Novel : Bos a.k.a Suamiku 15

29 May 2013 
Kategori: Novel

38,554 bacaan 54 Ulasan

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 15 Mulut yang ternganga luas sebentar tadi, aku tutup rapat. Afiq Khairul yang berdiri di hadapanku ini kurenung tajam. Bibirnya masih lagi terukir dengan senyuman nakal lagi gatal itu! “Jadi, maksud abang…” Tidak kusanggup sambung ayat itu sampai habis. Mukaku mula merona merah. Pantas aku berpaling dan membelakangkan Afiq Khairul. Ya Allah, malunya aku! “Ciuman... [Teruskan bacaan]

Novel : Bos a.k.a Suamiku 14

21 February 2013 
Kategori: Novel

39,314 bacaan 42 Ulasan

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 14 Dapat aku rasakan pernafasanku yang semakin sesak. Afiq Khairul yang semakin dekat itu membuatkan aku terasa nak menangis. Seram sejuk kurasakan disaat ini… “Jangan dekat!.” Tegahku sambil menolak tubuh Afiq Khairul yang semakin mendekat itu. Sungguh, betapa sakitnya hati aku sekarang ini. Sudahlah tadi dia ambil kesempatan…Tak cukup lagi ke? Dia nak buat... [Teruskan bacaan]

Novel : Bos a.k.a Suamiku 13

5 February 2013 
Kategori: Novel

29,485 bacaan 21 Ulasan

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 13 Aku jeling Afiq Khairul. Jelingan aku jatuhkan pada tangan dia yang sedang memaut erat pinggang aku. Jelingan yang membawa maksud supaya melepaskan pautan tangan dia dengan segera! Tetapi, Afiq Khairul hanya mengenyitkan matanya sambil tersenyum manis. Aku terkedu plus sakit hati yang semakin bertambah pada Afiq Khairul. Ya ampun, tak faham-faham lagi ke?! Marahku... [Teruskan bacaan]

Novel : Bos a.k.a Suamiku 12

11 January 2013 
Kategori: Novel

28,176 bacaan 22 Ulasan

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 12 Nafasku tersekat-sekat. Pandanganku mula kabur. Airmata yang kutahan sejak tadi akhirnya jatuh membasahi pipiku. Hingus yang mula keluar aku tahan menggunakan tisu. Terlalu sebak rasanya hatiku sekarang ini! Kucupan hangat yang hinggap di dahiku sebentar tadi membuatkan aku sedih sebegini sekali. Ahli-ahli keluargaku mula risau melihatkan keadaan diriku ini. Dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Bos a.k.a Suamiku 11

2 January 2013 
Kategori: Novel

24,621 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 11 Hari yang dinanti-nantikan oleh semua pihak terutamanya ahli keluargaku…Akhirnya, telah tiba jua! Keriuhan dan kemeriahan kedengaran dari tingkat atas, tingkat bawah, di canopy malah di dapur sekalipun menandakan majlis akan berlangsung tak lama lagi. Aku yang sudah siap dimekap semula dan ditampal-tempel oleh Kak Yuli selaku mak andamku hanya duduk bersimpuh ala-ala... [Teruskan bacaan]

Novel : Bos a.k.a Suamiku 10

14 December 2012 
Kategori: Novel

24,109 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 10 Aku dongakkan kepala dan renung raut wajah Afiq Khairul. Dia seperti mengawal dirinya agar bersikap biasa dengan pertemuan ini. Aku lemparkan pandanganku pada gadis cantik yang bernama Zahra itu. “I tak sangka akan jumpa you kat sini. Apa khabar?.” Tanya Zahra dengan pandangan yang redup. “Baik. Alhamdulillah…I pun tak sangka akan terserempak dengan you kat... [Teruskan bacaan]

Novel : Bos a.k.a Suamiku 9

3 December 2012 
Kategori: Novel

18,973 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 9 Aku ukirkan senyuman dengan selebar-lebarnya. Walaupun dikala ini aku gelabah dan jantung aku berdegup kencang. Tangan aku masih lagi berada di genggaman Afiq Khairul. Hish, nak ambil kesempatan dalam kesempitan ke?! Kot iya pun nak tunjukkan drama kita yang kononnya tengah hangat ‘bercintan’, tak perlulah genggam tangan aku kuat-kuat. Sakit tau tak?! Bentakku... [Teruskan bacaan]

Novel : Bos a.k.a Suamiku 8

21 November 2012 
Kategori: Novel

20,760 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 8 Sekejap aku berdiri, kemudian duduk semula…mata aku pejam, kemudian menyandar pada sofa yang terdapat di dalam bilik Afiq Khairul ini. Dia masih lagi serius menatap screen laptop dan tidak mempedulikan keresahan aku sekarang ni. Selamba tahap badak! Aku ketap bibir lantas berdiri dan menuju ke hadapan meja dia. Aku duduk dan memandang muka dia dengan serius. Aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Bos a.k.a Suamiku 7

31 October 2012 
Kategori: Novel

22,374 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 7 “Woi, budak miang! Sampai bila kau nak peluk aku?! Lepas la!.” Marah orang yang berada dalam dakapan aku ini. Aku tersedar, lantas meleraikan pelukan aku kat dia. Alamak, macam mana aku boleh terpaku habis ni. Malu beb! Tapi, terus aku pandang dia. Budak miang?! Pertama kali dalam hidup aku dapat panggilan macam ni! “Maaf, Leha tak sengaja. Ingatkan Amin... [Teruskan bacaan]

Novel : Bos a.k.a Suamiku 6

18 October 2012 
Kategori: Novel

30,657 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Nur Husna Muhajir Bab 6 Seawal pukul 8:00 pagi lagi aku dah ikut atok ke kebun kecilnya yang terletak di belakang rumah. Ini disebabkan, umi telah mengeluarkan arahan mandatorynya kat aku. Kata umi, pergi aje kat mana-mana asalkan jangan berada di dapur buat sementara waktu. Sedih! Iya la, aku tahu aku salah. Aku cuma nak tolong umi goreng ikan aje tadi. Tapi tak tahu pulak yang ikan tu... [Teruskan bacaan]

Novel : Bos a.k.a Suamiku 5

10 October 2012 
Kategori: Novel

22,727 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Nur Husna Muhajir Bab 5 Adila menyapu minyak gamat kat kaki aku. Kami yang berada di dalam bilik hanya ditemani dengan bunyi suara television dari ruang tamu. Masa sampai di rumah tadi, bukan riak simpati yang aku lihat dari raut wajah abah, umi dan lain-lain. Tetapi senyuman menyakat kat aku. Sempat lagi abah cakap macam ni… “Alahai Leha, dah besar panjang pun masih menangis sebab lintah... [Teruskan bacaan]

Novel : Bos a.k.a Suamiku 4

3 October 2012 
Kategori: Novel

22,316 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 4 Keesokkan harinya, selepas saja solat zohor. Aku ikut atok ke sawah. Saja nak hirup udara yang nyaman dan melihat pemandangan yang hijau terbentang. Adila ikut diaorang yang lain ke bandar. Jalan-jalan. Esok, kami dah nak berangkat balik ke Kuala Lumpur semula. Adila ada kelas pada keesokkan harinya. Semua perkara telah dibincang dan diputuskan. Aku lepaskan keluhan... [Teruskan bacaan]

Novel : Bos a.k.a Suamiku 3

20 September 2012 
Kategori: Novel

26,212 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 3 Keesokkan paginya, kami begerak dari rumah tepat pukul 8:00 pagi. Perjalanan dari Kuala Lumpur hingga ke kampung mengambil masa selama 2 jam setengah. Kenderaan Grand Livina ni bergerak dengan kelajuan sederhana. Aku dan Adila duduk kat bahagian paling belakang. Kami berkongsi earphone dan mendengar lagu dari mp3 Adila. Mak cik Balqis duduk kat bahagian tengah. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Bos a.k.a Suamiku 2

11 September 2012 
Kategori: Novel

28,196 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 2 “Apa?! Betul ke apa yang ibu dengar ni?.” Terlopong mulut dia apabila mendengar ayat yang baru keluar dari mulut anak dia. Terus dia lemparkan pandangan kat sebelah Afiq Khairul. Leha! Tergiang-giang ayat tu di pendengarannya… “Afiq nak kahwin dengan Leha.” Ucap Afiq Khairul dengan wajah serius. Leha kat sebelah dikerlingnya. Budak tu hanya tunduk menekur... [Teruskan bacaan]

Novel : Bos a.k.a Suamiku 1

28 August 2012 
Kategori: Novel

50,899 bacaan 35 Ulasan

Oleh : Nur Husna Muhajir BAB 1 “Kahwin dengan aku.” Arahnya yang berdiri di hadapan aku. Aku lihat dia berpeluk tubuh sambil menyandarkan badannya di meja kerja. Amboi…tiada ayat pengenalan, tiada ayat bunga-bunga, tiada feeling yang macam nak menari kat taman seperti dalam filem hindi Kuch Kuch Hota Hai tu, terus saja Afiq Khairul arah aku kahwin dengan dia! Dengan baju kemeja yang bewarna... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11