Cerpen : Dialah Bos Dialah Suamiku

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 30 Ulasan

Oleh :norlinda.nordin Jam diding menunjuk pukul 8.OO pagi, satu teksi pun tak lalu..hatiku mula risau, risau tak sempat sampai di tempat kerja awal. Almaklumlah hari pertama aku bekerja. Aku mengaru-garu kepala ku yang tak gatal sambil mengelamun. “Oi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Bernama Jodoh

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Jie Najihah ” Suka dia ? Jumpa mak abah dia. Cinta dia ? Nikahi dia. Sayang dia ? Pimpinlah dia ke Syurga ALLAH. ADAM, be gentleman. ” Fatih termangu membaca bait-bait kata di laman sesawang muka buku itu. Hatinya mengukir seutuh keyakinan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Selagi Ada Waktu

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh :Sufi “Ayah, Farid rasa Farid nak kerja kat Shah Alam. Tadi Farid pergi interview dan Farid dapat kerja kat kilang di Shah Alam” Farid tiba-tiba bersuara. “Tak payah nak sibukkan diri kau tu dengan berkerja… setakat kerja kat kilang tu berapalah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Erti Kehidupan

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 6 Ulasan

Oleh : KimSha Rintik hujan seperti memahami perasaan Roslina saat itu. Bagaimana lebatnya hujan itu turun begitu jugalah lebatnya airmatanya mengalir. Sungguh kejadian malam itu telah meragut seluruh cahaya kehidupannya. Setiap sudut perincian kejadian... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Nan Satu

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 2 Ulasan

Oleh :arjuna beta CINTA NAN SATU Andai dulu kasih yang disemai , akarnya mati. Ditanam kembali dan dibaja dengan baik masih lagi tetap pokoknya mati. Dicuba jaga dan disemai kembali dengan baja yang baik tapi masih tetap pokoknya mati, akarnya tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Warrior Of Love

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 12 Ulasan

Oleh :Wan Nur Aira ‘Bukk’ Satu tumbukan padu dilepaskan.Tepat mengenai sasaran. “Aduh!..”suara garau itu mengaduh apabila tumbukan itu mengenai hujung bibirnya. Sekali lagi tumbukan dilepaskan namun sempat dielak oleh lelaki tadi. “Kau... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Abang atau Suami??

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh :kasih28 “Alia,kamu ni dah masuk 26 tahun tapi bakal suami pun tak ada lagi.Mak suruh kamu nikah dengan Adam kamu tak nak.”bebal Puan Aisyah kepada anak bongsunya itu. “Mak,Alia baru nak masuk 26 tahun tu pun lambat lagi.Ada lagi lima bulan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Double A

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Ezzessaybee DIA bersiul-siul kecil sambil mengorak langkah ke kelas. Jam ditangan dibelek sekilas, lima minit sebelum kuliahnya bermula. Sedang elok dia berjalan, dia terlihat seseorang yang sedang terkocoh-kocoh keluar dari kelas yang ingin ditujunya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Senyuman Di Sebalik Tangisan

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh :Zariff Zarifah Terik matahari memancar terus-menerus, seolah-olah sedang bersaing dengan si awan yang cuba meredupkan langit agar penghuni bumi dapat menjalani hari dengan suasana yang tenang sambil merasai sepoi-sepoi angin yang mencium. Kakiku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Janji Arman Daniel

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 13 Ulasan

Oleh :FiHanis Assalammulaikum, saya masih baru lagi. Masih ingin mencuba. Cerpen ini merupan cerpen pertama saya. Kini tiada lagi imaginasi. Segala silap, kekurangan, kebosanan silalah comment, kerana kata-kata anda merupakan pedoman untuk saya membaik... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Beruang Pink Comel

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Selepas habis sahaja kelas, Farhana pergi mencari kerja. Kebanyakkan kedai yang dia pergi akan memberi jawapan yang sama.Dia hampir putus asa tetapi demi emak dan adiknya,Akmal, dia perlu lebih berusaha. Farhana ternampak kedai ais krim yang baru... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Senget! Sayang Awak!

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Alya Dhyla Sudah hampir 3 jam Alya bermain ‘game online’ di sebuah cybercafé bersama rakan karibnya merangkupi adik angkatnya, Aqilah. Alya tidak menyedari, seorang jejaka yang bekerja di cybercafé itu sering lalu di tempatnya dan melihat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jadi Yang Halal

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 4 Ulasan

Oleh :AINFATIN “AKAK.” Sapa Haikal kemudian mengambil tempat dihadapan Husna. “Ya?” Terkebil-kebil Husna melihat Haikal dihadapan mata. Tadinya dia sedang enak termenung tanpa menghiraukan orang sekeliling. Laptop dihadapan ditutup lalu terus... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hikayat Sehelai Kertas

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 8 Ulasan

Oleh :Kierana Aku ialah sehelai kertas. Kertas biasa, bukan kertas dari daun papirus atau daun lontar. Aku bukanlah kertas yang putih bersih, namun tak juga kusam. Kertas nipis berwarna kecoklatan bergambar bunga mawar kuncup dengan kesan tetesan embun.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sebening Wajah Khadijah

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh :FeedaHMD “Andai itu kemahuan abang , Khadijah tidak akan menghalang”. Air mata jernih masih tersisa di pinggir matanya namun senyumnya sentiasa terukir untuk Luqman. Luqman mencium dahi Khadijah. Tiada kata yang dapat di ucapkan. Terlalu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cintaku Hanya Dengan IzinNya

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

1 bacaan 3 Ulasan

Oleh : SHA Kring kring…kring kring… Aduh malasnya nak jawab. Siapa pula yang telefon ni. Mesti ada orang nak datang raya. “ Hello, Assalamualaikum, nak cakap dengan siapa?” aku mengangkat telefon dan bercakap dengan sopannya walaupun terpaksa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sekeping Hati Sehelai Kertas

20 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 2 Ulasan

Oleh : ONET365 Hati Julia semakin pedih mengenangkan sikap suaminya yang begitu panas baran semenjak akhir2 ini. Entah mengapa setiap kali apa yang dia lakukan sering tak betul di mata suaminya. Di saat dia sedang mengandung anak kedua, dia hanya perlukan... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Jodoh

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 36 Ulasan

Oleh :Chaasuk ” Handsome gile dia siottt ! ” Elisya bersuara . ” A’aa weyh handsome ! Handsome gile dia tadi lalu depan kelas kitaa ! ” ujar Liya terjerit kecil . ” Budak baru erk ? Aku tak pernah nampak pon sebelum... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bff or Plf

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 31 Ulasan

Oleh : rosellates Bff. Best Friend Forever. Kawan baik selamanya. Penyataan yang senang otak nak hadam. Kata nak jadi kawan baik, tapi kenapa ibu dia datang rumah aku? Hatiku mula rasa tidak sedap. Setelah sekian lama aku dengan dia berpisah, kemudian... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hati Mu…

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Dyana Amira AKU duduk di atas kerusi biru plastik yang hampir 9 bulan aku guna semasa belajar. aku duduk sambil curi-curi melihat dia yang duduk selang beberapa meja dariku. Dia…jejaka yang telah buat aku jatuh sayang padanya sejak awal tahun... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 2851234...1020...Akhir »