Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 32

7 June 2013 
Kategori: Novel

4,347 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 32 Dhani duduk termangu menghadap kolam ikan bersebelahan kantin sekolah tempat Dinie mengajar. Sunyi lagi. Hanya dia dan beberapa pekerja yang sedang sibuk menyiapkan cerucuk surau yang bakal dibangunkan. Sesekali hanya terdengar kocakan air apabila ikan-ikan melompat kepermukaan air. Batu-batu yang sengaja disusun bertindan, sehingga menghasilkan permandangan seperti air terjun... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 31

30 May 2013 
Kategori: Novel

3,295 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 31 Angin petang yang meniup sepoi-sepoi tidak membawa apa-apa makna bagi Dinie. Malas-malas dia melangkah keluar dari kereta. Dadanya masih sesak mengenangkan kata kata yang diungkap Dhani tadi dibiarkan begitu sahaja. biarlah, berjumpa tadi pun, bukan aku yang suruh…dan dia pergi pun..aku tak halau. Suka hati dialah nak kata aku apa, yang pasti..aku dah buat apa yang pada... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 30

29 March 2013 
Kategori: Novel

3,035 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 31 Angin petang yang meniup sepoi-sepoi tidak membawa apa-apa makna bagi Dinie. Malas-malas dia melangkah keluar dari kereta. Dadanya masih sesak mengenangkan kata kata yang diungkap Dhani tadi dibiarkan begitu sahaja. biarlah, berjumpa tadi pun, bukan aku yang suruh…dan dia pergi pun..aku tak halau. Suka hati dialah nak kata aku apa, yang pasti..aku dah buat apa yang pada... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 30

22 March 2013 
Kategori: Novel

3,391 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 30 Terik panas tengahari itu tidak menghalang Najla untuk meneruskan misinya. Perjalanan diteruskan, sanggup mengorbankan masa cuti penggal persekolahannya selama dua minggu, semata-mata untuk menyatukan kembali dua hati. Ya, mungkin dia masih mentah untuk mengenal apa itu cinta. Namun demi papa dan kak Dinie..dia sanggup lakukan apa sahaja, asalkan dua hati itu kembali bersatu!... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 29

13 March 2013 
Kategori: Novel

3,184 bacaan 28 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 29 “Encik Dhani?” Tegur Puan Zanariah sebaik melihat kelibat Dhani. Sudi juga dia ke sini. Sedih dihati di tahan. Rasanya, lebih empat tahun dia tidak berjumpa dengan bekas majikan suaminya itu. Khabar berita dari lelaki itu juga tidak diketahui. Seingatnya, Dinie ada bercerita, yang lelaki itu sudah berumahtangga. “Kak Zana, Kak Zana.. apa khabar?” saat mata bertaut,... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 28

4 March 2013 
Kategori: Novel

2,168 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 28 4 tahun berlalu.. Angin pagi yang dingin menyapa ke wajah Dinie. Hembusannya lembut, namun sudah cukup untuk menghiris jiwa lukanya. Cincin yang tersarung kemas dijari manis, ditenung sekali lagi. Cincin ini.. Serta-merta wajah lelaki itu menari-nari didepan matanya. Kenangan yang ditinggalkan seakan tidak dapat dilenyapkan terus dari ingatannya. Semakin hari semakin membara... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 26

6 February 2013 
Kategori: Novel

3,933 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 26 Blackberry yang berbunyi beberapa kali tidak diendahkan. Wajah sugulnya dihadapkan ke cermin. Masih terngiang-ngiang lagi, apa yang dikatakan alongnya tadi. Kalau macam nilah jadinya, baik tak payah kenal langsung papa tu dulu. Apa salah aku? Buruk sangat pilihan aku, hina sangat ke bercinta dengan orang yang lebih berusia? Salahkah bila aku nak isi kekosongan hidup papa yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 25

4 January 2013 
Kategori: Novel

3,096 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania Hamparan padi yang indah menghijau menjadi latar belakang perjalanan mereka tengah hari itu. Pantai Batu Feringgi yang indah ditinggalkan dengan berjuta kenangan yang tak mungkin dapat dilupakan. Dinie masih dengan kameranya. Manangkap seberapa banyak gambar yang boleh untuk dimuat naik di dinding muka bukunya nanti. Kan best kalau hari-hari macam ni. Tak payah buat apa-apa..jalan-jalan..makan-makan..tatap... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 24

25 November 2012 
Kategori: Novel

2,155 bacaan 17 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 24 Perlahan-lahan Dinie mengesot menuruni katil serba mewah itu. Bimbang Najla terjaga, dia menapak perlahan-lahan..kembali ke balkoni hotel. Menikmati pemandangan laut diwaktu malam yang sunyi itu..sudah pagi sebenarnya. Tidur malamnya hari ini terganggu lagi. Masih teringatkan kata-kata Batrisya dua hari lepas. Batrisya? Apahal pulak nama dia nak sama dengan nama aku ni? ish! Perlu... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 23

11 November 2012 
Kategori: Novel

2,097 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 23 “Budak ni.” Tegur Dhani, wajah Najla dipandang sekilas. Bimbang melihat Dinie tersedak begitu. Sedap mulut dia aje nak suruh aku propose anak dara orang. Ingat budak ni dah tak ada mak bapak? Tapi ok jugakkan kalau aku buat macam tu. Peminangan secara tak official. Boleh? Soalnya sendiri. “Huk..huk..huk.” Dinie masih tersedak- sedak. Ikutkan hatinya yang rawan, mahu... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 22

2 November 2012 
Kategori: Novel

2,704 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 22 Hari pertama di Pulau Pinang tidak banyak aktiviti yang mereka lakukan. Selesai daftar masuk ke hotel, Dhani cepat-cepat masuk ke bilik. Letih seharian memandu membuatkan dia lebih senang berehat dibiliknya. Malam ni makan-makan dan esok baru ke rumah walid..jumpa walid..umi..fikirnya. Selesai solat asar tadi, dia cepat-cepat merebahkan tubuh yang letih di atas katil bersaiz... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 21

7 October 2012 
Kategori: Novel

1,986 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 21 “Senyap aje Naja tu, dah tidur agaknya..” bicara Dinie memecah kesunyian perjalanan mereka dipagi yang dingin, ditambah dengan suhu penghawa dingin Renge Rover Dhani yang rasa Dinie dibawah takat beku itu. Cardigan biru muda yang disarung dipeluk rapat – rapat. Shawl kuning cair yang menaikkan lagi seri wajahnya dibetulkan. Sejuk betul..dah macam dalam bilik may..cis!... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 20

27 September 2012 
Kategori: Novel

3,942 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 20 Embunan masih menitik sewaktu Dinie bersiap – siap untuk percutian yang dijanjikan Dhani tempoh hari. Dia sudah siap bersolek. Sekadar berbedak nipis dan secalit lip glose dioles dibibir. Simple and sweet. Perasan! Dia tersenyum sendiri. Membelek – belek baju yang dipakai. Kemeja putih berbunga hijau ni dengan denim, ok kot. Tak adalah ketat sangat ek. Dia berbicara sendiri.... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 19

18 September 2012 
Kategori: Novel

2,155 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 19 Meja kerjanya yang berselerak dipandang sepi, sesepi hatinya kala ini. Walaupun dirinya berada di pejabat, namun hatinya telah jauh menerawang ditempat lain. Wajah Dinie ada dimana – mana. Senyuman Dinie mengganggu lenanya. Mengganggu hari – harinya kala ini. Masing terkenang-kenang tabiat malu-malu gadis itu, malu-malu tapi mahu kot. Bisik Dhani. Macam ni agaknya... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 18

7 September 2012 
Kategori: Novel

2,440 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 18 Dinie duduk ditepi katil. Bantal peluk menjadi peneman sepi malamnya hari itu. panggilan mamanya hanya dipandang sepi. Tahu orang tua itu pasti akan membebel dengan sikap dingainnya terhadap Dhani tadi. ‘Tahu..bukan salah mama..atau salah sesiapa..Cuma mulut ni..belum bersedia nak cakap dengan sesiapa. Bisiknya. Satu persatu peristiwa kembali terimbau. Kalaulah mama tak... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 17

27 August 2012 
Kategori: Novel

2,095 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 17 Sehari sudah peristiwa itu berlalu. Pagi itu Dinie masih mengurungkan diri dibilik. Sambil duduk berteleku di hujung katil, dia mula berkira – kira untuk menelefon mamanya dirumah. Suruh mama datang jemput aku..ok tak kalau buat macam tu? Dia mula berfikir sendiri. Kelibat Najla yang lalu lalang dihadapannya juga tidak diendahkan. ‘Kalaulah semalam tak keluar jalan –... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 16

10 August 2012 
Kategori: Novel

2,476 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 16 Dhani meluru turun dari pacuan empat rodanya. Dengan hati yang panas dia melangkah mendapatkan Dinie dan rakan – rakannya. Tanpa disuruh matanya terus sahaja tertancap pada gelagat dua muda – mudi yang saling berpangkuan itu. Dari dalam Renge Rover lagi sebenarnya dia sudah memerhati gelagat kurang sopan mereka itu, lebih – lebih lagi gelagat Dinie yang kelihatan... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 14,15

2 August 2012 
Kategori: Novel

2,862 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Dinie_Dania BAB 14 Pandangan Dhani masih tertumpu di tingkap pejabatnya. Termenung sendiri memikirkan apa yang dilakukan dua orang puterinya itu dikala ini. Pukul 2 petang, agak – agak nanti, pukul berapa budak tu bawak balik anak ku ye? Dia berfikir sendiri. Sesekali memerhati kenderaan yang sibuk lalu lalang, melalui tingkap pejabatnya. Apa agaknya yang mereka buat nanti. Ish, boleh percaya... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 12,13

26 July 2012 
Kategori: Novel

2,812 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania ? BAB 12 Langkah diatur malas – malas, menuruni anak tangga rumah Dhani malam itu. Rasa kecil hati yang tertinggal tadi, dibiar berlalu begitu sahaja. Siapalah aku nak merajuk kat sini. Kat rumah ni. Bisiknya. Kalaupun aku merajuk..siapalah yang akan sudi memujuknya nanti. Tambahnya sedih lagi, cuba memujuk hati sendiri.. Kalaulah mama ada..kan best, boleh mengadu nasib..boleh... [Teruskan bacaan]

Novel : Bila Papa Jatuh Cinta 10,11

18 July 2012 
Kategori: Novel

3,282 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Dinie_Dania Enjin Range Rover Dhani mengaum kuat. Sekuat debaran rasa hatinya saat ini. Pedal minyak sengaja ditekan beberapa kali. Panaskan enjin, bisiknya. Lama dia termangu begitu. Termenung jauh kehadapan, memikirkan rasa hati yang kian bergelojak saat ini. Embunan dingin yang menitis pada cermin keretanya diperhatikan penuh minat. Titis titis air yang mengalir sengaja ditenung lama. Sekali... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212