Cerpen : Suka Sama Kamu

25 March 2012 
Kategori: Cerpen

Oleh : RinsyaRyc , Ayumi Afiqah Daniel Part….1 WAJAH gadis yang sedang duduk termenung seorang diri di bawah pokok aku renung tanpa kelip.Aku suka renung wajah itu. Makin aku renung, makin melekat pulak kat hati ni. Tapi sayang, dia dah berpunya.Pernah sekali tu aku nampak dia tengah date dengan kekasih dia. Perasaan aku masa nampak? Tak usah diceritalah.Rasa macam nak terjun bangunan pun ada.... [Teruskan bacaan]

Novel : Aishiteru…! 21, 22

19 March 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Ayumi Afiqah Bab 21 Amisya terasa dirinya bagaikan si pungguk yang merindu si bulan. Juga terasa bagai diri sedang menanti kucing yang bertanduk. Hampir dua minggu berlalu, Fakhry masih terus menyepi. Hari-hari Amisya tidak lagi seceria dulu. Terasa bagai ada kekurangan dalam setiap yang dilakukan. Sering kali dia juga dia ditangkap sedang berkhayal ketika guru mengajar. Dia susah untuk fokus.... [Teruskan bacaan]

Novel : Aishiteru…! 19, 20

7 March 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Ayumi Afiqah Bab 19 Sepanjang peperiksaan percubaan berlangsung, Amisya dan Fakhry langsung tidak berhubung. Semua itu atas permintaan Fakhry sendiri. Telefon bimbit harus dimatikan setiap hari. Hanya perlu dihidupkan bila perlu sahaja. Yang pasti, mereka langsung tidak saling berhubung. Mereka juga sudah jarang bertemu di sekolah. Masing-masing sibuk dengan pelajaran masing-masing. Lebih-lebih... [Teruskan bacaan]

Novel : Aishiteru…! 17, 18

21 February 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Ayumi Afiqah Bab 17 Fakhry termenung. Renungan matanya lurus ke dada langit yang kelam dan gelap. Teringat kenangan petang tadi Pantai Batu Burok. Terbayang-bayang di matanya kemesraan Farhana dan Amisya. Ternyata Amisya langsung tidak kekok melayani Farhana. Fakhry akui, semenjak mengenali Amisya, hidupnya mula berubah. Kalau dulu hanya wajah serius dan tidak berperasaan yang menghiasi rupa... [Teruskan bacaan]

Novel : Aishiteru…! 15, 16

9 February 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Ayumi Afiqah Bab 15 Hari yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba. Amisya antara pelajar yang paling tidak sabar untuk mengikuti kem ke Angullia Beach Resort. Dia dan kawan-kawannya berkumpul di sekolah terlebih dahulu. Sebaik bas tiba, mereka terus berpusu-pusu menaiki bas. Namun Amisya sedikit kecewa apabila mendapat tahu Fakhry dan pelajar tingkatan enam yang lain menaiki bas yang lain. Sepanjang... [Teruskan bacaan]

Novel : Aishiteru…! 13, 14

17 January 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Ayumi Afiqah Bab 13 Amisya terkejut menerima SMS daripada Hafizi petang itu. Dia mencapai telefon bimbit dan lambat-lambat membuka mesej yang dikirim. -Kau masuk khemah tak? Lantas Amisya teringat pujukan yang lebih berupa rayuan daripada Fatin tadi yang mahu dia menyertai aktiviti perkhemahan yang akan diadakan di Muzium Negeri Terengganu. Mereka berdua akan mewakili pasukan Renjer Puteri.... [Teruskan bacaan]

Novel : Aishiteru…! 11, 12

30 December 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ayumi Afiqah Bab 11 “Yeay!!!” Kesemua pelajar kelas 5 Science 1, terutamanya mereka yang menyertai pertandingan bola jaring antara kelas itu bersorak keriangan sebaik diumumkan sebagai juara pertandingan. Mereka semua saling bertepuk tangan sesama sendiri. Pelajar-pejajar lelaki turut berbangga atas kejayaan rakan sekelas mereka itu. Amisya tersentak apabila terdengar namanya dipanggil... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Lolilat 1

21 November 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ayumi Afiqah Bab 1 Shakira menempel bedak yang agak tebal ke mukanya yang mulus. Kemudian dia mencalit gincu bewarna merah jambu, sesuai dengan baju yang dikenakannya hari ini. Setelah berpuas hati dengan penampilannya yang memang tak pernah kalah dengan mana-mana siswi, barulah dia menyimpan semua alat mekap ke dalam beg kecil dan disumbat ke dalam beg galasnya. Ketika hendak berpaling ke arah... [Teruskan bacaan]

Novel : Aishiteru…! 9, 10

18 August 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ayumi Afiqah Bab 9 Amisya mencapai selendang yang tersangkut di dinding bilik. Selendang berwarna ungu itu dililit di kepala, dipadankan bersama blaus ringkas berwarna hitam. Entah kenapa, dia mahu kelihatan cantik di depan Fakhry nanti. Tidak pasti kenapa, tapi dia tetap mahu melawa. Biarlah orang kata tak lawa sekali pun, asalkan dia puas hati, itu sudah cukup. Amisya meminjam motosikal alongnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Aishiteru…! 7, 8

11 August 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ayumi Afiqah Bab 7 Amisya terlambat bangun lagi hari ini. Akibatnya, dia terlambat datang ke sekolah. Amisya menghembus nafas lega bila melihat tiada pengawas yang berjaga di depan pintu pagar. Dia segera mengayun langkah selaju yang boleh. Tanpa diduga, dia terlanggar seseorang yang datang dari arah kiri. Buku di tangannya dan buku di tangan lelaki itu sama-sama terjatuh. “Ish! Buta ke?!” Amisya... [Teruskan bacaan]

Novel : Aishiteru…! 5, 6

3 August 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ayumi Afiqah Bab 5 Kejohanan Merentas Desa berlangsung dengan begitu meriah. Hampir semua pelajar dari tingkatan satu hingga enam mengambil bahagian dalam kejohanan ini. Amisya meneguk air dengan rakus. Penat betul berlari tadi. Walaupun penat, dapatlah juga dia menyumbang satu mata untuk rumah sukannya. Amisya duduk di sebelah Fatihah dalam kelompok Rumah Redang. Masing-masing nampak bersemangat... [Teruskan bacaan]

Novel : Aishiteru…! 3, 4

26 July 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ayumi Afiqah Bab 3 Amisya duduk di atas sebuah bangku di Pondok Bina Sahsiah. Dia mengeluh. Baru sebentar tadi, semua ahli Rumah Redang dan Kapas memulakan latihan merentas desa. Amisya tidak dapat mengikuti latihan itu kerana senggugut. Ish senggugut ni pun… masa ni jugak dia nak datang! Tapi okey jugak… tak payah susah-susah nak lari! Dia tersengih sendiri. Amisya bangun dan berjalan... [Teruskan bacaan]

Novel : Aishiteru…! 1, 2

18 July 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ayumi Afiqah Bab 1 “Undi?” Mata Amisya membulat. Biar betul! Kat sekolah lamanya dulu, mana ada main undi-undi macam ni. Semuanya cikgu yang tentukan. Lama renungannya jatuh pada sekeping kertas putih yang tertampal di papan kenyataan. “Ha’ah, undi. Kat sini memang tiap-tiap tahun macam ni. Aku dah tahu siapa aku nak undi. Kau nak undi siapa?” tanya Wani tidak sabar.... [Teruskan bacaan]

Novel : Biarkan Aku Jatuh Cinta 3, 4

10 May 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ayumi Afiqah Bab 3 SHAFNI menyanyi-nyanyi kecil sambil berjalan menuju ke kelasnya. Masih ada 15 minit sebelum kelas bermula. Kerana itulah dia melenggang sahaja sedari tadi. “Fini!” Panggilan seseorang mematikan langkahnya. Segera dia berpaling. Saat wajah Azam menyapa pandangan, sebuah keluhan terluah secara spontan. Tidak perlu ditanya, dia tahu apa mahu lelaki itu. “Aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Biarkan Aku Jatuh Cinta 1, 2

2 May 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Ayumi Afiqah BAB 1 SAYANG melompat turun dari meja bulat yang terletak di tengah-tengah ruang dapur itu. Kakinya yang kecil dan halus itu secara tidak sengaja terlanggar pinggan-pinggan kaca yang tersusun elok di atas meja itu. Berdenting bunyinya apabila pinggan-pinggan itu jatuh mencecah lantai. Kaca-kaca bertaburan di atas lantai. Sayang yang melihat, tidak mampu berbuat apa-apa. “Pinggan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Benci + Rindu = Cinta !

24 April 2011 
Kategori: Cerpen

Oleh : Ayumi Afiqah Kring!!! Jam loceng yang berbunyi nyaring mengejutkan Fitriya daripada tidur. Tergesa-gesa dia melompat turun dari katil lalu berlari ke bilik air. Sesaat kemudian, dia keluar semula mencapai tuala dan kembali semula ke bilik air. “Yaya! Dah bangun ke belum?” laung Puan Salima dari luar bilik. “Dah! Tengah mandi ni!” sahut Fitriya. Lima belas minit kemudian,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Yang Pertama

23 January 2011 
Kategori: Cerpen

Oleh : Ayumi Afiqah Aku menongkat dagu merenung skrin lap top. Masuk hari ini, sudah tiga minggu aku termangu-mangu tanpa satu idea pun. aku mengeluh entah untuk kali ke berapa. “Alis! Buat apa?” Aku tersentak mendengar teguran berupa jeritan tu. Aku menoleh ke pintu bilikku. Temanku, Ecah sedang tersengih dan berjalan menghampiriku. “Kau buat apa tu? Serius semacam je,” tegur... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jejaka jambu? not my taste!

6 December 2009 
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Ayumi Afiqah “Hui… penatnya!” keluh Kaisara sebaik keluar dari gelanggang futsal. Air di dalam botol diteguk rakus. Kemudian, dia mengambil tuala untuk mengelap peluh yang meleleh di dahi dan leher.“Nanti nak main lagi?” soal Diana lalu duduk di sebelah Kaisara.“Esok-esoklah! Tak larat aku nak main lagi,” jawab Kaisara dengan suara sedikit mengah.“Yelah,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau, bukan dia!

5 December 2009 
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Ayumi Afiqah Erina menguap lagi. Masuk kali ini sudah sepuluh kali dia menguap. Matanya pula sudah berair. Namun, assignment yang sedang dibuat belum siap.Dia menoleh pada temannya, Hani yang sedang nyenyak tidur. Kemudian, dia memandang telefon bimbit yang terletak di tepi meja studi.Dia teringat akan seseorang. Dia yakin, pasti lelaki itu sudi menemaninya saat ini. Lantas, telefon dicapai.Tut…... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Diari Seorang Lelaki

15 November 2009 
Kategori: Cerpen

Nama Pena : Ayumi Afiqah Ayumi AfiqahNama aku Kamal. Tapi, kawan-kawan biasa panggil aku Kame je. Tau kenapa? Sebab diorang kata muka aku ni macam Kamenashi Kazuya, artis Jepun yang hot tu! Aku bukanlah nak perasan tapi kalau orang dah cakap macam tu… takkan aku nak nafikan, ya tak? Aku selalu cakap macam ni kat dorang, “Mungkin aku hensem lebih sikit kot dari dia…” Tau dorang... [Teruskan bacaan]