Novel : Cinta U 9

April 18 2014  
Kategori: Novel

120 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Norzahidlia BAB 9 “Hai“tegur Farrel. Amylia membulatkan matanya. Terkejut dengan Farrel yang tiba-tiba berada disebelahnya. Bukan ke dia tadi ada kat atas? Macam mana pulak dia turun ke sini? “Kenapa? terkejut saya ada kat sini? Sepatutnya sayalah yang terkejut sebab ni kuliah untuk orang yang ambil akaun. Bukan engineering. Hmm..kea awak tersalah masuk kuliah nie, hurm..?“tanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Mrs Maidku 1

April 7 2014  
Kategori: Novel

1,445 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : zana yamran “Mak minah! Mak minah!” Encik Hairul sudah terjerit-jerit macam orang sawan. Kebetulan mak minah pula pergi ke pasar. Tepat timer betul lah mak minah ni, tepat masa balah ni nak bangun. Ish! Aku juga lah yang kena melayan. Memang nasib kau lah syazana. “Iya encik..” Tergopoh- gapah aku mendapatkan dia. Dia memandangku hairan. “Kau siapa! Mana mak minah?” Tengkingnya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Perisik Cinta 1

April 7 2014  
Kategori: Novel

168 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : DMR Eva memandang tajam wajah pemuda comel di hadapannya.Hatinya yang berapi itu seperti disimbah minyak petrol apabila pemuda di hadapannya ini meminta sesuatu yang tidak masuk akal daripadanya.Dalam pada itu,sempat lagi dia meneliti wajah itu.Kulit putih bersih,hidung mancung dan berbibir nipis.Jika dipandang sekali imbas,wajahnya seperti Nickhun dari kumpulan 2PM.Hampir memenuhi ciri-ciri... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 5

April 3 2014  
Kategori: Novel

283 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Mun Niera 5 Ladyana bersandar pada satu sofa di ruang tamunya. Dia mulai terasa bahang kebosanan cuti semester yang panjang ini. Nak ajak kawan-kawan keluar berjalan-jalan? Huh, malasnya nak keluar duit banyak-banyak. Sekali keluar berjalan-jalan pasti perlukan dua hingga tiga s ringgit. Pada waktu ini , dia tinggal berseorangan dalam Vila Florea. Ibu bapanya keluar bekerja. Adik-beradiknya... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 4

March 21 2014  
Kategori: Novel

393 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Mun Niera 4 Panggilan masuk dan telefon bimbitnya Aiman berdering lagu Titanic nyanyian Justin Bieber. “Assalamualaikum.” Aiman menyapa terlebih dahulu. “Waalaikumsalam . Man , aku rasa aku tak nak pergi Extreme Park tu. Sorry sangat tau. Bukannya apa. Aku tak ada mood sekarang ni. Kalau kau nak pergi juga , pergilah. Member-member ajak kau juga. Bagus juga kalau kau datang.”... [Teruskan bacaan]

Novel : Kelopak Kasih 3

March 20 2014  
Kategori: Novel

124 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Mr.Mz Farish Adrian mengeluh perlahan dibiliknya itu , dia benar benar serabut ketika itu . Adrian duduk ditepi birai katil .. dia mengingati pertengkarannya dengan kakak tirinya , Wirna semalam . Dia memegang pipinya . Adrian masih ingat bahawa kakak tirinya menamparnya semalam . Dia tidak akan melepaskan wanita itu sewenang-wenangnya . Dia fikir dia dah cukup bagus semalam ? Kau tak kenal... [Teruskan bacaan]

Novel : Hati Kotak Memori 2

March 18 2014  
Kategori: Novel

166 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Grevillea Magenta Bab 2 Izzat memandang jam tangannya sambil menghembuskan nafas gelisah. Begini lah setiap kali perasaannya ketika bakal bertemu dengan wanita yang menjadi sebab kegelisahan ini. Walaupun sudah hampir 4 tahun dirinya berkenalan dengan wanita yang bagi dirinya cukup istimewa itu, perasaan gelisah pasti akan hadir menemani tatkala menunggu untuk wajah yang menjadi kegemaran,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : La tahzan, Innallaha Ma’ana, Sahabatku

March 16 2014  
Kategori: Cerpen

5,520 bacaan 2 Ulasan

Oleh :IMAN ZALIKHA La Tahzan, Innallaha Ma’ana, sahabatku. (Jangan bersedih, Allah SWT sentiasa bersama kita) Zuhasnita bt. Zulkiflee 1 Terjalinnya sebuah ikatan persahabatan serta diniatkan kerana Lillahi Taala antara dua sahabat iaitu Rasyiqah Hanina dan Amira Adilla. Dua insan yang tidak pernah kenal erti jemu dalam menerokai erti dan nilai sebuah persahabatan. Talian persahabatan mereka yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 3

March 11 2014  
Kategori: Novel

287 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Mun Niera 3 IMBAS KEMBALI VILa Cassandra Loceng makmal milik Rogan ditekan sebanyak tiga kali. Linda menunggu sebentar , menantikan jawapan daripada suaminya. Beberapa saat kemudian , pintu gelongsor dibuka dengan perlahan. Rogan hanya mengintai sahaja. Matanya merah dan mukanya agak berminyak. Linda tahu bahawa suaminya bukan baru bangun dari tidur tetapi mungkin sedang mengalami tekanan perasaan. “You... [Teruskan bacaan]

Novel : Hati Kotak Memori 1

March 10 2014  
Kategori: Novel

112 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Grevillea Magenta Bab 1 Dia berdiri di hadapan pintu pagar rumah teres dua tingkat itu. Matanya kelihatan sayu, tanpa semangat seperti sedang berkhayal kosong mengharapkan masa agar cepat berlalu. Agar segala yang sedang dilalui sekarang ini beredar dan berlalu pergi. Dirinya tidak terurus sejak akhir-akhir ini. Sejak harapan lama yang sudah terkubur kini menjadi kenyataan. Harapan yang silap. Jika... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sedia Istimewa Dalam Hati

March 2 2014  
Kategori: Cerpen

7,346 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Daicelyn Suaze “Stop damaging my brain!” Tutur Nuri, penuh geram. Figura remaja lelaki dihadapannya, meletup dengan tawanya. “Or, stop being gentle and perfect in your eyes?” “Pun boleh jugak.” Gumamnya. Tangannya pantas mengemas buku buku rujukan yang berselerak di atas meja. Geram betullah! Elok elok aku boleh spend time sampai pukul 6 kat sini, sekarang kena blah dari sini. Si... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 2

February 26 2014  
Kategori: Novel

304 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Mun Niera 2 SEKOLAH MENENGAH kebangsaan Sri MELATI Akila , Zarif , Alina , Adam dan Haikal mengadakan perbincangan antara mereka semasa waktu rehat. Akila menyatakan keresahannya kerana Syazana tidak mahu menyertai mereka dalam ekspedisi mencari hantu di Vila Cassandra. “Syazana tak nak ikut!” Akila mencebik kasar. “Kenapa dia tak nak ikut?” Alina bertanya kepada Akila. “Dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Amnesia 2

February 20 2014  
Kategori: Novel

696 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Nurhasz BAB 2 Asilah berguling guling diatas katil.Rambutnya yang panjang menjadi kusut apabila tidak diikat. Malam yang teramat sejuk membuatkan Asilah tidak memasang kipas. Boleh mengigil badannya kalau kipas dipasang. Dalam fikirannya mahu melakukannya atau tidak melakukannya. Berserabut betul kepalanya. Asilah mencapai secebis kertas yang tertulis nombor telefon Asyraf. Mahu... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 1

February 19 2014  
Kategori: Novel

450 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Mun Niera 1 Jendela di kamarnya diselak. Anak matanya benar-benar melihat sebuah vila yang tersergam indah di hadapan rumahnya. Kini vila itu tidak berpenghuni. Jauh sekali orang lain untuk memiliki vila yang bernilai jutaan ringgit itu. Vila itu sudah lama ditinggalkan. Kira-kira tiga tahun yang lalu , berlaku pembunuhan sekeluarga di dalam vila tersebut. Pihak penyiasat membuat kesimpulan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Guru Praktikalku Jodohku!

February 11 2014  
Kategori: Cerpen

20,398 bacaan 32 Ulasan

Oleh : Ena Tepat jam 5.15 pagi Nur Damia Azila atau lebih mesra dipanggil Azila bangun dengan cergasnya untuk membersihkan dirinya dan bersiap-siap untuk pergi ke sekolah.Setelah membersihkan dirinya dan mengejutkan adiknya Azila terus pergi ke dapur untuk melaksanakan rutin hariannya iaitu memasak untuk dibawa bekal buat rakan-rakannya menjamu selera.Azila memang terkenal diantara rakan sekumpulannya... [Teruskan bacaan]

Novel : Squad Matahari 1

January 30 2014  
Kategori: Novel

610 bacaan 1 Ulasan

Oleh : aizawa misaki “satu,dua,tiga …”suara Detectif Arnold melanton dengan kuat sekali.Para Pelatih yang dari tadi hanya melakukan senaman ‘sit-up’ dengan hanya menurut alunan rentak suara garau Detektif Arnold.Sememangnya itu merupakan rutin mereka seharian sebelum mereka memulakan pembelajaran mereka seperti pelajar biasa di masa yang agak berlainan. “Eh..Anna tunggu aku.Aku nak... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta U 1

January 30 2014  
Kategori: Novel

714 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Norzahidlia BAB 1 Ain Nur Amylia Syazana mendongak memandang bangunan yang kelihatan megah dihadapannya. Sungguh, hatinya begitu gembira kerana dia berpeluang merasai macam mana rasanya bergelar mahasiswi. Selalunya dia hanya dapat melihat melalui televisyen dan cerita kawan-kawannya yang lain namun kali ini dia sendiri dapat merasai suasana itu. “Mahasiswi“sebut Amylia sambil tersenyum... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Persepsi Cinta Erna

January 13 2014  
Kategori: Cerpen

7,107 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Haliza Haliz Hidup ini, tidak terlepas dari sebarang cerita sensasi. Ada yang suka dan duka. Sebagai graduan yang berkelulusan dalam bidang undang-undang, mungkin ramai yang beranggapan aku ini bukanlah seorang yang suka pada gosip. Seorang yang dikatakan mempunyai satu karekter yang agak serius, mungkin juga dianggap orang yang jaga standard. Haha..itu tidak penting. Biarlah aku kenalkan diri... [Teruskan bacaan]

Novel : Kelopak Kasih 2

January 7 2014  
Kategori: Novel

460 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Mr.Mz Bunyi ketukan pintu yang semakin merimaskan Wirna yang sedang leka menonton tv itu . Wirna pantas menerpa ke arah pintu lalu membukanya untuk melihat siapa yang datang ke rumahnya malam malam begini . Pintu utama sudah ternganga luas . Kelihatan Farish Adrian berada betul-betul didepan pintu itu . Kelihatan dirinya seakan-akan mabuk . Dengan hati yang sebal Wirna mahu beredar dari situ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Maafkan Aku Ibu

January 3 2014  
Kategori: Cerpen

4,369 bacaan 4 Ulasan

Oleh : An-Nur Al-Insyirah Aku kembali teringat kisah 13 tahun lalu. Waktu itu, aku baru berumur 15 tahun. Nurul Hanani. Ya, nama itulah yang paling aku ingat. Sahabat itulah yang membukakan jalan dakwah buatku sehingga aku sendiri berjaya. Hari itu adalah hari kejohanan merentas desa di sekolah kami. Sekolah Agama Menengah Nurul Iman. Nurul Hanani tidak turut serta kerana membantu guru ferqah mereka.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 111234...10...Akhir »