Cerpen : Miss Menggelabah

1 July 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : ArmisyaSyamira “Boleh tak kalau kau tak menggelebah macam tu? Annoying kau tahu tak?” tegur Hanim dengan nada rimas. Dia yang dari tadi menonton televisyen dah naik muak tengok sahabatnya ke hulur ke hilir dihadapan tv. Macam dah mati anak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kaulah Segalanya

1 July 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : aqieyla hadayah Dikala ini aku diulit kesepian yang amat menikam kalbu. Di saat aku amat memerlukan kehadiran seorang insan yang bergelar suami dia lari meninggalkanku. Ya aku akui memang khilafku kerana mempercayaiku sepenuh hatiku. Mujur aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ini Kisah Cinta Kita

1 July 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Nur Fitri Aku, hamba-NYA yang biasa. Aku, umat Nabi yang kerdil. Aku, bukanlah sesiapa tanpa kedua ibu bapaku. Aku, sepi tanpa suamiku, Naim Wazri. ***** Aku terjaga dari tidur apabila terdengar guruh yang berdentum membuatkan jantungku berdetak.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cintaku Berputik di Padang Kaherah

1 July 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : nabihah taquddin Butir-butir pasir menyinari mataku yang tertutup rapat. Cahayanya amat menyilaukan. Sukar untukku membuka mata. Dalam rasa lemah dan lesu, aku membenarkan sinar itu memasuki mataku perlahan-lahan. Aku menutup kembali mataku. Sinarnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Oh, Mr.Tunang!

1 July 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Eyna Reen ??? “TUNANG?? Apa apa? Fea dah bertunang?” Sofea seperti hendak menangis. Kenapa aku dah bertunang? Kenapa mereka tak bagitau aku? And… who’s my Mr. Tunang? ++ KETAWA Sofea bergema di ruang tamu. Syud yang baru sahaja melangkah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Asam Pedas Buat Isteriku

1 July 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Widad “Waahh! sedapnya bau Daus. Kau masak asam pedas lagi. Ini mesti untuk Nadiah a.k.a jantung hati kau tu..” Usik Amaluddin kepada Firdaus Hariz dan sememangnya Firdaus Hariz gemar memasak apatah lagi sejak hatinya telah dicuri seseorang.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cemburu Tanda Cinta

1 July 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : 18teen Kahwin awal. Kahwin muda. Itulah yang terjadi pada diriku sekarang. Tapi, kami bukan kena paksa. Perkahwinan kami adalah atas kerelaan kami sendiri. Cerita kami bukannya hebat seperti pasangan yang lain. Aku mula mengenali suami aku selepas... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Jangan Pergi

1 July 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : reen KELIHATAN Natasya bergegas dengan menatang dulang yang penuh dengan makanan yang dipesan oleh pelanggan. Hari itu, dia begitu sibuk sekali melayan pelanggan yang berkunjung ke restoran itu. Tidak menang tangan dibuatnya. Seperti biasa, malam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Terima

1 July 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Cahaya Gemilang “Aisya pergilah surf internet.Akak ada discussion ini’,kata Kak Asyikin sambil senyum kepadaku. Aku pun berjalan ke arah CyberCafe itu.Ramai sekali pelajar yang mahu guna komputer hari ini.Aku mengeluh lemah.Dalam hatiku,tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Melodi Hati

1 July 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Azieana DATUK SAFWAN meregus kasar. Geram betul dengan sikap anak perempuan bongsunya ini. Sejak dari kecil memang tak pernah mendengar katanya. Ada-ada saja alasan di gunakan untuk melepaskan diri. Bingung Datuk Safwan di buatnya. Betullah agaknya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mutiara Kasih Abang

1 July 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Suhaili Najwa ‘ Allahuakbar.. Allahuakbar.. Allahuakbar..Laillahaillahallahu wallahuakbar.. Allahuakbar walillahil’am..’ suara takbir raya bergema memecah hening di Pagi Hari Raya Aidilfitri yang penuh keberkatan ini mengingatkanku kembali... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kamu Untuk Saya

1 July 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : HALILAH BAHARODDIN Aku mencari erti cinta yang hakiki, bukan sekadar mainan di bibir manusia. Kerana cintaku padamu Puteriku, aku telah menemui cinta yang sejati ini. Meski aku kehilanganmu, namun aku bersyukur kerna kehilanganmu membawaku mengenali... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Bukan Andartu

24 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Orkid Putih YA ALLAH. Untuk kesekian kalinya mak mula jadi pakar kaunseling + pakar motivasi. Aku mohon padaMu Ya Allah, Engkau bukakanlah pintu hati ibuku itu untuk berhenti meleteri aku. Amin. “Ha berdoa apa tu? Daripada doakan mak berhenti... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Menjejak Mentari

24 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Nur Amsyiq Ada seorang sahabat pernah berpesan kepadanya, soal hati dan perasaan tidak boleh dipaksa. Cinta itu tidak bererti harus memiliki. Tetapi, dengan melihat kebahagiaan orang yang kita cintai sudah cukup menggembirakan kita sebenarnya,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Love You, UMMI…

24 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : ISME_ANA Ummi Hairina setia menanti kepulangan suaminya. Sejak dua menjak, suaminya itu sering pulang lewat ke rumah. Dia tetap sabar dan cuba berprasangka baik dengan suaminya. Apabila ditanyakan alasannya, suaminya pasti akan memberitahu dia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Nadzmi dan Najwa

24 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : AkuSiGadisBiasa Kertas di tangan semakin renyuk, malah ada patah-patah perkataan itu sudah semakin kembang. Kembang akibat air mata yang dari tadi mengalir deras. Dadanya sebak, hatinya sakit, otakknya kosong. ‘Aku belum mahu mati..’ ********** Deliferance... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Selamat Hari Jadi, Abah

24 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Muaz Ariff “Apa pendapat Wan? Agak-agak abah nak tak jumpa kita semua?” soal Anisah sambil memandang wajah adik lelakinya yang jelas kelihatan kusut. Terdetik juga rasa kasihan saat melihat wajah adik yang belumpun mencecah usia 20 tahun itu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Suka Dia…

24 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Biru Laut Kringgg!!! Bunyi jam loceng menggamatkan suasana. Qrisha tersentak dari lena yang panjang. Dia mengeliat seketika sebelum menutup bunyi jam locengnya. Perlahan-lahan matanya kembali terkatup. Dia terus terlelap. Beberapa minit kemudian... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mana Boleh Macam Tu!

24 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : ArmisyaSyamira “Kita putus.” “Saya rasa setakat ni je kita. Saya tak mampu nak bahagiakan awak.” “Cukuplah setakat ini hubungan kita. Kita putus.” “Semoga bahagia tanpa saya.” Kali ini cukup empat kali Rafique menyatakan hasratnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Doa Dari Canberra

24 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Dayangku Izzah MS Suasana yang riuh-rendah tiba-tiba bertukar sunyi. Boris yang semenjak awal pagi sudah galak bergelak-ketawa dengan Burhan, Calvin dan Randy tiba-tiba diam bagai terbius. Pelajar puteri yang membentuk beberapa kelompok kecil bergosip... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 57 of 300« Pertama...1020...56575859...7080...Akhir »