Cerpen : Jadikan Aku Milikmu

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

18,628 bacaan 23 Ulasan

Oleh : fatinfauzi Hafiz tercungap-cungap. Dia meraup wajahnya. Seluruh badannya berpeluh. Dia mimpi lagi! Walaupun bukan bermimpi ngeri namun mimpi ini amat mengganggu tidurnya. Mimpi yang pasti akan mengejutkannya dari lena. Mimpi tentang seorang gadis.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sayang Si Kappo-boo!

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

17,131 bacaan 53 Ulasan

Oleh : Syu Ariani Aliya merenung tajam lelaki di hadapannya. Ikutkan hati, mahu sahaja dia stapler mata si Haziq ni, biar tertutup. Dari tadi asyik merenungnya, menyakitkan hati betul. Haziq pula tidak mahu mengalah, dia membalas renungan tajam Aliya. Gara-gara... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Musafir Cinta PhD

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

11,627 bacaan 24 Ulasan

Oleh : Naufal Tarmizi/strong> Benarkah cinta itu buta dan membutakan? Pagi ini, embun masih menghiasi sekitar resort. Aku berdiri seorang diri menghirup udara segar bersama tumbuhan malar hijau di balkoni, sambil melihat kawanan burung terbang berpasangan. Rasa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : P/S: I love you

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

18,201 bacaan 33 Ulasan

Oleh : anys aqeela “ Pa!” Satu teriakan yang sungguh kuat di saat jenazah papanya selamat dikuburkan. Anis masih tidak dapat menerima pemergian papa kesayangannya. Begitu berat sekali dugaan yang ditanggung olehnya di saat dirinya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tersuka Dia Atau Dia

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

12,749 bacaan 12 Ulasan

Oleh : wan areisya “Arween, awak ni saya perhatikan kuat bebenor termenung kalau saya tengah memberi penerangan. Apa masalah awak sebenarnya ni? Dahla nota saya, satu pun tak tercatit dalam kertas tu. Haihh, pening la saya dengan awak ni.” Suara... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Duhai Lelaki, Maafkan Aku

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

9,735 bacaan 16 Ulasan

Oleh : Dazz Boisterous Deretan kedai aku susuri. Mata seakan rambang untuk memilih. Dalam asyik, jam ditangan kiri ku kerling. ‘Ah, dah lambat!’ Langkah ku hayun pantas. “Eh awak kenapa?” Hayunan laju langkah Zara mengundang bingung dibenak. “Aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Hati Bicara

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

11,894 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Zara Arissa Dato’ Rashid mencapai senaskah akhbar hiburan yang telah disediakan di dalam kafe D2B sementara menanti pemandunya tiba. Terpampang tajuk utama akhbar, “Gadis Misteri Dalam Hidup Amirul”. Berita tersebut menjadi tumpuannya. Artikel... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rapuh

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

9,994 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Laila Qaisara “Apa ma??” Iskandar membeliakkan matanya. Tidak percaya dengan apa yang didengarnya. ”Betul ke apa yang Is dengar ni?” ”Betul, sayang. Is kena pergi kursus tu. Pak Long dah pun daftarkan nama Is,” kata Puan Mahani lembut.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dalam Diam Jatuh Cinta

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

23,184 bacaan 29 Ulasan

Oleh : AYADAYANA NYARING ketukan pada pintu jelas kedengaran. Berulangkali dia membiar ketukan tersebut. Dalam mata terpejam, Nurnadia menerkup telingannya dengan bantal busuknya. Tangannya meraba-raba menarik comforter menyelubungi sehingga ke kepalanya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kiriman Cinta

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

15,276 bacaan 35 Ulasan

Oleh : Ana Kay “Aku terima nikah Afrina Safia Binti Kamarudin dengan mas kahwinnya lapan puluh ringgit tunai” Dengan satu lafaz, Afrina sah menjadi milik Haniff Hafiy. Serta merta air mata Afrina mengalir. Menangis pada hari pernikahan adalah perkara... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Miss sengal

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

26,454 bacaan 39 Ulasan

Oleh : nurul huda Terlalu ramai orang berlalu-lalang di AEON Jaya Jusco membuatkan seorang gadis tertarik dengan susana seperti itu. err… pelikkan? Terasa dia ingin berlalu-lalang sama, sengal! yes! dia memang seorang yang sengal. Tapi tidaklah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sakit Keranamu

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

15,058 bacaan 27 Ulasan

Oleh : NsyahirahA “Can I sleep on your chest?” “Hmmm….” Nur Syakirah bermain-main dengan rambut suaminya, Danial Ikram yang sedang termenung di atas dadanya. “Lusa abang dah nak pergi.”kata Syakirah. “Hmmmm….” “Abang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Suka Dia

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

12,316 bacaan 23 Ulasan

Oleh : Lela Vanila Di tepi tingkap kelihatan seorang lelaki sedang membaca buku dengan khusyuk sekali.Kadang-kadang dia akan melihat pemandangan diluar tingkap.Tenang sekali wajahnya.Hati aku rasa berdebar-debar bila melihatnya.Aku pun tak tahu kenapa.Mungkin... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Taufiq dan Naufal

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

11,527 bacaan 47 Ulasan

Oleh : Antivermin Malam itu suasana rumah pengantin perempuan meriah sekali. Di satu sudut Naufal sibuk memotong bunga rampai. Lengan baju kurung diselak sampai ke atas. Bajet nak potong ayam je budak sekor ni. “Fal, tolong mak ambikkan kotak barang-barang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Di Balik Warna

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

7,139 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Naufal Tarmizi Saat citra cinta memberi senyum tawa kepada hati setiap insan, pasti terselit kisah hadangan yang memberi ikatan kasih pasangan semakin renggang. Bahkan, hadangan itu juga kadangkala mengukuh lagi sejarah cinta insan. Baihaqi, pemuda... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kuhimpun Rinduku…

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

13,112 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Ana Sofiya 1 “Hoi, helo korang semua! Tengok sini. Kak Sim nak kenalkan orang baru kat ofis kita ni,” Bingit telinga aku mendengar jeritan perempuan tubuh gempal yang berdiri kat sebelah. Nama dia Rosimah tapi dia gelarkan diri dia,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Baju Pengantin Oh Baju Pengantin

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

16,830 bacaan 24 Ulasan

Oleh : etezzati “Warna coklat sand dengan pink candy. Okay?” untuk kesekian kalinya soalan diaju Abang Nas pada Saidatul. Penat otak memikir, berpeluh ketiak rasa. Semua tidak kena. Cerewet. Bisik hati Abang Nas. “Sukahati.” Pendek. Tak berminat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Tanpa Kata

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

13,401 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Adzra “STPM dah nak dekat pun,masih nak keluar lagi?Ada baiknya Zara belajar.”Ayah seolah-olah melarangku keluar. “Kalau Zara cemerlang dalam STPM sekalipun,Zara tetap duduk kat ceruk dapur kan ?”Tanyaku.Mula mencebik.Masih tersentap sebenarnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kenangan Seindah Nama

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

7,696 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Putri Lily “Hai!” Bisik seseorang dekat dengan telinganya. Serentak dengan itu ada satu tangan yang bagai sengaja melekat di atas meja betul-betul hampir dengan tangan Suhana. Suhana terkejut dan menoleh. Perlakuan tadi mengingatkannya pada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Lelaki Itu!

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

11,521 bacaan 10 Ulasan

Oleh : MIYAZAKI ELISYA “Keela, aku kawan baik kau kan?” Hadi bertanya sambil memandang Aina Syakeela yang sedang terhinjut-hinjut menahan sebak. Dengan sisa tangisan yang masih ada, Keela hanya mengangguk. “Jadi kau kena percayakan aku. Apa yang... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 57 of 276« Pertama...1020...56575859...7080...Akhir »