Cerpen : Yes! Sukanya Aku

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Dyan Nur Alamak!! Bingkas aku melompat turun dari katil dan capai tuala yang tergantung ditepi almari. Aduh! Macam mana boleh tak sedarkan diri ni? Semalam aku rasa aku tidur awal je. Awal ke bila jarum jam dah menunjukkan angka 4.30 pagi? Ah,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Cinta Biasa

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : CYDA YUSOF Aku pandang tajam lelaki di depan aku itu. Amboi, senyum-sinis sahaja dia. Laju je rasa aku nak debik muka dia. Mentang-mentang dia lelaki, suka-suka dia je nak buli gadis ayu macam aku ni! Sabar je rasa! Sabar ayang, sabar… “Ayang!”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Selamat Tinggal Cinta

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Nieta Colourful “Awak okay ke?” lembut suara itu kedengaran. Aku menoleh ke belakang. Aidil. Aku tersenyum tawar dan menganggukkan kepala. Aku tidak berdaya hendak bercakap dengannya. Peristiwa sebentar tadi masih lagi menari-nari di benakku.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ainul Mardhiah

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Mis Anna “KAU tak nak balik lagi ke, Diya? Aku dah nak gerak ni, takut mak aku membebel.” Syamini bersuara agak kuat di telingaku dek kerana bunyi lagu rock bergema di segenap ruang udara di dalam kelab menenggelamkan suaranya. Gelas aku letakkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Luhurnya Hatimu

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Nu Hanna KRINGGG..KRINGGG..KRINGGG “Helo. Assalamualaikum. Nak bercakap dengan siapa?” “Ayuni, ni papa. Tolong panggilkan mama. Cepat sikit!” arah Encik Amirul kepada anaknya melalui talian telefon. “Mama, papa nak bercakap.” “Assalamualaikum,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bilik 504 : Jangan Pandang Aku

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Azi Nazmi “Pelik”. Itu sahaja yang mampu diungkap oleh Danial. Peluh kerana terlalu lama melakukan penyiasatan di bilik yang sempit itu . Mayat yang ditelitinya dalam keadaan yang mengerikan . Tiada kepala . Tiada sebarang bukti yang mengesahkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bermulanya Kisah Kita

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Farra Irana Betapa bosannya duduk dalam rumah banglo besar ni keseorangan dan hanya bertemankan mak. Pagi lagi ayah dah keluar pergi rumah Datuk Haslam. Tak habis lagi nak carikan jodoh untuk aku. Terbalik kan? Sepatutnya mak yang kena sibuk dalam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Flora Cintaku

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : FirdFiyLit “Tak! Reen tetap tak setuju!!” bangkangku sambil menghenyak punggung ke sofa tanda protes. “Sayang, Mama dan Papa buat semua ni demi kebaikan. Kami yakin ini adalah cara terbaik buat kamu,”kata Mamanya. Aku mendengus. Cara terbaik?... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Apa Salahku, Fadlee…

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Nur Fitri Enam bulan lepas… Aku yang sedang mengacau gulai lemak cili api dalam periuk terkejut apabila mendengar pintu dihempas dengan kuatnya. Segera aku menutup api lalu membuka apron yang ku pakai. Laju aku melangkah ke hadapan untuk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Larilah Jauh Mana Pun

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : -Laila Shuwan- “Larilah jauh mana pun, mahu kalahkan Usain Bolt pun boleh! Nuna tetap takdir A’im,”-Ibrahim Zenith “Hanya satu.. Saat tak lagi memerlukan hantarkannya kembali dengan cara yang terhormat”- Husna Shan Athira *Aduh,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Truth OR Dare

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : DHIRA MADINA Aku hanya memerhati sahaja botol air itu berputar di tengah-tengah antara kami berempat. Daripada laju botol air itu berputar, semakin perlahan dan perlahan lagi, perlahan-lahan dan akhirnya ia berhenti ke arah kawanku, Nisa. “Nisa!... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Takdir Tuhan Itu Lebih Indah

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Nurul Solehah “Ehem!” Aku berdehem mengejutkan Wahida dari lamunannya. Wahida mengerling ke arahku. “Apa kau? Kacau je orang nak berangan,”getus dia. Amboi,macamlah orang tak tahu dia dari tadi sengih sorang-sorang. “Kau ni sakit... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Penagih Kasih

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Asha Ronaldo Razman membuka matanya yang masih layu perlahan-lahan. Penglihatannya agak kabur. Dengan cermat dia mengusap-ngusap matanya agar penglihatannya kembali jelas. Dia begitu peka memerhatikan sekitar kamar yang luas itu. Anak matanya terlekat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta dalam Hujan

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Nur Shaira Bunyi papan keyboard yang ditekan tanpa henti menganggu ketenteraman malam. Sesekali dia memandang luar. Dari jendela, matanya tertumpu pada satu tempat sahaja. Satu senyuman dilirik sembil tangannya terus bergerak ligat. TING! Tangannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I Love You Mamat Sengal!!!

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Nillia Vanilla “Sara! Tunggulah aku!” jerit satu suara dari arah belakang. Sara terus berhenti joging dan memandang ke arah belakangnya. “Joging tak ingat dunia! Ada ke patut pergi tinggalkan aku kat belakang… Dah tu tak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Nuvia mi-a-Sara

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : h-zinnirah LORONG gelap di hadapannya bagai tidak berpenghujung. Sudahlah bagai tidak berdinding. Puas dia meraba-raba ke kiri kanan mencari arah. Kelam. BUKK!! Dia memegang dahi. Terasa perit apabila terlanggar sesuatu yang keras di hadapannya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Setitis Kasih Sedetik Cinta

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Cempaka Rembulan Kasih Nur Aina Aina cintakan abang.” Aku merenung wajah Zareef. Wajah itu tetap membeku. Hanya memandangku dengan riak kosong bagaikan apa yang aku luah hanya sekadar ucapan biasa. Salahkah aku andai mengharapkan setitis kasih?... [Teruskan bacaan]

Cerpen : 1 Permintaan

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : aiziqrhana Teramat sukar bagi Mak Tom mengawal gelojak perasaannya. Bibir keringnya memuncung. Nafasnya turun naik dengan pantasnya. Matanya yang menahan amarah, terasa membahang merah bak saga. Dingin putaran kipas di siling tak mampu menyejukkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : RADS: Reuben, Anith dan Dr. Sid

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : AnneYusre Apple. Datangnya bersama keychain yang berbentuk serupa. Sebiji epal. “Kenapa apple?” “Supaya kamu sihat selalu.” Berkerut dahinya cuba menangkap maksud si jejaka. “An apple a day, keep the doctor away.” Nah, begitu rupanya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Takdirku

17 June 2013  
Kategori: Cerpen

Oleh : Fasyuk M. Fauzi I PILIHAN mak ayah adalah yang terbaik bagiku. Kebahagiaan yang mereka aturkan adalah kebahagiaan aku. Tapi, untuk aku melawan kehendak mereka amat perit untuk aku. Aku tak sampai hati untuk melukakan setiap kemahuan mereka. Semua... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 57 of 298« Pertama...1020...56575859...7080...Akhir »