Cerpen : Cintaku Kini Milikmu

31 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : wany “Riz malam semalam mak kau telefon,dia tanya pasal kau ” bagitahu Leman “..emmm, dah kau jawab apa?” “aku cakaplah kau tak balik ,sebab sibuk siapkan kerja yang melambak kat office tu” “emmm..”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Air mata ibu

31 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : S.Hana Ak Ibu menangis lagi dan anak-anaknya hanya memandang dari jauh sambil menunjukkan kesedihan bersama. Suara tangisan amat memilukan bagi siapa yang mendengar tetapi kepada siapa air mata itu sebenarnya? Anak-anak tidak tahu dan tidak pernah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Anak Mak Cik Kantin VS Anak Pengetua

31 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Kencana Merana ” Hoii…. nak buat kerja ker aper ni??” Satu suara tiba-tiba menderu keras setelah kakinya disimbahi air dari baldi biru yang dipegang. ” Hei ! Tak nampak ker aku tengah buat kerja ni? Jalan pakai mata,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Indahnya Cinta

31 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Daeing “Hey!! Apa you ni? Buta ke? Tak kan saya yang sebesar ini pun awak tak nampak? Kalau rabun pakai cermin mata la… Tak pasal-pasal saya yang jadi mangsa. Nampak tak basah baju saya awak buat. Mahal tau saya beli, gaji awak setahun... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sekuntum Senyuman Terakhir

31 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Van Seme JAMAL meraba-raba belakangnya, sesekali dia mengaduh kecil apabila jari-jemarinya tersentuh bahagian yang pedih. Kali ini, entah berapa jalur bekas rotan yang diterima daripada bapaknya. Baju sekolahnya yang nipis dan lusuh itu sedikit... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Milik saya seorang

30 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : jay Rintik-rintik hujan dipandang Izwan tanpa perasaan. Sebentar tadi dia terkenangkan wajah adiknya yang menangis sakan kerana di tinggalkan lelaki pujaan. Sesekali dia juga turut merasakan tempias. “Along mana tahu perasaan Rehan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hakikat

30 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : ima Entah kenapa hati Adi berdebar-debar disaat bebola matanya bertembung dengan anak mata wanita itu.Dia terasa seolah-olah hatinya begitu dekat dengan wanita itu.Senyuman wanita itu mengusik tangkai hatinya dan begitu mendamaikan jiwanya… ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ku Lepaskan Kau Pergi

30 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : zuey amiey Prolog “Akan ku biarkan kau terus terbang mencari sinar hidupmu…”- Nurina Azura “Maafkan aku kerana terpaksa melukakanmu, sayang…”- Mohd Hadi Hykal “Lupakan aku! lupakan semua... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ikatan Kasih

30 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : dhiya arissa IKATAN KASIH Jam berdeting menunjukkan 12.00 tengah malam. Ini menandakan sudah hampir 2 jam aku berdiri di beranda rumah sambil memerhatikan suasana malam yang indah ini. Namun fikiranku tidak tertancap pada kerlipan bintang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rahsia sebuah Cinta

30 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Dya Zafina “Aku terima nikahnya Nurin Nazrini Binti Abdullah dengan mas kahwin sebanyak RM80 tunai” “sah?… sah” jawab saksi-saksi berdekatan. “Alhamdulillah” terdengar suara abah lembut. Sudah seminggu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saat Bahagia

30 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : hafdine marissa Malam ini, sekali lagi Liyana Sofea lena di sofa panjang di ruang tamu rumahnya. Masih berbekas air mata yang mengalir tadi pada pipinya. Rasa sakit yang menyucuk di perutnya tidak diendahkan. Sakit lagi rasa hati yang terluka.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kalau ku turutkan hati

29 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : sofi Kalau ku turutkan hati…. 1 Aida Nasuha melangkah perlahan-lahan sebaik keluar daripada lif untuk menuju ke pejabat peguam Allahyarham Ikhwan. Keadaan ketika itu agak sunyi kerana hari sudah menjelang petang. Hati tidak langsung mahu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta buat Iman

29 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : atiqahmohammad Imanina leka melihat gambar pernikahan mereka. Setiap detik di majlis pernikahannya dan Lutfi indah di rakam oleh photographer mereka. Dari detik dia di rias mak andam, saat duduk menati penuh debar di ijab kabul, hinggalah ketika... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku, Mereka dan Oreo

29 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Shafiqah Zainuddin 13 Mei 2009:Sydney,Australia Argh!Engineering punya paper ni memang la menyesakkan kepala aku.Orang lain sume time-time macam ni dah buat kuak lentang kat atas katil.Tapi aku?Dok sibuk mengadap buku-buku revision pasal engineering.Kreuk!Kreuk!Alamak.Bunyi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta 1Malaysia

29 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Jumi Chawya Ika Bayu “Syafiella…Syafiella…”. Kedengaran suara orang memanggil-manggil nama Syafiella dihadapan luar pagar rumah teresnya. “Ya…Andy…sebentarlah aku nak kemas-kemas baju nie”. ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Zahrul Oh Zahrul

29 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Puteri Sihir Dia menghempaskan beg sandarnya sehingga mengejutkan sofa lusuh berwarna hitam di ruang tamu itu. Wajahnya masam bagaikan cuka. “Erul dah balik kelas? Awalnya..” Teguran ibu itu tidak diendahkannya, malah kedua-dua mata... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Menari Bersama Ombak

29 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Indah Suria “ANDAI BUKAN SAAT INI..KU AKAN MENANTI HATIMU TERLUKIS NAMA INDAHKU..SURIA..ANDAI INILAH JODOH YANG DITENTUKAN ALLAH..PASTI ADA BAHAGIA..MESKIPUN PAHIT PADA MULANYA..” Pantai Mimpian Jadi Tuaran yang tersergam indah itu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rahmat dan Qaseh

29 January 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : sinar pujangga >>Satu>DUA>Tiga>Empat>Lima>Enam Read More →

Novel : Cermin 12

27 January 2010  
Kategori: Novel

Oleh : Hasrudi Jawawi Novel thriller yang pasti menyeramkan hidup anda. “Kuseru kuasamu Datanglah Kau Padaku” SELESAI bersiap, Dewi terus melangkah ke aras bawah menuju ke ruang makan. Sudah menjadi kebiasaannya untuk bersarapan dahulu sebelum... [Teruskan bacaan]

Novel : Tak Mampu Ku Hindari 21

27 January 2010  
Kategori: Novel

Oleh : Sofi Malam kian larut. Suasana semakin sepi. Bunyi enjin kenderaan yang melewati jalan besar sudah berkurangan. Sunyi benar keadaan malam ini. Apatah lagi, hujan masih turun renyai-renyai. Sejak lewat petang tadi ia sudah turun dan masih belum... [Teruskan bacaan]