Cerpen : Love Is Forever

June 26 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Aries Gurlz Afif terduduk di atas lantai marmar, berdiri dihadapannya adalah ayahnya. Datuk Aizriel tersenyum sinis melihat reaksi anaknya selepas mendengar berita buruk dari pihak hospital mengenai teman wanitanya. “Fathia kemalangan.Ini semua pasti rancangan papa” teriak Afif, dia menjeling tajam pada ayahnya. “Berapa kali papa nak beritahu Afif, jangan bermimpi untuk jadikan perempuan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Because One Day

June 5 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Mrs Specktacky Because One day. “Haha,interesting!!Bravo!”Hadeef memandang dua insan yang terlalu dia kenali dengan tajam. “Deef,ini tak macam yang you sangka i boleh jelaskan.”Eryn berkata. Datuk Azid hanya terdiam dia sudah tidak mampu berfikir apa yang harus dia perkatakan. “Daddy why you just diam?Huh,do i must still call you daddy??Syaza Neeryna start malam ni kau bukan tunang aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tangisan Dalam Rindu

June 5 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Rynn TANGISAN DALAM RINDU Usai membaca Yasin , dia membersihkan tepi-tepi kubur itu yang penuh dengan daun kering.Daun-daun kering yang dikumpulnya diletakkan di sisinya memudahkan dia untuk membawanya apabila pulang nanti.Dilihatnya kubur insan yang paling disayanginya itu.Tiba-tiba dia mengeluh.Kenapalah insan yang dia sayangi perlu pergi seawal ni. Kalaulah dia dapat memutarkan masa,pasti dia... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Akan Terus Mencintaimu

June 5 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Aries Gurlz Afif terduduk di atas lantai marmar, berdiri dihadapannya adalah ayahnya. Datuk Aizriel tersenyum sinis melihat reaksi anaknya selepas mendengar berita buruk dari pihak hospital mengenai teman wanitanya. “Fathia kemalangan.Ini semua pasti rancangan papa” teriak Afif, dia menjeling tajam pada ayahnya. “Berapa kali papa nak beritahu Afif, jangan bermimpi untuk jadikan perempuan... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Cinta Istikharahku

May 29 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Norhafizah Ibrahim Setelah tamat kelas kuliah yang dihadirinya, Rania segera mendapatkan sahabat baiknya, Shaza. Shaza yang dari tadi memerhatikan Rania memberikan senyuman yang penuh bermakna dan segera mendapatkan Rania. Hati Rania berdegup kencang apabila teringatkan peristiwa yang berlaku sebentar tadi. “Assalamualaikum cik adik, banyak mengelamun hari ini?”sapa Shaza berseloroh.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mana Satu

May 6 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: ATHIRAH SUDIN “Weh!bangun lar weh,dah pukul 9 pagi dah,yang kau asyik berbungkus dengan selimut ni lagi ni apasal?”marah Rina sambil menarik selimut tebal. “Apasal dengan kau ni?pagi-pagi dah bising,hari ni kan cuti,bagi chance la kat aku membuta sampai tengah hari lagipun tiap-tiap minggu aku macam ni kot,yang tetiba hari ni nak bising pulak apasal?Dah,dah,pergi jauh-jauh,jangan duk menganggu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tangisan Dalam Rindu

April 2 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :mirah_ryn Usai membaca Yasin , dia membersihkan tepi-tepi kubur itu yang penuh dengan daun kering.Daun-daun kering yang dikumpulnya diletakkan di sisinya memudahkan dia untuk membawanya apabila pulang nanti.Dilihatnya kubur insan yang paling disayanginya itu.Tiba-tiba dia mengeluh.Kenapalah insan yang dia sayangi perlu pergi seawal ni. Kalaulah dia dapat memutarkan masa,pasti dia tidak akan membiarkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkin Milikku 1

December 22 2014  
Kategori: Novel

Oleh : Fazrynn Aimi Bab 1~> Iman memandang Azwa dengan mata membulat. Pandangannya merenung Azwa bersatu dengan Mellinda. “Wa, apa kau dah buat ni?”suara bergetar. “Langgar kereta orang. Kenapa?”selamba. “Azwa! Kau boleh tanya kenapa?”mata Iman berkaca. Mama! Takut! Kalau orang tu mintak ganti rugi macam mana? Haa? “Iman, kau kenapa? Aku langgar kereta orang... [Teruskan bacaan]

Novel : Ice Prince 1

December 2 2014  
Kategori: Novel

Oleh : Farhana Mohamad PROLOG Seorang budak lelaki yang berumur tujuh tahun sedang bermain bola bersama adik lelakinya yang berumur tiga tahun. Bosan bermain bola, mereka main kejar – kejar pula. Mereka sangat akrab bagai isi dan kuku. “Along, ane mama? (Mana mama?)” Budak lelaki yang berumur tiga tahun itu bertanya kepada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hanya Kamu

November 2 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh: Syaza Raihanah “Liss, itu bukan tunang kau ke? Kenapa dia keluar dengan perempuan lain? Siap berpeluk lagi.” kata Fira sambil tangannya menunjuk ke arah seorang lelaki yang sedang memeluk erat seorang wanita. Mendengar sahaja bicara Fira, Alissa Suraya terus meluru ke arah pasangan itu. Dia seakan tidak percaya dengan apa yang dilihatnya kini. Matanya sudah mula terasa panas. Bila-bila masa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Bantal Busuk Dia???

October 20 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh: Miss Imaginative (WAKTU SEKARANG) Penghawa dingin yang terpasang dalam bilik pejabat bersaiz luas itu menambahkan rasa sejuk yang sedia hadir dalam diri aku tika itu. Sedari tadi, pandanganku dibiarkan jatuh ke bawah, tidak sanggup membalas renungan maut CEO itu. Bebelan bersama kata-kata dorongan dari Lia sudah berterabur dalam kepala otakku disebabkan gemuruh yang menebal ini. “Awak... [Teruskan bacaan]

Novel : I’m Your Girl! 1

October 20 2014  
Kategori: Novel

Oleh : Syaza Raihanah Hujan lebat pada petang itu sudah beransur reda. Najla Liyana menghadiri kelas tambahan untuk subjek Matematik Tambahan pada petang itu. Maklumlah, SPM kian hampir. Dia harus melipatgandakan usahanya untuk berjaya pada masa akan datang. ????“Okay, class. Kita jumpa minggu depan. Jangan lupa buat latihan yang saya pesan tu. Ingat, SPM semakin hampir dengan awak semua.” pesan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sungguh Aku Cinta! 1

August 18 2014  
Kategori: Novel

Oleh : Nurina Feeza PROLOG IRIS ARIANA memanjangkan lehernya ke arah luar. Riak resah gelisah jelas terpancar di matanya. “Mana Abang Aril ni? Kenapa dia tak sampai-sampai lagi ni.” keluh Iris resah gelisah. Iris mematah-matah jari-jemarinya. Keluhan kecil terhembus keluar dari mulutnya. Ya Allah… dugaan apa yang sedang Kau berikan ini? Di... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 14

July 24 2014  
Kategori: Novel

Oleh : Mun Niera 14 Aiman berlari keluar melepasi pintu pagar Vila Cassandra dengan menjerit ketakutan. Dia sudah tidak tahan. Tak tahan untuk muntahkan apa yang telah dia makan pada waktu tengah hari tadi. Bau sekarang dia merasakan bau busuk yang keluar dari tubuh badan ‘Rogan’ mula menyengat hidungnya. Walaupun apa pun, tidak dinafikan dia termuntah kerana terlalu takutkan kematian. “Memang... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 13

July 11 2014  
Kategori: Novel

Oleh : Mun Niera 13 Kaki mereka bertiga melangkah masuk ke dalam balas polis dengan berpakaian serba berbaju kurung biru lembut dan T-shirt lengan panjang berwarna biru serta seluar jeans. Faisal menyambut kedatangan mereka bertiga di pintu balai dengan senyuman yang amat mesra. Tubuh mereka berempat dilabuhkan atas sofa. “Ini rakamannya.” Salah satu butang pada alat kawalan jauh ditekan. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 12

June 18 2014  
Kategori: Novel

Oleh : Mun Niera 12 “Alina? Alina?” Haikal separuh berbisik. Panggilannya tidak dibalas. Tinggal Haikal dan Zarif terkurung dalam vila yang menyimpan sejarah berdarah itu. Haikal dan Zarif telah mematikan lampu suluh mereka setelah Alina dibunuh. Tindakan mereka membuatkan mereka berada dalam kehidupan dalam kegelapan tanpa bersumberkan sebarang cahaya yang dapat membimbing mereka keluar dari... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 11

June 4 2014  
Kategori: Novel

Oleh : Mun Niera Si Matahari menjenguk ke sebelah barat. Lalu ia pun melabuhkan diri di sebalik gunung tinggi sebaik sahaja menyedari sudah tiba masanya bulan mengambil tugasnya untuk menyinari pentas malam. Bintang-bintang, bulan dan awan hitam menjadi saksi kepada apa yang akan berlaku mereka berlima yang berlagak sebagai ghostbusters. Awan hitam cuba memberi amaran kepada mereka dengan menurunkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 10

May 29 2014  
Kategori: Novel

Oleh : Mun Niera 10 Telefon bimbit Syazana berdering. Telefonnya yang memainkan lagu ‘Heart Attack’ nyanyian Demi Lovato mengetuk gegendang telinga Adnan yang sedang mengulangkaji di bilik sebelah. Aiman menghentak kakinya kerana telefon itu tetap berdering dan tiada siapa menjawab panggilan tersebut termasuklah pemilik telefon bimbit itu sendiri. “Ya Allah! Syazana ni tak angkat ke phone... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 9

May 21 2014  
Kategori: Novel

Oleh : Mun Niera 9 Adam menjadi tidak keruan lagi. Nafasnya naik turun. Dia melangkah keluar dari pintu pagar lalu duduk sambil menekup mukanya dengan tangan. “Ya Allah, apa yang tengah berlaku ni?!” Monolog Adam sendirian. Brek basikalnya ditekan. Lelaki itu turun daripada basikalnya lalu berdiri di hadapan Adam. “Kalau boleh, saya nak tolong.” Adam mendongakkan kepalanya apabila mendengar... [Teruskan bacaan]

Novel : Kelopak Kasih 4

May 7 2014  
Kategori: Novel

Oleh : Mr.Mz ”Kau nak bawak aku pergi mana ni ? ” tanya Wirna yang memandang Adrian yang sedang memandu , dia fikir Adrian ingin membawanya pulang ke rumah tetapi lelaki ni memandu ke jalan lain pula sebab dia masih ingat jalan hendak menuju ke rumahnya . Wajah Adrian dipandang geram . ” Aku nak bawak kau balik rumah lah ? Kenapa ? ” ” Kau jangan nak tipu aku ! Aku hafal... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 121234...10...Akhir »