Cerpen : Aku Cinta… Dia!

15 March 2013  
Kategori: Cerpen

32,280 bacaan 54 Ulasan

Oleh : Cek Nursalisa “Dhea!!” Dhea Ameera tersentak,bertambah dia terkejut melihat kearah lelaki yang sedang berlari anak mendapatkannya itu. Khalish Firman?? Apa dia buat kat sini?? Macammana pulak dia boleh ada kat sini?? Sebelum lelaki yang memanggilnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Spatula Atau Sayang

15 March 2013  
Kategori: Cerpen

21,451 bacaan 56 Ulasan

Oleh : anna nisa AKU tahan hati yang terasa hampir meletup. Berani-berani dia panggil aku spatula? Apa, dia ingat kalau dia kahwin dengan anak Dato’ yang ada PhD tu, dia boleh hidup bahagia? Helo, kalau tak reti buat kerja rumah pun tak guna jugak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Awak, Tunggu Saya Tau!!!

15 March 2013  
Kategori: Cerpen

23,060 bacaan 26 Ulasan

Oleh : Nora Dhyyana “Qis!!!”, aku menjerit sekuat hati di dalam hati nama temanku. Mana taknya, sesuka hati dia jer cakap itu ini pasal aku dengan mamat kerek plus kekwat tu. “Siaplah kau hari Isnin nanti . Baru kau tahu tinggi rendah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Aku Mencintaimu

15 March 2013  
Kategori: Cerpen

19,116 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Pudina Mina Meskipun jam sudah menunjukkan 7.00 pagi, aku masih berlengah di luar rumah menunggu abang yang dari tadi belum pulang mencari sarapan. Risau juga aku walhal abang baru setengah jam tadi keluar. “Nora, jom!” Jerit abang dari dalam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Vanilla Twilight

15 March 2013  
Kategori: Cerpen

23,824 bacaan 16 Ulasan

Oleh : Raimi H Matahari semakin condong ke arah Barat menandakan waktu senja sudah tiba. Kelihatan seorang lelaki yang memakai T-shirt berwarna hitam dan berseluar jeans paras lutut sedang duduk di balkoni rumah banglo yg tersergam indah di atas Bukit... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Hero, Aku Heroin

15 March 2013  
Kategori: Cerpen

16,932 bacaan 28 Ulasan

Oleh : Anis Sofea Nizwan sudah beberapa kali cuba melepaskan diri daripada gudang usang yang berada di tengah hutan ini.Setiap kali dia cuba melepaskan diri pasti ada saja halangan.Nizwan sudah 3 hari diculik oleh beberapa orang penjahat yang menggelarkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Harmo-nika

15 March 2013  
Kategori: Cerpen

10,472 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Kerang Busuk Anak mataku bergerak pantas kiri dan kanan. Segenap pelusuk tempat ini labas kuperhatikan, tiada yang tertinggal. Sepertinya, tempat ini bukan calang-calang restoran. Pasti bertaraf lima bintang. Sudahlah besar, hiasan dalamannya pula... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Romeo Dan Juliet

15 March 2013  
Kategori: Cerpen

17,387 bacaan 31 Ulasan

Oleh : Shafa Abdullah “Maaf. Saya hargai perasaan awak terhadap saya tapi saya tak suka awak.” Sebaris ayat membuatkan segala sendi Fatheen lemah. Terkebil-kebil dia memandang lelaki kacak dihadapannya. Ya Allah, malunya. Senyuman yang tadi mekar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Seksaan Cintamu

15 March 2013  
Kategori: Cerpen

21,585 bacaan 37 Ulasan

Oleh : Siti Khadijah HAQ menendang tayar keretanya dengan sekuat hati. Masa inilah dia nak rosak pula. Bebel hati Haq. Sudahlah dia nak cepat, buah hatinya akan berlepas ke Italy beberapa minit saja lagi. Dia perlu cepat untuk mengejar dan memujuk Damia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Selamat Tinggal Juruterbang

10 March 2013  
Kategori: Cerpen

36,619 bacaan 73 Ulasan

Oleh : Sri Sarah “Susah kau nak besarkan Lisa tu seorang diri Rahim oi, apa kurangnya Tijah. Dah lama Tijah tunggu nak kahwin dengan kau. Apa lagi kau nak?” Aku masih ingat macam mana nenek pujuk ayah supaya kahwin lain. “Belum lagi lah mak. Tunggulah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rindu itu Indah

10 March 2013  
Kategori: Cerpen

23,657 bacaan 16 Ulasan

Oleh : Alia Ali Ahmad Baju kurung yang tersarung elok di tubuhku berterbangan apabila ditiup angin pantai.Terasa damai hati ini.Segala beban kerja hilang dibawa angin yang berlalu.Aku mengeluh perlahan.Lelaki di sebelahku hanya diam menanti reaksiku.Baru... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Belenggu Takdir

10 March 2013  
Kategori: Cerpen

21,712 bacaan 32 Ulasan

Oleh : kk zen Perancangan takdir..Sesungguhnya aku tidak pernah merancang mahupun memasang angan bergelar seorang isteri di usia 19 tahun ini.Namun andai ini takdir yang tertulis,aku cuba untuk menerima semua ini seadanya.Tipulah kalau aku redha.Tapi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : The Prince Turn To Frog

10 March 2013  
Kategori: Cerpen

26,028 bacaan 50 Ulasan

Oleh : Izza Sofea “Saya tak mahu!!” “ …….. “ “Saya tetap tak mahu cium putera katak tu!!” jerit gadis cantik sunti itu. Walaupun dia dipaksa dan dikerah oleh ibu dan adiknya, namun dia tetap berkeras... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Milikku

10 March 2013  
Kategori: Cerpen

26,602 bacaan 19 Ulasan

Oleh : HAIZA UMAIRA “Oii…Gemot!,”. “Gemuk! Oi…gemuk!, Boleh tak kau jangan menyibuk kat sini,” “Comot! Comot, tepila…orang nak lalu!” usikan pedih yang masih terngiang-ngiang di telinga Kamila. Pedih dan sedih apabila digelar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Mati

10 March 2013  
Kategori: Cerpen

22,168 bacaan 49 Ulasan

Oleh : Shafa Abdullah BILIK displin itu terasa panas biarpun sudah dipasang penghawa dingin. Guru yang berbadan gempal itu memandang dua orang pelajar yang berdiri dihadapannya bersilih ganti. “Apa nak jadi dengan kamu berdua ni?” sergah Cikgu Ziyad. “Bukan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Keadilan Buat Diriku

10 March 2013  
Kategori: Cerpen

9,928 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Azlin Liana Aku melangkah ke rumah dengan langkah yang longlai. Aku menarik muka yang masam. Aku tidak tahu mengapa ekperasi wajahku sebegini. Yang aku tahu hanya satu ! Hari ini merupakan hari yang malang buat diriku. Perasaan kecewa bercampur... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tak Ku Sangka Tak Ku Duga

10 March 2013  
Kategori: Cerpen

12,825 bacaan 19 Ulasan

Oleh : syafiqah Pejam celik pejam celik tinggal lagi satu subjek bersamaan dua paper je untuk spm ni. Haihh kejap sangat masa berlalu. Even budak sains and seni dah habis paper, kita orang budak akaun ni masih lagi dok... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Diari Airmataku

10 March 2013  
Kategori: Cerpen

9,417 bacaan 15 Ulasan

Oleh : nadya zaini If there are images in this attachment, they will not be displayed. Download the original attachment DIARI AIRMATAKU Nadiatursyafiqah Mohd Zaini Detik demi detik jam berlalu. Hari berganti hari yang sudah aku lewati.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bila Mamat Sombong Luahkan Cinta

10 March 2013  
Kategori: Cerpen

24,508 bacaan 22 Ulasan

Oleh : Nor_Ima AKu nak balik. Nak balik! Tak mahu duduk termenung macam orang gila di sini. Nak balik! HukHukHuk! Alonglah ni. Gatai pergi sabitkan aku pulak. Memang nak kena dia ni. ” Haih! Apasal monyok je muka tu akak?” Teguran mama buat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kuli Si Pembuli Cinta

10 March 2013  
Kategori: Cerpen

16,584 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Eila Dixon “Siapa cakap aku couple dengan Adam?” Soal Adriana kepada teman-temannya. Dadanya berombak mendengar berita yang tak masuk dek akal. “Cepat cakap!” Terjerit Adriana. Terkebil-kebil kawannya melihat amarah Adriana. Dah kena rasuk... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 57 of 289« Pertama...1020...56575859...7080...Akhir »