Novel : Benci Tapi Rindu 29

30 May 2013 
Kategori: Novel

10,412 bacaan 7 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 29 Suasana rumah mewah itu makin riuh dengan gelak tawa dan usik-mengusik. “Betul mama, kalau Haikal tak nyanyi, jangan haraplah rajuk dia ni nak hilang”, cerita Haikal sudah ketawa besar. “Amboi, dah tua-tua pun nak merajuk lagi ke?”, sampuk Mak Jah yang sibuk menghidangkan minum malam. Muncung Aqilah makin panjang. “Eleh, dia tu kalau tengok cerita... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 28

5 April 2013 
Kategori: Novel

9,346 bacaan 4 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 28 “Zu, kita kahwin” “What?” “Kita kahwin. Saya dah fikir masak-masak”, tutur Idham penuh yakin. Tidak mahu tangguh-tangguh lagi. “Kahwin? Tak mungkin” “Sampai bila kita nk hidup macam ni?” “Sampai bila-bila. Lagipun, saya hanya nak berkawan dengan awak. Tak lebih dari tu” Selamba saja dia berkata lalu menyedut... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 27

29 March 2013 
Kategori: Novel

7,828 bacaan 2 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 27 “Hai Haikal”, sapa Zurina sebaik saja daun pintu ditutupnya. “Zu, awak buat apa kat sini?” “Saja saya datang. Nak jumpa awak. Tak boleh ke?” “Kalau tak ada apa-apa, baik awak balik. Saya ada banyak kerja nak kena buat sekarang” “Awak macam menghalau saya je” Zurina sudah mengambil tempat di hadapan Haikal. Keluhan... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 26

22 March 2013 
Kategori: Novel

7,431 bacaan 3 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 26 “Sayang, lunch nanti tunggu abang tau” “Okey”, balas Aqilah lalu meletak ganggang telefon. “Untunglah Ila dapat suami yang take care macam Encik Haikal tu”, sapa satu suara yang amat dikenalinya. Pantas Aqilah mendongak kepalanya. “Ana!”, jeritnya agak terperanjat dengan kehadiran Suzana. “Ishk kau ni, malulah kalau orang... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 25

13 March 2013 
Kategori: Novel

7,531 bacaan 3 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 25 “Hah, Kenapa termenung?”, sergah Aqilah menguis kaki Haikal yang berada di bawah meja. Haikal termangu-mangu. “Kenapa sayang?” Melopong mulut Aqilah tika ini. “Abang pula yang tanya Ila?” Aqilah bingung. Bibir Haikal mengukir senyuman hambar. Dia teringatkan tangisan Zurina. Begitu pedih mendengar Zurina merayu-rayu. Kejamkah dia? ... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 24

16 October 2012 
Kategori: Novel

5,925 bacaan 3 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 24 “Assalammualaikum abang. Selamat pagi” Ceria sungguh suaranya di pagi itu. “Waalaikumussalam. Selamat pagi juga. Awal sayang bangun hari ni” “Orang tua-tua kata, murah rezeki tau kalau kita bangun awal. Abang dah mandi ke belum ni? Berbaulah” Tangan Aqilah mengibas-ngibas di hidungnya. “Eleh, kejap lagilah. Macamlah dia tak pernah mandi lewat. Sayang masak apa ni?”... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 23

29 March 2012 
Kategori: Novel

11,634 bacaan 11 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 23 Penantiannya berakhir apabila insan yang dinanti-nantikan muncul di hadapannya kini. Berjuta kata, rindu yang tidak tertahan lagi. Terus dia menyua tangan kepada si suami. Lambat-lambat dia mengucup tangan itu dengan penuh rasa hormat. “Assalamualaikum. Dah lama tunggu?” “Waalaikumussalam. Tak adalah lama mana pun”, balas Aqilah bersama-sama senyuman lebar. “Cantik... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 21, 22

19 March 2012 
Kategori: Novel

8,644 bacaan 6 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 21 ‘Abang sayangkan Ila. Sepenuh hati abang cintakan Ila. Abang impikan kehidupan abang akan bahagia bersama sayang. Abang impikan sebuah keluarga yang bahagia, dikelilingi anak-anak yang comel macam sayang, dan abang impikan cinta dari sayang. Tak ada apa lagi yang abang impikan selain hidup bersama sayang. Selama ni, abang rasa kehidupan abang kabur. Abang tak tahu jalan kehidupan... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 20

24 October 2011 
Kategori: Novel

13,978 bacaan 15 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA ~Assalamualaikum, maaf kerana lambat mnghantar kesinambungannya.. semoga terhibur, maaf kalau ada yg menunggu…Maaf sgt2~ (sy hnya insan biasa) 20 Hembusan angin malam seakan mendamaikan lagi jiwanya kala ini. Seketika dia memejamkan mata lalu nafas ditarik perlahan-lahan dan dihembus tenang. Lagaknya seolah-olah mahu menikmati kedamaian yang ada selagi dia masih bernafas. Bibirnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Benci tapi Rindu

18 September 2011 
Kategori: Cerpen

18,360 bacaan 23 Ulasan

Oleh : Lya Aqila ” Ika, tolong aku ” Khalisya berlari mengejar sahabat baiknya yang telah pun meloloskan diri ke dalam pintu tandas. Nada suara gadis itu kecemasan. Pintu tandas dikatup dengan pantas. Ika pula sedikit tergamam dengan kemunculan mengejut sahabatnya itu. Wajah lesu Khalisya yang pucat bagai tiada darah itu menarik minatnya. Hatinya berdebar-debar. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 19

8 April 2011 
Kategori: Novel

12,567 bacaan 40 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 19 “Ya Allah, Ana!”, jerit Aqilah hampir melompat di situ juga. Kalau tidak difikirkan perasaan malu, sudah lama dia melompat. Silap hari bulan, boleh berjoget-joget lagi. Ishk, sempat lagi otaknya merapu. “Ye Cik Aqilah oii. Opss, lupalah. Bukan cik, tapi puanlah. Hehehehe, rindu aku kat kau” “Alololo, aku pun”, balas Aqilah terus... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 18

1 April 2011 
Kategori: Novel

11,114 bacaan 17 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 18 Jam di pergelangan tangannya dikerling sekali imbas. Sudah hampir waktu rehat. Manalah laki aku ni? Bincang apa sampai lama sangat ni? Perut aku ni dah bergendang sakan. Aqilah mula merungut dalam hati. “Puan tak nak makan lagi ke?”, tegur seorang lelaki. Aqilah tersentak. Laju saja kepalanya mendongak ke arah akauntan syarikat yang sudah terpacak di depannya. “Ishk,... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 16, 17

25 February 2011 
Kategori: Novel

12,660 bacaan 23 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 16 Kata-kata Haikal masih lagi terngiang-ngiang di telinganya. Dia tidak mampu menjadi seorang isteri yang sempurna seperti setiap lelaki impikan. Dia tahu kelemahannya. Dia selesa bila Haikal menegurnya dengan cara begitu. Selama dia bercinta dengan Saiful, dia tidak pernah di tegur langsung. Bila rajuknya datang, Saiful akan berdiam sahaja. Dialah yang pujuk rajuknya sendiri. Entah... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 15

20 January 2011 
Kategori: Novel

13,041 bacaan 26 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 15 Wajah comel Aqilah di tatap penuh khusyuk. Dia tersenyum lebar. Tidak di sangka Aqilah akan memeluknya. Entah ke mana bantal yang menjadi penghadang antara mereka. Jam sudah menunjukkan pukul 7.00 pagi. Perlahan-lahan Haikal menepuk-nepuk bahu Aqilah. Inilah yang paling susah baginya. Susah untuk mengejut Aqilah. “awak, dah pagi. Bangunlah” Haikal sudah tidak... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 14

6 January 2011 
Kategori: Novel

11,957 bacaan 9 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 14 Aqilah merenung Haikal dari jauh. Lelaki itu begitu khusyuk berborak dengan tetamu yang datang ke rumah baru mereka. Sekali lagi hati Aqilah di cuit apabila Haikal mengimamkan solat isyak secara berjemaah. Hati isteri mana yang tidak suka kalau suami sudah terlalu baik. Kini dia sudah tahu tentang perangai dan sikap Haikal yang sebenar-benarnya. Haikal ialah seorang lelaki yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 12, 13

31 December 2010 
Kategori: Novel

11,161 bacaan 13 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 12 Kenderaan pacuan empat roda itu berhenti betul-betul di hadapan sebuah rumah banglo dua tingkat. Aqilah terpegun melihat halaman yang kelihatan kemas sekali. Di sudut kiri halaman terdapat kolam buatan. Di sudut kanan pula terdapat tempat rehat yang redup di lindungi pokok besar. Aqilah seperti tidak percaya. Tidak sabar dia untuk melihat isi di dalam rumah itu. Halaman rumah yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 11

16 December 2010 
Kategori: Novel

10,301 bacaan 14 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 11 “assalammualaikum”, ucap Haikal sebaik saja kakinya melangkah masuk ke dalam rumah mewah itu. “Waalaikummussalam. Abang, tengok siapa yang balik ni?” Datin Sofea menjerit memanggil suaminya. Senyumannya mula lebar. Hatinya sarat dengan rindu. “masuklah Haikal, Ila. Rindunya mama kat kamu berdua ni. Sunyi saja rumah ni masa kamu berdua... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 10

4 December 2010 
Kategori: Novel

9,981 bacaan 8 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 10 “sedap tak?”, soal Haikal dengan penuh beriya-iya. Aqilah hanya mengangguk. “sedap”, balasnya meneruskan suapan. Haikal tersenyum panjang. “memang nasi lemak kukus kat sini sedap. Saya kalau balik Kedah, sinilah saya akan datang sarapan. Tengok mood jugalah. Kalau malas, tak datanglah”, ujar Haikal penuh selera menikmati sarapan. Aqilah tersenyum.... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 9

25 November 2010 
Kategori: Novel

10,395 bacaan 9 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 9 Aqilah menjeling tajam ke arah Haikal. Geram sungguh hatinya apabila dia terpaksa memakai tudung untuk menghadiri majlis perkahwinan sepupu Haikal. Bukankah Haikal tidak tahu bahawa dirinya tidak gemar memakai tudung? Makin lama dia bersama Haikal, makin sakit hati dia dengan Haikal. “saya tak bawa tudunglah awak. Macam mana saya nak pergi kenduri kahwin sepupu awak... [Teruskan bacaan]

Novel : Benci Tapi Rindu 8

18 November 2010 
Kategori: Novel

10,307 bacaan 7 Ulasan

Oleh : NIERASHIDA 8 Aqilah ingin ketawa sekuat hatinya. Macam hendak pecah perutnya melihat gambar-gambar Haikal waktu kecil. “dahlah hitamkan mak. Macam manalah kulit Abang Haikal boleh jadi putih bila dah besar”, Aqilah ketawa lagi. Haikal yang melihat hanya diam. Mukanya tebal sangat di tambah pula dengan warna merah di wajah Haikal. Sebenarnya, dia pun malu juga. Kalau di ikutkan,... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212