Novel : Doktor Cinta Beta 1

30 October 2015  
Kategori: Novel

Oleh:Hati Emas Dr. Ashraf membuka telefon bimbitnya, mendail nombor seseorang. Sambil itu dia membelek fail pesakit dan membacanya. “Hello, Farah. Kat mana? Abang ada satu kes renal biopsy ni. Macam biasa, wad 4C. Lima minit. Lambat abang mula... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Secebis Kasih

30 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Syira Aziz Entah kenapa hatiku begitu sedih sekali mengenangkan perkara yang akan belaku pada hari ini. Bermulanya hari ini semuanya akan berubah. Aku memerhatikan bunda yang daripada tadi masih membisukan diri. Aku ingin menyapanya tetapi mulutku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Amnesia

30 October 2015  
Kategori: Cerpen

Comments Off on Cerpen : Amnesia

Oleh:: SYUHADAH HASSAN “Aku nak kau pinang aku. Aku nak kahwin dengan kau.” Lelaki kat depan aku terus membulat matanya dan bangun dari duduknya, macam aku baru je jatuhkan hukuman mati je pada dia. Alahai, muka je macho, tapi lemah semangat!... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hijrah Sang Keliru

30 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: MG DA “HIJRAH SANG PENGKID” “ Subhanallah” Hampir terlepas telefon genggamku dari tangan apabila membaca ayat terakhir. “Awak sahabat saya kerana Allah” Dania, gadis yang pernah aku cintai dalam cintaku yang terlarang. Gadis yang pernah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Photograph

30 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Elvroseth “Betul kau nak ikut?” Angguk. “Ni semua kawan kita masa dekat Matrikulasi Penang” Angguk. Yakin. ***** “Oh my god !” Sara melompat-lompat macam monyet atau lebih tepatnya lagi dia melompat bagai beruk hutan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana-Nya Ukhuwah Tercipta

30 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Ukhti Wajihah “Terima kasih beri saya tumpang tadi. Jika tidak sudah pasti saya kena marah dengan pensyarah sebab lambat.” Jessica bersuara sambil tangannya laju memasukkan buku-buku kuliah ke dalam beg. “Sama-sama. Tak mengapa sebab laluan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cerita Kita

30 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: EIYDA EID Hari ini 24 Januari 2015. Sekali lagi aku bertanya pada diri ini. Kenapa aku tak boleh menjadi seperti dia yang sentiasa berani berdiri disisi lelaki itu? Kenapa aku tak boleh menjadi seperti dia yang mampu mengeluarkan butir kata untuk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Adakah Dia Jodohku

30 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Hazizol Jon TERPINGA mendengar bahawa aku akan menjadi ketua kelas. Pada ketika itu tuhan sahaja yang tahu perasaan aku. “Tak pernah aku dapat tanggungjawab macam ni. Aish, masalah-masalah.”kata aku di dalam hati. Tanggungjawab sebagai ketua... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Biarlah Ianya Rahsia

30 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Haswinie Nur ‘Aku bencikan manusia yang menggunakan undang-undang untuk memanipulasi orang lain. Kerana undang-undang, papa aku terpenjara di tirai besi. Kerana jenayah orang lain, papa aku yang menjadi mangsa. Aku kehilangan papa dan mama sekali... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aimi Nadila

30 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Aira Kamaruddin AIMI NADILA “Aimi,tunggu dulu. Let me explain!” “Apa lagi yang awak nak daripada saya?” “Saya cuma nak awak dengar penjelasan saya. Itu aje!” “Penjelasan apa? Airil,saya tak nak dengar apa-apa lagi!” “Please,saya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ku Temuimu Jua Wahai “Wafrah Syafaqah”

30 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Muhammad Khalid Tidak lama lagi, sesi kuliah untuk tahun 2 bagi graduan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Perak akan bermula. Keputusan peperiksaan semester untuk tahun 1 mereka sudah pun diketahui oleh para pelajar melalui laman sesawang... [Teruskan bacaan]

Novel : Sudu Karat 5

30 October 2015  
Kategori: Novel

Oleh : muTeq SUDU KARAT 5 Andai masa mampu diundurkan, mahu sahaja Puan Humaira menggantikan tempat suami tersayang. Kasihnya pada suaminya tidak bertepian. Hanya suaminya saja yang mampu meruntun hatinya serta mampu meleburkan egoisnya suatu ketika dulu. Dulunya... [Teruskan bacaan]

Novel : Biar Rindu Melayang 5

30 October 2015  
Kategori: Novel

Oleh : Mirei May BIAR RINDU MELAYANG BAB 5 ‘A man who treats his lady as a princess, proves that he was raised by a queen.’ –Kang Seungyoon. Okay, Eshan agak malu sebab dia terpaksa petik kata-kata daripada penyanyi Korea untuk menterjemahkan perasaannya... [Teruskan bacaan]

Novel : November Wish 5

30 October 2015  
Kategori: Novel

Oleh:Alyn Nina Arianna April membuka matanya perlahan. Gelap, hanya cahaya samar-samar dari tingkap kelihatan. Dia memandang sekeliling. ‘Still in the Aunty’s shop?’ April meraba-raba meja di sisinya. Iphone dicapai dan screen ditatap. Pukul 9.30... [Teruskan bacaan]

Novel : Yang Sebenarnya Cinta 5

30 October 2015  
Kategori: Novel

Oleh:fydahasan Perjalanan ke Johor yang memakan masa hampir enam jam itu akhirnya tiba juga di Mutiara Hotel. Huh sakit pinggang di buatnya. Makan, tidur, tengok movie..akhirnya tidur semula. Huh jenuh…terasa jauh apabila menaiki bas. Ye la, bas mana... [Teruskan bacaan]

Novel : Jodoh Selipar Sebelah Lain 5

30 October 2015  
Kategori: Novel

Oleh: Cik Bedah Cun BAB 5 Bila tepat pada waktunya jodoh pasti bertemu jua….Tidak mungkin sesekali tulang rusuk itu tertukar… ‘’Aku terima nikahnya FALEESHA ARYANNA BINTI UDA dengan mas kahwinnya seribu ringgit tunai…’’Dengan sekali lafaz... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku, Dia Dan Dirimu 5

30 October 2015  
Kategori: Novel

Oleh: Alegna Rossa 5 Dua bulan telah berlalu, bermakna sudah lebih dua bulan aku tidak menghubungi Dean. SMS dan panggilan Dean juga tidak kuhiraukan. Kutahu dia rasa bersalah, tapi penyesalannya tidak berbaloi dengan usaha yang sudah aku cuba untuk mengeratkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Novelet Cinta Cik Penulis 5

30 October 2015  
Kategori: Novel

Oleh:Ct Roxalynna Novelet Cinta Cik Penulis BAB 5 PERTEMUAN YANG TAK DISANGKA “Warrggghhhh… Yeayyy, kelas dah habis! Akhirnya…” Nuriz menggeliatkan tubuhnya sebaik sahaja pensyarah keluar dari dewan kuliah. Huduh sungguh gaya! Tak serupa... [Teruskan bacaan]

Novel : Kalau Hati Dah Sayang 4

29 October 2015  
Kategori: Novel

Oleh :Ai Alanni KALAU HATI DAH SAYANG 4 “ Assalamualaikum,” Nisa dan mamanya serentak menjawab salam dan memandang ke arah orang yang memberi salam di muka pintu butik. “ Laa, Mel rupanya, dengan orang baru, Mel dah sihat ke? Kecil lagi budak ni... [Teruskan bacaan]

Novel : Adakah Dia Jodohku? 4

29 October 2015  
Kategori: Novel

Oleh :Alieya hayu Dari pagi tadi, Emelda sudah berada dalam ruang bangunan SSM untuk membuat lesen perniagaannya. Mamat poyo tu selalu kata perniagaan online aku tu ke ‘laut’, kan? Sekarang aku nak buka perniagaan sendiri. Aku nak tunjukkan... [Teruskan bacaan]