Cerpen : Sebuah Memori dan Sebuah Anugerah

31 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Rosemala Tajuk: Sebuah Memori dan Sebuah Anugerah Samsul baru terpegun menatap gambar besar di muka akhbar hari itu, gambar seorang insane menjulang piala kemenangan. Insan itu tidakmlain daripada shabatnya yang telah lama menghilang daripada sisinya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hati Kita

31 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: mardiyah “Uit Wi.” Kepala Widad tertoleh daripada span bersabun kat tangan. “Assalamu’alaikum.” Senada suara dia. “Aku dah bagi salam ea tadi. Kau yang berangan. Aku dah siap borak dengan umi kau lagi tu ha.” Qais dah bersandar sebelah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Without You – Part 1

31 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Amani’zz Dia membuka sampul surat berwarna biru laut itu. Isinya dikeluarkan. Surat? Perlahan-lahan dia membuka lipatan kertas tersebut. Aik, apa ni? Hamiz Rafiq Student Addin Private University ______________________________________________________________________ Diyanah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mr. Paraplegic Cintaku

31 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Andrea Charming P/S : Ini cubaan pertama saya menulis cerpen. Jadi sebarang kekurangan harap dimaafkan. Tiada sebarang perancangan rapi dijalankan sebelum menulis cerpen. Ditulis berbekalkan basic knowledge yang saya ada sahaja. Sebarang komen saya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Gadis Bersubang Bintang

31 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:kejora mawaddah Pak Mail resah melihat langit yang terik , tiada tanda-tanda hujan akan di undang turun ke bumi. Matanya beralih pula melihat padinya yang semakin layu . “Ini semua kerana Gadis , datangnya entah dari mana . Bala juga diusungnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Untuk Selamanya

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Hanna Jazmen Nnti Lunch sme ok? Julia membaca dalam hati tulisan itu. Telefonnya disumbat kembali kedalam beg tangan Burberry itu. Mesej dari ‘housemate’nya itu tak dibalas hanya dibiarkan sahaja. Dia malas nak reply. Dia dah ada date... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Secebis Rasa Dalam Kopi

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Datzz kadir “Pahit la kopi ni!” “Pahit?” “Iya pahit.Tak ada rasa langsung.Gula dah habis ka sampai hidangkan kopi pahit macam ni.”Syarif Ilham sudah mula provokasi Zulfa. “Agak-agak la gula habis.Ini kafe,stok sentiasa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pendam

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Muqris Alif Aku menguap buat kali yang kedua pada pagi itu. Sudah beberapa kali aku menggosok kedua-dua mataku dengan harapan agar mengantukku hilang. Aku menjalarkan tanganku mematikan jam loceng yang sedang menjerit sekuat hatinya, dengan tahap... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Keikhlasannya

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: E-yaz Suasana yang damai beitu menenangkan hati Isma. Seakan segala masalah hilang begitu sahaja. Kata-kata doktor yang bermain di fikirannnya juga hilang begitu sahaj. Kalau boleh dia ingin melupakan segalanya, biar hati ini tidak sengsara, biar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Suami Aku Youtuber!

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Bunga Mardiah Suami Aku Youtuber! “Husna tunggu kejap!”. Jerit Mariam apabila dia melihat kawan baiknya , Husna tergesa-gesa meniggalkannnya selepas kelas tadi.Hari ini dua kelas mereka dibatalkan kerana pensyarah mereka menghadiri kursus.Husna... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Imamku Uqail!!!

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Aemmy Mawarku “Salahkah aku jika aku berbintikan Abdullah!!!salahkan aku jika ayahku bernama Abdullah!!! Adakah setiap insan yang berbinkan Abdullah, anak haram! Anak luar nikah! Anak tak sah taraf! Aku bukannya anak di tepi semak! Anak di tepi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih terungkai

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Akmawanny “Adik, bangun. Nanti lewat pergi sekolah.” kejut emak. “Ya mak, adik dah bangun ni.” Jam menunjukkan jam 6.00 pagi. Seperti biasa, aku bangun untuk mandi, solat subuh dan sarapan. Hari ini merupakan hari pertama persekolahan di... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Salam Cinta

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Kabus Qaseh Nadiya mengangkat kepala yang sedari tadi tunduk menghadap lembaran kertas-kertas kerja yang berselerakan di atas meja. Ah! Dia menyeringai. Lantas tangannya hinggap di belakang tengkuk yang dilapisi hijab. Baru dia sedar betapa lenguh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sayang Papa

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Auwalawala Penipu. Semua kata-kata orang dewasa sama sahaja. Tak boleh dipercayai. Belakang, cakap hitam. Depan, cakap putih. Kenapa mereka tak berterus-terang saja? Aku tau, mama meninggal disebabkan aku. Aku tau. Tapi kenapa depan aku, mereka menafikan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Berpadu

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:KimSha Kasih Berpadu Sapaan angin malam membuatkan tubuh Nana sedikit mengiggil. Nana kemudian menutup jendela yang terbuka luas. Katil King Size menjadi mangsa henyakkan tubuhnya. Matanya memandang kipas siling yang sedang berputar. Otaknya ligat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Ini Bukan Milik Kita

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: IU AN-NISA’ “Kak Camelia, macam biasa sejambak bunga camelia khas untuk akak.” Camelia memandang huluran daripada Rozana tanpa perasaan. Kalau sekali mungkinlah teruja tapi dah hampir dua bulan berlaku. Setiap minggu pasti saja penghantar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Maafkan Abang, Sayang

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Kitella Aku menarik muka masam. Silap langkah dia mengambil keputusan untuk menjadi pengapit rakan baiknya itu. Asyik – asyik soalan yang sama didengarnya. “Bila kamu nak kahwin Sya ?” Haa.. ni lagu satu soalan yang aku rasa macam nak makan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Si Jubah Putih, Terima Kasih!

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Salman al-farisi “lamanya aku tak balik kampung, Jannah! Rindu gila!” ujarku dengan wajah ceria. Lama sungguh aku sudah tidak menjejaki kaki di kampung ini semenjak atuk dan wan meninggal 7 tahun yang lalu. “memang lama! Lama gila!” balas... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pertemuan Tanpa Noktah

14 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Aku berlari – lari anak menuju ke tempat perhentian bas. Waktu itu, rintik – rintik hujan sudah mulai berubah menjadi deras dan berdiameter besar. Cukup membuatkan orang ramai yang berjalan tanpa payung jadi basah kuyup. Ahh! Entah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kuih Koci Pulut Hitam

14 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:NorShiemah KUIH KOCI PULUT HITAM Ihsan melalui jalan kampung itu dengan perasaan yang begitu tenang. Pertama kali dia melihat kampung itu dia sudah jatuh cinta. Kampung itu begitu aman dalam pemerhatiannya. Cantik dan bersih sahaja halaman... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 2981234...1020...Akhir »