Cerpen : Cik Kerani Pos

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : zaharina81 Berkelip-kelip mata Nuran Syaziah cuba menahan air matanya dari tumpah. Kelopak matanya terasa pedih. Sekali-sekala dia menggosok hidungnya yang kelihatan merah itu. Sungguh, dia merasa sangat sebak saat itu. Sampai hati lelaki di hadapannya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Biar Saja Pergi

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh :Aryssa Najwa Tok tok tok.. Zariff yang sedang duduk di balkoni bilik sambil membaca surat kabar menoleh kearah pintu. Surat kabar di lipat lalu diletak diatas meja disisi. Kaki melangkah menuju kearah pintu. Seketika kaki terhenti, pandangan dibawa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Puzzle Cinta

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : QASEH NABILAH IDRIS GURUH dan kilat silih berganti. Tengah hari itu, Bumi Kuala Lumpur di simbahi hujan lebat. Semoga hujan yang turun membawa rahmat kepada seluruh isi alam. Suasana di pejabat AzMera Sdn. Bhd lengang ketika ini. Biasalah, waktu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bagi Balik Hati Aku 2

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : NorDisha Abdullah Tujuh tahun kemudiannya…… Aku masih sendiri, setelah tamat pembelajaranku di Jordan aku kini berkhidmat sebagai seorang pensyarah di sebuah universiti swasta yang terkenal di Malaysia. Universiti Lim Kok Wing, sudah hampir... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Aidan

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : AmHuz RoRy Aku mempercepatkan langkah kakiku. Biarpun kakiku seakan berat untuk melangkah lagi, aku tetap gagahkan juga. ‘Aku mesti pergi dari sini! Mesti!’ Berkali-kali ayat itu aku jeritkan di dalam hati. Aku sudah hilang kira bilangan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jatuh

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh :Ally JATUH Hari yang kunanti tetap tidak mengunjung tiba, Bila dia masih bukan milikku… Masih segar diingatanku saat itu , ketika aku melangkah pergi dengan hampa , dia mengejarku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Di Antara Persahabatan Ruang Dan Waktu

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh :Amiqa Arifin Aku memicit bahu kiriku yang berasa sedikit lenguh. Hampir beberapa jam aku berada di hospital untuk merawat pesakitku yang mempunyai pelbagai jenis penyakit. Aku hanya memberikan senyuman yang manis sebaik sahaja jururawat serta staf... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Panahan Cinta Budak Baru

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : el evan Keadaan di cafeteria dah macam dalam tin sardin. Bukan main ramai lagi orang kat cafeteria ni. Sesak nafas sekejap. Aku terus menghayunkan kakiku ke arah meja yang diduki oleh dua orang gadis. Ceh… bukan main lagi ayat aku. “Hai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Itu Setia

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh: e_pai I “Amir kena cuba belajar makan sendiri, lepas ni Kak Syirah dah tak boleh tolong suapkan Amir makan” “Napa pulak? Kak Syirah nak pe..pe..pegi mana?”Amir bertanya dengan tersekat – sekat. “Kak Syirah dah nak kahwin. Lepas ni Kak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : My Naughty Ajoi

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh:Nillia Vanilla Dari jauh aku dapat melihat dia sedang melambai ke arahku. Arghh!! Tak tahan!! Melihatkan senyumannya membuatkan aku rasa jantung aku dah hampir terkeluar dari badan sebab berdenyut terlapau cepat. Kalah F1.. “Hai..” tegurnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Thank You, Encik Bodyguard

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh:IRAH HARIZA Satu…dua…tiga…lari!!!! Dia membuka langkah seribu. Dia perlu menyelamatkan diri. Kalau tidak, pasti hidupnya akan berakhir. “ Tunggu, jangan lari!” Tiga orang lelaki lengkap bersut hitam dan berkaca mata hitam juga pantas membuka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mamat Tin Tong

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh: lazygirl Ini kisah ku,kisah tentang hidup ku… aku punya prinsip,yang sudah kupatrikan didalam diriku sedari aku kecil lagi. prinsip ini,tidak pernah berubah dan tidak akan pernah aku ubah. aku berasal dari keluarga yang serba kekurangan,ayah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terima Kasih Cinta

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh: ROSE ALEYNA CERPEN: TERIMA KASIH CINTA Suatu Ketika Dahulu… DI kerusi itu, dia termenung sendiri. Buku di hadapannya terbuka luas, namun fikirannya entah ke mana. Bukan pada buku itu. Masih memikirkan tentang nasibnya sendiri. Macam mana semua... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Janji Hati

27 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh: Aryssa Najwa Cinta datang tanpa di pinta. Cinta pergi tanpa di harap. Cinta mekar dengan sebuah janji. Cinta gugur dengan kebohongan. Cinta mereka bukan cinta dewa-dewi yang penuh bunga-bunga nirwana. Cinta mereka hanya sebuah rasa dari dua hati... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kenapa Aku?

23 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh :Aekime Elina tunduk merenung kotak tisu di atas meja kafe. Bukan setakat merenung, tapi dah hampir nak tembus kotak tisu tu dah. Nak pandang lelaki yang tengah duduk depan dia ni, dia tak sanggup. Takut nanti laju saja tangan dia simbah jus limau... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sentiasa Di Sini..

23 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh :Anisah Salsabila Selama aku hidup atas dunia ni, tak pernah aku jumpa seorang gadis yang begitu bodoh.Terlalu bodoh kerana menegur orang yang tidak dikenali.Terlalu bodoh kerana membela pencuri seperti aku.Tetapi entah kenapa buat kali pertama... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Detik Pertemuan

23 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh :EMY ENZ “Apa nama anda?” “Mohd. Firdaus.” Aku menjawab mudah. Lelaki itu terangguk-angguk. Apa sebabnya, aku sendiri kurang pasti. “Saya suka nama itu,” jawabnya perlahan. “Kenapa?” Aku bertanya. ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Menjangkau Cinta Amilisa

23 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh :Juliana Julia Aku melihat jam ditangan masih awal, aku benci menaiki bas kerana terpaksa berdiri. Kenapa hari ini bas Interakota boleh sebegini sesak, baru aku teringat hari ini hari minggu. Aku ngomel sendirian kerana terpaksa bersesak begini,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Takdirku

23 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh :nadiana Dia.. Tak tahu macam mana aku nak terangkan. Sayang mungkin ada. Aku pasti. Tapi mungkin semakin pudar dari hari ke hari. Jantan.. Sedang bermesra di hadapan aku. Motif ? Biar jiwa aku terseksa ? Jangan pernah kau salah tafsir jiwa aku.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Akan Ada Untuk Aku

23 March 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Airis Hadirah Majlis makan malam yang akan berlangsung di restoran Golden Sand Resort pada malam ini sememangnya mendebarkan hati, lebih-lebih lagi para pekerja dikehendaki memakai baju perayaan masing-masing. Aduh! May serba salah sebenarnya.... [Teruskan bacaan]