Cerpen : Cinta Miss sengal

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

26,024 bacaan 38 Ulasan

Oleh : nurul huda Terlalu ramai orang berlalu-lalang di AEON Jaya Jusco membuatkan seorang gadis tertarik dengan susana seperti itu. err… pelikkan? Terasa dia ingin berlalu-lalang sama, sengal! yes! dia memang seorang yang sengal. Tapi tidaklah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sakit Keranamu

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

14,689 bacaan 27 Ulasan

Oleh : NsyahirahA “Can I sleep on your chest?” “Hmmm….” Nur Syakirah bermain-main dengan rambut suaminya, Danial Ikram yang sedang termenung di atas dadanya. “Lusa abang dah nak pergi.”kata Syakirah. “Hmmmm….” “Abang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Suka Dia

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

12,107 bacaan 23 Ulasan

Oleh : Lela Vanila Di tepi tingkap kelihatan seorang lelaki sedang membaca buku dengan khusyuk sekali.Kadang-kadang dia akan melihat pemandangan diluar tingkap.Tenang sekali wajahnya.Hati aku rasa berdebar-debar bila melihatnya.Aku pun tak tahu kenapa.Mungkin... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Taufiq dan Naufal

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

11,356 bacaan 47 Ulasan

Oleh : Antivermin Malam itu suasana rumah pengantin perempuan meriah sekali. Di satu sudut Naufal sibuk memotong bunga rampai. Lengan baju kurung diselak sampai ke atas. Bajet nak potong ayam je budak sekor ni. “Fal, tolong mak ambikkan kotak barang-barang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Di Balik Warna

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

7,086 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Naufal Tarmizi Saat citra cinta memberi senyum tawa kepada hati setiap insan, pasti terselit kisah hadangan yang memberi ikatan kasih pasangan semakin renggang. Bahkan, hadangan itu juga kadangkala mengukuh lagi sejarah cinta insan. Baihaqi, pemuda... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kuhimpun Rinduku…

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

12,694 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Ana Sofiya 1 “Hoi, helo korang semua! Tengok sini. Kak Sim nak kenalkan orang baru kat ofis kita ni,” Bingit telinga aku mendengar jeritan perempuan tubuh gempal yang berdiri kat sebelah. Nama dia Rosimah tapi dia gelarkan diri dia,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Baju Pengantin Oh Baju Pengantin

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

16,681 bacaan 24 Ulasan

Oleh : etezzati “Warna coklat sand dengan pink candy. Okay?” untuk kesekian kalinya soalan diaju Abang Nas pada Saidatul. Penat otak memikir, berpeluh ketiak rasa. Semua tidak kena. Cerewet. Bisik hati Abang Nas. “Sukahati.” Pendek. Tak berminat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Tanpa Kata

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

12,912 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Adzra “STPM dah nak dekat pun,masih nak keluar lagi?Ada baiknya Zara belajar.”Ayah seolah-olah melarangku keluar. “Kalau Zara cemerlang dalam STPM sekalipun,Zara tetap duduk kat ceruk dapur kan ?”Tanyaku.Mula mencebik.Masih tersentap sebenarnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kenangan Seindah Nama

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

7,594 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Putri Lily “Hai!” Bisik seseorang dekat dengan telinganya. Serentak dengan itu ada satu tangan yang bagai sengaja melekat di atas meja betul-betul hampir dengan tangan Suhana. Suhana terkejut dan menoleh. Perlakuan tadi mengingatkannya pada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Lelaki Itu!

18 November 2012  
Kategori: Cerpen

11,216 bacaan 10 Ulasan

Oleh : MIYAZAKI ELISYA “Keela, aku kawan baik kau kan?” Hadi bertanya sambil memandang Aina Syakeela yang sedang terhinjut-hinjut menahan sebak. Dengan sisa tangisan yang masih ada, Keela hanya mengangguk. “Jadi kau kena percayakan aku. Apa yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Si Shopaholic

11 November 2012  
Kategori: Cerpen

24,947 bacaan 95 Ulasan

Oleh : The Girl In Pink Scarf Nama diberi Alana. Berusia 24 tahun. Kegemaran? of course shopping. Mempunyai kembar yang macam bapok siam bila nampak lipas. Aku anak umi yang garang dan anak abi yang penyayang. Adik kembar kepada si bapok siam. “Awak,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Miss Everything-Must-Perfect vs. Mr Clumsy

11 November 2012  
Kategori: Cerpen

27,721 bacaan 32 Ulasan

Oleh : Hikari Chan Sofia atau lebih kenali sebagai Sofie sedang membaca buku nota kecilnya yang berwarna purple gelap sambil berjalan. Dia mengeluarkan pen Parker silvernya yang terukir namanya dari poket bag sandang birunya. Beberapa perkara penting... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lemah Tanpa Cinta

11 November 2012  
Kategori: Cerpen

14,581 bacaan 18 Ulasan

Oleh : AinaLisa Dia berteleku di sisi pusara itu.Manik-manik jernih luruh bagai tiada penghujung dari kolam air matanya.Dia berteleku lagi,sesekali tangannya menguis daun-daun kayu yang berselerakan di sekitar pusara yang masih merah itu. “Abang,”gemersik... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Alzheimer

11 November 2012  
Kategori: Cerpen

12,739 bacaan 31 Ulasan

Oleh : Naufal Tarmizi Mus’ab Umair, nama yang tercatit dalam kad ID yang tergantung di leher seorang lelaki dewasa. Bertugas sebagai Pegawai Syariah di salah sebuah Intitusi pengajian tinggi di Pusat Bandar. Tingginya sama seperti kebanyakan lelaki... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Si Buruk

11 November 2012  
Kategori: Cerpen

16,130 bacaan 45 Ulasan

Oleh : ielaixora “ 1….2…3…4…5…Woi! Dah ke belum?” jerit Izlan. Beberapa orang kanak-kanak bertempiaran lari mencari tempat untuk bersembunyi. Seorang kanak-kanak perempuan tercari-cari tempat untuk menyembunyikan dirinya. “... [Teruskan bacaan]

Cerpen : K.R.I.S.T.I.N.A

11 November 2012  
Kategori: Cerpen

14,853 bacaan 44 Ulasan

Oleh : Org Ganu “ Ayah..jangan!” Aku berteriak nyaring. Namun sedikitpun ayahku tidak menghiraukan teriakanku. “ Ayah! Tolong Tina ayah…ampunkan Tina!” Aku masih merayu. “ Kau diam!” Satu tamparan kuat hinggap di pipiku. Ayahku semakin menggila.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sampai Syurga

11 November 2012  
Kategori: Cerpen

9,023 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Dhia Syarafana Syazz mengeliatkan tubuh badannya di atas katil setelah penat menyiapkan tugasan yang diberi oleh pensyarahnya. Semester ini merupakan semester akhir Syazz berada di universiti. Walaupun semester baru saja dibuka seminggu, assignment... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Noktah Cinta

11 November 2012  
Kategori: Cerpen

9,136 bacaan 10 Ulasan

Oleh : AppleDimpleAngle Ya Allahu Rabbi! Tolonglah jangan serabutkan keadaan lagi. Aku yang dah pening ni pun boleh makin pening tahu tak? Semua orang pakat duk sibuk tanya samada aku okay atau tak. Pleaselah. Stop asking me that question. Aku sihat,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Si Cinta Hati

11 November 2012  
Kategori: Cerpen

9,071 bacaan 9 Ulasan

Oleh : NurFA “Dah habis ke ada lagi?” Selamba sahaja aku bertanya. Matanya tajam menatapku. Aku menyambung kembali kerjaku. Laporan program minggu lepas yang sepatutnya aku hantar semalam masih lagi menjadi bahan tatapan untuk disemak. Terlalu banyak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Amnesia

11 November 2012  
Kategori: Cerpen

10,468 bacaan 12 Ulasan

Oleh : HAZZRA SOPHEA Hampir tiga tahun,Hazzra menghilangkan diri ke bumi Russia,mencari ketenangan daripada perkataan cinta.Namun kata orang,biasa apabila kita benar-benar tak mahu,maka itulah yang akan kita dapat.Apabila Hazzra kembali,dia masih terperangkap... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 57 of 276« Pertama...1020...56575859...7080...Akhir »