atas meja. Sesekali terdengar suara mertuanya dan keluarga Mak Long Danish ketawa. Iman langsung tiada hati untuk menyertai mereka kalau hanya dia akan menjadi bahan sindiran mak... [Teruskan bacaan]

Novel : Siapa Amira? 8

30 March 2009  
Kategori: Novel

Nama Pena : Putri Lily JANUARY 2007 PUTRISYA mengalihkan pandangannya ke lain. Matanya terasa penat kerana lama memandang skrin komputer. Kalau sudah asyik menaib, dia boleh tahan berlama di hadapan komputer tanpa memikirkan kesihatannya. Apabila Putrisya... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Bilang Cinta 12

30 March 2009  
Kategori: Novel

Nama Pena : misz_waniey BAB 12 “Betul Mia, perempuan tadi tu cantik betul..” ngomel Zikri bersungguh-sungguh membuatkan adiknya mencebik. “Suka hati abang la!” sudah malas untuk Mia mendengar celoteh abangnya yang tak sudah-sudah... [Teruskan bacaan]

Novel : Alamak! Arziril ke Ariel!? 12

30 March 2009  
Kategori: Novel

Nama Pena : misz_waniey BAB 12 Yasmin melihat jam di tangan. “Mana minah, ni! Dah lebih setengah jam tunggu. Pergi ke tandas ke buat tandas?!!” rungut Yasmin. Mereka yang lain masing-masing mengeluh di dalam kereta menunggu ketibaan Dania. “Dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Haruskah Kita Bersama 10

30 March 2009  
Kategori: Novel

Nama Pena : nae Malam itu, Eddy pulang ke rumahnya dengan perasaan gembira kerana hubungannya dengan Zara telahpun jernih kembali. Sesampai saja di rumah, dia terus menuju ke bilik Ira untuk berkongsi berita gembira itu. Ira yang asyik termenung di balcony... [Teruskan bacaan]

Novel : Finding Mr.Glasses 9

30 March 2009  
Kategori: Novel

Nama Pena : BlueRose Elina mengutip cd dengan hati berang. Dia kemudian menyusun kembali berpuluh-puluh cd itu di almari. “Daniel-senpai, jangan sepahkan cd lagi atas lantai. Kalau terpijak, kaki boleh luka,” kata Elina lembut. Daniel yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta @ Wisma Beta Siber 4

29 March 2009  
Kategori: Novel

Nama Pena : Nama Penulis Pertemuan tak disangka.. Lelaki itu mengangkat kening,tetap selamba.Dia mengangkat gitarnya lalu berlalu dari situ,masuk ke bilik yang disediakan untuk pekerja.Yana masih terpinga-pinga.Dia menyangka tidak akan ada lagi pertemuan... [Teruskan bacaan]