Novel : Ice Prince 1

December 2 2014  
Kategori: Novel

0 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Farhana Mohamad PROLOG Seorang budak lelaki yang berumur tujuh tahun sedang bermain bola bersama adik lelakinya yang berumur tiga tahun. Bosan bermain bola, mereka main kejar – kejar pula. Mereka sangat akrab bagai isi dan kuku. “Along, ane mama? (Mana mama?)” Budak lelaki yang berumur tiga tahun itu bertanya kepada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hanya Kamu

November 2 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Syaza Raihanah “Liss, itu bukan tunang kau ke? Kenapa dia keluar dengan perempuan lain? Siap berpeluk lagi.” kata Fira sambil tangannya menunjuk ke arah seorang lelaki yang sedang memeluk erat seorang wanita. Mendengar sahaja bicara Fira, Alissa Suraya terus meluru ke arah pasangan itu. Dia seakan tidak percaya dengan apa yang dilihatnya kini. Matanya sudah mula terasa panas. Bila-bila masa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Bantal Busuk Dia???

October 20 2014  
Kategori: Cerpen

25,291 bacaan 30 Ulasan

Oleh: Miss Imaginative (WAKTU SEKARANG) Penghawa dingin yang terpasang dalam bilik pejabat bersaiz luas itu menambahkan rasa sejuk yang sedia hadir dalam diri aku tika itu. Sedari tadi, pandanganku dibiarkan jatuh ke bawah, tidak sanggup membalas renungan maut CEO itu. Bebelan bersama kata-kata dorongan dari Lia sudah berterabur dalam kepala otakku disebabkan gemuruh yang menebal ini. “Awak... [Teruskan bacaan]

Novel : I’m Your Girl! 1

October 20 2014  
Kategori: Novel

629 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Syaza Raihanah Hujan lebat pada petang itu sudah beransur reda. Najla Liyana menghadiri kelas tambahan untuk subjek Matematik Tambahan pada petang itu. Maklumlah, SPM kian hampir. Dia harus melipatgandakan usahanya untuk berjaya pada masa akan datang. ????“Okay, class. Kita jumpa minggu depan. Jangan lupa buat latihan yang saya pesan tu. Ingat, SPM semakin hampir dengan awak semua.” pesan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sungguh Aku Cinta! 1

August 18 2014  
Kategori: Novel

486 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Nurina Feeza PROLOG IRIS ARIANA memanjangkan lehernya ke arah luar. Riak resah gelisah jelas terpancar di matanya. “Mana Abang Aril ni? Kenapa dia tak sampai-sampai lagi ni.” keluh Iris resah gelisah. Iris mematah-matah jari-jemarinya. Keluhan kecil terhembus keluar dari mulutnya. Ya Allah… dugaan apa yang sedang Kau berikan ini? Di... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 14

July 24 2014  
Kategori: Novel

781 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Mun Niera 14 Aiman berlari keluar melepasi pintu pagar Vila Cassandra dengan menjerit ketakutan. Dia sudah tidak tahan. Tak tahan untuk muntahkan apa yang telah dia makan pada waktu tengah hari tadi. Bau sekarang dia merasakan bau busuk yang keluar dari tubuh badan ‘Rogan’ mula menyengat hidungnya. Walaupun apa pun, tidak dinafikan dia termuntah kerana terlalu takutkan kematian. “Memang... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 13

July 11 2014  
Kategori: Novel

1,200 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Mun Niera 13 Kaki mereka bertiga melangkah masuk ke dalam balas polis dengan berpakaian serba berbaju kurung biru lembut dan T-shirt lengan panjang berwarna biru serta seluar jeans. Faisal menyambut kedatangan mereka bertiga di pintu balai dengan senyuman yang amat mesra. Tubuh mereka berempat dilabuhkan atas sofa. “Ini rakamannya.” Salah satu butang pada alat kawalan jauh ditekan. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 12

June 18 2014  
Kategori: Novel

640 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Mun Niera 12 “Alina? Alina?” Haikal separuh berbisik. Panggilannya tidak dibalas. Tinggal Haikal dan Zarif terkurung dalam vila yang menyimpan sejarah berdarah itu. Haikal dan Zarif telah mematikan lampu suluh mereka setelah Alina dibunuh. Tindakan mereka membuatkan mereka berada dalam kehidupan dalam kegelapan tanpa bersumberkan sebarang cahaya yang dapat membimbing mereka keluar dari... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 11

June 4 2014  
Kategori: Novel

508 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Mun Niera Si Matahari menjenguk ke sebelah barat. Lalu ia pun melabuhkan diri di sebalik gunung tinggi sebaik sahaja menyedari sudah tiba masanya bulan mengambil tugasnya untuk menyinari pentas malam. Bintang-bintang, bulan dan awan hitam menjadi saksi kepada apa yang akan berlaku mereka berlima yang berlagak sebagai ghostbusters. Awan hitam cuba memberi amaran kepada mereka dengan menurunkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 10

May 29 2014  
Kategori: Novel

496 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Mun Niera 10 Telefon bimbit Syazana berdering. Telefonnya yang memainkan lagu ‘Heart Attack’ nyanyian Demi Lovato mengetuk gegendang telinga Adnan yang sedang mengulangkaji di bilik sebelah. Aiman menghentak kakinya kerana telefon itu tetap berdering dan tiada siapa menjawab panggilan tersebut termasuklah pemilik telefon bimbit itu sendiri. “Ya Allah! Syazana ni tak angkat ke phone... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 9

May 21 2014  
Kategori: Novel

528 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Mun Niera 9 Adam menjadi tidak keruan lagi. Nafasnya naik turun. Dia melangkah keluar dari pintu pagar lalu duduk sambil menekup mukanya dengan tangan. “Ya Allah, apa yang tengah berlaku ni?!” Monolog Adam sendirian. Brek basikalnya ditekan. Lelaki itu turun daripada basikalnya lalu berdiri di hadapan Adam. “Kalau boleh, saya nak tolong.” Adam mendongakkan kepalanya apabila mendengar... [Teruskan bacaan]

Novel : Kelopak Kasih 4

May 7 2014  
Kategori: Novel

549 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Mr.Mz ”Kau nak bawak aku pergi mana ni ? ” tanya Wirna yang memandang Adrian yang sedang memandu , dia fikir Adrian ingin membawanya pulang ke rumah tetapi lelaki ni memandu ke jalan lain pula sebab dia masih ingat jalan hendak menuju ke rumahnya . Wajah Adrian dipandang geram . ” Aku nak bawak kau balik rumah lah ? Kenapa ? ” ” Kau jangan nak tipu aku ! Aku hafal... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta U 9

April 18 2014  
Kategori: Novel

689 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Norzahidlia BAB 9 “Hai“tegur Farrel. Amylia membulatkan matanya. Terkejut dengan Farrel yang tiba-tiba berada disebelahnya. Bukan ke dia tadi ada kat atas? Macam mana pulak dia turun ke sini? “Kenapa? terkejut saya ada kat sini? Sepatutnya sayalah yang terkejut sebab ni kuliah untuk orang yang ambil akaun. Bukan engineering. Hmm..kea awak tersalah masuk kuliah nie, hurm..?“tanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Perisik Cinta 1

April 7 2014  
Kategori: Novel

231 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : DMR Eva memandang tajam wajah pemuda comel di hadapannya.Hatinya yang berapi itu seperti disimbah minyak petrol apabila pemuda di hadapannya ini meminta sesuatu yang tidak masuk akal daripadanya.Dalam pada itu,sempat lagi dia meneliti wajah itu.Kulit putih bersih,hidung mancung dan berbibir nipis.Jika dipandang sekali imbas,wajahnya seperti Nickhun dari kumpulan 2PM.Hampir memenuhi ciri-ciri... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 5

April 3 2014  
Kategori: Novel

512 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Mun Niera 5 Ladyana bersandar pada satu sofa di ruang tamunya. Dia mulai terasa bahang kebosanan cuti semester yang panjang ini. Nak ajak kawan-kawan keluar berjalan-jalan? Huh, malasnya nak keluar duit banyak-banyak. Sekali keluar berjalan-jalan pasti perlukan dua hingga tiga s ringgit. Pada waktu ini , dia tinggal berseorangan dalam Vila Florea. Ibu bapanya keluar bekerja. Adik-beradiknya... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 4

March 21 2014  
Kategori: Novel

637 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Mun Niera 4 Panggilan masuk dan telefon bimbitnya Aiman berdering lagu Titanic nyanyian Justin Bieber. “Assalamualaikum.” Aiman menyapa terlebih dahulu. “Waalaikumsalam . Man , aku rasa aku tak nak pergi Extreme Park tu. Sorry sangat tau. Bukannya apa. Aku tak ada mood sekarang ni. Kalau kau nak pergi juga , pergilah. Member-member ajak kau juga. Bagus juga kalau kau datang.”... [Teruskan bacaan]

Novel : Kelopak Kasih 3

March 20 2014  
Kategori: Novel

202 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Mr.Mz Farish Adrian mengeluh perlahan dibiliknya itu , dia benar benar serabut ketika itu . Adrian duduk ditepi birai katil .. dia mengingati pertengkarannya dengan kakak tirinya , Wirna semalam . Dia memegang pipinya . Adrian masih ingat bahawa kakak tirinya menamparnya semalam . Dia tidak akan melepaskan wanita itu sewenang-wenangnya . Dia fikir dia dah cukup bagus semalam ? Kau tak kenal... [Teruskan bacaan]

Novel : Hati Kotak Memori 2

March 18 2014  
Kategori: Novel

182 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Grevillea Magenta Bab 2 Izzat memandang jam tangannya sambil menghembuskan nafas gelisah. Begini lah setiap kali perasaannya ketika bakal bertemu dengan wanita yang menjadi sebab kegelisahan ini. Walaupun sudah hampir 4 tahun dirinya berkenalan dengan wanita yang bagi dirinya cukup istimewa itu, perasaan gelisah pasti akan hadir menemani tatkala menunggu untuk wajah yang menjadi kegemaran,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : La tahzan, Innallaha Ma’ana, Sahabatku

March 16 2014  
Kategori: Cerpen

6,298 bacaan 2 Ulasan

Oleh :IMAN ZALIKHA La Tahzan, Innallaha Ma’ana, sahabatku. (Jangan bersedih, Allah SWT sentiasa bersama kita) Zuhasnita bt. Zulkiflee 1 Terjalinnya sebuah ikatan persahabatan serta diniatkan kerana Lillahi Taala antara dua sahabat iaitu Rasyiqah Hanina dan Amira Adilla. Dua insan yang tidak pernah kenal erti jemu dalam menerokai erti dan nilai sebuah persahabatan. Talian persahabatan mereka yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 3

March 11 2014  
Kategori: Novel

553 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Mun Niera 3 IMBAS KEMBALI VILa Cassandra Loceng makmal milik Rogan ditekan sebanyak tiga kali. Linda menunggu sebentar , menantikan jawapan daripada suaminya. Beberapa saat kemudian , pintu gelongsor dibuka dengan perlahan. Rogan hanya mengintai sahaja. Matanya merah dan mukanya agak berminyak. Linda tahu bahawa suaminya bukan baru bangun dari tidur tetapi mungkin sedang mengalami tekanan perasaan. “You... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 111234...10...Akhir »