Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 23

3 December 2012 
Kategori: Novel

6,537 bacaan 9 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 23 Hari Sabtu yang indah. .Sesuai sangat untuk bermain golf. Seawal jam 6.00 pagi lagi, Rayyan Fahrin sudah bangun. Kalau diikutkan hati,mahu saja dia terus menyambung tidur sekejap lagi. Namun bila diingatkan tentang agenda Datuk Abdullah mengajaknya bermain golf,nafsu tidur di lupakan. “ Warghhh!!!!” Rayyan Fahrin menggeliatkan badan. Satu badan terasa sengal dan lenguh.... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 22

25 November 2012 
Kategori: Novel

3,775 bacaan 6 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 22 Datuk Abdullah sedang membaca buku di bilik bacaan yang juga merangkap bilik kerjanya. Buku ‘ World’s Great Leaders’ yang berkulit tebal menarik perhatiannya. Buku yang di beli oleh Jeffrey ketika berkunjung ke Tokyo dua bulan lepas menarik amat menarik perhatiannya. Sudah lama dia mahu membacanya namun kesibukan membuatkan Datuk Abdullah menangguhkan hobinya yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 20,21

11 November 2012 
Kategori: Novel

4,281 bacaan 2 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 20 “ Tok! Tok! Tok!” Ketukan di pintu bergema namun tiada sahutan. “ Tengah mandi ke budak ni?” Datin Maimun yang sudah selesai menunaikan solat Maghrib mahu menjenguk Qalisha di bilik. Adrianna, Rayyan Fahrin dan Datuk Abdullah pulang pada pukul 6.40 petang tadi. Mereka semua sudah berada di bawah untuk makan malam. Menyedari Qalisha tidak turun-turun, Datin Maimun... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 19

2 November 2012 
Kategori: Novel

8,544 bacaan 10 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 19 Usai makan tengahari, Rayyan Fahrin beriringan dengan Adrianna keluar daripada restoran menuju ke arah tempat letak kereta. Sebaik pintu restoran di tolak, seorang gadis tergesa-gesa masuk lalu melanggar Adrianna. “ Ops maaf! Saya tak sengaja.” Sebaik sahaja mata mereka bertentang,Adrianna dan Gadis itu terkaku. “ Anna….” “ Elaine..” Hanya itu yang terkeluar... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 18

22 October 2012 
Kategori: Novel

7,228 bacaan 17 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 18 “ Ke mana Datuk?” ringkas sahaja soalan Pak Hamid kepada majikannya. “ Bawa saya ke Kelab Golf PDRM.” Datuk Abdullah menjawab dengan suara yang serius. Tegas sahaja bunyinya. Namun bagi bagi Pak Hamid, itu adalah perkara biasa. Dia cukup memahami Sikap Datuk Abdullah. Orang yang tidak mengenalinya akan membuat andaian yang dia seorang yang sombong dan tegas kerana... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 17

16 October 2012 
Kategori: Novel

5,937 bacaan 15 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 17 Hari baru bermula, menjanjikan sinar harapan kepada Penghuni Villa Chinta Qaseh. Awal-awal lagi Qalisha sudah bangun. Kalau diikutkan hati mahu sahaja dia terus menyambung tidur. Tapi bila difikirkan yang dia kini berada di rumah mertua, mahu tak mahu dia bangun. Tuala di capai dan kaki terus melangkah ke bilik air. Kalau di rumah Nenek takde maknanya dia nak mandi awal-awal... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 15,16

7 October 2012 
Kategori: Novel

5,609 bacaan 12 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 15 Di suatu sudut ditepi kolam, Qalisha sedang memeluk Nek Jah dengan erat. Entah kenapa Qalisha seperti tidak mahu melepaskan neneknya. Selepas pelukan dileraikan, Nek Jah mengusap lembut pipi cucu kesayangannya. Hatinya berasa sayu dan sedikit terkilan kerana anak menantunya, arwah Qhairil dan Khairunnisa tidak sempat melihat satu-satunya anak mereka,Qalisha berumahtangga.... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 13,14

25 September 2012 
Kategori: Novel

9,787 bacaan 30 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 13 “ Hensemnya,Abang Long! Kalau Kak Dhia tengok, mesti tangkap cintan dengan abang.” Rania teruja melihat penampilan Abang sulungnya, Rayyan Firdaus yang kcak dan segak berbaju melayu cekak musang berwarna putih gading. “ Apa hal pulak Kak Dhia yang tangkap cintan dengan Abang Long? Bukan ke Abang Long nak kahwin dengan Kak Adrianna?” Rayyan Firdaus menyampuk. Dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 12

14 September 2012 
Kategori: Novel

5,527 bacaan 22 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 12 14 Februari. Hari yang di tunggu-tunggu oleh semua orang telah pun tiba. Malam nanti majlis pernikahan anak-anak Datuk Abdullah akan berlangsung di Pusat Islam. Semua persiapan berjalan lancar. Amir and Amri selaku ketua bodyguards Datuk Abdullah,awal-awal lagi sudah diberi penerangan. Dah macam men in black dah sekali pandang dia orang ni. Berkot hitam siap dengan cermin... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 11

7 September 2012 
Kategori: Novel

4,532 bacaan 17 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 11 Qalisha sedang baring bermalasan di dalam bilik.Dengan tepat lagi dia sedang menghitung hari.Dua hari lagi dia akan di ijabkabulkan dengan anak lelaki Datin Maimun dan Datuk Abdullah. Sudah hampir sebulan dia menjadi tunangan lelaki yang bernama ‘Jeffrey’ yang wajahnya dia kenali di kaca televisyen. Semua orang kampung heboh memperkatakan perihalnya bertunang dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 10

16 August 2012 
Kategori: Novel

14,066 bacaan 26 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 10 Jam menunjukkan jam lapan malam. Datin Maimun melilau satu rumah mencari kelibat anak teruna dan anak daranya. Puas dia mencari serata ceruk villa mereka, namun pencariannya tak berhasil. Penat juga mencari kalau rumah terlalu besar. Menyelit sikit dah terlindung. Kalau main sorok-sorok agaknya yang menyorok penat menyorok,yang mencari penat mencari. Akhirnya, Datin Maimun... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 9

9 August 2012 
Kategori: Novel

5,319 bacaan 14 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 9 Adrianna memandu pulang ke rumah dengan perasaan yang teramat geram. Peristiwa yang berlaku sebentar tadi setelah selesai berjoging di Taman Tasik Tititwangsa masih jelas di ingatannya. Sesekali, tangannya menghentak stereng kereta melepaskan geram yang masih bersisa di hati. Hatinya masih berasa tidak puas hati dan muka Mamat ‘kerek + poyo’ dengan senyuman mengejek... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 7,8

6 July 2012 
Kategori: Novel

7,464 bacaan 26 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 7 Qalisha mundar-mandir di dalam biliknya dengan hati yang teramat gelisah. Di pandang dirinya di dalam cermin almari di tepi dinding biliknya. Seumur hidup inilah kali pertama dia memakai baju kebaya. Kebaya moden bersulam putih dengan kain lace siap berenda-renda lagi. Entah bila Neneknya menempah baju di Kedai Jahit Sutera milik Kak Jamilah pun dia tak tahu. Alih-alih... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 6

27 June 2012 
Kategori: Novel

5,894 bacaan 16 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 6 Rayyan Fahrin merenung jauh ke arah sawah padi yang luas terbentang. Sejak sejam yang lalu dia duduk di pondok usang yang terletak jauh di tengah sawah berfikir tentang apa yang berlaku dalam hidupnya kebelakangan ini. Lebih tepat lagi, sebenarnya Rayyan Fahrin sedang mengarang cerita di dalam mindanya. Apa dan bagaimana hendak dia beritahu nenek dan adik-adiknya yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 5

20 June 2012 
Kategori: Novel

6,905 bacaan 15 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 5 Setelah hampir seharian Jeffrey tidur, dia bangun setelah alarm daripada telefonnya berbunyi. Lagu ‘glad you came’ oleh The Wanted berkali-kali berkumandang dan dengan malas tangannya mengagau mencari iphone .Matanya masih terpejam dan rasa mengantuk masih bersisa. Jeffrey berkalih tidur, dari meniarap dia menelentang. Fuh..buasnya dia tidur tak ubah macam kanak-kanak... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 4

30 May 2012 
Kategori: Novel

6,518 bacaan 17 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 4 “ Hai Jah, banyak beli barang? Tanya Kiah a.k.a mami jarum a.k.a ratu gossip Kampung Rhu Seberang kepada Halijah.” “ Hah kau Kiah..takdelah banyak, kicap dengan cili boh ni aje.” Lijah menjawab dengan acuh tak acuh. Kalau boleh Halijah mahu cepat-cepat balik ke rumah tapi terjumpa pulak Kiah Cucuk kat simpang jalan. Malas dia nak melayan Si Kiah. ‘Kiah Cucuk’... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 3

22 May 2012 
Kategori: Novel

7,185 bacaan 30 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 3 “ Tok! Tok! Tok!” ketukan pada pintu bilik pejabat membuatkan Datuk Abdullah berhenti memeriksa fail ditangannya. “ Masuk! Jelas dan lantang sekali suara Datuk Abdullah dari dalam. “Assalamualaikum Datuk..” “ Waalaikummusssalam..” Salam dijawab dengan senyuman apabila muka Hashim ,orang kanan yang paling dipercayainya muncul. Datuk Abdullah bangun lantas... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 2

11 May 2012 
Kategori: Novel

7,068 bacaan 15 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS BAB 2 “ Fizz! Meet me in my office now!” Butang intercom di tekan dengan perasaan geram. Sejambak bunga mawar merah yang confirmed mahal di atas meja dicampak ke lantai “ Tak habis-habis nak ganggu aku! Tak paham bahasa punya jantan.” Nampak saja tulisan ‘love,Sham..’ pada kad yang datang bersama jambangan bunga terus angin Rianna sekencang puting beliung. Rasanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Akanku ‘Tackle’ Kau Sampai Dapat! 1

24 April 2012 
Kategori: Novel

11,028 bacaan 10 Ulasan

Oleh : HARIISSA HARIIS PROLOG Kaki Seng menguis-guis pasir pantai yang halus..putih bersih sambil mata merenung pantai dengan penuh harapan. Hatinya tidak sabar menunggu kepulangan Abdullah dari laut.Sesekali pangkin usang dibawah pondok menghadap ke laut itu di ketuk-ketuk melagukankan irama keresahan yang tersemat di hatinya. Melilau mata mencari kelibat Abdullah dengan bot kecilnya pulang dari... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11