Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 14

21 February 2013 
Kategori: Novel

3,522 bacaan 11 Ulasan

Oleh : qayla Qistina bangun cepat-cepat.Kelam- kabut dia membetulkan cermin matanya dan tudungnya. Dia memegang dadanya yang berdengup kencang itu. Kenapa dengan aku ni? Qistina tidak tahu hendak menyorok mukanya di mana. Dia perasan akan renungan tajam Izham kepadanya. “Kali ni apa alasan kau nak bagi?” kata Izham. Dia berasa lain macam. Sepanjang hidupnya, inilah kali pertama dia dicium. Adakah... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 13

5 February 2013 
Kategori: Novel

2,501 bacaan 4 Ulasan

Oleh : qayla Qistina tersedar tiba-tiba daripada tidur.Dia merasakan ada seseorang yang menyebut namanya.Tapi siapa yer? Dia meraup mukanya dan membetulkan rambutnya yang sudah menutup sebahagian mukanya. Dia melihat jam di atas meja. “ La baru pukul 3 pagi rupanya,” rungut Qistina sendirian. “Awal lagi, baik aku sambung tidur semula,” Baru je Qistina hendak melelapkan matanya, kedengaran bunyi... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 12

3 January 2013 
Kategori: Novel

2,102 bacaan 2 Ulasan

Oleh : qayla “Mak, kau pasti ke rancangan kita ni akan berjaya?” kata Iskandar perlahan kepada Zubaidah. Zubaidah hanya tersenyum sinis. Langkah kakinya sengaja dilajukan supaya cepat sampai ke rumah. Fikirannya hanya tertumpu kepada suaminya sahaja. Manalah suami aku pergi tak balik-balik lagi ni. “ Mak dengar ker tak ni?” “Aku dengarlah. Ni ayah kau tak balik lagi ni kenapa? Suka sangat... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 11

21 December 2012 
Kategori: Novel

2,530 bacaan 2 Ulasan

Oleh : qayla Zubaidah menunggu kepulangan suaminya sejak dari tadi lagi. “ Ishh laki aku ni pergi mana? Takkan menggatal dengan janda tak sedar diri tu pulak!” Tiba-tiba terdengar bunyi motorsikal milik suaminya itu. “ Haa balik pun,” Sebaik sahaja pintu dibukak, terus sahaja Zubaidah melepasakan serangannya. “ Abang pergi mana? Menggatal dengan janda tu ek?” Bahar yang masih penat itu... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 10

14 December 2012 
Kategori: Novel

3,716 bacaan 7 Ulasan

Oleh : qayla Qistina melihat jam di dinding, jarum sudah menunjukkan sudah hampir pukul 7 malam. Makanan makan malam sudah siap dan dia sudah selesai membersihkan kawasan rumah. Qistina menarik nafas lega. “ Ok semua dah settle, jadi aku bolehlah balik sekarang,” kata Qistina sendirian. Sebelum balik, Qistina mencatat sesuatu di atas kertas. Pesanan untuk tuan rumah agaknya itu. Qistina masuk ke... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 9

3 December 2012 
Kategori: Novel

2,231 bacaan 9 Ulasan

Oleh : qayla Masing-masing terkejut dengan apa yang berlaku. Izham dapat mendengar deruan nafas milik Qistina. Izham merasakan seperti ada arus elektrik mengalir laju di dalam badannya itu. Selama ini, tidak pernah ada mana-mana perempuan sedekat dengannya yang sedang berlaku sekarang. Qistinalah orang yang pertama. Izham dan Qistina saling memandang di antara satu sama lain. Izham memerhati seraut... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 8

21 November 2012 
Kategori: Novel

2,673 bacaan 8 Ulasan

Oleh : qayla “ Senior nak apa sebenarnya?” Jantung Qistina berdegup kencang. Janganlah diminta bukan-bukan. “ Senang je, aku ambil kau bekerja part time dengan aku,” Izham menghadiahkan senyuman sinis kepada Qistina. “Kerja part time? Awak jangan suruh saya buat bukan-bukan!” marah Qistina. Kalau Izham suruh dia buat kerja terkutuk, dia lebih rela membayar semua hutang. Dia sanggup berbuat... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 7

18 October 2012 
Kategori: Novel

7,611 bacaan 15 Ulasan

Oleh : qayla Adhar berbaring di atas tilam empuk di bilik tidurnya .Fikirannya tidak menentu dan hanya wajah Qistina bermain di mindanya. Kejadian tempoh hari terimbau di ingatannya. Pada malam itu, Adhar tiba-tiba tidak boleh tidur. Puas dia memejamkan matanya malangnya tidak berhasil. Dia hanya berseorangan di dalam khemah memandangkan Izham dan Faris keluar mengambil angin. “Hmm, baik aku join... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 6

4 October 2012 
Kategori: Novel

2,747 bacaan 4 Ulasan

Oleh : qayla Baru sahaja tangan Izham hendak memegang cermin mata milik Qistina, tiba-tiba terdengar ada suara memanggil namanya dari belakang. Izham berpaling dan melihat Zura, Faris, Adhar dan anggota sukarelawan berjalan menghampirinya. Lantas Izham melarikan tangannya dan berdiri tegak. Qistina tersedar apabila mendengar suara yang sangat dikenalinya, suara singa betina. Zura memandang tajam ke... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 5

21 September 2012 
Kategori: Novel

3,374 bacaan 9 Ulasan

Oleh : qayla Fikiran Qistina rancak berfikir apa yang harus dia lakukan sekarang. Matilah aku kalau dia tahu muka aku. “Siapa awak?”tanya Izham lagi.Dia terpegun dengan keindahan dan kejelitaan rupa paras gadis di hadapannya itu.Dengan rambut yang panjang mengurai membuaikan perasaan lelakinya itu. Jantung Qistina berdegup kencang tatkala matanya bertentangan dengan mata Izham.Tanpa berfikir panjang,... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 4

12 September 2012 
Kategori: Novel

2,458 bacaan 4 Ulasan

Oleh : qayla “Sue,kenapa tak kejutkan aku!” jerit Qistina dari dalam bilik.Suraya yang sedang menyiapkan sarapan pagi hanya mampu tersenyum mendengar jeritan sepupunya itu.Siapa tak kenal perangai sepupunya yang sorang itu.Memang susah bangun pagi. Dah berapa kali dia kejutkan Qistina,malangnya perbuatannya hanya sia-sia. Selesai mandi, Qistina terkocoh-kocoh menyiapkan dirinya.Nasib baik dia sudah... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 3

4 September 2012 
Kategori: Novel

2,308 bacaan 2 Ulasan

Oleh : qayla Baru sahaja Qistina hendak melelapkan mata, tiba-tiba kedengaran bunyi hon yang sangat kuat di hadapan rumahnya.Bukan sahaja dia yang terkejut malah sepupunya sendiri, Suraya yang kebetulan baru keluar dari bilik air.Suraya pantas mendekati Qistina yang sedang bengang itu.Qistina pantang sekali kalau ada orang yang kacau tidurnya.Maklumlah seharian dia sibuk dengan aktiviti sampaikan masa... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 2

14 August 2012 
Kategori: Novel

2,763 bacaan 3 Ulasan

Oleh : qayla “Awak,kenapa awak buat dia macam tu?”tanya Ruby termengah-mengah.Qistina hanya mampu menjeling ke arah teman barunya itu.Malas dia mahu melayan pertanyaan Ruby.Hatinya tengah sakit sekarang.Malangnya Ruby menghalang langkahnya itu.Qistina menghentikan langkahnya dan memandang tepat ke arah Ruby.Amboi macam badut pulak aku tengok minah ni. “Saya tak ada jawapan untuk soalan awak ni.Dahlah,saya... [Teruskan bacaan]

Novel : Aku Ditakdirkan Mencintaimu 1

6 August 2012 
Kategori: Novel

3,708 bacaan 12 Ulasan

Oleh : qayla Qistina melihat penampilan dirinya di cermin. Dengan cermin mata yang setebal dua inci dan tudung yang hampir tidak menampakkan raut wajahnya itu membuatkan dia tersenyum lebar. Inilah penampilan yang dia inginkan selama ini.Esok bermulanya hidup baru dengan penampilan yang baru. Gadis ini sangat unik ,seunik namanya Nur Balqish Qistina. Zaman sekarang,semua gadis gila akan kecantikkan,fesyen... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11