Cerpen : Sekali Lagi

23 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh : NASYA CZ. SEKALI LAGI NASYA CZ. “Sukacita dimaklumkan anda berjaya melanjutkan pengajian di Universiti Putra Malaysia dalam program Bacelor Komunikasi”. Hari yang membuatkan aku keliru. Mahu atau tidak? Boleh atau tidak? Mampu atau tidak? Persoalan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ku Pasrah

23 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :Nana Kadir “Kau nak apa lagi Harith?!”Geram sungguh Afira dengan sikap tidak berputus asa Harith itu. “Aku nak kau!”Harith sudah seperti orang hilang akal sahaja ketika itu. “Kau gila ke apa.Aku cakap aku tak nak,aku tak nak la!”Afira... [Teruskan bacaan]

Cerpen : 50 POUND a.k.a. She was Cool

23 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh : MATAHARI 50 POUND a.k.a. She was Cool (Dia / Si Gadis yang Dingin) Nukilan: MATAHARI Cerita rekaan semata – mata (Tiada kaitan antara yang hidup ataupun yang meninggal dunia) Cerita ini berlaku dalam bas yang membawa lawatan ke Isketambola. Seorang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pemilik Tulang Rusuk Saya

22 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :Cahaya Gemilang Fazlan memaikan enjin keretanya.Dia membuka butang bajunya.Dia rasa letih sekali hari ini.Hanya katil sahaja bermain di mindanya sekarang ini. “Assalamualaikum’ Fazlan melangkah masuk ke dalam rumah ibu bapanya itu.Dia mula... [Teruskan bacaan]

Cerpen : 12155

22 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :Eefa Azwany Cerpen: 12155 PETANG-PETANG duduk melangut tepi balkoni ni memang dah jadi rutin hidup aku sejak tiga bulan lepas. Adik aku pun bila dia tengok aku asyik duk pandang-pandang tingkap rumah sebelah mesti nak di kacaunya. “Oiii kak!”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sebuah Pertemuan

22 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh : Tqa Alieyna Sebuah Pertemuan. ‘Di hatiku ada dua cinta yang bergolak dan berbolak balik. Antara cinta Allah dan cinta dunia sedang berperang dengan begitu hebat dan dahsyat sekali. Jika kau tanyakan aku, “adakah Dia di hatimu?”, aku hanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : High Speed Love

22 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh : Mizz D.L Adam menarik beg bagasinya dengan penuh gaya.Cermin mata hitamnya masih terletak elok dimatanya.Ahh..Adam,siapa yang tidak mengenalinya pasti akan terus cair melihat senyuman menawannya itu.Sesuailah dengan gelarannya.Play buaya darat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hari Jadi Tak Jadi

22 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh : Fitri al-Bebiri “ 17 oktober tahun 2015, adalah satu tarikh keramat buat aku. Nak tahu kenapa? Bukan sebab aku nak kahwin pada tahun tu. Itu tarikh lahir aku. Hari pertama aku melihat dunia ni. masa dalam perut dulu (9 bulan 14 hari) ummi selalu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Qaisya Suraya 4

22 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh : Nura Ifah Qaisya dan Shira berlari-lari anak ke arah kereta mercedes benz yang bewarna putih milik Khai yang sudah terpakir di tepi jalan.Qaisya sengih sebelum masuk ke dalam kereta Khai bersama Shira. “Olla!”Tegur Qai ceria.Khai jeling.Minah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Gaduh + Benci = Dreemers

22 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :miss dream SUASANA pada petang itu sungguh cantik. Redup serta ditemani angin yang lembut bertiup. Kelihatan sekumpulan burung indah terbang di angkasa. Pokok bergoyang mengikut irama angin. Seperti kebiasaannya, aku dan lima orang rakanku duduk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Derita Di Hatiku

22 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :Quinn Rozel Seperti kebiasaan setiap pagi, aku turun ke pejabat dengan berjalan kaki. Kerjaku bukanlah kerani atau pun pegawai di pejabat besar itu. Aku cuma seorang office girl. Tugasku membersihkan pejabat dan membuat air untuk tetamu-tetamu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : My Tea Lady

22 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh : liffy daryn Adna Venessa Lim menongkat dagu sambil memandang lepas ke arah ruang hospital. Bosan. Sudah dua minggu terperap dengan bauan ubat membuat Adna mahu lempang saja nurse nurse yang gedik merawatnya terutama bila… Greeeekkkkk! Pintu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Violet II

22 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh : Ilmuna Ismail CERPEN: VIOLET II (sambungan dari cerpen Violet) Dr. Ubaid perlahan-lahan membuka balutan mata si gadis itu. Balutan putih itu kemudian digulung lembut ke tangannya sehingga ke semua lingkaran balutan terlerai dari menutup mata gadis... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Dari Pluto

22 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :hanna aleeya Cinta Dari Pluto Saturn yang galak mengiau ku pandang. Hujan yang tidak henti menitik ke bumi dari tadi membuatkan aku terpaksa membatalkan janji temu dengan Sunny dan Kay. Kedudukan aku betulkan. Pen kembali dicapai. Kertas kembali... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Doaku Untukmu

22 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :AKI_AN Doaku Untukmu… Hari ini merupakan hari pertama Amira memulakan kerjanya. Walaupun hanya bekerja sebagai tea lady, dia amat bersyukur.Sekurang-kurangnya dia mempunyai pekerjaan dan akan beroleh wang untuk keperluannya dan juga simpanan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Fireheart 2

4 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:shaefarnaressa Bonda Annur senyum. Bibirnya merekah membelah dan merah bak delima. Matanya mengerling bersilih ganti antara bilik santai Fathur dan muka Puteri. Puteri hanya beku di situ dengan muka bersalah. Caught Red Handed. “Ini bilik santai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Pertama Di Syurga

4 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:arianabella CINTA PERTAMA DI SYURGA 2007 Petang yang sangat sibuk dan sesak kerana sekarang adalah waktu semua pelajar sekolah kebangsaan raja muda musa berebut untuk pulang kerumah. Manakala aku meliar melihat bas sekolah yang selalu aku naiki... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mr.H, Miss D

4 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: : Isha Ahmad Aku memulas kasar tombol pintu. Mencampakkan tas tangan yang baruku beli dari pasar malam di atas sofa. Aku beli pun disebabkan event malam ni. Argghh…kalau tahu nak jadi macam ni, baik aku tak payah pergi saja tadi! Dengan hati... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Miss Dracula

4 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Yasmin Rania Mood aku baik hari ini. Aku melangkah dalam baju putih dengan membawa darah-darah manusia. Aku juga selalu digeruni. Hahaha. Buat lawaklah pula pagi-pagi macam ini. Mesti anda ingat aku drakula atau pontianak, bukan? No no no. Aku,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Isyarat 143

4 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:: Afeena Shah DUNIA tidak pernah mempedulikan kehadiranku. Aku ibarat rumput di tepi jalan. Tidak ada yang istimewa tentang diriku untuk membuatkan orang memandangku buat kali kedua. Namun aku menyukai keadaan itu. Aku berharap yang kehidupanku... [Teruskan bacaan]