Novel : Calon Isteri Jutawan 20

18 May 2012 
Kategori: Novel

17,618 bacaan 37 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof BAB 20 Izzad merenung bingkai gambar yang ada di tangannya. Hujung mata dikesat dengan jari kasarnya. Tidak mahu air mata menitis di pipi. Izzad memandang sayu gambar arwah mamanya. Setiap saat dia rindukan wanita itu. Bebelan, senyuman, masakan, belaian dan kasih sayang dari seorang ibu. Dia amat-amat merindui mamanya. “I miss you mom,” bisik Izzad. Bingkai gambar dipeluknya. “Izzad…”... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Isteri Jutawan 19

24 April 2012 
Kategori: Novel

12,177 bacaan 22 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof BAB 19 “Yanie…” suara mak ngah kedengaran lembut sambil memegang bahu Yanie. “Yanie tak tahu…” ujarnya bersama gelengan. Pak ngah dan Izzad sedang duduk di ruang tamu. Izzad memang sudah gila! Apek surat khabar tersengeh macam kerang busuk sewaktu meninggalkan rumah pak ngah ini. “Yanie dah buat solat istikharah?” soal mak ngah. Yanie hanya mengangguk. “Tapi, gambaran... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Isteri Jutawan 18

16 April 2012 
Kategori: Novel

12,960 bacaan 44 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof BAB 18 “Assalamualaikum… Pak ngah! Mak ngah!” Yanie memberi salam. Kereta Perdana V6 pak ngahnya elok sahaja tersadai di depan rumah. Tapi, pintu tertutup rapat. Sekali lagi Yanie memberi salam. “Waalaikumusalam. Yanie, bila sampai? Kenapa tak beritahu. Boleh pak ngah ambil kamu dekat stesen bas,” Pak ngah keluar sambil menyambut beg yang berada di tangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Isteri Jutawan 16, 17

9 April 2012 
Kategori: Novel

13,922 bacaan 24 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof Perhatian penting!! sebelum baca bab 16 ni, kena baca apa yang saya tulis ni dulu. POV yang digunakan dalam cerita ni saya sudah tukar mulai dari bab 16 ni atas sebab tertentu. Tiada lagi penggunaan ‘AKU’ tapi digantikan dengan penggunaan kata ganti nama ‘YANIE’… harap maklum dan selamat membaca… ^^ …………. BAB 16 IZZAD memandang... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Isteri Jutawan 14, 15

26 March 2012 
Kategori: Novel

13,608 bacaan 35 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof BAB 14 Pagi-pagi lagi aku sudah duduk termenung di meja makan. Selepas solat Subuh aku terus duduk di sini. Termenung dan berfikir. Panggilan telefon daripada Abang Malik benar-benar merunsingkanku. Mana nak dapat duit dalam masa terdekat ni? Sudah lama aku tidak berjumpa kakakku. Bagaimanalah agaknya susuk tubuh kakakku sekarang? Pasti sudah kurus. Kesiannya. Umi, walid… Yanie... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Isteri Jutawan 13

15 March 2012 
Kategori: Novel

13,343 bacaan 49 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof BAB 13 Aku menggantung dress pemberian Izzad. Dress pemberian Adam pula ada pada Lily. Kata Lily, dia mahu membawa dress itu untuk dicuci bersama dressnya sendiri. Aku memandang lama dress putih di depanku. Memang sangat cantik. Harganya tentu sangat mahal. Aku bercadang mahu memulangkan kembali dress ini kepada Izzad. Tidak mahu berhutang apa-apa dengan lelaki itu. Takut suatu... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Isteri Jutawan 11, 12

2 March 2012 
Kategori: Novel

16,376 bacaan 49 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof BAB 11 Aku memandang siling bilik yang berukir cantik. Mataku masih terkebil-kebil walaupun jarum jam sudah menunjukkan ke angka 1 pagi. Suasana di tingkat bawah ini sudah sunyi sepi. Hanya tinggal aku berseorangan melayan sepi di pagi hari. “Izzad…” entah kenapa nama lelaki itu pula yang meniti di bibirku. Hari ni sudah tiga hari sejak Izzad bertandang ke banglo ini... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Isteri Jutawan 10

21 February 2012 
Kategori: Novel

11,404 bacaan 29 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof BAB 10 Kokokoko!!! Kokokoko!!! Aku menggosok mata. Bunyi ayam datang dari mana ni? Dengan malas aku bangun. Rambut panjangku dibiar tidak berikat. Dah macam hantu sundal bolong lagaknya. Nampak dek mak mertua ni, reject terus. Kokok… belum sempat ayam nak berkokok lagi aku dah tutup. Aku tersengeh sendiri. Bunyi jam loceng akulah! Apa punya biol Yanie, oii… aku selak langsir... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Isteri Jutawan 9

2 February 2012 
Kategori: Novel

14,720 bacaan 37 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof BAB 9 Kali ini aku sudah bersiap sedia. Dengan pedang, perisai, bom tangan dan segalalah. Bersedia untuk perjumpaan kali kedua calon-calon akhir isteri jutawan. Aku memandang pakaianku. Baju kurung kain cotton dan tudung bawal. Tak perlu aku nak berpura-pura pakai vogue-vogue semata-mata untuk pergi perjumpaan tu. No waylah! Itu bukan aku. Cukuplah aku menjadi diriku sendiri. “Good... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Isteri Jutawan 8

13 January 2012 
Kategori: Novel

15,421 bacaan 21 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof BAB 8 DALAM nak tak nak aku berfikir, sekarang aku sudah memijak lantai ID Holdings. Entah untuk kali ke berapa. Aku belum bekerja di sini, tetapi macam-macam kenangan yang dah aku cipta. Sedih, marah, kecewa, semua aku dah rasa. Nafas ditarik dalam-dalam. Kali ini sama juga seperti yang lalu, aku berdoa semoga aku tidak bertembung dengan Izzad. Tidak sanggup lagi aku mahu berdepan... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Isteri Jutawan 7

28 December 2011 
Kategori: Novel

16,236 bacaan 40 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof BAB 7 Pagi-pagi lagi telefon bimbitku sudah menjerit-jerit. Nombor yang tidak dikenali tertera di skrin telefon bimbit. Aku mendengus geram. Butang merah kutekan kasar. Malas mahu menjawab panggilan yang tidak dikenali. Beberapa minit berbunyi lagi. Dengan pantas kutekan butang merah lagi. Padan muka! Memang menganggu betullah. Beberapa minit bunyi pesanan ringkas pula masuk ke... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Isteri Jutawan 6

13 December 2011 
Kategori: Novel

15,016 bacaan 22 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof BAB 6 Aku hanya berkurung di dalam bilik sejak pulang dari Kuala Lumpur. Dalam kereta tadi, hanya Qairil yang berceloteh. Aku hanya mendiamkan diri. Tidak ada mood untuk berbual. Semua semangatku sudah hilang sejak aku memperbodohkan diri di ID Holdings tadi. Aku benar-benar menyesal dengan kecuaian diriku. Tengoklah sekarang, kerja tak dapat, tapi malu yang bertimpa-timpa yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Isteri Jutawan 5

2 December 2011 
Kategori: Novel

13,975 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof BAB 5 STOK bunga-bunga yang baru sampai, disemakku. Intan berada di belakang sedang menggubah bunga untuk satu tempahan yang dibuat pelanggan semalam. Sedang aku sibuk membuat semakan, masuk seorang pelanggan lelaki. Aku terus menghentikan tugasku untuk melayan pelanggan. “Selamat datang encik,” ucapku dengan senyuman. Lelaki yang kemas berkemeja biru turquoise dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Isteri Jutawan 3, 4

22 November 2011 
Kategori: Novel

15,295 bacaan 17 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof BAB 3 SUDAH sebulan sejak arwah walid dan umi pergi meninggalkanku. Kesannya masih terasa kuat buatku dan kak Ifti. Kehidupan kami memang banyak yang berubah. Dalam masa dua minggu lagi kak Ifti akan mendirikan rumah tangga seperti yang sudah dibincangkan antara arwah walid dan umi dengan ibu bapa abang Malik dulu. Lepas ini, aku akan tinggal berseorangan. Kak Ifti ada juga... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Isteri Jutawan 2

9 November 2011 
Kategori: Novel

12,684 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof BAB 2 Aku meraup tangan ke muka selepas siap bacaan doa. Kak Ifti juga sama. Selepas itu kami memulakan bacaan Yassin untuk disedekahkan kepada arwah walid dan umi. Terasa hiba hatiku apabila mengenangkan keduanya. ‘Yanie rindu walid dan umi’, bisikku hiba. Sesekali aku menyeka air mata yang galak mengalir. Kak Ifti juga aku lihat mengelap matanya. Dia juga pasti rindukan... [Teruskan bacaan]

Novel : Calon Isteri Jutawan 1

31 October 2011 
Kategori: Novel

18,302 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Afifah Yusof Bab 1 Ajal maut jodoh pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Aku sedar itu. Jenazah arwah walid dan umiku sudah selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Batu 8 di kampungku. Aku mengesat air mata yang mengalir. Sudah diseka tapi air mataku tetap degil. Mengalir aje kerjanya! “Yanie,kita balik ye dik. Hari pun dah senja ni,” ujar satu-satunya kakakku. Namanya Nurul... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11