Cerpen : Makna Cinta Kita

23 December 2012  
Kategori: Cerpen

12,798 bacaan 3 Ulasan

Oleh : jay “B, kalau kita tak pernah bertemu, pasti hidup kita akan lebih bahagia kan? Terutamanya B. Mesti mama B akan dapat menantu yang dia suka. Segalanya pasti lebih mudah untuk kita.”bisik Syamin sambil menoleh memandang Saiful. Saiful mengengam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cik Odah & Encik Odie

23 December 2012  
Kategori: Cerpen

15,872 bacaan 16 Ulasan

Oleh : Melati Shafika Pagi-pagi lagi Odah dikejutkan dengan berita dia bakal dijodohkan dengan Odie dalam masa terdekat ini. Dia yang baru hendak keluar bersarapan, tidak jadi berbuat begitu padahal perutnya sudah berkeroncong minta diisikan. Haish! Marahnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tuhan, Aku Rindu Dia

23 December 2012  
Kategori: Cerpen

16,132 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Ukhti Nur “Ibu! Ibu!” separuh menjerit memanggil aku ibu , Zurin mencari cari ibunya dibelakang rumah. “Ya Allah, Zurin kenapa terjerit-jerit ni sayang,” Melihat ibunya terus berlari lalu memeluk erat ibunya, tanpa dia sedari air matanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bosku Najmi

23 December 2012  
Kategori: Cerpen

28,077 bacaan 45 Ulasan

Oleh : lanadany “ Mane nak cari kerja ni?? dah berjuta-juta kali aku interview asyik tak dapat je !!!! aku rase result aku ni teror ape. Huh.. takda rezeki…” keluh Ida. Sampai bila lagi aku nak tanam buah anggur kat belakang? Bosan aku. Kesian... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dendam Pencinta Setia

23 December 2012  
Kategori: Cerpen

12,314 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Dya Ezlia Pagi ini tenang dan mendamaikan. Burung-burung berkicau riang. Farah Tasneem menghirup udara yang segar. Sambil itu matanya ralit memerhatikan keindahan alam ciptaan Allah. Kedua belah telinganya dipasang dengan earphone. Sesekali badannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I Love You Superman!

23 December 2012  
Kategori: Cerpen

18,816 bacaan 72 Ulasan

Oleh : Anasakina Ismail Hijaz memerhatikan jam di tangannya. Baru sahaja ingin menutup gate utama seorang gadis meluru masuk melepasi gate. Hijaz menarik nafas. Hish ada juga yang still lambat datang macam ni. Dia memeluk tubuh dan berdiri di hadapan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sahabat Selamanya

23 December 2012  
Kategori: Cerpen

10,710 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Azlin Liana Deringan jam pada pagi itu mengejutkan gadis bernama Hana. Hana menekan butang off pada jam locengnya. Jam menunjukkan pukul 5: 50 pagi. Suara azan sayup-sayup kedengaran. Dia menguap beberapa kali. Perasaan ingin tidur masih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kesabaran Untuk Kebahagiaan

23 December 2012  
Kategori: Cerpen

14,580 bacaan 17 Ulasan

Oleh : kusyi03 Aku memejam mata rapat! Takut untuk melihat keputusan matrik. Macam mana kalau aku tak dapat 4.00? Macam mana aku nak apply medic? Macam mana kalau aku dengan dia berpisah? Macam mana? “Hoi! Bukaklah mata tu!” Syifa menghempuk bahuku.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Percayakan Cinta Istikharah Ini

23 December 2012  
Kategori: Cerpen

23,899 bacaan 61 Ulasan

Oleh : Syu Ariani Untuk cerpen kali ini, saya gunakan watak Luqman daripada cerpen ‘Cahaya Cinta’. Harap semua pembaca sukakan cerpen ‘Percayakan Cinta Istikharah Ini’, ye ! ***** Luqman berjalan masuk ke dalam pejabat abangnya sambil sesekali... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Segalanya Untukmu

23 December 2012  
Kategori: Cerpen

13,022 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Laila Qaisara “Allahu Akbar Allahu Akbar…..,” “Yeay, dah boleh berbuka!” Jerit Wan keriangan. “Haish, apa ni? Jerit-jerit pulak,” tegur abah. Wan terdiam. Abah menyambung, “Daripada dok terjerit-jerit... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Encik ‘No Feeling’

23 December 2012  
Kategori: Cerpen

54,192 bacaan 89 Ulasan

Oleh : NOORAIHAS Hey! Ini kisah aku. Kisah untuk sedarkan diri sendiri yang lelaki yang tiada perasaan pun boleh dicintai dengan baik. Walaupun ambil masa untuk menyedari. Encik ‘No Feeling’….a…o….u!!!( I love you). “Jom teman... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Running Man To Running Love

23 December 2012  
Kategori: Cerpen

25,210 bacaan 39 Ulasan

Oleh : Zyra Akame “Kakak, sampai bila nak hidup bujang macam ni?” Aku yang tengah potong bawang rasa macam nak potong jari bila dengar soalan ni. Masuk kali ni entah dah ke berapa puluh belas ratus soalan sama lagi simple ni aku dapat. Mama tak rasa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Anak Gadisku Jatuh Cinta!

23 December 2012  
Kategori: Cerpen

14,562 bacaan 12 Ulasan

Oleh : NUR HUSNA MUHAJIR Rasyid menyusun karipap yang baru dibelinya sambil menjeling Raha di sebelahnya. Lincah anak gadisnya itu membuat air bandung. Dalam beberapa minit sahaja, air bandung itu siap. Raha meletakkan jag yang berisi air bandung itu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kalau Dah Jodoh

23 December 2012  
Kategori: Cerpen

19,259 bacaan 13 Ulasan

Oleh : ILYA MADINA “Hai adik manisss..selamat pagiii!!” ‘Suara itu lagi…’ “Selamat pagi abang Zaki.” Ifa menjawab lemah. Tiap-tiap pagi mesti panggilan itu yang didengari dari jiran sebelahnya ini. Tak kira pagi, petang, malam, ucapan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hanya 8.20 Saat

9 December 2012  
Kategori: Cerpen

46,081 bacaan 118 Ulasan

Oleh : Syamnuriezmil Ada satu research yang pernah aku terbaca sewaktu aku tengah tak ada kerja nak buat di pejabat mengatakan lelaki hanya memerlukan 8.20 saat untuk jatuh cinta pada perempuan yang dipandangnya. Kalau ada lelaki yang merenung perempuan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Temu Janji Kita

9 December 2012  
Kategori: Cerpen

23,670 bacaan 66 Ulasan

Oleh : Antivermin Aku selak rambut yang terjuntai ke dahi sambil melihat-lihat ke dalam restoran. Aku atur balik langkah yang terhenti tadi. Konon-konon aksi selak rambut sambil berdiri depan pintu restoran tu cool. Itu yang aku tengok dalam drama Korea... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Yusof & Zulaikha

9 December 2012  
Kategori: Cerpen

15,970 bacaan 14 Ulasan

Oleh : NUR IBTIHAJ “Sesungguhnya kami milik ALLAH dan kepada-Nya lah kami kembali, Ya ALLAH berilah pahala kepadaku dan gantilah untukku dengan lebih baik (dari musibahku)” (HR. Muslim) Nur Zulaikha menatap berkali-kali keputusan exam yang baru diterimanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Frienship vs Marriage ever

9 December 2012  
Kategori: Cerpen

38,429 bacaan 48 Ulasan

Oleh : temanSETIA Download the original attachment AAAHHHHAHAHHHAHAHHHH !!!!!!!!!!!!!!!!”jerit Anis sekuat hati yang berada di atas bukit di sekolahnya. Wah, rase lega hatinya dah habis SPM sekaligus tamat persekolahan sebagai pelajar sekolah menengah.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta 2 dunia- Aku Malaysian, Kau Korean

9 December 2012  
Kategori: Cerpen

31,298 bacaan 131 Ulasan

Oleh : The Nia “Aku nak kau culik perempuan tu dan aku nak kau bawak dia jauh dari hidup anak aku. Terpulang pada korang nak buat apa-apa pun pada dia waktu kau culik dia. Kalau boleh aku tak nak tengok dia depan mata aku lagi. Aku nak hidup dia musnah!”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Untuk Seminggu

9 December 2012  
Kategori: Cerpen

25,885 bacaan 39 Ulasan

Oleh : asrar Aku mengusap kepala Hana. Membetulkan rambut hadapan Hana. Hana membuat muka rimas. Aku tersenyum melihat mimik muka Hana yang tembam. Hana ialah anak perempuanku yang berusia 7 tahun. Peneman hidupku selama Farhan tiada. Dan hari ini ialah... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 57 of 280« Pertama...1020...56575859...7080...Akhir »