Novel : Bahagia Bukan Milikku 29, 30

14 February 2012 
Kategori: Novel

17,746 bacaan 75 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 29 “Dah sedia?” Soal Iskandar dalam kereta. Wajah Zaira di tempat duduk penumpang disebelahnya dipandang. Zaira mengalihkan wajah berpaling menghadap Iskandar. Lelaki itu dipandang dengan perasaan berdebar. Mereka bertatapan seketika. Kemudian Zaira kembali menegakkan kepala ke hadapan. Wajahnya ditundukkan merenung jemari yang bertautan. Lambat-lambat Zaira mengangguk.... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 27, 28

1 January 2012 
Kategori: Novel

15,260 bacaan 69 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 27 Iskandar menggeliatkan badan. Terasa segar sahaja pagi ini. Bangun tidur tadi, bibirnya tak berhenti tersenyum. Usai solat Subuh dia terus keluar ingin mencari wajah manis Zaira. Ah, dia sudah gila bayang. Pintu bilik Zaira diperhatikan lama. Dia terdengar alunan gemersik bacaan surah Al-Lail yang pasti sudah dihafal oleh si isteri. Merdu bunyinya. Terasa satu perasaan aneh menggelinjang... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 25, 26

19 December 2011 
Kategori: Novel

13,255 bacaan 35 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 25 Iskandar membelek kain-kain yang bergantungan di kedai barangan cenderamata itu. Dia membayangkan Zaira saat memegang selendang panjang yang pelbagai warna itu. Pasti cantik jika gadis itu memakainya. Sudah dua hari dia berada di Langkawi bersama-sama ahli keluarganya dan keluarga abang Qayyum. Mereka menaiki penerbangan lewat petang semalam dan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 23, 24

5 December 2011 
Kategori: Novel

11,845 bacaan 39 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 23 Pagi Aidiladha kedua, Iskandar dan Zaira bersarapan pada pukul 8.00 pagi. Sejak kebelakangan ini, Zaira tidak akan makan mendahului Iskandar. Dia akan pastikan suaminya itu makan terlebih dahuludahulu dan barulah dia makan kemudiannya. Tapi strateginya untuk menjarakkan diri itu tidak menjadi pada waktu pagi dan hujung minggu. Iskandar pasti panggil dia makan bersama. Hanya sebelah... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 21, 22

25 November 2011 
Kategori: Novel

14,621 bacaan 36 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 21 Iskandar menapak keluar dari biliknya bersama briefcase dan stokin ditangan. Seperti biasa, dia sudah siap untuk melangkah ke pejabat. Namun kelesuan diwajahnya tetap tidak dapat diselindungkan. Sejak tempoh dua bulan ini, tidurnya sudah tidak selena selalu. Zaira yang baru melangkah dari dapur bersama pinggan cucur udang terkejut melihat tubuh Iskandar yang sudah duduk dikerusi.... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 19, 20

14 November 2011 
Kategori: Novel

14,136 bacaan 40 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 19 “Baru bangun Tun…” Puan Zannah tersenyum menegur adik perempuannya yang baru turun dari bilik. “Dah lama kak. Tadi saja rehat-rehatkan badan dekat bilik.” Puan Zaiton turut membalas senyuman kakaknya itu. Dia merapat pada wanita itu yang sedang duduk dikerusi malas di anjung rumah dengan sebuah buku ditangan. “Akak dah sarapan ke ni?” Soal... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 17, 18

4 November 2011 
Kategori: Novel

9,876 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 17 Aryuni masih sibuk di kliniknya walaupun jam sudah pun menunjukkan pukul 11.00 malam tika itu. Klinik sudah lama ditutup sejak pukul 8.00 malam tadi. Sahabatnya Ryan dan dua pembantu mereka juga sudah lama balik. Hanya dia seorang saja yang tinggal kini. Ralit dia mahu menghabiskan kerja-kerja mengemaskini dan menyusun fail-fail laporan kesihatan yang tidak bersusun. Turun naik... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 15, 16

21 October 2011 
Kategori: Novel

17,315 bacaan 24 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 15 Iskandar mengeluh berat. Sudah dua hari Izzat mendiamkan diri. Segala kiriman SMS dan panggilan yang dibuatnya langsung tidak dihiraukan oleh lelaki itu. Benar-benar makan hati lelaki itu dengan kata-katanya. Konsentrasinya di pejabat terganggu dengan masalah yang timbul. Kenapalah hidup dia jadi kacau sebegitu. Semuanya bermula sebab Zaira! Tiba-tiba Iskandar menyalahkan gadis... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 14

14 October 2011 
Kategori: Novel

8,621 bacaan 23 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 14 “Kau serius ke ni Is?” Izzat menyoal lagi untuk kepastian. “Hurm.” Gumam Iskandar mengiakan jawapan. “Tak menyesal?” Iskandar menoleh ke sisi. Wajah Izzat dipandang tajam. “Kau nak ke tak sebenarnya ni?” Soal Iskandar geram. “Hehe.. It’s up to you Is.” Sengih Izzat sambil tergaru kepala. Masih musykil dengan sahabatnya... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 12, 13

7 October 2011 
Kategori: Novel

11,334 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 12 Iskandar melangkah ke ruang tamu selepas bangun dari tidur. Hampir pukul 10.00 pagi baru dia bangun selepas tidur semula usai Subuh tadi. Tanpa membasuh muka terlebih dahulu, Iskandar sudah duduk bersandar disofa. Pagi itu Iskandar hanya duduk dirumah. Dia penat untuk keluar lagi. Biasanya dia hanya akan berada di rumah umi dan papanya hujung-hujung minggu begini. Sejak bernikah,... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 11

11 September 2011 
Kategori: Novel

8,336 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 11 Zaira terjaga ketika azan Subuh berkumandang. Dia menggumam perlahan. “Allahuakbar, aku tertidur.” Zaira meregangkan tubuhnya yang kesakitan kerana tidur dalam keadaan duduk. Wajahnya diraup berkali-kali. Selepas itu dia menapak ke bilik air bersama pakaian baru untuk dipakai selepas mandi nanti. Tubuhnya terasa segar selepas membersihkan diri. Selesai mengemaskan diri... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 10

20 August 2011 
Kategori: Novel

8,688 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 10 Iskandar tersandar pada kerusi kerjanya. Jam sudah pun melewati pukul 10.00 malam. Dia terlalu leka dengan kerjanya tadi sehingga tidak perasan yang hari sudah jauh malam. Iskandar menggeliat perlahan membetulkan tulang-temulangnya yang terasa sengal. Kes yang dikendalikannya kali ini berkenaan satu pertuduhan kes rogol seorang gadis Cina. Dia mewakili gadis Cina itu mendakwa seorang... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 9

13 August 2011 
Kategori: Novel

7,242 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 9 “Tun buat apa tu?” Encik Habsyah yang sedang membaca surat khabar diwakaf dihalaman rumah menegur isterinya yang kelihatan termenung di tepi pokok bonsai tanamannya. “Tun..” Encik Habsyah memanggil lagi. Jauh lamunan isterinya itu hingga tidak mendengar panggilannya. “Ye bang. Nak air?” Puan Zaiton bertanya kalut apabila tersedar. Encik Habsyah... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 7, 8

20 July 2011 
Kategori: Novel

7,941 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 7 “Setan!” Fadhli menjerit kuat. “Tak guna punya betina.” Jeritnya lagi. Fadhli menghentak tangannya pada jeriji besi dihadapannya. Dia menyeringai kesakitan dan mengusap tangannya yang pedih akibat hentakan itu. “Hei, tak boleh diam ke?” Suara garang seorang lelaki bermisai tebal disuatu sudut membuatkan Fadhli memandang lelaki itu tajam. “Sekali... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 6

22 June 2011 
Kategori: Novel

9,651 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 6 Iskandar menapak keluar dari Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur bersama Zaira yang mengekornya. Mereka berdua dijatuhkan hukuman denda sebanyak RM3,000.00 seorang. Puan Zaiton dan Encik Habsyah turut hadir dalam perbicaraan. “Is, tunggu dulu Is.” Puan Zaiton menahan anaknya yang sudah ingin berlalu ke kereta. Iskandar memberhentikan langkahnya juga. “Is... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 5

7 June 2011 
Kategori: Novel

10,364 bacaan 21 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 5 “Nak tanya ke tak?” Zaira menyoal dirinya sendiri. Dia masih mundar mandir didalam ruang biliknya. Dia takut untuk bertanya Iskandar. Takut lelaki itu menengking dia lagi. “Kau buat apa?” Iskandar yang menjenguk dibalik pintu pelik melihat gaya Zaira yang berjalan ke hulu ke hilir didalam bilik. Wajah resah gadis itu dipandang. “Encik, saya… saya..”... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 3, 4

24 May 2011 
Kategori: Novel

10,137 bacaan 32 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 3 “Dia ikut Is balik rumah.” Iskandar berkata setelah mereka berempat melangkah keluar dari balai polis yang telah menyaksikan lafaz akad yang mengikat dia dan Zaira tadi. Jam sudah pun menunjukkan pukul 4.30 pagi. “Is…” Puan Zaiton memegang lengan Iskandar. Langkah mereka berempat terhenti. Puan Zaiton menjatuhkan pandangannya pada menantunya, kemudian beralih kepada Iskandar... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 2

17 May 2011 
Kategori: Novel

7,555 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Addeen BAB 2 “Encik Iskandar, kami perlukan jawapan dari encik sekarang ni.” Pertanyaan dari Pegawai Polis yang bernama Ismail itu menambahkan kekusutan kepala Iskandar. “Boleh tak bagi saya berfikir sekejap?” Jerkah Iskandar kepada pegawai itu. “Encik sila beri kerjasama. Saya hanya menjalankan tugas.” Ismail menjawab tegas. “Arghh!” Iskandar... [Teruskan bacaan]

Novel : Bahagia Bukan Milikku 1

4 April 2011 
Kategori: Novel

9,792 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Addeen Prolog Kelihatan seorang gadis sedang berlari laju dalam kegelapan malam. Air mata terus merembes di pipi. Sekali-sekala kepalanya menoleh ke belakang bimbang dijejaki. Dia nekad. Walau apa pun terjadi dia akan terus berlari untuk menyelamatkan diri. Nafas Zaira tercungap-cungap. Dia mula memperlahankan lariannya. Apabila sudah pasti tiada sesiapa yang mengekorinya, dia berhenti dari... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11