Cerpen : Poligon + Origami = Poligami

7 July 2014  
Kategori: Cerpen

18,002 bacaan 15 Ulasan

Oleh: S28 AKU mengarahkan punggungku bangun dari lantai yang beralaskan selimut Cuma pada malam itu. Malam yang dingin, cukup dingin biar pun penyaman udara sudah aku tutup. Waktu itu aku seharusnya menikmati “bulan madu”ku bersama Mira. Salah faham... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cukuplah

7 July 2014  
Kategori: Cerpen

13,650 bacaan 7 Ulasan

Oleh: nora wahid Syahila melajukan langkah kakinya cuba menyaingi lautan manusia yang baru sahaja turun dari LRT di hentian Masjid Jamek ini. Sesekali dia melihat jam di tangannya. Ada lebih kurang 7 minit lagi sebelum waktu pejabat bermula. Dia tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Isteriku Comel

7 July 2014  
Kategori: Cerpen

36,339 bacaan 38 Ulasan

Oleh: Lil’Fattie/strong> Aira berjalan pulang ke rumah dengan langkah lemah longlai. Beg yang disandangnya itu terasa berat dan dia berpeluh dengan jayanya setelah pulang dari perpustakaan. Perutnya kosong kerana duit belanjanya sudah habis. Aira... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Je Taime, Saranghae

7 July 2014  
Kategori: Cerpen

17,050 bacaan 16 Ulasan

Oleh: Kirah Farassya “Aisy, kau tahu tak kelas 5sc1 ada budak baru?” soal Medina yang nyata kecoh dengan kedatangan budak baru yang sudah mempunyai kelab peminat. “Agak-agaklah. Aku baru je datang sekolah hari ni. Eh, mana yang lain, ada present... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cheesy Mayo

7 July 2014  
Kategori: Cerpen

22,297 bacaan 29 Ulasan

Oleh: Ezzessaybee PART ONE “JAN…” Aku memandang ke arah mak yang tiba-tiba menolak sedikit bahu kiri aku tu. Aku yang sedang menatang par yang penuh dengan bunga plastik dan juga sepersalinan kain itu nyaris terpeleot apabila... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mr. Ner Kau Cintaku

13 June 2014  
Kategori: Cerpen

41,398 bacaan 29 Ulasan

Oleh: nurul nuqman MAS IDAYU merapikan diri di hadapan cermin. Dia menelek wajahnya beberapi kali. Lantas dia mencoleskan sedikit gincu bibir agar tampak lebih bermaya. Setelah itu, dia perhatikan pula baju yang membaluti tubuhnya. “ Cantik pun. Ayu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Make It Real

13 June 2014  
Kategori: Cerpen

45,610 bacaan 39 Ulasan

Oleh: arina wahyuni Ini karya cerpen kedua saya. harap terhibur… Riuh rendah suasana di luar studio itu sebaik sahaja seorang pemuda tampan berkaca mata hitam keluar daripada set pengambaran tersebut. “Aaa!!! Aqif!!!!” terjerit-jerit gadis-gadis... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Juruterbang Itu Pemain Catur

13 June 2014  
Kategori: Cerpen

35,029 bacaan 23 Ulasan

Oleh: Amizatul Najeha Sebuah lori bunga berhenti di hadapan rumah. Mardhiah yang sedang menyidai baju di tepi rumah sewanya yang dikongsi dengan dua orang lagi gadis terus melangkah ke arah seorang lelaki Cina yang terjengah-jengah. Mungkin dia tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Encik Abang Segak

13 June 2014  
Kategori: Cerpen

49,927 bacaan 93 Ulasan

Oleh: Syamnuriezmil Segak sungguh encik abang depan rumah aku tu. Setiap pagi, dia akan keluar rumah dengan kot hitamnya di tangan. Baju kemeja itu, kalau berwarna ungu cair, tali leher mesti warna ungu pekat. Kontra. Warna yang dipilih, semua warna-warna... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saranghaeyo!

13 June 2014  
Kategori: Cerpen

24,684 bacaan 40 Ulasan

Oleh: Yaya ******** Diyani meneguk air yang dipesannya.Matanya meliar mencari kelibat dua teman baiknya, Maria dan Khairul.Setelah itu jam di pergelangan tangannya dikerling. “Hesy,manalah dua orang manusia ni.Tak pernah nak datang awal…Asyik... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Virus Cinta Dia!

13 June 2014  
Kategori: Cerpen

27,510 bacaan 13 Ulasan

Oleh: Nakita Bunyi ketukan di luar semakin menggila. Kuat dan semakin kuat. Hujan yang turun dengan lebatnya di luar rumah langsung tidak menenggelamkan bunyi ketukan di luar rumah. Adam Fahri semakin baran. Dia lantas bangun dan menuju ke pintu. Mahu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Zahrin

13 June 2014  
Kategori: Cerpen

23,786 bacaan 98 Ulasan

Oleh: s7eo “Mak… Zahrin dah balik ni…” Tak berjawab. Zahrin jenguk dapur. Emak tersayang sedang duduk termenung di meja makan. “Mak..” Wanita dengan rambut yang masih basah itu angkat muka, memandangnya. Masih dengan wajah tanpa riak. “Mak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau, Aku & Dia

12 June 2014  
Kategori: Cerpen

19,317 bacaan 8 Ulasan

Oleh: iman nur “Assalamu’alaikum..” Suara di hujung sana meja. Automatik kepalanya terangkat daripada tab di atas meja, dengan salam dijawab perlahan. Terus pandangan jatuh ke lelaki yang sedang berdiri di depannya dengan senyum nipis. “Naqi,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Suci Sahara

12 June 2014  
Kategori: Cerpen

13,264 bacaan 8 Ulasan

Oleh: nurul shahiera mohd raihan Aku bagaikan orang yang terpenting dalam hidup kawan-kawan baikku.Segala masalah yang mereka hadapi,aku akan tanggungnya bersama.Kadang-kadang sampai sakit otak memikirkan jalan penyelesaiannya.Sekiranya kawan baikku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Drebar Tu….Abah Aku

12 June 2014  
Kategori: Cerpen

16,223 bacaan 52 Ulasan

Oleh: SMSA Drebar tu…Abah aku. “Busuk! Pak cik busuklah, cepat amek ni!”sambil membaling bungkusan hitam itu kepada abah. “Lori busuk..busuk!” “Woi x payahlah buang air kat sini,kotor” “Uwekk… busuknya!” Terdengar hingar bingar di... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dengki Cinta

12 June 2014  
Kategori: Cerpen

23,425 bacaan 25 Ulasan

Oleh: IsDA Dengki Cinta Keluhan penat dilepaskan sebaik sahaja kereta Toyota Camry emas milikku selamat sampai diperkarangan tempat letak kereta bawah tanah apartment mewah yang baru aku beli tidak sampai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Tak Percaya Cinta! 2

6 June 2014  
Kategori: Cerpen

23,902 bacaan 13 Ulasan

Oleh : hanna_raz Tit .. tit .. Tangan cepat menggagau gajet yang sentiasa setia di sebelah. 1 mesej diterima. Pad kekunci aku buka laju. “5 minit. Saudara-mara kita curi masa saya.” Aku tergelak kecil. Terasa lucu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Telekung Lusuh Mak

6 June 2014  
Kategori: Cerpen

10,952 bacaan 12 Ulasan

Oleh: Sofuan Saadon TELEKUNG LUSUH MAK Air mata di kelopak mata mak mula bergenang. Hanya menanti masa untuk menitis. Aku masih membatukan diri di hujung dinding ruang tamu rumah mak ini. Salahkah tindakan aku ini? Aku masih berteka-teki sendiri. Bagi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Be Mine?

6 June 2014  
Kategori: Cerpen

39,370 bacaan 40 Ulasan

Oleh: Nor Syima Be Mine? Aku lihat keadaan di sekeliling. Banyak pekerja yang sudah memulakan tugas. Tak kurang juga ada yang tengah melayan tetamu. Alhamdulillah! Setakat ini aku sangat berpuas hati. Tiada lagi masalah yang timbul. Syukur sangat. “... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Akhirnya Bahagia

6 June 2014  
Kategori: Cerpen

30,750 bacaan 14 Ulasan

Oleh: Eifa Rania “Doktor, ada emergency! Kat OT 1!” Dengan tergesa-gesa, Imran Hakimi menyarungkan gown pembedahan dan segera bergegas ke dewan pembedahan tanpa sempat menghabiskan suapan rotinya. Sejurus tiba di dewan bedah, kelihatan sebatang... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 6 of 276« Pertama...5678...2030...Akhir »