Novel : Cik Calla Lily Dan Encik Bos 8

21 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Airisz “GOSIP, gosip.” Kelam-kabut Suzi bawa cerita ketika masa sudah tiba untuk pulang. Dia baru saja balik dari pejabat pengurusan. Aku geleng. Kalau berita sensasi, cepat saja jadi buah mulut. Lagipun, tak boleh nak buat apa. Memang dah jadi perkara biasa di pejabatku. Tanpa gosip, tanpa berita sensasi, masing-masing akan lemau. Buat kerja pun serupa orang nak mati saja. “Tadi, isteri... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Calla Lily Dan Encik Bos 7

19 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Airisz SO, macam mana urusan semalam? Berjalan lancar? Ada tanda-tanda kami akan ke Bagan Serai buat rombongan Cik Kiah makan kenduri tak?” tanya Kak Liza tiba-tiba. Langsung aku pandang Suzi. Dah janji jangan cerita kepada sesiapa, dia pecah juga rahsia. Memang tak boleh pakai betullah Si Suzi ni. Menyesal aku beritahu dia. Tak sampai mana lagi sudah riuh satu ofis. Tu yang aku tahu, yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Calla Lily Dan Encik Bos 6

18 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Airisz MAK turun KL semata-mata nak atur janji temu antara aku dengan Fahrain. Tak benarkan aku jumpa Fahrain berdua-duaan. Kata mak, tak ikut syariat. Aku ikut saja. Tapi bila mak suruh aku pakai baju cantik-cantik, aku mula bengang. Ini ikut syariat ke? “Apa Cik Ta pakai baju tak cantik ka selama ni?” Aku tanya mak. Sudahlah perut aku tak berapa sedap dengan janji temu ni, mak pula macam-macam.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Calla Lily Dan Encik Bos 5

14 January 2016 
Kategori: Novel

Comments Off on Novel : Cik Calla Lily Dan Encik Bos 5

Oleh: Airisz AH! Isnin yang membosankan datang lagi. Penat semalam pun masih terasa, dah kena paksa datang kerja. Kalaulah dapat tergolek-golek lagi, alangkah nikmatnya. Namun, apakan daya demi sesuap nasi, nak tak nak kena pergi kerja juga. Aku dan Cik Dalila pula sudah berpakat untuk kenakan budak-budak pejabat yang lain. Sebab itu semalam aku reka cerita yang bukan-bukan kepada Suzi. Sampai ternganga... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Calla Lily Dan Encik Bos 3

7 January 2016 
Kategori: Novel

Comments Off on Novel : Cik Calla Lily Dan Encik Bos 3

Oleh: Airisz HARI kedua. Hari ini lebih fokus kepada acara sukan. Acara paling aku dan Cik Dalila tak suka. Serius, macam budak-budak. Budak-budak pun akan gelak kalau tengok kami. Memang tak ada mood langsung nak main. Boleh tahan sikit acara mencari harta karun. Tapi kena redah belukar. Ini yang aku takut. Bukan apa, yang tak belukar pun aku boleh sesat, inikan pula belukar. Aku dan Cik Dalila... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Calla Lily Dan Encik Bos 2

6 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Airisz TEAM BUILDING kali ini diadakan di Janda Baik. Berlangsung selama dua hari satu malam. Mulanya aku tak nak ikut dengan alasan, aku malas. Tapi, Cik Dalila mendesak sebab dia tak ada kawan. Kak Liza, adik nak bertunang. Suzi pula bagi alasan datuk dia tak sihat. Kak Midah, faham-faham ajelah kalau orang sudah berumah tangga. Kalau boleh, setiap tahun dia nak beranak. Tengah mabuk lagi... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Calla Lily Dan Encik Bos 1

5 January 2016 
Kategori: Novel

Oleh: Airisz Prolog NAMA aku Chinta Adara. Tapi semua orang panggil aku Cik Ta. Umur pertengahan dua puluhan. Masih bujang. Aku ada masalah sikit sejak akhirakhir ni. Biasalah, masalah tipikal. Aku tak kahwin lagi! Mak aku cakap, andartu ni ada tiga kategori. Kategori pertama, junior andartu. Ini kira kumpulan andartu tahap satu. Mereka terdiri dari anak dara yang masih belum berkahwin dalam lingkungan... [Teruskan bacaan]

Cik Calla Lily Dan Encik Bos

5 January 2016 
Kategori: Novel Di Pasaran

AKU? Nama aku Chinta Adara, tapi semua orang panggil aku CIK TA. Hidup aku tak berapa nak selesa selepas balik dari team building di Janda Baik. Ada orang selalu kirim calla lily dengan tagline ‘tunggu abang’. Siapa pula la yang minat kat aku? Memang pelik ni. Tapi masa team building tu, aku memang garang habis. Yalah, ada ke patut letak aku dalam kumpulan anak dara tua? Aku muda lagi kut. Kena... [Teruskan bacaan]

Cik Cinderella dan Encik Tengku

24 December 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

Nama aku PUTERI NURAISHA. Aku ada mak tiri dan seorang kakak tiri. Biasalah, mana ada mak tiri yang baik. Nama kakak tiri aku Sha. Jahat gila. Orang gila pun tak jahat macam dia. Dia tak sukakan aku, Jadi, ada sebab ke aku nak suka dia? Kirim salam! Dalam hidup aku ada seorang lelaki yang paling aku tidak suka. Nama dia Ashraf. Tapi arwah ibu cukup suka dengan dia sehinggakan dia suruh aku kahwin dengan... [Teruskan bacaan]

Cik Blur dan Encik Ikhlas

30 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

AKU? Tak tahulah apa yang tak kena. Ada saja salah aku di mata dia. Kalau sehari tak marah aku, gamaknya dia tidak serupa orang. Nak kata aku tak cantik, di dalam ofis ini ada lagi yang tak cantik. Sudahnya aku berhenti kerja saja. “Helo, dah pukul berapa ni? Tak reti nak masuk pejabat? Ingat ni syarikat tok nenek awak ke?”– Encik Ikhlas “Encik pekak ke? Kalau encik pekak saya cakap lagi sekali.... [Teruskan bacaan]

Cik Bunga dan Encik Sombong

29 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

Aku? Aku INTAN ASNIDAR. Mana cantik pun. Kulit pun ala-ala hangit. Kerja di kedai bunga dengan gaji cukup-cukup makan. Tak ada apa-apa yang istimewa tentang aku melainkan aku ada sebuah keluarga yang sangat bahagia. Dia? Dia memang segak. Nama dia pun sedap, HARRIS ISQANDAR. Kalau sekali pandang mesti tak nak lepas. Kulit dia putih amat sampai mak ingat aku dah bawa balik orang Belanda masa aku bawa... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Blur Dan Encik Ikhlas 7

27 December 2012 
Kategori: Novel

Oleh : AIRISZ Bab 7 WAKTU sampai rumah orang tu, perasaan aku tambah gementar. Tak tahulah kenapa kali ini aku rasa begitu gementar dan berdebar-debar. Mungkin aku sudah tahu tuan punya kediaman tersebut dan orangnya sungguh-sungguh aku tidak sangka. Tapi mujur kereta dia sudah tiada di halaman rumah. Maknanya orang tu juga sudah pergi kerja. Selamat! Aku gagahkan kaki ini pun dek kerana janji. Aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Blur Dan Encik Ikhlas 6

24 December 2012 
Kategori: Novel

Oleh : AIRISZ Bab 6 BERKALI-KALI Naim merayu untuk jumpa. Katanya untuk kali terakhir. Dia mahu menjelaskan semuanya. Mahu perkara tersebut diselesaikan dengan baik. Akhirnya aku setujukan saja. Lagipun aku rasa aku sudah boleh terima kenyataan. Mungkin ada hikmahnya kenapa aku putus dengan Naim. Mana tahu aku dipertemukan dengan lelaki yang lebih kacak, lebih banyak duit. Siapa tahukan. Ya, setiap... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Blur Dan Encik Ikhlas 5

21 December 2012 
Kategori: Novel

Oleh : AIRISZ Bab 5 AKU rasa cukup lega. Kembali bersemangat. Naim, Encik Ikhlas, sudah berjaya aku lupakan. Encik Ikhlas juga sudah tidak menghubungiku. Mungkin dia faham dengan kehendakku, jadi dia sudah tidak ambil tahu lagi. Rasa betul-betul aman. Datang kerja semula selepas 2 hari bercuti. Baru 2 hari tak mengemas, mengalahkan tongkang pecah. Masuk ruang tamu saja dengan sofa tunggang langgang.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Blur Dan Encik Ikhlas 4

20 December 2012 
Kategori: Novel

Oleh : AIRISZ Bab 4 PIJOT ajak aku tengok wayang malam minggu tu. Sebab dah lama tak tengok wayang, aku ikut saja. Lagipun benda free mana boleh tolak. Kalau tolak nanti Pijot kecik hati. Susah pulak aku nak pujuk dia. Ah! Banyaklah alasan. Walhal memang aku tunggu Pijot belanja aku. Saja-saja nak menderma kat panggung wayang ni, minta maaflah. Duit beli tiket wayang tu baik aku buat makan. Kenyang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Blur Dan Encik Ikhlas 3

19 December 2012 
Kategori: Novel

Oleh : AIRISZ Bab 3 “ADA orang nak jumpa kau tu.” Pijot beritahu di hadapan pintu bilik. Aku pandang Pijot yang ala-ala muka Angelina Jolie bergaduh dengan Brad Pitt. Sugul dan muram. Sah, siang tadi kena marah dengan bos. “Sapa?” Aku tanya balik. Pijot jongket bahu tapi dia senyum semacam selepas itu. Naim? Naim nak jumpa aku? Ah! Rindunya kat dia. Aku sarung tudung dan bergerak ke ruang tamu.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Blur Dan Encik Ikhlas 2

18 December 2012 
Kategori: Novel

Oleh : AIRISZ Bab 2 AH! Sudah pukul 10.00 pagi rupanya. Lepas subuh tadi aku terus sambung tidur. Langsung tidak sedar. Seronok kalau begini selalu. Boleh bangun lambat, tak payah fikir pasal kerja dan apa yang paling penting, aku tak perlu jumpa lelaki tanpa perasaan itu. Amannya dunia ni. Tapi bila fikir pasal duit, aku jadi semput semula. Di manalah aku nak cari kerja ni? Tak kan nak balik Penang.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Blur Dan Encik Ikhlas 1

17 December 2012 
Kategori: Novel

Oleh : AIRISZ BAB 1 “MACAM mana awak buat kerja ni hah? Semua jumlah salah! Awak buat kerja guna mata atau kaki?” Encik Ikhlas hempas fail berwarna biru di atas mejaku. Kemudian dia bercekak pinggang. Matanya bulat pandang aku bersama renungan tajam yang sudah menusuk jantung. Hampir saja aku menangis bila ditengking begitu di hadapan pekerja lain. Tidak bolehkah bercakap dengan elok? Atau tidak... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Bunga Dan Encik Sombong 16

16 January 2012 
Kategori: Novel

Oleh : AIRISZ “KENAPA muram saja ni? Ada masalah lagi?” soal Olin. Dia masih sibuk menyiapkan bunga telur untuk majlis perkahwinanku. Kata Olin itu saja hadiah yang dia mampu berikan kepadaku. “Tadi Erny datang butik masa aku dengan Harris nak cuba baju majlis pernikahan kami,” jawabku sambil mendekati Olin. Langsung tak ada semangat untuk membantu Olin. “Dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Cik Bunga Dan Encik Sombong 15

29 December 2011 
Kategori: Novel

Oleh : AIRISZ HUJUNG tengahari itu ketika aku bertugas di bahagian kaunter, aku terkejut bila melihat kehadiran Datin Nora bersama Erny Humairah. Aku rasa mereka memang mahu menyerang aku, jadi aku mula bersedia. Aku pandang Kak Yan dan Olin saling berganti. Tahu mereka juga risaukan aku. “Aku nak cakap sikit dengan kau!” kata Datin Nora bersama wajah sombongnya. Perlahan aku tekan... [Teruskan bacaan]