Cerpen : Kisah Cinta Gadis Berkumis

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

15,698 bacaan 11 Ulasan

Oleh : miss T Aku menatap wajahku di cermin tandas. Air mata yang tadi sudah sediakala tumpah semakin menjadi jadi. Bahagian bawah hidungku aku raba sekejap. “kenapa semua nak hina aku ha!! Apa salah aku!! Ni semua takdir Allah.. kenapa dia ejek aku..”kataku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Kembali Bersatu

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

13,767 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Ainaa Azlan Setelah cerpen Isteriku Raina Elisya, Dialah Aaron Aziz Aku, DA Triple (Special Part) dan Tabahkanlah Hatiku Ya Allah di hantar ke p2u, kini saya kembali lagi dengan cerpen berjudul Kasih Kembali Bersatu. Harap ada yang sudi baca dan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saya Percaya

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,248 bacaan 8 Ulasan

Oleh : i_syakirah “Mummy! Look at this..” aku menoleh melihat anakku, Alif Amsyar yang sedang menunjukkan ke arah rak mainan yang tersusun. Aku tersenyum. “Sweetheart, you just had a car like that before, right? It’s look like a same thing”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mungkin Ada Cinta…

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

18,036 bacaan 55 Ulasan

Oleh : Z.S Message: PROLOG “Sanggup kau buat aku macam ni Ziyad??” Azlan sudah semakin termengah-mengah menahan sesak dadanya yang semakin menghimpit. Nafas dirasakan semakin pendek. Dia sudah tidak tertanggung menahan kesakitan yang amat dahsyat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Suara Cinta

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

13,688 bacaan 67 Ulasan

Oleh : Syu Ariani Lyssa berlari laju meredah kawasan hutan itu. Wajahnya pucat, bagaikan tidak ada darah yang akan keluar kalau ditoleh. Kakinya sudah berbirat, ada darah yang mengalir di kaki tetapi Lyssa tidak pedulikan itu semua. “Kat depan, belok... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ehhh, Kau Cinta Aku?

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

19,777 bacaan 25 Ulasan

Oleh : Athirah Asri “Erghhhh! Kenapa aku perlu jumpa dengan mamat gedik sedunia tu? Dahlah muka macam tongkang pecah, ada hati nak cakap muka aku macam beruk?” elehh, macam laa mamat tu handsome sangat. Sakit betul hati aku bila orang yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Janji Semalam

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

12,508 bacaan 9 Ulasan

Oleh : amira ayman “ Anis Syahadah!” hampir terlepas telefon di tangan saat mendengar suara yang menjerit di hujung talian. Terasa pekak seketika telinga mendengar suara nyaring itu. “ Tak payahlah kau nak menjerit macam tu sekali, Raudhah. Sakit... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cintaku Hanya Untukmu

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,801 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Mojako Masihku ingat lagi wajah itu, dia gadis pertama yang berjaya mengetuk pintu hatiku. Sehingga kini aku masih mengingatinya. Lapan tahun telah berlalu. Dia nampak matang dengan gaya dan penampilannya. Berbaju kurung berwarna biru lembut ayu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Berakhirnya Mimpi Semalam

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

9,446 bacaan 8 Ulasan

Oleh : IZNUR RIZ “ Akhir kata, sebagai pelajar muslim, kita perlu ada pegangan agama. Perlu ada matlamat. Perlu ada keberanian untuk menegakkan kebenaran agar tidak tersasar dari landasan Tuhan.Sekian Terima Kasih , “ Fikri mengakhiri ucapannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : In Love With You

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

20,866 bacaan 25 Ulasan

Oleh : Syuhadah Hassan Aku terkocoh-kocoh keluar dari pasaraya sambil tolak troli yang penuh barangan dan sekejap-sekejap betulkan tas tangan yang tersangkut di bahu. Pundi kencing aku dah rasa bengkak dek kerana tahan kencing yang lama sangat dari beratur... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Sampai Syurga

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

8,681 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Nur Syafinaz DALISHA menghela nafas lega kerana akhirnya dia pulang juga ke tanah air sendiri setelah 4 tahun dia menyambung pelajarannya di Jerman. ‘Now, i’m come back.., wahai negara Malaysiaku yang tercinta.’ benak hati... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sedia Istimewa Dalam Hati

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

9,040 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Daicelyn Suaze “Stop damaging my brain!” Tutur Nuri, penuh geram. Figura remaja lelaki dihadapannya, meletup dengan tawanya. “Or, stop being gentle and perfect in your eyes?” “Pun boleh jugak.” Gumamnya. Tangannya pantas mengemas buku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hapuskan Dendam Di Matamu

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,699 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Nur Efida Sufy Zariz Fattah! Itulah nama lelaki yang telah menghancurkan hidupnya. Seluruh hidupnya musnah dalam sekelip mata. Memori terburuk itu tak kan pernah sesekali dia lupa. Kejahatan lelaki itu pasti dia akan balas suatu hari nanti. Hari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saya Sebenarnya Sayangkan Awak!

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

13,765 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Izzah Haneefa RANCANGAN televisyen yang sedang ke udara tidak langsung menarik perhatianku. Puas sudah aku menekan-nekan punat remote controller, namun akhirnya aku menyedari yang aku hanya membuang masa! Punat merah kutekan juga. Serta-merta... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Bersemi di Australia

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

10,088 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Cinta Hati “Q…Kau kenapa?” tanya Aryani. Qiara pandang Aryani dan Shazwani dengan pandangan yang penuh kemarahan. “Aku tengah geram dengan mamat sengal tu,” kata Qiara sambil memandang ke arah depan kelas di mana Amirul, Azizi dan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Setulus Kasih Suci

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

5,748 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Imy Deruan ombak yang menghempas pantai menghasilkan melodi yang iramanya cukup menenangkan jiwa yang gundah-gulana dan fikiran yang buntu dengan pelbagai masalah yang masih belum menemui hujung pangkalnya . Seorang gadis yang bertudung litup... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sandiwara Cinta Luka

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

6,950 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Yati Yula Asyila menongkat dagu, merenung jauh keluar kedai makan yang sentiasa menjadi kunjungannya. Restoran Suam Kuku. Sepadan dengan namanya memang pelanggan di sini pun suam-suam kuku. Entah dari mana pemilik restoran ini mendapat nama agaknya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cuma Kamu

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

5,817 bacaan 2 Ulasan

Oleh : aqieyla hadayah Aku kini mengerti mana mungkin seorang anak yatim sepertiku menerima layanan sebaik orang yang mempunyai ibu bapa. Sekarang umurku telah menginjak ke usia 21 tahun Dengan berkat usaha dan pertolongan dari insan yang bergelar ibu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Permata Yang Dicari

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

7,656 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Ramadhani “Bilalah dia tu nak kahwin?”Bisik Tikah kepada sahabatnya,Intan. “Entahlah,padahal sama dengan aku.Tengok anak aku dah tiga,dia tu?Bayang calon pun tak ada lagi..” “Itulah, dulu suruh jaga badan dia buat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta, Penyelamatku

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

16,380 bacaan 18 Ulasan

Oleh : FieNiRa NaZaSha “Cikgu tak sangka begini perangai sebenar kamu. Cikgu betul-betul kecewa dengan kamu.” “Tak cikgu, tak! Saya tak…” “Sudahlah. Semuanya sudah terbukti. Jangan nak berdalih lagi. Terlalu banyak saksi yang tengok kamu buat... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 17 of 278« Pertama...10...16171819...3040...Akhir »