Cerpen : Brownies Untuk Abang Farouq

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 12 Ulasan

Oleh: Dhia Faaezah Brownies Untuk Abang Farouq Meski ku rapuh dalam langkah Kadang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada ku harap hanya Dirimu yang bertakhta “ Assalamu’alaikum... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I.L.Y.S.M Just The Way You are..

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 25 Ulasan

Oleh: Mizz D.L Dahlia Eryna tersenyum sambil menunggu kedatangan kekasihnya yang sudah hampir 3 tahun bertakhta didalam hatinya.Tiba-tiba senyumannya mati apabila terlihat kelibat Aiman Hakim ,kekasihnya berjalan sambil berpegangan tangan dengan seorang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sayang Enta , Mr Ustaz !

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Budak Comot SAYANG ENTA , MR USTAZ ! Nusaibah menunggu basnya di perhentian . Seperti biasa , dia keseorangan dan dia baru sahaja menangis tadi . Lapisan kedua niqabnya ditarik sehingga kematanya . Menyembunyikan tangisannya . Nusaibah , as known... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Sempurna

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh: Shafiqah Zainuddin Cinta Sempurna “Ahmad Mikail!” Balqish Alisya jerit dari BT 3.8. Mika hanya menyengih dari tangga. Mangkuk ayun punya member. Ada ke dia hack aku punya Twitter? Kesah apa aku dia kawan aku dari kecik? Kalau aku nak hayun,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Seperti Khadijah

3 November 2014  
Kategori: Cerpen

1 bacaan 23 Ulasan

Oleh: RajaAiz Lamaran Seorang Perempuan Saya bersiap untuk ke masjid untuk menunaikan solat Maghrib secara berjemaah yang berdekatan dengan hotel yang aku menginap ini. Saya mengenakan jubah putih, berkopiah, berkain pelikat dan tak lupa juga sutrah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hantu Kepala!!

3 November 2014  
Kategori: Cerpen

3 bacaan 36 Ulasan

Oleh: Lulu Teha Hujan renyai mula membasahi dedaun pokok, sekali sekala kedengaran sayup suara anjing menyalak. Suasana diluar yang agak redup membuatkan mata Salim semakin kuyu, pen yang dipegang terlepas dari genggaman. Radzi yang sedari tadi tekun... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Istikharah Semalam

3 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 44 Ulasan

Oleh: melati desa Istikharah Semalam Oleh: Melati desa Sepuluh Tahun Dahulu Suri berbaring di katil.Mengiring ke kiri kemudian mengiring ke kanan.Semuanya serba tak kena.Suri merenung siling bilik.Ingatannya masih terlekat pada mimpi-mimpi yang mengganggu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Inche Pelajar VS Acik Cleaner

3 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 46 Ulasan

Oleh:kouryu_nasrin Schott bottle aku sental dengan geram. Panas hati sebab makcik tukang cuci sesuka hati dia sahaja tinggalkan botol-botol dan peralatan makmal yang lain tidak berbasuh. Dok cakap nak balik cepat sebab hujan la, sakit la dan pelbagai... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Beautiful Stranger

3 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 39 Ulasan

Oleh: Nurul Huda Setiap mata yang memerhati diendahkan. Kepalanya kusut sekali. Hati nya rapuh dah luruh menerima kenyataan yang sedang dia alami. Hidupnya seperti tiada apa lagi makna untuknya teruskan lagi. Perutnya yang berbunyi beberapa kali dibiarkan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasut Tumit dan Cinta

3 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 22 Ulasan

Oleh: Syu Ariani KASUT TUMIT DAN CINTA “ALAAA.. Tolonglah aku Badrul.. Aku kena mintak jugak dia pulangkan kasut tumit tu kat aku..” Naik bernanah telinga Badrul dengan pujukan demi pujukan Dahlia itu. Dia palingkan tubuh, enggan melayan kehendak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Satu Penantian Indah Dariku Sahabat

3 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 7 Ulasan

Oleh: FARID SATU PENANTIAN INDAH DARIKU SAHABAT. Cerpen kiriman MOHD FARID ABDILLAH BIN SAIFULLAH. sahabat selalu ada disaat kita memerlukannya, sentiasa ada disamping untuk menemani kita disaat kita kesepian, ikut tersenyum dan tertawa disaat kita bahagia,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aishiteru Mr. Panas Baran

2 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 63 Ulasan

Oleh: Aqilah Azman Tajuk Cerpen : Aishiteru Mr. Panas Baran “Kau buat hal lagi ya sayang, kenapa kau suka sangat menyusahkan aku hah?!” Rungut Zafran sambil mengepal penumbuk. Dalam minggu ini sahaja, sudah 3kali motor kesayangannya rosak di tengah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Yang Teristimewa

2 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 10 Ulasan

Oleh: Ayen Puteri Kau Yang Teristimewa “ Iz, andai satu hari nanti Dian dah takda kat dunia ni. Iz akan sayangkan Dian lagi tak?” Terpaku Izhar mendengar soalan buah hatinya, Dian. “ Iz, awak dengar tak nih Dian tanya ?” Matanya memandang seraut... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terima Kasih Cikgu

2 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh: Dhia Faaezah Terima Kasih Cikgu Furqan melangkah perlahan menuju ke bilik kaunseling. Ini bukanlah kali pertama dia dipanggil tapi sudah hampir sepuluh kali. Cuma saja bezanya kali ini bukan Cikgu Ketua Kaunseling tapi Cikgu Muslih, seorang guru... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Izinkan Aku Cinta

2 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 5 Ulasan

Oleh: Irda Hikari Orang ramai yang lalu lalang sedikit pun tidak membantutkan hasratku daripada terus menghayun langkah. Rafiq yang berada di sisi juga hanya berjalan mengikut derap langkahku dengan hati yang dihiasi bunga-bungaan. Kemudian, tiba-tiba... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Bukan Seperti Yang Ku Sangkakan

2 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 13 Ulasan

Oleh: AznieAtiey96 USAI bersolat zuhur, Fara Amira berjalan bersama kawan baiknya, Julia ke cafeteria kampus mereka. Sepanjang perjalanan, mulut mereka tidak berhenti bercakap. Andai kata, Malaysia bergegar ketika itu sekalipun, mereka takkan sedar sampailah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Lebih Tahu

2 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 42 Ulasan

Oleh: Syu Ariani Cerpen Sementara Irfan berusaha untuk mengumpul kenangan, Alisha pula ingin memadam segala memori – ***** BEBERAPA keping foto itu dibiar bertaburan di atas meja, tidak sedikitpun Irfan menjeling walau satu daripadanya. Dah beratus... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Kau Isteri Bukan Kekasih

2 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 21 Ulasan

Oleh: Elly Suhaily Aku mencintai Raqib sejak zaman sekolah lagi, sehinggalah kami masuk ke universiti yang sama, namun hubungan kami hanya kawan biasa. Hanya aku yang menaruh hati pada lelaki itu. Di Universiti, aku sering mengintai peluang untuk mendekatinya,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jujur Aku Sayang

2 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 15 Ulasan

Oleh: Naz Ibrahim Seronok jadi kanak-kanak.. Zaman yang indah. Waktu yang semuanya halal untuk dilakukan. Cari kawan. Makan. Minum. Merengek, menangis. Tidur. Tiada masalah. Tiada tekanan. Menjadi satu kepastian. Semakin tinggi umur, semakin besar dugaannya. Sedangkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hanya Kamu

2 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Syaza Raihanah “Liss, itu bukan tunang kau ke? Kenapa dia keluar dengan perempuan lain? Siap berpeluk lagi.” kata Fira sambil tangannya menunjuk ke arah seorang lelaki yang sedang memeluk erat seorang wanita. Mendengar sahaja bicara Fira, Alissa... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 6 of 282« Pertama...5678...2030...Akhir »