Cerpen : Cinta Matrikulasi

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Iliyana Ahmad “KAHWIN?!” “Dengan dia?” soal lelaki di hadapan Raisya sambil menuding jari ke arahnya. “Eii… tak naklah!” balas Raisya. “Hei, kau ingat aku nak sangat ke kahwin dengan kau?” marah lelaki itu sebelum kembali memandang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Pertama

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Riafdia Jannah Zulaikha termenung jauh sambil merenung jauh laut yang terbentang luas di hadapannya . Keriuhan suara kanak-kanak berkejaran di taman permainan berhampiran sedikit pun tidak mengganggu tumpuannya . Angin sepoi-sepoi bahasa yang damai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencari Cinta Ilahi

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Putri Lily Jam di dinding sudah menunjukkan ke pukul 11.30 minit malam. Aina menggeliat kecil sambil menguap. Dia mencapai mug air Nescafe sambil matanya meneliti aksara-aksara di skrin komputer di hadapannya. Aina baru sahaja mengemaskini status... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hikayat Xxx

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Sury Aku cuma lelaki yang membosankan dan bekerja di sebuah stor buku. Aku tak ada kawan, tak ada awek, tak ada mama yang memahami, tak ada papa yang supportive, memang macam tak ada sesiapa. “Belajar sampai luar negara, ada ijazah kedoktoran dan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dua Nama Satu Nyawa

23 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: ieja azliza Dunia itu di definisikan sebagai tempat di mana berkumpulnya pelbagai jenis hidupan, paling utama memainkan peranan ialah manusia, manusia itu di cipta pelbagai perangai. Ada sesetengahnya berkelakuan serta mempunyai perangai yang hanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I Will Always Love You

13 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Ika Hikari Jam di dinding menunjukkan 6.45 pagi. Qaseh sudah siap berbaju kurung putih kain biru sedang membelek wajahnya di cermin sambil membetulkan tudungnya. Qaseh mengalihkan wajahnya ke kanan dan ke kiri bergilir-gilir. Matanya tidak beralih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kembali

13 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Ayu Najwa “So,lepas ni apa haluan kau?” soal Hani dengan suara cerianya. Iqwal seakan sedang berfikir sebelum tersenyum. “Kalau aku jadi gigolo boleh?” selorohnya. Dia terus tergelak besar apa bila buku lima Hani mendarat di bahunya. Sebal... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tanpa Sayang

13 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: SAFFA “Aku terima nikahnya Farrah Alina binti Ahmad dengan mas kahwinnya sebanyak lapan puluh ringgit tunai!” Dengan sekali lafaz saja kini Ariz Razman sudah sah menjadi isteri kepada Farrah Alina. Mereka dinikahkan di rumah kecil milik keluarga... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Menantu Lelaki Untuk Emak

13 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:YAT DAN AKU meletakkan kad undangan perkahwinan Taufik dan Yuslina di atas meja. Wajahku kosong. Tiada riaksi apa-apa. Nampaknya aku tidak perlu berkata apa-apa lagi kalau sudah tertulis jodoh Taufik dengan Yuslina, kawanku sendiri. Biarlah mereka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencari Calon Menantu

13 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:szaza zaiman Mencari Calon Menantu Farahin bermenung seorang diri di atas pangkin di belakang rumah. Sawah padi yang menghijau di depan mata direnung tanpa perasaan. Hati dan mindanya jauh mengembara. Terkenang zaman kanak-kanaknya yang dipenuhi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Alahai, Mertua!

13 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Alya Dhyla “Assalamualaikum ibu,” Karim melangkah masuk ke rumah agam keluarganya diikuti isteri kesayangannya, Ika yang baru sahaja dikahwininya sebulan yang lepas. Ika seorang wanita yang lemah-lembut dan dididik dengan penuh kesopanan. “Waalaikumussalam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mujahadah

13 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Azzy Al Hafizah Walaupun ada sesuatu yang menghalang… Aku akan terus berjuang… Walau jalan berduri penuh rintangan… Akanku terus lalui dengan penuh keberanian… Kerana jalan menuju redha… Tak mudah namun indah akhirnya… ———————————— Semakin... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jangan Pegang Tangan Saya!

13 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Muslihah Razali “JANGAN PEGANG TANGAN SAYA!” “Ziqa! Lari!” Pantas Kevin menarik tangan Haziqah dan membawanya lari. Haziqah yang terkejut, menjerit, “Kevin! Lepaskan tangan Ziqa!”. Haziqah meronta-ronta sambil Kevin terus membawanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Bukan Maksu

13 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: msb “Ini bukan drama Melayu yang kahwin paksa, dik! Ini tentang adik, ada hati perut atau tak untuk berkorban! Budak-budak tu terbiar. Adik nampak kan?” Emak bersuara, memecah kesunyian yang tercipta sebentar tadi. Sudah berjam-jam juga aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : First Love

13 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Aries Gurlz Muhammad Khalish Ashraf berdiri dihadapan sekolah barunya, Sekolah Menengah Kebangsaan Mutiara yang terletak di negeri Pulau Pinang. “Khalish, petang ni mama suruh Pak Amat ambil Khalish. Kalau Khalish nak protes dengan mummy sekalipun,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Dia Sahabatku

13 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: SkaterGirl KERANA DIA SAHABATKU “Su,,” bahu dicuit dari belakang. “Ya kak..” aku menoleh ke arahnya. “Sabar ye dikk,,akak yakin dia akan cepat sembuh,,banyak-banyak doa ea,,” kata Alia kepadaku. Aku mengangguk.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Yang Engkau Pilih

13 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Tirex “Weyh, tadi aku jumpe Firash. Hensem siot dia tu” teriak Farzana kepada kawan-kawannya. “Kau tak habis-habis dengan Firash kau. Serabut aku tengok.” celah bariyyah. “Eh kau, aku punya suka la! Crush aku daripada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Bukan Boneka

13 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Seorang gadis kelihatan duduk termenung di kaki lima bangunan bercat putih. Wajahnya tampak keruh. Sekilas pandang, mata gadis itu kelihatan sembap. Mungkin banyak menangis. Hari ini, gadis itu ingin bersemuka dengan lelaki itu. Lelaki yang telah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mr.Trex Saya

13 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: NUR SUHADA Mia berteleku di sudut bacaan sambil memegang majalah CLEO .Memang sudah menjadi kebiasaannya apabila hujung minggu dia akan menghabiskan masa di bilik bacaan yang disediakan papa untuk kegunaaanya .Dia merenung majalah CLEO yang tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Halusinasi

13 November 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Khaisha Bakar HALUSINASI (BAHAGIAN I) – Khaisha Bakar Azimah meletakkan surat khabar yang baru dibacanya di atas meja. Dia mengeluh perlahan. Hatinya sedih tiba-tiba mengenangkan berita yang baru dibacanya sebentar tadi. Nyawa manusia sekarang... [Teruskan bacaan]