Cerpen : Cinta Aneh

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : SilVer SiLinDer Sekejap dia bangun dan sekejap dia duduk. Hatinya tidak berasa tenang. Ada sahaja yang tidak kena dipandangannya. Rasa hendak marah pun ada. Kalau boleh sesiapa yang menegurnya hari ini hendak disembur dengan api kemarahannya. Tak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bila Aku Sudah Tiada?

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Syamnuriezmil Aku merenung-renung cermin di sebelah komputer aku. Kalau orang melihat dari belakang, mesti orang ingatkan aku sedang sibuk bekerja dan tekun melihat komputer! Walhal, aku sebenarnya sedang memicit jerawat gatal yang tumbuh dekat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta terlarang

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : ana sofiya 1 Amira membelek dari satu gambar ke satu lagi gambar yang terdapat di dalam album gambar-gambar perkahwinan kakak sulungnya, Zaireen. Dia senang melihat senyuman di wajah itu. Manis dan menawan sungguh! Nyata kakaknya sedang berbahagia. Perlahan-lahan,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sofea Jane

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Ilya Abdullah SEKSI! Itu yang mampu diungkap oleh Dylan ketika melihat gadis yang bertubuh tinggi lampai itu lalu di hadapan matanya. Tidak pernah dia lihat kelibat gadis itu sebelum ini. Orang baru di syarikat dia agaknya. Manalah tahukan. Dia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ko tetap dalam anganku!

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : antikapel cinta tak semesti bersatu. menitis air mata ris bila menonton cerita “salah pecaturan” kat tv 2 malam tadi. teringat kat kat cinta lama dia dengan man. dia mula mengenali man sejak habis sekolah. man pemuda budiman yang pernah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bila Cinta

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : yukari inomori BILA cinta datang ianya lahir dari satu perasaan yang rela. Suatu rasa yang sukar untuk dimengertikan dengan sebaris bahasa. Bibir bisa mengukir senyuman bahagia. Hati berkembang mekar seluasnya. Langkah seperti terawang-awangan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Melodi cinta

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : selipar pink Kisah dan cerita cinta ini terjadi saat saya masih kuliah, ketika itu darah muda masih mengalir dengan derasnya, tatapan mata masih liar melirik ke segala arah pandangan. saya memiliki seorang teman yang memiliki wajah cukup menarik,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku?! Anak Raja?!

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Ijoi Iz Nama aku Indera bin Iskandar.Aku seorang penuntut di sebuah universiti dalam bidang perubatan.Bakal doktor lah kiranya aku ni.Aku ada seorang kawan baik , nama dia Faiz Zulhafiz bin Abd Manaf.Tapi aku dan kawan-kawan yang lain panggil dia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : kau cintaku

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : nadi fitrah Tut…tut… “fitrah..ngah buat ape tu..tadi fiq Nampak haris kat masjid…selepas solat jumaat tadi” Dup…dup..dup..jantungku berdenyut kencang setelah baca mesej dari fiq..kenapa haris boleh ade kat kg sekarang..padahal... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Selendang Untuk Khadijah

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Heartbreak Kid “Hi Khairul. I’m so sorry I’m late. I went to Boppard just now to pick up my laundry.” Ujarnya. Beg sandangnya diletakkan di atas padang rumput lalu duduk bersila di sebelahku. Namanya Karen Lorraine Boyce.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sayang Buah Bidara

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Diya_insyirah Ring……………………………………………… “alamak dah kul 7 matilah aku kena tibai dengan singa hari nie”….. lantas alisya terkocoh-kocoh mencapai tuala dan selepas itu terdengar deruan air tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Cintakan Ayu

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Kaer Kasyah Langkah itu akhirnya terus terhenti. Apakah dia sudah putus asa ? Apakah dia sudah mahu mengalah di sebalik perasaan cinta yang terbuku dalam hati. Apa mungkin dia sendiri sudah jemu dengan harapan yang diberi ? Namun langkahnya itu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Andai Ku Tahu

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Iris Sophia “Rini, ayah nak Rini sambung belajar sampai masuk ’U’. Ayah nak tengok kamu berjaya. Ayah bukan tak izin kamu kerja, tapi janganlah kerja kilang. Tu, tengok anak Mak Piah di kampung sebelah, apa dah jadi? Baru setahun dua... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Melankolia Kasih

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : mizamaisara “Aku rasa dah masanya aku tahu perkara sebenar Zif. Dah lama aku tunggu . Bertahun-tahun aku mencari kebenaran. Tapi aku sentiasa gagal. Aku dah bosan,” dia menyatakan rasa hatinya. Wajah sahabat baiknya ditenung lembut... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saya + Awak = Kisah Kita

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Jinak Merpati Di sini jua memori tercipta Walau seketika terjalin kasih kita Mungkin di sini kitakan terpisah Kenangan bersama tiada kulupa Yang terpahit jua termanis Semuanya bagiku terindah Kuingati buat selama-lamanya Memori Tercipta. Lagu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tetap Sayang Along

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Aressa Xandrea Sudah hampir satu jam aku duduk berteleku di muka jendela. Termenung sambil menikmati panorama senja di Taman Chendana, kawasan kediamanku sejak sepuluh tahun yang dulu. Sesekali aku bingkas mengubah pandangan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hanya Dirimu

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Diya Rania ” Ops…maaf.” Lelaki yang melanggarku tersenyum kesal. ” Tak sengaja. Saya tak perasan ada orang dekat belakang saya.” Aku yang khusyuk membelek sebuah novel tersentak apabila seseorang melanggarku tiba-tiba. ”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : 2018

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : anis aniesa “Cuba kau bayangkan.Seandainya apa yang dia buat tu betul-betul.Kau rasa kau terima dia tak?” Masih terngiang-ngiang kata-kata Nazrin tentang pekara yang sedang ku fikirkan ini.Aku memang bukan seorang yang sempurna dari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Pertama

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : Fybintis “Aku suka Komplek Pertama, sebab boleh lepak-lepak sambil tengok awek, bukan awek Malaysia je, awek dari seluruh dunia”. “Aku pulak suka bini pertama, sebab bila ada bini pertama, dah tentu ada bini kedua”. “Kah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Detik Terakhir Buatmu

31 October 2010  
Kategori: Cerpen

Oleh : AA Hyun “AYAH ,Ika nak beli baju baru,boleh?” manja sahaja suara aku ketika menyuarakan permintaanku kepada ayah tersayang.”Boleh,Ika pilih sahaja yang mana Ika suka.Nanti ayah belikan ya,sayang,”ayah menurut sahaja semua... [Teruskan bacaan]