Cerpen : Kisah Cinta Emelda

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : BlackPearl Emelda menyapu sedikit pemerah pipi di pipinya sebelum mencalit warna merah di bibirnya yang merekah cantik. Dipandang wajahnya yang sudah disolek cantik namun ringkas itu dengan teliti di cermin. Setelah berpuas hati, diambil pula... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku cinta padamu

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : fisha humaira “Maira…ada orang kim salam kat kau….budak sama tingkat ngan aku…”.Tegur Aina ketika kami keluar makan tengahari di foodcourt. “Urmmm….saper…kiter kenal ke…kiter penah nampak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Boss, Asik Lupa jE!

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : dr.rock “Kau memang nekad nak bertanding ke untuk pilihan raya tahun ni Helmi.Aku yakin kau boleh menang election tu tapi ada satu perkara yang kau kena ingat”. Kata-kata yang terhambur dari mulut Azril membuatkan tangan Helmi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih seorang lelaki

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Shakira Johari Muazzim duduk melepaskan keluhan kecil.Dilonggarkan tali leher berwarna hitam yang dipakaikan di lehernya itu.Butang atas baju kemejanya,dibuka.Dadanya sesak kini.Hatinya makin runsing.Matanya dihalakan keatas,perlahan-lahan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dah Jodoh!!

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : alia maisarah ‘Bu,Linda rindukan ibu’aku menangis teresak – esak mengenangkan ibu yang telah kembali kepada pencipta-Nya sebulan yang lalu.Beginilah hidupku semenjak ibu meninggalkan aku secara tiba – tiba kerana... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Yang terbaik

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : cahyacinta Dua hari lagi Mega Holding Berhad akan mengandakan makan malam tahunan.Huhu ini lah acara yang paling aku tak suka.Bagi aku makan malam ni hanya menyusah kan,nak kena cari baju lah,beg lah kasut lah,aku dah lah sibuk dua tiga hari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Untukku

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : azwanizan awang “Aku terima nikahnya Tengku Ardini Nazifah Binti Qaulif dengan mas kahwinnya RM 80 tunai,” lafaz Fendy dengan penuh yakin. Sebaik mendengar lafaz itu, air mata Ardini menitis. Bukan tidak gembira dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : shinasuke Kuintai pondok pengawal. Pintu pagar tertutup rapat. Alamak! Pak cik tu tak balik lagi. Tak mengantuk ke orang tua tu? Dari petang semalam sampai pagi ni asyik muka dia je yang duduk dalam pondok tu. Buntu aku memikirkan idea terbaik... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Tercipta Untuk ku

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : vanila ice “Hai awal ari nie…Baru pukul 7.30 pagi selalu nya.pukul 7.45 kau dh mula on pc”..Tegur Nazirah. “Awal lagi ni.Jom kita makan dulu.Tti baru bersemangat nk keja”Ajak Nazira sambil membelek jamnya.“Ok... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tangga, Ain & Am

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Pennywords “Zarul Irham!!!” lantang kedengaran suara Ain Najwa dari sebelah. Zarul Irham yang sedang leka mengulangkaji pelajaran di balconynya memandang Ain Najwa sepi. “Apa kau nak, Ain?” cermin mata diletakkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku, dia dan SMS

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : orkid_hutan Jarum jam yang sejak azali berdetik telah mengarah ke digit terbesar dalam pusingannya. Jarum panjang dan juga yang pendek. Sahlah telah hampir 2 jam Laila menghadap buku ‘gemuk’ itu hingga tidak sedar waktu hampir... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Syameer + Syameera

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Meyza Adeena “Aku cukup2 menyampah denagn jantan macam kau neh!!!” bentak Syameera. Syameer terpempan. Alamak! Minah ni dah buat hal dah. Getus hati Syameer. “Apa plak kau neh?Dari tadi asyik menyumpah-nyumpah aku?”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Penghujung Takdir Cintaku

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : angles Sedihku,sakitku,ku terima..Ku rela,ku pasrah,jalanmu..Ini suratan..Aku di coba..Demi rahmatmu ku memohon..YaAllah..Redhai ketulusan hati..YaAllah..Beri aku ketabahan..YaAllah..Aku sanggup berkorban..Demi rahmatmu..YaAllah.. Setiap baris... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sehangat Kasih mu

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Anna Salsabil Jari-jemari ku kaku di atas butang-butang telefon. Hatiku berbelah bahagi. Antara hendak atau tidak. Nombor yang tercatat di dalam buku telefon, ku sebut berkali-kali. Seperti aku telah menghafal nombornya walaupun tidak pernah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Zahin sayang ayah

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Sya Izz Nama aku Zahin.Aku ada seorang ayah yang bagiku adalah superhero.Aku anak tunggal dalam keluarga aku.Aku cuma ada ayah dan ibu selain saudara maraku yang lain.Umur aku 10 tahun.Sekarang ni cuti sekolah jadi masa ini lah yang selalu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Semanis Biskut Marie

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : MelissaSuzailyn Arghhh mengantuknya! Rasanya lebih sepuluh kali kot aku menguap. Penat sungguh rasanya badan ni. Nak kata malam tadi tidur lewat taklah juga, tapi mungkin aku tak biasa dengan persekitaran baru ni. Maklumlah dulu time aku habis... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tragedi

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : swyziss_mirna92 “Arghh, Qaseh tolong aku! Sakit!”. Aku hanya mampu menjerit, Menahan kesakitan yang menyengat segenap ruang tubuhku. Tiba-tiba, dahan pokok balak yang tidakku ketahui jenisnya tumbang lalu menghenyak kakiku yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Perpisahan yang pasti

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : alia maisarah “Aduh,ibu sakitnya kepala,”aku meraung sambil memegang kepala yang sejak tadi menyucuk – nyucuk bagai jarum.Kesakitan yang aku hadapi dahulu kembali menyerang.Tetapi kali ini,kesakitan ini bagai kan nyawa hendak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Anak-anak Hujan

31 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Mahfud Beberapa waktu setelah Panas dilahirkan, di tempat lain lahirlah Hujan. Tak ada yang tahu persis kapan kejadiannya. Jangankan kepala desa, bahkan camat sekalipun tak berani mengira-ngira tanggal kelahirannya itu. Mungkin pikir mereka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kisah Cinta Si Gadis OKU

29 July 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Org Ganu Aku memerhatikan suasana di sekelilingku yang agak bingit dengan riuh rendah pelajar-pelajar baru sepertiku yang sedang sibuk mendaftarkan diri sebagai pelajar sesi 2009/10 di UiTM Shah Alam. Sesekali aku mengerling jam di tanganku,... [Teruskan bacaan]