Cerpen : Rasa Itu Buat Dirinya

17 August 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Nana Lia -Rasa Itu Buat Dirinya- “Hai, Lia… lambat balik kelas hari ni?” Sapa Nadrah apabila muka aku membuka pintu. Tanpa mempedulikan sapaan Nadrah aku terus masuk ke bilik dan menutup pintu. Aku tak tahu sama ada bunyi pintu tu macam kena... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Flashback

17 August 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Najwa Fadzil “Nah.” Tangan menghulur mug kopi panas kepada si abang. Si abang yang tengah termenung jauh tersentak. Tangan si abang pantas mengambil mug di tangan si adik lalu diletakkan di atas meja kopi di depan sofa. “Melamun.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sara

17 August 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:kumiko 15 Jun 2010 Perempuan genit itu berlari tanpa henti di koridor. Nafasnya kedengaran di telinganya sendiri. Kakinya terus berlari dan berlari. Dia berpaling sejenak ke belakang. “Woi, berhenti! Aku kata berhenti!” jerit seorang perempuan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Nur

17 August 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: NIK SYUHA LANGIT biru luas terbentang. Tiada setompok awan pun menutupi langit ketika itu. Sawah bendang yang hijau mempesonakan pandangan. Hari yang cerah. Dari anjung rumah kampung itu, Nur mencuci mata dengan pemandangan indah yang hanya boleh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Until You’re Mine

17 August 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Zer “Kenapa susah sangat you nak cakap hah? Kenapa you buat I macam orang dungu tunggu you?” “Tunggu you yang tengah berseronok dengan dia? Huh! ” Zara serupa orang sudah hilang akal. Mata mata yang memandang ke arahnya tidak diambil pusing.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ayah

17 August 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:penzalim sunyi “Abang, nanti kalau saya da takde, abang jaga elok-elok anak kita ni ya? Abang bagilah ilmu dunia akhirat cukup-cukup. Biar dia jadi orang berguna nanti.” Bicara Iera ketika sedang duduk-duduk berehat di ruang tamu rumah dua tingkat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ramadhan

17 August 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Aries Gurlz Syed Erhan duduk di tepi kolam renang sementara menunggu ibu dan ayahnya bersiap. Hari ini diadakan majlis kecil-kecilan untuk memberitahu pada sanak-saudara akan tarikh majlis perkahwinan Syed Erhan dan isterinya, Marie. Marie, gadis... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ramadan Paling Istimewa Bagi Aku

17 August 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Amirul Amin Malam semakin larut. Namun, Idayu masih tidak sudah-sudah lagi mengulang kaji pelajarannya. Itu sudah menjadi kebiasaan baginya. Mana taknya, petang-petang dia selalu membantu ibunya berniaga di hadapan rumah. Dia meguap. Mata terasa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Bersemi di Aidilfitri

17 August 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:NorShiemah KASIH BERSEMI DI AIDILFITRI Shah Adam tenang sambil menghadap note booknya. Pintu biliknya diketuk saat jarinya mahu menari di papan kekunci. Kelihatan Kak Chom yang ditugaskan mencuci pejabatnya sarat dengan barang-barang cucian. Senyuman... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kamu Dalam Doaku

17 August 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Azura Zamri’ Aku tertarik dengan keperibadiannya yang sentiasa menjaga agama, menjaga hubungan baik dengan kedua ibubapanya dan sesama saudara, berjiwa Al-Quran serta sentiasa positif dalam apa jua perkara. Jujur, sebelum ini aku tidak pernah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Officially Missing You

17 August 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Esther lavender Dia duduk bersendirian di meja sambil menikmati secawan Choco Chip Frappe, minuman yang amat digemarinya semenjak sampai di Korea. Dia melihat di luar jendela Catte bene dengan pandangan kosong sambil memerhatikan gelagat pengunjung... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sebuah Memori dan Sebuah Anugerah

31 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Rosemala Tajuk: Sebuah Memori dan Sebuah Anugerah Samsul baru terpegun menatap gambar besar di muka akhbar hari itu, gambar seorang insane menjulang piala kemenangan. Insan itu tidakmlain daripada shabatnya yang telah lama menghilang daripada sisinya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hati Kita

31 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: mardiyah “Uit Wi.” Kepala Widad tertoleh daripada span bersabun kat tangan. “Assalamu’alaikum.” Senada suara dia. “Aku dah bagi salam ea tadi. Kau yang berangan. Aku dah siap borak dengan umi kau lagi tu ha.” Qais dah bersandar sebelah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Without You – Part 1

31 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Amani’zz Dia membuka sampul surat berwarna biru laut itu. Isinya dikeluarkan. Surat? Perlahan-lahan dia membuka lipatan kertas tersebut. Aik, apa ni? Hamiz Rafiq Student Addin Private University ______________________________________________________________________ Diyanah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mr. Paraplegic Cintaku

31 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Andrea Charming P/S : Ini cubaan pertama saya menulis cerpen. Jadi sebarang kekurangan harap dimaafkan. Tiada sebarang perancangan rapi dijalankan sebelum menulis cerpen. Ditulis berbekalkan basic knowledge yang saya ada sahaja. Sebarang komen saya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Gadis Bersubang Bintang

31 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:kejora mawaddah Pak Mail resah melihat langit yang terik , tiada tanda-tanda hujan akan di undang turun ke bumi. Matanya beralih pula melihat padinya yang semakin layu . “Ini semua kerana Gadis , datangnya entah dari mana . Bala juga diusungnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Untuk Selamanya

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Hanna Jazmen Nnti Lunch sme ok? Julia membaca dalam hati tulisan itu. Telefonnya disumbat kembali kedalam beg tangan Burberry itu. Mesej dari ‘housemate’nya itu tak dibalas hanya dibiarkan sahaja. Dia malas nak reply. Dia dah ada date... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Secebis Rasa Dalam Kopi

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Datzz kadir “Pahit la kopi ni!” “Pahit?” “Iya pahit.Tak ada rasa langsung.Gula dah habis ka sampai hidangkan kopi pahit macam ni.”Syarif Ilham sudah mula provokasi Zulfa. “Agak-agak la gula habis.Ini kafe,stok sentiasa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pendam

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Muqris Alif Aku menguap buat kali yang kedua pada pagi itu. Sudah beberapa kali aku menggosok kedua-dua mataku dengan harapan agar mengantukku hilang. Aku menjalarkan tanganku mematikan jam loceng yang sedang menjerit sekuat hatinya, dengan tahap... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Keikhlasannya

24 July 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: E-yaz Suasana yang damai beitu menenangkan hati Isma. Seakan segala masalah hilang begitu sahaja. Kata-kata doktor yang bermain di fikirannnya juga hilang begitu sahaj. Kalau boleh dia ingin melupakan segalanya, biar hati ini tidak sengsara, biar... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 17 of 315« Pertama...10...16171819...3040...Akhir »