Cerpen : Sahabat Dan Cinta

28 September 2016 
Kategori: Cerpen

Oleh: ALIEYA HAYU “Apa lagi yang Tok Mak nak buat dengan kamu ni Fakrul? Berseronok tak tentu fasal. Perempuan dibawaknya kehulu, kehilir. Lepas tu, malukan Tok Mak! Berkawan dengan penagih dadah! Apa nak jadi dengan kamu ni?”marah Toh Puan Fatimah kepada cucu kandungnya yang seorang itu. Fakrul hanya mampu menundukkan kepala dan berdiam diri. Dia tahu dia bersalah. Tapi…. “Tapi,... [Teruskan bacaan]

Novel : Adakah Dia Jodohku? 4

29 October 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Alieya hayu Dari pagi tadi, Emelda sudah berada dalam ruang bangunan SSM untuk membuat lesen perniagaannya. Mamat poyo tu selalu kata perniagaan online aku tu ke ‘laut’, kan? Sekarang aku nak buka perniagaan sendiri. Aku nak tunjukkan bahawa aku juga boleh berjaya dari kau. Hati Emelda berkata-kata dengan penuh semangat. Tapi, lebih dari dua jam dia menunggu gilirannya tiba. Berkematu... [Teruskan bacaan]

Novel : Adakah Dia Jodohku? 3

19 October 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Alieya hayu Jam 10 pagi, Emelda sudah terpacak dihadapan bangunan Suria Holding dengan perasaan malas dan mengantuk teramat sangat. Mana tidaknya, pukul 4 pagi baru dia boleh lena. Ini pulak, pagi-pagi lagi mamat poyo itu telefon menggesanya datang ke pejabat. Kalau tak datang, dia akan merajuk sebulan. “Mengada-ngada betul. Ingat aku ni tak ada kerja lain agaknya,” omel Emelda, geram.... [Teruskan bacaan]

Novel : Adakah Dia Jodohku? 2

29 September 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Alieya hayu “Mama tak kira. Kalau mama tak buat macam ni, sampai bila pun Harris tak akan kahwin. Mama tak nak Harris pilih perempuan yang hanya pandang kekayaan Harris saja. Tengok semua kawan-kawan perempuan Harris, semuanya hanya nak kikis duit Harris. Mereka bukannya betul-betul cintakan Harris. Harris nak isteri yang macam tu?” leter Datin Marrisa di suatu malam ketika mereka... [Teruskan bacaan]

Novel : Adakah Dia Jodohku? 1

24 August 2015 
Kategori: Novel

Oleh :Alieya hayu “MELL , kau rasa aku ni macammana?” tanya Harris dengan wajah serius. Emelda yang duduk disebelahnya pandang lelaki itu pelik. Tak pernah-pernah tanya soalan bongok macam tu. Hari ni kenapa pulak tiba-tiba? “Apa fasal pulak?” “Kau jawab sajalah soalan aku tu. Ikhlas,” “Ikhlas?” Emelda ketawa lucu. Harris nampak bengang. Orang tengah... [Teruskan bacaan]