Cerpen : Permainan Cinta

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

13,942 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Smiley: ) Ana terbaring di atas katilnya.Letih tubuhnya setelah seharian menghadap muka pensyarahnya tidak dipedulikannya.Dia lantas membuka beg galasnya.Tumpuannya kini terarah kepada sekeping kad comel yang berwarna merah jambu yang diciptanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Dari Tadika

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

14,120 bacaan 9 Ulasan

Oleh : NURYAYA SULAIMAN Read More →

Cerpen : I’m Sorry… But I love You

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

21,995 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Nur Shaira Es tut mir leid, aber ich liebe dich Love; One beautiful word One word yet holds many meanings inside it Easy to fall yet hard to handle To be able to hold, one’s willing to do anything To sacrifice or to be sacrificed But, To know,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jatuh

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

12,348 bacaan 39 Ulasan

Oleh : Suria November “Amaya!” laung Cikgu Fathi. Wajah aku angkat. Pen yang kupegang terjatuh. Bibir bawah aku ketap. Jantungku berdetak laju dan peluh mula berjejeran di dahi. Akma di sebelahku sudah sengih sambil jongket kening kanan. Aku koyak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : D + B^I = Syntax ERROR!

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

26,058 bacaan 34 Ulasan

Oleh : Nurul Ain Zakiah Gadis berkot labuh berwarna merah hati itu memandang jam tangannya beberapa kali. Seketika, keluhan halus terhembus keluar. Terasa lenguh kakinya kerana sudah berdiri hampir setengah jam di bahagian lorong pejalan kaki. Dia memandang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kali Terakhir

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,241 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Miss kaki Tulis Airina memerhatikan jam tangannya buat kali ke lima. Sesekali matanya memandang kearah pintu kaca kafe itu seperti mencari seseorang. Pandangannya kemudian terarah kepada satu susuk tubuh yang amat dikenalinya dan sedang menghampirinya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Perfect In Your Imperfections

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

21,424 bacaan 21 Ulasan

Oleh : Nuradelia Allah.Buntunya fikiran.Khabar yang ibu beritahu tadi membuatkan hatiku gelisah tak menentu.Aku dilamar seseorang seawal usia ini,17 tahun!Oleh seseorang yang aku minati dalam diam. “Ya Allah,jika Engkau mengetahui perkara ini baik bagiku,buat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hey, Playboy!

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

26,764 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Cik Vanila “Fara! Fara! Tengok tu!! Taufiq, right?” Inah macam orang gila menjerit separuh kecil. Excited nampaknya. Tapi, siapa Taufiq tu? “Aah! Betullah, tu Taufiq. Dia ada cakap dengan aku semalam dia pindah sekolah kita! Hehee.”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tasbih Cinta

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

12,799 bacaan 3 Ulasan

Oleh : imannurdhira “Mama, ayah, tak boleh buat macam ni, Zarra tak nak kahwin lagi, Zarra muda lagi lah mama. Kalau Zarra kahwin macam mana dengan pelajaran Zarra”. Ada nada tidak puas hati di situ. Aku baru sahaja selesai menghabiskan pra-U,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kisah Cinta Gadis Berkumis

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

15,063 bacaan 11 Ulasan

Oleh : miss T Aku menatap wajahku di cermin tandas. Air mata yang tadi sudah sediakala tumpah semakin menjadi jadi. Bahagian bawah hidungku aku raba sekejap. “kenapa semua nak hina aku ha!! Apa salah aku!! Ni semua takdir Allah.. kenapa dia ejek aku..”kataku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Kembali Bersatu

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

12,758 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Ainaa Azlan Setelah cerpen Isteriku Raina Elisya, Dialah Aaron Aziz Aku, DA Triple (Special Part) dan Tabahkanlah Hatiku Ya Allah di hantar ke p2u, kini saya kembali lagi dengan cerpen berjudul Kasih Kembali Bersatu. Harap ada yang sudi baca dan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saya Percaya

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

10,753 bacaan 8 Ulasan

Oleh : i_syakirah “Mummy! Look at this..” aku menoleh melihat anakku, Alif Amsyar yang sedang menunjukkan ke arah rak mainan yang tersusun. Aku tersenyum. “Sweetheart, you just had a car like that before, right? It’s look like a same thing”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mungkin Ada Cinta…

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

16,090 bacaan 51 Ulasan

Oleh : Z.S Message: PROLOG “Sanggup kau buat aku macam ni Ziyad??” Azlan sudah semakin termengah-mengah menahan sesak dadanya yang semakin menghimpit. Nafas dirasakan semakin pendek. Dia sudah tidak tertanggung menahan kesakitan yang amat dahsyat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Suara Cinta

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

12,643 bacaan 63 Ulasan

Oleh : Syu Ariani Lyssa berlari laju meredah kawasan hutan itu. Wajahnya pucat, bagaikan tidak ada darah yang akan keluar kalau ditoleh. Kakinya sudah berbirat, ada darah yang mengalir di kaki tetapi Lyssa tidak pedulikan itu semua. “Kat depan, belok... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ehhh, Kau Cinta Aku?

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

17,934 bacaan 22 Ulasan

Oleh : Athirah Asri “Erghhhh! Kenapa aku perlu jumpa dengan mamat gedik sedunia tu? Dahlah muka macam tongkang pecah, ada hati nak cakap muka aku macam beruk?” elehh, macam laa mamat tu handsome sangat. Sakit betul hati aku bila orang yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Janji Semalam

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

12,020 bacaan 9 Ulasan

Oleh : amira ayman “ Anis Syahadah!” hampir terlepas telefon di tangan saat mendengar suara yang menjerit di hujung talian. Terasa pekak seketika telinga mendengar suara nyaring itu. “ Tak payahlah kau nak menjerit macam tu sekali, Raudhah. Sakit... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cintaku Hanya Untukmu

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,210 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Mojako Masihku ingat lagi wajah itu, dia gadis pertama yang berjaya mengetuk pintu hatiku. Sehingga kini aku masih mengingatinya. Lapan tahun telah berlalu. Dia nampak matang dengan gaya dan penampilannya. Berbaju kurung berwarna biru lembut ayu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Berakhirnya Mimpi Semalam

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

9,124 bacaan 8 Ulasan

Oleh : IZNUR RIZ “ Akhir kata, sebagai pelajar muslim, kita perlu ada pegangan agama. Perlu ada matlamat. Perlu ada keberanian untuk menegakkan kebenaran agar tidak tersasar dari landasan Tuhan.Sekian Terima Kasih , “ Fikri mengakhiri ucapannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : In Love With You

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

19,490 bacaan 23 Ulasan

Oleh : Syuhadah Hassan Aku terkocoh-kocoh keluar dari pasaraya sambil tolak troli yang penuh barangan dan sekejap-sekejap betulkan tas tangan yang tersangkut di bahu. Pundi kencing aku dah rasa bengkak dek kerana tahan kencing yang lama sangat dari beratur... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Sampai Syurga

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

8,002 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Nur Syafinaz DALISHA menghela nafas lega kerana akhirnya dia pulang juga ke tanah air sendiri setelah 4 tahun dia menyambung pelajarannya di Jerman. ‘Now, i’m come back.., wahai negara Malaysiaku yang tercinta.’ benak hati... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 10 of 272« Pertama...9101112...2030...Akhir »