Cerpen : Melastik Bintang

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : CYDA YUSOF “Kau rasa, dunia ni adil ke?” soal Kay kuat. Pertanyaan itu dilontar kepada Vee yang sedang memfokuskan pandangannya kepada gerakan air di Sungai Klang itu. Vee mendegus. “Adil dari persepsi apa yang kau mahu tahu?” Kay... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Untukku

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : QASEH NABILAH IDRIS AKU menenggadah pandangan ke langit. Menghayati keindahan ciptaan Tuhan. Kelihatan sekawan burung terbang bebas di dada langit mencari secicip rezeki. Bunyi deruan ombak memberikan ketenangan kepada diriku. Di tambah dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Masih Ada

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Auni Aku menggeliat sambil menguap. Jam loceng di sebelahku menunjukkan pukul 6 pagi. Seperti biasa dengan amat mengantuk aku mencapai tualaku untuk mandi. Mana tak nye, semalam aku baca novel sampai pukul 12 tengah malam, tak henti-henti. Aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Carnation

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Namy Aku memandang tasik di hadapanku setelah penat berjoging. “Cantik jugak tasik ni, ermm… dapat joging sekali sekala pun bagus. Bersorak-sorak otot, saraf dan segala sendi aku ni.” Aku memandang sekeliling, tiba-tiba aku ternampak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Barakah Cinta

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : 18teen Hidup di dunia ni memang kena ada matlamat. Aku harus bangkit! Bangkit dari zaman kejatuhan ini. Aku mesti menjadi orang yang ada cita-cita! Buk! Bantal dilempar tepat kena pada mukaku. Spoil mood betul! “Woi!” Berdekah-dekah ketawa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Oh, Abang Sasaku!

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : nurwateeqa “Saya nak kuruskan badan.” “Hah? Payah ni dik…” Lelaki itu masih tergelak-gelak. “Kenapa pulak?” “Uish… abang tengok adik ni, lemak tepu banyak.” Sarah terus menghentak kepala lelaki berkumis nipis itu dengan tangannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Milikmu

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh :Sara Diana BUTIRAN PERIBADI NAMA: NORSHAZANA ABD. TALIB NAMA PENA: SHAZA TALIB NO TELEFON: 0123078475 ALAMAT : NO 55 JALAN IKHLAS, BANDAR TUN RAZAK, 56000, CHERAS KUALA LUMPUR TAJUK CERPEN : MILIKMU UNTUK: MINGGUAN WANITA MILIKMU “Maafkan I,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lupakan

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Asuka Farihah “Woi! Berangan!” Huda terkujat. Matanya terkebil-kebil. Terus dia berpaling ke arah suara tersebut. “Apa woi, woi? Mana salam kau?” Huda terus membiarkan dia duduk di sisi. Masing-masing menghadap tasik. Hujung mata Huda... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bintang Hatiku

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Alisya Syafina “Saya sudi..” Dengan selamba lamaran lelaki yang baru sahaja dikenali sebulan yang lepas diterima tanpa ragu. Siapa cakap dia sudi sebenarnya? Mungkin mulut kata sudi tetapi hati? Ah,dia serabut sendiri! Dia tahu dia salah tetapi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : ‘Abang’

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : hana sakura “Hannah,you pernah bercinta?” Terpana sebentar Hannah mendengar soalan cepumas daripada kawannya yang seorang itu.Jenny tersengih menunggu jawapannya dengan muka ala-ala comelnya itu. “Hannah.Cepatlah.You pernah bercinta,tak?” “Sekejap.Awak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Second Hero

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Suha Fasihah Nur Hakimah memainkan lagu ‘We Are Never Ever Getting Back Together’ nyanyian Taylor Swift dengan kuat. Tidak cukup dengan itu, dia turut menyumbangkan suaranya yang sedikit lagi akan masuk kategori sumbang itu dengan bersungguh-sungguh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Kita Ibarat… Bunga & Gula-gula Kapas

27 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : s7eo “Delivery for you, Miss…” “Thanks.” Selesai Kyra tandatangan, pemuda bertopi itu terus minta diri dan berlalu pergi. Kyra renung sekuntum bunga ros dan bungkusan gula-gula kapas bentuk hati. Setiap minggu, setiap hari Sabtu,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Nota Cinta Lama

13 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Arisa Aleya Keriuhan memenuhi segenap pelusuk halaman rumah banglo dua tingkat. Suara kanak-kanak menjerit dan tertawa mengamatkan suasana. Seorang wanita berbaju kurung biru laut tersenyum memandang tiga orang kanak-kanak itu bermain. Salah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Cinta Padamu

13 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Salsabeel AKU CINTA PADAMU “CINTA adalah anugerah Allah, salah satu perasaan yang baik dalam hati manusia. Mencintai adalah merasakan bahawa yang kita cinta itu seolah-olah sempurna, kerana kekuatan cinta mampu membuatkan kita menerima dan memaafkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tulus Kasih Marissa

13 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Charming Darlinna Langit malam yang terang dengan cahaya bulan nampak begitu indah. Bintang-bintang yang berkerlipan di dada langit menambah pesona pada jiwa. Betapa hebat kuasa yang menciptakan semua ini. Bulan dan bintang yang bergantungan di... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Miss Inspector Love

13 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Al-Ridzuan Rashin Mata awak menceritakan segalanya tentang “akan” diri kita… Setiap, insan yang melalui peralihan dari alam remaja ke dewasa pasti mengalami kisah pencarian cinta yang menarik. Semua jejaka ingin memiliki sekuntum bunga... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lelakikah Aku?

13 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : myn famieza Telefon bimbit S4 aku yang diletakkan di atas dashboard kereta Satria Neo berdering mengeluarkan lagu Hanya Aku nyanyian Hyper-Act. Jiwang tak aku? Aku suka dengan lirik lagu ni. Tertera di skrin S4 aku nama insan yang paling aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Meniti Titian ke Taman Syurga

13 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : man_pit97 Dingin seindah syahdu di keheningan pagi,beburung berkicau, menyegarkan setiap insan yang menikmati dan menghargai nikmat yang dikurniakan Ar-Rahman ini. Meskipun begitu, agak sukar bagi Khairi meninggalkan tempat istirehatnya. Selimut... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia, Pilihan Atuk

13 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : AYADAYANA IZZAT IMRAN menyanyi kecil di kamar biliknya. Hatinya berbunga riang. Entah apa yang membuat hati dia gembira ketika itu. Dia membaling kain tuala berwarna hijau lumut yang basah ke dalam bakul laundry. Dia memerhati pantulan wajahnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hanya Satu Nama

13 January 2014  
Kategori: Cerpen

Oleh : Fitrah Ekami Syoknya kalau hujung minggu nie aku aku dapat keluar ‘jejalan’ tapi malangnya aku tak de teman. “Nak harapkan Sofea memang tak la kan, busy dengan ‘si tunang tersayang’ .Arghhhh, pleaselah. Entah kemana berdatingnya entah.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 57 of 315« Pertama...1020...56575859...7080...Akhir »