Cerpen : Kerana Aku…

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

16,808 bacaan 25 Ulasan

Oleh : Sity Ha Sim Aku disergah dari belakang. “Apa yang kau menungkan tu? Masih teringatkan dia? Talipon lah. Tak pun kau Whatapps.” bertubi-tubi soalan dan cadangan diajukan pada aku. Talipon? Tak mungkin dia akan menjawabnya. Lebih-lebih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hati Yang Kau Lukai

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

19,714 bacaan 17 Ulasan

Oleh : Adele “ Kau perempuan mandul! Takkan tak sedar-sedar lagi!”, jerit seorang wanita melalui corong telefon. Tiba-tiba perasaan marah dan hiba bercampur baur sehingga dada Adila berombak kencang menahan amarahnya. “ Kau ni siapa? Jangan nak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Percaya

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

6,533 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Nuriz Fifa Kehidupan sentiasa mengelirukan fikiran dan pandangan manusia tapi hanya satu perkara yang suci iaitu kepercayaan. Percaya pada Allah S.W.T, percaya pada Negara, percaya pada ibu bapa, percaya pada diri sendiri dan percaya pada cinta... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Skuter Merah

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

26,095 bacaan 31 Ulasan

Oleh : Nour Hany Motor skuter warna merah yang berhenti dilampu isyarat itu, dirempuh oleh sebuah kereta Toyota Sivic milik seorang lelaki. Gadis itu terus terjatuh betul-betul diatas pembahagi jalan. “Arghhh! Aduh.. sakitnya! Woi! Buta ke? Kau tak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Untuk Dia!

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

11,903 bacaan 20 Ulasan

Oleh : Eyna Reen “Ad, nanti saya nak pergi shopping dengan awak. Okey?” soal Hayrul sambil tersenyum manis memandang gadis ayu di hadapannya. Adriana mengangguk perlahan. Tetapi angguknya tersekat-sekat. “Errr… tapi saya belum gajilah bulan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saya Tunggu Awak II

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

14,091 bacaan 20 Ulasan

Oleh : Ungu Habibah “Saya bagi awak masa 3 hari. Kalau awak tak muncul depan mata saya, kita batalkan je pernikahan ni. Awak ingat senang-senang boleh tunda tarikh lain? kita dah nak kahwin lah awak! Lagi 2 minggu je lagi! Bukan baru nak kenal-kenal,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Inikah Takdirku?

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

11,120 bacaan 5 Ulasan

Oleh : NUR NISSA NAJWA 3.00 pagi,bunyi bising mulai kedengaran diluar pintu rumah,menjadi perkara yang menghairankan kerana selalunya jika waktu begini suasana di luar amat sunyi daripada pikuk siang hari.Waktu yang diguna dengan sebaiknya untuk merehatkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Hatiku Pembunuh Upahan?!

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

16,646 bacaan 88 Ulasan

Oleh : Penyu Sepet “ Aku nak kau bunuh perempuan dalam gambar ni.” Mike meletakkan sekeping gambar di atas meja. Dia cuba menganalisis muka Karl. Namun seperti biasa dia gagal. Wajah itu begitu selamba. Sengaja dia menyerahkan tugas yang berlainan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Terpendam Antara Kita

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

13,512 bacaan 59 Ulasan

Oleh : Amni Bahrin Januari 2012 ‘Emmm baju ape aku nak pakai malam ni ea?’ Aku bermonolog sendirian. Satu persatu baju didalam almariku dikeluarkan. “Hoii along!! dari tadi Nad tengok along dok belek baju. Punyelah banyak, satu pun tak berkenan?”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saranghaeyo Klon Kyuhyun!

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

13,032 bacaan 33 Ulasan

Oleh : Nana-Chan “HUARGH!!” Mata aku dah berair dah menahan ngantuk.Jangan ditanya la pensyarah ni memang extreme bosan lah.Aku dengar dia cakap dah bunyi macam langau dah.Buku nota pula memang confirm lah dari tadi bersih lagi suci,sepatah haram... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tetap Ada Getarnya!

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

17,972 bacaan 68 Ulasan

Oleh : aulia ibtisam Wajah penuh serba-salah yang tegak berdiri di depannya dipandang hambar. Mulut yang terkumat-kamit menunjukkan petanda lelaki di depannya itu ingin mengatakan sesuatu tetapi entah mengapa, suaranya bagaikan tidak mahu keluar. Khalida... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hanya Kau Untukku

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

10,345 bacaan 14 Ulasan

Oleh : syaftrix 24 Jun 2007. Filza memandu dengan teruja. Berita yang baru dia dengar sebentar tadi benar-benar membuatkannya gembira. Permohonan untuk masuk ke Harvard telah lulus dan dia akan pergi terbang ke Amerika bulan depan. Weeee~ Tak sabar betul... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ternyata Aku Hawamu

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

14,355 bacaan 13 Ulasan

Oleh : AIMY NURADELIA Petang ahad itu hujan masih turun dengan lebatnya.Kawasan sekolah sudah mula lengang setelah pelajar-pelajar dan guru-guru beransur pulang.Seram juga rasanya apatah lagi dengan cuaca sebegitu dan jam yang telah menunjukkan ke angka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Si Mamat Sewel+Sengal

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

15,595 bacaan 30 Ulasan

Oleh : Domi Nisa Inas termenung di balkoni sambil menikmati muzik yang berkumandang di corong radio, sedang dia ralit mengelamun, dia terganggu dengan satu suara yang agak sumbang sekali. Dia tercari-cari gerangan empunya diri yang menyanyi lagu jiwang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Abang Adik Atau Abang Sayang?

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

22,856 bacaan 23 Ulasan

Oleh : azrina manshor hafriz Terkebil-kebil aku bangun. Menggosok mata yang sedikit silau dengan lampu tidur yang agak terang di dinding bilik. Telefon bimbitku capai dengan sepentas mungkin alarm telefon yang mendendangkan lagu Simbiosis nyanyian Ella... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Anugerah yang Terindah

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

14,256 bacaan 26 Ulasan

Oleh : sWeEt_sPy Dushh!!3 biji buku terlepas dari tanganku!!!!eh comel anak aku jatuh…!!oppss!!aku menampar mulutku..nasib baik takde orang dengar aku melatah.Kalau la orang tahu,takmau makcik-makcik menantukan aku.Tengok luaran da ada gaya ustazah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Maafkan Min!

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

4,745 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Maya Noi ” Awak ni, suka sangat cakap takde masa! Kita semua ni sama je okay. Masing-masing dalam hidup ada 24jam! Apa lah sangat setakat kerja awak tu?”, marah betul aku kat anak orang ni. Nasib baik la boleh kawal lagi. Fuhhhh. “Iyee,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rumah No.13

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

10,847 bacaan 31 Ulasan

Oleh : EIQ ERRY Prolog Sebuah rumah usang yang ditinggalkan sejak 13 tahun yang lalu. Kedudukan rumah tersebut agak terpinggir dari kesibukan kota. Dinding rumah tersebut diperbuat daripada batu dan lantainya dilapik dengan mozek bercorak motif kebungaan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : BE mine!

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

17,913 bacaan 10 Ulasan

Oleh : MIYAZAKI ELISYA Kelihatan seorang gadis melangkah perlahan masuk ke dalam kamar tidur seseorang. Jam loceng ditangannya dipegang erat. Ada satu misi yang perlu dijalankan olehnya pada pagi yang hening itu. Jam loceng tadi disetkan supaya berbunyi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Berikan Aku Cinta

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

12,618 bacaan 20 Ulasan

Oleh : ORKID PUTIH Dup dap dup dap dup dap dup dap dup dap (berapa banyak dup dap daa). Gadis itu lengkap berpakaian seragam sekolah berdiri di depan lelaki pujaannya. Beza umur mereka hanya setahun. Gadis itu pelajar tingkatan 4 dan lelaki itu pula... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 57 of 269« Pertama...1020...56575859...7080...Akhir »