Cerpen : Cinta Pertama Di Syurga

4 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:arianabella CINTA PERTAMA DI SYURGA 2007 Petang yang sangat sibuk dan sesak kerana sekarang adalah waktu semua pelajar sekolah kebangsaan raja muda musa berebut untuk pulang kerumah. Manakala aku meliar melihat bas sekolah yang selalu aku naiki... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mr.H, Miss D

4 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: : Isha Ahmad Aku memulas kasar tombol pintu. Mencampakkan tas tangan yang baruku beli dari pasar malam di atas sofa. Aku beli pun disebabkan event malam ni. Argghh…kalau tahu nak jadi macam ni, baik aku tak payah pergi saja tadi! Dengan hati... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Miss Dracula

4 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Yasmin Rania Mood aku baik hari ini. Aku melangkah dalam baju putih dengan membawa darah-darah manusia. Aku juga selalu digeruni. Hahaha. Buat lawaklah pula pagi-pagi macam ini. Mesti anda ingat aku drakula atau pontianak, bukan? No no no. Aku,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Isyarat 143

4 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:: Afeena Shah DUNIA tidak pernah mempedulikan kehadiranku. Aku ibarat rumput di tepi jalan. Tidak ada yang istimewa tentang diriku untuk membuatkan orang memandangku buat kali kedua. Namun aku menyukai keadaan itu. Aku berharap yang kehidupanku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terbaik Dari Ladang!

4 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: i-HANAN TERBAIK DARI LADANG! “Tepi. Tepi, beri laluan!” Pantas larian kaki kecil Joey atau nama sebenarnya Johan. “Whoooa!” Semua yang berada di koridor itu berganjak ketepi memberi laluan buat Joey yang memecut laju bersama sehelai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Satu Dalam Seribu

4 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Allysum Kereta Nissan Latio diparking di dalam garaj. Enjin kereta dimatikan. Seorang gadis ayu bertudung labuh berwarna coklat dikenakan pula dengan jubah coklat lembut pemberian ayahnya daripada Indonesia amat sesuai dengannya. Gadis tersebut... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Qaisya Suraya ( 3)

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Nura Ifah “Shira!!Cepatlah!Dah lambat dah ni..”Jerit Qaisya Suraya di tingkat bawah banglo miliknya itu.Dia sudah bercekak pinggang sambil menunggu Shira turun ke bawah.Mereka mesti bertolak ke kolej kerana jarum jam sudah meunjukkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Siapakah Jodoh HambaMu ini?

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Nor Amaliena Cerpen “Siapakah Jodoh HambaMu ini???”Merupakan kisah tentang Intan Syafika yang tak mengenali erti cinta dan tanpa dia mengetahui sebenarnya ada insan yang sudah meminatinya sejak zaman persekolahan nya lagi,Mampukah dia bergelar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sahabat Empat Musim

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Raiey Kim SAHABAT EMPAT MUSIM Saat mentari mula membenamkan diri untuk memberi peluang kepada sang bulan menyinari langit malam bumi bersama kerdipan bintang. So Jung merenung jauh ke sungai Han entah apa yang bermain dalam fikiran gadis itu. “Impian... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hilang 2

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:deane dnie Hilang Part 2 “Are you really hate him, Almas?” soalan Ariff Haikal dibiarkan terbang di bawa angin. Tersentak Almas Delisya apabila pak ngahnya menarik pemain mp3 dari tangannya. “Hey! Jangan lah macam nie.” Pipi dikembungkan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Muka Surat Cinta

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Airis Amani Dengan malas aku mengeliat di atas katil. Suasana pagi yang sejuk lagi dingin memaksa aku untuk menarik selimut hingga menyelubungi kepala. Nasib baiklah aku bawak selimut kesayangan aku jenis comforter tebal yang aku beli dekat Itali... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Suami Dunia Akhirat

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:IRAH HARIZA Hatinya bagaikan ingin meletup. Dia sesak nafas. Hampir rebah tubuhnya. Air mata sudah mula bergenang namun ditahan agar tidak jatuh menyembah bumi. Segera mulutnya terkumat kamit mengucap kalimah suci,memohon kekuatan dari yang Maha... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bidadari

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Nanalia BIDADARI “APA semua ni? Papa, mama?” Soal Yasmin dengan nada tegang. Anak matanya merenung tajam tepak sirih dan sekotak cincin yang diletakkan dihadapannya. Puan Hayati tertawa mendengar pertanyaan Yasmin. “Ada orang datang meminang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Encik Mimpi Hilang?! Ke Mana Mr. Arrogant?!

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: yana liana ” YANA ! ” Aku yang sedang duduk berangan di atas buaian sambil memetik gitar sedikit terkejut apabila terdengar jeritan Adila yang menyapa perit gegendang telingaku. ” Woi, kau dengar tak aku panggil? Penat aku jerit,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ini Bukan Cinta Main-Main

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Rinza SR “TEMA pelamin nak ala-ala Hutan Avatar…” Aku? Terlopong! “… dan baju bersanding mesti glow in the dark.” Aku? Gelap. Gelita. PENGSAN!!! “Bulan Disember tu tak lama lagi dah.” “Ya. Tahu…” “31 hari bulan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Siapa awak?

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Mizz D.L Aku membuka mataku perlahan apabila terdengar suara beberapa orang disekelilingku sedang berbual-bual.Badanku terasa sedikit lenguh namun ku gagahkan juga diriku ini untuk menggerakkan tanganku.Mataku terbuka separuh.Tiba-tiba terdengar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Memori Eifel

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Nabihah Tajuk : Memori Eifel. Kuala Lumpur International Airport (KLIA) penuh sesak dipenuhi pelbagai ragam manusia. Ada yang sedang menjamu selera, membeli ole-ole, yang sedang berpelukan untuk meninggalkan orang yang tersayang dan ada juga manusia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terima Kasih Cinta

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Whitefuzz “Alin, sebenarnya aku ada benda nak habaq kat hang.” Aku bersuara setelah berhenti seketika untuk menyelesaikan tugasan. Take 5 kononnya. “Apa benda yang hang nak habaq tu?” Alin bersuara. Namun mata masih tertumpu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Kembalikan Janjiku

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: NurulSyaifa AKU KEMBALIKAN JANJIKU Oleh: NurulSyaifa Kenapa perlu mencari sessuatu yang dah ada depan mata? Kenapa perlu berpaling? Aduh! Kenapa aku yang kena jalani semua ni? Aku bingung! Sahabat? Erti kata apa itu? Tak perlu ada sahabat jika... [Teruskan bacaan]

Cerpen : What?! You’ve Never Been In Love Before?

3 December 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Aida Izzati What?! You’ve Never Been in Love Before? Dengan malas aku mengeliat di atas katil. Suasana pagi yang sejuk lagi dingin memaksa aku untuk menarik selimut hingga menyelubungi kepala. Nasib baiklah aku bawak selimut kesayangan aku jenis... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 6 of 315« Pertama...5678...2030...Akhir »