Novel : Arluna 11

15 January 2012 
Kategori: Novel

3,742 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Rin Ahmad Boleh tak aku rasa macam nak pengsan sekarang ni? Mamat yang kat depan aku ni merenung aku tajam. “Eh, hai. Hello. Lama tak jumpa. Sihat?” menggelabah Arluna meyapa Haqeem yang tegak merenungnya. Dokumen yang dikutipnya dikepitkan di celah ketiak. Haqeem menghulurkan gulungan lukisan yang terjatuh tadi. “Mana awak pergi? Mana awak menghilangkan diri? Nombor... [Teruskan bacaan]

Novel : Arluna 10

30 December 2011 
Kategori: Novel

2,651 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Rin Ahmad BAB 10 ‘Cause there’s always gonna be another mountain I’m always gonna wanna make it move Always gonna be a uphill battle Sometimes I’m gonna have to lose Ain’t about how fast I get there Ain’t about what’s waiting on the other side “Morning.” “Opocot. Salam boss.” Saja nak kenakan si Raziq ni. Sebijik perangai macam... [Teruskan bacaan]

Novel : Arluna 9

15 December 2011 
Kategori: Novel

2,841 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Rin Ahmad BAB 9 Hari pertama Arluna di JPRA berlalu dengan tenang. Sebenarnya amat tenang kerana Raziq tak muncul – muncul sejak keluar mesyuarat tadi. Alhamdulillah. Fokus Arluna, fokus! Dokumen kontrak yang setebal 300 mukasurat habis separuh dibaca siap bertanda kesalahan – kesalahan ejaan yang ditemuinya. Jam ODM berwarna putih susu ditangan dipandang. Dah pukul 1 petang. Eh! Dah macam... [Teruskan bacaan]

Novel : Arluna 8

3 November 2011 
Kategori: Novel

2,785 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Rin Ahmad “Azi, nak buat apa ni? Menyesal gilerr la aku follow Ida tadi. Kemain lagi dia cakap saloon tu bagus, alih – alih kau tengok rambut aku ni. Kau tengok.” Arluna menarik – narik rambutnya yang panjang itu telah bertukar warna dengan geram. Kes kena timpa daulat agaknya ni. Auntie Johan tu berpangkat Raja ke apa, elok je aku kutuk rambut dia macam air karat nah sekarang... [Teruskan bacaan]

Novel : Arluna 7

20 October 2011 
Kategori: Novel

2,892 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Rin Ahmad Mari kita mulakan pagi yang ceria ini dengan semangat baru dan azam yang kental. Perkara – perkara wajib yang mesti dimasukkan dalam senarai peringatan hari ini ialah; 1. Gali sebanyak mana pengetahuan berguna. 2. Tunjukkan kewibawaan dan kesungguhan semasa bekerja. 3. Jangan tertidur masa bekerja. 4. Maintain ayu setiap masa. 5. Mesti berdisiplin. 6. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Arluna 6

13 October 2011 
Kategori: Novel

2,610 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Rin Ahmad “Who are you?” tanya ‘orang’ yang tengah berdiri kat depan aku ni. “I’m nobody. Sekejap ya saya panggilkan Johan”. Nak jawab apa lagi kan sebab aku dengan Johan memang bukan sesiapa pun. Kenal pun tak sampai satu jam. Bila aku lihat mata ‘orang’ ni mencerlung tajam menganalisa aku atas – bawah ulang balik atas – bawah maka sebaiknyalah... [Teruskan bacaan]

Novel : Arluna 5

5 October 2011 
Kategori: Novel

2,766 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Rin Ahmad “Lepasla…sakit ni,” Arluna memegang tangannya yang baru sahaja dilepaskan oleh Johan sebaik sahaja mereka meloloskan diri ke dalam lif. “Kau apsal main tarik – tarik je anak orang ni?” “Shhh.” Johan meletakkan jari telunjuknya ke bibir Arluna. Tergamam Arluna apabila mata mereka bertaut. Panahan mata ala bad boy ni... [Teruskan bacaan]

Novel : Arluna 4

27 September 2011 
Kategori: Novel

2,985 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Rin Ahmad Segalanya berlaku dalam sekelip mata. Tercungap – cungap Arluna cuba mengimbangi tubuhnya ditambah dengan skirtnya yang panjang basah berselirat melekat ke badan menyukarkan pergerakannya di dalam air. Tiba – tiba Arluna terasa ada tangan yang menarik pergelangan tangan kanannya cuba menyelamatkan dirinya. Arluna menarik kasar tangannya kembali. Setakat jatuh beberapa meter je... [Teruskan bacaan]

Novel : Arluna 3

20 September 2011 
Kategori: Novel

3,127 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Rin Ahmad Arluna tersengih sebaik sahaja kakinya melangkah keluar kereta. Impian menjadi kenyataan! Yeay!! Hatinya berlagu riang. Rancangannya untuk ke Marina Bay Sands yang terletak di Singapura ini telah lama tergendala. Dia sentiasa sibuk dengan kuliah dan kebanyakan cuti semester dihabiskan di kampung bersama keluarga. Bukannya tak boleh diajak keluarganya datang bercuti tetapi rancangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Arluna 1, 2

13 September 2011 
Kategori: Novel

6,997 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Rin Ahmad Ikatan perkahwinan yang disulami cinta disangkakan indah namun berubah umpama sebuah cinta kontrak. Di mana silapnya Arluna gundah, kemana perginya sirna cinta, Johan gulana. Arluna ~ “Akukah yang salah mengerti akan cintamu?” Johan ~ ” Kenapa tidak kau terima cintaku seadanya?” “Nina, jalan slow sikit boleh tak? Kau ingat kita tengah lumba... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11