Novel : Boyz 3 Vs Alisya 40,41

27 November 2013 
Kategori: Novel

4,663 bacaan 14 Ulasan

Oleh : fieda BAB 40 Adryan yang sudah balik ke bilik Boyz 3 mengamuk besar, semua barang di hadapan matanya di campak kasar. Adryan duduk di sofa dengan kasar kemudian merenung ke sesuatu arah. “Rasanya kita patut ambil penjelasan Alisya dulu,” Fakhry sudah menggenggam bahu Adryan memberikan pendapat. “Kau nampakkan semua tu tadi. Gambar tu tak menipu dan sekarang aku yang tertipu” Adryan membalas... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 38, 39

2 January 2012 
Kategori: Novel

6,140 bacaan 60 Ulasan

Oleh : fieda BAB 38 Alisya sudah boring bila Adryan terpaksa ke kuala lumpur rumah keluarganya. Itu pun secara tergempak perginya mana tak geram. Alisya sedang berjalan lemah ke tempat selalu dirinya melepak. Komik di tangan di baca sambil berjalan tanpa memandang jalan. “Oh mak kau,” Alisya melatah bila terasa melanggar seseorang dan nasib baik tangannya di capai kalau tak memang tanah... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 36, 37

21 December 2011 
Kategori: Novel

5,300 bacaan 19 Ulasan

Oleh : fieda BAB 36 “Cik…. Ermmm senior,” Alisya yang mendengar hanya membuat tidak tahu sahaja mungkin orang tu panggil orang lain kot. Kakinya terus melangkah. “Cik..” satu tepukan di bahu membuat langkah Alisya berhenti lantas di pandang ke belakang. Seorang lelaki sedang tersenyum memandang dirinya. Alisya menilik lelaki itu dari atas ke bawah ermm boleh tahan gayanya. “Cik... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 34, 35

8 December 2011 
Kategori: Novel

5,032 bacaan 16 Ulasan

Oleh : fieda BAB 34 Alisya yang baru turun dari kereta yang di bukakan oleh Pengurus Anas lantas menundukkan kepalanya. Alisya tersenyum sambil memulakan langkahnya. Alisya terkejut bila ada kereta yang berhenti mengejut di hadapannya. Alisya memandang kereta lotus milik Adrian yang bewarna hitam. Adryan keluar dari kereta terus menghampiri Alisya yang sedang memandang dirinya dengan senyuman. “Masih... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 32, 33

17 November 2011 
Kategori: Novel

5,146 bacaan 12 Ulasan

Oleh : fieda BAB 32 Dato Tengku Suhaimi yang sedang makan tengah hari bersama tetamu memandang sekilas. Datin Zakiah pula tersenyum memandang wajah di hadapannya. Suasana makan tengah hari menjadi sunyi sepi atas kemunculan Dato Tengku Suhaimi. “Adryan kamu jangan balik kolej, daddy ada hal nak di bincangkan,” Adryan hanya mengangguk kepala mendengar arahan yang di berikan. Seusai makan... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 30, 31

5 November 2011 
Kategori: Novel

5,323 bacaan 15 Ulasan

Oleh : fieda BAB 30 Alisya yang baru sampai di kolej selepas cuti hujung minggu di rumah keluarganya lantas melangkah ke asrama. Dia hanya mahu di hantar sampai di pintu pagar sahaja kerana tidak mahu orang lain syak. Alisya yang terserempak dengan Camelia lantas menyapa. “Leya.” panggil Alisya. “Alisya…. Arghh boringnya bila awak tak ada,” Camelia lantas memeluk Alisya lama.... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 28, 29

10 October 2011 
Kategori: Novel

4,791 bacaan 16 Ulasan

Oleh : fieda BAB 28 Percutian di hotel milik keluarga Fakhry di lalui dengan gembira. Alisya dan Camelia di tempatkan satu bilik yang besar. Alisya telah meminta kebenaran orang tuanya dan di alasan itu bodyguard papanya tidak mengikutinya pada kali ini. Alisya yang melihat Camelia yang bermandi di kolam di pandang dengan senyuman. Gadis itu sedang berenang ke sana dan ke sini. Hotel yang terletak... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 26, 27

1 October 2011 
Kategori: Novel

5,041 bacaan 16 Ulasan

Oleh : fieda BAB 26 Alisya melarikan diri dari terserempak dengan Adryan. Bila Adryan di kantin dia melangkah ke taman teman dia selalu melepak. Selalunya hujung minggu dia balik ke rumah mak dan ayah angkatnya. Alisya yang ternampak Adryan menghala ke kelasnya segera dia melarikan diri. Alisya merasakan melarikan diri buat sementara waktu boleh merubah perasaan lelaki itu. Alisya yang sedang duduk... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 25

24 September 2011 
Kategori: Novel

4,822 bacaan 12 Ulasan

Oleh : fieda BAB 25 Alisya dan Camelia sedang ketawa di kantin. Makanan di depan mata lebih banyak di biarkan dan mulut becok bercakap. Mereka terhenti bicara bila semua menjerit nama senior Adryan. Alisya lantas memandang, di lihat Adryan bagaikan mencari sesuatu dan bila terpandang dirinya lantas menghala ke dirirnya. Alisya menaikkan keningnya tanda… ada apa???. “Esok pukul 3 petang jumpa... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 23, 24

17 September 2011 
Kategori: Novel

4,563 bacaan 14 Ulasan

Oleh : fieda BAB 23 Alisya sedang duduk di buai di taman permainan dengan keluhan di keluarkan beberapa kali. Alisya memandang kanak-kanak yang bermain bola sepak di taman permainan. “Alisya…”Alisya memandang wajah ayahnya yang sedang tersenyum memandang dirinya. “Ye ayah,” sahut Alisya lembut. “Kamu tahu tak yang kamu anak perempuan terbaik sekali,” Alisya yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 21, 22

12 September 2011 
Kategori: Novel

4,713 bacaan 15 Ulasan

Oleh : fieda BAB 21 “Kenapa awak tak bagi tahu ada prom night?” soal Alisya dengan muka kelat. Camelia tersenyum sahaja. “Saya lupa ala kenapa nak risau pula?” soal Camelia lagi. “Masalahnya saya mana ada baju untuk ke prom night,” Alisya sudah berbaring di katil. Di lihat Camelia membuka almari dan menghulurkan satu baju ke arahnya. Alisya memandang teruja melihat... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 20

29 August 2011 
Kategori: Novel

6,104 bacaan 18 Ulasan

Oleh : fieda BAB 20 Alisya dan Camelia yang berada di dalam bas hanya menanti tiga orang putera yang tak munculkan diri lagi. Alisya memejam matanya mencari ketenangan tapi di sebalik tu nak hilangkan pening kepala. “Alisya bestnya dapat jalan-jalan dekat Alamanda kan saya nak shopping habis-habis sebab esok last dekat sini,” Camelia sudah berbicara dan Alisya hanya tersenyum sahaja. “Awak... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 18, 19

20 August 2011 
Kategori: Novel

5,310 bacaan 30 Ulasan

Oleh : fieda BAB 18 Alisya yang malas hendak masuk ke dewan lantas ke kolam renang. Lantas melabuhkan dirinya di tepi kolam sambil kepalanya di letakkan di lutut. Alisya menaikkan keningnya cuba berfikir sebab otaknya macam tak nak berfungsi. Air kolam yang tenang di sentuh kemudian bibirnya tersenyum kecil. Keluhan di keluarkan bila air kembali tenang. Kepalanya yang tidak gatal di garu bagi menghilangkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 17

13 August 2011 
Kategori: Novel

4,685 bacaan 21 Ulasan

Oleh : fieda BAB 17 Mereka yang sudah sampai di hotel lantas turun dari bas. Alisya yang paling lambat turun kerana malas mahu naik lif bersama pelajar lain. “Senior Adryan terimalah dari saya,” Alisya tersenyum melihat pelajar perempuan yang menghulurkan hadiah kepada Adryan. Alisya melihat lelaki itu mengambil kemudian melepaskan jatuh ke tanah dan memijak. Alisya merasa itu perbuatan... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 15, 16

6 August 2011 
Kategori: Novel

4,987 bacaan 10 Ulasan

Oleh : fieda BAB 15 Tan Sri Kamarul yang mendengar kemaafan dan kesilapan oleh anak buahnya sudah naik angin. Matanya menikam tajam wajah di hadapannya dengan garang sekali. “Macam mana kamu buat kerja. Hal macam ni tak sepatutnya berlaku tahu.” “Saya minta maaf Tan Sri,” jelas lelaki itu. “Argh kamu di pecat tahu. Saya tak nak nampak muka kamu lagi faham,” jerkah... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 14

29 July 2011 
Kategori: Novel

4,604 bacaan 11 Ulasan

Oleh : fieda BAB 14 “Awak bangun… ohh awak bangunlah,” Alisya memisatkan matanya bila terdengar suara memanggil namanya. “Ermmm..” “Awak kita dah berhenti rehat ni jom turun,” Camelia memberitahu bila melihat Alisya yang masih mamai. “Kat mana ni?” soal Alisya terus. “Ohh dekat kawasan rehat Pagoh.” Alisya mengangguk kepalanya bila mendapat... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 12, 13

15 July 2011 
Kategori: Novel

4,305 bacaan 7 Ulasan

Oleh : fieda BAB 12 Alisya yang baru menjejakkan kaki ke Kolej terkejut bila di sergah oleh seseorang dari belakang membuatkan beg yang di jinjing terlepas. “Hoiiiii.” “Ish, Leya awak ni nak buat saya jalan dulu ke?” Alisya sudah menepuk-nepuk bahu Camelia yang terkekek-kekek ketawakan dirinya. “Ala itu pun nak terkejut. Saya geram tahu tak janji nak balik bila?”... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 10, 11

7 July 2011 
Kategori: Novel

4,246 bacaan 5 Ulasan

Oleh : fieda BAB 10 “Alisya please.. please… please jomlah join,” pujuk Camelia yang mengikuti langkah Alisya dari belakang. “Ala awak nanti lah saya fikirkan dulu ye,” Alisya tersenyum memandang wajah berharap Camelia. Memang dirinya tak boleh nak janji apa-apa lagi. “Erm nanti saya boringlah lagi pun kan kelas kita wajib semua pergi,” Camelia mengelip-kelipkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 8, 9

30 June 2011 
Kategori: Novel

4,012 bacaan 18 Ulasan

Oleh : fieda BAB 8 Alisya dan Camelia yang sedang makan kek potong yang di belinya duduk di bangku belah luar. “Ermmm laparnya,” luah Camelia. “Uhh nampak sedapnya,” sambung Alisya. Kemudian keduanya ketawa kecil sambil mencuit kek yang di beli ke dalam mulut. “Ermmmm sedap betullah kek coklat ni lembut je taw,” Camelia menyuakan kepada Alisya di hadapannya. Lantas... [Teruskan bacaan]

Novel : Boyz 3 Vs Alisya 6, 7

23 June 2011 
Kategori: Novel

4,344 bacaan 12 Ulasan

Oleh : fieda BAB 6 Alisya yang sedang menuju ke lokernya segera memasukkan kunci dan membuka pintu loker terkejut beruk bila melihat lokernya yang penuh dengan sampah sarap. Bibirnya di ketap geram. “Memang nak cari pasal betullah semua orang dekat sini.” Bebel Alisya kemudian meniup anak rambutnya. “Relax, cool Alisya buat tak de pape je,” Alisya memberi semangat kepada diri... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212