Cerpen : Kali Terakhir

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

10,565 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Miss kaki Tulis Airina memerhatikan jam tangannya buat kali ke lima. Sesekali matanya memandang kearah pintu kaca kafe itu seperti mencari seseorang. Pandangannya kemudian terarah kepada satu susuk tubuh yang amat dikenalinya dan sedang menghampirinya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Perfect In Your Imperfections

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

19,557 bacaan 20 Ulasan

Oleh : Nuradelia Allah.Buntunya fikiran.Khabar yang ibu beritahu tadi membuatkan hatiku gelisah tak menentu.Aku dilamar seseorang seawal usia ini,17 tahun!Oleh seseorang yang aku minati dalam diam. “Ya Allah,jika Engkau mengetahui perkara ini baik bagiku,buat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hey, Playboy!

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

23,457 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Cik Vanila “Fara! Fara! Tengok tu!! Taufiq, right?” Inah macam orang gila menjerit separuh kecil. Excited nampaknya. Tapi, siapa Taufiq tu? “Aah! Betullah, tu Taufiq. Dia ada cakap dengan aku semalam dia pindah sekolah kita! Hehee.”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tasbih Cinta

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,498 bacaan 3 Ulasan

Oleh : imannurdhira “Mama, ayah, tak boleh buat macam ni, Zarra tak nak kahwin lagi, Zarra muda lagi lah mama. Kalau Zarra kahwin macam mana dengan pelajaran Zarra”. Ada nada tidak puas hati di situ. Aku baru sahaja selesai menghabiskan pra-U,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kisah Cinta Gadis Berkumis

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

13,837 bacaan 11 Ulasan

Oleh : miss T Aku menatap wajahku di cermin tandas. Air mata yang tadi sudah sediakala tumpah semakin menjadi jadi. Bahagian bawah hidungku aku raba sekejap. “kenapa semua nak hina aku ha!! Apa salah aku!! Ni semua takdir Allah.. kenapa dia ejek aku..”kataku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Kembali Bersatu

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,507 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Ainaa Azlan Setelah cerpen Isteriku Raina Elisya, Dialah Aaron Aziz Aku, DA Triple (Special Part) dan Tabahkanlah Hatiku Ya Allah di hantar ke p2u, kini saya kembali lagi dengan cerpen berjudul Kasih Kembali Bersatu. Harap ada yang sudi baca dan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saya Percaya

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

9,558 bacaan 8 Ulasan

Oleh : i_syakirah “Mummy! Look at this..” aku menoleh melihat anakku, Alif Amsyar yang sedang menunjukkan ke arah rak mainan yang tersusun. Aku tersenyum. “Sweetheart, you just had a car like that before, right? It’s look like a same thing”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mungkin Ada Cinta…

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

13,214 bacaan 44 Ulasan

Oleh : Z.S Message: PROLOG “Sanggup kau buat aku macam ni Ziyad??” Azlan sudah semakin termengah-mengah menahan sesak dadanya yang semakin menghimpit. Nafas dirasakan semakin pendek. Dia sudah tidak tertanggung menahan kesakitan yang amat dahsyat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Suara Cinta

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

10,587 bacaan 53 Ulasan

Oleh : Syu Ariani Lyssa berlari laju meredah kawasan hutan itu. Wajahnya pucat, bagaikan tidak ada darah yang akan keluar kalau ditoleh. Kakinya sudah berbirat, ada darah yang mengalir di kaki tetapi Lyssa tidak pedulikan itu semua. “Kat depan, belok... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ehhh, Kau Cinta Aku?

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

15,002 bacaan 20 Ulasan

Oleh : Athirah Asri “Erghhhh! Kenapa aku perlu jumpa dengan mamat gedik sedunia tu? Dahlah muka macam tongkang pecah, ada hati nak cakap muka aku macam beruk?” elehh, macam laa mamat tu handsome sangat. Sakit betul hati aku bila orang yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Janji Semalam

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

10,995 bacaan 9 Ulasan

Oleh : amira ayman “ Anis Syahadah!” hampir terlepas telefon di tangan saat mendengar suara yang menjerit di hujung talian. Terasa pekak seketika telinga mendengar suara nyaring itu. “ Tak payahlah kau nak menjerit macam tu sekali, Raudhah. Sakit... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cintaku Hanya Untukmu

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

10,071 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Mojako Masihku ingat lagi wajah itu, dia gadis pertama yang berjaya mengetuk pintu hatiku. Sehingga kini aku masih mengingatinya. Lapan tahun telah berlalu. Dia nampak matang dengan gaya dan penampilannya. Berbaju kurung berwarna biru lembut ayu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Berakhirnya Mimpi Semalam

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

8,559 bacaan 8 Ulasan

Oleh : IZNUR RIZ “ Akhir kata, sebagai pelajar muslim, kita perlu ada pegangan agama. Perlu ada matlamat. Perlu ada keberanian untuk menegakkan kebenaran agar tidak tersasar dari landasan Tuhan.Sekian Terima Kasih , “ Fikri mengakhiri ucapannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : In Love With You

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

16,807 bacaan 20 Ulasan

Oleh : Syuhadah Hassan Aku terkocoh-kocoh keluar dari pasaraya sambil tolak troli yang penuh barangan dan sekejap-sekejap betulkan tas tangan yang tersangkut di bahu. Pundi kencing aku dah rasa bengkak dek kerana tahan kencing yang lama sangat dari beratur... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Sampai Syurga

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

6,925 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Nur Syafinaz DALISHA menghela nafas lega kerana akhirnya dia pulang juga ke tanah air sendiri setelah 4 tahun dia menyambung pelajarannya di Jerman. ‘Now, i’m come back.., wahai negara Malaysiaku yang tercinta.’ benak hati... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sedia Istimewa Dalam Hati

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

7,330 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Daicelyn Suaze “Stop damaging my brain!” Tutur Nuri, penuh geram. Figura remaja lelaki dihadapannya, meletup dengan tawanya. “Or, stop being gentle and perfect in your eyes?” “Pun boleh jugak.” Gumamnya. Tangannya pantas mengemas buku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hapuskan Dendam Di Matamu

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

8,755 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Nur Efida Sufy Zariz Fattah! Itulah nama lelaki yang telah menghancurkan hidupnya. Seluruh hidupnya musnah dalam sekelip mata. Memori terburuk itu tak kan pernah sesekali dia lupa. Kejahatan lelaki itu pasti dia akan balas suatu hari nanti. Hari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saya Sebenarnya Sayangkan Awak!

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

10,990 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Izzah Haneefa RANCANGAN televisyen yang sedang ke udara tidak langsung menarik perhatianku. Puas sudah aku menekan-nekan punat remote controller, namun akhirnya aku menyedari yang aku hanya membuang masa! Punat merah kutekan juga. Serta-merta... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Bersemi di Australia

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

7,091 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Cinta Hati “Q…Kau kenapa?” tanya Aryani. Qiara pandang Aryani dan Shazwani dengan pandangan yang penuh kemarahan. “Aku tengah geram dengan mamat sengal tu,” kata Qiara sambil memandang ke arah depan kelas di mana Amirul, Azizi dan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Setulus Kasih Suci

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

4,641 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Imy Deruan ombak yang menghempas pantai menghasilkan melodi yang iramanya cukup menenangkan jiwa yang gundah-gulana dan fikiran yang buntu dengan pelbagai masalah yang masih belum menemui hujung pangkalnya . Seorang gadis yang bertudung litup... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 6 of 268« Pertama...5678...2030...Akhir »