Cerpen : Azan Masih Ada

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: AisyAin Amia “Supi, menung mende tu?” tegur Mak Suri. Sufian tersenyum memandang si ibu yang makin jelas raut tuanya namun masih kuat melaksanakan rutin harian. Diperhatikan ibunya bersimpuh duduk sebelum isi bakul diambil lalu dilipat satu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sepenggal Cerita Bersamamu

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Eka Harlianto Awan mendung masih menyelimuti langit kota Makassar, riak riak genangan air hujan memercik dimana mana tiap roda motor satria fu 150 cc berwarna putih biru yang kutumpangi boncengan ini melaju. Suara yang memekakkan telinga tiap beberapa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Janjiku Pada Walid

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Azalea Khursiah AK JANJIKU PADA WALID (Azalea Khursiah @ A.K) SATU Suasana di kantin hingar-bingar. Di bahagian kaunter, murid-murid pelbagai saiz, ketinggian dan rupa sedang menanti giliran untuk membuat pembelian. Atau barangkali mahu membuat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Potret Fiq’ri-Hakimi

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Comments Off on Cerpen : Potret Fiq’ri-Hakimi

Oleh:FITRI al-BEBIRI 23.10.2015 (09.17 MALAM) -MESYUARAT DI ANTARA AHLI- Mesyurat kali ini hanya di hadiri oleh beberapa ahli jawatankuasa sahaja. Dan kali ini jugalah kajian yang kami perlu lakukan tersangatlah mencabar pada batasan pemikiran aku. Oh,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mentaliti Dia

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: ieja azliza Aku berjalan yakin lagi bangga melawati shopping mall kepunyaan aku. Aku letak namanya The Hiercharchy, sebab aku memang suka sistem tu. Yang kuat berusaha di atas, yang malas berusaha di bawah, we deserve on what we do. Bagi aku tiada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Angin Cinta Bintang

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh : Mardhiya Yonna Jam yang melingkar dipergelangan tangan ku pandang berkali-kali. Mengharap ianya dapat berhenti berdetik walau seketika. Pandangan pantas ku alihkan kekiri dan kanan. Mengenalpasti setiap sosok tubuh yang lalu. Hampa! Taman Rekreasi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Nota Pelekat Hijau

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh :mosha Nota Pelekat Hijau. Ayah benar-benar sudah berubah. Siapapun akan berkata begitu seandainya mengenali ayah sejak dahulu. Sebelum peristiwa itu, ayah seorang yang banyak bicara. Kata-kata yang dilontarkan tegas, maklumlah bekas seorang tentera... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hammersmith Bridge

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh : Nurrizzwana Cik Zull “Tolong la awak. Saya tak boleh hidup tanpa Zafril. Saya rela mati daripada hidup tanpa dia. Awak akan tolong saya kan?” Ujar Lina dalam tangisan. Amani genggam penumbuk. Tangannya mengeletar kuat. Diketap bibirnya menahan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sehebat Cinta Rabiatul Adawiyah

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh : Aishah Mansor Sehebat Cinta Rabiatul Adawiyah **** “Adik, jom makan!” Dia yang sedang melipat telekung, menoleh. Bibir mempamer senyuman. “Baik, ibu.” ••••••••••••••••••• “Ibu,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lampu Cinta

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh : YAYA ZULKIFLY LAMPU CINTA “Jika perkahwinan menjanjikan kebahagiaan selama-lamanya. Malangnya itu bukan kami” – Farhan & Hanis BAB 1 ” Awak nanti nak sambung belajar bidang apa? ” Soal Farhan kepada Hanis. “Saya nak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ada Cinta

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh ::n.suhada.s “Hai Imran! Malam ni awak buat apa je? Apa kata saya belanja awak makan malam”, ujar Yasmin selamba lantas mengambil tempat duduk di sebelah lelaki itu. Memang tindakannya sangat menjengkelkan terutamanya bagi semua pelajar perempuan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cerita Tentang Dia Dan Dia

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh : Novem Dari Aku… Hari Ini… Aku memandu kereta jenis Proton Preve menuju ke Nilai, Negeri Sembilan. Entah sudah kali ke berapa aku menjejakkan kaki ke sini dalam bulan ini. Rasanya lebih sepuluh kali. Aduh… ramai pula orang hari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bila Hati Katakan ‘Ya!’

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh :Aisyh Hakimi BILA HATI KATAKAN ‘YA!’ ” Huwaaa!!! Kenapa?! Kenapa kau tinggalkan dia, Fairuz? Tergamak kau perlakukan dia sebegitu rupa. Kenapa? Kenapa?!” siapa pula yang menangis tengah – tengah malam ni? Dah buang tabiat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Tunggu Aku Ke?

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh : Atirah Azlin KAU TUNGGU AKU KE? Humaira memandang anak perempuannya yang berusia 4 tahun itu bermain di taman permainan kanak kanak.Mata bundar yang sedikit sepet dan hidung kecilnya mewarisi genetik bapanya yang berketurunan Cina.Bibir merahnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kanser Cinta

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh :Nurjannah Ismail KANSER CINTA. “Anak dia tu bukannnya boleh harap sangat. Harap belajar saja tinggi sampai universiti, tapi dok bertenggek atas motor dengan jantan. Ke hulu ke hilir.” Mak Cik Temah sudah seperti sedang berdebat dalam parlimen.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hello,Incik Jodoh! 1

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh : Nura Ifah Aku menuju ke bilik pengantin perempuan.Meriah sungguh suasana pagi ini di rumah pengantin perempuan.Nak buat macam mana?Dah nikahnya di rumah pengantin perempuan.Sanding pula dibuat di rumah pengantin lelaki.Mereka hanya nak buat satu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : The Tale Of Encik Lampu Neon and Cik Nerdy

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh :TheMusicalLover “Nah,” seorang lelaki sedang mengambil akuarium kecil yang disua oleh seorang gadis. Gadis itu senyum kecil sambil cermin matanya yang senget di atur. “Aku janji akan jaga betul-betul,” tutur lelaki tadi. Gadis itu senyum... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Si Gemuk

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh :EYKA Cinta Si Gemuk Peristiwa yang menjengkilkan itu masih lagi terngiang-ngiang difikiran Ainin Sofea membuatkan air matanya mengalir dengan deras. Dah sebulan dia berkelakuan sebegitu. Terkurung dalam bilik. Tak mahu makan, menangis, dan kadang-kadang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kun Fayakun

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh :UMMU WIDAD KUN FAYAKUN…. KELAS 5 Sains riuh rendah dengan kehadiran guru baru menggantikan tempat guru biologi yang sedang cuti bersalin. Namun tidak pada pasangan merpati sejoli ini yang bergosip sesama mereka. Dikala ini pelajar lain sibuk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sedingin Haagen Dazs!

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh : Deeya Zafyra SEDINGIN HAAGEN DAZS! “Oh mak cik kau terbang!”, latahku tiba-tiba. Shit! Bila masa pulak aku boleh melatah ni. Tak pernah-pernah aku melatah. Ni semua gara-gara hujung pen yang tiba-tiba terpelanting sedang aku asyik leka bermain... [Teruskan bacaan]