Cerpen : Ayusha Aufa

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

14,989 bacaan 13 Ulasan

Oleh: Izz Azam “Akak, bila akak nak kahwin? Hehe …,” tanya adiknya Nisa . Serta merta wajah Ayusha berubah. Lantas memandang ke arah Nisa. “Kau kalau sehari tak tanya soalan tu boleh? Kau saja nak sakitkan hati aku ke macam mana ?” jawab... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bila Takdir Berbisik

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

16,701 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Z.S *Biar bahteranya terumbang-ambing dilambung ombak, biar tidak tahu hala kemudinya, Namun sekali dia telah melafazkan akad, tetap hingga ke akhir di nakhodanya~ SAMSUNG S III miliknya menjerit minta di angkat. Terkocoh-kocoh Adella membuka tas... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencintaimu Hingga Ke Syurga

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

14,273 bacaan 18 Ulasan

Oleh: Roxalynne Pengumuman baru sahaja dibuat. Tren laju RapidKL daripada KLIA akan tiba di Putrajaya Sentral dalam masa lima minit lagi. Kelihatan seorang gadis berbaju kurung bercorak belang biru dan ungu beserta selendang pashmina labuh bercorak coral... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pinjamkan Aku Cinta

15 May 2014  
Kategori: Cerpen

19,032 bacaan 16 Ulasan

Oleh: CYDA YUSOF “Kau terima?” soal aku dengan mata terjegil. Sumpah aku terkejut. Dia angguk seraya mengiyakan semuanya. “Damn!” jawab aku spontan. Berkecai – kecai hati aku. Dia pandang aku. “Dah kau nak emo kenapa?”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Di Sisinya Ada Syurga Dan Neraka

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

37,369 bacaan 72 Ulasan

Oleh: Charming Darlinna Tepat jam 6 petang, kereta Myvi berwarna ungu milik Syazira menjalar masuk ke halaman rumah Mak Kiah. Baru saja dia membuka pintu, ibunya mendekatinya bersama senyuman manis. Sebaik saja menyalami ibu kesayangannya, dia membuang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Itu Pantas!

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

41,772 bacaan 24 Ulasan

Oleh: petalacintasuria ‘”Lambat balik,icha!” “Aaahh!!”jerit mulut kecil Alisa terkejut disapa ayahnya,En.Khairul. -Ya Allah ayah ni.Nasib baik tidak gugur jantung aku.Kalau tidak,ada juga kenduri arwah esok ni.Buat penat jalan terjengket-jengket... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Bertamu Satu Jam

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

27,205 bacaan 22 Ulasan

Oleh: NorShiemah CINTA BERTAMU SATU JAM Eisya mencapai mug dari tangan Ikhsan. Tanpa sebarang kata Ikhsan meninggalkan Eisya dengan keadaan terpinga-pinga. Tidak pernah Ikhsan masuk ke dalam pantry ni. Hari ni entah apa angin dia boleh pulak datang ke... [Teruskan bacaan]

Cerpen : My Crush My Husband

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

80,301 bacaan 70 Ulasan

Oleh: Syaf Asriqa “ Apa?! Pindah? Kenapa tiba-tiba je ni ibu? Ayah? Tak sampai dua tahun pun lagi kan Hara sekolah dekat sekolah perempuan tu? Hara tak nak la pindah dekat sekolah campur ni. Lagi-lagi sekolah apa nama? Ibu ngan ayah tak tahu ke pasal... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jawapan Terindah Dari Mu

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

19,603 bacaan 21 Ulasan

Oleh: Hawa Hassan “JAWAPAN TERINDAH DARI-MU” Kunikmati udara pagi ini. Subhanallah ! Begitu menyejukkan. Kuhela nafas panjang agar udara segar itu masuk ke dalam tubuhku, menjadi kekuatan rohani bagiku. Hm……segarnya! Dari jauh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cintai Aku..Kerana Aku Adalah Aku..

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

25,405 bacaan 21 Ulasan

Oleh: Syuhailah A Ghaib Cintai Aku..Kerana Aku Adalah Aku.. Sudah hampir 2 jam aku berada di kedai buku kegemaranku ini tapi masih juga belum dapat buku yang menjadi pilihan hati. Inilah hobiku bila ada masa lapang. Aku akan mengunjungi setiap kedai buku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hitungan Cinta

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

19,101 bacaan 12 Ulasan

Oleh: Iman Shakeera AININ merebahkan badannya diatas katil sambil mengeluh panjang. Siling putih direnung lama. Fikirannya kosong sekosong kosongnya. Otaknya seolah tak berfungsi. Bagai tak percaya dengan apa yang berlaku tadi. Tak! Semua ni hanya mimpi!... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kapal Terbang Kertas

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

18,846 bacaan 26 Ulasan

Oleh: Aida Ahmad [Sebelum kuliah bermula] “Oi! Hodoh, bagi aku pen tu . ” Lutfi minta pen itu, sehabis ‘ sopan ‘ yang boleh kepada gadis di sebelahnya, musuh merangkap kawan baiknya. “Aku hairanlah, kenapa si playboy ni tak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Bukan Uwais Al-Qarni

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

17,782 bacaan 27 Ulasan

Oleh: AIN ANNISA Sebuah kereta Suzuki Swift merah meluncur laju memasuki Lorong Cempaka. Kereta itu kemudian membelok masuk ke dalam pagar sebuah rumah yang tersergam indah. Pemandunya kemudian memarkir kereta itu bersebelahan kereta Perodua Alza. Setelah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Cinta Titanic

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

24,640 bacaan 31 Ulasan

Oleh: Shaefar Yuhana Shaefar Inara melihat jarinya yang manis bertahtakan cincin berlian. Kejadian petang tadi terbayang di dalam fikirannya. Jarinya disarungkan cincin oleh seorang wanita yang akan bergelar ibu mertuanya hujung bulan hadapan . Ahh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Daripada Tuhan

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

17,824 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Intan Bairuha Tersenyum saja aku daripada tadi. Dia pasti takkan tahu apa aku rasa sekarang. Ah, nak beritahu ke tidak? Diam je laa dulu..Saban minggu aku menelefon. Waktu-waktu sekolah ini, aku masih ada prinsip sendiri. Mana boleh ‘couple’... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Urusan Sri, Aduka & Dhiya

20 April 2014  
Kategori: Cerpen

14,263 bacaan 37 Ulasan

Oleh: Suha Fasihah TRANSIT ALIRAN RINGAN ataupun lebih dikenali sebagai Light Rail Transit (LRT) bagi laluan Kelana Jaya itu bergerak seperti biasa. Seorang wanita yang sederhana tingginya sedang berhimpit di kawasan sesama wanita juga. Sengaja dia memilih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Susah Kalau Pontianak Jatuh Cinta

19 April 2014  
Kategori: Cerpen

21,622 bacaan 32 Ulasan

Oleh: LRyuzaki “Aku dah agak dah! Kenapa budak-budak ni pengsan lepastu ada bekas gigitan kat leher ni mesti kerja Vanpaip!” tegas Pak Razi atau dikenali dengan nama famousnya Pak Oji. “Vampire, Pak Razi.” Pak Mat membetulkan. ‘Entah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Inikah Pengakhirannya

19 April 2014  
Kategori: Cerpen

18,475 bacaan 10 Ulasan

Oleh: Dhia Athif CERPEN INIKAH PENGAKHIRANNYA “kau kena kahwin juga dengan Idlan. Itu keputusan papa” “Papa!” “ Ini kehidupan Liya, biar Liya tentukan sendiri. Kenapa papa? Kenapa Liya mesti kahwin dengan Idlan” “Kenapa, itu tidak perlu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I’m Engaged 2

14 April 2014  
Kategori: Cerpen

31,085 bacaan 23 Ulasan

Oleh: Ranis Cincit 4 bulan yang lalu… Ismi tersenyum melihat gadis yang sedang duduk dihadapannya, wajah kacukan Melayu dan Cina itu sungguh cantik di pandangan mata Ismi. Tetapi melihat gaya pemakaiannya si cantik manis dihadapannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Bestfriend

14 April 2014  
Kategori: Cerpen

34,933 bacaan 42 Ulasan

Oleh: azad adam Amira segera mengeluarkan buku catatan kecil dari poket apron kecilnya. ‘’Erm sorry saya first time datang sini, boleh cik suggestkan menu yang terbaik?,’’ pinta pelanggan tersebut. Amira segera menyelakkan helaian buku menu... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 6 of 274« Pertama...5678...2030...Akhir »