Cerpen : Sebelah Jiwaku Pergi

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

15,045 bacaan 63 Ulasan

Oleh : Ezza Mysara / s@r@ sassy gurlz Pandangan mata mula terasa berbalam-balam apabila matanya mula menangkap sinaran cahaya yang silau. Cepat-cepat ditutup kelopak matanya. Bagaikan sudah lama mata itu menghadap kegelapan. Namun tetap digagahkan juga... [Teruskan bacaan]

Cerpen : With This Wedding Dress, Will You Marry Me?

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

25,964 bacaan 25 Ulasan

Oleh : Iera Izam “ WHAT?!!!” Najwa sudah terjerit dibuatnya. Terkebil – kebil dia memandang kawannya yang seorang itu. Biar betul minah ni! “Eh chop! Kejap! Kau cakap kau nak kahwin dengan Aiman tu? Kau biar betul Amni ooi! Jangan buat lawak dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Ubat Gigi Darlie

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

17,754 bacaan 42 Ulasan

Oleh : Dreamy Queen Tombol pintu dipulas dari luar. Sofea yang leka mengecat kuku kaki terhenti seketika memerhatikan Adriana yang menapak masuk dengan langkah longlai, berwajah muram. Beg tangan Leather Rory Satchel jenama Coach di letak atas meja kaca... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mahar

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

18,003 bacaan 23 Ulasan

Oleh : Ana Sofiya 1 Datuk Akil memandang wajah isterinya, Datin Azwa tepat-tepat. Kepalanya terangguk-angguk, menjawab tanda tanya yang tertera jelas. “Teruk ke?” Sebaik rasa terkejut Datin Azwa hilang, soalan itu terpacul keluar. Muka suami... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cintaku Tertinggal Di Gunung Kinabalu

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

10,078 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Org Ganu “Sayang..” Suamiku, Rizal Hakimi menegurku sambil merangkul erat pinggangku. “ Ye abang…,” sahutku lembut sambil tersenyum. “ Thanks very much…” Ucapnya sekadar berbisik di telingaku. “ Thanks sebab?” “ Sebab sudi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lelaki Kuat Blushing!

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

28,495 bacaan 97 Ulasan

Oleh : anabella “Luna,jom pergi KFC,lunch.Petang karang kita dah takde kelas.Aku laparlah.” Amir merengek kecil seraya mengusap-usap perutnya sebaik saja keluar dari kelas Mikrobiologi. “Aku takde duitlah nak makan dekat KFC.Mahal.” Aku berkata... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Abang Teksi

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

14,032 bacaan 24 Ulasan

Oleh : Isma Adeliya Balqis berjalan dengan pantas. Hatinya sakit. Rasa sedih dan marah bersatu. Sedih kerana orang yang dicintai selama tiga tahun rupa-rupanya tidak jujur dan setia kepadanya. Marah kerana selama ini dia tidak sedar dirinya telah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jujur, Aku Masih Cinta

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

19,129 bacaan 26 Ulasan

Oleh : Syu Ariani Setiap langkahnya keluar dari balai ketibaan itu penuh dengan keyakinan. Baru dua tahun dia tidak pulang ke kota metropolitan ini tetapi dia sudah terlalu merindui tempat ini. Inilah tempat lahirnya, tempat yang telah menyaksikan bangun... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Anugerah Dari-Mu

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

11,216 bacaan 11 Ulasan

Oleh : PRINCESS LARA kepala kami berlaga. “Auwwwww“..aku mengaduh kesakitan sambil menggosok-gosok dahiku,begitu juga dengan si dia. Kami tergamam. Mengimbau peristiwa tiga tahun dahulu. ******* “Ape ni main langgar-langgar ? jalan xpakai mata... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Derita

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

7,082 bacaan 3 Ulasan

Oleh : mujahidah.alqudsz Segalanya terasa kelam. Zulmat. Jiwanya terasa kosong. Perlahan-lahan kata-katanya tadi itu terngiang-ngiang di telinganya… “Ini perjuanganku,sahabat. Aku tak mampu mengangkat senjata menolong mereka di sana, jadi biarlah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Janji Temu Jodoh

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

18,074 bacaan 24 Ulasan

Oleh : KIR@ LEE Penat sungguh hari ini bekerja. Tapi memandangkan ini kerja yang ku pilih, aku harus juga menjalankannya. Tugas sebagai seorang pendidik ni bukannya senang. Kalau tak kuat semangat, boleh jadi stress tau. Aku ni dah nak masuk umur 29 tahun.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Serpihan Masa Kita

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

6,639 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Virtual Writer 3915 A.D Basch mendongak merenung jauh ke arah langit yang kelihatan oren kemerahan seperti warna rekahan senja itu. Angin pagi itu terasa kering dan dingin. Entah berapa lama lagi masa yang tinggal untuk mereka tinggal di planet... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Adiwira Pilihanku

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

7,869 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Melati Shafika MATA aku tertancap pada sebuah buku latihan yang terletak di atas meja aku. Buku Matematik aku yang hilang semalam tiba-tiba sudah berada di atas meja aku. Buku itu aku capai dan belek. “Apasal buku aku ni lembap?” Kena hujan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lontaran Balbolat 31

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

6,410 bacaan 8 Ulasan

Oleh : POCETAIB Cit, cit, cit!! Kedengaran bunyi cengkerik dari sudut pokok bunga itu. Kadang-kadang melihat sepasang kumbang berterbangan sambil menyunting bunga melor yang tersergam indah di halaman sedikit sebanyak memberiku inspirasi di waktu hening... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cemburu Jadi Cinta

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

48,343 bacaan 36 Ulasan

Oleh : NurSya Sepasang suami isteri kini hidup dalam kepura-puraan selama sebulan. Ini semua kerana seorang insan. Kerana seorang nenek. Kerana seorang nenek yang mereka berdua sayangi, mereka tunaikan segala permintaannya. Apa jua. Langsung tidak dibantah.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sumpahan Cinta

8 February 2013  
Kategori: Cerpen

13,270 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Sirrun Abdullah Malam tadi hujan membasahi bumi. Mengharapkan hari ini akan menjadi seperti hari-hari sebelumnya, Nadira melangkahkan kaki kanannya melepasi pintu pagar sekolah baru. Hatinya berdetak-detak. Kata orang, sekolah ni keras bukan sebab... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ku Ukir Pelangi Untukmu

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

31,987 bacaan 69 Ulasan

Oleh : FAIZAH FYN 18 tahun yang lalu, Dapat dirasakan dadanya berdetak laju. Mana taknya hari ini adalah hari pertama dia akan mengajar di tadika itu. Mampukah dia yang tidak mempunyai kelulusan dalam bidang pendidikan awal kanak-kanak itu untuk mengajar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Once In A Snowie Day…

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

21,301 bacaan 35 Ulasan

Oleh : sunako_chan PROLOG Aroma hot chocolate menusuk ke rongga. Lantas, Eenie mengacau marshmallow yang hampir cair di dalam mug. Hmm..Heaven! Perlahan-lahan dia menghirup coklat panas itu.Mata menala ke luar tingkap.Salji mula menutupi bumi.Lampu-lampu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Muzik Cinta Kita

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

24,550 bacaan 42 Ulasan

Oleh : zzatirahamkar ***** “Nadrah… Azriq,” panggil Dato Ihsan cukup perlahan. Dia tidak berdaya untuk berkomunikasi seperti biasa,dadanya yang sakit dipegang berkali-kali, dia rasa macam ada satu beban berat yang menghempap dadanya tika itu.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Biarkan Ia Pergi

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

24,006 bacaan 28 Ulasan

Oleh : nurwateeqa Laila Safiya menghempaskan pintu biliknya, terus berdentum kuat. Tubuhnya kemudian dihempaskan ke atas katil. Tudung yang masih di kepala, dicabutnya kasar lalu terus dilempar tepat mengenai pintu yang telah terbuka dari luar. “Dah... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 57 of 283« Pertama...1020...56575859...7080...Akhir »