JADUAL PENULIS PESTA BUKU MALAYSIA 2015

23 November 2015  
Kategori: Menarik Di Sini

Karyaseni dan Penulisan2u akan berada di Pesta Buku Malaysia 2015, PWTC, Kuala Lumpur. Kami akan berada di tempat biasa iaitu bilik Johor& Kedah.Karyaseni & Penulisan2u akan berada di PWTC dari 25 November hingga 29 November 2015. Jom beramai-ramai!Kita... [Teruskan bacaan]

PESTA BUKU MALAYSIA 2015

23 November 2015  
Kategori: Menarik Di Sini

Pesta Buku Malaysia 2015 kembali lagi. Jangan lupa temui kami Karyaseni & Penulisan2u, yang akan bermukim di sana selama 5 hari. Maklumat lanjut seperti berikut: Tarikh: 25 November- 29 November 2015) Tempat: PWTC ( Bilik Kedah & Johor) Masa:... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Tanya Apa Khabar

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Suha Fasihah KIT bersandar pada kerusi sebaik sahaja dia selesai membuat pesanan makanan kepada pelayan di kedai makan ini. Aktiviti seperti biasanya bermula. Ligat dia memerhatikan tingkah-laku manusia lain yang turut berada di situ. Dia beranggapan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I Hate You Encik Sado

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: rosabianca CERPEN : I HATE YOU, ENCIK SADO !!! PART 1 “ Fika … tempat apa kau bawak aku ni ?” Soal Sofia Humaira. Kakinya setia melangkah mengekori sahabat baiknya, Syafikah. “ Kau ikut jelah, Ira …” Fika bersuara. Kaki melangkah kedalam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pendendam Bayangan

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Iha Zaliza Aku pandang jam dinding. Baru pukul sebelas pagi. Masih terlalu awal untuk aku pergi ke tempat kerja memandangkan hari ini aku akan bertugas pada waktu petang. Seperti yang sedia maklum, waktu kerja jururawat terbahagi kepada tiga iaitu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Melankolik Nota Ungu

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Penglipur Melankolia Bukan sesuatu yang mudah untuk menulis. Terutamanya setelah berhenti untuk suatu ketika yang sangat lama. Buntu idea dan lemas dalam karya manusia yang menimbun. Aisy Najla mengeluh sendiri dihadapan komputer riba miliknya. Kalau... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tertulis

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Orked Hanna Tajuk: Tertulis Aku risau. Risau dengan diri sendiri. Umur sudah menginjak melebihi suku abad tapi aku masih bersendiri. Keluarga sudah bertanya sama ada aku punya teman istimewa. Gelengan kepala cukup membuat ahli keluargaku bising... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Tak Dijangka

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Fisya Sofya By Fisya Sofya Airin khusyuk melihat akaun instagram milik lelaki itu, Hariz Ikmal. Dalam diam, dia memuji kekacakan lelaki itu. Hatinya sedikit sesal kerana dia pernah menolak cinta Hariz suatu ketika dulu dan kini ternyata Hariz bahagia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Peluang Kedua

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Peluang kedua Safiyyah memandang sayu ke arah Harraz. Hatinya yang memang penuh rasa cinta, mengalirkan deras air mata di pipi. Harraz begitu mulia, sanggup bersusah menjaga dirinya yang semakin tenat. Penyakit misteri kurniaan Ilahi, bukan penghalang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ada Apa Dengan Vila

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Nuriylia Che Zahid Zeffry memandang jam tangannya. Tepat jam 7 pagi. “Sayang, dah siap belum?“soal Zeffry apabila melihat isterinya yang sedang bermain dengan handset. Bella berkalih memandang suaminya di sebelah. “Kejap, I naik... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Songsang

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:AIZULI Alhamdulillah terhasil juga cerpen kedua saya ini. Terima kasih buat pembaca cerpen pertama saya yang bertajuk: Bertemu Kembali. Setelah membaca komen- komen pembaca , saya perbaiki lagi apa yang patut dibaiki. Cerpen ini adalah hasil penulisan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kejutan

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Ardee Athan ACARA PERNIKAHAN diantara Dinah dengan Syed Akhbar sungguh meriah di rumah keluarga Syed Akhbar sendiri. Memandangkan Dinah yang hidup sebatang kara dibumi Malaysia ini, hidup bersama keluarga Syed Akhbar sudah seperti keluarganya sendiri.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : CahayaCinta

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

 Read More →

Cerpen : Janji Nur Azim

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Rafi ImAbi “Nur, Nur, kita dah lama kawan kan?” “Ha’ah, kenapa?” “Boleh tak kita naikkan pangkat kawan tu?” “Maksud kau?” “Mulai hari ni kita bukan lagi kawan. Kita dah jadi sahabat.” “Sahabat? Mestilah boleh. Mulai hari ni... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ehh! Kau Lagi?

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:si_pendek EHH..KAU LAGI??! _SI PENDEK_ ‘ tak pernah ku sangka..tak pernah ku sangka.. kau yang nombor satu..hanya kau di hatiku’ Lagu dari kumpulan sleeq ‘satu’ itu berulang kali Izzati dengar dan mengeluh .. lagu ni Shahrul selalu dendangkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Matrikulasi

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Iliyana Ahmad “KAHWIN?!” “Dengan dia?” soal lelaki di hadapan Raisya sambil menuding jari ke arahnya. “Eii… tak naklah!” balas Raisya. “Hei, kau ingat aku nak sangat ke kahwin dengan kau?” marah lelaki itu sebelum kembali memandang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Pertama

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Riafdia Jannah Zulaikha termenung jauh sambil merenung jauh laut yang terbentang luas di hadapannya . Keriuhan suara kanak-kanak berkejaran di taman permainan berhampiran sedikit pun tidak mengganggu tumpuannya . Angin sepoi-sepoi bahasa yang damai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencari Cinta Ilahi

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Putri Lily Jam di dinding sudah menunjukkan ke pukul 11.30 minit malam. Aina menggeliat kecil sambil menguap. Dia mencapai mug air Nescafe sambil matanya meneliti aksara-aksara di skrin komputer di hadapannya. Aina baru sahaja mengemaskini status... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hikayat Xxx

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Sury Aku cuma lelaki yang membosankan dan bekerja di sebuah stor buku. Aku tak ada kawan, tak ada awek, tak ada mama yang memahami, tak ada papa yang supportive, memang macam tak ada sesiapa. “Belajar sampai luar negara, ada ijazah kedoktoran dan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dua Nama Satu Nyawa

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: ieja azliza Dunia itu di definisikan sebagai tempat di mana berkumpulnya pelbagai jenis hidupan, paling utama memainkan peranan ialah manusia, manusia itu di cipta pelbagai perangai. Ada sesetengahnya berkelakuan serta mempunyai perangai yang hanya... [Teruskan bacaan]