Cerpen : Bff or Plf

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 31 Ulasan

Oleh : rosellates Bff. Best Friend Forever. Kawan baik selamanya. Penyataan yang senang otak nak hadam. Kata nak jadi kawan baik, tapi kenapa ibu dia datang rumah aku? Hatiku mula rasa tidak sedap. Setelah sekian lama aku dengan dia berpisah, kemudian... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hati Mu…

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Dyana Amira AKU duduk di atas kerusi biru plastik yang hampir 9 bulan aku guna semasa belajar. aku duduk sambil curi-curi melihat dia yang duduk selang beberapa meja dariku. Dia…jejaka yang telah buat aku jatuh sayang padanya sejak awal tahun... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Kerana Aku Sayang

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 3 Ulasan

Oleh :Ameera Aku merenung pelajar-pelajar kolej yang berada di dalam dewan kuliah. Mataku tertancap ke arah kelibat seseorang yang amat ku kenali. Aku mengalihkan pandangan ke sebelah “Sengih sengih kau bila nampak dia eh,” aku memerli rakan baikku,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Wahai Sweet Talker

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 12 Ulasan

Oleh :Nor Syima Pon! Pon! Pon! “ Opocot mak kau!” Liana mengurut perlahan dadanya akibat terkejut mendengar bunyi hon kereta itu. Tepat berada di belakangnya pula tu. Tambah-tambah dekat tempat awam. Liana merengus geram. Tiba-tiba dia berasa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bercinta dengan Mamat Downy

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 21 Ulasan

Oleh :kouryu_nasrin Aku yang menahan rasa didalam kereta hanya mampu beristighfar. Kereta didepanku cukup menguji kesabaranku yang semakin menipis sejak dari tadi. Bukan aku tak mahu memotong tapi, disebabkan hanya ada satu laluan dan laluan bertentangan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rian & Ameer

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 3 Ulasan

Oleh :NUR HUSNA MUHAJIR Krukkk… krukk… bunyi perut yang berkeroncong membuatkan Rian tersengih-sengih. Ana yang duduk berhampiran dengannya pula sudah ketawa sambil menggeleng-gelengkan kepala. “Lagi 20 minit lunch time. Kak Rian makan biskut... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ayah

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 8 Ulasan

Oleh :NY Aku termenung seketika. Hari ini, genaplah sepuluh tahun pemergian insan yang paling aku cinta, ibu. Aku masih ingat lelahan nafasnya, peluh dinginnya, getaran tubuhnya, saat dia menghadapi sakaratulmaut. Penuh seksa. Pada ketika itu, umurku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terima Kasih, Aku Tak Akan Melupakanmu

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Sebelum ini dia tidak mengetahui apa yang dimaksudakan dengan cinta yang sesungguhnya. Bagi orang seperti Hanna, dia tidak pernah percaya dengan cinta yang datang kepadanya. Baginya semua lelaki cuma mengambil kesempatan diatas kekuranganya. Disebabkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Everyday I’m Always Love You

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 6 Ulasan

Oleh : arjuna beta EVERYDAY I’M ALWAYS LOVE YOU. Andai dulu kasih yang disemai , akarnya mati. Ditanam kembali dan dibaja dengan baik masih lagi tetap pokoknya mati. Dicuba jaga dan disemai kembali dengan baja yang baik tapi masih tetap pokoknya mati,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Suamiku Kembar Tiga

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 28 Ulasan

Oleh : Szaza Zaiman ”ALIF!,.ARIF!,.AKIF!,.keluar cepat! Mana korang nak sembunyi hah? Mama kira sampai sepuluh.Kalau tak keluar jugak,..siap!!!” Puan Masriah melaung nama anak-anak kembar seirasnya yang terkenal dengan kenakalannya.Letih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lahirnya Cinta

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Saiful_Ulum Villa Kasih, Pulau Terpencil, Sumatera Timur, Indonesia Pintu biliknya digoncang kuat. Rayyan yang lena di katil, tersentak. Dia memandang ke arah pintu. Suasana kembali sepi. Namun, tidak lama tatkala suara jeritan Ibu Afifah dan diiringi... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Kisah Aku & D.O

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 35 Ulasan

Oleh : Amiey Ieyra Kisah Aku dan D.O Oleh: Amiey Ieyra Aku hampir menangis apabila mendengar apa yang dikatakan oleh ayahku. Okey, dah menangis pun sebenarnya. Kenapa aku mesti tinggal di kampung? Tinggal seminggu di sini sempena cuti raya pun sudah cukup... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Trip To Cinta

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Fina Alyaa Aku Zinira. Zinira Bt Syaharudin Shamsu. Nama aku simple je. Yes, simple! Aku pun orang panggil Yaa. Nama sesimple tuannya, muka aku pun tak la secantik Fatin Liyana si blogger tercantik lagi terkenal itu. Tapi ok lah daripada tak ada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Takdir Menjadi Satu

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Arayin PERTEMUAN TAKDIR KITA Mereka mengambil tempat di kerusi barisan ke empat hadapan dan berada paling hujung kanan di laluan yang memisahkan antara lelaki dan wanita . Dinah yang duduk paling hujung melepaskan nafas leganya . Kerisauan yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hanya KepadaMu Ku Berserah

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh :UKHTI MIZA Hanya KepadaMu ku Berserah Bukanlah aku sengaja Melindungi rasa di jiwa Namun bimbang dirikan terleka Hanyut dibuai angan dan mimpi indah Hingga terabai segala cita Sedang khayalan tak menjanjikan Segunung kebahagiaan Sebagai mahar hantaran ‘‘Eh,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : My Bestfriend Become My Husband

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Leya Zainal MY BESTFRIEND BECOME MY HUSBAND . Suasana yang sunyi di kafe ini terus menjadi hingar-bingar apabila Muhammad Al-Hafeez memasuki kafe . Muhammad Al-Hafeez ialah seorang pelajar jurusan CIVIL ENGINEERING tahun 2 . Dia menjadi tarikan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Punya Cinta

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 7 Ulasan

Oleh : ISME_ANA CERPEN : AKU PUNYA CINTA INI kisah aku. Aku Dinara Safina. Orang kata wajahku comel bak Jang Nara. Aku pun perasan juga.Status aku masih anak dara.Prinsip hidup, cool tanpa cinta.Namun adakah aku tetap cool setelah hadir cinta pertama? “Ish..Kenapa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Darah Satria

13 March 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 4 Ulasan

Oleh :ann hanim Darah Satria Langkah gadis itu semakin laju.Selepas menerima panggilan dari jururawat yang bertugas dia bergegas menuju ke wad yang dimaksudkan.Keadaan agak kritikal.Salah seorang pesakitnya mengalami sesak nafas.Mujur dia pantas.Segalanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Kasih Itu Milik Kita

27 February 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 6 Ulasan

Oleh :Nisa Qaisara Telefon bimbitnya berdering sekaligus memecahkan kesunyian di biliknya. Lamunannya terhenti. Dia bangkit dari pembaringan dan mengambil telefon bimbitnya di atas meja belajarnya. Dia melihat nama yang tertera pada skrin handphone nya. “Amir?” Pelik.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sebening wajah Khadijah

27 February 2015  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 30 Ulasan

Oleh :FeedaHMD Tajuk Cerpen: Sebening wajah Khadijah Bab 1 “Andai itu kemahuan abang , Khadijah tidak akan menghalang”. Air mata jernih masih tersisa di pinggir matanya namun senyumnya sentiasa terukir untuk Luqman. Luqman mencium dahi Khadijah.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 5 of 288« Pertama...4567...1020...Akhir »