Cerpen : Rahsia Jodoh

25 February 2013  
Kategori: Cerpen

15,046 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Dairich Mirrich Selepas waktu makan malam, satu keluarga duduk di ruang tamu itu. Aku yang tiada kaitan dengan perbincangan antara abah dan kakak waktu itu hanya memerhati. Ibu juga hanya melihat tanpa menyampuk. Wajah kakak tika itu menyatakan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terima Kasih Sarjan Chokia!

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

21,677 bacaan 60 Ulasan

Oleh : Iman Awin ‘Tok tok’ Cermin tingkap kereta Myvi Extreme warna kuning milikku diketuk. Aku menurunkan cermin tingkap keretaku. Dalam hati, tertanya-tanya juga, apakah kesalahan yang telah aku lakukan? Sebelum meletakkan kenderaan di situ, aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : DahliaHadif

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

30,126 bacaan 120 Ulasan

Oleh : TuanTanah “Kak Long, Lili nak kahwin boleh?” “ouchhh!!” Meleleh darah di jari tengah Kak Long. “Kak Long!” Cepat-cepat tangan Kak Long ditarik ke sinki. Paip dibuka. “Apa Kak Long ni. Orang baru cakap nak kawin, pegi potong jari sendiri... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Cinta Pertama dan Terakhir

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

40,880 bacaan 75 Ulasan

Oleh : AinaLisa Dia menyeka air mata yang luruh di pipinya tanpa henti.Kenapa begini pengakhiran cintanya? Dan yang paling penting adalah hidupnya. “Aku terima nikahnya Nur Sidratul Muntaha binti Shahid Khaidir dengan mas kahwinnya RM300 tunai,”suara... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Belum Jodoh Kita

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

15,112 bacaan 26 Ulasan

Oleh : afa erani Aku memandang ke luar tingkap. Merenung masa depan katanya. Sesekali pandangan dihalakan ke arah skrin komputer riba. Aku rindukan saat-saat yang tertancap di skrin itu. Majlis graduasi yang menghimpunkan sahabat yang hampir setahun terpisah.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Bertaut Kembali

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

16,707 bacaan 27 Ulasan

Oleh : Ayunna Harraz “Tuan, Dato Asri ada call tadi. Meeting di Putrajaya tu dipaksa dibatalkan. Anak dia sakit. Demam panas. Sekarang Dato ada di hospital.” Lembut suara setiausahanya memecah gegendang telinganya. Seayu dan selembut orangnya,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Khabar Ayah

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

5,507 bacaan 12 Ulasan

Oleh : anfanisha “Adik,mari sini..lambai abang tu.. dia dah nak balik Perak tu,sesekali je abang balik .. .” Panggil ibunya mesra. Ria keluar untuk melambai abangnya Aru. ..tapi.. . lambaiannya tidak berbalas. Aru hanya melihat lambaian Ria dan memalingkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Aku II

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

13,031 bacaan 32 Ulasan

Oleh : Sity Ha Sim “Sayang, sedarlah. Berapa lama lagi Sayang nak terus tidur.” Hakim seakan merayu. Sayu sekali. Sejak aku koma buat kali kedua, Hakim sentiasa berada disisi aku. Adakalanya jika Hakim tidak bertugas, Hakim akan bermalam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rahsia Hati

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

12,665 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Syaz Azman Selamat membaca kepada semua… Harap suka dengan cerpen yang tak seberapa ini… “Ni Iskandarkan?” sudah sepuluh kali Wida Mardiah menebaknya. Naik lenguh mulutnya bertanya. “Ni siapa ya?” soal Iskandar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Segalanya Ku Terima

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

19,280 bacaan 28 Ulasan

Oleh : Fieza Jam menunjukkan pukul 2 petang. Suasana dewan kuliah mula penuh dengan pelajar-pelajar tahun 4 jurusan kejuruteraan elektronik. Ain Sofea, Hana, Fara dan Damia mengambil tempat di bahagian belakang yang sememangnya menjadi ‘port’ mereka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ku Cari Damai Di Hati

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

9,754 bacaan 5 Ulasan

Oleh : NURCAHAYA MOHAMED TALIP ‘Shahira’ Sepotong nama yang sentiasa menjadi sebutan dan bualan pelajar serta guru-guru di kolej. Mengapa tidak? Dia bukan sahaja seorang pelajar yang pintar, aktif, mudah bergaul dan tidak kurang pula memiliki... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cintaku KeranaNya

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

10,625 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Nurul Syafiqa “Kita putus..,”. “What? Kenapa you tiba-tiba minta putus ni? You dah jumpa jantan lain ke apa?”.Lantang suara Hakimi mengherdik aku. Aku dah agak, dia mesti akan mempersoalkan hal ini. Selama ini hubungan kami tak pernah ada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Meniti Suria

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

8,376 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Teana Teanut PANGGG… Satu tamparan hebat menyentuh pipi mulus milik Puan Zubaidah. Setiap hari sepak terajang yang menjadi makanan hidangan kepada Puan Zubaidah. Herdikan dan makian sudah lali di telinga Puan Zubaidah. Bukan tidak pernah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sweetnya Jodoh!

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

33,466 bacaan 46 Ulasan

Oleh : Snow Sakura “Awak! Tunggu saya!!” Tergesa-gesa Awliya berlari mengejar seseorang di depannya. Alamak, ada longkang lah. Hiyark! Dengan gigih Awliya melompat dan melangkah longkang yang agak besar di depannya. Apa? Ingat dia tak boleh langkah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Temukan Aku Redha Illahi

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

8,025 bacaan 13 Ulasan

Oleh : faizsyahiran “Mama.. kenapa mama dah nak tidur ni.Mama dah janji nak baca buku cerita untuk Adib kan?”.”Mama,bangunlah.Mama tipu! Mama jahat!”Jeritan demi jeritan kedengaran di tengah-tengah ruang tamu rumah sehingga para tetamu yang berkunjung... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lamaran Sebuah Perkahwinan

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

31,466 bacaan 37 Ulasan

Oleh : fila Download the original attachment Azah mundar mandir dalam bilik. Sekejap ke kanan, sekejap ke kiri. Sekejap duduk, sekejap berdiri. Keadaan bilik yang berhias indah nyata tak dapat mententeramkan hatinya. Hantaran yang digubah pelbagai bentuk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Itu Rahsia Allah

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

13,367 bacaan 9 Ulasan

Oleh : bintuzaini “Alin, ko jujur dengan aku. Kau ada pakwe sebelum ni kan?” Aku terdiam. Mengangguk kepala perlahan. Ku memandang Zahril. Tepat ke matanya. Ya, nampak kecewa. Aku tahu. Maafkan aku. “Aril! Aku nak bagitahu kau tapi aku…” “Tapi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia, Pilot Kapal Terbang Kertas

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

18,308 bacaan 25 Ulasan

Oleh : FAIZAH FYN Dari tadi dia keluar masuk rumah. Masuk kali ni dah lima kali rasanya dia keluar. Bukan ada apa sangat nak di tengoknya dekat luar tu. Saja mengintai rumah jiran depan yang hanya tujuh langkah dah boleh sampai depan pagar tuan rumah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kalau Itu Sudah Jodohnya…

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

20,380 bacaan 7 Ulasan

Oleh : amdiera noor “Macam mana Anis …kamu dah fikirkan ke tentang hajat Mak Yam tu…Ibu bukan apa Anis, tenang sikit ibu kat kampung ni kalau dah ada orang yang akan tengok-tengokkan kamu…sekarang ni macam-macam perkara berlaku dalam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Si Gila Komputer

17 February 2013  
Kategori: Cerpen

18,328 bacaan 34 Ulasan

Oleh : Dya Ezlia “Kau suka aku kan?” Tersentak aku mendengar pertanyaan itu. Perlahan-perlahan aku dongakkan kepala untuk melihat wajah empunya suara. “Amirul?” “Kau suka aku kan?” sekali lagi dia mengulang soalannya. “Mestilah aku suka.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 57 of 285« Pertama...1020...56575859...7080...Akhir »