Cerpen : Abang Adik Atau Abang Sayang?

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

22,776 bacaan 23 Ulasan

Oleh : azrina manshor hafriz Terkebil-kebil aku bangun. Menggosok mata yang sedikit silau dengan lampu tidur yang agak terang di dinding bilik. Telefon bimbitku capai dengan sepentas mungkin alarm telefon yang mendendangkan lagu Simbiosis nyanyian Ella... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Anugerah yang Terindah

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

14,207 bacaan 26 Ulasan

Oleh : sWeEt_sPy Dushh!!3 biji buku terlepas dari tanganku!!!!eh comel anak aku jatuh…!!oppss!!aku menampar mulutku..nasib baik takde orang dengar aku melatah.Kalau la orang tahu,takmau makcik-makcik menantukan aku.Tengok luaran da ada gaya ustazah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Maafkan Min!

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

4,743 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Maya Noi ” Awak ni, suka sangat cakap takde masa! Kita semua ni sama je okay. Masing-masing dalam hidup ada 24jam! Apa lah sangat setakat kerja awak tu?”, marah betul aku kat anak orang ni. Nasib baik la boleh kawal lagi. Fuhhhh. “Iyee,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rumah No.13

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

10,766 bacaan 31 Ulasan

Oleh : EIQ ERRY Prolog Sebuah rumah usang yang ditinggalkan sejak 13 tahun yang lalu. Kedudukan rumah tersebut agak terpinggir dari kesibukan kota. Dinding rumah tersebut diperbuat daripada batu dan lantainya dilapik dengan mozek bercorak motif kebungaan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : BE mine!

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

17,875 bacaan 10 Ulasan

Oleh : MIYAZAKI ELISYA Kelihatan seorang gadis melangkah perlahan masuk ke dalam kamar tidur seseorang. Jam loceng ditangannya dipegang erat. Ada satu misi yang perlu dijalankan olehnya pada pagi yang hening itu. Jam loceng tadi disetkan supaya berbunyi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Berikan Aku Cinta

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

12,507 bacaan 20 Ulasan

Oleh : ORKID PUTIH Dup dap dup dap dup dap dup dap dup dap (berapa banyak dup dap daa). Gadis itu lengkap berpakaian seragam sekolah berdiri di depan lelaki pujaannya. Beza umur mereka hanya setahun. Gadis itu pelajar tingkatan 4 dan lelaki itu pula... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hadiah Terakhir

30 September 2012  
Kategori: Cerpen

5,358 bacaan 8 Ulasan

Oleh : nur ifah ina Mataku terpandang akan sebuah hadiah yang berbalut kemas bercorak bunga-bungaan terselit di celah beg sekolah aku antara dinding makmal. Hatiku terdetik hairan bagaimana hadiah itu boleh ada di celah beg galas aku. Lalu, tanganku terus... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Usia

24 September 2012  
Kategori: Cerpen

10,202 bacaan 21 Ulasan

Oleh : kak que. KAU kejam Zahid! Sanggup kau mendustai cinta kita. Apa tidak cukup lagikah kesetian dan kasih saying yang aku paparkan pada kau. Begitu tega kau menuduhku tidak setia sedangkan engkau yang tidak setia dalam berkasih. Buktinya kau juga... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta itu indah

24 September 2012  
Kategori: Cerpen

23,844 bacaan 58 Ulasan

Oleh : Hazzra sophea 2 JANUARI 2011 Setelah lima tahun meninggalkan Malaysia,akhirnya aku pulang daripada Perth,Australia.Lima tahun juga aku memutuskan semua perhubungan dan membawa diri ke sana.Sedangkan dua bulan boleh mengubah semuanya,apa yang sudah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mendung Tak Beerti Hujan

24 September 2012  
Kategori: Cerpen

18,283 bacaan 40 Ulasan

Oleh : Rehan Makhtar TANAH perkuburan ini sepi. Heningnya pagi menambahkan remuk dihati. Kicauan burung-burung yang memuji keagungan Ilahi bagaikan mengalu-alukan kehadiran kami. Hadir menziarah pusara ayah dan bonda yang boleh jadi untuk yang terakhir... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Siluet Cinta

24 September 2012  
Kategori: Cerpen

13,810 bacaan 39 Ulasan

Oleh : Melati Shafika CINCIN yang tersarung di jari manisnya itu ditenung. Cincin itu direka sepasang. Masing-masing dengan bentuk sebelah hati, kalau cincin itu bertemu dengan pasangannya ia akan bercantum menjadi satu hati. Cantik. Dhea mengeluh. Kalau... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Buat Sahabatku…

24 September 2012  
Kategori: Cerpen

4,377 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Afifah Akmal Atiqah perlahan-lahan membuka tingkap bilik tidurnya, cahaya mentari pagi yang bersinar terang menyimbah wajahnya, menyerlahkan keayuan gadis berkulit cerah itu. Sinaran mentari pagi itu amat menyenangi hatinya, menghilangkan kepenatan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Dia Mohd Saharuddin

24 September 2012  
Kategori: Cerpen

6,596 bacaan 6 Ulasan

Oleh : REA LARRA Hari ini Zalia nekad memecah masuk ke pejabat Kawal selia Padi dan Beras itu lagi. Walaupun telah dihalau berkali-kali oleh bos pejabat itu, Zalia masih tegar mahu ke situ. Kenapa? DIN – Gayanya sungguh mempersonakan sehingga saban... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Aku Dan Dia

24 September 2012  
Kategori: Cerpen

7,887 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Anna Adiani “Lisya dah nekad ke nak pergi ke Kelantan?” soal Azwan sambil anak matanya memandang tepat ke mata Alisya. Gadis itu hanya mengangguk perlahan. Azwan mendengus kecil. Dia melemparkan pandangannya ke arah laut yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dialah Aaron Aziz Aku

24 September 2012  
Kategori: Cerpen

16,055 bacaan 26 Ulasan

Oleh : Ainaa Azlan hai! saya nak ucapkan terima kasih banyak-banyak kepada yang sudi baca dan komen cerpen Isteriku Raina Elisya. cerpen ni lebih panjang daripada IRE n maybe membosankan kut? Haaa, tu korang kena baca dulu lah kalau nak tahu best ke tidak.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Itu Ada

24 September 2012  
Kategori: Cerpen

8,605 bacaan 5 Ulasan

Oleh : nurwateeqa Cerita ni sambungan Cerpen Cinta Skodeng. harap memuaskan hati korang semua Syafiqah menghempas badan ke atas katil. Tudung yang masih membaluti kepalanya, dicabut dengan kasar. Kak Farina yang sedari tadi di meja belajar hanya memerhati... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Kawan, Tapi Kahwin

24 September 2012  
Kategori: Cerpen

34,845 bacaan 43 Ulasan

Oleh : Cik Owl “Apa salah aku sampai macam ni kau layan?” Dia meraup muka. Wajahnya di hadapan langsung tidak dipandang. Sungguh kejam dia merobek hati ini. Kalaupun tiada perasaan sayang janganlah aku dilayan sedemikan rupa. Aku juga macam gadis... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hadirnya Sebuah Cinta

24 September 2012  
Kategori: Cerpen

7,134 bacaan 16 Ulasan

Oleh : hana kasim Malam yang indah menenangkan jiwa, bintang-bintang yang berkelipan di awan dan cahaya bulan yang menerangi alam semesta cukup memberi ketenteraman buat seorang gadis.Dia hanya berdiri di jendela menghadap pantai .Ombak yang menampar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dua Hati Jadi Satu

24 September 2012  
Kategori: Cerpen

7,356 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Effa Yasisma MUSIM LURUH mulai menutup tirai, untuk mempersilakan kehadiran musim salji. Di tepi jendela, aku sekadar menongkat dagu sambil menyaksikan Kota London yang sudahpun bertukar rupa, dari warna kekuningan daun-daun yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Samperit Untuk Juliana

24 September 2012  
Kategori: Cerpen

4,447 bacaan 3 Ulasan

Oleh : NIZAMI “I’m homesick!” Juliana mengemaskinikan statusnya di Skype. Kemudian, dia melihat senarai rakan-rakannya di bahagian contacts yang bertanda button hijau. Button hijau disebelah nama menandakan rakan-rakan Juliana yang available. Juliana... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 57 of 268« Pertama...1020...56575859...7080...Akhir »