Cerpen : Best Friend Forever?

20 December 2014  
Kategori: Cerpen

1 bacaan 13 Ulasan

Oleh:Maika Saffiyah Azzalea duduk termenung di bangku di tasik itu. Dia mengeluh sendirian. Terlayar satu-satu memori dia bersama teman baik lelakinya, Tengku Adam Mizwa. Kembali terlayar detik pertemuannya dengan Adam tadi. “Lea, I had a very... [Teruskan bacaan]

Cerpen :What??Husband!!

20 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 18 Ulasan

Oleh: Aiyee XD Akhirnya sampai juga di rumah,tapi sebenarnya belum lagi sebab aku baru sahaja sampai di parking lot dan aku terpaksa mendaki tangga sehingga ke tingkat 4 disebabkan aku tinggal di apartment yang tidak menyediakan lif baru sampai di rumah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Ramadhan

20 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Syah Eida Hari ini merupakan hari pertama seluruh umat Islam berpuasa. Syukur Alhamdulillah kerana diri ini masih diberi kesempatan untuk bertemu Ramadhan bulan penuh berkat. Semoga Ramadhan kali ini memberi sejuta makna buat diriku yang serba kekurangan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jatuh Hati Ngan Awak!!

20 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 6 Ulasan

Oleh: arshakimi “Azli Khairiiiii!!” Tersentak aku. Sungguh menggamatkan. Panggilan tu mengejutkan aku dari dibuai lena yang manis. Aku menggeliat. Aku tenyeh mata aku berkali-kali. Berat betul nak aku buka mata ni, Tapi jeritan tu memaksa aku untuk... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Cinta Si Pemilik Hati

20 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh:IU AN-NISA’ Cinta Si Pemilik Hati “Aku terima nikahnya Aisy Qaisara binti Azman dengan…” Aisy Qaisara yang hanya menyaksikan akad nikah daripada Adam Danial mengalirkan air mata. Sungguh hatinya sakit untuk menerima kenyataan yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Siapa Sayang Saya

20 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 1 Ulasan

Oleh: Cha Nab “Mia aku tanya ni mana Ash ?” , marah Amilia Maisarah . “Minah seorang ni la ,aku tanya dah la buat dek je .Ish yang aku membebel tak tentu pasal dengan budak ni kenapa? Lebih baik aku cari Ash”. “Dia dah pergi Ami…” “WHAT!!!... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Seindah Ilham Rizqi Takdir

20 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 7 Ulasan

Oleh: Adiluze Assalammualaikum. Terimalah CERPEN pertama dari saya SEINDAH ILHAM RIZQI TAKDIR. Semoga bermanfaat. –Adialuze- =========================================================== “INDAH!! Apa kamu buat kat atas pokok tu? Turunlah sayang. Nanti... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hanya CEO Gantian

20 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 19 Ulasan

Oleh: Amani Ahlam DIAN memegang kepalanya yang terasa sakit. Seluruh badan dan tulang temulangnya sungguh terasa perit gara-gara terpaksa melakukan kerja-kerja yang tidak ada kena mengena langsung dengan kerja CEO. Hari-hari kalau tak menadah telinga... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Manisnya Dahlia

20 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 4 Ulasan

Oleh: Miya Nazim memandang Dahlia yang sedang sibuk menggubah bunga dari kedai yang bertentangan. Dia terlalu asyik memerhati gadis tersebut hingga tidak sedar hampir separuh seluarnya basah kerana tempias hujan. “Lia, baliklah dulu. Yang lain ni... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Shafika Tazaria

20 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 8 Ulasan

Oleh:Zara Fitria Shafika Tazaria Resah dan bimbang, aku bertemu dengan seseorang yang seumur hidup aku menyesal akan pertemuan itu. Seseorang itu adalah bekas makwe tunang aku. Pertemuan ini tidak disengaja namun mungkin takdir dari Allah untuk mempertemukan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Love Game

20 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 13 Ulasan

Oleh: Syazwani Adira “Kita putus! Dasar playboy!” Gadis berpakaian dress merah jambu menepuk meja dengan kuat. “Now we’re break!” Kata gadis berambut perang pula. Dia berasa marah kerana terasa dirinya diduakan oleh orang... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Permaisuriku

19 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 5 Ulasan

Oleh: Sado Genius Saat aku telah selesai melafazkan ijab dan qabul sembilan bulan yang lalu, aku merasai bahawa akulah lelaki yang paling bertuah di muka bumi ini kerana dianugerahi seorang isteri yang amat baik perilakunya, Dian Jawahir. Meskipun kaya,... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Pentas Dunia

1 December 2014  
Kategori: Cerpen

1 bacaan 21 Ulasan

Oleh: Gadis Fantasy “Tak, aku tak perlukan kau! Jauhi aku! Kau makin buat iman aku punah, jahanam!” Bentak Nor Anisah dengan nada amarah. Selama dia bercinta dengan Si Arjuna, hafalannya sering hilang dari ingatan. Penat mengulangi surah yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Terima Kasih Alif

1 December 2014  
Kategori: Cerpen

1 bacaan 18 Ulasan

Oleh: Rafi ImAbi Alif turun ke tingkat bawah rumahnya. Dirinya lengkap berpakaian. “Uzair?”panggil Alif. Tiada bunyi sahutan kedengaran. Alif memanggil lagi. Laju kakinya melangkah turun. Terdengar bunyi suara takbir raya berkumandang di televisyen.... [Teruskan bacaan]

Cerpen: My Love Sucks!

1 December 2014  
Kategori: Cerpen

1 bacaan 82 Ulasan

Oleh: Siti Zulaika Sarah jalan laju,langsung tak memandang kiri dan kanan lagi.Tak kira,kalau lambat ni,mati kena bambu!Langsung tak perasan ada orang yang berjalan depan dia.Apa yang dia tau dia kena cepat,telefon dibelek. Akif berjalan sambil mata... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Can’t Take My Heart Off Of You

1 December 2014  
Kategori: Cerpen

1 bacaan 34 Ulasan

Oleh: Suha Fasihah SEMESTER baru sudah bermula. Hari ini merupakan hari ketiga bermulanya pengajian. Hidayu Aishah dan rakan baiknya sejak semester pertama pengajian Ijazah Sarjana Muda, Husna Asyikin, berjalan laju menuju ke dewan kuliah. Mereka sebetulnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Sedari Dulu

1 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 12 Ulasan

Oleh: plain jane Telefon bimbitnya berbunyi lagi, menandakan mesej masuk. Sekelipan, password telefon itu dibuka. ‘ wah,,, besnya takde kelas pagi esok,, aku punyer habis lambat kot, ni kaw da makan ke belom ?’ begitu kandungan sms yang baru... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Derita Cinta

1 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 26 Ulasan

Oleh:Nurul Akma “Derita Cinta” Jam telah menunjukkan tepat jam 11.00 malam. Alya segera mempercepatkan langkahnya menuju ke destinasi utama yang ingin di tujunya. Dalam keadaan takut-takut Alya memberanikan juga dirinya untuk menuju ke kawasan ladang... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Takkan Tak Perasan Kot!!

1 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 58 Ulasan

Oleh: tapioca Aku melabuhkan punggungku ke atas katil. Niat dihati, nak ku kemas dahulu sebelum turun ke bawah. Tapi, jam yang menunjukkan sudah pukul 7.15 membantutkan hasratku yang suci murni tu. Aku terus berlari ke bawah untuk menyediakan sarapan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Tulus Mencintaimu

1 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 7 Ulasan

Oleh: Firda Anira TULUS MENCINTAIMU Loceng sekolah berbunyi lagi menandakan tamatnya waktu rehat bagi Tahap Satu dan mula waktu rehat bagi Tahap Dua. Aku bersama tiga orang ‘geng’ aku berjalan beriringan menuju ke kantin untuk mengisi perut yang... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 2801234...1020...Akhir »