Cerpen : Istikharah Cinta Maisarah

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

14,271 bacaan 7 Ulasan

Oleh: Ayatul Cinta (DOA As-Syahid Sayyid Qutb) Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu Ya Allah, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu, agar tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bintang Hatiku

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

18,544 bacaan 22 Ulasan

Oleh: ALISYA SYAFINA BINTANG HATIKU “Saya sudi..” Dengan selamba lamaran lelaki yang baru sahaja dikenali sebulan yang lepas diterima tanpa ragu. Siapa cakap dia sudi sebenarnya? Mungkin mulut kata sudi tetapi hati? Ah,dia serabut sendiri! Dia tahu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku, Dia, Dan Mereka

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

11,805 bacaan 22 Ulasan

Oleh: BERUKA MAKINO Read More →

Cerpen : Solitari Emily

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

9,986 bacaan 21 Ulasan

Oleh: Nami Read More →

Cerpen : Empat Kaki Sepuluh Inci

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

13,853 bacaan 21 Ulasan

Oleh: Ezzessaybee Read More →

Cerpen : Aku Cinta Muhammad S.A.W

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

6,387 bacaan 27 Ulasan

Oleh: nohara al-ramadani AKU CINTA MUHAMMAD S.A.W Petang itu terasa damai. Seakan-akan berlainan dari hari-hari biasa. Seperti ada sesuatu yang istimewa disebaliknya. Dalam ketenangan itu, seorang lelaki sedang leka melayari laman sesawang tanpa menghiraukan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mamat Punk VS Ustazah

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

25,468 bacaan 31 Ulasan

Oleh: Cik Sun “Selamat pengantin baru… selamat berbahgia… ” lagu selamat pengantin baru nyanyian Zaleha Hamid memeriahkan lagi majlis itu. Ada yang mengikut bait-bait lagu tu, ada juga yang sibuk menambah gulai, tak lupa ada juga yang sedang mengambil... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Nantikan Aku Di Sana

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

7,419 bacaan 9 Ulasan

Oleh: PINK TUFFAH Masih aku terbayang wajahnya yang kacak dan sentiasa memberikan senyuman menawan yang mampu menggetarkan hati setiap wanita yang melihatnya. Sayang seribu kali sayang,dia hadir tatkala usiaku baru mencecah angka 10.Tika itu,aku masih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mr. Q & Miss Q

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

21,469 bacaan 29 Ulasan

Oleh: Eva Tisha “Qeisha Rosella! Bangun sekarang!!!!” pekikan Datin Lisda dari tingkat bawah mengejutkan Qeisha daripada tidur. Dengan perasaan malas Qeisha bangun sambil menarik comforter bercorak flora yang setia membalut tubuh Qeisha sejak semalam. ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Antara Realiti Dan Mimpi

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

11,615 bacaan 23 Ulasan

Oleh: Dalila Samsudin Nurul memeluk erat bantal yang berada disebelahnya itu.Namun dahinya berkerut apabila dia merasakan ada degupan jantung di bantalnya itu. Aik? bila masa bantal ada jantung ni bisik hati Nurul. Lalu dia membuka matanya dengan perlahan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I’m Sorry I’ve Lied

7 April 2014  
Kategori: Cerpen

17,882 bacaan 25 Ulasan

Oleh: Deana Anna “Awak,tolonglah saya.Untuk kali ini saja.”Rayu Diyana lagi.Air matanya dari tadi tidak henti dari mengalir di pipinya yang gebu.Perasaan bersalah mencengkam seluruh genap hatinya. Afiq melepaskan keluhan berat.Dia memejamkan matanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aturan Yang Terindah 2

6 April 2014  
Kategori: Cerpen

10,607 bacaan 16 Ulasan

Oleh: Zara Lilyt “ HAH! Lambat lagilah tu!” jerit Kak Iti sebaik sahaja Damya terkocoh-kocoh mengambil helmet dan kunci skuternya. Pulang sahaja dari kerja, terus sahaja dia menerkam bilik air dan membersihkan diri. Boleh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Permata Yang Dicari

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

29,639 bacaan 29 Ulasan

Oleh :rmadhani Permata yang dicari “Bilalah dia tu nak kahwin?”Bisik Tikah kepada sahabatnya,Intan. “Entahlah,padahal sama dengan aku.Tengok anak aku dah tiga,dia tu?Bayang calon pun tak ada lagi..” “Itulah, dulu suruh jaga... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cerita Tentang Dia

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

16,797 bacaan 11 Ulasan

Oleh :Nur Kasih Liat. Masih liat tubuh ini untuk bangkit dari lenaku. Berkali-kali juga ibu menyeru namaku. Tidak manis katanya bila anak dara seperti aku bangun selewat ini. Ah, awal lagi. Bukankah jarum jam di dinding masih menunjukkan pukul tujuh pagi.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hadiah Untuk Ayah

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

8,398 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Fateen Nurillia Yahya TAJUK CERPEN: HADIAH UNTUK AYAH OLEH: FATEEN NURILLIA YAHYA Alunan petikan gitar bermelodi melankolik itu mengisi kesunyian halaman rumah yang kelihatan tenang. Hatiku yang sejak tadi tenang kini bernada sedih, seiring dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : My Miss Always Right

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

43,179 bacaan 30 Ulasan

Oleh : kouryu_nasrin “Assalamualaikum Khalil Irfan.” “Waalaikumussalam. Ye saya, boleh saya tahu siapa ni?” “Qisya Naazneen. Kau dah kahwin ke belum?” “Err..belum lagi.” “Okey lagi tiga bulan dari sekarang kita kahwin. Kau buat segala... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta, Tolonglah Pergi!!

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

24,352 bacaan 17 Ulasan

Oleh :Yati Yula Tajuk : Cinta, tolonglah pergi!! Oleh : Yati Yula Asyila menongkat dagu, merenung jauh keluar kedai makan yang sentiasa menjadi kunjungannya. Restoran Suam Kuku. Sepadan dengan namanya memang pelanggan di sini pun suam-suam kuku. Entah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Wanita Berkulit Gelap

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

20,699 bacaan 40 Ulasan

Oleh : akuzie “weh guys, tgk tu minachi pakai tudung datang sekolah beb! Haha.” Jerit danial, lelaki paling nakal di sekolah. Itulah ejekan yang ditujukan kepadaku setiap hari, sejak aku di tingkatan 1. Tapi aku dah biasa dengan semua itu, aku perlu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ku Terima Jua

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

15,365 bacaan 11 Ulasan

Oleh :miss_mia Cerpen ~ Ku Terima Jua Cuti semester selama 2 bulan setengah hamper tamat. Arghhh malas nya aku nak kemas barang-barang. Hmmm kan best kalau ada orang gaji, boleh suruh dia kemas. Sudah-sudah la berangan Zara oiii. Baik kau kemas baju cepat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Mekar Di Hati

28 March 2014  
Kategori: Cerpen

10,991 bacaan 4 Ulasan

Oleh :Hazirah Cinta Mekar Dihati Cinta diriNya lebih agung dan besar daripada cinta Amir Asyraf kepada Siti Zulaikha. “Yang patah tumbuh, yang hilang berganti.”Amir menutup radio dengan perasaan kesal. Amir mengucup dan mendakap erat potret wanita... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 6 of 272« Pertama...5678...2030...Akhir »