Cerpen : Cinta Yusuf Dan Zulaikha

21 October 2012  
Kategori: Cerpen

12,545 bacaan 16 Ulasan

Oleh : zaraa sofea “Apa ma?Perempuan tu nak datang?Rayyan tak nak ma!Rayyan tak nak perempuan tu datang sini,duduk dengan kita!Mama dah fikir masak-masak ke?” Rayyan sedikit membentak.Tubuh sasanya dihempaskan kasar ke kerusi kayu jati.Berbahang betul... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Permata Yang Dicari

21 October 2012  
Kategori: Cerpen

11,227 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Siti Humaizon Ruang tamu di teratak Encik Shamsul dan Puan Fatimah itu, dipenuhi dengan barang-barang perkahwinan seperti bunga telur dan kotak-kotak barangan souvenir untuk persiapan majlis perkahwinan anak bongsu mereka iaitu Ardini Humaira.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Galaxy Note vs 3310

21 October 2012  
Kategori: Cerpen

18,445 bacaan 32 Ulasan

Oleh : Putih Sofiah Rina menoleh kekiri dan kanan. Terasa bulu romanya berdiri tegak. Gila betul. ” boleh pulak kereta nie mati kat sini” dia menggumam perlahan. Lalu Rina mendengus keras. Kereta myvi miliknya tersadai betul-betul di bawah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencari Cinta

21 October 2012  
Kategori: Cerpen

9,465 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Ayna Najla Hari ini Kilat sabung-menyabung disusuli tempikan guruh. Hujan yang turun sejak selepas Isyak tadi bagai satu rahmat tidak terhingga bagi makhluk bumi di kawasan taman perumahan yang majoritinya berbangsa Melayu. Sudah seminggu hujan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Bukan Dirinya

21 October 2012  
Kategori: Cerpen

8,593 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Org Ganu Aku termenung sendirian . Jiwaku terasa kosong. Di saat kesepiaan begini aku seperti memerlukan seorang teman untuk berbicara dan menghiburkan hatiku . Bunyi ombak yang menghempas pantai dan angin bayu yang bertiup lembut sedikit sebanyak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Tiada Noktah

21 October 2012  
Kategori: Cerpen

10,433 bacaan 22 Ulasan

Oleh : syaftrix Adi menuruni tangga dengan bersemangat dan menuju ke meja makan. Perutnya sudah lapar. Di ambilnya sandwich tuna dihujung meja tetapi tangannya tidak sampai. “Alia sayang ambilkan sandwich untuk abang,” katanya lembut. Mood dia pagi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Misteri Duit Lama

21 October 2012  
Kategori: Cerpen

5,908 bacaan 11 Ulasan

Oleh : wazuhairy Kuala Lumpur, Universiti Malaya 14 Disember 1968. Buku biru ini pernah bertuan hampir dua puluh lima tahun dulu. Dan selama tempoh itu, ia menjadi barang simpanan ayah. Hal itu terjadi kerana ayah memegang janjinya dengan arwah ibuku,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pemilik Suara Yang Hilang…

21 October 2012  
Kategori: Cerpen

8,316 bacaan 22 Ulasan

Oleh : Eliza Rosella Beth “Saya janji, awak yang terakhir…” Kata-kata itu masih jelas di pendengarannya. Sudah lama dia tidak berjumpa dengan pemilik suara itu. Dia rindu. Dia tersenyum manis. Perlahan dia bangun dari kerusi panjang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Yang Ku Sangka Cinta

21 October 2012  
Kategori: Cerpen

7,497 bacaan 12 Ulasan

Oleh : meliana ezryn Rumah papan ini walaupun sudah buruk tapi masih kuat bertahan setelah sekian lamanya.Murshid mempunyai seorang anak dan isteri.Hidup mereka memang miskin tetapi mereka tetap rasa bahagia.Azizah menatang dulang yang berisi secawan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dingin Itu Cool!

21 October 2012  
Kategori: Cerpen

16,832 bacaan 19 Ulasan

Oleh : SyaCha Abdullah FAHRI duduk di tepi tingkap. Pandangan matanya dicampak ke arah laman nan kosong. Otaknya ligat memikirkan tentang seseorang. Ah, letih benar melayan karenahnya! “Kenapa?” Fahri sedikit tersentak apabila bahunya disentuh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saat Lafaz Sakinah

21 October 2012  
Kategori: Cerpen

11,836 bacaan 19 Ulasan

Oleh : nurdhuha “Astarfirullahalazaim”Sakinah meraup muka beberapa kali selepas membaca doa bangun dari tidur dia terus bangkit dari tempat tidur terus ke tandas untuk membersihkan diri serta berwudhu untuk menunaikan solat sunat serta bertahajjud... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasihku Telah Berubah

21 October 2012  
Kategori: Cerpen

9,051 bacaan 7 Ulasan

Oleh : kt hayati NAMAKU Arisya Nakihah.Hari ini hati aku rasa sedih sangat.Airmata yang berguguran di pipi di seka dengan belakang tapak tangan. Nak tahu kenapa aku sedih??Sebab orang yang aku minat dan suka dalam diam sudah berkahwin hari ini.Pada hari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bersama Akhirnya

21 October 2012  
Kategori: Cerpen

11,794 bacaan 16 Ulasan

Oleh : @tikah_94 Para pelajar baru sahaja selesai menjawab kertas soalan akhir bagi Sijil Pelajaran Malaysia iaitu Lukisan Kejuruteraan.Ada yang kelihatan gembira ada yang sedih.Namun tiada apa yang dapat diubah lagi kerana peperiksaan berkenaan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Inspirasiku

21 October 2012  
Kategori: Cerpen

6,320 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Aja Kesepian itu membawa aku cuba berlari jauh.Kesunyiaan itu menjadikan aku perindu yang tidak bertepi.Tanpa haluan aku bangun. Aliff menyebut namamu saja mampu menikam hati ini apatah lagi kalau aku punya waktu untuk melihat ukiran wajahmu.Pantai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Dongeng Untuk Hawa

21 October 2012  
Kategori: Cerpen

8,830 bacaan 12 Ulasan

Oleh : kompleks Tak sangka minggu ni minggu kelas ganti..semua ni disebabkan, minggu lepas semua Pensyarah dalam jabatan kejururawatan universiti sibuk dengan program dan kursus masing-masing. Terpaksa batalkan kelas. Akibatnya, minggu ni sepanjang hari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ctrl + S 21.2.12

15 October 2012  
Kategori: Cerpen

38,670 bacaan 132 Ulasan

Oleh : Syamnuriezmil Dalam hidup ini, bagi aku, follow the flow! Bukan I follow macam Salleh Yaacob tu. Contoh macam bab jodoh ni, lebih baik, kita duduk berdiam dan ikut saja apa yang ditakdirkan tuhan. Nak memilih, bukan kita ni lawa sangat. Nak cerewet,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Seharum Cinta Syurga

15 October 2012  
Kategori: Cerpen

22,299 bacaan 28 Ulasan

Oleh : R’Zie Mustafa ALLAHU AKBAR…ALLAH..HU AKBAR…….. Tersedar Hidayah dari tertidur di kamar bacaan. Tersentak seketika hatinya dan termenung dalam seketika. Perlahan kakinya melangkah menuju ke pintu bilik. Tersentap hatinya seketika bila... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Bukan Jenin

15 October 2012  
Kategori: Cerpen

9,440 bacaan 27 Ulasan

Oleh : Alfa Syamimi “Dengar Cerita orang dulu jadikan renungan, Pasal sorang mamat kononnya kerja asyik berangan, Baik tengah duduk makan, atau petik buah kelapa. Tak habis-habis pelan, cita-cita jadi kaya.” Aku hembus nafas untuk ke sekian kalinya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dejavukah Kisah Kita?

15 October 2012  
Kategori: Cerpen

14,103 bacaan 21 Ulasan

Oleh : DYAA NADYAA Aku tercengang di situ. Betul ke apa yang aku nampak ni? Ni kan lelaki yang dalam mimpi aku semalam. Lelaki itu turut tercengang melihat reaksi aku yang tiba-tiba kaku di hadapannya. Kemudian lelaki itu tersenyum. “Ehem, kacak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mak, Ampunkan Nora!

15 October 2012  
Kategori: Cerpen

6,884 bacaan 16 Ulasan

Oleh : ezaitie nfib Cuaca petang itu, redup sangat. Aku berjalan menyusuri dari satu taman ke satu taman. Menyelongkar tong sampah, mengutip tin-tin kosong yang ada. Aku simpan dalam karung yang sudi menemani aku selama ini. Kadang-kadang... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 57 of 272« Pertama...1020...56575859...7080...Akhir »