Novel : Bukan Yang Pertama 4, 5

12 January 2012 
Kategori: Novel

Oleh : Naurah Iman Bab 4 EMPAT BULAN SEBELUM “Tayar ni dah patut kena tukar pakcik. Bunga langsung tak ada ni! Bahaya! Nasihat Ameer Hakimi. “Kau jangan nak nasihat-nasihat kan aku pulak. Nak menghabiskan duit aku lah tu. Nak menganti tayar segala. Tak payah! Kau servis je enjin kereta ni.” Terkebil-kebil Syam dan Navin melihat pelanggan mereka yang sombong itu.... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Yang Pertama 2, 3

27 December 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Naurah Iman Bab 2 Sara menggaru kepalanya yang gatal kerana peluh. Belakang baju kemeja yang dipakainya juga sudah basah. Hendak di buka tingkap, habuk! Tak dibuka, panas. Sudahnya dia membuka sedikit tingkap keretanya. Penghawa dingin keretanya buat hal lagi. Sakit hati betul. Padahal baru bulan lepas dia membaikinya. Tak boleh jadi. Liar matanya mencari bengkel kereta. Setelah 15 minit... [Teruskan bacaan]

Novel : Bukan Yang Pertama 1

12 December 2011 
Kategori: Novel

Oleh : Naurah Iman Bab 1 KAHWIN! KAHWIN! KAHWIN! Sudah naik berbuih mulut Mak Timah bercakap. Kalau air liur itu boleh ditadah, agaknya sudah ada dua baldi. Nur Aleeya Maisara buat tak tahu. Memekakkan telinganya. Kalah badak. Bukan dia tidak dengar dan bukan dia tidak akur, tapi nak buat macam mana kalau belum jodohnya sampai. Letih dah telinga asyik ditanya soalan yang sama. Dulu ada orang bertanya,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Yang Pertama

23 January 2011 
Kategori: Cerpen

Oleh : Ayumi Afiqah Aku menongkat dagu merenung skrin lap top. Masuk hari ini, sudah tiga minggu aku termangu-mangu tanpa satu idea pun. aku mengeluh entah untuk kali ke berapa. “Alis! Buat apa?” Aku tersentak mendengar teguran berupa jeritan tu. Aku menoleh ke pintu bilikku. Temanku, Ecah sedang tersengih dan berjalan menghampiriku. “Kau buat apa tu? Serius semacam je,” tegur... [Teruskan bacaan]