Ops! Pintu Hatiku

1 November 2011  
Kategori: Novel Di Pasaran

61,472 bacaan 49 ulasan

Eika dan Hakimi merupakan rakan sekelas yang pantang berjumpa. Jika bersua, mereka pasti akan bertekak kerana berpunca daripada kisah silam Hakimi yang tidak disenangi oleh Eika. Timbul keinginan di hati Hakimi untuk memancing hati Eika kerana Hakimi tertarik dengan sikap dan layanan Eika terhadapnya yang tidak seperti rakan-rakan yang lain. Juga kerana rasa tercabar kerana tidak dipedulikan oleh Eika.

Dalam masa yang sama, Eika sering menerima surat misteri daripada PSH yang mengaku menyintai dirinya. Walhal Eika langsung tidak mengenali siapakan PSH itu.

Kewujudan Shahirul Hazami sebagai pasangan kembar Hakimi mengundang salah faham di antara Eika dan Sheila berikutan persamaan pada wajah kedua-dua kembar tersebut. Namun pasangan kembar tersebut masih merahsiakan identiti sebenar. Hakimi hanya memperkenalkan Shahirul Hazami sebagai abangnya sahaja dan bukan sebagai kembarnya. Buat pertama kalinya Eika menerima Hakimi sebagai sahabat.

Selepas lima tahun mereka dipertemukan kembali. Pertemuan ini menyemarakkan lagi perasaan masing-masing sehingga akhirnya mereka jatuh cinta. Namun, kehadiran Tengku Anis akhirnya berjaya merobohkan benteng kepercayaan Eika terhadap Hakimi. Dengan bantuan seseorang, Tengku Anis merancang untuk menghapuskan Eika agar Eika tidak lagi menjadi penghalang kepada cintanya terhadap Hakimi. Malangnya, rancangan yang diatur oleh Tengku Anis tidak berjalan dengan lancar kerana rancangannya untuk menghapuskan Eika telah membuatkan Hakimi hilang ingatan. Perasaan dendam Tengku Anis bertambah kuat apabila cinta Hakimi kepada Eika terus wujud meskipun telah kehilangan ingatan.

Cinta Eika dan Hakimi bertambah mekar. Namun keintiman tersebut membawa keresahan kepada keluarga Eika. Kemunculan Dato’ Zaiful Anuar dan Datin Alleeya memaksa mereka untuk membongkar rahsia identiti Eika yang telah tersimpan sekian lama.
Dapatkah Eika menerima identiti sebenarnya? Bagaimana pula dengan Tengku Anis? Dapatkah dia memiliki hati Hakimi? Siapa sebenarnya PSH itu?

Judul : Ops! Pintu Hatiku
Penulis : Noraz Ikha
Penerbit : Kaki Novel
Semenanjung : RM 18.00
Sabah/Sarawak : RM 21.00




k l i k  i k l a n  m e n a r i k

Komen dan ulasan karya

49 ulasan untuk “Ops! Pintu Hatiku”
  1. Wow!Kembar,saya suka kembar-kembar ni.Dah banyak kali saya jumpa kat popular tapi kakak saya tak nak beli.Menyesalnya saya!Mungkin dah xde lagi…owh,sedihnyerr! :P :)

  2. sakinah says:

    hmm.. terlalu banyak konflik la .

  3. jemie says:

    best jer novel ni,,mesti tk boring ni

  4. fiffy says:

    Bestnyaaa… Kan best kalau dpt bca ksluruhan crtaa… :/

  5. mimi sempoi says:

    citenye bestlh..rse mcm nk bli jew bkunye

  6. najwa gempak says:

    asal la bnyk sngt konflik.. tp 2 yg buat novel tu lg best.. kan3??

  7. maisurah says:

    bestnye…mcm kisah sya pun ad..hehe

  8. mansyah says:

    best plak ceta nie. . .dah naik giler baca. .mesti beli. . .sah x bleh tggu. .

  9. chiq akchiq says:

    bestnyerr…. xsbar nx bly!!!!!!

Jom jadi pengulas

Apa pandangan anda terhadap karya ini. Ulasan dan komen yang membangun akan memperbaiki, membentuk penulisan dan seterusnya melahirkan penulis yang terbaik didalam dunia penulisan. Pengulas yang aktif memberi ulasan dan komen yang membangun akan memenangi hadiah sebuah Novel.

Daftar di gravatar untuk paparan gambar anda di sudut ulasan / komen

"Penerbit KaryaSeni"      "Penerbit Penulisan2u"      "Penerbit Fajar Pakeer"