Cerpen : Untukmu Aku Bertahan

26 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Hafdine Marissa “Jom kahwin!” Ell angkat kepala daripada iPhonenya. Dia memandang ke kiri dan kanannya sebelum pandangannya mendarat semula pada lelaki yang sajak di depannya sejak mereka melabuhkan punggung di kerusi Alexis The Gardens... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sebuah Cerminan Mimpi, Cinta, dan Rantai Rasa

26 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Dito aditia Triiiiing…Triiiiing…Triiing. “Tio, bangun. Bangun nak sudah pagi. Mandi dan Sholat shubuh, terus berangkat ke sekolah”. “Iya, bu. Tio sudah bangun”. Jam dinding masih menunjukkan pukul 05.00 WIB, namun raut awan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Yang Aku Pilih

26 October 2015  
Kategori: Cerpen

Comments Off on Cerpen : Dia Yang Aku Pilih

Oleh: NUR ASHIKIN “Sara asal lambat sangat keluar pejabat? Tahu tak perut ini dah lapar!” soal Syamil pada kawan perempuannya di pejabat, yang baru sahaja masuk bertugas beberapa minggu. Entah kenapa, Syamil selesa berkawan dengan Sara meskipun... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rumah Putih Atas Bukit

26 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Khaisha Bakar RUMAH PUTIH ATAS BUKIT – Khaisha Bakar Nadira melangkah laju meninggalkan restoran Sri Kenanga. Selepas melahap nasi ayam kegemarannya sebentar tadi, dia perlu tergesa-gesa kerana tuntutan kerja. Masakan tidak, hanya mempunyai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Seorang Pendosa

26 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Amna Suraya CINTA SEORANG PENDOSA (1) Kerana tak semua cerita, aku boleh luah dengan kata-kata. LA TAHZAN. JANGAN BERSEDIH. Sofie memandang kosong buku berkulit tebal itu. Tipu! Fikirannya jauh menembusi buku di tangannya. 5 saat merenung buku berkulit... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Memang Dahsyat

26 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Aries Gurlz Muhammad Danish Ridwan. 18 tahun. Ketika dia berusia 15 tahun, dia disahkan mengidap Leukemia mieloid akut (AML) iaitu sejenis barah pada darah atau sum-sum tulang dimana sel darah putih berganda secara luar biasa. Penyakit itu menyebabkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Esok Mungkin Tiada Lagi

26 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:AdamIant_G Ana melangkah lemah dari tanah perkuburan itu. Yasin yang dibawa disimpan ke dalam beg tangan berjenama LV itu. Baru beberapa langkah keluar dari kawasan tanah perkuburan itu, langkahnya terhenti. Di hadapannya kini, seorang lelaki tinggi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Penyelamat

26 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Senyuman Impian ~PENYELAMAT~ Izyann Irmana Seorang gadis sampoi,manja tetapi apabila melibatkan waktu bekerja, dia akan berubah serarus lapan puluh darjah kebelakang. Izyann menjadi seorang yang sangat tegas dan sangat berkaliber sesuai dengan kerjayanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Takdir Cinta Kita

26 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Rara Hann Ash yang sedang duduk santai hanya melihat Hani berjalan menuju ke arahnya dengan muka yang bengang. Dia tahu bahawa perempuan itu marah akan tindakannya beberapa hari yang lalu. “What do you want?!” Kata Hani dengan kasar setelah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kita Bukan Kawan

26 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: oleh Kasih Karisma Kelihatan seorang gadis mengayuh basikal dengan laju menuju ke rumahnya. Sebaik sahaja sampai di perkarangan rumah, lalu basikal yang tidak bertongkat itu dibiarkan tumbang sendiri dan dia berlari masuk ke dalam rumah mencari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencintaimu

23 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: lila juma Tajuk: Mencintaimu By: Zalilawati Saidin “Arina, Shahrul tolong jangan dok main-main dengan facebook paksu. Jangan nakal nah.” Lut sempat melarang anak buah kesayangannya. Tetapi larangannya hanya disambut dengan ketawa nakal Arina... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bosku@Suamiku

23 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Shasha Carpen Bosku @Suamiku Panas semakin membahang… macam tak sanggup nk duduk tepi jalan ni menghadap kereta –kereta yang lalu lalang… Arisa mengomel sendirian. Kalau lah di takdirkan hidupnya mewah punya segalanya tak payahlah dia nak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Suami Sehebat Dia

23 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Siapa kata jodoh yang dipilih oleh ibu bapa tidak akan mampu memberikan kebahagian, siapa kita untuk melawan takdir andai jodoh itu telah tertulis. Sharifah Arissa Delaila tidak pernah menyangka bahawa dalam usia yang masih muda dia akan bergelar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Semerah Darah

23 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Laily Analia Alya mengeluh panjang. Telefon bimbit yang sedari tadi bergetar dipandang sekilas. Masuk kali ini sudah dua belas miscalled yang diterimanya. Belum cukup lagi dengan berpuluh-puluh mesej yang diterima. Semuanya sudah dibuang tanpa dibaca... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hero Mimpi

23 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Nay Ka /strong> “Hai, err.. na.. nama saya Hanna Mayamin binti Muhammad Midhyaf. Saya baru berpindah ke sini seminggu lalu. Tinggal dekat perumahan atas bukit tak jauh dari sekolah ni. Sebelum ni kami menetap dekat Perlis. Kami berhijrah ke Kuala... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Diari Dia

23 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Iman Kamal /strong> DIARI INI Badri menutup diari isterinya. Menangis. Badri menyesal. Imbas Kembali. 3/1/2010 “Aku terima nikahnya…” Alhamdulillah. Tarikh keramat Maria atau nama penuhnya, Siti Maria binti Azman selamat diijab kabul... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Menyongsong Warna Senja

16 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: SMAHADZIR CERPEN Menyongsong Warna Senja SMAHADZIR ANGIN kering sesekali bertiup kencang, menerbangkan daun-daun yang bergelentangan di tengah halaman rumah. Pokok-pokok kelapa dan pisang yang berjajaran di sepanjang jalan, bagaikan menari-nari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Durian Crepe

16 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Moniralily Dalam permulaan pertama ini, aku mendapat gaji berjumlah dua ribu dua ratus ringgit Malaysia. Dengan berbekalkan jumlah yang sedikit ini, aku menjalani kehidupan dengan sederhana. Kalau nak makan pun, makan maggie saja yang mampu. Bukan... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Tembok Cinta

16 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Helena Anne TEMBOK CINTA Wani menjengah ke luar tingkap. Bunyi bising yang datang dari rumah sebelah benar-benar mengganggu ketenteraman hari minggunya. Laptop yang yang dihadapnya sejak dua jam lepas ditutup kasar tanda protes, dia melangkah keluar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tangisi Pemergianmu, Sahabat.

16 October 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Zahidah Isa Nisa hanya tersengih mendengar bebelan Balqis mengenai perubahan dirinya yang banyak termenung itu. Bukan Balqis tidak tahu punca dirinya berubah. Semua ceritanya ada dalam genggaman Balqis. Balqis sahabatnya sejak di bangku sekolah... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 10 of 315« Pertama...9101112...2030...Akhir »