Novel : Boss Garang? Taklah… 19,20

2 November 2012 
Kategori: Novel

6,067 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab 18 Langkahnya teratur dan penuh dengan misi. Awal pagi lagi dia bersiap-siap untuk ke Ikhwan Holdings untuk berjumpa dengan Ikhwan Iman. Untuk berterima kasih dan meminta maaf. Peristiwa tempohari yang berlaku di hadapan bar benar-benar memalukan dirinya. Sebelum ini dia seolah-olah lupa dengan malu dan segannya tetapi apabila kembali bersua muka dengan Ikhwan Iman, teman baik... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 17,18

22 October 2012 
Kategori: Novel

3,914 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab 17 Amiza melambai-lambai kedua-dua tangannya setinggi-tinggi yang boleh sehingga kelibat MPV Ezora milik keluarganya hilang dari pandangan. Dia tersengih dan menutup pagar rumah. Sunyi. “Amoi! Lu balu balek kah?” Tegur Mrs. Lee, jiran sebelah rumah. Amiza menoleh ke sebelah kirinya. “Haiya… Aunty Lee. Balu maahh…” “Lu talak mau balek lumah kamu sendili... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 15,16

15 October 2012 
Kategori: Novel

4,452 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab15 Ikhwan Iman sedang mengelap badannya yang basah selepas mandi ketika menerima panggilan daripada adiknya, Irdina Iman. Dia cuma mengenakan seluar bermuda paras lutut berwarna kelabu sementara menunggu pihak hotel bahagian perkhidmatan dobi menghantar baju yang diserahkannya sebelum mandi tadi untuk digosok. Berbual-bual kosong seperti ini ketika berjauhan menjadi tradisi dan... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 14

14 September 2012 
Kategori: Novel

6,032 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab 14 Nurul Ain menoleh kiri kanan. Terdapat beg kertas kertas berwarna putih dan tertera perkataan Samsung berwarna hitam di atas mejanya. Dia meninjau-ninjau pintu pejabat Pengarah Besar Urusan yang agak renggang. Kosong. “Siapa pulak letak beg kertas kat sini? Ni mesti boss punya ni. Takkan letak sini? Ish! Buat ke hilang, tak ke naya.” “Patut ke aku jengah... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 13

7 September 2012 
Kategori: Novel

4,696 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab 13 Nurul Ain tersenyum sendirian teringat perbualan telefonnya dengan Shah Fairuz awal pagi tadi. Mujurlah Pengarah Besar Urusan tiada kerana ada urusan rasmi di Ikhwan Holdings, kalau tidak pasti dia dikategorikan bergayut pada waktu pejabat. “Nurul Ain tak sukakan saya kan?” “Err… Emm… Encik Fairuz… Sa… Saya…” “Tak pe, Nurul. Jangan risau. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 12

27 August 2012 
Kategori: Novel

4,342 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab 12 Selesai memasukkan surat-surat yang telah diminit ke dalam fail, Nurul Ain mengendong tiga buah fail ke kabinet untuk disusun dan disimpan. Pada waktu yang sama, tanpa sedarnya Ikhwan Iman melangkah masuk. Bilik pejabat P.A merupakan perantaraan di antara kawasan operasi pejabat di luar dan pejabat pengarah Besar Urusan. Kelekaan Nurul Ain menggamit matanya untuk menjamu. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 11

9 August 2012 
Kategori: Novel

5,117 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab 11 Ikhwan Iman melemparkan pandangannya nun jauh di luar bangunan. Fenomena jerebu berlaku lagi seperti tahun sebelumnya pada musim yang sama. Cuaca yang agak kering kerana Monsun Barat Daya dan pembakaran terbuka dan merentasi sempadan yang dilaporkan oleh berita pagi menyebabkan Air Pollution Index (API) yang direkodkan oleh Jabatan Alam Sekitar meningkat ke paras unhealthy.... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 10

2 August 2012 
Kategori: Novel

6,424 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab 10 Perasaan terperanjat dengan pertanyaan Mak Su Hanima membuatkan Nurul Ain gelabah. Amiza yang sepatutnya bercadang hendak melelapkan mata sekejap di biliknya di atas berhenti melangkah. Setapak, dua tapak mundur ke belakang. “Ish! Orang takde lah Mak Su. Miza ada lah.” Ujar Nurul Ain cuba memesongkan perbualan ke arah Amiza yang tersengih seperti kerang busuk di... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 9

26 July 2012 
Kategori: Novel

5,300 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab 9 Puan Sri Mardinah menarik nafas dalam-dalam sebelum bersuara. Wajah Hanima diperhatikannya, mencari ayat yang sesuai untuk diperkatakan. Hanima pula diam dan cuba bertenang. Sejak dipanggil ke bilik CEO, Ikhwan Holdings lima minit yang lalu, dia pasti panggilan melalui interkom itu bukan berkenaan dengan tugas. Ternyata apa yang dirasakannya kini benar belaka. Kebimbangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 8

18 July 2012 
Kategori: Novel

5,813 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab 8 Puan Khatijah termangu sendiri di mejanya. Terasa terhenti sekejap degup jantung apabila teringat peristiwa awal pagi tadi. Keadaan bilik mesyuarat agak tegang dan sesiapapun tidak berani untuk bersuara. Itulah penangan amarah daripada Pengarah Besar Urusan. Puan Khatijah membisu di sebelah bossnya. “Saya tak fikir itu sebab musababnya, Mr. Lim!” Sergah Ikhwan Iman.... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 7

13 July 2012 
Kategori: Novel

5,458 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab 7 Amiza masuk melalui pintu dapur setelah selesai membuang 2 plastik besar sampah terakhir di tong sampah perbandaran di hujung taman perumahan. Agak jauh juga kakinya menapak. Mujur ada payung untuk mengelakkan panas matahari tengahari menggigit kulitnya. Cik Siti Payung gelaran yang disandangnya sejak di bangku sekolah rendah. Ke mana-mana mesti ada payung lipat. Tapi kali... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 6

6 July 2012 
Kategori: Novel

5,507 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab 6 Ikhwan Iman tiba di perkarangan Apartment Sri Kaseh dan terus memakirkan keretanya di petak bernombor B4-3-4 seperti SMS yang diterimanya daripada Nurul Ain sebentar tadi. Pintu kereta Hyundai Tucson bewarna perak itu dibuka dan dia melangkah keluar. Berbaju T-shirt merah Polo berkolar dan jeans biru ala-ala lusuh warna birunya, Ikhwan Iman tetap kelihatan segak walaupun... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 5

27 June 2012 
Kategori: Novel

5,661 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab 5 Hanima tersenyum apabila dilihat leka benar Nurul Ain dengan rancangan televisyen yang menayangkan drama korean di hadapannya. Tangannya pulak rancak melipat baju yang yang telah diangkat dari ampaian di luar tingkap. Biarpun tempat sidaian agak terhad namun entah macamana anak saudaranya itu dapat menyidai 2-3 kali sehari. Cekap! Tak padan dengan orangnya. Janji cuaca... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 4

20 June 2012 
Kategori: Novel

6,164 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab 4 Irdina Iman menongkat dagu memandang abangnya yang sejak dua menjak ni tersenyum simpul memanjang. Bukan saja tersenyum, kekadang tergelak kecil. Dan buktinya sekarang, abangnya tengah tersenyum dan menggeleng-gelengkan kepalanya. Padahal di tangannya novel karangan Dan Brown, The Da Vinci Code. Haih! Ini sudah lebih. Idrina Iman menepuk meja kopi dengan kuat. Ikhwan... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 3

12 June 2012 
Kategori: Novel

7,422 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab 3 Nurul Ain tengah kusyuk menyiapkan pembetulan bagi laporan akhir beserta presentation slide yang diserahkan oleh Tuan Haji Bahari, Pengurus Bahagian Sumber Manusia & Hal Ehwal kepadanya sebelum jam 07:50 pagi lagi. Terkedu sebentar apabila dilihat pengurusnya itu menghampirinya sewaktu baru melabuhkan punggungnya di kerusi di meja kerja dengan membawa bungkusan sandwich... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 2

5 June 2012 
Kategori: Novel

6,011 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Bab 2 Langkahnya bersahaja dan santai seolah-olah tahu seluruh mata tertumpu padanya. Tiada reaksi pada wajahnya. Sut berwarna smoky-gray tersarung kemas dan tampak bergaya pada tuan empunya badan. Tidak dinafikan dengan ketinggian 5 kaki 8 inci, gayanya persis seorang model majalah GQ. Tapi kenapa terasa seperti aura negatif dibawa bersama menerjah ke ruang legar bangunan 50 tingkat... [Teruskan bacaan]

Novel : Boss Garang? Taklah… 1

28 May 2012 
Kategori: Novel

6,800 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Azfeen A.G Hari ini merupakan hari pertama Nurul Ain bekerja di Venture (M) Corporation. Baju kurung riau berwarna biru laut dan tudung Syria abstrak biru kelabu pilihan hati untuk hari melapor diri. Usai dengan mekap ringkas, di hadapan cermin setinggi 4 kaki, Nurul Ain isytiharkan dirinya dah pun bersiap. Chaiyok! Chaiyok! Dia tersengih sendiri. Hmm… Formal, kemas dan ringkas. ... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11