Cerpen: Marah-Marah Sayang

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 41 Ulasan

Oleh: Nurul Akma “Hana ! kenapa awak tak buatkan saya breakfast ? ”Pagi-pagi lagi Zafriel sudah menggegarkan rumah banglo dua tingkat itu. “Hana tak sihatlah hari ni abang .”Memang hari ni dia rasa macam tak sihat. Mungkin sebab penat sangat kot... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Jadi Yang Halal

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 25 Ulasan

Oleh: AINFATIN “AKAK.” Sapa Haikal kemudian mengambil tempat dihadapan Husna. “Ya?” Terkebil-kebil Husna melihat Haikal dihadapan mata. Tadinya dia sedang enak termenung tanpa menghiraukan orang sekeliling. Laptop dihadapan ditutup lalu terus... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Takdir-Mu Buatku

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 18 Ulasan

Oleh:Bint Suhirman “Kau fikir aku heran pe bodoh.” Kata-kata kesat mula keluar dari kedua ulas bibir Dayana. Sungguh dia meluat dengan ahli keluarganya yang tidak putus-putus menyakiti hatinya. Pagi yang dia bayangkan bakal dimulakan dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen:She’s My Crush

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 29 Ulasan

Oleh: ANIS ARISSA SHE’S MY CRUSH! “Ibu…ibu…ibu…IBUUU!!!” jerit Adam dalam tidurnya. Tidak cukup dengan itu, dia sempat meracau-racau sebelum cuba dikejutkan oleh Fitri yang tidur bersebelahan dengannya. “Adam, Adam bangun Adam.... [Teruskan bacaan]

Cerpen:Sedetik Yang Berlalu

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 8 Ulasan

Oleh: Hafiz Amin SEDETIK YANG BERLALU- HAFIZ AMIN Angin malam menyapaku. Suasana yang hening mengusik jiwaku. Fikiranku melayang-layang memikirkan masa depanku. Hanya dalam beberapa hari, aku akan meninggalkan tanah airku untuk mengejar segulung... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Aku Bukan Khadijah

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh:Mas Masz AKU BUKAN KHADIJAH 16 Mac 2008 “Bangun. Assalamualaikum, cikgu”. Seorang pelajar merangkap ketua kelas memulakan ucapan diikuti pelajar yang lain. “Waalaikumusalam warahmatullahiwabarakatuh”. Jawabku penuh. Doa memulakan pelajaran... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Anak Syurga

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 6 Ulasan

Oleh: Asyu Asyura Wajah polos yang comel itu ditatap penuh kasih. Siapa yang tak sedih pabila anak yang dikandung 9 bulan 10 hari dan dilahirkan dengan susah payah disahkan mengalami penyakit genetik. Ya… anak yang comel itu menghidapi penyakit... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Alasan Untuk Bahagia

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 30 Ulasan

Oleh:Aqilah Azman “Abang pergi mana tadi? Lewat balik?” Qalisya menyoal suaminya sejurus susuk tubuh itu melabuhkan duduk disebelahnya. “Abang… Lisya tanya abang ni. Jawab lah.” Qalisya bersuara sekali lagi setelah tidak mendapat respond daripada... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Blind Date

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

1 bacaan 25 Ulasan

Oleh: mia kaftiya BLIND DATE “Marissa?” Seorang lelaki bertanya sedang aku ralit termenung. “Ya?” AKu pandang mukanya yang sedang berdiri di sisi kananku. “Ismail?” Soalku. Dia senyum lalu terus tarik kerusi di hadapanku dan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencari Cinta-Mu Ya Rabb

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 14 Ulasan

Oleh: Nurin Firdaus Tajuk:Mencari Cinta-Mu Ya Rabb “Anne !! Awak nak ke mana ? ”, Nur Husna meneriak namaku ketika aku keluar dari kelas. “Saya hendak ke kantin. Awak nak ikut ?”, tanyaku. “ Oh,saya ingat awak hendak ke perpustakaan , boleh... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Demi Masa

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 12 Ulasan

Oleh: ino Denyutan nadi ku semakin lemah bunyi bising mesin dan manusia memenuhi ruangan bilik itu. Mata ku semakin kelam cahaya yang menerangi mata semakin mengecil. Dosa kelam mulai bermain di minda ku. 5 tahun sebelum aku meninggalkan zaman kolej... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Di Kenduri Kahwin

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 47 Ulasan

Oleh:Cahaya Kegembiraan “Eh, macam tak percaya saja aku nak yang duduk atas pelaminkan?” ujar Alang lalu melepaskan tawa. “Sengetlah ko Alang. So, lepas ni status dah bertukar” kata Aishy sambil tangan ligat memasukkan telur ke dalam bunga telur. “Woi,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cerita 12 malam

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 31 Ulasan

Oleh: Nur Hanisya Bosannnnnn.Memang betul-betul bosan. “Wei,korang tak bosan ke?” Nisa bertanya.Matanya terkelip-kelip memandang Zara,Nia,Ashraf dan Syafik. “Bosan lah.Kalau tak,kitaorang takdelah tercongok macam ni aje..” Ashraf... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Isteriku Hijabista

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 34 Ulasan

Oleh: hana akmal CERPEN: Isteriku Hijabista “Aku terima nikahnya Hani Sofea Binti Shamsuddin dengan mas kahwinnya sebanyak Rm 10 000 tunai” ________________________________________________________________ “Nak masuk ke tak? Nak masuk ke tak?... [Teruskan bacaan]

Cerpen : His Annoying Love

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 16 Ulasan

Oleh: Syazwani Adira Nadia Amyra melangkah masuk ke dalam kelas melalui pintu belakang. Langkahnya diaturkan dengan penuh hati-hati. Bimbang sekiranya kehadirannya disedari oleh seorang pelajar di tempat duduk hadapan. Sesampainya Nadia di tempat duduknya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saat Hilang Cintamu

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 10 Ulasan

Oleh:Isteri Solehah Untuk keberapa kalinya aku begini. Termenung ! Pemandangan disebalik tingkap dapur seolah-olah menguasai fikiran aku. Limau dalam bakul kecil bersebelahan, aku gagau tanpa melihat. Tangan mencekau mengambil lima biji untuk dibuat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Aku Dia Satu Cinta

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 6 Ulasan

Oleh: FATHI HAIDAR Aina…, kenapa sekarang ni saya rasa awak macam nak menjauhkan diri dari saya? Saya ada buat salah kat awak? Aina mengeluh. Dia berkira-kira adakah patut dia membalas pesanan ringkas yang baru sahaja diterimanya. Hatinya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Blood

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 21 Ulasan

Oleh: Suria November “Deena…” Aku tengok Nurin yang berada di seberang jalan. Senyuman kuukir dan balas lambaian dia. Mata melingas kiri dan kanan. Jalan raya sesak. Nafas kutarik. Menunggu jalan raya lengang. Kenapa ada banyak kereta hari ni? ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Yang Ketiga

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Rusmi Cinta Tajuk Cerpen : Yang Ketiga Azan subuh kedengaran dari masjid berhampiran. Suara azan memecah kesunyian kampung halamanku. Suara yang mengajak umat manusia menuju kejayaan dunia dan akhirat. Hari ini aku mengesan suatu yang lain, suara... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pertemuan Takdir Kita

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 13 Ulasan

Oleh:Yinan Aye PERTEMUAN TAKDIR KITA Mereka mengambil tempat di kerusi barisan ke empat hadapan dan berada paling hujung kanan di laluan yang memisahkan antara lelaki dan wanita . Dinah yang duduk paling hujung melepaskan nafas leganya . Kerisauan yang... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 5 of 282« Pertama...4567...1020...Akhir »