Novel : Kekal Bahagia 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Comments Off on Novel : Kekal Bahagia 1

Oleh: TJ Lagu ‘Jangan Pikirin Abang’ tengah sedap melalui corong corong Eustachian tube telinga Maisarah Arina. Tengok saja pinggulnya. Gelek yukk. Sikit lagi berkemungkinan dah bertukar menjadi Inul Daratista. Bezanya minah ni mungkin akan... [Teruskan bacaan]

Novel : Terpenjara Kerana Janji 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: QUINN ROZEL SETIAP JANJI YANG TERMETERAI SUDAH PASTI ADA RAHSIA DISEBALIKNYA. “Maria, tolong suruh Ana masuk bilik saya sekarang. Ada perkara penting yang saya nak bincang dengan Ana.” Dato’ Danny Iskandar memberi arahan kepada setiausahanya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Miss Ugly Duckling 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Nurul Izzah “Ara! Ara! Kat sini weh!” mata aku yang sedang fokus pada tablet segera beralih ke arah suara garau yang memanggil nama aku tadi. Setelah mengenalpasti punca dari mana datangnya suara tadi, aku mengecilkan lagi mata untuk menjelaskan... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Cinta Terlarang 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Hana Haifa PROLOG Saban minggu pusara itu dikujungi. Tak pernah sekali pun dia lupa. Rumput yang naik meliar di cabut. Cepat sungguh naik, padahal baru minggu lepas dia datang. Setiap bulan akan dicari kelapangan untuk mencuci sendiri pusara... [Teruskan bacaan]

Novel : Berani? Percayalah! (Believe If You Dare) 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Qizu ‘Manusia hanya merancang, Allah yang menentukan’ Prolog “Arghhhh!” Satu laungan yang kuat beserta bunyi besi berlaga kedengaran bergema dalam ruangan bilik kecil yang suram dan samar. Disebalik cahaya samar itu terlihat sesusuk tubuh... [Teruskan bacaan]

Novel : Sayang Awak, Encik D 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: AYREESA PROLOG ‘Sebenci-benci perkara yang halal di sisi Allah ialah talak.’ (Riwayat Abu Daud, Ibnu Majah dan Al-Baihaqi) Mahkamah Syariah. Akhirnya, aku di sini. Satu-satunya tempat yang paling cukup aku tidak suka. Namun, siapa aku untuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Inilah Lukisan Aku 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Hazreen Akhir BAB 1 : DUNIA BARU Deringan jam loceng bingit bersuara pada pagi ini. Tidak pernah melupakan tugasnya untuk memberikan suatu peringatan kepada manusia yang menggunakannya. Hampir setiap pagi deringan suaranya akan memecah sunyi di... [Teruskan bacaan]

Novel : Diriku? Itu Kamu 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Nisa Ali PENAT. Selama dua tahun berhempas pulas bercinta dengan buku, hari ini adalah merupakan hari bahagia aku. Ya! Sangat bahagia kerana dari awal kaki aku menjejaki ke tingkatan empat, aku telah berjanji pada diriku untuk menumpukan sepenuh... [Teruskan bacaan]

Novel : Senyap-Senyap Sudah 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Syada Buku kulit hitam tebal itu ditutup dan dibawa ke dada. Lama dia memeluk buku itu sambil tersenyum. “Satu lagi buku dah habis.” Monolog Hanim Farisha. Dia melangkah ke rak buku yang tersusun lebih daripada 20 buah buku yang serupa dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Bicara Rindu Arissa 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Ryn Maya PROLOG Hujan mencurah laju. Kesejukan telah menggigit segala tulang yang ada padaku. Maklum saja, mana mungkin sebatang tubuh kecil lagi kurus mampu menahan simbahan hujan selebat ini. “Arisa! Apa lagi yang kau khayalkan tu? Dah la... [Teruskan bacaan]

Novel : Jangan Bilang Tidak 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Berry Mon PROLOG Ayushita tersentak. Dia dapat merasakan bahunya disentuh oleh seseorang. Tatkala dia menoleh, suaminya menyilangkan tangannya. Ayushita membulatkan mata. Wajah lelaki di hadapannya ini begitu menjengkelkan pada penglihatannya.... [Teruskan bacaan]

Novel : Setia 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Nurrah Syaa “Haih…Kenapa lah aku boleh dapat sambung belajar dekat sini? Nak kata menyesal mintak kat sini, tak jugak. Mungkin ada hikmahnya. Terima saja lah Shu… Bukan kau tak biasa terima semua perkara ni.” Membebel seorang diri sambil... [Teruskan bacaan]

Novel : Dia…. Lelaki Itu 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Ayatul Husna PROLOG “Aku suka dia!” Jarinya lurus menunjuk di mana jejaka itu berdiri tidak jauh dari dia dan sahabatnya. “Kau? Suka dia?” Soal si teman disebelah. Jelas sekali riak muka terkejut terpancar di muka si teman di sebelah. “Iyalah.... [Teruskan bacaan]

Novel: Kerana Detik Itu 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Ainera Runia PROLOG Inara membuka mata perlahan-lahan. Melihat keadaan sekeliling. Di manakah tempat ini?Tempat yang begitu asing baginya. Umpama dia berada di dunia fairytale yang penuh magis.Dia bangun dari duduknya. Dia kini berada di sebuah... [Teruskan bacaan]

Novel : Mampukah Kita Bersatu? 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Nabila Jeffry PROLOG “Aku nak kau keluar daripada rumah ni. Aku taknak tengok muka kau lagi. Kau faham tak perempuan?” pekik Puan Sri Sharifah Aina kepada menantu yang paling dibencinya.Hujan semakin lebat di luar rumah seperti mengetahui bagaimana... [Teruskan bacaan]

Novel : Nur Di Hati Tuah 1

27 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Kynn Latif ANN duduk sambil menongkat dagu dengan kedua-dua belah tangannya. Sesekali kepalanya dianggukan perlahan-lahan. Seolah-olah dia faham dan mengerti apa yang telah diperkatakan dan diterangkan oleh sahabatnya itu. Hakikatnya, tiada satu... [Teruskan bacaan]

Novel : Terlerai Rindu 1

26 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Farhana MR PROLOG Katakanlah (wahai Muhammad): “Jika bapa-bapa kamu, dan anak-anak kamu,dan saudara-saudara kamu, dan isteri-isteri (atau suami-suami) kamu, dan kaum keluarga kamu, dan harta benda yang kamu usahakan, dan perniagaan yang kamu bimbang... [Teruskan bacaan]

Novel : Kau dan Aku Bahagia 1

26 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: Nadeanur Othman PROLOG SARA duduk diam menunggu di ruang tamu. Bayi kecil yang sedang nyenyak tidur dipangkuannya di pandang penuh kasih. Sesekali dia mengucup lembut dahi anak itu. Senyumannya merekah hanya dengan melihat kurniaan Tuhan padanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Takdir Cinta DariMu 1

26 September 2016  
Kategori: Novel

Comments Off on Novel : Takdir Cinta DariMu 1

Oleh: Alfarishi BAB 1 “Surat Nur’ain” “Assalammualaikum.” Seorang lelaki dengan membawa sebuah beg di punggungnya terlihat sedang mengetuk pintu. Boarding pass “To Jakarta” masih terpapar pada beg lelaki ini, menunjukkan dia baru sampai... [Teruskan bacaan]

Novel : Sisi 1

26 September 2016  
Kategori: Novel

Oleh: JulietArda Prolog: Setiap orang ada kisah yang tak ingin dikongsi mahupun di simpan dalam kotak ingatan. SISI menyingkap rahsia seorang lelaki bernama Tengku Shah Issqander yang menderita penyakit “Dissociative Identity Disorder”. Perkahwinannya... [Teruskan bacaan]