Cerpen : Tetap Ada Getarnya!

30 September 2012 
Kategori: Cerpen

19,466 bacaan 70 Ulasan

Oleh : aulia ibtisam Wajah penuh serba-salah yang tegak berdiri di depannya dipandang hambar. Mulut yang terkumat-kamit menunjukkan petanda lelaki di depannya itu ingin mengatakan sesuatu tetapi entah mengapa, suaranya bagaikan tidak mahu keluar. Khalida mengeluh perlahan. Jam yang terlilit di pergelangan tangan dijeling seketika. Dia mahu berlalu tetap lengannya disambar pantas dan secepat itu juga... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pulangkan Hatiku

22 May 2011 
Kategori: Cerpen

44,616 bacaan 255 Ulasan

Oleh : aulia ibtisam Pintu bilik pejabatnya ditolak kasar. Fail dihempaskan di atas meja. Tali leher dilonggarkan sedikit. Ingin mengambil angin meredakan sedikit bahang kemarahan. Kaki diayun ke arah sofa yang tersusun cantik di penjuru bilik. Firas yang mengekori tidak jauh di belakang sekadar melemparkan senyum. Dia mangambil tempat berdepan dengan Zarul yang selesa bersandar sambil tangan kanan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mahar Cinta Camelia

27 February 2011 
Kategori: Cerpen

37,427 bacaan 195 Ulasan

Oleh : aulia ibtisam Aku hampir terlelap sambil bersandar di atas sofa di ruang tamu apabila tepukan keras dibahu hampir membuat aku terlompat. Aku segera berpaling untuk melihat Nadia tersengih-sengih sambil menjauhkan diri. “Kau ni dah desperate sangat nak tengok aku pakai kain kapan kan?” Suaraku sedikit keras. “Alah aku tahu jantung kau masih kuat nak terima kejutan macam tu sebab... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bahagia Masih Milikku

27 November 2010 
Kategori: Cerpen

20,262 bacaan 101 Ulasan

Oleh : aulia ibtisam Cincin yang terletak elok di dalam kotak baldu berwarna merah itu direnung lama. Sudah enam tahun ia bersemadi di situ tetapi seraut wajah yang membelikan cincin itu untuk disarungkan ke jarinya pada hari pertunangan mereka, tidak pernah dilupakan walau sedetik. Sambil melepaskan keluhan perlahan, Sabrina menutup kotak itu dan dimasukkan kembali ke dalam laci almari soleknya. Ahmad... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Perangkap Cinta

10 October 2010 
Kategori: Cerpen

38,092 bacaan 160 Ulasan

Oleh : aulia ibtisam Izzah duduk mengadap cermin di dalam bilik yang dihias cantik. Rambut ikal melepasi paras bahu disikat perlahan. Wajahnya yang masih berwuduk itu diperhati lama. Dia bagaikan tidak percaya sudah bergelar isteri. Rasanya baru dua bulan lalu dia berbicara mengenai kekasih yang tidak pernah dimiliki walaupun sudah menginjak usia 28 tahun dengan Hajar. Hari ini dia bukan sekadar mendapat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Inilah Kisahku

22 August 2010 
Kategori: Cerpen

12,172 bacaan 63 Ulasan

Oleh : aulia ibtisam Hmm…macam mana aku nak mulakan kisah ini. Tak naklah cliche macam cerita lain yang hero dan heroinnya dok terlanggar sesama sendiri. Macam anti-klimaks je. Tapi inikan kisah aku. Suka hati akulah nak mulakan macam macam pun. Oklah aku mulakan kisah ini dengan aku terbangun pada satu pagi, sepertiga pagi sebenarnya, dengan peluh yang bercerau (ikut loghat utara). Tercungap-cungap... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Cinta Terlarang

22 August 2010 
Kategori: Cerpen

12,303 bacaan 43 Ulasan

Oleh : aulia ibtisam Harith mengatur langkah perlahan memasuki perkarangan tanah perkuburan Islam yang bersih terjaga. Matanya tertancap pada kubur yang terletak paling hujung. Sambil menarik nafas Harith mendekati kubur yang sudah 20 tahun tidak dijengahnya. Dia duduk berteleku seketika sambil memegang nisan. Tangannya lincah mencabut rumput-rumput kecil di sekitar. “Assalamualaikum Hana.”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mr Secretary

15 August 2010 
Kategori: Cerpen

19,759 bacaan 105 Ulasan

Oleh : aulia ibtisam Ariana menghempaskan tubuh langsingnya ke atas kerusi empuk yang sedikit berkeriut menampung berat. Dia menghela nafas panjang. Sejak kebelakangan ini, 24 jam sehari dirasakan bagai tidak cukup. Banyak kerja perlu dibereskan dalam tempoh waktu yang dirasakan terlalu suntuk. Kadang-kadang dia berasakan hidup ini tidak adil terhadapnya. Ketika anak gadis seusianya seronok berlibur... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta itu masih ada

15 August 2010 
Kategori: Cerpen

16,843 bacaan 83 Ulasan

Oleh : aulia ibtisam Langkah Nurbaya terhenti mengejut. Secara tiba-tiba oksigen di luar MPH Mid Valley itu bagaikan tidak cukup untuk disedut. Jantungnya berdegup kencang. Aliran darahnya seakan terhenti. Bukan setakat darah tetapi semua organ dalaman tubuhnya dirasakan seolah-olah berhenti berfungsi. Hingar bingar di pusat beli belah itu seperti tidak kedengaran lagi. Semuanya kerana sekujur tubuh... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11