Cerpen : Dari SP Ke SEOUL

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

18,784 bacaan 25 Ulasan

Oleh :HAIZA HAIFA “APA?! Abah dengan umi tak main-main kan? 3 tahun kita akan duduk sana? 3 tahun?!” Abah dan umi angguk. “Tiga tahun je pun. Kalau kak long tak suka, lepas habis studi, mintalah sambung belajar kat mana pun. Abah tak halang. Janji... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Adakah Takdir Itu Milik Aku?

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

17,918 bacaan 20 Ulasan

Oleh :Nur Hawani Nama aku Nur Ain Hidayah. Kebanyakan orang panggil Ain termasuk keluarga aku. Aku ingin mencoretkan kisah tentang kehidupanku yang penuh onak duri, suka dan duka. Pada mulanya, kehidupan aku amat memedihkan. Aku rasa sedih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencari Damai

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

9,080 bacaan 1 Ulasan

Oleh :Syifa Raihan MENCARI DAMAI SOFIA mengecilkan mata sambil memerhatikan kawasan sekeliling yang lengang. Jantungnya berdegup kencang membayangkan pelbagai kemungkinan. Entah kenapa dia boleh sampai tertidur di surau berdekatan dengan makmal mikrobiologi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Diari Hatiku

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

9,362 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Umair Umairah Ini kisahku. Permulaan hidup aku untuk dikongsikan bersama-sama. Sekadar kongsi pengalaman aku. Suka. Duka. Kisah cinta…..urmm…bukan…bukan kisah cinta dengan kekasih ehemm…ehemm…..tapi ini boleh dikategorikan juga dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Butakanlah Aku

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

10,825 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Miss Ao HALAMAN RINDU Kau pernah hadir di hati ini, namun kau juga yang hapuskan rasa ini… Pergilah kau jangan kembali, Aku tidak akan menantimu lagi… . . . . Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!! Pagi yang hening dikejutkan dengan jeritan nyaring... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Gone

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

10,515 bacaan 8 Ulasan

Oleh : SleepingBeast JARI jemarinya menari di atas kekunci piano.Melodi yang indah terhasil.Memecah kesunyian bilik yang menempatkan alat-alat muzik yang lain.Matanya terpejam rapat seolah menghayati muzik yang dimainkan.Bila matanya dibuka semula,tiada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Biarkan Mendung Berlalu

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

9,797 bacaan 7 Ulasan

Oleh : EMY ENZ Read More →

Cerpen : Inche Playboy Yang Dingin

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

25,007 bacaan 21 Ulasan

Oleh : arina wahyuni Mata Rin memerhati tingkah Iskandar yang bersahaja.Dia merenung sepi makanan di hadapannya tanpa selera.Dia jadi patah selera memandangkan Iskandar selalu sahaja acuh tak acuh padanya.Hati Rin jadi sedih tidak semena-mena. “Awak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : InsyaAllah, You & Me.. Forever

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

15,604 bacaan 20 Ulasan

Oleh : m@i_chocBoe “Syam, Syam dengar penjelasan Ira dulu, ni semua hanyalah salah faham.” “Dah la.. Jujur je la ira, selama ni pun Ira memang ada affair dengan Afiq kan? Kenapa ira sanggup buat Syam macam ni?” “No.. Syam, dengarlah Ira nak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Permainan Cinta

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

12,171 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Smiley: ) Ana terbaring di atas katilnya.Letih tubuhnya setelah seharian menghadap muka pensyarahnya tidak dipedulikannya.Dia lantas membuka beg galasnya.Tumpuannya kini terarah kepada sekeping kad comel yang berwarna merah jambu yang diciptanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Dari Tadika

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

12,973 bacaan 9 Ulasan

Oleh : NURYAYA SULAIMAN Read More →

Cerpen : I’m Sorry… But I love You

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

19,619 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Nur Shaira Es tut mir leid, aber ich liebe dich Love; One beautiful word One word yet holds many meanings inside it Easy to fall yet hard to handle To be able to hold, one’s willing to do anything To sacrifice or to be sacrificed But, To know,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jatuh

7 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,183 bacaan 35 Ulasan

Oleh : Suria November “Amaya!” laung Cikgu Fathi. Wajah aku angkat. Pen yang kupegang terjatuh. Bibir bawah aku ketap. Jantungku berdetak laju dan peluh mula berjejeran di dahi. Akma di sebelahku sudah sengih sambil jongket kening kanan. Aku koyak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : D + B^I = Syntax ERROR!

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

23,956 bacaan 33 Ulasan

Oleh : Nurul Ain Zakiah Gadis berkot labuh berwarna merah hati itu memandang jam tangannya beberapa kali. Seketika, keluhan halus terhembus keluar. Terasa lenguh kakinya kerana sudah berdiri hampir setengah jam di bahagian lorong pejalan kaki. Dia memandang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kali Terakhir

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

10,619 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Miss kaki Tulis Airina memerhatikan jam tangannya buat kali ke lima. Sesekali matanya memandang kearah pintu kaca kafe itu seperti mencari seseorang. Pandangannya kemudian terarah kepada satu susuk tubuh yang amat dikenalinya dan sedang menghampirinya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Perfect In Your Imperfections

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

19,687 bacaan 20 Ulasan

Oleh : Nuradelia Allah.Buntunya fikiran.Khabar yang ibu beritahu tadi membuatkan hatiku gelisah tak menentu.Aku dilamar seseorang seawal usia ini,17 tahun!Oleh seseorang yang aku minati dalam diam. “Ya Allah,jika Engkau mengetahui perkara ini baik bagiku,buat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hey, Playboy!

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

23,644 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Cik Vanila “Fara! Fara! Tengok tu!! Taufiq, right?” Inah macam orang gila menjerit separuh kecil. Excited nampaknya. Tapi, siapa Taufiq tu? “Aah! Betullah, tu Taufiq. Dia ada cakap dengan aku semalam dia pindah sekolah kita! Hehee.”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tasbih Cinta

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,582 bacaan 3 Ulasan

Oleh : imannurdhira “Mama, ayah, tak boleh buat macam ni, Zarra tak nak kahwin lagi, Zarra muda lagi lah mama. Kalau Zarra kahwin macam mana dengan pelajaran Zarra”. Ada nada tidak puas hati di situ. Aku baru sahaja selesai menghabiskan pra-U,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kisah Cinta Gadis Berkumis

3 March 2014  
Kategori: Cerpen

13,948 bacaan 11 Ulasan

Oleh : miss T Aku menatap wajahku di cermin tandas. Air mata yang tadi sudah sediakala tumpah semakin menjadi jadi. Bahagian bawah hidungku aku raba sekejap. “kenapa semua nak hina aku ha!! Apa salah aku!! Ni semua takdir Allah.. kenapa dia ejek aku..”kataku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Kembali Bersatu

2 March 2014  
Kategori: Cerpen

11,584 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Ainaa Azlan Setelah cerpen Isteriku Raina Elisya, Dialah Aaron Aziz Aku, DA Triple (Special Part) dan Tabahkanlah Hatiku Ya Allah di hantar ke p2u, kini saya kembali lagi dengan cerpen berjudul Kasih Kembali Bersatu. Harap ada yang sudi baca dan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 6 of 269« Pertama...5678...2030...Akhir »