Novel : Bila blogger jadi maid 22

4 June 2012 
Kategori: Novel

10,693 bacaan 37 Ulasan

Oleh : Zati mohd BAB 22 PAGI-PAGI lagi aku dah tunggu Ash dekat pintu. Pintu bilik terbuka aku tersengih. “Haa..kenapa ni?” Ash betulkan tali leher dia, beg laptop di galaskan di bahu. “Janji apa semalam?” Aku bercekak pinggang. Ash tersengih. “Cerita la cepat.” Aku tak sabar nak tahu cerita dia. Nampakanya tahap kesabaran aku dah tak dapat di kawal ni. harap maklum. Aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 21

28 March 2012 
Kategori: Novel

11,216 bacaan 54 Ulasan

Oleh : Zati mohd Malam tu aku duduk sorang-sorang dalam rumah. Ash tak ada.. entah pergi mana pun aku tak tahu..suka sangat menghilang, keluar dengan Aimie la tu.. tapi tak pula cakap, dia cakap nak keluar dengan kawan-kawan dia. Tiba-tiba terlintas idea nakal dalam benak fikiran aku, baik aku masuk bilik Ash aku geledah apa-apa yang patut. Hehehe.. Aku berlari ke bilik atas.. aku pulas tombol bilik... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 20

18 March 2012 
Kategori: Novel

9,558 bacaan 25 Ulasan

Oleh : Zati mohd 20 PAGI tu bila aku bangun aku tengok Ash dah tak ada dekat sebelah aku, tempat tidur yang sebelah ni pun macam tak terusik. Mamat ni pergi mana? Dia tidur mana malam tadi.. aku terus masuk dalam bilik air..cuci muka dan gogok gigi.. selamat aku jumpa berus gigi yang baru dalam bilik air ni. Tak apa nanti boleh mandi.. lagipun sejuk-sejuk ni nak mandi tak best. Aku buka sliding door... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 19

22 February 2012 
Kategori: Novel

7,824 bacaan 25 Ulasan

Oleh : Zati mohd bab 19 Majlis kami yang berlangsung di Mines Wonderland memang agak gilang gemilang. Al- maklum la mamat ni memang agak berduit. Namun, peristiwa aku ternampak Ash dengan Aimie memang aku tak boleh lupa. Walaupun aku saja berlagak cool tapi dalam hati hanya tuhan yang tahu. geram, marah, sakit hati, uihh! Lengkap la pakej ni. Dah la hari ni pun Ash jemput Aimie, ada ke patut?? Tak... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 18

12 February 2012 
Kategori: Novel

7,857 bacaan 16 Ulasan

Oleh : Zati mohd bab 18 Aku menghenyakkan badan di atas katil. Beg tangan dan telefon bimbit aku campak entah ke mana .Aku terus baring atas katil dengan tudung di kepala. Kejadian tadi betul-betul menyakitkan hati. Janji palsu la Tengku ni. konon sayang. Sayang taik kucing dia! Pirahhh.. sikit pun aku tak heran la. Aku terus menuju ke bilik air, nak mandi, nak tenangkan hati ni. lagi fikir lagi sakit... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 17

20 January 2012 
Kategori: Novel

8,248 bacaan 27 Ulasan

Oleh : Zati mohd bab 17 Risya hanya mendiamkan diri bila berada di dalam kereta Wafiy. Wafiy menoleh seketika ke arah Risya. Wafiy tersenyum. Macam mana la dia boleh terkahwin dengan Ash. Tak padan langsung. Dengan aku padan la. Wafiy berkata di dalam hati. Wafiy membelokkan kereta masuk ke dalam petak parkir. Kini mereka betul-betul di hadapan Restoran Salju Impian. Aku tercengang. Nak buat apa dekat... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 16

15 December 2011 
Kategori: Novel

11,552 bacaan 39 Ulasan

Oleh : Zati mohd Tengahari itu aku ada special date dengan Ash. Selalunya dia boleh makan seorang tapi hari ni jadi gatal pula nak makan dengan aku. Tanpa banyak soal aku pun melayan karenah Ash yang tiba-tiba menjadi manja sejak bergelar suami. Aku melihat jam di tangan lagi lima pukul dua belas empat puluh lima minit tengahari. Tudung bawal yang sedikit senget aku betulkan. Aku masih lagi memerhati... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 15

14 November 2011 
Kategori: Novel

12,103 bacaan 28 Ulasan

Oleh : Zati mohd BAB 15 Malam itu Ash masih menyendiri di dalam bilik Sedaya upaya aku cuba memujuk Ash. Aku tak tahu nak buat apa dah. Segala macam cara aku dah cuba tapi gagal. Makan malam tadi pun dia tak turun, terpaksa aku makan sendiri. Aku nampak Ash duduk di ruang rehat. Di tingkat atas rumah ni, memang ada menyediakan ruang rehat. Ash duduk di sofa sambil, menekan-nekan remote control. Rambut... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 13, 14

3 November 2011 
Kategori: Novel

12,400 bacaan 30 Ulasan

Oleh : Zati mohd bab 13. “Dah kahwin?” itu ayat pertama yang terpancul dari mulut Wafiy setelah kami menjejakkan kaki di Restoran Sajian Utara. “Dah” aku yang duduk di hadapan Wafiy hanya memandang bos baru aku ni. “Berapa tahun?” dia tanya lagi. Pelayan menghantarkan char koay teaw dan teh tarik untuk Wafiy manakala untuk aku hanya teh o’ ais limau. “Tak... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 12

20 October 2011 
Kategori: Novel

12,940 bacaan 32 Ulasan

Oleh : Zati mohd Bab 12.. Aku kini di rumah baru milik ‘kami’. Rumah banglo dua tingkat ni ada dua bilik di bahagian bawah dan lima bilik di bahagian atas. Aku meninjau sekeliling.. cantik sangat ,semuanya dah ada.. “Cantik tak rumah ni?” Ash berdiri di belakang aku. “Cantik sangat Tengku..” aku masih terpukau. “Jom pergi bilik kita..” Tangan aku di tarik oleh... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 11

13 October 2011 
Kategori: Novel

10,182 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Zati mohd Aku melangkah turun dari tangga bilik atas. Dengan muka yang tak cukup tidur, habis sembab mata aku, ni kes budak-budak semalam la ni.. nak keluar pergi tengok wayang la.. alih-alih apa jadi? Huhu..malunya aku semalam. Aku terhenti di penjuru pintu masuk dapur apabila terdengar perbualan antara bonda, maktok dan Nisha. “Anis dah boleh lupakan Aiman ke maklong?” Nisha bertanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 10

6 October 2011 
Kategori: Novel

10,696 bacaan 32 Ulasan

Oleh : Zati mohd BAB 10.. Ash tersenyum sendiri di bilik Golf Resort and Country Club Pulau Pinang di Kepala Batas itu. Perjalanan yang memakan masa hampir enam jam begitu memenatkan Ash..nasib bukan dia yang drive.. teringat perbualan antara dia,ibu ,ayah dan Yusra dalam perjalanan tadi. “Ibu kena ikut adat ke bu?” Ash yang duduk di belakang ibunya di dalam kereta Alphat itu menyoal. “Habis... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 9

10 September 2011 
Kategori: Novel

10,918 bacaan 24 Ulasan

Oleh : Zati mohd Aku ikut bonda dan abah sama-sama balik ke Pulau Pinang. Kurang dua minggu majlis resepsi aku dan Ash akan berlangsung. Semuanya terjadi begitu cepat dan pantas. Untuk majlis tu juga semuanya aku serahkan pada bonda dan abah. Biarlah aku dah malas nak ambik tahu. Sesampai di rumah aku nampak maktok tengah angkat baju dan Sarah pun ada sekali. Sarah adik aku yang tengah cuti semester... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 8

25 August 2011 
Kategori: Novel

11,636 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Zati mohd BAB 8.. “Tak boleh! Tak boleh..ingat senang-senang aku nak ceraikan kau?” keras suara Ash sambil bercekak pinggang. “Dah tu kenapa tanya?” aku buat muka pelik. Sengihan keluar dari bibir Ash ” saja je la..” Aku mencebik. Kalau saja-saja tak payah la tanya ni tanya macam betul-betul nak ceraikan orang., menyampah! “Menyampah tau Tengku ni kalau... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 7

10 August 2011 
Kategori: Novel

10,906 bacaan 36 Ulasan

Oleh : Zati mohd BAB 7.. “Yusra kena tolong akak Yusra..” Aku menarik tangan Yusra ketika menuju ke lif.. “Tolong apa kak? Kasut tu tinggi sangat erh?” Yusra menyelak kain aku.. aha tinggi + longgar.. panjang juga kaki Aimie nie.. “Tolong bawa akak lari Yusra..” aku minta simpati Yusra.. Minta-minta la dia tolong aku.. “Lari?” Yusra hampir separuh menjerit..... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 6

3 August 2011 
Kategori: Novel

11,339 bacaan 25 Ulasan

Oleh : Zati mohd BAB 6.. Aimie tersedu-sedu di atas katil hospital swasta tersebut. Nak meraung? Nak menangis? Semua dah terlambat nasi dah jadi bubur campur hangit.. memang tak boleh buat apa pun. Lagi beberapa jam dia sah menjadi isteri Ash namun semua tu musnah dalam sekelip mata.. Dilla yang memandang Aimie dengan perasaan kesal. Baru nak berbangga malam ni. Nak mengorat sepupu-sepupu Ash yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 5

27 July 2011 
Kategori: Novel

10,281 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Zati mohd BAB 5.. Aku pandang Tengku Ashraf dengan rasa bersalah. Minta maaf la Tengku. Bukan saya sengaja pun. aku suruh Ash duduk dekat meja makan di dapur. Kemudian aku ambik minyak gamat dekat dalam bilik. “Minta maaf” aku bersuara perlahan sambil sapu minyak gamat dekat lengan Ash. “Ala kau ni sikit je pun bukannya apa-apa..” Ash bersuara perlahan dan syahdu.. alahai!... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 4

4 July 2011 
Kategori: Novel

10,808 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Zati mohd Lagi seminggu Tengku Ashraf tu nak kahwin.. persiapan semua buat dekat hotel nasib rumah tak payah nak kemas rumah..aku bukan tak suka kemas rumah tapi rumah ni besar sangat..betul aku tak tipu.. Tiba-tiba Telephone bimbit aku melagukan lagu rossa.. oh bonda telefon. Novel Cinta Kontrak karya Nurul Ain Syuhada aku tutup. “Hai bonda..” aku bersuara ceria. “Anak bonda... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 3

28 June 2011 
Kategori: Novel

10,946 bacaan 22 Ulasan

Oleh : Zati mohd bab 3 Pagi-pagi lagi aku dah duduk dekat taman.. aku suka taman rumah tengku nie sebab ada gazebo yang ala-ala rumah tradisional lepas itu dekat bawah gazebo tu ada kolam ikan..best betul taman rumah Tengku nie rumah aku pun tak macam nie.. “Hai sorang je?” ada satu suara dekat tepi aku yang tegur aku. Macam pernah aku dengar.. haaa.. aku tau siapa.. “Tak... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila blogger jadi maid 2

21 June 2011 
Kategori: Novel

9,850 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Zati mohd bab 2 Hari-hari macam nie penat hidup aku..Dah la pukul 6.30 pagi dah kena bangun dah tu malam pukul 10 baru habis kerja dah tu si Yusra pula minta teman buat homework la.. minta teman sembang la.. minta macam-macam la.. tapi sabtu ahad aku cuti.. sabtu ni aku kena balik Penang sebab bonda dah berjuta kali call aku minta balik.. ala macam tak paham bonda tu mesti rindu la tu.. ... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212