Cerpen : Hujan Yang Hilang

28 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh: AmHuz RoRy Aku merenung diriku melalui cermin tinggi yang menghadap ke arahku. Lengkap berbaju melayu hitam; satu warna yang paling aku tidak suka. Ibu pernah kata, elok kita sediakan sepasang baju melayu warna itu untuk digunakan dalam waktu tertentu.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Disini Cinta Disana Maruah

28 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 5 Ulasan

Oleh: Wan Nur Aira “Assalamualaikum..”salam diberi diikuti ketukan pintu dari luar. Aku berlari-lari anak ke pintu rumah untuk menyambut suami tersayang.Aku membetulkan pakaian agar nampak cantik dihadapan si suami.Senyuman mula terlukis... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aidil Untuk Saya

28 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 27 Ulasan

Oleh: Suha Fasihah SEORANG pelajar yang baharu sahaja selesai melakukan ulang kaji pelajaran bersendirian segera menuju ke arah lif yang sedikit jauh dari meja-meja yang disediakan. Jam tangannya sudah menunjukkan pukul 10.45 malam. Dia perlu segera pulang... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Masihkah Ada Cinta

28 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh: zepy slumber Jam sudah menunjukkan 5 pagi, hampir masuk waktu subuh. Kedengaran pintu rumah dibuka oleh seorang wanita dalam keadaan mabuk. Terhuyung- hayang dia berjalan. Sehinggakan datang seorang lelaki yang sudah berumur ke arahnya. “Ya Allah!... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Memori Indah Bersamamu

28 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 8 Ulasan

Oleh: NAZSUHA FAIZILA MEMORI INDAH BERSAMAMU Hari ini merupakan hari yang paling istimewa dalam hidupku. Hari ini ialah hari yang paling tidak akan aku lupakan seumur hidupku. Hari yang paling menggembirakan buatku. Tidak lama lagi majlis yang istimewa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I Love You Ustaz!

16 January 2015  
Kategori: Cerpen

1 bacaan 25 Ulasan

Oleh: Nur Juanda Kepala aku dongak menadah langit. Indah sungguh ciptaan Allah. Subhanallah. “Ukhti, ustaz minta Maryam manggilin ukhti ke musolla. Ayuh!”, aku dikejutkan dengan suara Maryam, salah seorang sentri ataupun penuntut di Pondok... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Who Are U?

16 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 24 Ulasan

Oleh: Lilyshazleen “Ya Allah.. Maafkan saya.” “ Saya tak sengaja.” Dengan tergesa-gesa aku mengambil buku yang telah jatuh berselerak itu. Akibat datang lewat ke kolej semua jadi huru-hara. Dah lah pagi nih subjek Miss Jaya. Tak boleh lambat.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Surat Cinta Untuk Awak

16 January 2015  
Kategori: Cerpen

2 bacaan 14 Ulasan

Oleh: naz nazila Fareez Ilham menyusur langkah ke pejabatnya.Cermin mata yang melurut sedikit kehadapan dibetulkan.Pintu pejabat ditolak.Pekerjanya yang terlihat kelibat Fareez segera menegur Fareez terutama sekali pekerja wanita.Fareez hanya tersenyum... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Seribu Penyesalan

16 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 14 Ulasan

Oleh : F.A.M 95 Jarum jam telah menunjukkan tepat pukul 12 tengah malam dan ini menandakan lahirnya bayi kembar. Bunyi tangisan bayi lelaki diikuti bayi perempuan bergema segenap ruang kamar utama. Si ibu yang teruja dengan kelahiran bayinya hampa apabila... [Teruskan bacaan]

Cerpen : You Are My Hero

16 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 6 Ulasan

Oleh : dheanna adara “Wana balik dulu ye aunty. Dah lewat ni. Nanti mama bising pulak” “Ala, macam la mama Wana tak kenal aunty ni kan. Tak puas lagi tau aunty bersembang dengan Wana” “Takpe takpe, dont worry okay aunty,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pepijat??? Ikan Nun???

16 January 2015  
Kategori: Cerpen

1 bacaan 10 Ulasan

Oleh : arina wahyuni Bertemu lagi kita. Kali ni cerpen saya agak berterabur. Tapi tak mengapa. Kalau nak komen, silalah tinggalkan di bawah. Apa pun, enjoy your reading!~Arina Wahyuni Agak lama dia merenung ke jalan. Tunduk tatkala mulut lelaki itu... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Aku Bukan Pembunuh

16 January 2015  
Kategori: Cerpen

1 bacaan 32 Ulasan

Oleh : Musy Muaz AKU BUKAN PEMBUNUH Inspektor Syahrizal mendekati tempat kejadian berlakunya kes pembunuhan. Dia terpaksa bergegas semula ketempat kejadian setelah mendapat panggilan dari Koperal Syahmi. Dia merengus kegeraman. Kenapalah kes itu berlaku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Aku isterimu

9 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 15 Ulasan

Oleh : elly suhaily Aku mencintai Raqib sejak zaman sekolah lagi, sehinggalah kami masuk ke universiti yang sama, namun hubungan kami hanya kawan biasa. Hanya aku yang menaruh hati pada lelaki itu. Di Universiti, aku sering mengintai peluang untuk mendekatinya,... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Eh, Kau Nak Kena Ek?

9 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 16 Ulasan

Oleh : Aulia Iman EH, KAU NAK KENA YA? KARYA AULIA IMAN “Weh poet, kau kenapa?” seperti biasa, burung belatuk akan berbunyi setiap kali aku datang kemari. Ishh, menyampah betul. Balik-balik, dia saja yang aku nampak. Macamlah lelaki di dunia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cuba Untuk Bertahan

9 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 14 Ulasan

Oleh : zahidah fire ?Hembusan angin di atas jeti ini benar-benar membuat aku terasa tenang. Dalam genggaman tanganku kini adalah sebuah beg berwarna merah kepunyaanku. Nak dipendekkan cerita, aku sedang dalam perjalanan untuk bercuti selama seminggu dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Terima Dia

9 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 23 Ulasan

Oleh :Teh Hijau Saif Amar bin Awaluddin. Perghhh!!! Sekali dengar nama itu, seram hingga naik bulu ketiak. Terpacak-pacak bagai. Begitu jugalah reaksi yang Tihani Maryam berikan sewaktu, babanya beria-beria mempromosikan pujian tentang pekerja barunya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Doctor In Love

8 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 61 Ulasan

Oleh :Shaefar Naressa Hujung jari mengetuk muka meja. Resah. Mata aku tertumpu pada dia yang mata membulat bagaikan ada cerita besar menanti untuk dihamburkan. “Mati” Mata Maya membulat. Kening aku terangkat. “Apa yang mati ?” Dada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Si Bingkai Tebal

8 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 24 Ulasan

Oleh : Lala Mia Mia membetulkan kaca matanya yang sdikit melorot. Dia melihat orang yang lalu lalang di sekitarnya. Dia mengeluh lagi. Dia mengeluarkan cermin kecil dari poketnya lalu melihat wajahnya di cermin iu. Dia mengeluh lagi apabila melihat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dalam Hati Ada Cinta

8 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh :red carpet Tali kasut aku ikat lalu disimpulkan menjadi reben. Memang sejak dari kecil lagi begitulah gaya aku mengikat tali kasut seperti yang diajar oleh mak. Walaupun kadang-kadang diusik rakan-rakan kelas kerana mengikat dengan lagak seperti... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ketua vs Leader

8 January 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 22 Ulasan

Oleh: Ayra ZaiYus “Woi biawak darat! Eh biawak pulak..silap-silap.. woi buaya darat plus tembaga! Ni kerja kau kan?!!” Dia bercekak pinggang sambil mencerlung tajam kearah muka Zack. Buku latihan yang telah dikoyak oleh Zack dibaling pada lelaki itu.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 2821234...1020...Akhir »