Cerpen : Istikharah

20 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Syaifa Nordin Suasana di kelas itu senyap serta merta bagai ada malaikat lalu. tahulah dia siapa yang lalu dihadapan kelas dia itu. Bahunya di cuit. Segera dia memandang rakan sebelahnya. Kemudian dia menoleh ke hadapan. Jelas terpampang wajah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kopitiam Ah Beng Kampung Lanun Nusa Jaya

20 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: BETTY BAITIE “Mana kopi aku ah beng? Dah mereput rusuk aku tunggu.” Jerit usu sood dari sudut kiri kedai. Kedai makan yang lebih dikenali dengan Kopitiam Ah Beng itu sentiasa dipenuhi dengan manusia golongan pertengahan abad. Kopitiam ini diibaratkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mujahadah

20 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Azzy Al Hafizah SURAT tawaran ke tingkatan 6 itu dibaca berulang-ulang. Hatinya berbolak-balik. Mahu terima atau tidak. Yang difikirkannya selama ini hanya universiti. Tetapi, mengenangkan kos yang agak mahal dan hidup dalam serba kekurangan, dia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lelaki Bertopi Biru Laut

20 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Ikmal Hakimi “Ishh…janganlah. Pulangkan balik” Isya marah dek ‘Beary’ nya dirampas. “Hahaha…bodoh punya budak. Dah nama budak perempuan, menang patung beruang la rakannya. Nah ambik kau” kata budak lelaki... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Rahsia Allah

20 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh:Nur Alia Mohamad lhamdulillah, mataku menatap segulung ijazah yang berjaya aku genggam. Disekelilingku kelihatan sahabat-sahabat perjuangan yang lain, masing-masing sibuk bergambar bersama senyuman yang terukir indah. Aku bersyukur kerana kami dapat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Erti Sebuah Cinta

20 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh:Ikmal Hakimi Afa Ariana, seorang gadis biasa yang hidup dalam golongan yang amat pelik. Suatu masa dahulu, penduduk mereka sering bergaduh lalu menitik beratkan satu sistem yang dipanggil ‘Tiada Cinta Selain Kehidupan’. Semua penduduk boleh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Berkongsi Bintang

20 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh:Tzumina BERKONGSI BINTANG By TZUMINA Aku menunggu di hadapan kaunter. Sambil menunggu pekerja dari sebuah syarikat, aku memerhatikan keadaan sekeliling hotel. Wah, megah sungguh. Aku kagum sendiri. Wajah aku serius, tapi hati aku tersenyum melihat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Menantu Mak Senah

20 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: NorShiemah Menantu-menantu Mak Senah Mak Senah menyusun semua bekas kuih dan diletakkan di satu tempat. Kuih koci dan karipap yang masih berbaki dikeluarkan dari bekas. Dia menyeluk kocek bajunya dan mengeluarkan buku 555 untuk dia menulis... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Lelaki Itu

20 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh:Yazar Deruan ombak laut sangat menenangkan. Ara sedang asyik menyaksikan matahari terbenam yang sangat indah. “Subhanallah. Cantik sungguh ciptaan-Mu.” Matahari terbenam memang sangat cantik. Malah disebalik keindahan itu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hati Seorang Adam

20 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Miss Apple HATI SEORANG ADAM “ Adam, mabruk atas pernikahan yang bakal berlangsung. ”, kata Ustaz Ridwan kepada Adam Fitri, anak murid kesayangan beliau selain Fatah. “Jazakallahu khair atas doa ustaz.”, balas Adam Fitri sambil tertunduk.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Anugerah

20 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh:Anis Nasuha Amran Anugerah Ainul melihat wajahnya di hadapan cermin. Gincu berwarna rose pink dicalit ke bibir, menambahkan lagi seri wajahnya. ‘Cantik juga kau ni Sya.’ “Sya, cepat sikit papa dah nak check out.” “Ya, ma…” Ainul... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hatiku Tetap Milikmu

20 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh:Shahiera Jamaluddin “Haikal rasa Haikal dah tak boleh teruskan hubungan kita lagi”terhenti perlakuan Anis yang sedang menyuap makanan kedalam mulutnya. Wajah putih bersih Haikal direnung lembut. “Apa maksud Haikal. Haikal gurau je eh”Anis... [Teruskan bacaan]

Cerpen : September Terakhir

20 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh:Ain Nurul Najwa “Adik bangun!Adik !Adik!Doktor tolong selamatkan anak saya. Tolong saya mohon.” Esakan tangisan Puan Kalsom di dengari di blok kecemasan. “Sabarnya puan kami akan sedaya upaya selamatkan anak puan”Doktor... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Secangkir Kasih

20 May 2016  
Kategori: Cerpen

Comments Off on Cerpen : Secangkir Kasih

Oleh:shinju aadawiyah Hoiii .. stop !!! Keding laju kau jalan , kenapa? Tercirit apa,? Haha . Gelak mirza . Langkah kaki Aira terhenti dengan panggilan dari Mirza, jejaka paling jengkel yang pernah dia kenali. “kau pehal nak suruh aku berhenti ? Kau... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Beribu Alasan

18 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: YUMNA FARIHA DIA tengku ke, dia millionare ke, dia lelaki terkacak di dunia sekali pun, ada aku kesah? Huh, janganlah Tok mi ni nak satu-satukan aku dengan anak cucu cicit kenalan dia lagi. Aku rimaslah! Rimas! Salah ke umur dah nak cecah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Februari Cintaku

18 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: AYATUL HUSNA CERPEN : FEBRUARI CINTAKU Kaki melangkah perlahan tanpa arah tujuan. Memikirkan permintaan ex-senior dia suatu ketika dahulu, pening kepalanya. Ada ke patut minta nak kahwin sebulan saja. Yang tu satu hal! Dan yang satu hal lagi,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Broken Soul

18 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Syifa Sharif Setelah bertahun menuntut ilmu di negara orang, dia kini menjejakkan kaki semula ke negara kelahiran ini. Di sini banyak kenangan yang dia tinggalkan dahulu, membawa diri di perantauan berharap agar luput segala ingatan yang lalu. Yasmin... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hijrah Seorang Mualaf

18 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: aisyah juhari “Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Dia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya dan dia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdoa dengan berkata): Wahai Tuhan kami!... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Tertunduk

18 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh:MyraIsma “Tepi! Lepaskan Raihan! Abang tepilah….” jerit Raihan yang masih bersisa saki-baki menangis. “Raihan! Raihan! Istighfar Raihan..Sudahlah tu. Ayang tak penat ke menangis? Abang susah hati tahu tak? Cuba fikir perasaan abang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Si Cumi-Cumi

18 May 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Fitri al-Bebiri SMK SERI ALAM 2, terpampang tanda ini yang makin malap kerana hampir seminggu tidak di gilap oleh pakcik tukang kebun sekolah. Dengar kata dia sakit, sebab itu kelibatnya tidak nampak kebelakangan ini. Jam di tangan... [Teruskan bacaan]