Cerpen : My Miss Always Right

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

47,195 bacaan 34 Ulasan

Oleh : kouryu_nasrin “Assalamualaikum Khalil Irfan.” “Waalaikumussalam. Ye saya, boleh saya tahu siapa ni?” “Qisya Naazneen. Kau dah kahwin ke belum?” “Err..belum lagi.” “Okey lagi tiga bulan dari sekarang kita kahwin. Kau buat segala... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta, Tolonglah Pergi!!

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

25,603 bacaan 17 Ulasan

Oleh :Yati Yula Tajuk : Cinta, tolonglah pergi!! Oleh : Yati Yula Asyila menongkat dagu, merenung jauh keluar kedai makan yang sentiasa menjadi kunjungannya. Restoran Suam Kuku. Sepadan dengan namanya memang pelanggan di sini pun suam-suam kuku. Entah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Wanita Berkulit Gelap

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

22,407 bacaan 43 Ulasan

Oleh : akuzie “weh guys, tgk tu minachi pakai tudung datang sekolah beb! Haha.” Jerit danial, lelaki paling nakal di sekolah. Itulah ejekan yang ditujukan kepadaku setiap hari, sejak aku di tingkatan 1. Tapi aku dah biasa dengan semua itu, aku perlu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ku Terima Jua

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

16,159 bacaan 11 Ulasan

Oleh :miss_mia Cerpen ~ Ku Terima Jua Cuti semester selama 2 bulan setengah hamper tamat. Arghhh malas nya aku nak kemas barang-barang. Hmmm kan best kalau ada orang gaji, boleh suruh dia kemas. Sudah-sudah la berangan Zara oiii. Baik kau kemas baju cepat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Mekar Di Hati

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,605 bacaan 4 Ulasan

Oleh :Hazirah Cinta Mekar Dihati Cinta diriNya lebih agung dan besar daripada cinta Amir Asyraf kepada Siti Zulaikha. “Yang patah tumbuh, yang hilang berganti.”Amir menutup radio dengan perasaan kesal. Amir mengucup dan mendakap erat potret wanita... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Adam Itu

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

16,108 bacaan 14 Ulasan

Oleh : nurwateeqa Dia Adam Itu (MAdY 2) Hawa membetulkan tudungnya yang senget ditiup angin laut. Sesekali angin terasa lembut menyapa, namun sesekali terasa bagai kasar ia menampar muka. Hawa merenung jauh, luas seluas lautan dihadapannya. Perlahan-lahan,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Perhentian Jasmani

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

8,798 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Muflihun Muslim “Alia, cepat siapkan surat yang saya minta pada awak semalam! Jangan buang masa bila buat kerja tu,” pesanku pada setiausaha di pejabat. “Tapi, Tuan Imran tak pesan yang Tuan nak hari ni.” Aku terus berlalu tanpa menghiraukan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Berjodoh Rupanya

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

27,388 bacaan 26 Ulasan

Oleh : Shawani Berjodoh Rupanya “Ibu aku kat rumah dah bising dah suruh aku cari menantu untuk dia cepat,” Mike mengadu pada sahabat baiknya, Ash. Malam ini mereka berdua melepak di kedai makan mamak. Memang mereka selalu melepak di situ sebab... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pengorbanan Bermakna

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,756 bacaan 3 Ulasan

Oleh :nasuhasalan PENGORBANAN BERMAKNA “Encik Azmi, isteri encik ni tidak boleh terlalu penat. Dia cuma ada satu buah pinggang sahaja,” jelas Doktor Razali, doktor yang bertugas merawat Ina. “Eh, macam mana pula dia hanya ada satu buah pinggang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : “Tengoklah Bintang Itu Andai Rindu….”

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,518 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Eija Keheningan malam kian terasa. Deru angin yang tidak putus-putus bertiup menambahkan lagi kesejukan suasana pada malam hari. Bayangan bulan sudah tidak kelihatan dek liputan awam malam yang menghalang pancaran bulan dari turun ke bumi, begitu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lara Rindu Laura

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

8,614 bacaan 8 Ulasan

Oleh : zaharina81 Laura duduk termenung dalam biliknya.Belakangan ini,dia hanya duduk terperuk dalam bilik sahaja.Kejadian yang menimpanya beberapa minggu lepas memberi tamparan yang hebat buat dirinya.Air mata tanpa dapat ditahan mengalir menuruni lekuk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cik Kerani Pos

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

23,498 bacaan 37 Ulasan

Oleh : zaharina81 Berkelip-kelip mata Nuran Syaziah cuba menahan air matanya dari tumpah. Kelopak matanya terasa pedih. Sekali-sekala dia menggosok hidungnya yang kelihatan merah itu. Sungguh, dia merasa sangat sebak saat itu. Sampai hati lelaki di hadapannya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Biar Saja Pergi

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

13,929 bacaan 13 Ulasan

Oleh :Aryssa Najwa Tok tok tok.. Zariff yang sedang duduk di balkoni bilik sambil membaca surat kabar menoleh kearah pintu. Surat kabar di lipat lalu diletak diatas meja disisi. Kaki melangkah menuju kearah pintu. Seketika kaki terhenti, pandangan dibawa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Puzzle Cinta

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

15,828 bacaan 7 Ulasan

Oleh : QASEH NABILAH IDRIS GURUH dan kilat silih berganti. Tengah hari itu, Bumi Kuala Lumpur di simbahi hujan lebat. Semoga hujan yang turun membawa rahmat kepada seluruh isi alam. Suasana di pejabat AzMera Sdn. Bhd lengang ketika ini. Biasalah, waktu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bagi Balik Hati Aku 2

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

15,879 bacaan 14 Ulasan

Oleh : NorDisha Abdullah Tujuh tahun kemudiannya…… Aku masih sendiri, setelah tamat pembelajaranku di Jordan aku kini berkhidmat sebagai seorang pensyarah di sebuah universiti swasta yang terkenal di Malaysia. Universiti Lim Kok Wing, sudah hampir... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Aidan

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,652 bacaan 34 Ulasan

Oleh : AmHuz RoRy Aku mempercepatkan langkah kakiku. Biarpun kakiku seakan berat untuk melangkah lagi, aku tetap gagahkan juga. ‘Aku mesti pergi dari sini! Mesti!’ Berkali-kali ayat itu aku jeritkan di dalam hati. Aku sudah hilang kira bilangan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jatuh

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

7,803 bacaan 8 Ulasan

Oleh :Ally JATUH Hari yang kunanti tetap tidak mengunjung tiba, Bila dia masih bukan milikku… Masih segar diingatanku saat itu , ketika aku melangkah pergi dengan hampa , dia mengejarku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Di Antara Persahabatan Ruang Dan Waktu

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,353 bacaan 12 Ulasan

Oleh :Amiqa Arifin Aku memicit bahu kiriku yang berasa sedikit lenguh. Hampir beberapa jam aku berada di hospital untuk merawat pesakitku yang mempunyai pelbagai jenis penyakit. Aku hanya memberikan senyuman yang manis sebaik sahaja jururawat serta staf... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Panahan Cinta Budak Baru

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

17,706 bacaan 27 Ulasan

Oleh : el evan Keadaan di cafeteria dah macam dalam tin sardin. Bukan main ramai lagi orang kat cafeteria ni. Sesak nafas sekejap. Aku terus menghayunkan kakiku ke arah meja yang diduki oleh dua orang gadis. Ceh… bukan main lagi ayat aku. “Hai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Itu Setia

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

10,983 bacaan 20 Ulasan

Oleh: e_pai I “Amir kena cuba belajar makan sendiri, lepas ni Kak Syirah dah tak boleh tolong suapkan Amir makan” “Napa pulak? Kak Syirah nak pe..pe..pegi mana?”Amir bertanya dengan tersekat – sekat. “Kak Syirah dah nak kahwin. Lepas ni Kak... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 17 of 282« Pertama...10...16171819...3040...Akhir »