Cerpen : Cinta Sis dan Bro

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

23,560 bacaan 26 Ulasan

Oleh : hanna jazmen Bunyi yang bising dan membingitkan telinga langsung tidak mengganggunya untuk terus masuk ke dalam kelab terkemuka di Kuala Lumpur. Kelibat seorang lelaki di cari-cari. Kalaulah bukan sebab kawan, jangan harap dia nak jejak dekat tempat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tabahlah Wahai Hati

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

11,682 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Dhia Wardah “Nasi, ayam, air semua dah siap. Nasib baik semua dah siap on time” senyum sendiri Khairunnisa melihat hidangan di atas meja makan. Semuanya disediakan olehnya sendiri. Bangga aku. Walaupun aku masih muda tapi menjadi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : A.B.C.D (Aku Benar Cinta Dia)

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

17,150 bacaan 24 Ulasan

Oleh : NUR HAZEA Prolog Julai 2014 “Jodoh tu milik kita, sayang.”terharu mendengar ungkapan dari seorang lelaki bergelar suami. Setitis airmata mengalir dari pelupuk mataku. Kata-kata yang begitu ikhlas lahir dari bibir suamiku. Cinta itu ibarat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Yang Abadi

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

9,180 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Aemmy Mawarku “Sampai hati ayah buat Rissa macam ni, apa salah Rissa, apa dosa Rissa ayah?”. Persoalan ini yang selalu bermain-main di benakku. Sanggup mereka pisahkan kasih sayang kami. Itulah lumrah hidup, tak semua berakhir dengan kegembiraaan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Potret Kasih

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

7,028 bacaan 7 Ulasan

Oleh : ISME_ANA ZAHRAH ALWANI merenung sepi pada sekeping foto lama di dalam album gambar miliknya.Gambar tersebut dikeluarkan dan ditatap tanpa rasa jemu. Wajah seorang perempuan muda berselendang kuning keemasan menyerlahkan keayuan rupa parasnya. Zahrah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terima Kasih Untuk Segalanya

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

10,490 bacaan 16 Ulasan

Oleh : Que Azeera Untuk kali yang ke seratus lima puluh juta, aku dan dia melepak di sini. Dia.. Lelaki bernama Azzam Azzeezuddin yang menjadi sahabat karibku semenjak kami di tahun akhir universiti. Setelah perpindahan Aina ke Kota Kinabalu atas urusan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Melastik Bintang

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

6,983 bacaan 6 Ulasan

Oleh : CYDA YUSOF “Kau rasa, dunia ni adil ke?” soal Kay kuat. Pertanyaan itu dilontar kepada Vee yang sedang memfokuskan pandangannya kepada gerakan air di Sungai Klang itu. Vee mendegus. “Adil dari persepsi apa yang kau mahu tahu?” Kay... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Untukku

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

10,078 bacaan 3 Ulasan

Oleh : QASEH NABILAH IDRIS AKU menenggadah pandangan ke langit. Menghayati keindahan ciptaan Tuhan. Kelihatan sekawan burung terbang bebas di dada langit mencari secicip rezeki. Bunyi deruan ombak memberikan ketenangan kepada diriku. Di tambah dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Masih Ada

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

7,683 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Auni Aku menggeliat sambil menguap. Jam loceng di sebelahku menunjukkan pukul 6 pagi. Seperti biasa dengan amat mengantuk aku mencapai tualaku untuk mandi. Mana tak nye, semalam aku baca novel sampai pukul 12 tengah malam, tak henti-henti. Aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Carnation

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

10,772 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Namy Aku memandang tasik di hadapanku setelah penat berjoging. “Cantik jugak tasik ni, ermm… dapat joging sekali sekala pun bagus. Bersorak-sorak otot, saraf dan segala sendi aku ni.” Aku memandang sekeliling, tiba-tiba aku ternampak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Barakah Cinta

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

7,992 bacaan 12 Ulasan

Oleh : 18teen Hidup di dunia ni memang kena ada matlamat. Aku harus bangkit! Bangkit dari zaman kejatuhan ini. Aku mesti menjadi orang yang ada cita-cita! Buk! Bantal dilempar tepat kena pada mukaku. Spoil mood betul! “Woi!” Berdekah-dekah ketawa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Oh, Abang Sasaku!

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

17,455 bacaan 14 Ulasan

Oleh : nurwateeqa “Saya nak kuruskan badan.” “Hah? Payah ni dik…” Lelaki itu masih tergelak-gelak. “Kenapa pulak?” “Uish… abang tengok adik ni, lemak tepu banyak.” Sarah terus menghentak kepala lelaki berkumis nipis itu dengan tangannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Milikmu

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

10,055 bacaan 4 Ulasan

Oleh :Sara Diana BUTIRAN PERIBADI NAMA: NORSHAZANA ABD. TALIB NAMA PENA: SHAZA TALIB NO TELEFON: 0123078475 ALAMAT : NO 55 JALAN IKHLAS, BANDAR TUN RAZAK, 56000, CHERAS KUALA LUMPUR TAJUK CERPEN : MILIKMU UNTUK: MINGGUAN WANITA MILIKMU “Maafkan I,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lupakan

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

6,707 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Asuka Farihah “Woi! Berangan!” Huda terkujat. Matanya terkebil-kebil. Terus dia berpaling ke arah suara tersebut. “Apa woi, woi? Mana salam kau?” Huda terus membiarkan dia duduk di sisi. Masing-masing menghadap tasik. Hujung mata Huda... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bintang Hatiku

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

10,946 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Alisya Syafina “Saya sudi..” Dengan selamba lamaran lelaki yang baru sahaja dikenali sebulan yang lepas diterima tanpa ragu. Siapa cakap dia sudi sebenarnya? Mungkin mulut kata sudi tetapi hati? Ah,dia serabut sendiri! Dia tahu dia salah tetapi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : ‘Abang’

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

15,261 bacaan 13 Ulasan

Oleh : hana sakura “Hannah,you pernah bercinta?” Terpana sebentar Hannah mendengar soalan cepumas daripada kawannya yang seorang itu.Jenny tersengih menunggu jawapannya dengan muka ala-ala comelnya itu. “Hannah.Cepatlah.You pernah bercinta,tak?” “Sekejap.Awak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Second Hero

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

11,677 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Suha Fasihah Nur Hakimah memainkan lagu ‘We Are Never Ever Getting Back Together’ nyanyian Taylor Swift dengan kuat. Tidak cukup dengan itu, dia turut menyumbangkan suaranya yang sedikit lagi akan masuk kategori sumbang itu dengan bersungguh-sungguh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Kita Ibarat… Bunga & Gula-gula Kapas

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

9,174 bacaan 21 Ulasan

Oleh : s7eo “Delivery for you, Miss…” “Thanks.” Selesai Kyra tandatangan, pemuda bertopi itu terus minta diri dan berlalu pergi. Kyra renung sekuntum bunga ros dan bungkusan gula-gula kapas bentuk hati. Setiap minggu, setiap hari Sabtu,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Nota Cinta Lama

13 January 2014  
Kategori: Cerpen

23,644 bacaan 16 Ulasan

Oleh : Arisa Aleya Keriuhan memenuhi segenap pelusuk halaman rumah banglo dua tingkat. Suara kanak-kanak menjerit dan tertawa mengamatkan suasana. Seorang wanita berbaju kurung biru laut tersenyum memandang tiga orang kanak-kanak itu bermain. Salah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Cinta Padamu

13 January 2014  
Kategori: Cerpen

17,798 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Salsabeel AKU CINTA PADAMU “CINTA adalah anugerah Allah, salah satu perasaan yang baik dalam hati manusia. Mencintai adalah merasakan bahawa yang kita cinta itu seolah-olah sempurna, kerana kekuatan cinta mampu membuatkan kita menerima dan memaafkan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 10 of 269« Pertama...9101112...2030...Akhir »