Novel : Bukan Cinta Terlarang 1

September 27 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Hana Haifa PROLOG Saban minggu pusara itu dikujungi. Tak pernah sekali pun dia lupa. Rumput yang naik meliar di cabut. Cepat sungguh naik, padahal baru minggu lepas dia datang. Setiap bulan akan dicari kelapangan untuk mencuci sendiri pusara ini. Sebagai tanda kasih sayang. Kali ni, anak yang berusia tiga tahun itu dibawanya bersama.Alkisahnya, pagi tadi semasa dia bersiap untuk keluar, anak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sebab Aku Sayang Kau

February 19 2016  
Kategori: Cerpen

Processed with VSCOcam with hb2 preset Oleh: Syu Ariani “DALAM masa seminggu ni, masing-masing jangan nak mengada-ngada nak curi-curi balik atau nak tidur tempat lain. Mama tak peduli. Korang tinggal dalam rumah ni je,” Marianna memberi arahan kepada kedua-dua anak muda di hadapannya itu. Akif mendekati Marianna, tangannya cuba menarik tangan Marianna tetapi ditepis. “Jangan nak mengada nak pujuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Rahsia Kami 4

February 3 2016  
Kategori: Novel

Oleh : Dhia Esymara BAB 4 P ulang dari klinik, Sofea tidak mahu Rayyan mencempungnya lagi. Tambah-tambah mereka berada di halaman rumah Sofea. Nanti jiran-jiran mereka nampak pula. Adalah jiran yang datang bertanya kereta mewah siapa yang diparking di halaman rumah Sofea. Sibuk sahaja nak ambil tahu jiran kiri kanan depan rumah ni. Jadi ibu pun berbohong dan mengatakan saudara mereka. Jadi mereka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Alisyah Farhah

January 15 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh:Syaza Syauqiena “You understand or not? This thing is very important. Don’t take it easy.” Kata Thaqif. Marahnya masih bersisa. Aku hanya tunduk menuruti langkahnya. Mulutnya masih tidak berhenti membebel. Semuanya silap aku. Aku terlupa membawa dokumen penting untuk diserahkan kepada perunding kami, Ir Chan. Mana taknya. Aku tak sempat prepare benda-benda tu semua. Hari ini hari malang... [Teruskan bacaan]

Novel : Jadikanlah Dia,…Jodohku! 4

December 9 2015  
Kategori: Novel

Oleh:Azieana QILLA membelek majalah pengantin yang baru di belinya tadi sewaktu singgah di kedai buku. Syazana begitu khusyuk melihat rancangan di tv3 slot akasia jam 7.00 malam. Kawannya itu sanggup balik awal semata-mata tak mahu ketinggalan menyaksikan setiap episode yang di tayangkan di kaca tv setiap hari Isnin hingga Khamis. “Qilla, macam mana dengan persiapan kawin kau?…dah beres?”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hilang 2

December 3 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:deane dnie Hilang Part 2 “Are you really hate him, Almas?” soalan Ariff Haikal dibiarkan terbang di bawa angin. Tersentak Almas Delisya apabila pak ngahnya menarik pemain mp3 dari tangannya. “Hey! Jangan lah macam nie.” Pipi dikembungkan. Matanya dibulatkan. Tanda protes dengan tindakan Ariff Haikal. “Jawab dulu soalan pak ngah.” Perlahan kepala Almas Delisya diketuk. ‘Haish. Silap-silap... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Tanya Apa Khabar

November 23 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Suha Fasihah KIT bersandar pada kerusi sebaik sahaja dia selesai membuat pesanan makanan kepada pelayan di kedai makan ini. Aktiviti seperti biasanya bermula. Ligat dia memerhatikan tingkah-laku manusia lain yang turut berada di situ. Dia beranggapan bahawa tujuan makhluk bergelar manusia itu ke kedai ini adalah sama iaitu bagi mengisi perut yang lapar. Berbeza dengan dirinya, bukan itu tujuan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Love Is Forever

June 26 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Aries Gurlz Afif terduduk di atas lantai marmar, berdiri dihadapannya adalah ayahnya. Datuk Aizriel tersenyum sinis melihat reaksi anaknya selepas mendengar berita buruk dari pihak hospital mengenai teman wanitanya. “Fathia kemalangan.Ini semua pasti rancangan papa” teriak Afif, dia menjeling tajam pada ayahnya. “Berapa kali papa nak beritahu Afif, jangan bermimpi untuk jadikan perempuan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Because One Day

June 5 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Mrs Specktacky Because One day. “Haha,interesting!!Bravo!”Hadeef memandang dua insan yang terlalu dia kenali dengan tajam. “Deef,ini tak macam yang you sangka i boleh jelaskan.”Eryn berkata. Datuk Azid hanya terdiam dia sudah tidak mampu berfikir apa yang harus dia perkatakan. “Daddy why you just diam?Huh,do i must still call you daddy??Syaza Neeryna start malam ni kau bukan tunang aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tangisan Dalam Rindu

June 5 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Rynn TANGISAN DALAM RINDU Usai membaca Yasin , dia membersihkan tepi-tepi kubur itu yang penuh dengan daun kering.Daun-daun kering yang dikumpulnya diletakkan di sisinya memudahkan dia untuk membawanya apabila pulang nanti.Dilihatnya kubur insan yang paling disayanginya itu.Tiba-tiba dia mengeluh.Kenapalah insan yang dia sayangi perlu pergi seawal ni. Kalaulah dia dapat memutarkan masa,pasti dia... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Akan Terus Mencintaimu

June 5 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Aries Gurlz Afif terduduk di atas lantai marmar, berdiri dihadapannya adalah ayahnya. Datuk Aizriel tersenyum sinis melihat reaksi anaknya selepas mendengar berita buruk dari pihak hospital mengenai teman wanitanya. “Fathia kemalangan.Ini semua pasti rancangan papa” teriak Afif, dia menjeling tajam pada ayahnya. “Berapa kali papa nak beritahu Afif, jangan bermimpi untuk jadikan perempuan... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Cinta Istikharahku

May 29 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Norhafizah Ibrahim Setelah tamat kelas kuliah yang dihadirinya, Rania segera mendapatkan sahabat baiknya, Shaza. Shaza yang dari tadi memerhatikan Rania memberikan senyuman yang penuh bermakna dan segera mendapatkan Rania. Hati Rania berdegup kencang apabila teringatkan peristiwa yang berlaku sebentar tadi. “Assalamualaikum cik adik, banyak mengelamun hari ini?”sapa Shaza berseloroh.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mana Satu

May 6 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: ATHIRAH SUDIN “Weh!bangun lar weh,dah pukul 9 pagi dah,yang kau asyik berbungkus dengan selimut ni lagi ni apasal?”marah Rina sambil menarik selimut tebal. “Apasal dengan kau ni?pagi-pagi dah bising,hari ni kan cuti,bagi chance la kat aku membuta sampai tengah hari lagipun tiap-tiap minggu aku macam ni kot,yang tetiba hari ni nak bising pulak apasal?Dah,dah,pergi jauh-jauh,jangan duk menganggu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tangisan Dalam Rindu

April 2 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :mirah_ryn Usai membaca Yasin , dia membersihkan tepi-tepi kubur itu yang penuh dengan daun kering.Daun-daun kering yang dikumpulnya diletakkan di sisinya memudahkan dia untuk membawanya apabila pulang nanti.Dilihatnya kubur insan yang paling disayanginya itu.Tiba-tiba dia mengeluh.Kenapalah insan yang dia sayangi perlu pergi seawal ni. Kalaulah dia dapat memutarkan masa,pasti dia tidak akan membiarkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Mungkin Milikku 1

December 22 2014  
Kategori: Novel

Oleh : Fazrynn Aimi Bab 1~> Iman memandang Azwa dengan mata membulat. Pandangannya merenung Azwa bersatu dengan Mellinda. “Wa, apa kau dah buat ni?”suara bergetar. “Langgar kereta orang. Kenapa?”selamba. “Azwa! Kau boleh tanya kenapa?”mata Iman berkaca. Mama! Takut! Kalau orang tu mintak ganti rugi macam mana? Haa? “Iman, kau kenapa? Aku langgar kereta orang... [Teruskan bacaan]

Novel : Ice Prince 1

December 2 2014  
Kategori: Novel

Oleh : Farhana Mohamad PROLOG Seorang budak lelaki yang berumur tujuh tahun sedang bermain bola bersama adik lelakinya yang berumur tiga tahun. Bosan bermain bola, mereka main kejar – kejar pula. Mereka sangat akrab bagai isi dan kuku. “Along, ane mama? (Mana mama?)” Budak lelaki yang berumur tiga tahun itu bertanya kepada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hanya Kamu

November 2 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh: Syaza Raihanah “Liss, itu bukan tunang kau ke? Kenapa dia keluar dengan perempuan lain? Siap berpeluk lagi.” kata Fira sambil tangannya menunjuk ke arah seorang lelaki yang sedang memeluk erat seorang wanita. Mendengar sahaja bicara Fira, Alissa Suraya terus meluru ke arah pasangan itu. Dia seakan tidak percaya dengan apa yang dilihatnya kini. Matanya sudah mula terasa panas. Bila-bila masa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Bantal Busuk Dia???

October 20 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh: Miss Imaginative (WAKTU SEKARANG) Penghawa dingin yang terpasang dalam bilik pejabat bersaiz luas itu menambahkan rasa sejuk yang sedia hadir dalam diri aku tika itu. Sedari tadi, pandanganku dibiarkan jatuh ke bawah, tidak sanggup membalas renungan maut CEO itu. Bebelan bersama kata-kata dorongan dari Lia sudah berterabur dalam kepala otakku disebabkan gemuruh yang menebal ini. “Awak... [Teruskan bacaan]

Novel : I’m Your Girl! 1

October 20 2014  
Kategori: Novel

Oleh : Syaza Raihanah Hujan lebat pada petang itu sudah beransur reda. Najla Liyana menghadiri kelas tambahan untuk subjek Matematik Tambahan pada petang itu. Maklumlah, SPM kian hampir. Dia harus melipatgandakan usahanya untuk berjaya pada masa akan datang. ????“Okay, class. Kita jumpa minggu depan. Jangan lupa buat latihan yang saya pesan tu. Ingat, SPM semakin hampir dengan awak semua.” pesan... [Teruskan bacaan]

Novel : Sungguh Aku Cinta! 1

August 18 2014  
Kategori: Novel

Oleh : Nurina Feeza PROLOG IRIS ARIANA memanjangkan lehernya ke arah luar. Riak resah gelisah jelas terpancar di matanya. “Mana Abang Aril ni? Kenapa dia tak sampai-sampai lagi ni.” keluh Iris resah gelisah. Iris mematah-matah jari-jemarinya. Keluhan kecil terhembus keluar dari mulutnya. Ya Allah… dugaan apa yang sedang Kau berikan ini? Di... [Teruskan bacaan]