Cerpen :Terima Kasih ‘Junior’ku…

29 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Hiera Nisa “Ezya, maafkan akak.” Hatinya sayu memandang kubur di hadapannya. Nisa bangkit lalu menuju ke arah keretanya. Dia menarik nafas dalam-dalam. Teringat kenangan 2 tahun yang lalu. 2 tahun lalu… Nisa masuk ke dalam biliknya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Syabil Arissa

29 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:IRSYA ASHANDA Aishah Humaira masih setia di situ. Menanti kehadiran Abang Darwis yang masih belum kelihatan batang hidungnya. “Ya Allah.. Manalah perginya Abang Darwis ini. Sudah lewat malam tetapi masih tidak pulang! Engkau lindungilah dia, Ya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kehadiranmu Adalah Sebuah Anugerah

29 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:ziana Hembusan bayu malam dari ruang jendela Alza milik suamiku, menerpa aku daripada buayan sang mimpi.Dengan malasnya aku bangun dari lena,kelihatan di dalam samar-samarnya lampu kereta ada senyuman yang terukir dibibir suamiku. ‘Baaamm’kendengaran... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Happy Ending?

29 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:cyphr Finally! Setelah dua jam berlatih Taekwondo, tamat juga latihan. Keluar dari dewan tempat ahli kelab Taekwondo berlatih, masing-masing duduk di bangku berdekatan. “Weh, dalam surat tu kau tulis apa je?” Tanya aku. Botol air mineral dibuka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Suamiku Ex-Captain

29 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:fazurina aleeya “Hai,boleh berkenalan?”sapa Daniel kepada seorang pelajar perempuan yang baru masuk di kelasnya.Diangkat sedikit mukanya lalu menyambung semula menyiapkan kerja sekolah yang baru sahaja di berikan oleh gurunya.Bukannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terbang Melayang

15 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:vanilla_ice “Balik sat pun tak boleh ka?” Aku dah garu kepala. Alahai adik aku yang sorang ni… bikin ribut! Tiba-tiba nak bertunang! Tak ada angin tak ada ribut, taufan lagilah tak ada! “Ucu cerita baik-baik, ucu kena tangkap khalwat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Anugerah Tuhan

15 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Dhia Wardah “Nisa, aku dah sampai dah ni.” “La dah sampai ke? Kau kat mana? Aku tak nampak pun.” “Aku dalam kereta. Seganlah nak masuk. Macam ramai je.” Serius memang ramai gila datang rumah Nisa. Buat open house... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hati Yang Engkau Sentuh

15 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:anazanariah Hati Yang Engkau Sentuh “Isya tak setuju! ” Pantas Arrisya Sofea menyangkal saranan ibu bapanya. Dia membawa diri ke bilik bersama tangisan. Arrisya benar-benar rasa terkilan. Diam-diam orang tuanya merancang, tanpa merisik pendapat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hikayat Qa’id dan Risa

15 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:kouryu_nasrin Sepanjang 13 jam perjalanan dari London ke Kuala Lumpur aku hanya tersengih dan melayan video bayi-bayi comel di Youtube. Serius tak sabar nak balik Malaysia jumpa Kak Mar yang dah disahkan mengandung anak pertamanya dengan Abang El.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Erti Hidup

15 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: KIMSHA Rintik hujan seperti memahami perasaan Roslina saat itu. Bagaimana lebatnya hujan itu turun begitu jugalah lebatnya airmatanya mengalir. Sungguh kejadian malam itu telah meragut seluruh cahaya kehidupannya. Setiap sudut perincian kejadian... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Kan Kuputarkan Waktu

15 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Ariana Aimi Kan Kuputarkan Waktu Aku meramas tangan adik perlahan-lahan. Mataku yang sudah sembam berdegil untuk tidak mengeluarkan air mata lagi. Selalu saja air mata itu menitis perlahan-lahan. Suasana di dalam hospital itu sungguh sunyi. ... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Jatuh Cinta Dengan ‘Pocong’

15 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: MISS EZ Malam itu Zetty Amani dan rakan-rakannya sedang melepak bersama di ruang tamu sambil menonton berita 8 malam. “Weh tengok ni, minggu depan ada pesta rumah hantu. Korang nak pergi tak?” Tanya Melissa bersungguh-sungguh sambil menunjukkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rindu Awak Sebesar Tempayan!

15 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: The Queen of AHAHAA “Mungkin hari ini, aku masih kuat untuk tersenyum biarpun tak ikhlas mana.” Aku menutup mata, ingin melepaskan semuanya pergi. Oh, mengapalah hidup sesukar ini? Seperit ini? Sesakit ini? Tiada niat nak mengeluh, oh tidak!... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Dia Akan Bahagiakan Aku?

15 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Nurul Aimie CERPEN:DIA AKAN BAHAGIAKAN AKU? Aku membelek surat-surat cinta ketika di zaman sekolah menengah dahulu.Ketika itu aku bersama Amir,kami dikatakan pasangan yang romantik!dah lah satu kelas lepastu sama-sama Universiti sampai sekarang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Main-Main Takdir

15 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Qamarul Hassan “Allah telah menetapkan bagi segala sesuatu kadarnya, Al-Thalaq 65:3.” Mata Zinnirah kosong. Seperti lengang butik Fathima, tempat kerjanya. Tiada tanda kehidupan selain diri yang membungkam di atas sofa hitam di penjuru. Kadang-kala... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Temukan Aku Mrs. Asyraf!

8 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Emma Millie Temukan Aku Mrs. Asyraf! Emma Millie “Greetings everyone! We’re having a barbeque tonight after we finished a short meeting. So, I hope there will be no problem arise for prepare a beach party. I nak semua pekerja restoran ni cari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dhia Milikku

8 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:NKF “Fulamak. Lawa siot. Bro, aku cabar kau kalau kau dapat kawin dengan dia dan sentuh dia. Aku bagi kau 10 ribu. Cash bro cash”. Ujar Jefri sambil matanya tak lepas memandang gadis yang sedang membeli makanan. “Setakat perempuan... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Tuhan Jadikan Dia Jodohku !

8 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Ainul AMZ “Ain!!!” Nyaring jeritan seseorang dari belakang cukup membuatkan aku terkejut lantas membantutkan langkahku yang tiada arah tujuan. Tanpa sedar ternyata saat itu aku sedang berdiri di tengah-tengah laluan kenderaan kampung. Aku hanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bapaku Pewaris

8 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: ANNA FARHAIN “Rashid!..Rashid!!”panggil Amran termengah-mengah.Kakinya yang dihayun laju mula beransur perlahan mencecah tanah yang becak itu.Nafasnya termengah-mengah.Dadanya turun naik berombak. “Gol..!!” Sorakan kemenangan seakan-akan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : R&R Kasih

8 May 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Syada R&R Kasih Perodua Myvi warna merah jambu itu diletakkan elok dalam kotak parkir. Pandangannya ditebar ke sekeliling kawasan rehat dan rawat(R&R) Sungai Buloh itu. Enjin kereta dimatikan. Orang yang elok terlentok di tempat duduk... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 6 of 296« Pertama...5678...2030...Akhir »