Novel : Vila Cassandra 14

July 24 2014  
Kategori: Novel

380 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Mun Niera 14 Aiman berlari keluar melepasi pintu pagar Vila Cassandra dengan menjerit ketakutan. Dia sudah tidak tahan. Tak tahan untuk muntahkan apa yang telah dia makan pada waktu tengah hari tadi. Bau sekarang dia merasakan bau busuk yang keluar dari tubuh badan ‘Rogan’ mula menyengat hidungnya. Walaupun apa pun, tidak dinafikan dia termuntah kerana terlalu takutkan kematian. “Memang... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 13

July 11 2014  
Kategori: Novel

1,139 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Mun Niera 13 Kaki mereka bertiga melangkah masuk ke dalam balas polis dengan berpakaian serba berbaju kurung biru lembut dan T-shirt lengan panjang berwarna biru serta seluar jeans. Faisal menyambut kedatangan mereka bertiga di pintu balai dengan senyuman yang amat mesra. Tubuh mereka berempat dilabuhkan atas sofa. “Ini rakamannya.” Salah satu butang pada alat kawalan jauh ditekan. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 12

June 18 2014  
Kategori: Novel

586 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Mun Niera 12 “Alina? Alina?” Haikal separuh berbisik. Panggilannya tidak dibalas. Tinggal Haikal dan Zarif terkurung dalam vila yang menyimpan sejarah berdarah itu. Haikal dan Zarif telah mematikan lampu suluh mereka setelah Alina dibunuh. Tindakan mereka membuatkan mereka berada dalam kehidupan dalam kegelapan tanpa bersumberkan sebarang cahaya yang dapat membimbing mereka keluar dari... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 11

June 4 2014  
Kategori: Novel

455 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Mun Niera Si Matahari menjenguk ke sebelah barat. Lalu ia pun melabuhkan diri di sebalik gunung tinggi sebaik sahaja menyedari sudah tiba masanya bulan mengambil tugasnya untuk menyinari pentas malam. Bintang-bintang, bulan dan awan hitam menjadi saksi kepada apa yang akan berlaku mereka berlima yang berlagak sebagai ghostbusters. Awan hitam cuba memberi amaran kepada mereka dengan menurunkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 10

May 29 2014  
Kategori: Novel

438 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Mun Niera 10 Telefon bimbit Syazana berdering. Telefonnya yang memainkan lagu ‘Heart Attack’ nyanyian Demi Lovato mengetuk gegendang telinga Adnan yang sedang mengulangkaji di bilik sebelah. Aiman menghentak kakinya kerana telefon itu tetap berdering dan tiada siapa menjawab panggilan tersebut termasuklah pemilik telefon bimbit itu sendiri. “Ya Allah! Syazana ni tak angkat ke phone... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 9

May 21 2014  
Kategori: Novel

484 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Mun Niera 9 Adam menjadi tidak keruan lagi. Nafasnya naik turun. Dia melangkah keluar dari pintu pagar lalu duduk sambil menekup mukanya dengan tangan. “Ya Allah, apa yang tengah berlaku ni?!” Monolog Adam sendirian. Brek basikalnya ditekan. Lelaki itu turun daripada basikalnya lalu berdiri di hadapan Adam. “Kalau boleh, saya nak tolong.” Adam mendongakkan kepalanya apabila mendengar... [Teruskan bacaan]

Novel : Kelopak Kasih 4

May 7 2014  
Kategori: Novel

520 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Mr.Mz ”Kau nak bawak aku pergi mana ni ? ” tanya Wirna yang memandang Adrian yang sedang memandu , dia fikir Adrian ingin membawanya pulang ke rumah tetapi lelaki ni memandu ke jalan lain pula sebab dia masih ingat jalan hendak menuju ke rumahnya . Wajah Adrian dipandang geram . ” Aku nak bawak kau balik rumah lah ? Kenapa ? ” ” Kau jangan nak tipu aku ! Aku hafal... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta U 9

April 18 2014  
Kategori: Novel

411 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Norzahidlia BAB 9 “Hai“tegur Farrel. Amylia membulatkan matanya. Terkejut dengan Farrel yang tiba-tiba berada disebelahnya. Bukan ke dia tadi ada kat atas? Macam mana pulak dia turun ke sini? “Kenapa? terkejut saya ada kat sini? Sepatutnya sayalah yang terkejut sebab ni kuliah untuk orang yang ambil akaun. Bukan engineering. Hmm..kea awak tersalah masuk kuliah nie, hurm..?“tanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Perisik Cinta 1

April 7 2014  
Kategori: Novel

201 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : DMR Eva memandang tajam wajah pemuda comel di hadapannya.Hatinya yang berapi itu seperti disimbah minyak petrol apabila pemuda di hadapannya ini meminta sesuatu yang tidak masuk akal daripadanya.Dalam pada itu,sempat lagi dia meneliti wajah itu.Kulit putih bersih,hidung mancung dan berbibir nipis.Jika dipandang sekali imbas,wajahnya seperti Nickhun dari kumpulan 2PM.Hampir memenuhi ciri-ciri... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 5

April 3 2014  
Kategori: Novel

473 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Mun Niera 5 Ladyana bersandar pada satu sofa di ruang tamunya. Dia mulai terasa bahang kebosanan cuti semester yang panjang ini. Nak ajak kawan-kawan keluar berjalan-jalan? Huh, malasnya nak keluar duit banyak-banyak. Sekali keluar berjalan-jalan pasti perlukan dua hingga tiga s ringgit. Pada waktu ini , dia tinggal berseorangan dalam Vila Florea. Ibu bapanya keluar bekerja. Adik-beradiknya... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 4

March 21 2014  
Kategori: Novel

601 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Mun Niera 4 Panggilan masuk dan telefon bimbitnya Aiman berdering lagu Titanic nyanyian Justin Bieber. “Assalamualaikum.” Aiman menyapa terlebih dahulu. “Waalaikumsalam . Man , aku rasa aku tak nak pergi Extreme Park tu. Sorry sangat tau. Bukannya apa. Aku tak ada mood sekarang ni. Kalau kau nak pergi juga , pergilah. Member-member ajak kau juga. Bagus juga kalau kau datang.”... [Teruskan bacaan]

Novel : Kelopak Kasih 3

March 20 2014  
Kategori: Novel

187 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Mr.Mz Farish Adrian mengeluh perlahan dibiliknya itu , dia benar benar serabut ketika itu . Adrian duduk ditepi birai katil .. dia mengingati pertengkarannya dengan kakak tirinya , Wirna semalam . Dia memegang pipinya . Adrian masih ingat bahawa kakak tirinya menamparnya semalam . Dia tidak akan melepaskan wanita itu sewenang-wenangnya . Dia fikir dia dah cukup bagus semalam ? Kau tak kenal... [Teruskan bacaan]

Novel : Hati Kotak Memori 2

March 18 2014  
Kategori: Novel

174 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Grevillea Magenta Bab 2 Izzat memandang jam tangannya sambil menghembuskan nafas gelisah. Begini lah setiap kali perasaannya ketika bakal bertemu dengan wanita yang menjadi sebab kegelisahan ini. Walaupun sudah hampir 4 tahun dirinya berkenalan dengan wanita yang bagi dirinya cukup istimewa itu, perasaan gelisah pasti akan hadir menemani tatkala menunggu untuk wajah yang menjadi kegemaran,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : La tahzan, Innallaha Ma’ana, Sahabatku

March 16 2014  
Kategori: Cerpen

5,998 bacaan 2 Ulasan

Oleh :IMAN ZALIKHA La Tahzan, Innallaha Ma’ana, sahabatku. (Jangan bersedih, Allah SWT sentiasa bersama kita) Zuhasnita bt. Zulkiflee 1 Terjalinnya sebuah ikatan persahabatan serta diniatkan kerana Lillahi Taala antara dua sahabat iaitu Rasyiqah Hanina dan Amira Adilla. Dua insan yang tidak pernah kenal erti jemu dalam menerokai erti dan nilai sebuah persahabatan. Talian persahabatan mereka yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 3

March 11 2014  
Kategori: Novel

516 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Mun Niera 3 IMBAS KEMBALI VILa Cassandra Loceng makmal milik Rogan ditekan sebanyak tiga kali. Linda menunggu sebentar , menantikan jawapan daripada suaminya. Beberapa saat kemudian , pintu gelongsor dibuka dengan perlahan. Rogan hanya mengintai sahaja. Matanya merah dan mukanya agak berminyak. Linda tahu bahawa suaminya bukan baru bangun dari tidur tetapi mungkin sedang mengalami tekanan perasaan. “You... [Teruskan bacaan]

Novel : Hati Kotak Memori 1

March 10 2014  
Kategori: Novel

125 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Grevillea Magenta Bab 1 Dia berdiri di hadapan pintu pagar rumah teres dua tingkat itu. Matanya kelihatan sayu, tanpa semangat seperti sedang berkhayal kosong mengharapkan masa agar cepat berlalu. Agar segala yang sedang dilalui sekarang ini beredar dan berlalu pergi. Dirinya tidak terurus sejak akhir-akhir ini. Sejak harapan lama yang sudah terkubur kini menjadi kenyataan. Harapan yang silap. Jika... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sedia Istimewa Dalam Hati

March 2 2014  
Kategori: Cerpen

8,456 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Daicelyn Suaze “Stop damaging my brain!” Tutur Nuri, penuh geram. Figura remaja lelaki dihadapannya, meletup dengan tawanya. “Or, stop being gentle and perfect in your eyes?” “Pun boleh jugak.” Gumamnya. Tangannya pantas mengemas buku buku rujukan yang berselerak di atas meja. Geram betullah! Elok elok aku boleh spend time sampai pukul 6 kat sini, sekarang kena blah dari sini. Si... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 2

February 26 2014  
Kategori: Novel

549 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Mun Niera 2 SEKOLAH MENENGAH kebangsaan Sri MELATI Akila , Zarif , Alina , Adam dan Haikal mengadakan perbincangan antara mereka semasa waktu rehat. Akila menyatakan keresahannya kerana Syazana tidak mahu menyertai mereka dalam ekspedisi mencari hantu di Vila Cassandra. “Syazana tak nak ikut!” Akila mencebik kasar. “Kenapa dia tak nak ikut?” Alina bertanya kepada Akila. “Dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Amnesia 2

February 20 2014  
Kategori: Novel

720 bacaan Jom bagi ulasan

Oleh : Nurhasz BAB 2 Asilah berguling guling diatas katil.Rambutnya yang panjang menjadi kusut apabila tidak diikat. Malam yang teramat sejuk membuatkan Asilah tidak memasang kipas. Boleh mengigil badannya kalau kipas dipasang. Dalam fikirannya mahu melakukannya atau tidak melakukannya. Berserabut betul kepalanya. Asilah mencapai secebis kertas yang tertulis nombor telefon Asyraf. Mahu... [Teruskan bacaan]

Novel : Vila Cassandra 1

February 19 2014  
Kategori: Novel

837 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Mun Niera 1 Jendela di kamarnya diselak. Anak matanya benar-benar melihat sebuah vila yang tersergam indah di hadapan rumahnya. Kini vila itu tidak berpenghuni. Jauh sekali orang lain untuk memiliki vila yang bernilai jutaan ringgit itu. Vila itu sudah lama ditinggalkan. Kira-kira tiga tahun yang lalu , berlaku pembunuhan sekeluarga di dalam vila tersebut. Pihak penyiasat membuat kesimpulan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 111234...10...Akhir »