Cerpen : Jijah Gedempol!

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

32,349 bacaan 64 Ulasan

Oleh: IMAN LILY ‘’Kau tu dahlah gemuk gedempol. Ada hati nak bersuamikan aku yang handsome dan ‘sempurna’ ni!’’ Umie Azizah terdiam mendengar jerkahan yang penuh kehinaan dan cacian daripada seorang lelaki yang dia cintai dalam diam. Sayangnya,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Talkin Cintaku

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

14,183 bacaan 13 Ulasan

Oleh: sutera amna “ Yakinkah awak keamanan yang kita kecapi sekarang merupakan tanda keredaan ALLAH terhadap kita?. Yakinkah awak Negara-negara yang sedang berada dalam kancah peperangan itu merupakan tanda Allah memurkai mereka? Siapa yang yakin, sila... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jalan Ke Syurga..

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

12,839 bacaan 19 Ulasan

Oleh: Lulu Teha “Hanim!! Tolong aku, panas..panasss!!!”. Keadaan disekeliling Rehanna cukup tidak selesa. Berbau hanyir dan memualkan. “Rehan! Cepat, sambut tangan saya”. Rehanna menyambut huluran tangan dari gadis yang dipanggil Hanim. Sejuk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : F=Ma

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

22,779 bacaan 34 Ulasan

Oleh: Melati Desa “ Zeti! masakkan along maggi kari!” Amboi-amboi ingat aku ni kedai kopi ke? Balik dari masjid terus je order itu ini.Zeti menjeling tajam.Rasa geram bila along suruh-suruh saat dia sedang seronok menonton rancangan tv kegemarannya. Along... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pesawat

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

14,441 bacaan 22 Ulasan

Oleh: Nami Pesawat. Pensil aku selitkan di ruang antara telinga kiri.Kacamata aku betulkan letak duduknya.Langsir aku buka luas,membiarkan angin luar bebas masuk ke ruang ini.Aku pemain teater yang hampir tumbang dengan senjata bicara seorang lelaki.Tapi,teduh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Yang Bernama Seri

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

17,608 bacaan 16 Ulasan

Oleh: ROSE ALEYNA CERPEN: KAU YANG BERNAMA SERI MUKANYA diangkat apabila mendengar derap kaki seseorang yang berjalan ke arah pintu pejabat bosnya. Cepat-cepat dia berlari anak dan menghalang langkah lelaki itu. Kalut sungguh dibuatnya apabila Encik Zaim... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Segalanya Sudah Tersurat

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

18,344 bacaan 22 Ulasan

Oleh: M_Un4sEen “NAH..” Kirana menghulurkan sehelai tisu kepada Syafiqa. Kasihannya semakin menebal buat sahabatnya. Tangan Syafiqa dicapainya lembut. Sebelah lagi tangan gadis di sebelahnya itu, disapukan sisa air matanya. Kirana menyentuh lembut... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Jua

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

12,367 bacaan 6 Ulasan

Oleh: AJU KAU JUA……… “Nazatul Ahlia hari ini hari apa hah?aku lupa la?”tanya Mai kepada Lia yang tengah makan tak toleh kiri kanan depan belakang itu.Bagi Lia makan adalah utama.Siapa pun tak boleh personal cara dia makan. “Entah hari kiamat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Babysitter Encik Hubby

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

42,297 bacaan 49 Ulasan

Oleh: NAY “Diniy,” panggil Puan Dariah. Diniy yang sedang khusyuk menaip sesuatu di laptop satu Malaysia yang diperolehnya melalui abahnya tahun lepas menoleh. Memandang si ibu yang memanggil dengan mata yang kuyu. Puan Dariah menggelengkan kepalanya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Menganyam Cinta Menyulam Sayang

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

17,439 bacaan 7 Ulasan

Oleh: NorShiemah Menganyam Cinta Menyulam Sayang Tina menyusun pinggan di atas meja. Dia kemudiannya memerhatikan ke tingkat atas. Lantas kemudian suaranya memetir. “Pak su! Your breakfast si ready!” Jerit Tina. Segera dia menyenduk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ayusha Aufa

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

15,583 bacaan 14 Ulasan

Oleh: Izz Azam “Akak, bila akak nak kahwin? Hehe …,” tanya adiknya Nisa . Serta merta wajah Ayusha berubah. Lantas memandang ke arah Nisa. “Kau kalau sehari tak tanya soalan tu boleh? Kau saja nak sakitkan hati aku ke macam mana ?” jawab... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bila Takdir Berbisik

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

18,187 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Z.S *Biar bahteranya terumbang-ambing dilambung ombak, biar tidak tahu hala kemudinya, Namun sekali dia telah melafazkan akad, tetap hingga ke akhir di nakhodanya~ SAMSUNG S III miliknya menjerit minta di angkat. Terkocoh-kocoh Adella membuka tas... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencintaimu Hingga Ke Syurga

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

14,906 bacaan 19 Ulasan

Oleh: Roxalynne Pengumuman baru sahaja dibuat. Tren laju RapidKL daripada KLIA akan tiba di Putrajaya Sentral dalam masa lima minit lagi. Kelihatan seorang gadis berbaju kurung bercorak belang biru dan ungu beserta selendang pashmina labuh bercorak coral... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pinjamkan Aku Cinta

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

20,015 bacaan 16 Ulasan

Oleh: CYDA YUSOF “Kau terima?” soal aku dengan mata terjegil. Sumpah aku terkejut. Dia angguk seraya mengiyakan semuanya. “Damn!” jawab aku spontan. Berkecai – kecai hati aku. Dia pandang aku. “Dah kau nak emo kenapa?”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Di Sisinya Ada Syurga Dan Neraka

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

38,901 bacaan 72 Ulasan

Oleh: Charming Darlinna Tepat jam 6 petang, kereta Myvi berwarna ungu milik Syazira menjalar masuk ke halaman rumah Mak Kiah. Baru saja dia membuka pintu, ibunya mendekatinya bersama senyuman manis. Sebaik saja menyalami ibu kesayangannya, dia membuang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Itu Pantas!

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

43,401 bacaan 24 Ulasan

Oleh: petalacintasuria ‘”Lambat balik,icha!” “Aaahh!!”jerit mulut kecil Alisa terkejut disapa ayahnya,En.Khairul. -Ya Allah ayah ni.Nasib baik tidak gugur jantung aku.Kalau tidak,ada juga kenduri arwah esok ni.Buat penat jalan terjengket-jengket... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Bertamu Satu Jam

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

27,922 bacaan 22 Ulasan

Oleh: NorShiemah CINTA BERTAMU SATU JAM Eisya mencapai mug dari tangan Ikhsan. Tanpa sebarang kata Ikhsan meninggalkan Eisya dengan keadaan terpinga-pinga. Tidak pernah Ikhsan masuk ke dalam pantry ni. Hari ni entah apa angin dia boleh pulak datang ke... [Teruskan bacaan]

Cerpen : My Crush My Husband

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

96,899 bacaan 85 Ulasan

Oleh: Syaf Asriqa “ Apa?! Pindah? Kenapa tiba-tiba je ni ibu? Ayah? Tak sampai dua tahun pun lagi kan Hara sekolah dekat sekolah perempuan tu? Hara tak nak la pindah dekat sekolah campur ni. Lagi-lagi sekolah apa nama? Ibu ngan ayah tak tahu ke pasal... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jawapan Terindah Dari Mu

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

20,026 bacaan 21 Ulasan

Oleh: Hawa Hassan “JAWAPAN TERINDAH DARI-MU” Kunikmati udara pagi ini. Subhanallah ! Begitu menyejukkan. Kuhela nafas panjang agar udara segar itu masuk ke dalam tubuhku, menjadi kekuatan rohani bagiku. Hm……segarnya! Dari jauh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cintai Aku..Kerana Aku Adalah Aku..

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

26,147 bacaan 24 Ulasan

Oleh: Syuhailah A Ghaib Cintai Aku..Kerana Aku Adalah Aku.. Sudah hampir 2 jam aku berada di kedai buku kegemaranku ini tapi masih juga belum dapat buku yang menjadi pilihan hati. Inilah hobiku bila ada masa lapang. Aku akan mengunjungi setiap kedai buku... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 10 of 278« Pertama...9101112...2030...Akhir »