Cerpen : Ini Bukan Cinta Main-Main

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Rinza SR “TEMA pelamin nak ala-ala Hutan Avatar…” Aku? Terlopong! “… dan baju bersanding mesti glow in the dark.” Aku? Gelap. Gelita. PENGSAN!!! “Bulan Disember tu tak lama lagi dah.” “Ya. Tahu…” “31 hari bulan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Siapa awak?

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Mizz D.L Aku membuka mataku perlahan apabila terdengar suara beberapa orang disekelilingku sedang berbual-bual.Badanku terasa sedikit lenguh namun ku gagahkan juga diriku ini untuk menggerakkan tanganku.Mataku terbuka separuh.Tiba-tiba terdengar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Memori Eifel

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Nabihah Tajuk : Memori Eifel. Kuala Lumpur International Airport (KLIA) penuh sesak dipenuhi pelbagai ragam manusia. Ada yang sedang menjamu selera, membeli ole-ole, yang sedang berpelukan untuk meninggalkan orang yang tersayang dan ada juga manusia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terima Kasih Cinta

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Whitefuzz “Alin, sebenarnya aku ada benda nak habaq kat hang.” Aku bersuara setelah berhenti seketika untuk menyelesaikan tugasan. Take 5 kononnya. “Apa benda yang hang nak habaq tu?” Alin bersuara. Namun mata masih tertumpu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Kembalikan Janjiku

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: NurulSyaifa AKU KEMBALIKAN JANJIKU Oleh: NurulSyaifa Kenapa perlu mencari sessuatu yang dah ada depan mata? Kenapa perlu berpaling? Aduh! Kenapa aku yang kena jalani semua ni? Aku bingung! Sahabat? Erti kata apa itu? Tak perlu ada sahabat jika... [Teruskan bacaan]

Cerpen : What?! You’ve Never Been In Love Before?

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Aida Izzati What?! You’ve Never Been in Love Before? Dengan malas aku mengeliat di atas katil. Suasana pagi yang sejuk lagi dingin memaksa aku untuk menarik selimut hingga menyelubungi kepala. Nasib baiklah aku bawak selimut kesayangan aku jenis... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ikhlas KeranaMu

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: AYU ASMAD Akanku megadu pada angin, pada awan yang berarak, pada burung yang berkicau…dan pada Langit yang terbentang indah. Aku meminta diberi ruang untukku bermimpi indah. Bermimpi kebahagiaan menjadi milikku. Dicintai oleh seseorang yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Double D!!!

2 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: liffy daryn Cinta Double D!!! p/s: sayang sayangku sekalian. Ni mini novel sebenarnya. Huhuhu! ape pon, harap sudilah membaca yer. Panjang tapi ade kesudahannya. Insha Allah. PART 1 : D PERTAMA Danin Razak. Anak perempuan emak dengan abah yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Surat Dari Kamilia 2

2 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:redcarpet Alhamdulillah, selesai juga sambungan cerpen ini. Sudah hampir lima tahun saya memikirkan apa kesudahan yang baik buat Kamilia & Rafiq. Semoga sambungan ini akan menjadi satu memori dalam kehidupan kita. p/s sebelum ini saya menggunakan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cik BMW & Encik Satria

2 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Triple-A Cik BMW & Encik Satria Pagi ini aku banyak menghabiskan masa di rumah membaca surat khabar. Sedang aku membelek helaian demi helaian aku mula termenung. Memikirkan ke mana lagi harus aku pergi mencari kerja. Hampir sebulan aku banyak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Telah Jatuh Cinta 2

2 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Omba Rania Dia Telah Jatuh Cinta (Bhg. 2) AIMAN DATUK DAZRIN sedang menyelak sebuah akhbar tempatan sambil di duduk di patio. Seorang pembantu rumah warga Poland datang membawa sedulang sarapan pagi. Sepinggan Belgian waffles dengan hiasan buah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sebuah Janji, Seindah Bahagia

2 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Nur Amsyiq Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur akhirnya dijejak. Matanya meliar memandang sekeliling. Masih tak berubah. Hatinya berbisik sendiri. Hampir empat tahun dia meninggalkan kampung halamannya demi mengejar sebuah cita-cita. Kalau... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Boss Boss,Boss

2 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Ungu Raimah “Hera! Hera! Hera! Mana pula perginya budak kacukan Korea ni? Hey! Kim Hera!” suara kuat Aireel mengejutkan Hera yang sedang menyiapkan laporan kewangan syarikat Dengan pantas dia berlari masuk ke dalam bilik Aireel sebelum Aireel... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Kedua

2 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Hafizatun Nor CINTA KEDUA “Awak..bila kita nak pindah?”soal aku kat Haziq. “Pindah? Untuk apa? Rumah ni kan dah cukup besar..saya rasa tak perlu kita cakap pasal ni lagi dan tak nak dengar pasal pindah bagai ni..faham?”tengking Haziq. …. “Mak..kaki... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Dia… Khairunnisa’

2 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: noraini zali KERANA DIA…KHAIRUNNISA’ “Khairunnisa’ Binti Mohd Khaleed… Aku ceraikan kau dengan talak satu!” Bammmm! Khairunnisa’ terpempan! Terasa bagai dihempap konkrit saat telinganya mendengar kata-kata itu. Lambat-lambat mata hitamnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Tanya Apa Khabar

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Suha Fasihah KIT bersandar pada kerusi sebaik sahaja dia selesai membuat pesanan makanan kepada pelayan di kedai makan ini. Aktiviti seperti biasanya bermula. Ligat dia memerhatikan tingkah-laku manusia lain yang turut berada di situ. Dia beranggapan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I Hate You Encik Sado

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: rosabianca CERPEN : I HATE YOU, ENCIK SADO !!! PART 1 “ Fika … tempat apa kau bawak aku ni ?” Soal Sofia Humaira. Kakinya setia melangkah mengekori sahabat baiknya, Syafikah. “ Kau ikut jelah, Ira …” Fika bersuara. Kaki melangkah kedalam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pendendam Bayangan

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Iha Zaliza Aku pandang jam dinding. Baru pukul sebelas pagi. Masih terlalu awal untuk aku pergi ke tempat kerja memandangkan hari ini aku akan bertugas pada waktu petang. Seperti yang sedia maklum, waktu kerja jururawat terbahagi kepada tiga iaitu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Melankolik Nota Ungu

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Penglipur Melankolia Bukan sesuatu yang mudah untuk menulis. Terutamanya setelah berhenti untuk suatu ketika yang sangat lama. Buntu idea dan lemas dalam karya manusia yang menimbun. Aisy Najla mengeluh sendiri dihadapan komputer riba miliknya. Kalau... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tertulis

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Orked Hanna Tajuk: Tertulis Aku risau. Risau dengan diri sendiri. Umur sudah menginjak melebihi suku abad tapi aku masih bersendiri. Keluarga sudah bertanya sama ada aku punya teman istimewa. Gelengan kepala cukup membuat ahli keluargaku bising... [Teruskan bacaan]