Cerpen : Di Bawah Langit Brighton

9 March 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh:SIS TYPO Di BAWAH LANGIT BRIGHTON Tahniah . Tahniah ! Tahniah Zatul ! Bertalu-talu ucapan tahniah dari sahabat , Prof dan tidak lupa juga mahasiswa mahasisiwi semester lain . ADZIATUL HUSNA BINTI TAN SRI HISHAM. Siapa tidak kenal gerangan nama ini... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Syukur Itu Aku

9 March 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: nazariah nasil “Syah, cepatlah. Kami semua tunggu kau je ni !” Jerit Aimi. Derap kaki Syah laju mengejar rakan rakannya ke pagar belakang asrama. Hari ini merupakan hari terakhir dalam minggu cuti di asrama. Apa lagi kalau bukan kerja... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terima Kasih Atas Cinta-Nya

9 March 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh:faiqah nasuha “Arghhhhhhhh !” Percikan darah merah mengenai mukaku. Kelihatan sahabatku, Amili sedang menggelupur kesakitan akibat terkena peluru sesat yang dilepaskan oleh salah seorang daripada mereka. Kini, pengganas-pengganas itu memaparkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rahsia Seorang Pembunuh

9 March 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Mardhiah Zahra 12 SEPTEMBER 2012 Kampung Kutan Hilir, Pasir Pekan. Pangkin tepi sawah itu menyaksikan pertelingkahan mereka. Namun, yang lebih pasti, Sandra yang kerap menimbulkan persoalan demi persoalan. Manakala, Adreanna hanya sepi mendengar.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sedinggin Salju

9 March 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Moniralily Read More →

Cerpen : Kanser Cinta

19 February 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Nurjannah Ismail Kanser Cinta. “Anak dia tu bukannnya boleh harap sangat. Harap belajar saja tinggi sampai universiti, tapi dok bertenggek atas motor dengan jantan. Ke hulu ke hilir.” Mak Cik Temah sudah seperti sedang berdebat dalam parlimen.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencari Secebis Kesabaran

19 February 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Irfan Reaz Kelihatan seorang pemuda menyusuri pasir pantai yang panjang itu sambil menggengam beberapa buah batu kerikil . Dia melempar batu-batu itu jauh ke dalam samudera yang sangat luas . Angin bertiup dengan damai sekali , membawa semua keletihan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Chef Cinta

19 February 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: yana liana ” PAPA ! MAMA ! ” JERITAN itu membuatkan sepasang suami isteri yang sedang duduk berehat di ruang tamu itu menoleh ke muka pintu. Dilihat seorang gadis sedang mengatur langkah ke arah sofa yang diduduki oleh mereka berdua. ”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Akal Melayu

19 February 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Aiman Quinto KEPALA digeleng. Pening. Pening. Pening. Kepala ditundukkan. Dahi diurut perlahan. Mata dibuka seluas alam merenung meja kerja yang dipenuhi dokumen-dokumen yang berserakan di setiap sudut meja. Gumpalan-gumpalan kertas bersepah-sepah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sebab Aku Sayang Kau

19 February 2016  
Kategori: Cerpen

Processed with VSCOcam with hb2 preset Oleh: Syu Ariani “DALAM masa seminggu ni, masing-masing jangan nak mengada-ngada nak curi-curi balik atau nak tidur tempat lain. Mama tak peduli. Korang tinggal dalam rumah ni je,” Marianna memberi arahan kepada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : He Love Me? He Love Me Not?

19 February 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: ARISA ALEYA Cerpen: He Love Me? He Love Me Not? “Dia suka aku? Dia tak suka aku? Dia suka ke tak?” Berulang kali aku menghitung sambil mengoyakkan-ngoyakkan tisu. Habis bertaburan tisu di atas lantai. Sesuka suki saja aku buat sampah. Ingat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pelangi Selepas Hujan

19 February 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Qhaseh Che Mah Kilat sabung meyabung, guruh dilangit bergegak gempita. Hujan lebat turun membasahi bumi, selebat mana hujan itu, lebat lagi air mata Ainan yang mengalir. Ainan merupakan seorang gadis remaja yang berusia 17 tahun, kehidupannya daif... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Budak Comot

19 February 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Cahaya Kegembiraan SEORANG budak comot dengan baju lusuh, rambut tidak tersisir rapi, dan berkaki ayam menghampiri Azim yang sedang menunggu makanan di sebuah restoran mewah. Azim menyeluk poketnya untuk mengeluarkan dompet. Tebal! Dia baru sahaja... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Potret Sebagai Prince Charming

19 February 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: cha elliza , “CEPATLAH sikit , dah lambat ni!” gesa Hannah pada aku , aku hanya berlari anak mendapatkannnya kami selalunya datang pukul 6.35 pagi tapi hari ni , nak jadilah katakan … aku dengan Hannah terlewat bangun tidur itu yang kami terlari-lari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Complete

19 February 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: rosellates Letih. Menyesal gila aku join benda alah ni. Tak pernah aku terbayang nak jadi AJK Majlis Anugerah Dekan. Sambut pelajar-pelajar yang berjaya dapat dekan untuk keputusan peperiksaan semester lepas. Dan alhamdulillah nama aku pun tersenarai.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Istikharah

19 February 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Syaifa Nordin ISTIKHARAH Suasana di kelas itu senyap serta merta bagai ada malaikat lalu. tahulah dia siapa yang lalu dihadapan kelas dia itu. Bahunya di cuit. Segera dia memandang rakan sebelahnya. Kemudian dia menoleh ke hadapan. Jelas terpampang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Luruh Ke Dasar Suratan

19 February 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: CERPEN Luruh Ke Dasar Suratan SMAHADZIR Prolog: SAMPAI bila kamu harus tunggu, Herman? Kamu harus ambil kata putus sama ada mahu terus di sini atau merantau ke sana!” “Kenapa harus sampai ke sana, Sumarni? Kota Medan juga tidak kurang dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Awak Bukan Pilihan Saya

12 February 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: SOPHIA IRDINA Suasana dirumah mewah ini cukup memberi ketenangan, Zaraa bagaikan tidak percaya bahawa dia akhirnya kembali lagi kesini. Tidak banyak yang berubah pada rumah ini, taman-taman diluar rumah ini masih terjaga rapi seperti dulu. Kalau... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tali Hati

12 February 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: therf “Sekolah menengah? Lupalah. Saya memang tak ingat satu habuk pun tentang sekolah menengah. Cikgu nama apa? Kelas keberapa? Yang saya ingat hanyalah keputusan PMR dan SPM.” “Buat apa nak ingat sekolah menengah? Ada apa dengan sekolah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cempaka Berdarah

12 February 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: eizwan kaisara CEMPAKA BERDARAH Dahlia membiarkan angin menampar lembut pipinya. Suasana petang itu sungguh tenang. Terlalu kontra dengan hatinya yang gundah gelana. Jiwanya meronta meminta belas dunia. Jahatkah dia? Kejamkah? Mengingat nasihat... [Teruskan bacaan]