Be My Wife!

31 October 2014 
Kategori: Novel Di Pasaran

0 bacaan Catat Ulasan

HUBUNGAN baik yang terjalin di antara Elman dan Hannah sejak dari kecil retak dek satu insiden. Walaupun bukan salah Hannah, namun gadis itu tetap bersalah pada pandangan mata Elman hinggakan lelaki itu membencinya sehingga mereka melonjak dewasa. Perasaan SAYANG itu bukan susah untuk menjadi BENCI… Kerana harta, Elman akur dengan permintaan ibu bapanya asalkan harta keluarganya tidak jatuh ke... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 1

3 April 2013 
Kategori: Novel

0 bacaan Catat Ulasan

 Read More →

Novel : Be My Wife! 25,26

2 November 2012 
Kategori: Novel

27,819 bacaan 41 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 25 Hari berganti hari, minggu berganti minggu, dan bulan berganti bulan. Tanpa disedari, begitu cepat masa berlalu. Usia kandungan Hannah kini mencecah tujuh bulan. Jalannya kini lebih berhati-hati. Takut jika perkara yang tidak diingininya berlaku. Hannah perlahan-lahan menuruni anak tangga sambil tangannya sempat berpaut pada tiang tangga di kanannya. Kelihatan Elman yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 24

19 December 2011 
Kategori: Novel

37,770 bacaan 92 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 24 Hannah duduk di sisi Elman yang masih terkulai layu. Mimpi yang dia dapat beberapa minggu lalu, menakutkan. Tapi dia tahu, dia perlu akur jika apa-apa terjadi pada Elman. dia sudahpun memberitahu ahli keluarganya tentang Elman. Dia yang akan menjaga Elman hingga Elman sedar. Datin Faridah hanya mampu bersetuju. Dia juga sedar, suaminya juga perlukan perhatian selain anaknya. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 22, 23

25 November 2011 
Kategori: Novel

34,200 bacaan 79 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 22 Gelas yang dipegang Hannah pecah berderai apabila ia terlepas dari pegangan. Tiba-tiba kepala Hannah terasa berpinar-pinar. Amalina yang berada di rumah Hannah untuk menemani Hannah, terkejut mendengar bunyi kaca pecah di dapur. Dengan segera Hani menolak komputer ribanya ke lantai. Selepas balik dari pejabat Elman tadi, dia terus ke rumah Hannah untuk menemani Hannah. Risau... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 20, 21

23 October 2011 
Kategori: Novel

42,067 bacaan 109 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 20 Hannah mengemas pakaiannya. Sudah tiba masanya. Dia akan berangkat pergi ke Canada esok. Elman hanya memerhatikan tindakan Hannah. Jantungnya berdegup kencang setiap kali helaian-helaian baju Hannah masuk ke dalam beg baju. Namun dia tetap dengan pendiriannya. Dua bulan berakhir begitu sahaja. Selama dua bulan juga hubungan mereka menjadi dingin. Sungguh! Hannah tak tahan... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 16, 17

11 September 2011 
Kategori: Novel

32,575 bacaan 49 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 16 “Saya akan serahkan semua harta saya kepada anak saya, Elman. And also my position to him. He’ll be the new president starting today.” Kata-kata Dato’ Faris membuatkan seluruh ahli jawatankuasa terpinga-pinga. Bukan hanya mereka yang terpinga-pinga, Elman turut merasakan benda yang sama. Elman bangun dari kerusinya. “But papa!” Elman cuba menyangkal.... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 14, 15

25 August 2011 
Kategori: Novel

34,612 bacaan 38 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 14 Selesai solat Isyak berjemaah dengan Elman, Hannah terus menyiapkan makan malam. Elman leka menonton televisyen. Lenggang sahaja gayanya. Selalunya sibuk dengan kerja-kerjanya, tapi tidak pula malam ini. Hannah terus menyediakan makan malam tanpa menghiraukan Elman. Entah kenapa tiba-tiba dia rasa kerongkongnya gatal. Dia mula batuk. Elman memandang Hannah yang terbatuk-batuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 12, 13

11 August 2011 
Kategori: Novel

34,110 bacaan 49 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 12 Setelah melihat kelibat Arif, Elman terus menghampiri tubuh itu. Hensem la jugak mamat ni. Kalau aku perempuan pun, aku pun cair. Bila dia lurutkan cermin matanya, fuhh! Kus semangat. Tapi dia hensem sikit dari aku. Aku hensem banyak. Celoteh Elman sendirian. Tapi dia tau, Hannah bukan pandang Arif pada fizikal yang dimiliki lelaki itu. Dia yang menjadi pujaan banyak wanita... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 11

14 July 2011 
Kategori: Novel

29,195 bacaan 43 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada “Assalamualaikum!” laung Datin Hanani dari luar pintu rumah yang tidak berkunci. Keretanya sudahpun diparkingkan di bawah garaj yang kosong. Datin Hanani melucutkan kasutnya apabila pintu rumah terbuka luas. Kelihatan wajah Elman yang pucat di hadapan pintu sambil menghadiahkan segaris senyuman. “Waalaikumussalam. Masuk la umi.” Jawab Elman sambil... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 10

23 June 2011 
Kategori: Novel

34,022 bacaan 50 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada Setelah siap menyediakan sarapan, Hannah terus membuka kembali pintu biliknya. Kelihatan Elman masih tidur. Perlahan-lahan Hannah merapati Elman. Wajah Elman yang berkerut dipandang sepi. Kenapa la Abang Elman terpaksa tempuh semua ni? Maafkan Hannah, Abang Elman. Lantas Hannah menarik sedikit comforter yang telah pun jatuh hingga ke paras pinggang Elman. Hannah meletakkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 9

27 May 2011 
Kategori: Novel

31,638 bacaan 86 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada Hannah menunaikan solat subuh dengan sempurna. Telekungnya ditanggalkan dan menggantungkannya di hanger. Peristiwa semalam menakutkannya. Kemungkinan Elman akan mengulangi kembali peristiwa semalam. Malu dan marah bermain di dalam dirinya. Getah rambut dilurutkan dari rambut dan dia membetulkan rambutnya yang bergulung. Hannah bangun perlahan-lahan dari tikar sejadah dan melipat... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 8

18 May 2011 
Kategori: Novel

32,498 bacaan 64 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 8 “GOOD EVENING Mr. Miagi.” Sapa Elman yang baru tiba dengan Hannah dari belakang. Hannah yang berbaju jubah hitam pink, dipadankan dengan tudung labuh hitam menjadi tatapan Encik Miagi. Encik Miagi dan seorang lagi wanita di sisinya bangun menunjukkan tanda hormat. “Good evening. This is my wife, Akira.” Encik Miagi memperkenalkan isterinya. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 7

11 May 2011 
Kategori: Novel

29,188 bacaan 45 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 7 “Where’s your uniform? I asked you to wear it, right?” terdengar suara Elman bising-bising. Hannah merengus lemah. Dia yang baru menjejakkan kaki ke dapur terus patah balik menuju ke bilik Elman untuk menukar uniform. Hannah melangkah lemah menuruni anak tangga apabila dia selesai menukar baju. Kali ini, dia tidak menyanggul rambutnya. Dibiarkan rambutnya yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 6

3 May 2011 
Kategori: Novel

27,053 bacaan 43 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 6 Selesai menukar pakaian, Hannah terus keluar menuju ke supermarket yang berhampiran. Dia membeli bahan-bahan untuk membuat spagetti. Dalam hati, betapa sebalnya diri ini, hanya Allah yang tahu. Rasa nak hentuk-hentuk kepala perempuan yang dipanggil Honey itu. Hannah ke honey? Aku pun tak tau mana satu yang betul. Hani terus mencari bahan-bahan yang diperlukan. Setelah itu,... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 5

26 April 2011 
Kategori: Novel

31,685 bacaan 52 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 5 Sudah seminggu Hannah dan Elman di bumi Switzerland. Tiba masa untuk pulang. Pulang ke Malaysia! Sudah diaturkan semuanya, Hannah dan Elman akan terus pulang ke rumah mereka sendiri yang dihadiahkan Datin Faridah dan Dato’ Faris. Rumah banglo dua tingkat yang jauh dari perumahan ibu bapa Elman dan Hannah dijejak mereka. Sesampainya mereka di KLIA tadi, Elman terlebih dahulu... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 4

19 April 2011 
Kategori: Novel

30,580 bacaan 43 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 4 Hotel A Capell’ Art menjadi pilihan Elman untuk berhoneymoon. Hannah hanya menurut tanpa sebarang bunyi. Bilik yang agak sederhana luas dipandang sepi oleh Hannah. Elman sudahpun berbaring di atas katil bersaiz queen. Hannah perlahan-lahan menutup pintu bilik itu dan meletakkan beg yang dipegangnya di atas kabinet kayu. Hannah membuka tudungnya dan melepaskan rambut yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 3

12 April 2011 
Kategori: Novel

33,529 bacaan 44 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 3 Telefon bimbit Hannah yang memang telah disetkan untuk melaungkan azan setiap kali masuk waktu solat, terus berbunyi nyaring di tepi telinga Elman. Elman yang sedang lena tetap tidak terjaga meskipun telefon bimbit betul-betul di tepi telinganya. Mata Hannah segera terbuka. Telefon bimbitnya cuba dicapai, namun tangannya tidak sampai untuk mencapai di belakang kepala Elman.... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 2

5 April 2011 
Kategori: Novel

31,407 bacaan 46 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 2 Majlis akad nikah berlangsung dengan meriah. Sanak-saudara yang datang dari semua pelosok negeri berduyun-duyun untuk melihat pengantin perempuannya. Hannah hanya mampu memberikan senyuman plastik kepada tetamu yang hadir untuk majlis kahwinnya. Dalam hatinya, hanya Allah yang tahu bertapa dia berat hati untuk meneruskan perkahwinan ini. Dengan hanya sekali lafaz, Hannah... [Teruskan bacaan]

Novel : Be My Wife! 1

27 March 2011 
Kategori: Novel

45,177 bacaan 42 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada 1 “El, papa akan wariskan semua harta papa kat El. Tapi bersyarat.” Tenang Dato’ Faris berkata. Elman yang pada mulanya rasa berbunga-bunga mendengar hujah papanya, terus terkedu. Syarat apa pulak orang tua ni nak? Menyusahkan betul la! Ingat ni deal syarikat ke nak main syarat-syarat macam kontrak? Kuno la! Nak serahkan, serahkan je la. Tak payah banyak songeh! ... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11