MENARIK DI TV : DRAMA ADAPTASI TEDUHAN KASIH

31 May 2013  
Kategori: Info Terkini, Menarik Di Sini

Drama adaptasi novel Teduhan Kasih karya Marissa terbitan Karyaseni telah mula ditayangkan di TV3.     Masa : 7.00 malam Hari : Isnin-Khamis Slot : Akasia     Senarai barisan pelakon Drama Teduhan Kasih : Drama bersiri terbitan Primeworks... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sesuatu Untuk Aku

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Novem Hari ini… “Ooohhh tidak!” Pertama kali dalam sejarah hidup aku, aku jatuh cinta pandang pertama! Oh tidak… tak mungkin. Tapi hati mana pandai berbohong kan? Aku merebahkan badanku ke atas sofa. Sofa buruk yang semakin kusam aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Charming dan Darling

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Charming Darlinna Cheng Jian Hui. Aku memandang name tag yang terlekat kemas di dada sebelah kirinya. Sebelum ini memang aku mengenali guru ini, cumanya sebelum ni dia tidak pernah mengajar kelasku. Tapi bermula hari ini, dia akan menjadi guruku.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Abang Burung Gergasi

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Aziza Syahid ‘Kaya dan kacak ’. Itulah ayat yang sejak dari pagi bermain-main di bibir Manja. Melihatkan seorang juruterbang muda yang segak bergaya itu, membuatkan hatinya tertarik. Sejak dari bangku sekolah lagi, dia sudah berangan-angan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Kita

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Etaka Azalea Angin petang yang menyapa pipi terasa halus.Tanda-tanda hujan akan turun sudah mula dirasai.Awan mendung dan sarat seperti tidak sabar lagi mahu memuntahkan kandungan air yang penuh.Setiap kali hujan turun membasahi bumi,kotak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Di Hati

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : ann hanim JALAN TEGAP GAGAH PERKASA PANTAS CEKAP SETIAP MASA UNTUK MEMBELA SERTA MENENTANG REJIMEN GERAK KHAS PERGI BERJUANG TENAGA KERJA SIANG DAN MALAM DARI DESA DAN JUGA HUTAN SEMANGAT PAHLAWAN MENYALA-NYALA HANCUR LEBUR MUSUH DILAWAN LAUT... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Belajar Mengenal Spana

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : TiranaAduka Hujan lebat ketika aku menunaikan solat zohor masih kedengaran hingga selesai bunyi deruan hujan yang meninpa atap zink rumah aku menenggelamkan suara ketika berkata.. Tikar sejadah ku lipat dengan rapi lalu ku gantung ke tempat asalnya.. Jam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Suamiku Pencuri!

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Eity Zana Huwargh!Mengantuk gila kut.Orang gila pun tak pernah rasa mengantuk sebagaimana aku mengantuk di saat ini.Eh,macam mana aku tahu orang gila tak pernah rasa mengantuk macam aku?Mengarut saja.Argh,tak kisah lah,yang penting aku memang mengantuk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Dari Tadika

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : YAYA SULAIMAN Teringat ketika pertama kali aku jejakkan kaki ke sekolah rendah ini pada waktu dahulu. Sudah banyak perbezaan di sekolah ini setelah bertahun lama aku meninggalkannya. Kini aku kembali ke sekolah ini sebagai guru sandaran hanya ingin... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Apabila Cinta Datang

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : @tikah_94 “Zara Raisha!!!Turun bawah cepat.Rizqi call ni.Along kira sampai tiga.Kalau tak siaplah nanti.Zara!! cepat sikit,”.Pekikan suara Zayyad Raiyan memenuhi ruang banglo tiga tingkat milik Datuk Hasyim.Zara yang sedang syok membaca... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ada Untukku

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Zapphyre Begini perit melihat adik lelakiku yang selama ini cukup nakal terbaring di atas katil. Bukan di wad. Bukan. Hanya terbaring di dalam biliknya di rumah mama. Jika perit di mata sudah mencengkam, apatah lagi sakit yang di hati. Perlahan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta 7 Hari

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Miss Moon “ Yeayyy…esok dah start cuti..” Nurul Iman melompat-lompat di atas katil bujang. Dia sudah hampir 3 bulan tidak pulang ke kampung halamannya di Rompin Pahang. Ibu dah babahnya sudah merajuk kerana sudah lama tidak menjenguk mereka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Untuk Sesaat

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Hannah Ezaty Kekasih Sungguh tak mengerti Tidakkah kau sedari Keikhlasan ini setia di sisi mu Yakinkanlah hatimu Diriku mencintaimu Bukan untuk sesaat Bukan untuk seketika Tapi untuk selama-lamanya Megat Qayyum mundar mandir di dalam bilik tidurnya.Penumbuknya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sweetnya 11.11.11

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : hidayah sukri Deringan telefon rancak memainkan lagu Carta Hati dendangan si gadis Youtube Najwa Latif memeranjatkan lelapan mataku.Segera aku bangun mencapai telefon Blackberry merah jambuku.Ku jawab panggilan dengan mata yang amat berat bak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Cinta Materialistik!

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : WhiteBlueSnow ANEESA berjalan-jalan di sekitar lapangan terbang itu dengan senang hati. Flight ke Malaysia lagi satu jam kot. Lepakla! Sedang dia asyik menyanyi kecil, tiba-tiba terasa tubuhnya dilanggar seseorang. Beg-beg plastik yang dijinjitnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Katakan cinta

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : sha violet Bolehkan lelaki dan perempuan menjadi bestfriends? Pertanyaan itu sering bermain di mindaku. Aku fikir mampu tapi tak sangka kesan yang terpaksa aku terima amat mendalam. Aku terpaksa pendam perasaan ini, perasaan cinta aku terhadap... [Teruskan bacaan]

Cerpen : My Hubby? What?

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : NurAin Memang rasa macam nak tercabut kepala dia sekarang ni. Dengan hati yang berapi dia melangkah keluar dari pejabat lelaki itu. Memang tak guna! Lelaki semua sama saja. Satu gila, semua gila! Bentak gadis itu. “Inayah! Wait. I can explain.”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Murni Sakinah

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Shiroe Sherry Download the original attachment “Alah, bolehlah abah….orang nak bermula dari bawah, bak kata orang putihlah kan, start from the bottom, boleh?” Aku cuba meyakinkan abah. Aku dah siap solat hajat tiga malam berturut-turut supaya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Di Hujung Doa

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Izni Arifah Shuib Semburan-semburan asid ke dinding perutnya semakin galak,diminta untuk diisi. Sakit gastriknya mula menyerang. Kerongkong terasa kering bagai berada di padang pasir. Selipar yang dahulunya elok,kini semakin usang dan hampir menemui... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ketika Cinta Menyapa

31 May 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : ALEEYA BASYIERAH Al-Mahabbah menurut Imam Al-Ghazali bermaksud kecenderungan hati kepada sesuatu disebabkan sesuatu itu dirasakan lazat oleh orang yang mencintainya itu..CINTA! Siapa yang tidak suka CINTA? Pastinya ramai yang mengatakan SUKA. Andai... [Teruskan bacaan]