Cerpen : Akulah kekasihmu

27 March 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : sofi / Ana Sofiya 1 Zaharah duduk termangu di tengah rumah. Di sekelilingnya, keadaan sudah semakin sunyi. Kebanyakan tetamu yang datang sudah meminta diri untuk pulang ke rumah masing-masing. Maklumlah, hari pun sudah lewat petang. Beberapa orang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : J.A.R (Jess, Ashraf, Radit)

27 March 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : butterfLy Wake up in the morning feeling like P Diddy Put my glasses on, I”m out the door – I”m gonna hit this city Before I leave, brush my teeth with a bottle of Jack Cause when I leave for the night, I aint coming back Dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Cintakan Kau Beb!

27 March 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : sha ibrahim “Hah! Tunang? Kami berdua nak tunang!” Daniela dan Akid bersuara serentak. Kemudian mereka berpandangan dan mendiamkan diri buat seketika. Beberapa saat kemudian masing-masing ketawa terbahak-bahak. Akid mulai menekan perutnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Sufi

27 March 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : laaaaada Sufi mengatur langkah. Langkah kakinya semakin laju. Dia perlu segera menuju ke Dewan Besar sebelum meja pendaftaran ditutup. Hari ini dia perlu mendaftarkan diri sebagai pelajar tingkatan Enam di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Setia.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cahaya Illahi

27 March 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Hazlina Halik Keinginan Adina untuk mengorak langkah masuk ke perpustakaan terbantut apabila melihat Sharil duduk bersama Esla.Dia menahan amarahnya walaupun dia tahu dia tidak berhak untuk marah melihat mereka bersama.Dia bukan apa-apa dalam hidup... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rasa

27 March 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Tia Safiya “Choi!! You gila ke apa ni?” hampir tersedak aku dibuatnya. “Apa pula choi choi?? I tak tipu.. I swear to God, mana ada tipu punya..” aku lihat muka poyo Martin. “Sudahlah wahai apek oii.. sampai mati pun... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jiran aku cun

27 March 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : zealey Sombong betul dia! Nafas panjang dihela deras. “Penat giler.” Bisik Tariq sendirian menantikan lif turun hingga ke aras bawah. “Dua minggu lepas baru saja balik dari berkursus selama seminggu, minggu ni pula kena berkursus... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sedingin Embun

27 March 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : tweenlight Aku masih belum dapat menerima kenyataan.Mengapa ini semua harus berlaku?Apa kurang mama sehingga papa harus mencari yang baru?Mama masih kuat untuk menjalankan tanggungjawabnya.Mama masih punya kudrat dan yang penting mama masih mencintai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku

27 March 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Norell Eafi “Sayang,please jangan macam ni sayang.Rin tak perasan tadi sayang,Rin pergi basuh kereta tadi,ramai customer hari ni sayang”,pujuk aku yang lebih dikenali Rin.”Urm,yea,yea,ok,sorry yea Wa kacau Rin.Tak pe lah, Rin... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Keselingkuhan Hawa

27 March 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : wahaza extra perlahan, menarik sekeping gambar dari bawah bantal. Remuk bercarikan seribu diratanya. Disentuh hujung jarinya pada wajah yang semakin lusuh pada gambar itu. Saat manis terkenang kebahagiaan, jua nestapa hidup juga datang menghitung... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tragedi 31 Ogos

27 March 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : AiFiRah “Assalamualaikum dan selamat pagi. Perhatian kepada pelajar puteri yang bernama Siti Haziqah binti Mohd Haziq, anda dikehendaki untuk hadirkan diri ke hadapan kooperasi kerana ada pelawat sedang menunggu. Terima kasih.” ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Nur sakinah

27 March 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Qaula Azemi Hampir tiga tahun dia melawat penyakit itu. Namun, tiada sekelumit keluhan pun yang keluar dari mulutnya. Dia begitu tabah melawan penyakit yang dihadapinya. Setiap malam, pasti solat sunat tahajud tidak ditinggalkan. Aku berasa begitu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Terima Takdirnya!

27 March 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Azni Aziz Hari ini genap tiga bulan dia bergelar janda. Satu gelaran yang paling ditakuti oleh setiap wanita. Bukan dia tidak cuba mempertahankan mahligai yang baru dibina. Tetapi jika hanya sebelah pihak yang berusaha, pasti menemui jalan buntu.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ilham Oh Ilham

27 March 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : S. Hana Ak Aku berada di tengah-tengah kota. Kota metropolitan. Aku juga berada di tengah-tengah orang ramai. Dua bulan aku habiskan masa dan peluang ini dengan sia-sia. Dua bulan lamanya. Tiada apa yang dapat saya perolehi. Kegembiraan mahupun... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Dizwan Dia Darwin

27 March 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Zarith Natasha HMMPH~~ Dia mengeluh lagi. Entah yang ke berapa kali pun dia tak tau. Yang pasti sejak lebih dari satu jam yang lepas dia dipaksa duduk disitu bertindak sebagai pendengar setia. Kedua-dua tangan menongkat dagu.Mata tepat menala pada... [Teruskan bacaan]

Novel : Diulit Dosa Cinta 19

26 March 2010  
Kategori: Novel

Oleh : awin awina BAB 20 “Sampai hati Zaq buat mama dan papa macam ni” sayu kedengaran suara datin Zainab yang kecewa dengan sikap anak bujangnya. Aduh! mama dah mula dah… “Ma…sudahlah. Setiap hari Zaq dengar benda yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Cap Buruh 17

26 March 2010  
Kategori: Novel

Oleh : Dr.rock “Erm….ok”,balasku pendek. Kedengaran jelas Faizal mengeluh sebelum dia berbicara agak kuat kepada seseorang berdekatan dengannya.Entah siapa, aku pun tak pasti. “Dia ok la.Korang ni memang teruk betul.Seribu kali... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Kau Bisikkan Cinta 9

26 March 2010  
Kategori: Novel

Oleh : sofi Mendapat lampu hijau daripada kedua-dua ibu dan ayah memberi peluang kepada Syarifah Azlinda untuk menyerang Sufiah di pejabat gadis itu. Suasana hening pejabat kecil milik bumiputera, Syarikat Zailan Packaging Sdn Bhd yang mempunyai 25 orang... [Teruskan bacaan]

Novel : Ayat power 17

26 March 2010  
Kategori: Novel

Oleh : Dr.rock “Abang!”. Sepi.Tiada sahutan dari Einstein.Einstein masih terpaku dengan apa yang dilihatnya.Tak tahu apa yang harus aku tafsirkan dari mata aku yang menatap wajahnya.Tak pasti yang rahsia yang tersimpan dari gerak tubuhnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku satu 9

26 March 2010  
Kategori: Novel

Oleh : sofi Sekali lagi Ana berada di dalam kereta besar ini. Duduk di sebelah pemandu yang bernama Taufik Azhari. Menghidu bauan selepas mandi lelaki itu yang menyegarkan. Aduyai, kenapakah bila bersama lelaki ini, fikiran jadi begini? Ana menyoal hati.... [Teruskan bacaan]