Cerpen : Awak, Senyumlah!

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Fiqa Thirr AWAK, SENYUMLAH! “Hai, awak.” “Awak nak apa? Jangan kacau lah” marah Wardah. “Alaa. Janganla marah. Cakap dekat ibu kang.” Farhan masih giat mengusik. “Sikit-sikit cakap dekat ibu. Manja.” Wardah terus berjalan ke... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Berharap Awak Di Sini

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Nurul Syafiqah “Mama…” Si budak perempuan tarik hujung blouse si ibu yang masih statik berdiri di luar perkarangan rumah kondominium mewah. Wira dan lori putih semakin hilang dari pandangan dua beranak itu. Si ibu duduk mencangkung biar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Calon Isteri Terbaik

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Moniralily Bab 1 Satu surat berwarna putih beralamat rumahku serta nama penuhku Nahwah Nur Sabrina Binti Ali terletak di atas meja. Surat ini mesti syarikat yang aku temuduga tempuh hari. Tak sangka pula aku dapat tawaran kerja di syarikat Mutiara... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Alisyah Farhah

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh:Syaza Syauqiena “You understand or not? This thing is very important. Don’t take it easy.” Kata Thaqif. Marahnya masih bersisa. Aku hanya tunduk menuruti langkahnya. Mulutnya masih tidak berhenti membebel. Semuanya silap aku. Aku terlupa membawa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Luka Kerana Dia

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Quinn Rozel Perpisahan yang aku alami amat pedih menyusuk di hati. Bekas suami seorang yang panas baran dan mendera aku fizikal dan mental. Aku pun tak tahu, mengapa suami berubah sampai begitu sekali. Salah akukah? Selama ini aku hanya bergantung... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Permata Hannah

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Cielo Bismillahirrahmanirrahim.. “Hannah, ibu dan ayah sudah buat keputusan. Kami sudah pun berbincang dengan Mak Tijah.” Masih setia mataku memandang raut wajah ibu. Aku tahu, ibu sudah mempunyai jawapan untuk masalah aku kali ini. Masalah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Suamiku Cikgu Displin

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Pepper Sya Suamiku cikgu disiplin! “tahniah.. aku doakan kau bahagia dunia akhirat dengan dia. jadi isteri solehah. Dengar cakap suami tu, jangan degil sangat” pesan Nadhirah. Sahabat baikku. “eleh.. aku ni baiklah” balasku. “macamlah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Novelis

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh:Norzahidlia Di dalam sebuah rumah, kelihatan seorang perempuan yang memakai baju kurung biru itu sedang ralit menaip sesuatu di dalam komputernya. “Mana pergi hantu tadi?“tanya Dya. “Dah lenyap dah“balas Farah. “Alhamdulillah..syukurlah.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Azan Masih Ada

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: AisyAin Amia “Supi, menung mende tu?” tegur Mak Suri. Sufian tersenyum memandang si ibu yang makin jelas raut tuanya namun masih kuat melaksanakan rutin harian. Diperhatikan ibunya bersimpuh duduk sebelum isi bakul diambil lalu dilipat satu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sepenggal Cerita Bersamamu

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Eka Harlianto Awan mendung masih menyelimuti langit kota Makassar, riak riak genangan air hujan memercik dimana mana tiap roda motor satria fu 150 cc berwarna putih biru yang kutumpangi boncengan ini melaju. Suara yang memekakkan telinga tiap beberapa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Janjiku Pada Walid

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: Azalea Khursiah AK JANJIKU PADA WALID (Azalea Khursiah @ A.K) SATU Suasana di kantin hingar-bingar. Di bahagian kaunter, murid-murid pelbagai saiz, ketinggian dan rupa sedang menanti giliran untuk membuat pembelian. Atau barangkali mahu membuat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Potret Fiq’ri-Hakimi

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Comments Off on Cerpen : Potret Fiq’ri-Hakimi

Oleh:FITRI al-BEBIRI 23.10.2015 (09.17 MALAM) -MESYUARAT DI ANTARA AHLI- Mesyurat kali ini hanya di hadiri oleh beberapa ahli jawatankuasa sahaja. Dan kali ini jugalah kajian yang kami perlu lakukan tersangatlah mencabar pada batasan pemikiran aku. Oh,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mentaliti Dia

15 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh: ieja azliza Aku berjalan yakin lagi bangga melawati shopping mall kepunyaan aku. Aku letak namanya The Hiercharchy, sebab aku memang suka sistem tu. Yang kuat berusaha di atas, yang malas berusaha di bawah, we deserve on what we do. Bagi aku tiada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Angin Cinta Bintang

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh : Mardhiya Yonna Jam yang melingkar dipergelangan tangan ku pandang berkali-kali. Mengharap ianya dapat berhenti berdetik walau seketika. Pandangan pantas ku alihkan kekiri dan kanan. Mengenalpasti setiap sosok tubuh yang lalu. Hampa! Taman Rekreasi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Nota Pelekat Hijau

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh :mosha Nota Pelekat Hijau. Ayah benar-benar sudah berubah. Siapapun akan berkata begitu seandainya mengenali ayah sejak dahulu. Sebelum peristiwa itu, ayah seorang yang banyak bicara. Kata-kata yang dilontarkan tegas, maklumlah bekas seorang tentera... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hammersmith Bridge

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh : Nurrizzwana Cik Zull “Tolong la awak. Saya tak boleh hidup tanpa Zafril. Saya rela mati daripada hidup tanpa dia. Awak akan tolong saya kan?” Ujar Lina dalam tangisan. Amani genggam penumbuk. Tangannya mengeletar kuat. Diketap bibirnya menahan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sehebat Cinta Rabiatul Adawiyah

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh : Aishah Mansor Sehebat Cinta Rabiatul Adawiyah **** “Adik, jom makan!” Dia yang sedang melipat telekung, menoleh. Bibir mempamer senyuman. “Baik, ibu.” ••••••••••••••••••• “Ibu,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lampu Cinta

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh : YAYA ZULKIFLY LAMPU CINTA “Jika perkahwinan menjanjikan kebahagiaan selama-lamanya. Malangnya itu bukan kami” – Farhan & Hanis BAB 1 ” Awak nanti nak sambung belajar bidang apa? ” Soal Farhan kepada Hanis. “Saya nak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ada Cinta

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh ::n.suhada.s “Hai Imran! Malam ni awak buat apa je? Apa kata saya belanja awak makan malam”, ujar Yasmin selamba lantas mengambil tempat duduk di sebelah lelaki itu. Memang tindakannya sangat menjengkelkan terutamanya bagi semua pelajar perempuan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cerita Tentang Dia Dan Dia

8 January 2016  
Kategori: Cerpen

Oleh : Novem Dari Aku… Hari Ini… Aku memandu kereta jenis Proton Preve menuju ke Nilai, Negeri Sembilan. Entah sudah kali ke berapa aku menjejakkan kaki ke sini dalam bulan ini. Rasanya lebih sepuluh kali. Aduh… ramai pula orang hari... [Teruskan bacaan]