Cerpen : Budu oh Budu

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

18,795 bacaan 29 Ulasan

Oleh : Nurrizzwana Cik Zull “abang, nanti da abis belajar masuk minang saya tau? Saya tunggu” Farhan tersentak. Hampir terputus getah yang sedang dipegangnya untuk mengikat plastik air. Kawan kawannya sudah bersorak semua apabila menyaksikan satu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lamaran Kali Kedua

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

20,795 bacaan 32 Ulasan

Oleh : aku_dia / Hannah Dhaniyah Laju aku berjalan ke arah kelas 5S1. Peluh yang mengalir di dahi dilap kasar dengan tangan. Huh! Sudahlah terlambat, kena sound lagi dengan Pak Ali pengawas pendek tu dekat pintu pagar. Cikgu Hassan yang memang guru disiplin... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Persahabatan dan Aku

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

13,082 bacaan 13 Ulasan

Oleh : E.A Bandaraya Kuching agak sibuk pada malamnya lagi-lagi di Satok. Pusat bandar lebih kurang lima minit menggunakan kenderaan. Meriah dengan lampu jalan tambahan banyak gerai makan dan pusat membeli belah. Berlainan dengan aku tujuan utama aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Benci Vs Cinta

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

30,515 bacaan 12 Ulasan

Oleh : ILYA MADINA Kata orang, jangan kita membenci seseorang sehingga kita tidak nampak kebaikannya…dan jangan kita suka seseorang sehingga kita tidak nampak keburukannya. Emm..aku memang setuju seratus peratus ayat ini. Kerana apa? Mungkin kerana…itu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Oh My Hubby!

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

46,528 bacaan 63 Ulasan

Oleh : NOORAIHAS Hai, nama aku Kamariah. Semua orang panggil aku Kay! Aku ni nak kata lemah lembut dan sopan tu, takdelah sangat. Cukup-cukup je! Tak ganas macam budak lelaki dan tak lembik sangat macam budak perempuan. Pendek kata bukan stok-stok... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Antara Nescafe dan Kekasih

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

17,985 bacaan 19 Ulasan

Oleh : Iha Zaliza “Dah berapa kali aku pesan jangan minum Nescafe? Kau ni degil sangat kenapa?” Marah Fa’id kepada jantung hatinya, Fahmidah. “Aku minum sikit je la weh. Tak payah nak bising sangat, bukan aku minum benda haram pun.” Balas gadis... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Luahan Hati Seorang Ibu

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

8,871 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Domi Nisa “Bonda tak akan terima bini kau Tengku Hisham! Sampai mati pun bonda tak akan restu perkahwinan korang!” “Suka hati bondalah nak cakap apa? Sham tak peduli, Maria adalah isteri Sham! Selamanya pun akan menjadi isteri Sham! Biarpun... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Masih Menantimu

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

14,365 bacaan 18 Ulasan

Oleh : fatin hasan “HEY, dah dapat hadiah pun still monyok lagi ke?” soal Anne sambil melabuhkan punggungnya di sofa di sebelah Nia. Nia tidak menjawab. Pandangannya yang sedang dari tadi menatap Samsung Galaxy Note II juga tidak dialihkan. “Siapa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : 100 Cinta

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

19,453 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Ann Adryn Abdullah “Kenapa awak lambat?” tanya aku. Dalam hati cuma Allah sahaja yang tahu betapa membara rasa marahku ini. “Maaflah sayang. Tadi ada kerja. Kemudian, saya tertidur.” kata teman lelakiku. Aku terus menutup telefon bimbitku.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Si Pink

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

14,782 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Etan Fazleen ” Piahhhhhh .. ” Aku berpaling ke arah suara yang memanggil aku. ” Apa kau nak pinku ? ” sapa aku kepada seorang manusia yang agak lembut perwatakannya, aku sendiri tak tahu macam mana dia boleh menjadi kawan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tabahkanlah Hatiku, Ya Allah

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

22,795 bacaan 43 Ulasan

Oleh : Ainaa Azlan kembali lagi cerpen daripada saya, AinaaAzlan. hihi terimalah cerpen ketiga saya di p2u ini. ………… “Aku terima nikahnya Siti Sarah binti Mohamed dengan mas kahwinnya sebanyak 80 ringgit tunai.” Air mata yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mr. Pavlova

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

20,855 bacaan 23 Ulasan

Oleh : mia kaftiya “Zuhayra!” Aku berhenti melangkah, terasa-rasa macam ada orang memanggil nama aku. Aku pandang sekeliling tapi tak nampak sesiapa yang aku kenal pun. Ah, mungkin salah dengar kot. Aku kembali atur langkah menuju ke Pasaraya Carefour. Sempat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kun Fayakun

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

12,747 bacaan 26 Ulasan

Oleh : Ana Kay “Kantoi stalk facebook Farid!” Cepat-cepat aku menutup laptop. Cisss! “Wey Oji boleh terkeluar jantung aku tahu tak!” Oji dah mula ketawa terbahak-bahak. Entah bila la dia mengintip aku. Setahu aku tadi dia makan kat cafe. Tiba-tiba... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Sepasang Kasut

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

13,262 bacaan 20 Ulasan

Oleh : TintaMusafir Sha seorang gadis yang dilahirkan di sebuah dusun pergunungan yang sangat terpencil. Saban hari, kedua orangtua Sha membajak tanah kering.Sha juga mempunyai seorang adik lelaki,Khai,tiga tahun lebih muda daripadanya.Khai menyayangi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Penangan Cinta Meebo

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

10,206 bacaan 12 Ulasan

Oleh : aneesa nuraim Selesai menyiapkan laporan akhir projek, Aisyah melayari laman sembang. Sejak akhir-akhir ini, dia semakin ketagih melayari laman sembang. Mujurlah ketika zaman matrikulasi, ketagihan ini masih terkawal. Nasib baik, keputusan semester... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta beg Bangla

21 January 2013  
Kategori: Cerpen

13,059 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Lara Marissa ‘ Oit ! Buta ke? Tak nampak ada orang kat bawah ni ke?,’ jerit si Shah sebaik saja beg yang kira-kira bermuatan 1 tan menghempap kepalanya. Entah hape agaknya minah ni bawak la.Dah macam beg bangla je aku tengok. Orang perempuan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Gaun Merah Jambu

6 January 2013  
Kategori: Cerpen

38,096 bacaan 51 Ulasan

Oleh : CYDA YUSOF “ Cinta itu adalah apabila kita mencintai orang yang mencintai kita, “ “ Ye..” “ Cinta bukan bermakna kita harus terkorban dalam perasaan, cinta buat kita rasa di hargai, di sayangi,” “Betul,” “ Cinta bukan untuk satu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kubertemu Cinta Keranamu Al-Quran

6 January 2013  
Kategori: Cerpen

25,809 bacaan 55 Ulasan

Oleh : elizz “Azzalea, pastikan awak dapat cari pembaca doa dan pembaca Al-Quran! Saya nak awak cari pembaca Al-Quran yang baca dengan tajwid dan tartil yang betul. Saya tak nak awak cari sembarangan orang. Faham?!”. Ketegasan suara pengarah projek... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Sebenarnya Cinta

6 January 2013  
Kategori: Cerpen

37,118 bacaan 76 Ulasan

Oleh : Nurrul shuada Izzul Haq menekan kuat pedal brek Maserati Sportnya tiba – tiba. Tersandar tubuhnya di kerusi empuk itu akibat pemberhentian yang dibuat secara mengejut. Fuh, hampir – hampir betul aku tadi! Dia menghela nafas lega. Biji matanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Akan Kukejar Cintamu

6 January 2013  
Kategori: Cerpen

29,356 bacaan 37 Ulasan

Oleh : Asrar Maria berjalan perlahan. Berat rasanya membawa perut. Kandungangannya sudah menjangkau 7 bulan. Maria sarat dengan perut yang sangat besar. Manakan tidak, bayinya kembar. Kapal cruise yang dinaikinya terasa bergoyang-goyang. Maria berjalan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 57 of 282« Pertama...1020...56575859...7080...Akhir »