Cerpen : Mencari Maryam Jameelah

11 February 2014  
Kategori: Cerpen

7,053 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Adzmar Fazami Aidan Syafiq termenung. Fikiranya penuh dengan mimpi yang bertandang malam tadi. Bukan dia tidak pernah bermimpi tetapi mimpi yang satu itu bagaikan mengekorinya sedarnya sehinggakan kerjanya serba tidak jadi. Maryam Jameela. Sebaris... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencintaimu

11 February 2014  
Kategori: Cerpen

10,285 bacaan 15 Ulasan

Oleh : DEAN:) “Sorry…sorry…saya betul-betul tak sengaja. Saya minta maaf.”Automatik tanganku mengeluarkan tisu untuk mengelap baju kemeja lelaki di hadapanku yang basah dengan tumpahan kopi.Adoi…macam mana aku boleh terlanggar lelaki ni?Malu…... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Milikku Jua

11 February 2014  
Kategori: Cerpen

13,616 bacaan 19 Ulasan

Oleh : AZURA ISMAIL Pang!Satu penampar hinggap di pipi Hariz.Berbekas merah.Berubah rona wajah Hariz saat itu kerana di malukan seorang perempuan sombong dan bongkak macam Mya Zara.Banyak mata memandang ke arah mereka kerna menyaksikan adegan drama seminit... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Seindah Takdir

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

32,430 bacaan 44 Ulasan

Oleh : Cahaya Najihah Terukir senyuman ikhlas di bibir Humairah yang lesu. Dia tahu saat bahagianya bersama insan yang akan membimbingnya ke Syurga ALLAH akan menjelang tak lama lagi. Dia bersyukur namun mungkin saat ‘itu’ juga semakin memanggilnya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bagi Peluang Itu, Sara!

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

19,175 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Fatehah Marzuki Hangat mentari pagi menyimbah ke wajah polosnya dari jendela biliknya.Mimpi yang indah tadi terganggu dek kehangatan mentari yang menerobos masuk. Dia bangun bersila di atas katil tapi tiada petanda yang dia mahu meninggalkan katil... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sayangku, Maid!

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

47,011 bacaan 39 Ulasan

Oleh : bunga Bunyi alarm pada telefon bimbit membingitkan telinga Emma. Namun dia masih malas untuk bangun. Maklumlah keputusan peperiksaan spmnya baru sahaja keluar dan sekarang dia masih menunggu tawaran untuk menyambung pelajarannya. Sementara dia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ku Tetap Menunggu

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

16,247 bacaan 18 Ulasan

Oleh : aShafiqah Anuwa Aku telah sampai ke pangsapuri lama ku yang terletak di tengah-tengah bandar Kuala Lumpur. Walaupun sudah lima tahun aku meninggalkan tempat ini dan berpindah ke Singapura untuk jangka masa yang lama , tiada apa pun yang berubah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sayang Awak, Encik UK!

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

38,030 bacaan 57 Ulasan

Oleh : Syu Ariani NADZMIE berlari keluar dari balai ketibaan. Penat dia mengucap maaf kepada orang yang dilanggarnya. Kalau tak kerana Mama, belum tentu Nadzmie akan pulang ke Malaysia. Silap hari bulan, dia akan terus menginap di United Kingdom bersama... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Sis dan Bro

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

36,871 bacaan 28 Ulasan

Oleh : hanna jazmen Bunyi yang bising dan membingitkan telinga langsung tidak mengganggunya untuk terus masuk ke dalam kelab terkemuka di Kuala Lumpur. Kelibat seorang lelaki di cari-cari. Kalaulah bukan sebab kawan, jangan harap dia nak jejak dekat tempat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tabahlah Wahai Hati

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

13,008 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Dhia Wardah “Nasi, ayam, air semua dah siap. Nasib baik semua dah siap on time” senyum sendiri Khairunnisa melihat hidangan di atas meja makan. Semuanya disediakan olehnya sendiri. Bangga aku. Walaupun aku masih muda tapi menjadi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : A.B.C.D (Aku Benar Cinta Dia)

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

19,964 bacaan 26 Ulasan

Oleh : NUR HAZEA Prolog Julai 2014 “Jodoh tu milik kita, sayang.”terharu mendengar ungkapan dari seorang lelaki bergelar suami. Setitis airmata mengalir dari pelupuk mataku. Kata-kata yang begitu ikhlas lahir dari bibir suamiku. Cinta itu ibarat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Yang Abadi

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

10,240 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Aemmy Mawarku “Sampai hati ayah buat Rissa macam ni, apa salah Rissa, apa dosa Rissa ayah?”. Persoalan ini yang selalu bermain-main di benakku. Sanggup mereka pisahkan kasih sayang kami. Itulah lumrah hidup, tak semua berakhir dengan kegembiraaan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Potret Kasih

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

7,798 bacaan 7 Ulasan

Oleh : ISME_ANA ZAHRAH ALWANI merenung sepi pada sekeping foto lama di dalam album gambar miliknya.Gambar tersebut dikeluarkan dan ditatap tanpa rasa jemu. Wajah seorang perempuan muda berselendang kuning keemasan menyerlahkan keayuan rupa parasnya. Zahrah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terima Kasih Untuk Segalanya

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

11,506 bacaan 16 Ulasan

Oleh : Que Azeera Untuk kali yang ke seratus lima puluh juta, aku dan dia melepak di sini. Dia.. Lelaki bernama Azzam Azzeezuddin yang menjadi sahabat karibku semenjak kami di tahun akhir universiti. Setelah perpindahan Aina ke Kota Kinabalu atas urusan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Melastik Bintang

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

7,657 bacaan 6 Ulasan

Oleh : CYDA YUSOF “Kau rasa, dunia ni adil ke?” soal Kay kuat. Pertanyaan itu dilontar kepada Vee yang sedang memfokuskan pandangannya kepada gerakan air di Sungai Klang itu. Vee mendegus. “Adil dari persepsi apa yang kau mahu tahu?” Kay... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Untukku

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

11,681 bacaan 3 Ulasan

Oleh : QASEH NABILAH IDRIS AKU menenggadah pandangan ke langit. Menghayati keindahan ciptaan Tuhan. Kelihatan sekawan burung terbang bebas di dada langit mencari secicip rezeki. Bunyi deruan ombak memberikan ketenangan kepada diriku. Di tambah dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Masih Ada

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

8,854 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Auni Aku menggeliat sambil menguap. Jam loceng di sebelahku menunjukkan pukul 6 pagi. Seperti biasa dengan amat mengantuk aku mencapai tualaku untuk mandi. Mana tak nye, semalam aku baca novel sampai pukul 12 tengah malam, tak henti-henti. Aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Carnation

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

12,119 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Namy Aku memandang tasik di hadapanku setelah penat berjoging. “Cantik jugak tasik ni, ermm… dapat joging sekali sekala pun bagus. Bersorak-sorak otot, saraf dan segala sendi aku ni.” Aku memandang sekeliling, tiba-tiba aku ternampak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Barakah Cinta

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

8,998 bacaan 14 Ulasan

Oleh : 18teen Hidup di dunia ni memang kena ada matlamat. Aku harus bangkit! Bangkit dari zaman kejatuhan ini. Aku mesti menjadi orang yang ada cita-cita! Buk! Bantal dilempar tepat kena pada mukaku. Spoil mood betul! “Woi!” Berdekah-dekah ketawa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Oh, Abang Sasaku!

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

20,336 bacaan 15 Ulasan

Oleh : nurwateeqa “Saya nak kuruskan badan.” “Hah? Payah ni dik…” Lelaki itu masih tergelak-gelak. “Kenapa pulak?” “Uish… abang tengok adik ni, lemak tepu banyak.” Sarah terus menghentak kepala lelaki berkumis nipis itu dengan tangannya... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 17 of 276« Pertama...10...16171819...3040...Akhir »