Cerpen : Mencari Cinta-Mu Ya Rabb

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 10 Ulasan

Oleh: Nurin Firdaus Tajuk:Mencari Cinta-Mu Ya Rabb “Anne !! Awak nak ke mana ? ”, Nur Husna meneriak namaku ketika aku keluar dari kelas. “Saya hendak ke kantin. Awak nak ikut ?”, tanyaku. “ Oh,saya ingat awak hendak ke perpustakaan , boleh... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Demi Masa

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 7 Ulasan

Oleh: ino Denyutan nadi ku semakin lemah bunyi bising mesin dan manusia memenuhi ruangan bilik itu. Mata ku semakin kelam cahaya yang menerangi mata semakin mengecil. Dosa kelam mulai bermain di minda ku. 5 tahun sebelum aku meninggalkan zaman kolej... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Di Kenduri Kahwin

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 22 Ulasan

Oleh:Cahaya Kegembiraan “Eh, macam tak percaya saja aku nak yang duduk atas pelaminkan?” ujar Alang lalu melepaskan tawa. “Sengetlah ko Alang. So, lepas ni status dah bertukar” kata Aishy sambil tangan ligat memasukkan telur ke dalam bunga telur. “Woi,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cerita 12 malam

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 20 Ulasan

Oleh: Nur Hanisya Bosannnnnn.Memang betul-betul bosan. “Wei,korang tak bosan ke?” Nisa bertanya.Matanya terkelip-kelip memandang Zara,Nia,Ashraf dan Syafik. “Bosan lah.Kalau tak,kitaorang takdelah tercongok macam ni aje..” Ashraf... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Isteriku Hijabista

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 22 Ulasan

Oleh: hana akmal CERPEN: Isteriku Hijabista “Aku terima nikahnya Hani Sofea Binti Shamsuddin dengan mas kahwinnya sebanyak Rm 10 000 tunai” ________________________________________________________________ “Nak masuk ke tak? Nak masuk ke tak?... [Teruskan bacaan]

Cerpen : His Annoying Love

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh: Syazwani Adira Nadia Amyra melangkah masuk ke dalam kelas melalui pintu belakang. Langkahnya diaturkan dengan penuh hati-hati. Bimbang sekiranya kehadirannya disedari oleh seorang pelajar di tempat duduk hadapan. Sesampainya Nadia di tempat duduknya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saat Hilang Cintamu

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 4 Ulasan

Oleh:Isteri Solehah Untuk keberapa kalinya aku begini. Termenung ! Pemandangan disebalik tingkap dapur seolah-olah menguasai fikiran aku. Limau dalam bakul kecil bersebelahan, aku gagau tanpa melihat. Tangan mencekau mengambil lima biji untuk dibuat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Aku Dia Satu Cinta

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 4 Ulasan

Oleh: FATHI HAIDAR Aina…, kenapa sekarang ni saya rasa awak macam nak menjauhkan diri dari saya? Saya ada buat salah kat awak? Aina mengeluh. Dia berkira-kira adakah patut dia membalas pesanan ringkas yang baru sahaja diterimanya. Hatinya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Blood

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 12 Ulasan

Oleh: Suria November “Deena…” Aku tengok Nurin yang berada di seberang jalan. Senyuman kuukir dan balas lambaian dia. Mata melingas kiri dan kanan. Jalan raya sesak. Nafas kutarik. Menunggu jalan raya lengang. Kenapa ada banyak kereta hari ni? ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Yang Ketiga

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 7 Ulasan

Oleh: Rusmi Cinta Tajuk Cerpen : Yang Ketiga Azan subuh kedengaran dari masjid berhampiran. Suara azan memecah kesunyian kampung halamanku. Suara yang mengajak umat manusia menuju kejayaan dunia dan akhirat. Hari ini aku mengesan suatu yang lain, suara... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pertemuan Takdir Kita

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 7 Ulasan

Oleh:Yinan Aye PERTEMUAN TAKDIR KITA Mereka mengambil tempat di kerusi barisan ke empat hadapan dan berada paling hujung kanan di laluan yang memisahkan antara lelaki dan wanita . Dinah yang duduk paling hujung melepaskan nafas leganya . Kerisauan yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Brownies Untuk Abang Farouq

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 4 Ulasan

Oleh: Dhia Faaezah Brownies Untuk Abang Farouq Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta “ Assalamu’alaikum... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I.L.Y.S.M Just The Way You are..

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 14 Ulasan

Oleh: Mizz D.L Dahlia Eryna tersenyum sambil menunggu kedatangan kekasihnya yang sudah hampir 3 tahun bertakhta didalam hatinya.Tiba-tiba senyumannya mati apabila terlihat kelibat Aiman Hakim ,kekasihnya berjalan sambil berpegangan tangan dengan seorang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sayang Enta , Mr Ustaz !

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 6 Ulasan

Oleh: Budak Comot SAYANG ENTA , MR USTAZ ! Nusaibah menunggu basnya di perhentian . Seperti biasa , dia keseorangan dan dia baru sahaja menangis tadi . Lapisan kedua niqabnya ditarik sehingga kematanya . Menyembunyikan tangisannya . Nusaibah , as known... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Sempurna

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 7 Ulasan

Oleh: Shafiqah Zainuddin Cinta Sempurna “Ahmad Mikail!” Balqish Alisya jerit dari BT 3.8. Mika hanya menyengih dari tangga. Mangkuk ayun punya member. Ada ke dia hack aku punya Twitter? Kesah apa aku dia kawan aku dari kecik? Kalau aku nak hayun,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Seperti Khadijah

3 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 22 Ulasan

Oleh: RajaAiz Lamaran Seorang Perempuan Saya bersiap untuk ke masjid untuk menunaikan solat Maghrib secara berjemaah yang berdekatan dengan hotel yang aku menginap ini. Saya mengenakan jubah putih, berkopiah, berkain pelikat dan tak lupa juga sutrah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hantu Kepala!!

3 November 2014  
Kategori: Cerpen

3 bacaan 32 Ulasan

Oleh: Lulu Teha Hujan renyai mula membasahi dedaun pokok, sekali sekala kedengaran sayup suara anjing menyalak. Suasana diluar yang agak redup membuatkan mata Salim semakin kuyu, pen yang dipegang terlepas dari genggaman. Radzi yang sedari tadi tekun... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Istikharah Semalam

3 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 43 Ulasan

Oleh: melati desa Istikharah Semalam Oleh: Melati desa Sepuluh Tahun Dahulu Suri berbaring di katil.Mengiring ke kiri kemudian mengiring ke kanan.Semuanya serba tak kena.Suri merenung siling bilik.Ingatannya masih terlekat pada mimpi-mimpi yang mengganggu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Inche Pelajar VS Acik Cleaner

3 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 42 Ulasan

Oleh:kouryu_nasrin Schott bottle aku sental dengan geram. Panas hati sebab makcik tukang cuci sesuka hati dia sahaja tinggalkan botol-botol dan peralatan makmal yang lain tidak berbasuh. Dok cakap nak balik cepat sebab hujan la, sakit la dan pelbagai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Beautiful Stranger

3 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 33 Ulasan

Oleh: Nurul Huda Setiap mata yang memerhati diendahkan. Kepalanya kusut sekali. Hati nya rapuh dah luruh menerima kenyataan yang sedang dia alami. Hidupnya seperti tiada apa lagi makna untuknya teruskan lagi. Perutnya yang berbunyi beberapa kali dibiarkan.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 2781234...1020...Akhir »