Cerpen : Berlari Ke Syurga

20 October 2014  
Kategori: Cerpen

16,055 bacaan 29 Ulasan

Oleh: kouryu_nasrin Ahli-ahli usrah ummi yang duduk berkumpul diruang tamu aku pandang sekilas sebelum melemparkan senyuman kepada ummi. Rumahku memang dijadikan tempat perjumpaan pada setiap malam Jumaat. Kakiku kubawa ke dapur. Gelas dicapai dan diisi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ku Relakan Jiwa

20 October 2014  
Kategori: Cerpen

16,656 bacaan 13 Ulasan

Oleh: FDHafizhah Fikiran Aysha melayang jauh. Dia masih mengingati kata-kata terakhir Asha sebelum dia pergi jauh meninggalkannya. Pipinya basah lecun dek kerana air mata yang tidak henti-henti mengalir. “ Kau ingat apa yang aku nak cakap ni sampai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Di sini Cinta Di sana Maruah

20 October 2014  
Kategori: Cerpen

16,092 bacaan 25 Ulasan

Oleh: Wan Nur Aira “Assalamualaikum..”salam diberi diikuti ketukan pintu dari luar. Aku berlari-lari anak ke pintu rumah untuk menyambut suami tersayang.Aku membetulkan pakaian agar nampak cantik dihadapan si suami.Senyuman mula terlukis dibibir... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Bantal Busuk Dia???

20 October 2014  
Kategori: Cerpen

25,283 bacaan 24 Ulasan

Oleh: Miss Imaginative (WAKTU SEKARANG) Penghawa dingin yang terpasang dalam bilik pejabat bersaiz luas itu menambahkan rasa sejuk yang sedia hadir dalam diri aku tika itu. Sedari tadi, pandanganku dibiarkan jatuh ke bawah, tidak sanggup membalas renungan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Dian

20 October 2014  
Kategori: Cerpen

10,174 bacaan 4 Ulasan

Oleh: PELANGI SENJA CERITA CINTA DIAN Oleh: Pelangi Senja Terkejut! Ya. Itulah reaksinya ketika membaca apa yang dipaparkan di skrin komputer didepanny. Keputusan peperiksaan bagi semester 4 yang diterima dilihatnya berulang kali. Akhirnya, rezeki memihak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Anak-Anak Datin

20 October 2014  
Kategori: Cerpen

17,453 bacaan 10 Ulasan

Oleh: Syazwani Adira Qaisara menutup zip begnya setelah semua pakaiannya dimasukkan. Opah yang berada di sebelah hanya memandangnya sayu. “Mesti Qaisara akan rindu opah lepas ni..” Qaisara mengadu manja. Opah hanya mengusap rambut Qaisara... [Teruskan bacaan]

Cerpen : We Are Married 1

20 October 2014  
Kategori: Cerpen

22,219 bacaan 69 Ulasan

Oleh: Rara Hann “ What? Oh No Mama.. “ Kata Rayqal dengan nada yang terkejut. “ Apapun Mama nak Rayqal setuju dengan kemahuan Mama. No excuse. “ Kata Datin Raifa dengan tegas. Rayqal seorang lelaki kacak dan berpewatakkan menarik yang masih berusia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I ‘RAWR’ You

20 October 2014  
Kategori: Cerpen

16,104 bacaan 11 Ulasan

Oleh: These little things are the ones that gives colour to our lives. Those extra essences, those extra flavours, all are from these little things. Suara Amy Winehouse sayup-sayup kedengaran dari sudut dapur. Kay, yang baru selesai tugasan di... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kebahagiaanku Saat Bersamamu

20 October 2014  
Kategori: Cerpen

12,377 bacaan 9 Ulasan

Oleh: Susi Susanti Kebahagiaanku Saat Bersamamu Oleh: Susi Susanti Lapan tahun telah berlalu namun tidak sedetik pun nama itu terhapus dari hatinya. Dia telah menyerahkan hati dan perasaannya kepada insan bernama Amirul Amri. Ada ketikanya di saat dia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kail Panjang Sejengkal

15 September 2014  
Kategori: Cerpen

32,481 bacaan 49 Ulasan

Oleh: hanilin Kail Panjang Sejengkal Haninah kelegaan apabila dia akhirnya dapat juga melabuhkan punggungnya setelah hampir setengah jam dia terpaksa berdiri di dalam tren Komuter tersebut. Begitulah rutinnya saban hari sepanjang hari bekerjanya iaitu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Kau Seadanya

15 September 2014  
Kategori: Cerpen

37,187 bacaan 31 Ulasan

Oleh:Witchzard Puan Illisa menggelengkan kepalanya sebaik sahaja terpandangkan anak nombor tiganya. Seluar jeans, t-shirt lusuh, rambut potong pendek ala-ala Miley Cyrus dan tersengih-sengih macam kerang busuk. “Tak fahamlah aku dengan anak-anak aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Untuk Jed

15 September 2014  
Kategori: Cerpen

26,072 bacaan 53 Ulasan

Oleh: Aekime Iman duduk memeluk lutut di hujung sudut bilik tidur. Kepalanya disandarkan ke almari, sambil sebelah tangannya menekap handphone ke telinga. Air mukanya kosong, seperti mana kosongnya fikiran dia sekarang ni. Apa yang dia patut buat sekarang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : N . A . D . I

12 September 2014  
Kategori: Cerpen

23,414 bacaan 15 Ulasan

Oleh:Dhia Wardah Hari ini, birthday aku! Happy birthday to me! Satu hari ni aku celebrate birthday aku dengan geng aku buddies aku yang aku sayang dunia akhirat. Mak dan ayah aku? Hmm, lupakan. Anak sendiri hidup lagi ke tak pun belum tentu dorang sedar.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Teh Tarik

12 September 2014  
Kategori: Cerpen

27,564 bacaan 21 Ulasan

Oleh: Triple-A CINTA TEH TARIK “Mak Nah, mee goreng pedas satu dengan teh tarik satu ya.” Kata pelayan itu kepada tukang masak di warung itu. Pelayan itu pun pergi melayan pelanggan yang lain. Sedang Riz seronok melihat tukang masak itu memasak pesanannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mahligah Kalimah Suci

12 September 2014  
Kategori: Cerpen

24,002 bacaan 23 Ulasan

Oleh:< Katibah/strong> MAHLIGAI KALIMAH SUCI Aku menangis lagi. Sebuah tangisan yang terkurung dalam kekeliruan. Tidak mampu bersuara. Tidak mampu berkata-kata. Airmata ini jatuh dengan sendunya. Ku lihat gambar yang berbingkai indah di tepi katil. Lakaran... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Connection Cinta

12 September 2014  
Kategori: Cerpen

36,294 bacaan 64 Ulasan

Oleh: Shaefar Naressa Bola mata bergerak kearah tangga sekolah block A . Mencari si Unna seperti mencari harta karun . Manalah budak ni pergi . Beg berat yang aku bawa ni memberatkan lagi kakiku untuk melangkah . Serius , penat . Peluh memercik didahi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Pilih Setia

12 September 2014  
Kategori: Cerpen

27,509 bacaan 22 Ulasan

Oleh:Fatin Afi Apabila seorang playgirl jiwa kerek seperti aku jatuh cinta, aku dah tak kenal sesiapa.Biar engkau adalah orang asing atau musuh dalam hidup, aku akan benar-benar setia.Cinta aku mungkin plastik bagi sebahagian yang lain,namun sejati untuk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Pilihan Hati

12 September 2014  
Kategori: Cerpen

23,941 bacaan 16 Ulasan

Oleh: vanilla_ice Keadaan di pintu utama Universiti Teknologi Petronas itu sesak sungguh dengan lautan manusia. Di sana sini dapat dilihat graduan-graduan yang memakai jubah dan topi sibuk bergambar pada hari konvekesyen mereka. Laili yang baru sahaja... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Hati Yang Kau Lukai

12 September 2014  
Kategori: Cerpen

33,565 bacaan 38 Ulasan

Oleh: Ilham Pena Klasik Pang!!!….. satu tamparan hingga di mukanya. “Suriayana binti Ismail, aku ceraikan kau dengan talak satu”. Kau boleh berambus dari rumah ini sekarang jugak!!. Rumah ini tidak perlukan perempuan seperti kamu. Abang!!!…... [Teruskan bacaan]

Cerpen : The Tale of Mr Feminine and Miss Masculine

10 September 2014  
Kategori: Cerpen

39,253 bacaan 29 Ulasan

Oleh: kouryu_nasrin “Waa..cantik gila model tu! Kau kenalkanlah kat aku,” wajah model yang sedang bergaya dengan gaun pengantin dipandang tanpa berkelip. “Err aku aku tak rasa kau nak berkenalan dengan dia se…” “Setan! Berapa banyak lagi gambar... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 2761234...1020...Akhir »