Cerpen : My Dear, Prince…

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

23,583 bacaan 13 Ulasan

Oleh : MissSLG Waiter..waiter..waiter!! Arghhh..serius weh, aku dah rasa begang gila tahap dewa. Tak habis nak melaungkan status sebenar aku. Ini semua jasa si Naim. Kalau dia bawak duit sebelum nak melatak dekat Ash’s Cafe ni, memang kompem aku takkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hanya Sekali

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

13,229 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Ida Nardiel “Perempuan yang makan tengah hari bersama kau tu, Surayakan?”tanya Nazrul Senyuman yang dihulurkan begitu sinis. Jeffry tersentak merenung wajah rakan sepejabatnya “kau kenal ke?”tanya Jeffry dengan serius. Nazrul tergelak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dunia Kecil Itu

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

8,207 bacaan 18 Ulasan

Oleh : BERUKA MAKINO Aku sudah melalui jalan ini selama 16 tahun. Dan pada tarikh 16 Julai ini masa itu akan bertambah menjadi 17 tahun. Aku dapat merasakan tekanannya di sini-sana. Sebaik aku melangkah keluar melepasi pagar rumah, senario yang sama akan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Butang

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

9,525 bacaan 10 Ulasan

Oleh : AYADAYANA BUTANG, itu nama panggilan aku dalam kalangan yang mengenaliku. Aku seorang perempuan. Tapi sayang perempuan tidak seperti perempuan. Kehidupan aku tidak seperti gadis-gadis lain. Tapi aku lain,aku tidak seperti diaorang. Aku agak liar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Norlaily

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

9,126 bacaan 25 Ulasan

Oleh : Syu Ariani NORLAILY tersenyum meleret sebaik dimarahi oleh rakan baiknya, Hany. Ini bukan kali pertama Hany membebel kepadanya, bahkan sudah jutaan kali. Semuanya gara-gara Norlaily yang tidak pernah menepati masa. Nasib baik Hany sudah biasa dengannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Di Mana Letaknya Muara Hati Ini

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

8,891 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Emilia Hazrina ‘Tia kan novelis, jadi.. satu je permintaan Saff .. boleh tak catatkan kisah kita dalam nukilan Tia, mana tau nanti dapat ‘publish’kan’.. aku senyum mendengar suara sebak itu dari corong telifon, dapat aku rasakan bahawa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Suami Perasan Bagus!!!

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

46,171 bacaan 64 Ulasan

Oleh : NOORAIHAS Elya Nasuha memandang skrin laptopnya dengan pandangan yang tidak berkelip. Tekun menyiapkan artikel yang akan di masukkan dalam ruangan ‘KERJAYAKU DUNIAKU’ untuk majalah lelaki yang sedang meningkat naik, ‘GAYA MACHOKU’. Dia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dendam Cinta

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

17,714 bacaan 35 Ulasan

Oleh : Domi Nisa “Abang Aisy, tak boleh ke belajar kat sini, je? Kenapa nak pergi jauh-jauh?” Keysha memandang buah hatinya dengan pandangan yang redup. “ Ke, abang memang dah tak sayangkan Keysha lagi?” ujar Keysha lagi sambil memuncungkan mulutnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pelajar Itu Suamiku

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

33,880 bacaan 76 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Aku membaca novel, Suami Aku Ustaz yang ditulis oleh Hannah Dhaniyah. Ceritanya menarik. Aku mengeluh. Aku ni cikgu. Kalau terjatuh cinta dengan anak pelajar sendiri kan dah kes naya. Makin berat aku mengeluh. Aku dah jenis mudah jatuh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I’m Glad You Came

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

15,179 bacaan 10 Ulasan

Oleh : monalisa samat Eisya tidak jadi menghidupkan enjin motornya bila dari jauh sudah mendengar Farith aka FX melaungkan namanya. ‘Apa nak dek mamat ni, orang nak baliklah.. lapar sangat ni tengok jam pukul 3.00 petang dah’ “Kau nak apa ni FX... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Seluruh Nafasku

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

10,971 bacaan 11 Ulasan

Oleh : MELATI SHAFIKA Berubah seluruh wajah Iyyad tatkala melihat foto yang diunjukkan oleh lelaki separuh abad yang bergelar Datuk itu. Hatinya jadi gusar. Kenapa? Kenapa mesti dia? “Kenapa?” Suara yang kedengaran separuh berbisik itu sampai juga... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Takdir Ini Untuknya

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

10,524 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Shilla Firdaus Terasa serba tak kena. Entah kenapa hati sentiasa resah memikirkan tentang lelaki itu. Telah berulangkali cuba memujuk diri untuk tidak memikirkan yang bukan-bukan tapi curiga itu tetap hadir ! “Mungkin kerana seorang isteri... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Cinta Dongengan

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

9,691 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Fisya Aleena Kelihatan 4 orang pemuda sedang rancak berbual di sebuah kafe yang barada dalam pusat membeli-belah Mid Valley itu. “Ishh! Sakit betul hati aku ni tau tak? Aku tak sangka betul yang si Maya sanggup buat aku macam ni. Aku punyalah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Dari Jabbal Rahmah

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

10,346 bacaan 23 Ulasan

Oleh : Karlina Sari ‘Pengarah baru sampai hari ni …’ Aku memandang Fakhrul yang termengah-mengah macam orang baru lepas masuk pertandingan lumba lari dalam sukan olimpik. Dia memang suka kecoh tak tentu pasal. Padahal semua orang kat dalam pejabat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Gam Cinta

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

13,993 bacaan 37 Ulasan

Oleh : Anis Farzana Jam di tangan dilirik dengan hujung mata. Lambat! Lambat! Dah 8.30 pagi. Kuliah mula pukul 8 pagi tadi. Mati kau kali ni Thia. Mati! Gatal sangat nak tengok Running Man semalam sampai pukul 4 pagi, bukan kau tak tahu yang pagi ni kau... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Yusuf Dan Zulaikha

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

10,374 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Adik Anis “Apa ma?Perempuan tu nak datang?Rayyan tak nak ma!Rayyan tak nak perempuan tu datang sini,duduk dengan kita!Mama dah fikir masak-masak ke?” Rayyan sedikit membentak.Tubuh sasanya dihempaskan kasar ke kerusi kayu jati.Berbahang betul... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Imam Cinta

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

14,296 bacaan 16 Ulasan

Oleh : Mia Amilin “Abah cuma dapat hantar Mia setakat ni je sebab lepas ni Abah still ada mesyuarat dekat pejabat. Apa-apa call Abah atau abang-abang.” Encik Mazlan berkata kepada Damia Amilin sambil menghulurkan tangannya untuk disalami oleh Damia. Damia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Bukan Untukmu

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

6,864 bacaan 9 Ulasan

Oleh : honeybunny Kadangkala, hari siang tak semestinya cerah, disinari matahari. Kadangkala, malam tak semestinya gelap gelita tanpa cahaya. Walau perit hati berduka, dan walau pahit untuk menelan, tetap perlu aku menerimanya dengan hati yang terbuka.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kisah Kita Pasti Ada

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

10,448 bacaan 21 Ulasan

Oleh : Rahimah Humaira “Awak nak rasa tak?”, tanya seorang remaja lelaki yang duduk di hadapan Puteri. Bekas berisi makanan diunjukkan kepada gadis yang sedari tadi melontarkan pandangan ke luar tingkap keretapi. Puteri mengerutkan keningnya. Terasa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hatimu Sedingin Salju

4 November 2012  
Kategori: Cerpen

18,611 bacaan 47 Ulasan

Oleh : nurwateeqa Setelah dua kali aku bermimpi aku berkahwin, aku tekad membuat solat hajat serta solat istikharah. Aku cuba mencari maksud mimpiku itu, namun pelbagai tafsiran di internet membuatkan aku makin keliru dan resah. Ada yang kata dimurahkan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 57 of 274« Pertama...1020...56575859...7080...Akhir »