Cerpen: Puteri Comel Jejaka Malang

1 December 2014  
Kategori: Cerpen

1 bacaan 37 Ulasan

Oleh: Syazwani Adira Arghh! Geramnya hari ni! Kertas yang mama bagi aku renyukkan dan selamat aku masukkan ke dalam bakul sampah. Adakah patut mama cakap aku dah bertunang? Dia tunangkan aku masa aku kat luar negara lagi. Masa tu manalah aku tahu apa-apa.... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Labiu, My Mr. Taxi Driver Celupku

1 December 2014  
Kategori: Cerpen

1 bacaan 35 Ulasan

Oleh: Roxalynne “Zareen Imtiyaz Imani!!!” “Oiiii, mak nenek aku mau copot jantungku! Eiii aleyyy aleyyy, terperanjat eyyyy!!!” Novel di tanganku terlepas. Habis jatuh ke lantai novel yang baru kuhabis baca separuh itu. Sungguh!Aku terkejut... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Pengorbanan Dalam Persahabatan

1 December 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh: myra taqie Pengorbanan dalam Persahabatan Walaupun sudah lima tahun berlalu,aku masih tetap tidak melupakan dia.Segala yang kita sayangi memang sukar untuk dilupakan.Namun,aku sedar bahawa yang pergi tidak akan kembali.Apabila mengingati... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Singa

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

1 bacaan 18 Ulasan

Oleh:: Emma Ismail Imtiyaz terkocoh-kocoh mencapai segala beg tangan, beg sandang yang berisi kertas kerja sebelum keluar dari bilik tidurnya. Tiba di meja makan dia mengambil bekas Tupperware dan dimasukkan dua keping roti sandwich. Izdiyad hanya memerhati... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Andai Dia Tercipta Untukku

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 13 Ulasan

Oleh:: Ieyman Najwa Udara yang nyaman membuat aku dibuai oleh angan-angan.Inilah masa yang terbaik untuk aku merehatkan diri dari terus dibelenggu dalam urusan kerja.Mujurlah aku selalu ada teman disisi yang selalu menemani aku dikala aku senang dan susah.Siapa... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Bibik Jangan Pergi

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 69 Ulasan

Oleh:: Asha Ronaldo *** “NINA..” Aku menoleh, seraya melihat wajah sadis itu. Berselirat seribu satu rasa – benci, menyampah, dendam, rindu, sayang.. Terlalu sukar untuk diungkap dengan kata. Hai hati.. bersabarlah, kuatlah, teguhlah. Tanpa aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Marah-Marah Sayang

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 42 Ulasan

Oleh: Nurul Akma “Hana ! kenapa awak tak buatkan saya breakfast ? ”Pagi-pagi lagi Zafriel sudah menggegarkan rumah banglo dua tingkat itu. “Hana tak sihatlah hari ni abang .”Memang hari ni dia rasa macam tak sihat. Mungkin sebab penat sangat kot... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Jadi Yang Halal

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 26 Ulasan

Oleh: AINFATIN “AKAK.” Sapa Haikal kemudian mengambil tempat dihadapan Husna. “Ya?” Terkebil-kebil Husna melihat Haikal dihadapan mata. Tadinya dia sedang enak termenung tanpa menghiraukan orang sekeliling. Laptop dihadapan ditutup lalu terus... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Takdir-Mu Buatku

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 18 Ulasan

Oleh:Bint Suhirman “Kau fikir aku heran pe bodoh.” Kata-kata kesat mula keluar dari kedua ulas bibir Dayana. Sungguh dia meluat dengan ahli keluarganya yang tidak putus-putus menyakiti hatinya. Pagi yang dia bayangkan bakal dimulakan dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen:She’s My Crush

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 32 Ulasan

Oleh: ANIS ARISSA SHE’S MY CRUSH! “Ibu…ibu…ibu…IBUUU!!!” jerit Adam dalam tidurnya. Tidak cukup dengan itu, dia sempat meracau-racau sebelum cuba dikejutkan oleh Fitri yang tidur bersebelahan dengannya. “Adam, Adam bangun Adam.... [Teruskan bacaan]

Cerpen:Sedetik Yang Berlalu

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh: Hafiz Amin SEDETIK YANG BERLALU- HAFIZ AMIN Angin malam menyapaku. Suasana yang hening mengusik jiwaku. Fikiranku melayang-layang memikirkan masa depanku. Hanya dalam beberapa hari, aku akan meninggalkan tanah airku untuk mengejar segulung... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Aku Bukan Khadijah

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh:Mas Masz AKU BUKAN KHADIJAH 16 Mac 2008 “Bangun. Assalamualaikum, cikgu”. Seorang pelajar merangkap ketua kelas memulakan ucapan diikuti pelajar yang lain. “Waalaikumusalam warahmatullahiwabarakatuh”. Jawabku penuh. Doa memulakan pelajaran... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Anak Syurga

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 7 Ulasan

Oleh: Asyu Asyura Wajah polos yang comel itu ditatap penuh kasih. Siapa yang tak sedih pabila anak yang dikandung 9 bulan 10 hari dan dilahirkan dengan susah payah disahkan mengalami penyakit genetik. Ya… anak yang comel itu menghidapi penyakit... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Alasan Untuk Bahagia

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 30 Ulasan

Oleh:Aqilah Azman “Abang pergi mana tadi? Lewat balik?” Qalisya menyoal suaminya sejurus susuk tubuh itu melabuhkan duduk disebelahnya. “Abang… Lisya tanya abang ni. Jawab lah.” Qalisya bersuara sekali lagi setelah tidak mendapat respond daripada... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Blind Date

24 November 2014  
Kategori: Cerpen

1 bacaan 27 Ulasan

Oleh: mia kaftiya BLIND DATE “Marissa?” Seorang lelaki bertanya sedang aku ralit termenung. “Ya?” AKu pandang mukanya yang sedang berdiri di sisi kananku. “Ismail?” Soalku. Dia senyum lalu terus tarik kerusi di hadapanku dan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencari Cinta-Mu Ya Rabb

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 16 Ulasan

Oleh: Nurin Firdaus Tajuk:Mencari Cinta-Mu Ya Rabb “Anne !! Awak nak ke mana ? ”, Nur Husna meneriak namaku ketika aku keluar dari kelas. “Saya hendak ke kantin. Awak nak ikut ?”, tanyaku. “ Oh,saya ingat awak hendak ke perpustakaan , boleh... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Demi Masa

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 13 Ulasan

Oleh: ino Denyutan nadi ku semakin lemah bunyi bising mesin dan manusia memenuhi ruangan bilik itu. Mata ku semakin kelam cahaya yang menerangi mata semakin mengecil. Dosa kelam mulai bermain di minda ku. 5 tahun sebelum aku meninggalkan zaman kolej... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Di Kenduri Kahwin

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 47 Ulasan

Oleh:Cahaya Kegembiraan “Eh, macam tak percaya saja aku nak yang duduk atas pelaminkan?” ujar Alang lalu melepaskan tawa. “Sengetlah ko Alang. So, lepas ni status dah bertukar” kata Aishy sambil tangan ligat memasukkan telur ke dalam bunga telur. “Woi,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cerita 12 malam

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 33 Ulasan

Oleh: Nur Hanisya Bosannnnnn.Memang betul-betul bosan. “Wei,korang tak bosan ke?” Nisa bertanya.Matanya terkelip-kelip memandang Zara,Nia,Ashraf dan Syafik. “Bosan lah.Kalau tak,kitaorang takdelah tercongok macam ni aje..” Ashraf... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Isteriku Hijabista

17 November 2014  
Kategori: Cerpen

0 bacaan 34 Ulasan

Oleh: hana akmal CERPEN: Isteriku Hijabista “Aku terima nikahnya Hani Sofea Binti Shamsuddin dengan mas kahwinnya sebanyak Rm 10 000 tunai” ________________________________________________________________ “Nak masuk ke tak? Nak masuk ke tak?... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 6 of 283« Pertama...5678...2030...Akhir »