Novel : Bukan Pintaku 13

30 December 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Ainul Musa memandang Amran yang sedang memandu di sebelahnya. Wajah tegang itu kadang-kadang berkerut seribu seolah-olah memikirkan masalah yang amat berat. Dia cuba untuk memahami masalah kawannya itu, cuba untuk menenangkan. Ingin diajak Amran berborak rasanya ini bukanlah masa yang sesuai. Selagi Amran tidak membuka mulut untuk bercerita, dia tidak akan memaksa. Itu bukan caranya dan dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Pintaku 12

23 December 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Ainul Riuh rendah bunyi gelak ketawa memenuhi ruangan rumah yang selama ini sunyi. Terpancar kebahagiaan di wajah kedua orang tuanya. Dari tadi tidak putus-putus gelagat Afia dan Afiq bagaikan sedang mengeletek hati mereka. Anak-anak itu bijak dan pandai membawa diri. Tahu di mana mereka berada dan amat petah bila menuturkan kata. Amran hanya memerhatikan dari jauh. Sesekali dia tersenyum senang... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Pintaku 11

16 December 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Ainul Amran memandu perlahan memasuki perkarangan rumahnya. Sunyi. Begitulah keadaannya setiap hari. Kereta ayahnya tiada di garaj, ke masjid barangkali. Semenjak bersara ayahnya itu sentiasa menghabiskan masa di masjid, pergi waktu zohor dan akan pulang selepas asar, pergi waktu maghrib selepas isyak barulah kelibat ayahnya ada di rumah. Dikerling jam di tangannya. Baru pukul satu setengah,... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Pintaku 9, 10

10 December 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Ainul BAB 9 “Mama…..mama……ada orang datang!!” Kedengaran suara Afia memekik-mekik di halaman rumah. Mas memandang Mak Jah sambil mengerutkan keningnya. ” Siapa ye yang datang Mak Jah?” “Mungkin mertua Mas dah sampai agaknya. Cubalah Mas pergi tengok. Tinggalkan semua ni, biar Mak Jah yang selesaikan.” Mas hanya mengangguk.... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Pintaku 7, 8

4 December 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Ainul BAB 7 Mas meninjau ke dapur. Dari tadi hidungnya sudah menangkap bau yang enak dari sini, pasti Mak Jah sedang menyediakan sarapan untuk mereka. Pelahan-lahan dia mengatur langkah, sengaja tidak mahu Mak Jah perasan kehadirannya. Perlahan-lahan di memeluk Mak Jah yang terlalu asyik melayan angannya. “Hah……….Mak Jah masak apa?” tersengih Mas memandang... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Pintaku 6

10 November 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Ainul BAB 6 Diusap perlahan rambut Afia dan Afiq. Terasa kasih sayang pada anak-anaknya semakin bertambah. Ditenungnya wajah anak-anaknya yang sedang lena tidur. Wajah yang belum mengerti apa yang sedang mereka lalui. Senyumnya terbit bila mengingatkan betapa dulu dia terkejut apabila doktor mengesahkan dia mengandung lagi. Saat itu dia keliru, bersediakah dia untuk membahagikan kasih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lukaku Masih Berdarah

7 November 2010 
Kategori: Cerpen

Oleh : ainul “Amira……jangan main jauh-jauh. Nanti mama tak nampak, susah.” Sambil melambai anaknya suaranya turut nyaring memekik. Tidak dihiraukan manusia sekeliling yang asyik memandangnya. Azlin melajukan langkahnya. Mengejar Amira yang sudah jauh meninggalkan dia yang masih terkial-kial berjalan. “Cepat la mama, Mira nak main pasir kat sana. Nak buat istana... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Pintaku 5

2 November 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Ainul BAB 5 Kerusi ditarik pelahan. Tidak mahu menerbitkan bunyi bising pada pengunjung restoran lain. Dengan perlahan juga punggungnya dilabuhkan. Matanya memandang sekilas ke pintu restoran, janganlah pula dia sampai sekarang. Aku perlukan masa untuk menenangkan diri sendiri. Desisnya perlahan. Dia masih terkejut. Tidak sangka Amran akan menelefonnya. Seingatnya tidak pernah dia berikan... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Pintaku 4

27 October 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Ainul Keretanya meluncur perlahan memasuki perkarangan hotel tempat Kas menginap. Kawannya itu sudah berada di Johor Bharu sejak tengahari tadi. Mas sudah berjanji untuk berjumpa Kas dan Suria di hotel ini selepas habis waktu bekerja. Jam sudah menunjukkan ke angka lapan malam. Dia sudah terlambat!!! Janjinya dengan Suria dan Kas tadi dia akan sampai sebelum pukul tujuh. Ini semua gara-gara... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Pintaku 3

19 October 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Ainul Jam di dinding pejabatnya dikerling. Cepat betul masa berlalu. Dah hampir jam sebelas. Sekejap lagi masa rehat. Kerja-kerjanya masih menimbun di atas meja. Tangannya semakin lincah menaip di keyboard komputernya. Sebutharga ini mesti disiapkan sebelum masa rehat. Huh…matilah aku kalau tak sempat siap. Mesti panjang leteran Puan Zahlia nanti. Dia membebel pelahan, bebelan yang hanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Pintaku 2

12 October 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Ainul Dumm……!!!,Berdentum pintu keretanya dihempas kuat. Kalaulah kereta ni jenis kereta buruk agaknya dah lama kereta tu tinggal tayar je. Apa tidaknya, tuan punya kereta panas barang orangnya. Tiap kali marah ada sahaja benda yang jadi mangsa hentamannya. Bukan setakat pintu kereta je yang menjadi mangsa amarahnya hari ni, tapi semua stafnya di pejabat juga turut terkena tempias... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Pintaku 1

3 October 2010 
Kategori: Novel

Oleh : Ainul BA B 1 Kepala didongakkan ke langit, cuba mencari apa yang istimewa di dalam dingin malam ini.Cantik betul langit malam ni!!! Bulan bak tersenyum bahagia , dikelilingi bintang yang bergemerlapan , cantik sekali……. Suasana malam yang nyaman sebegini memang bukan selalu boleh dirasai. Alang -alang dah terlajak ke sini baik aku habiskan sikit masa lagi , layan perasan... [Teruskan bacaan]