Cerpen : DotDotDot

18 August 2014  
Kategori: Cerpen

22,183 bacaan 29 Ulasan

Oleh: ‘Ain Noas /strong> Aku pandang skrin laptop berkali-kali. Ya , berkali-kali. Mak aku kata kalau tak kerja wajib tak harus bukan makruh ni kan haram tapi sunat kena nikah. Aku sebenarnya ngeri dengan calon mak aku nih! Ada ker patut mak aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Suara itu

18 August 2014  
Kategori: Cerpen

12,258 bacaan 10 Ulasan

Oleh: Dhia Wardah Seperti mahu melayang jiwaku ini. Tabah, sabar, tenang. Terima semuanya dengan ikhlas. Allah tidak akan memberi ujian di luar kemampuan kau Aisyah. Aku melangkah perlahan ke surau sekolah, tempat paling sesuai untuk aku bersendirian... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Chocolate Moist

18 August 2014  
Kategori: Cerpen

16,364 bacaan 13 Ulasan

Oleh: Permata Alwalidaini Aku menyapu air mata yang kian lebat membasahi pipi ini. “Allahurobbi… besarnya ujian yang Engkau berikan ini. Aku tak berdaya lagi Ya Allah. Berikan aku jalan penyelesaiannya Ya Rabbi. Aku sangat terseksa akan ujian berat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Roman Cinta

18 August 2014  
Kategori: Cerpen

13,065 bacaan 18 Ulasan

Oleh: MAWAR KAMILA CERPEN ROMAN CINTA Oleh: MAWAR KAMILA “Cliché je! Semua cerita sama saja. Kahwin paksa! Kahwin paksa!” ngomel Zufa sebaik saja menutup kasar novel yang tak sampai lima minit ditatapnya. Wajah menzahirkan ketidakpuasan hati. Ngomelannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bahagia Hendaknya

18 August 2014  
Kategori: Cerpen

12,326 bacaan 9 Ulasan

Oleh: Eka Zulaikha Ammar leka memerhati gadis genit dihadapannya. Wajah mulus itu lembut dipandang. Sebaik gadis itu mengangkat mukanya, pandangan mata mereka bersabung. Ammar memandang tepat ke dalam anak mata gadis itu. Cepat-cepat gadis itu melarikan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Siapa Dia?

18 August 2014  
Kategori: Cerpen

12,691 bacaan 16 Ulasan

Oleh: Nia Natrah memandangan pemandangan di dada langit yang berwarna biru itu dengan pandangan yang kosong sambil itu dia berbaring di atas rumput di halaman banglo rumah keluarganya lalu tangan kanannya itu di angkat ke atas tanda seperti ingin menggapai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Gerimis

18 August 2014  
Kategori: Cerpen

6,792 bacaan 9 Ulasan

Oleh: Syifa Raihan JEMARI terus menari di atas papan kekunci mengikut rentak irama yang didendangkan akal. Kadang terhenti seketika sambil dahi berkerut-kerut memikir kewajaran unkapan bait ayat yang tercatat. Deru nafas tidak teratur kedengaran tatkala... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mamat Punk Jadi Ustaz?

18 August 2014  
Kategori: Cerpen

15,023 bacaan 7 Ulasan

Oleh: Cik Sun “Selamat pengantin baru… selamat berbahgia… ” lagu selamat pengantin baru nyanyian Zaleha Hamid memeriahkan lagi majlis itu. Ada yang mengikut bait-bait lagu tu, ada juga yang sibuk menambah gulai, tak lupa ada juga yang sedang mengambil... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saat Di Ribaan Hani

18 August 2014  
Kategori: Cerpen

6,939 bacaan 4 Ulasan

Oleh: Shiny Star Saat Di Ribaan Hani Arash melarikan jemarinya di celahan rambut. Rasa berserabut di dalam minda dan hati kian membengkak. Surat tuntutan hutang hasil penggunaan credit card yang bertimbun, masalah kewangan syarikat yang semakin merosot,... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Wujudnya Sekalung Cinta

18 August 2014  
Kategori: Cerpen

11,199 bacaan 9 Ulasan

Oleh: Ira Hadeera “You can stay with… I mean… you can stay with my parents. I know they’ll accept you. Durrah tak boleh mengalah di sini. Bukan sekarang! Saya akan bantu awak, percayalah,” Raid menuturkan kata kepada Durrah yang masih mengalirkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Love Till Jannah

18 August 2014  
Kategori: Cerpen

10,837 bacaan 22 Ulasan

Oleh: Aries Gurlz “Dayana, tadi Faris telefon kau tadi” beritahu Khalif pada kakaknya. Dayana memandang wajah adiknya itu tanpa ekspresi. Buat seketika Khalif fikir kakaknya sedang berangan, dia menampar pipi kakaknya membuatkan Dayana terjerit.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Orang Kampung Gila!

18 August 2014  
Kategori: Cerpen

10,581 bacaan 8 Ulasan

Oleh: Mirza Danish ORANG KAMPUNG GILA! By: MIRZA DANISH (013-2275293) Lot 586, Jalan Yadi, Telok Gadong, 41250 Klang, Selangor 5 tahun telah berlalu setelah Haji Hamid meninggal. Tiada siapa yang hendak menjadi imam masjid Kampung Sungai Dua. Haji Hamid... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Udin Beskal

18 August 2014  
Kategori: Cerpen

4,861 bacaan 7 Ulasan

Oleh: Emarantine Udin Beskal Tahun 1991 “Yah.. hantarkan Udin ke sekolah ya?” “Iyalah.. cepat bersiap. Jangan lupa mandi bersih-bersih,” pesan Ayah sebelum ke dapur. Dari bilik jelas kedengaran Ayah bertanya kepada Mak jika ada makanan pagi dimasak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terima Kasih Ruqayyah

18 August 2014  
Kategori: Cerpen

7,432 bacaan 12 Ulasan

Oleh: Heykarl Zuber Suasana di ruang tamu itu sungguh sunyi. Datin Aliyah bermundar-mandir di ruang tamu itu dengan penuh keresahan di wajahnya. Sering kali Datin Aliyah melihat jam di dinding . Tepat jarum panjang jam tersebut menunjukkan digit dua belas... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dan …Jodoh Pun Bertemu

6 August 2014  
Kategori: Cerpen

29,091 bacaan 22 Ulasan

Oleh: Lady E “Saya Fayyad Azmi yang akan mengajar anak puan bahasa Inggeris” Fayyad memperkenalkan diri kepada tuan rumah yang telah pun membuka pintu rumah untuknya . Wajahnya yang ditundukkan kembali diangkat semula . Terkejut ! Tidak dia sangka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Nak Jaga Kau

4 August 2014  
Kategori: Cerpen

30,012 bacaan 30 Ulasan

Oleh: AimyShazleen 5 tahun sebelumnya… Ramai pelajar-pelajar sudah tidak sabar-sabar nak garaduate… malam ini merupakan malam terakhir untuk mereka yang senior-senior berpesta… Malam ini ada majlis tari-menari… Ana Ryana memandang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Puteri Di Hati Sayang

4 August 2014  
Kategori: Cerpen

16,332 bacaan 16 Ulasan

Oleh: Lady E Puteri Di Hati Sayang “Qal!! Kau kene tolong aku jugak bro. It’s either do or die lah. Kau nak ke si perempuan gila tu gelakkan aku. Oi Qal, aku tengah berbual ni, ehhhhh” Izkandar memujuk rayu Qalis tetapi tidak dilayan. Qalis... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Benci Bertukar Sayang

4 August 2014  
Kategori: Cerpen

26,590 bacaan 12 Ulasan

Oleh: azys Hana termenung sendiri. Dia sudah tidak tahu apa lagi yang harus dilakukannya. Puas sudah Hana mencari kerja di serata tempat tapi sehingga kini masih gagal.Kakaknya Zana sudah jenuh memujuk Hana bekerja dengannya tetapi Hana degil. Dia sudah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Hatiku,Encik JPJ

4 August 2014  
Kategori: Cerpen

19,939 bacaan 22 Ulasan

Oleh: Se-ra Armani “kok kok kok..” aduh.. ayam ni pagi-pagi buta dah memekak. Kacau ajelah. Tak senang tengok aku senang. Janganlah salah faham. Bukan ayam betul pun ayam alarm clock sebenarnya. Sebelah mata masih terpejam manakala sebelah mata lagi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jika Ini Suratannya

4 August 2014  
Kategori: Cerpen

13,745 bacaan 8 Ulasan

Oleh: Susi Susanti JIKA INI SURATANNYA Oleh: Susi Susanti Bersyukur biarpun aku hanya mendapat keputusan 3A 4B 1C dalam Peperiksaan Penilaian Menengah Rendah pada tahun lepas. Mungkin inilah akibatnya kerana aku berbohong pada ayah dan emakku ketika... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 2741234...1020...Akhir »