Cerpen : 100 SMS Cinta

29 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Tinta Ana Assalamualaikum, apa khabar? Saya harap awak sihat? Dah lama tak dengar khabar awak. Saya masih di Penang. Tapi bila saya balik ke KL, saya harap dapat jumpa awak. Aku terkebil- kebil, membaca sms itu berkali- kali dan cuba mengingati... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hey kau!

28 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Izni Alia “Hey kau!!! Dah langgar orang lepas tu buat derkkk je. Dah la tak bayar insurans aku!” Kasar bahasa Yana. “ Assalammualaikum makcik, tak pernah pulak saya dengar langgar bahu pun kena bayar insurans” Bidas Razif. Waalaikumussalam,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ibu, Maafkan Aku!

28 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Nurhidayah Johari “Berapa kali ibu nak kena pesan dekat abang, kenapa abang tak pernah nak cuba ingat? Tolonglah abang, ibu penat. Penat sangat!,” ujar si perempuan tua berbaju kurung hitam sedikitlusuh. Pakaian lama mungkin. “Kau kalau nak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta, Stay With Me!

28 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: One.Deen Langit biru didongak dari bawah. Terkerdip-kerdip mata. Sinar suria menerjah masuk ke mata tanpa terhalang oleh apa-apa. Cermin mata hitam sudah disapu dan dibuang jauh-jauh. Eh, bukan. Disimpan tanpa diketahui tempatnya. Itu antara satu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Sayang!

28 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Bazilah A.Z “Baby..please!I mintak maaf.I janji I tak akan buat lagi!,”.Suara Emran,my future ex boyfriend bernyanyi hambar di telinga.Dan aku,enak sahaja meratah daging KFC di hadapannya.Berbagai jenis alasan sudah Emran bentangkan,aku masih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Di Kota Andalusia

28 September 2016  
Kategori: Cerpen

Comments Off on Cerpen : Cinta Di Kota Andalusia

Oleh: Atikah Ibrahim Sejak bila dan entah bagaimana, perasaan ini mula hadir terhadapnya. Aku seolah-olah terjatuh dalam ruang hatinya, dan tergelam disitu sehingga tidak mampu mencari jalan keluar lagi. Aku rasakan pintu-pintu sekeliling hatinya telah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Diabetes

28 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: syur iana Masih terasa saat-saat dirinya disahkan menghidap suatu penyakit yang agak kronik, ketika itu, gadis muda itu atau nama sebenarnya Airiz berseorangan sahaja tanpa ditemani sesiapa, dia duduk di atas kerusi di sebuah klinik menunggukan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sesalan

28 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Amirul Syafiq Jam di dinding menunjukkan pukul 8 malam. Hakim masih berdiri kaku di hadapan ayahnya. Dia tak pasti apakah hukuman yang bakal diterima nanti. Matanya tertunduk kaku melihat wajah ayah yang seperti singa lapar mahu membahamnya. Emak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Menanti Dia

28 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Hana Zainal Hari ini aku berjalan seorang diri lagi. Petang ni hujan rintik rintik saja. Aku melangkah malas menuju ke kafe untuk dapatkan kopi o panas. Sampai kat kaunter, aku ternampak seorang gadis berbaju kurung dan berkaca mata sedang menunggu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dendam Yang Terkulai

28 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Zakuan Faizz KEADAAN sekeliling rumah dengan tiupan angin yang sepoi-sepoi bahasa mebuatkan Affan terasa tenang apabila duduk di sebuah kerusi di halaman rumahnya. Surat khabar di tangannya membuatkannya lebih leka membaca berita-berita terbaru... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sahabat Dan Cinta

28 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: ALIEYA HAYU “Apa lagi yang Tok Mak nak buat dengan kamu ni Fakrul? Berseronok tak tentu fasal. Perempuan dibawaknya kehulu, kehilir. Lepas tu, malukan Tok Mak! Berkawan dengan penagih dadah! Apa nak jadi dengan kamu ni?”marah Toh Puan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : 12 Ringgit 50 sen

28 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Norhajirah Sutail Bunyi kokokan ayam mengejutkan aku daripada lena. Tubuh kecilku bingkas bangun walaupun kedinginan pagi itu berusaha memujukku untuk melayan aksi-aksi menarik dalam mimpi. Mujur semangatku lebih handal menangkis semua godaan itu.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hijrah Habib

28 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Asilah Alsab SUASANA hening pada petang Jumaat di Ye Olde Smoke House, Tanah Rata, Cameron Highlands itu menambahkan lagi kekeliruan perasaan Arfa Ariana pada Habib. Sudah bertahun lamanya mereka tidak bersua. Pertemuan malam semalam membuka kembali... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Siapa Diriku

28 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: SHIWA Merenung ke luar jendela dengan pandangan yang amat jauh sekali. Nyamannya tiupan angin lembut menyapa pipi Ain. Rambut terkuak-kuak menyentuh bahunya. Pukulan ombak di persisiran pantai jelas kedengaran. Daun-daunan ru juga meliut-liut ditiup... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hati Anak

28 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Fitri Al-Bebiri AZAN asar berkumandang. Berpusu-pusu umat Islam berjalan dan menuju ke masjid mahupun surau berdekatan untuk solat berjemaah. Tidak ketinggalan juga Pak Cu dan Pak Man.Seketika mereka berdua meninggalkan kerja-kerja penanaman di... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Bapamu

27 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Yaseer Fikri Kecerahan siang itu melambaikan ketenangan di setiap hati yang memahaminya.Ketenangan itu sekejap datang dan sekejap lagi pergi tanpa bisa diraih semula.Sesekali, ketenangan itu dirundum kekacauan fikiran yang tidak menentu. Cuaca kering... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Takdir Cinta

27 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Hakimi Azhar Jika engkau jodohku, Aku terima; Walau sebesar gajah, Aku tak kisah —Arfa Ismona Boleh ke kalau kita bersama dengan orang yang bersaiz XXXXXXL?— Surin Maisara “Eh Arfa! Kau dah siapkan ke assignment yang Profesor ‘Lalat’... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Diari Coklat

27 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Ika 4Mei DIARI berkulit coklat itu didakap kemas ke dada. Segaja dia mengimbau kembali nostalgia dan kenangan manis mereka semata-mata mahu menyejukkan hatinya yang sedang membara tika ini. Suaminya itu tidak habis dengan kerjanya, langsung tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Perjuangan Seorang Muslimah

27 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Huirin Pemergian Umairah ke Petaling Jaya ternyata menjadi berita gembira buat saudaranya di kampung. Pada peringkat permulaannya Umairah cukup kaget apabila menerima surat tawaran daripada pihak universiti. Siapa sangka dia ditawarkan untuk melanjutkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Anugerah Yang Terindah

27 September 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Cempaka Sari Cuaca amat panas petang itu. Soraya terasa tekaknya kering, apabila air liurnya ditelan, terasa sungguh kelatnya. Di dalam kompleks membeli-belah itu yang berhawa dingin pun masih terasa bahangnya. Terus saja dia melangkah masuk ke... [Teruskan bacaan]