Novel : Cinta Dalam Hati 1

31 May 2010  
Kategori: Novel

Oleh : Aiza Aidir Bab 1 Perpisahan. Kehilangan. Dua hal yang amat menyakitkan sekiranya berlaku dalam kehidupan seharian. Namun, siapa kita untuk melawan takdir yang telah ditetapkan. Kita hanya mampu merancang tetapi hanya tuhan yang tahu segalanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia Segalanya Prolog

31 May 2010  
Kategori: Novel

Oleh : sha ibrahim PROLOG Suraya begitu takut dengan suasana asing yang baru dijejakinya itu. Tempat itu terlalu asing buatnya memandangkan dia seorang gadis yang agak kurang gemar untuk bersosial. Dengan bunyi bingit yang menyakitkan telinga, lelaki... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Mahu Kahwin! 1

31 May 2010  
Kategori: Novel

Oleh : kak tyea 1 “Umi, angah nak kahwin!.” “Apa?.” Hampir terjegil anak mata Puan Maisarah melihat anak gadisnya muncul tiba-tiba di rumahnya dengan usul yang begitu hangat. “Betul, umi. Angah, anak umi ni nak kahwin.”... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir Cinta 1

31 May 2010  
Kategori: Novel

Oleh : aerolit_gurlz BAB 1 Aku keluar daripada perut teksi selepas mengucap terima kasih dan membayar tambang.Pintu teksi aku tutup dan aku menapak beberapa tapak kehadapan,dan membuka pintu pagar.Husna yang membontonti aku daripada belakang hanya mampu... [Teruskan bacaan]

Novel : Masih Adakah Bahagia Untukku 1

31 May 2010  
Kategori: Novel

Oleh : Eja D 1 ‘Kenapa nasibku sering dirundum malang? Apakah bahagia tidak akan pernah menjengah pintu hidupku?’ Mellisa meratap nasib malangnya yang sering dirundung malang. Mellisa berlalu ke tingkap sambil memandang kea rah pantai yang tersergam... [Teruskan bacaan]

Novel : Biar Duka Berlalu 1

31 May 2010  
Kategori: Novel

Oleh : Qaireen Arina Sinopsis Terpancar sinar bahagia dimatanya. Bagi Damia Qaisara dia tak pernah rasa bahagia seperti ini. Dunia ini di rasakan bagai di simbahi cahaya pelangi, cantik sekali. Mengenali lelaki bernama Khalish Ikhwan membuatkan hidupnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Apa Kes Niey? 1

31 May 2010  
Kategori: Novel

Oleh : The Last Unknown Writer Bab 1.. What?? “What mi?? Apa kes nie tetibe jew suruh Belle kahwin nie?? Mi, Belle nie baru jew lepas STPM.. Apa nie??” protesku. Mana tak protesnya. Umi dengan Abah tetibe je paksa aku kahwin.. Idea gila apa... [Teruskan bacaan]

Novel : Kerana Sebuah Janji 1

31 May 2010  
Kategori: Novel

Oleh : Nozi Danisya Dani melurut rambutnya ke belakang. Dia mengeluh lagi. Matanya kini terarah pada seraut wajah lembut ibunya. “Apa ni mama? Apa semua ni?” Zarina tersenyum nipis. Tidak tahu apa yang harus dikatakannya. Dani... [Teruskan bacaan]

Novel : Positif + Negatif = Cinta? 1

31 May 2010  
Kategori: Novel

Oleh : Ayu Syazriyana Okay. Aku boleh buat semua ni. Aku mesti boleh harungi semua perkara pelik ni. Bukannya aku tak pernah lalui semua ni. Jangan risau, Lisa. Kau pasti boleh lakukannya. Ya, aku boleh! Malaysia boleh! Senyuman keyakinan terpancar dari... [Teruskan bacaan]

Novel : Karma Kama 1

31 May 2010  
Kategori: Novel

Oleh : Nura Azata Aku Kamarianna, 22 tahun, anak yang degil dan nakal dan tak mahu dengar cakap. Sudah banyak kali ayah aku ajak pindah Indonesia kerja dengan dia dekat sana. Tapi, aku tak minat bidang perniagaan ni—memasak pun aku tak minat. Siapa... [Teruskan bacaan]

Novel : Pautan Cinta prolog

31 May 2010  
Kategori: Novel

Oleh : Wan Mohamad Hidayat PAUTAN CINTA Izinkan aku berpaut pada kasihmu, walau hanya sekejap waktu. PROLOG NOVEMBER 2008 DESIRAN ombak di pantai Batu Layar beralun lembut apabila ditiup oleh sang bayu. Gelombangnya masih tenang walaupun sesekali dipukul... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Hati Dah Suka 1

31 May 2010  
Kategori: Novel

Oleh : Nurieqa Hujan. Pagi-pagi lagi sudah hujan. Sudah hampir sejam dia menunggu hujan reda. Namun, tidak ada tanda hujan mahu berhenti. Jam di dinding menunjukkan pukul 8 pagi. Dania resah. Sememangnya dia akan lambat sampai ke pejabat dan sudah terbayang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Air dan Angin 1

31 May 2010  
Kategori: Novel

Oleh : cinta hazen Bab 1 Kerja sebagai setiausaha kadang-kadang merunsingkan. Bukan sahaja dengan bebanan kerja, malahan dengan kata-kata orang disekelilingnya. Mimie tahu kehadirannya di syarikat tidak disukai oleh Amelia, seorang gadis yang sentiasa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bila sang bunian mula berbicara

30 May 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Daeng Hujan lebat yang turun sejak petang tadi lagi menyebabkan pandangan mata Azmi yang sedang memandu agak terbatas. Dengan penuh hati-hati,Azmi memegang erat stering kereta dan menekan pedal minyak perlahan-lahan. Bimbang nanti terlanggar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Love you, abg chipsmore

30 May 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : pinkiey_ bee 11 tahun yang lalu….. Air mataku mengalir tatkala melihat kereta yang dipandu abah makin jauh meninggalkanku di tempat serba asing bagiku sebagai pelajar tingkatan satu di sebuah sekolah asrama penuh di Perak. Setengah jam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terlerai sudah akhirnya

30 May 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : nOr_1804 Suasana petang ini amat menenangkan fikiran Mohd Khairul Amar bin Datuk Syukri yang sentiasa menghabiskan masanya di Taman Pudu Ulu untuk berjoging. Di taman ini lah tempat Khai sering meluangkan masanya. Khai merupakan seorang anak kepada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Parut cintaku

30 May 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : psychappy ” Wei ko buta ke apa?! Tak nampak aku yang kecik atas motor besar ( Kawasaki Ninja ER-6F) ni?! Kalau kau langgar aku tadi macam mana!” geram betul aku. Dahlah aku lambat pagi ni. Dah tu hampir-hampir kena langgar dengan mamat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Demi cintaku

30 May 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : kejora putih Ya ALLAH! Sejak bila perasaan ini hadir dalam hatiku? Kenapa aku mula menyukainya? Sejak dia tiada, aku mula menyedari yang aku merinduinya. Dan kini aku terlalu merindui dan menyayanginya setulus hatiku. Kenapa semua ini harus berlaku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Ikram

30 May 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Billy Zulkarnain Wajah Ikram masam mencuka. Keluh kesah jelas terpancar. Buku rekod peperiksaan yang berada di tangan direnung dengan tajam. Fikirannya runsing. Apakah nanti reaksi walid dan umi setelah melihat keputusan peperiksaan akhir tahunnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rahmatmu yang Agung

30 May 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Lyda Mohd Kunci pintu dibuka. Sunyi. Ruang tamu yang kosong dan kaku itu diperhatikan lama. Dia melangkah masuk lantas duduk di sofa berhadapan dengan televisyen. Beg kerja yang sarat dengan kertas diletakkan cermat di atas meja kopi. Liyana... [Teruskan bacaan]