Cerpen : Mata

4 November 2013  
Kategori: Cerpen

10,824 bacaan 79 Ulasan

Oleh : ira ‘Cahaya.’ Tangan kecil itu dihulur ke luar jendela. Sesekali tangan itu bergerak-gerak menikmati cahaya matahari petang. Terasa kehangatan sinaran mentari. Bibir merah gadis kecil itu mengukir senyuman. “Ariana.”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ini Cinta Kita

4 November 2013  
Kategori: Cerpen

12,000 bacaan 17 Ulasan

Oleh : Elisha Elias ‘Game Over’ “Ish! Asyik-asyik kalah. Frust nye!” Rungut Rania geram di dalam hati. Game ‘Crazy Taxi’ ditutup dan iPhone 5 miliknya dicampakkan di atas katil.Rania menyandarkan badannya di bantal. “Ya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Jodoh Kita

4 November 2013  
Kategori: Cerpen

9,304 bacaan 9 Ulasan

Oleh : tart nenas Saya nak terus terang ni. Emm.. sebenarnya saya suka awak. Tapi.. apa pun jawapan awak, saya langsung tak mau amik tau. Kalau jawapannya negatif, saya takut saya kecewa. So biarlah saya tak tau then kita buat macam biasa je ye. Hantar. Phew.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Jangan Pernah Berubah

4 November 2013  
Kategori: Cerpen

12,769 bacaan 15 Ulasan

Oleh : ROSE ALEYNA “LYNA, buat apa tu?” Lyna menoleh ke sisinya. Seraut wajah itu menyapa anak matanya. Sekejap sahaja dia sudah mengeluh perlahan. Satu jelingan dihadiahkan kepada lelaki itu. “Suka hati akulah. Yang kau nak menyebok kenapa?” Azam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jalan Kembali

4 November 2013  
Kategori: Cerpen

5,641 bacaan 25 Ulasan

Oleh : nohara al-ramadani Ruang Solat Utama (RSU), UITM Puncak Alam kelihatan meriah hari ini,tak seperti hari-hari biasa. RSU yang menjadi tempat solat sementara bagi penghuni asrama puncak alam ini hampir dipenuhi para pelajar walaupun jam baru menunjukkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terakhir Kalinya

4 November 2013  
Kategori: Cerpen

7,411 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Ranis Cincit Nisha!!! Nisha!!! Jeritku di dalam hati, kakiku yang tadinya hanya melangkah lemah kini sudah semakin pantas melangkah. Aku berlari, sehabis tenagaku. Pandangan sekeliling tidak langsung aku hiraukan, sesiapa sahaja yang menghalang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Kau Adalah Aku

25 October 2013  
Kategori: Cerpen

50,460 bacaan 96 Ulasan

Oleh : addinfarhani Pang!! Pang!! Dua kali muka Puan Aini ditampar suaminya, Encik Azlan. Puan Aini yang jatuh terjelepok di hadapan suaminya hanya mampu memegang pipi. Darah mula mengalir dari hujung bibir Puan Aini. “Kau dah pandai melawan ya sekarang!…... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Ibarat Bintang

25 October 2013  
Kategori: Cerpen

14,629 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Adyani Iman Al-aydrus “Yaya, kau nampak tak budak baru dalam kelas 5B tadi?” kata Anis dengan penuh teruja. “Budak baru mana pula ni? Kau ni cepat saja nampak benda baru kan, mata kau dah macam CCTV sekolah ni pula, sampaikan jerawat di... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lafazkanlah Cinta

25 October 2013  
Kategori: Cerpen

26,550 bacaan 33 Ulasan

Oleh : Nadz Zumierah “Kak long cepat! adik dah lambat nie, nanti adik kena tahan dengan pengawas… apa pula adik nak jawab?”Pekik Laili dari bawah rumah yang sudah siap sedia untuk dihantar ke sekolah. Laili muncung sedepa setelah penat untuk memanggil... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Harga Memori Hananisa

25 October 2013  
Kategori: Cerpen

9,602 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Alya Maisara Semua hadirin yang berada di dewan sekadar membisu, dan mendengar ucapan yang diberikan di atas pentas. “Dijemput bekas tokoh pelajar yang juga merupakan pendebat terbaik iaitu Hananisa untuk naik ke pentas dan memberikan ucapannya,,,” Seorang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Bersulam Derita

25 October 2013  
Kategori: Cerpen

18,187 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Serenade Aulia Ainnur Roudah duduk bersila di tepi pusara itu. Senaskhah Yaasin dibaca penuh syahdu. Bacaannya tidak lancar. Diselangi dengan esak tangisannya. Tersedu-sedan. Air matanya yang mengalir dikesat. Pusara itu masih merah. Hatinya parah.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Abah

25 October 2013  
Kategori: Cerpen

4,972 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Wan Nur Amalina Wan Ismail Jam loceng berdering menandakan waktu menunjukkan pukul 6.00 pagi. Dengan malas, aku membuka mata dan bangun untuk menutup jam itu. Setelah menggeliat malas, aku mencapai tuala untuk mandi. Adik-adikku malas lena dibuai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Benci+Suka=Cinta

25 October 2013  
Kategori: Cerpen

29,296 bacaan 28 Ulasan

Oleh : Afifah Zayn Jun 2010. “Ahhh..bro,tumpang tanya.B116 dekat mana ek?”‘Bedal aja lah tanya mamat ni.’gumam Jazz dalam hati.Letak cermin mata dibetulkan.Tu lah.Masa minggu orientasi tidur.Hambik kau tak tahu kelas kat mana. ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Santubong & Sejenjang

25 October 2013  
Kategori: Cerpen

6,996 bacaan 4 Ulasan

Oleh : KueKoci Kisahnya berlaku di negeri sarawak. Terdapat lah dua orang puteri kayangan yg sangat cantik Dua orang puteri ni adik beradik… Dua orang ni sentiasa jdi bualan mulut orng2 kebanyakan. Setiap kali puteri2 ni turun ke darat…ramai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rindu Ummi

25 October 2013  
Kategori: Cerpen

5,212 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Aryssa Najwa Perlahan aku ikat reben untuk mempercantik kotak hadiah yang seketika tadi aku balut dengan kertas bercorak dengan cermat. Biarlah tak cantik mana ikatan reben ini, janji ianya aku beri pada dia yang aku rindui. Tok Tok Tok Tangan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Milikku Akhirnya

25 October 2013  
Kategori: Cerpen

20,654 bacaan 17 Ulasan

Oleh : Ku Ieyla Aku perhatikan dia yang sedang berbual mesra dengan gadis disisinya. Iya! Aku cemburukan gadis itu kerana mampu menjadi insan terpenting dalam hidup lelaki itu. Lelaki yang menghadiahkan aku rasa cinta. Lelaki yang berjaya membuat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tiramisu

25 October 2013  
Kategori: Cerpen

10,808 bacaan 12 Ulasan

Oleh : amira ayman Saat mata bertentang mata, Ada getar bermain di jiwa, Ada debar bermain di dada, Ada warna mencorak rasa. Saat pertama kali bertemu dia, Diri mula terpaut padanya, Jiwa mula terukir namanya, Fikiran mula dilegari wajahnya, Hati mula... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Masterchef Ku

25 October 2013  
Kategori: Cerpen

12,939 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Dya Nur Eiman Langkah Irsyad yang ingin keluar membuang sampah terhenti saat terpandangkan sesuatu yang aneh lagi pelik lagi misteri di hadapannya seperti cerita misteri jam 12 malam, tapi sekarang baru menunjukkan jam 9.30 malam hehe. “Siapa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pernahkah Kau Rasa Apa Yang Ku Rasa

25 October 2013  
Kategori: Cerpen

14,567 bacaan 15 Ulasan

Oleh : ruby nur airis ‘Bisingnya!’ Haziq menutup kedua telinganya dengan jari telunjuk. ‘Hari Ahad nak tidur lama sikit pun susah….’ Haziq mengambil pula bantal dan menutup telinganya. ‘Waaa….bising sangatlah…ni tak boleh jadi ni….’... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cahaya Anak Soleh

25 October 2013  
Kategori: Cerpen

5,334 bacaan 7 Ulasan

Oleh : nur musleh “Mama, kiriman kuih raya dan serunding sudah Amar terima. Terima kasih kerana mama masih ingat kuih kesukaan Amar. Terima kasih atas ingatan mama, papa dan adik-adik yang Amar sayang. Rupanya adik Aisha sudah pandai membuat kuih, sedap... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 17 of 269« Pertama...10...16171819...3040...Akhir »