Cerpen : Cinta Kumiliki

26 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Lovekickly ‘Walid nak Mira kerja dekat syarikat FM Trading’ ucap Tan Sri Haris. ‘Kerja? Mira baru jer habis belajar, bagilah Mira rehat dulu’. Aku memberi isyarat kepada umi supaya memujuk walid. ‘Mira dah 3 bulan berehat,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Mata Hatiku

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Bint Suhirman Hari ini aku pulang dari kerja agak awal dari biasa. Memandangkan hari masih awal, aku mengambil kesempatan untuk berjalan-jalan di sekitar Bugis Street. Sekadar melepaskan penat bekerja seharian. Hmm, sudah lama aku tidak berkesempatan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Perjuangan Luar Biasa

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Safiy_Hana PERJUANGAN LUAR BIASA Pintu dewan peperiksaan secara rasmi ditutup hari ini. Mahasiswa mulai berpusu-pusu berangkat pulang ke negeri masing-masing. “Ya Allah, Aku mahu pulang ke mana? Pulau Pinang atau Terengganu? Sudah lama Aku tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Awak Merak Kayangan

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Amreen Daliya Realiti memang pahit untuk ditelan. Tapi itulah hakikat dan kenyataan yang perlu aku hadapi. *** Aku berdiri di hadapan mejanya. Bebola mataku sibuk merakamkan gambar kali terakhir aku akan berdiri disini. Jam menunjukkan pukul 8 malam.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mimpi Semalam

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Aira Kamaruddin Pandangannya masih tertumpu pada lengan kanannya yang tertancap cengkaman. Berkerut wajahnya menahan sakit. Aryana tidak pasti mengapa suaminya sering menyakitinya. Entah apa punca sebenarnya Zairul bertindak sedemikian. Bukan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Oh My Mr. Sniper!

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Ina Azma “Aduh, sakitlah! Kenapa tiba-tiba aku kena belasah pulak ni?” Amirul mengerang kesakitan apabila tiba-tiba mukanya ditumbuk oleh perempuan itu. Tidak cukup dengan itu, perempuan itu turut memulas tangannya. Berkerut-kerut dahi Amirul... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sir Dan Saya

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Cahaya Adnin ” Haih, banyak pulak homework yang cikgu bagi. ” Haseena membuka beg sekolah yang berwarna biru langit dan mengeluarkan buku dan kotak pensil yang besar berwarna biru langit juga. Haseena suka akan warna biru. ‘ Sir... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Puaskah Kau Lukaiku

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Jelingan Maut “Weh, Niel! Dengarlah ni! Niel! Niel!” panggil Dania berulang-ulang kali. “Ya, apa dia? Cakap ajelah,” sahut Daniel acuh tak acuh. Matanya masih tertumpu pada dada novel thriller di tangan. Tidak semena-mena novel di tangannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta 3 Tahun??..Dia Imam Terakhir Ku

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Datzz kadir Cinta 3 Tahun??..Dia Imam Terakhir Ku.. Pandangan pertama Sharen tidak pernah membawa makna buat diri Daneyah.Tetapi sebaliknya buat Sharen.Gadis itu berjaya mengugat hatinya yang tidak pernah sekalipun merasa indahnya jatuh cinta... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kun Faya Kun

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Azura Zamri’ Sedang melihat telatah anak-anak kecil bermain bersama ibubapa mereka di taman permainan, Mariam yang ketika itu turut berada di situ bersama anaknya bernama Haikal, mula rasa sebak di hati bila teringatkan kembali arwah suaminya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Arjuna Melati

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: MawarBiru -ARJUNA MELATI- Melati menggenyeh matanya yang pedih perlahan. Bau ubat-ubatan menusuk ke rongga hidung. Melati menarik nafas pendek. Tidak gemar sebenarnya dengan bau ubat yang begitu kuat. Namun apakan daya desakan papanya supaya mendapatkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Kita Ibarat…Colourful Rainbow

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Aepy Aoki Pearl Beach – 5.30 petang Dari jauh Kisha boleh melihat seorang pemuda sedang melangkah menuju ke arah gerai aiskrim nya. Seperti biasa, lelaki itu datang lengkap berkemeja dan berseluar slack. Tali leher rona sepadan kemas tergantung... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sudah Takdirkah?

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Lia Zara “Doktor, ada emergency! Kat OT 1!” Dengan tergesa-gesa, Imran Hakimi menyarungkan gown pembedahan dan segera bergegas ke dewan pembedahan tanpa sempat menghabiskan suapan rotinya. Sejurus tiba di dewan bedah, kelihatan sebatang tubuh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : One Sided Love

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Nuka Laila Kau dan aku…. masing-masing sudah jelas dengan hubungan kita. Perkahwinan ini bukan atas kemahuan aku. Sampai suatu masa aku akan lepaskan kau juga. Kau kena ingat Irene Munira, sebab kau lah aku tersangkut dalam ikatan bodoh ni.. sebab... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dendam Seribu Rindu

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Zulis Sofea Dia duduk termangu di ruang tamu. Berkali-kali namanya dipanggil namun tak disahut. Pandangan matanya tertancap ke arah skrin televisyen dihadapannya seolah-olah terpukau oleh cerita yang sedang ditayangkan. Walhal hanya jasadnya saja... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Warkah Cinta

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: NorShiemah Warkah Cinta ‘Anak teruna seberang titi, Hendak pergi ke Tanah Jawa, Hidup kini kian bererti, Kehadiran adinda pengubat jiwa. Suria melipat surat yang baru diterimanya petang tadi. Sebelum dia menyelak buku makroekonomi dia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Selalu

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Nur Fitri “Wahh! Lagilah abang setuju. Tak sabarnya nak temuduga your future husband tu adik. Adik terima jelah. Abang yakin dia seorang yang sangat baik dan mampu membimbing Rai tau! I have works to do.” Raihan sudah menayangkan muncung. Baru... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bila Kau Tiada

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:N.S Hannah “Dah packing barang?” Aku mengangkat muka. Suara itu menggetarkan rasa. Wajah empunya suara aku pandang. Lama. Betul ke dia yang bertanya? Kenapa dia bertanya? Bukan sebelum ini dia tidak pernah ambil tahu tentang aku? Pelik... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Permintaan Terakhir …

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Nazsya “Cikgu kalau saya nak buat satu permintaan boleh tak?” Minta Hanna kepada cikgu praktikalnya, cikgu Assyraaf. “Permintaan apa kamu nak?” Hmm apa aku nak? Hahaha “Saya nak cikgu kahwin dengan saya bila saya dah habis spm tahun ni”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pedang Patah

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Pedang patah P/s : Kalau baca ni. Sila lah rajin-rajinkan tangan pasang lagu Inteam-Iman dan Aman. Lagu ini ada kaitan .(Bila ada symbol * ni pasang tau) Aku wanita. Aku masih bersekolah. Umurku dalam lingkungan belasan tahun. Aku mempunyai dua... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 5 of 298« Pertama...4567...1020...Akhir »