Cerpen : Doktor Azim

22 April 2013  
Kategori: Cerpen

23,474 bacaan 11 Ulasan

Oleh : anwar zainudin “ Kau dengan kakak kau ni sama ja bodohnya, bengap, tuli pula tu, ada hati nak pergi sekolah, sudah ! hari ini aku bagi kau orang berdua cuti, tak payah pergi sekolah, duduk saja di rumah tolong aku buat kerja, nanti petang bapak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Di Pintu Syurga

22 April 2013  
Kategori: Cerpen

12,920 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Faheera Aiza Tangisan seorang bayi mula kedengaran pada pagi yang damai itu. Seorang bayi perempuan telah selamat dilahirkan pada jam 7.00 pagi, tanggal 17 Januari 1994. Alhamdulillah, syukur pada Allah. Namun, kelihatan kelahiran bayi itu menggugurkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Masih Sayang

22 April 2013  
Kategori: Cerpen

17,543 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Hannah Ezaty Bunyi gigitan epal itu senada dengan suara Puan Mumtaz tatkala dia sedang elok menyusun pasu hiasan di atas almari berdekatan dengan ruang tamu rumah teres dua tingkat itu.Matanya membulat manakala detak jantungnya seakan terhenti... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Penantian Seorang Gadis

22 April 2013  
Kategori: Cerpen

19,177 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Azlin Liana Bunyi pintu diketuk mengejutkan Humaira daripada lamunan yang diciptanya sendiri. Anak matanya tepat memandang pintu yang diketuk itu. Tidak lama kemudian, pintu itu dikuak oleh seorang jejaka. “ Masuk ! ” Pelawa Humaira. Senyuman... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tribute Untuk Awak

22 April 2013  
Kategori: Cerpen

13,722 bacaan 33 Ulasan

Oleh : Osie Macam biasa. Aku mengatur langkah masuk ke dalam perpustakaan tepat jam 8 malam. Waktu macam ni memang tak ramai sangat yang suka berkampung disini. Sejuk! Nasib baik awal-awal Vini bagi pinjam dia punya cardigan. Tak adalah aku sejuk beku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saya Pilih Awak

22 April 2013  
Kategori: Cerpen

14,177 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Najwa Najdeen “Kau serius nak putus dengan dia, Nia? Muktamad? Tapi kenapa?” Tanya Erin dengan muka yang serius mengalahkan tuan hakim. “Ialah. Keputusan aku muktamad! Aku dah fikir masak-masak dan aku rasa ini yang terbaik untuk masa depan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bermakna Buatmu

22 April 2013  
Kategori: Cerpen

12,912 bacaan 33 Ulasan

Oleh : ENA ALYA Dah seminggu aku berada di kelas 5 Jupiter. Tahun baru dah masuk hampir dua minggu. Kebanyakkan classmates aku sekarang ini adalah yang tak pernah pun sekelas dengan aku. Hanya Hazeem, Izzati dan Aini yang masih bersama aku di kelas 5... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dah Lama Saya Tunggu Awak…

22 April 2013  
Kategori: Cerpen

20,942 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Miss Moon “Hazimmm……bangunlah.. dah pukul 8.00 nie. Along tinggal karang.” Masuk ni sudah 5 kali dia mengetuk pintu bilik adiknya. Memang adiknya itu susah nak bangun pagi. Jika tidak kerana kereta adiknya rosak memang tiada makna mahu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Skaters

22 April 2013  
Kategori: Cerpen

12,188 bacaan 15 Ulasan

Oleh : SHAFA ABDULLAH Alif tiba di Extreme Park, Seksyen 13, Shah Alam itu tepat jam 3 petang. Tangan kanannya erat memegang Almost Mo Wood Day Deck yang berwarna putih merah. Lehernya tersangkut dengan Headphone Beats. Rambutnya yang di highlight perang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bos Ke Boyfriend?

14 April 2013  
Kategori: Cerpen

82,193 bacaan 137 Ulasan

Oleh : Ira Hadeera If there are images in this attachment, they will not be displayed. Download the original attachment Dup dap dup dap, jantungnya seperti mahu terloncat keluar. Aimani menarik nafas sedalam yang mungkin sebelum membuat simbol yang segala-galanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Hadir Demi Cintaku

14 April 2013  
Kategori: Cerpen

35,582 bacaan 21 Ulasan

Oleh : Ciel Phantomhive “Berambuslah….!”Teriak Kayra bagai kena histeria. Sungguh di hadapan lelaki ini dia tidak mampu mengawal kemarahannya.Dia benci lelaki itu.Melihat wajah lelaki itu saja telah mengembalikan ingatannya tentang malam ngeri... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saya Pilih Awak

14 April 2013  
Kategori: Cerpen

26,491 bacaan 19 Ulasan

Oleh : Najwa Najdeen “Kau serius nak putus dengan dia, Nia? Muktamad? Tapi kenapa?” Tanya Erin dengan muka yang serius mengalahkan tuan hakim. “Ialah. Keputusan aku muktamad! Aku dah fikir masak-masak dan aku rasa ini yang terbaik untuk masa depan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta 100 Hari

14 April 2013  
Kategori: Cerpen

39,863 bacaan 44 Ulasan

Oleh : Misz Polkadot ‘’KRING……’’Jam Loceng berbentuk Doraemon berbunyi nyaring. Qalesya kelihatan masih bermalas-malasan di katil empuknya yang juga bercorak kartun doraemon. Sememangnya dia peminat fanatik kartun itu .Hampir kesemua barang-barang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Hadirkan Sinar

14 April 2013  
Kategori: Cerpen

16,525 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Honey Hana Hati aku dihiris sembilu. Cukuplah apa yang telah aku lalui. Kenapa sekarang? Kenapa semua orang meninggalkan aku bersendirian terkapai-kapai di sini. Aku amat merindui semua insan tersayang. Aku tidak mempunyai apa-apa lagi. Bukan aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Yang Pasti

14 April 2013  
Kategori: Cerpen

20,575 bacaan 12 Ulasan

Oleh : ira zakaria Download the original attachment Cinta yang pasti (ps:hope enjoy) Damia tersenyum melihat kelibat Harith yang sedang termenung memerhati langit petang di tepi pantai yang indah itu. Dia berlari-lari anak mendapatkan lelaki idaman hatinya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tika Mentari Menyingsing

14 April 2013  
Kategori: Cerpen

11,536 bacaan 17 Ulasan

Oleh : Sirrun Abdullah “Syakila, lama sangat kita tak jumpa, kan?” Syazwani menyapa Syakila yang sedang duduk di hujung restoran tersebut. Tempat yang agak jauh daripada orang ramai itu selalunya dikenakan bayaran lebih. Mesti ramai orang terkejut... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Izinkan Ku Memiliki Hatimu

14 April 2013  
Kategori: Cerpen

24,208 bacaan 9 Ulasan

Oleh : lunalina Erina menghampiri seorang lelaki yang bertugas di kaunter pertanyaan. “Yes, may I help you?” soalnya. “Erm, maaf. Boleh saya tahu bagaimana hendak pergi ke bilik CEO?” “Okay, miss. Pergi ke tingkat 7. Lepas... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Let Me Be Your Lover

14 April 2013  
Kategori: Cerpen

23,417 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Shiera Jamal “SYIRAHHHHH cepatlah kau ni nanti kita lambat pergi kelas. Tak kuasa aku nak dengar Puan Zarina tu membebel tau tak” terkejut Syirah dengan jeritan Hanis. “ Ye ye aku dah siaplah. Kau ni mulut tu tak boleh slow sikit ke agak-agaklah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saya Cintakan Tuan Aiman

14 April 2013  
Kategori: Cerpen

33,650 bacaan 78 Ulasan

Oleh : Ameera Natasha “Mama… Apa yang mama buat kat atas siling tu? Turunlah mama.. Sarah nak mama turun sekarang juga. Cepatlah turun.. Mama tak sakit ke?” Maisarah Nabilah menarik lembut bucu seluar ibunya. Namun Datin Aliyah masih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Prototaip Mimpi Si Rama-rama

14 April 2013  
Kategori: Cerpen

10,224 bacaan 39 Ulasan

Oleh : Witchzard Marie Anne bingkas bangkit dari tidurnya. Peluh membasahi dahinya. Dia memandang jam ditepi katilnya. Pukul 3 pagi. Setiap hari seperti itu. Dia terbangun tepat pada pukul 3 pagi kerana dikejut mimpinya. Dia turun daripada katil dan terus... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 57 of 292« Pertama...1020...56575859...7080...Akhir »