Cerpen : Isteriku

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Ara Ariani Aris “Dah tidur ke?” tegur Alia. Jam sudah menunjukkan pukul 11.35 malam. Dia menyoal tanpa menoleh ke belakangnya. Nazif mengeluh berat, memberi tanda bahawa dia belum tidur. Alia tersentak. Dia lekas mengengsot sedikit... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Adam II

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : oRkId eDyliYnE Ayuna Elaryna termenung sendiri. Dia tidak tahu kenapa dia rasakan teringin hendak berbual dengan Adam Haqrazi. Lelaki itu meninggalkan rumah mengejut. Tidak sempat dia hendak mengucapkan apa-apa walaupun cuma sekadar selamat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Misteri Tengah Malam

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Aaliyah Imran Shafik baru sahaja mula bekerja sebagai pengawal keselamatan di sebuah syarikat percetakan akhbar yang terkenal di Kuala Lumpur. Gaji yang ditawarkan cukup lumayan menyebabkan dia tidak teragak-agak untuk menerimanya. Shafik... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dollah loves Joyah

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Vee Violet Dia sedar dirinya diperhatikan, namun dia cuba berlagak cool. Dia yang mula berasa tak keruan, mengangkat tangan kanannya membetulkan cap putih kesayangannya. Wajahnya ditundukkan sedikit. Tiba-tiba dia terdengar satu suara gadis,“Aduh!”“Sorry... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Biarku Sentuh Cintamu

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : amylia Aku termenung sendirian. Membiarkan angin malam menampar lembut pipiku. Kedinginan mula membaluti diri. Namun aku masih ingin di sini. Menikmati panorama alam yang dibungkus kegelapan. Kerlipan bintang-bintang di dada langit tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lifetime’s Lover

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : amarfi Aku menatap wajahnya dari kejauhan. Keluhan sekali lagi keluar dari mulutku. Apa yang perlu aku lakukan? Bagaimana caranya? Dari kejauhan, Adam melambai kepadaku. Aku mengukir senyuman hambar sambil membalas lambaiannya. Dia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saat Itu

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : dya adriza “Syafinaz! Tolong angkat kain. Hari nak hujan la!” pekik Puan Suraya kepada anak sulungnya, Syafinaz yang sedang asyik menjamu selera. “Sekejap mak. Sya basuh pinggan sekejap,” terkocoh- kocoh Syafinaz... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hanya Dirimu

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : aerolit_gurlz “Awak..kita pergi tengok cerita Upin Ipin nak?”ajak Miza sambil menyedut minuman milo ais. Azim mencebik. “Tak ade cerita lain ke nak tengok?Bosanlah..asyik tengok cerita kartun aje.Awak ni otak kartun sungguh”. “Ala..jomlah!Best... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih famili

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : pisces_0609 “Emy tak setuju,” kata Nur Amalina@Emy kuat. Semua yang berada kat ruang tamu terpinga-pinga dengan bentakan gadis itu. Abang sulung dan keduanya, Ahmad Adli@Eddy dan Ahmad Amri@Erry terkejut tapi sebentar cuma kemudian... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ikatan Kasih

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Balqiss88 Begitu indah suasana pada pagi itu. Terasa damai di hatinya melihat kehijauan alam ciptaan Tuhan. Dirinya dirasakan begitu kerdil jika dibandingkan dengan nikmat anugerah Tuhan yang maha Agung. Ainul merasakan ketenangan menjalar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dan Akhirnya..

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : nor zaira Shak, dari jauh ku dengar kicauan beburung bebas berterbangan di angkasa. Seolah sedang berlagu suka tanpa mengenal erti sebuah luka. Padi yang sedang menguning seakan tidak sabar untuk dituai. Semua itu, terkadang menyiksakan hatiku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kembalilah sayang

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Eris Fashria ” Aku bukan seperti itu,melarikan diri tapi akhirnya bertemu juga. ” – Nuzura. 06 july 2006.dear diary, Hari ini aku begitu terkejut sekali. Pulang-pulang sahaja aku ke rumah, abah dan emak memberi aku kejutan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pelamin anganku musnah

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : azian ” masih lagi tidak terlewat untuk aku ucap tahniah ..Di atas kehadirannya menggantikan aku,..Pastinya oh hidupmu akan lebih bermakna,..Dan aku usah kau kenang walau kita pernah berkasihan….” Begitu indah dan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Dalam Hati

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Qaseh Qisya “Azril syukur engkau dah selamat nak” kata Mak Jah kepada anak lelakinya itu yang baru sahaja sedar dari komanya selama beberapa hari.“Kat mana saya ni?” tanya Azril agak pening sedikit.“Kat hospital”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pergi tak kembali

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : perindu kesepian ….الله اكبر،الله اكبر، الله اكبر..لا اله الاالله، الله اكبر.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Adakah dia milikku?

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : rikku “Weh, ko termenung lagi!.Termenung pula tepi tingkap. Bukan ada lelaki hansem pun kat situ” bisik Nia kuat di cuping telingaku. Sergahan Nia membuatkan aku tersedar dari mengingati kenangan dulu, kenangan yang tetap... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pungguk dan Bulan

31 October 2009  
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Hero Mama CANTIKNYA dia. Kali pertama aku terpandang romannya. Jantungku berdetak kencang seperti genderang mahu perang. Kelembutannya menyejuk bayuku. Belum pernah aku melihat perempuan sebegini dalam hidupku. Dalam persekitaranku. Dalam... [Teruskan bacaan]

Video : Novel Siapakah Di Hatiku

30 October 2009  
Kategori: video Pilihan

“INGIN bertanya pada hati, bibir berat berbicara… siapa yang bertakhta di hati? Hanya dia…” Kata orang cemburu itu tandanya sayang dan boleh menguji sejauh mana perasaan cinta pada kita.. Tetapi kadangkala cemburu itu membuat... [Teruskan bacaan]

Novel : Sungguh Aku Cinta 3

30 October 2009  
Kategori: Novel

Nama Pena : Cik Pink Princess Setelah sebulan perkahwinanku dengan Lutfi Iskandar, baru aku sedar. Perbezaannya dengan abangnya, Nu’man Darwisy begitu ketara. Apabila habis sahaja kuliahnya, jika dia tidak singgah ke library atau ke tempat kerja... [Teruskan bacaan]

Novel : Bread + Muffin = Pastry? 3

30 October 2009  
Kategori: Novel

Nama Pena : Hana Norisa BAB 2: Rosnah kelihatan mundar mandir di ruang tamu. Dadanya dihatu perasaan gelisah. Jam didinding dilihatnya berkali-kali. Waktu dirasakan berlalu dengan sangat lambat. Namun, kelibat Isma masih lagi belum kelihatan. Pagi tadi,... [Teruskan bacaan]