Cerpen : Akhirnya Dia, Aku Punya!

22 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Adialuze aka Adiluze Because I’m happy Clap along if you feel like happiness is the truth Because I’m happy Clap along if you know what happiness is to you Because I’m happy Clap along if you feel like that’s what you wanna do Seronok benar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Diari Si Kembar

19 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Rafi ImAbi Diari Si Kembar Imbas kembali – 28.4.2002 Sebuah kereta berjenama Proton Saga meluncur laju di sebatang jalan yang lengang. Suasana di dalam kereta itu amat riang sekali biarpun hanya ada dua saja orang di dalamnya. Si bapa menfokuskan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Universiti Ramadhan

19 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Seindah Suri “Sungguh aku bahagia, hati ini menanti kedatangan mu ya Ramadhan………..” :. Universiti Ramadan .: Sebelum ini kita di datangi dengan ucapan selamat datang ke Universiti Sains Malaysia, Selamat belajar di Universiti Sains Malaysia,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Ramadhan

19 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Syah Eida Hari ini merupakan hari pertama seluruh umat Islam berpuasa. Syukur Alhamdulillah kerana diri ini masih diberi kesempatan untuk bertemu Ramadhan bulan penuh berkat. Semoga Ramadhan kali ini memberi sejuta makna buat diriku yang serba... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Puasa Ke Tak Ni?

19 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Qaiszar Fazzamy “Kamu puasa ke tak ni?” Terkedip-kedip mata Alab memandang Mat Bujal. Terasa seperti kanak-kanak yang masih belum mumayyiz pula dibuatnya. Entah apa jenis soalan yang diajukan oleh lelaki itu. Sepanjang mengenalinya sejak empat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bibik Jangan Pergi 2

12 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Asha Ronaldo *sambungan BIBIK JANGAN PERGI* “NI.. Nina?” Aku terdiam sejenak, membeku seperti ais batu. Kaku. Kaku tubuh aku tuk seketika. Terkejut. Tergamam saat terpandangkan seraut wajah itu. Terlihatkan mata ambar itu. Rindu. Air... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Pengkhianat

12 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Aekime Pukul 9.53 malam. Raudhah berdiri di tepi tingkap biliknya. Langsir berwarna oren lembut itu diselak sedikit, cukup-cukup untuk memastikan yang hanya sebelah matanya saja yang dapat mengintai melalui tingkap itu. Dia perasan ada sebuah Proton... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cahaya Bidadari

12 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Iha Zaliza Maisun, bukanlah manusia yang dipuji darjatnya. Namun nama yang dimilikinya itu telah membawanya ke suatu alaf yang terpuji. Maisun juga seperti anak gadis zaman kini. Suka berfesyen, suka pada kecantikan, suka lagu-lagu techno dan remix,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia

12 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Hana Eman DIA? Jodoh itu rahsia Allah S.W.T,jika seseorang itu sudah ditakdirkan untuk kita maka dialah untuk kita.Perasaan sayang dan cinta cuma dipinjamkan sahaja untuk kita. “Boleh jadi apa yang tidak kamu sukai,justeru itulah yang baik... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mr. Tawakal

12 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: Amira Farhana MR . TAWAKAL Hannah memasukkan kedua-dua tangannya ke dalam poket.Langkahnya laju melalui lorong-lorong belakang kedai menghala pulang kerumah. “Assalamualaikum !” tali kasut dibuka.Rumah masih sepi. Yang ada hanya Uswah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Abangku Suamiku

12 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Aina Nabila Aku leka menandankan diriku sendiri. Culik sana. Culik sini. Celak sana. Celak sini. Siap untuk keluar! Aku memasukkan semula barang-barang dandanku ke dalam beg tangan. Manalah tahu, dalam pejalanan tiba-tiba mekap aku ni buruk ke. Bolehlah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saat Terlanjur Mencintainya Lagi

5 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:AIMY FATANAH Mardhiah merenung ke luar tingkap biliknya , perkarangan rumah yang tadi sunyi sahaja kini berubah wajah menjadi riuh rendah dengan kehadiran rombongan pengantin lelaki yang baru sahaja sampai. Matanya terarah pada Ziyad yang berbaju... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jatuh Cinta

5 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Shaefar Naressa Bibir dikertap. Akibat tak nak kena denda oncall sebab dia ponteng oncall semalam, sanggup dia diberi tugas jaga pesakit private room dan salah seorangnya pesakit yang gila lagi sengal. Pesakit bilik number 133. “Makanlah ubat..” “Tak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Selamanya Hilang

5 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Sinar Suria SELAMANYA HILANG Pagi yang cerah dan segar, kami mengaminkan doa yang dibaca ayah sambil kucuri – curi melihat satu persatu wajah- wajah penting dalam hidupku sehingga sekarang. Selepas solat berjemaah, aku terus kebilikku.Terpandang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cintaku Tidak Akan Lumpuh

5 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Nur nabila Dalina merenung refleksi dirinya di cermin yang besar. Kakinya mula bergerak dengan pantas, begitu juga tangannya. inilah caranya meluangkan masa lapang, menari. Bagi Dalina, menari adalah satu cara untuk meluahkan perasaan samaada sedih,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Corrupted Files

5 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: chenta CORRUPTED FILES. Hawa Nur Dania. Tinggal di sebuah perumahan di Shah Alam. Bersama-sama rakan seperjuangan. Ya. Seperjuangan. Tapi kata Hawa, perjuangannya tak seteguh perjuangan housemates. Teguh lah sangat perjuangan Hawa kalau pointer... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Jiran Aku

5 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh: rosabianca CERPEN : KAU !! JIRAN AKU ?? “ Cik Fa … buat apa tu ?” Soal Ziyad . “ Encik Yad … tak nampak ke ?” Haifa pula berkata . Pokok bunga uminya di siram dengan baik . Haifa terjenguk-jenguk jiran sebelah . Dah nasib , tak berapa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Seindah Jalan-NYA

5 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Nur Maisha Raffan Langkahnya semakin perlahan, Hati menahan kepedihan, Dengan pelbagai penghinaan, Bahkan cacian dan cercaan, Namun segalanya hanya ujian, Dihadapi dengan ketabahan, Jadikan sebagai satu permulaan, Permulaan bangkit dari kesakitan. ****************************** Perlahan-lahan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mr.Arrogant vs Encik Mimpi

5 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:miss dream HUJUNG MINGGU sememangnya cukup membosankan bagi pelajar IPT seperti aku dan rakan-rakan serumahku.Aku yang sedang sibuk menyiapkan manuskrip novel mengerling sekilas ke arah rakan-rakanku.Adila dan Tiara sibuk bermain video game manakala... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Because One Day

5 June 2015  
Kategori: Cerpen

Oleh:Mrs Specktacky Because One day. “Haha,interesting!!Bravo!”Hadeef memandang dua insan yang terlalu dia kenali dengan tajam. “Deef,ini tak macam yang you sangka i boleh jelaskan.”Eryn berkata. Datuk Azid hanya terdiam dia sudah tidak mampu... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 6 of 298« Pertama...5678...2030...Akhir »