Novel : Bila Aku Jatuh Cinta 1

23 October 2012 
Kategori: Novel

788 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Amar Shah Prolog Tika dan saat ini,ingatanku terhadapmu semakin kuat.Apakah itu ertinya sebuah kerinduan?Sesungguhnya berjauhan denganmu mengajar aku erti sebuah kasih sayang.Dan kini,ternyata aku sepi tanpamu yang saban hari menghiasi duniaku. Setiap waktu aku akan menanti kepulanganmu.Dan setiap detik aku mengharap kasih darimu.Akhirnya aku hilang dalam terang.Mungkinkah ini petanda... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bila aku Jatuh Cinta

17 April 2012 
Kategori: Cerpen

25,786 bacaan 62 Ulasan

Oleh : Nurrizzwana Cik Zull “kenapa awak nangis?” soal satu suara. Namun gadis itu masih leka membenamkan mukanya ke lutut. Sesekali kedengaran esak tangis. “saya Tanya kan. Jawab la. Kenapa awak nangis?” soal suara itu lagi. Masih tiada jawapan. Kedengaran suara itu mengeluh. “saya kira sampai tiga. Kalau awak tak jawab jugak, saya tolak awak masuk sungai depan ni.”... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila aku jatuh cinta 7

2 February 2012 
Kategori: Novel

1,193 bacaan 4 Ulasan

Oleh : nuramirah cool Pn Faridah tahu, Iffah tengah keliru sekarang ni samada nak minta Fareed hantar ke klinik atau Ilyas. Dari raut wajah Iffah, dia boleh gambarkan yang anaknya itu dalam dilema. Dia sendiri tak tahu siapa di hati Iffah sebenarnnya. “En. Fareed, biar Ilyas je yang hantar Iffah pergi klinik. Nanti menyusahkan En. Fareed pula.” Pn Faridah menghampiri Fareed. “Eh,... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila aku jatuh cinta 6

3 December 2011 
Kategori: Novel

1,982 bacaan 4 Ulasan

Oleh : nuramirah cool Malas rasanya Iffah nak datang kerja. Hati dia sakit bila nampak Fareed berpegangan tangan dengan Raihanah. Kepala dia rasa berat sekali nak bangun. Di capainya telefon bimbit lalu pelan-pelan dia taip satu-persatu ayat “Harini sy MC. En Fareed kerjalah sorang!!!”Belum sempat Iffah menghantar text message, telefon dia berbunyi. Terpampang nombor Ilyas, Iffah biarkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila aku jatuh cinta 5

23 November 2011 
Kategori: Novel

1,385 bacaan 1 Ulasan

Oleh : nuramirah cool “Fareed!” kedengaran suara Pn Sri Zahirah melaung nama anak kesayangannya dari luar rumah. Geram tak terhingga bila senja-senja begini Fareed masih membuta lagi. Siang tadi bukan main awal dia keluar rumah siap berbaju sukan. Tak pernah-pernah dia nampak anak lelakinya itu bersemangat sukan selama ini. Nak kata buang tabiat pun tak sebab Fareed masih muda. Mesti... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila aku jatuh cinta 4

10 November 2011 
Kategori: Novel

1,064 bacaan 4 Ulasan

Oleh : nuramirah cool “Morning ma..” Iffah mencium pipi ibu tersayang. Puan faridah mengusap-usap rambut Iffah. “Ma, nak ikut Iffah pergi jogging tak?” Iffah yang berpakaian sukan sudah bersiap nak keluar rumah. Memang dah jadi kebiassan Iffah bila hujung minggu pergi berjogging waktu pagi untuk mengekalkan kelansingan badannya & dapat juga menjaga kesihatan. “Kalau... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila aku jatuh cinta 3

1 November 2011 
Kategori: Novel

872 bacaan 6 Ulasan

Oleh : nuramirah cool Iffah baru nak menyuap nasi ke mulutnya tetapi di halang oleh Ilyas. Terjatuh balik nasi yang baru nak disuap oleh Iffah. Muka dia merah padam menahan malu takut ada mata yang memerhatikan. Eeee…malunya..macamana boleh tertumpah camni? Seumur hidupku tak pernah sikit pun nasi terjatuh dari pinggan ke mulut ke? Walau sekecil semut..ha..ha.. betul ke ni? Iffah geram jer memandang... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila aku jatuh cinta 2

19 October 2011 
Kategori: Novel

710 bacaan 3 Ulasan

Oleh : nuramirah cool “Hei! Fareed..!” Ilyas menepuk bahu Fareed dengan kuatnya. Terkejut Fareed. Rasa macam nak tanggal jantung Fareed bila di sergah oleh Ilyas. Kaki baru nak melangkah keluar dari pintu Maybank. “Hoi! Nasib baik aku tak kena sakit jantung. Alamatnya tak merasalah aku nanti.” Gurau Fareed sambil menepuk bahu kanan Ilyas. Mereka bersalaman. Mereka nampak... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila aku jatuh cinta 1

11 October 2011 
Kategori: Novel

992 bacaan 3 Ulasan

Oleh : nuramirah cool Hati siapa yang tidak terpaut dengan kecantikan Iffah. Wajah yang manis, suara yang lembut dan tidak pernah meninggi diri membuatkan sesiapa yang mendekatinya mesti jatuh cinta. Malah ada yang berani menghantar bunga ke tempat kerjanya tanpa menulis nama pengirim. Bila tiba waktu rehat makan tengahari, ada yang belanja makan. Bila di tanya siapa yang bayar, tauke kedai tak... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Aku Jatuh Cinta 7

4 June 2010 
Kategori: Novel

614 bacaan 2 Ulasan

Oleh : RN 7 “TISYA! Hang buat apa kat sini” soal Haiza terkejut melihat aku terpacak di hadapan pintu rumahnya. Pembetulan, rumah sewanya yang pernah dahulu dihuni oleh aku juga. Aku lihat anak mata Haiza melengas melihat beg balik kampung yang dijinjingku. “Hang lari dari rumah ke?” soalnya dengan riak yang lebih terkejut lagi. Cuba bayangkan kalau terkejut... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Aku Jatuh Cinta 6

25 May 2010 
Kategori: Novel

1,427 bacaan 4 Ulasan

Oleh : RN 6 “KAU telefon siapa? Dari tadi lagi aku tengok asyik dail,” soal Haikal yang sedang bersiap-siap hendak keluar makan malan bersama Haiza. Fezrul yang sedang duduk di atas katilnya tersentak. Dipanggung kepalanya melihat teman sebilik dan sefakultinya itu sebelum kembali menatap telefonnya. Kali ini mesej dikarang memohon maaf entah kali yang ke berapa. “Tisya,”... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Aku Jatuh Cinta 5

7 May 2010 
Kategori: Novel

617 bacaan 2 Ulasan

Oleh : RN 5 HARI ini ke semua pelajar tahun 3 sem 5 diminta berkumpul di Dewan Kuliah Utama untuk taklimat Latihan Industri oleh Pegawai HEA. Tidak terkecuali mereka yang mengulang. Biasalah, mana-mana universiti atau kolej pun akan ada perkara ini. Tapi kebiasaannya tidaklah terlalu ramai jumlahnya. Yang terjadi pergulangan ini pun kerana pelajar tidak sebulu dengan majikan. Ah! Bukan ini yang ingin... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Aku Jatuh Cinta 4

27 April 2010 
Kategori: Novel

777 bacaan 4 Ulasan

Oleh : RN 4 MASUK hari ini sudah empat minggu peristiwa hitam itu berlalu. Mungkin juga kerana kesibukan menghadap Penilaian Tahun Awal atau nama ringkasnya PeTA membuatkan aku lupakannya atau mungkin juga kerana tidak lagi bersemuka dengan Badri, Saladman, itu melenyapkan segalanya. Ibu ada memberitahuku yang Badri ke Australia kerana ada urusan di sana. Badri juga terpaksa berhenti daripada... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Aku Jatuh Cinta 3

20 April 2010 
Kategori: Novel

619 bacaan 6 Ulasan

Oleh : RN 3 FEZRUL memberhentikan keretanya tidak jauh dari rumah Tisya. Sebentar tadi dengan lapang dada dia mahu menghantar Tisya pulang, Tapi Tisya enggan. “Cukuplah aku permainkan kau, Fezrul,” ujar Tisya. Sambil memejam mata, dia menarik nafas sedalam yang boleh lalu dilepaskan perlahan-lahan. Cuba menenangkan diri. Ini kali kedua dia mendengar Tisya mengungkapkan kata-kata... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Aku Jatuh Cinta 2

9 April 2010 
Kategori: Novel

1,258 bacaan 9 Ulasan

Oleh : RN 2 PAGI itu sengaja aku bangun awal dan keluar awal dari rumah walaupun kuliah aku hari ini tengah hari. Ketika menuruni anak tangga, tiba-tiba aku terserempak dengan ayah dan ibu yang sedang bersarapan. Aku cuba berlagak seperti biasa. Seperti tiada apa yang berlaku walaupun peristiwa hitam itu sama sekali sukar dilupakan. Aku terdengar ibu dan ayah sedang berbual tentang along. “Ada... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Aku Jatuh Cinta 1

1 April 2010 
Kategori: Novel

1,305 bacaan 9 Ulasan

Oleh : RN Manis senyummu menjelma keraguan Duduk pegunmu menyimpan persoalan Walau tidak terlafaz ungkapan itu Telah terpancar kata-katamu itu Oh ketulusan jiwamu tak kurasakan Mesra suaramu juga tak kudengari Manis kenangan lalu menusuk jiwa Kerana asmara ini hanya ciptaan Biarku mengabadikan cintaku Kerana aku tidak rela disinggung Biarlah aku ditemani sepi Kerana ia tak meninggalkanku Jika kau sedari... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11