Cerpen : Cuma Kamu

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : aqieyla hadayah Aku kini mengerti mana mungkin seorang anak yatim sepertiku menerima layanan sebaik orang yang mempunyai ibu bapa. Sekarang umurku telah menginjak ke usia 21 tahun Dengan berkat usaha dan pertolongan dari insan yang bergelar ibu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Permata Yang Dicari

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Ramadhani “Bilalah dia tu nak kahwin?”Bisik Tikah kepada sahabatnya,Intan. “Entahlah,padahal sama dengan aku.Tengok anak aku dah tiga,dia tu?Bayang calon pun tak ada lagi..” “Itulah, dulu suruh jaga badan dia buat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta, Penyelamatku

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : FieNiRa NaZaSha “Cikgu tak sangka begini perangai sebenar kamu. Cikgu betul-betul kecewa dengan kamu.” “Tak cikgu, tak! Saya tak…” “Sudahlah. Semuanya sudah terbukti. Jangan nak berdalih lagi. Terlalu banyak saksi yang tengok kamu buat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Tiada Ganti

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : RieshaRezan Tidak dapat dinafikan, ramai yang ternanti-nanti akan kedatangan bulan Ramadhan. Bulan Ramadhan merupakan bulan yang penuh dengan keberkatan dan kemuliaan. Setiap muslim terutamanya para mukmin akan berlumba-lumba untuk beribadat dan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kek Coklat Lembap Untuk Dia

24 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Miss Melody Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan kepada semua yang sudi membaca hasil karya saya yang julung-julung kalinya ini. Karya yang simple dan biasa sahaja daripada seseorang yang masih mentah dalam bidang penulisan ini. Komen... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Indahnya Jodoh

24 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Sabrina Hamid “Mama cakap apa ni? Mengarutlah mama!” bentak Auni Armani. “Auni.. jangan melampu sayang. Ingat awak cakap dekat siapa tu.” tegur Encik Faris lembut namun matanya tidak beralih dari kaca tv. “Auni tahu papa. Tapi apa yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Segenap Takdir

24 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Tina Derika Agak rasa bersalah, berdosa pun iya. Ini semua gara-gara sikap gelojoh Puan Maimun dan Puan Asma yang terlalu bimbang andai Azlan kesunyian. Lagi pula kata doktor, Nadira barangkali hidup dalam keadaan tidak menyedarkan diri memakan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Menantu Special Buat Mama

24 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Lynn Amelin IZAIRUL menatap gambar bekas tunangnya, Amirah Sofiya. Wanita yang dicintainya sepenuh hati. Namun, dek kerana keegoan gadis itu hubungan yang bakal berakhir dijinjang pelamin musnah ditengah jalan. Yang tinggal hanyalah kenangan yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Keabadian Cinta

24 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Sha Hashim “Shakirana masuk bilik saya,” arah Puan Hani. Shakirana yang sedang menaip laporan aktiviti yang telah dianjurkan oleh syarikatnya sepanjang suku tahun pertama berhenti menaip. Segera kerja-kerja yang ditaip disimpan. ‘Sekejab... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kuterima Cintamu Dengan Bismillah

24 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : azey Angin berputar keluar melalui celah-celah jemari kipas yg berputar ligat, terkadang kedengaran bunyi geseran antara jemari-jemari kipas menandakan keuzuran kipas dimamah usia. Walaupun begitu, kipas masih mampu mengalirkan arus elekktrik... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I LOVE YOU Mamat Berlagak!

24 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Miss AppleLatte Dia termenung seketika. Mengingati kisah lalunya. Memori yang sentiasa terpahat di hati. Kini, dia bahagia disamping isterinya. Mungkin tidak secantik Emma Maembong atau pun Wawa Zainal, tetapi dia tetap akan mencintai cinta hatinya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : 4 kaki 10 inci

24 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Ezzessaybee “Wey, tengok dia tu…dahlah chubby…kontot pulak tu” Bisikan dari dua orang gadis serba cantik serba tinggi di dalam lif yang dinaiki itu dihiraukan. Kaki yang tersarung ballet flats 0 inci itu diketuk-ketuk pada lantai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Antara Dua Cinta

24 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Diana J. Nourel ANTARA DUA CINTA ~Dia Sahabatku~ “Dulu Timur Tengah, sekarang nak ke Indonesia pula. Bilalah agaknya Airis nak lekat kat Malaysia.” Ahnaf mengomel sambil memandu kereta Gen-2 miliknya. “Bila dah sampai seru nak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Tercipta Untukku

24 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Nur Qaseh (Sambungan cerpen Aku Pilih Allah) Zikri memandang ke dasar mata Atilia. Cuba mencari-cari jika ada sinar harapan di mata Hazel milik adiknya itu. Sejak kejadian putus cinta dengan Rizwan dulu, Atilia seakan-akan menutup pintu hatinya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Berbeda Fakulti

24 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Anna Humayraa NASUHA tergesa-gesa memasang kembali tudungnya. Sekarang sudah jam 2.15 petang. Dia terlambat 15 minit untuk ke kelas kokurikulum yang bertempat di CTF 2 yang berhadapan dengan fakultinya sendiri. Jika tidak kerana ujian yang diadakan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Second Hero

24 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Suha Fasihah Nur Hakimah memainkan lagu ‘We Are Never Ever Getting Back Together’ nyanyian Taylor Swift dengan kuat. Tidak cukup dengan itu, dia turut menyumbangkan suaranya yang sedikit lagi akan masuk kategori sumbang itu dengan bersungguh-sungguh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pada Hatimu Tempatku Melabuh Cintaku

11 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : ArmisyaSyamira Malam itu tudung bawal berwarna hitam menjadi pilihannya. Tshirt lengan panjang berwarna putih dan juga seluar track berwarna biru. Pehh, berwarna-warni dia pada hari ini. Okey, silap! Pada malam ini. Sedikit bedak pun tak diconteng... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Encik Nerd Saya

11 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Fatih Tieha Seorang gadis yang anggun lagi bergaya memasuki sebuah butik pengantin yang diberi nama Impian Cinta Butik. Gadis itu terus sahaja memasuki ruang kerja yang mempunyai rekaan yang sangat moden dan elegan. Baru sahaja gadis itu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dakwah Cinta

11 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Kimsya Air matanya menitis lagi. Laju air matanya diseka.Dia memandang dirinya disebalik cermin bersaiz petak itu. “Perempuan kotor.” “Perempuan bohsia.” “Tak silap aku.Dia tu dulu..” Kepalanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terima Kasih Cinta

11 February 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : ROSE ALEYNA CERPEN: TERIMA KASIH CINTA Suatu Ketika Dahulu… DI kerusi itu, dia termenung sendiri. Buku di hadapannya terbuka luas, namun fikirannya entah ke mana. Bukan pada buku itu. Masih memikirkan tentang nasibnya sendiri. Macam mana semua... [Teruskan bacaan]