Cerpen : We Are Married 2

3 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :Rara Hann Beberapa bulan selepas pemergian Lieya ke Australia, keadaan masih seperti biasa.. Rayqal amat merindui isterinya dan selalu berdoa agar isterinya Lieya selamat di negara orang.. Karl juga amat bersyukur kerana dikurniakan sahabat yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Keretapi Ipoh

3 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh : Syamil Ayie KERETAPI IPOH 2100 – Stesen KL Sentral Aku masih termangu mencari hala tuju yang tidak pasti. Mencari jalan untuk mencari diri sendiri, yang pada pandangan aku, telah lama mati. Aku cuba teruskan perjalanan, menjinjit beg yang patut... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mungkir Bahagia

2 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :Nora Wahid Qursiah tekun membelek album-album lamanya. Sudah lama rasanya dia tidak menatap foto-foto itu. Selama ini, dia cuba untuk tidak membuka lipatan kenangan yang pernah merobek jiwanya. Namun begitu, tidak pernah sesekali dia terfikir untuk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ada Cinta Disebalik Duka

2 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh : Seri sara “Hey.. muka berjerawat batu.. ada hati nak mengurat anak aku ..dah la miskin..tak berharta..kalau setakat kerja mekanik jangan harap..aku nak terima kau jadi menantu!”.. kata kata dato kassim masih terngiang ngiang di telingaku.. Siapa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sadistik

2 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :Mirza Danish Setiap orang mempunyai kepercayaannya yang tersendiri. Kepercayaan itu yang membuatkan seseorang itu mampu meneruskan kehidupan yang mendatang. Tapi, ada juga yang tidak percaya Tuhan. Kamaruddin Hafizul adalah salah seorang daripadanya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Setulus Kasih Nur Ain

2 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :Eija Ja “AIN! Betul ker keputusan yang dah Ain buat ni? Abang tak nak nanti hati Ain terluka.” Wajah suci Nur Ain ditenung lama oleh Zahrin. Jelas tergambar kekusutan di wajah isteri yang dicintainya itu. Sudah hampir lima tahun Nur Ain menjadi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cari Duit Tepi

2 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh : RIDZUAN SAYUTI Cari Duit Tepi “Apa nak jadi orang zaman sekarang ni? Asyik meragut je. Kalau tak meragut, pergi merompak pula. Akhir sekali membunuh orang.” Tiba-tiba Zakaria membebel semasa menonton laporan berita tentang penangkapan peragut... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Sahabat

2 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :Shar Rus “Oit pengapit , dah kenapa menung ?” Dengan tergesa-gesa Liyana Insyira mengejar langkah sahabatnya yang menjadi pasangan raja sehari pada hari ini . Mohd Haziam dan Nur Shahara memang pasangan yang sesuai , perkenalan mereka bermula... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Stupid Cupid

2 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :Erinsya Baharuddin “ Puteri itu pun pergi mendapatkan putera hatinya dan mereka berdua terbang bersama dan hidup bahagia selamanya “ encik miraz dan kru-kru yang lain berpandangan sesama mereka sebelum menepuk tangan . Aku menyilang kakiku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lelaki Yang Aku Cintai

2 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :Lara Isabelle Wajah Datin Luna berseri-seri selepas bersembang lama di telefon dengan kawan baiknya Haydar. Hati melonjak gembira bila Haydar dan suami bakal balik ke Malaysia bulan depan setelah menetap lama di Ottawa Kanada. Menurut Haydar lagi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Si Gila

2 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh : manggis manis Pandangan Qis jauh melayang mengingatkan kisah silam yang sudah hampir 2 tahun berlalu. Setiap kali Qis menaiki bas dari kampus ke rumah,saat ini dia akan mengait kembali kisah bahagia dan duka dia bersama Irham. Argh! tak kan dia... [Teruskan bacaan]

Cerpen :The Vampires

2 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :Ra Cho_Hyun Curse Of The Vampire Dari sudut pandangan Amira Aku berjalan menyusuri lorong yang sunyi ini. Hari sudah jauh malam. Hatiku berdegup kencang. Kalau bukan sebab dah terlewat memang aku takkan guna lorong ini. Tapi lorong ini satu-satunya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Neraka Itu Indah

2 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :doktor q “Wah makin segak kau Zul, baru sebulan tak jumpa,” aku menyapa teman Facebookku setelah sekian lama aku tidak berbalas komen dengannya. Itupun setelah aku nampak dia mengemaskini gambar profilnya yang terbaru. Kalau dulu siapa tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tangisan Dalam Rindu

2 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :mirah_ryn Usai membaca Yasin , dia membersihkan tepi-tepi kubur itu yang penuh dengan daun kering.Daun-daun kering yang dikumpulnya diletakkan di sisinya memudahkan dia untuk membawanya apabila pulang nanti.Dilihatnya kubur insan yang paling disayanginya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cerita Biasa

2 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :My_as Teksi, bermulanya sebuah cerita “Mana teksi nih? Aku dahlah lambat nih. Pagi – pagilah vespa dah mogok dengan aku. Ada ke motor boleh merajuk dengan aku? Merepek betullah!” Beberapa kali jam tangan yang dibelinya di pasar malam dilihatnya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Curi Pandang

2 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :BINTANG_KEJORA Az merenung Am dari jauh. Lama dia merenung lelaki yang sedang bergelak tawa dengan rakan-rakan yang lain di koridor kelas mereka itu. Selepas itu Az melepaskan keluhannya. Jika dulu gelak itu akan ada ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mami Latifah

1 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh : Mami Latifah Latifah melangkah perlahan ke dapur. Dari jauh sudah kelihatan anak perempuannya mundar-mandir menyelesaikan hidangan makan malam yang sudah hampir sempurna di meja. Sementara si menantu duduk di meja makan dengan wajah serius sambil... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Yang Tiada Pengganti

1 April 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :Rokiah Dol Umar termenung di kerusi rehat rumahnya, wajahnya keruh dan sugul. Dia baru sahaja pulang dari menjaga ibunya di hospital. Masih terngiang-ngiang kata-kata doktor sebentar tadi yang membuat dia sugul begini. “Encik Umar, seperti yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hikayat Qa’id dan Risa

31 March 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh : kouryu_nasrin Sepanjang 13 jam perjalanan dari London ke Kuala Lumpur aku hanya tersengih dan melayan video bayi-bayi comel di Youtube. Serius tak sabar nak balik Malaysia jumpa Kak Mar yang dah disahkan mengandung anak pertamanya dengan Abang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Warisan Bonda

31 March 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :Akma Saidon Setiap kali lalu dihadapan bangunan terbiar yang diberi nama Warisan Bonda itu, pasti roma ditangan mahupun dileher Acap meremang. Entah apa yang keramatnya bangunan tersebut, Acap sendiri tidak pasti. Mungkin, bangunan terbiar itu... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 10 of 296« Pertama...9101112...2030...Akhir »