Cerpen : Bintang Hatiku

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

19,197 bacaan 25 Ulasan

Oleh: ALISYA SYAFINA BINTANG HATIKU “Saya sudi..” Dengan selamba lamaran lelaki yang baru sahaja dikenali sebulan yang lepas diterima tanpa ragu. Siapa cakap dia sudi sebenarnya? Mungkin mulut kata sudi tetapi hati? Ah,dia serabut sendiri! Dia tahu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku, Dia, Dan Mereka

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

11,970 bacaan 22 Ulasan

Oleh: BERUKA MAKINO Read More →

Cerpen : Solitari Emily

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

10,260 bacaan 23 Ulasan

Oleh: Nami Read More →

Cerpen : Empat Kaki Sepuluh Inci

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

14,329 bacaan 24 Ulasan

Oleh: Ezzessaybee Read More →

Cerpen : Aku Cinta Muhammad S.A.W

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

6,676 bacaan 27 Ulasan

Oleh: nohara al-ramadani AKU CINTA MUHAMMAD S.A.W Petang itu terasa damai. Seakan-akan berlainan dari hari-hari biasa. Seperti ada sesuatu yang istimewa disebaliknya. Dalam ketenangan itu, seorang lelaki sedang leka melayari laman sesawang tanpa menghiraukan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mamat Punk VS Ustazah

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

26,228 bacaan 32 Ulasan

Oleh: Cik Sun “Selamat pengantin baru… selamat berbahgia… ” lagu selamat pengantin baru nyanyian Zaleha Hamid memeriahkan lagi majlis itu. Ada yang mengikut bait-bait lagu tu, ada juga yang sibuk menambah gulai, tak lupa ada juga yang sedang mengambil... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Nantikan Aku Di Sana

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

7,628 bacaan 9 Ulasan

Oleh: PINK TUFFAH Masih aku terbayang wajahnya yang kacak dan sentiasa memberikan senyuman menawan yang mampu menggetarkan hati setiap wanita yang melihatnya. Sayang seribu kali sayang,dia hadir tatkala usiaku baru mencecah angka 10.Tika itu,aku masih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mr. Q & Miss Q

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

22,419 bacaan 30 Ulasan

Oleh: Eva Tisha “Qeisha Rosella! Bangun sekarang!!!!” pekikan Datin Lisda dari tingkat bawah mengejutkan Qeisha daripada tidur. Dengan perasaan malas Qeisha bangun sambil menarik comforter bercorak flora yang setia membalut tubuh Qeisha sejak semalam. ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Antara Realiti Dan Mimpi

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

12,343 bacaan 23 Ulasan

Oleh: Dalila Samsudin Nurul memeluk erat bantal yang berada disebelahnya itu.Namun dahinya berkerut apabila dia merasakan ada degupan jantung di bantalnya itu. Aik? bila masa bantal ada jantung ni bisik hati Nurul. Lalu dia membuka matanya dengan perlahan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I’m Sorry I’ve Lied

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

18,894 bacaan 27 Ulasan

Oleh: Deana Anna “Awak,tolonglah saya.Untuk kali ini saja.”Rayu Diyana lagi.Air matanya dari tadi tidak henti dari mengalir di pipinya yang gebu.Perasaan bersalah mencengkam seluruh genap hatinya. Afiq melepaskan keluhan berat.Dia memejamkan matanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aturan Yang Terindah 2

6 April 2014  
Kategori: Cerpen

11,090 bacaan 16 Ulasan

Oleh: Zara Lilyt “ HAH! Lambat lagilah tu!” jerit Kak Iti sebaik sahaja Damya terkocoh-kocoh mengambil helmet dan kunci skuternya. Pulang sahaja dari kerja, terus sahaja dia menerkam bilik air dan membersihkan diri. Boleh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Permata Yang Dicari

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

30,355 bacaan 29 Ulasan

Oleh :rmadhani Permata yang dicari “Bilalah dia tu nak kahwin?”Bisik Tikah kepada sahabatnya,Intan. “Entahlah,padahal sama dengan aku.Tengok anak aku dah tiga,dia tu?Bayang calon pun tak ada lagi..” “Itulah, dulu suruh jaga... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cerita Tentang Dia

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

17,064 bacaan 11 Ulasan

Oleh :Nur Kasih Liat. Masih liat tubuh ini untuk bangkit dari lenaku. Berkali-kali juga ibu menyeru namaku. Tidak manis katanya bila anak dara seperti aku bangun selewat ini. Ah, awal lagi. Bukankah jarum jam di dinding masih menunjukkan pukul tujuh pagi.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hadiah Untuk Ayah

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

8,664 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Fateen Nurillia Yahya TAJUK CERPEN: HADIAH UNTUK AYAH OLEH: FATEEN NURILLIA YAHYA Alunan petikan gitar bermelodi melankolik itu mengisi kesunyian halaman rumah yang kelihatan tenang. Hatiku yang sejak tadi tenang kini bernada sedih, seiring dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : My Miss Always Right

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

45,135 bacaan 31 Ulasan

Oleh : kouryu_nasrin “Assalamualaikum Khalil Irfan.” “Waalaikumussalam. Ye saya, boleh saya tahu siapa ni?” “Qisya Naazneen. Kau dah kahwin ke belum?” “Err..belum lagi.” “Okey lagi tiga bulan dari sekarang kita kahwin. Kau buat segala... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta, Tolonglah Pergi!!

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

24,996 bacaan 17 Ulasan

Oleh :Yati Yula Tajuk : Cinta, tolonglah pergi!! Oleh : Yati Yula Asyila menongkat dagu, merenung jauh keluar kedai makan yang sentiasa menjadi kunjungannya. Restoran Suam Kuku. Sepadan dengan namanya memang pelanggan di sini pun suam-suam kuku. Entah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Wanita Berkulit Gelap

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

21,455 bacaan 42 Ulasan

Oleh : akuzie “weh guys, tgk tu minachi pakai tudung datang sekolah beb! Haha.” Jerit danial, lelaki paling nakal di sekolah. Itulah ejekan yang ditujukan kepadaku setiap hari, sejak aku di tingkatan 1. Tapi aku dah biasa dengan semua itu, aku perlu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ku Terima Jua

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

15,697 bacaan 11 Ulasan

Oleh :miss_mia Cerpen ~ Ku Terima Jua Cuti semester selama 2 bulan setengah hamper tamat. Arghhh malas nya aku nak kemas barang-barang. Hmmm kan best kalau ada orang gaji, boleh suruh dia kemas. Sudah-sudah la berangan Zara oiii. Baik kau kemas baju cepat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Mekar Di Hati

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,274 bacaan 4 Ulasan

Oleh :Hazirah Cinta Mekar Dihati Cinta diriNya lebih agung dan besar daripada cinta Amir Asyraf kepada Siti Zulaikha. “Yang patah tumbuh, yang hilang berganti.”Amir menutup radio dengan perasaan kesal. Amir mengucup dan mendakap erat potret wanita... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Adam Itu

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

15,695 bacaan 13 Ulasan

Oleh : nurwateeqa Dia Adam Itu (MAdY 2) Hawa membetulkan tudungnya yang senget ditiup angin laut. Sesekali angin terasa lembut menyapa, namun sesekali terasa bagai kasar ia menampar muka. Hawa merenung jauh, luas seluas lautan dihadapannya. Perlahan-lahan,... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 10 of 276« Pertama...9101112...2030...Akhir »