Cerpen : Berlari Ke Syurga

20 October 2014 
Kategori: Cerpen

10,749 bacaan 21 Ulasan

Oleh: kouryu_nasrin Ahli-ahli usrah ummi yang duduk berkumpul diruang tamu aku pandang sekilas sebelum melemparkan senyuman kepada ummi. Rumahku memang dijadikan tempat perjumpaan pada setiap malam Jumaat. Kakiku kubawa ke dapur. Gelas dicapai dan diisi dengan air suam. Sudah menjadi tabiatku untuk minum air suam sebaik sahaja pulang dari mana-mana. Punggung kulabuhkan ke kerusi. Dengan bacaan basmallah,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ku Relakan Jiwa

20 October 2014 
Kategori: Cerpen

11,406 bacaan 8 Ulasan

Oleh: FDHafizhah Fikiran Aysha melayang jauh. Dia masih mengingati kata-kata terakhir Asha sebelum dia pergi jauh meninggalkannya. Pipinya basah lecun dek kerana air mata yang tidak henti-henti mengalir. “ Kau ingat apa yang aku nak cakap ni sampai mati! Asha dengan Aysha tak pernah berkawan dan aku langsung tak pernah kenal kau! Kau dah dapat apa yang aku nak selama ni , so .. teruskan hidup kau... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Di sini Cinta Di sana Maruah

20 October 2014 
Kategori: Cerpen

11,042 bacaan 21 Ulasan

Oleh: Wan Nur Aira “Assalamualaikum..”salam diberi diikuti ketukan pintu dari luar. Aku berlari-lari anak ke pintu rumah untuk menyambut suami tersayang.Aku membetulkan pakaian agar nampak cantik dihadapan si suami.Senyuman mula terlukis dibibir sebelum tangan memulas tombol pintu. “waalaikumussalam..awal Im balik hari ni?”soalku sambil menyalami tangan si suami.Naim Syafeq... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Bantal Busuk Dia???

20 October 2014 
Kategori: Cerpen

17,924 bacaan 18 Ulasan

Oleh: Miss Imaginative (WAKTU SEKARANG) Penghawa dingin yang terpasang dalam bilik pejabat bersaiz luas itu menambahkan rasa sejuk yang sedia hadir dalam diri aku tika itu. Sedari tadi, pandanganku dibiarkan jatuh ke bawah, tidak sanggup membalas renungan maut CEO itu. Bebelan bersama kata-kata dorongan dari Lia sudah berterabur dalam kepala otakku disebabkan gemuruh yang menebal ini. “Awak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Dian

20 October 2014 
Kategori: Cerpen

7,097 bacaan 3 Ulasan

Oleh: PELANGI SENJA CERITA CINTA DIAN Oleh: Pelangi Senja Terkejut! Ya. Itulah reaksinya ketika membaca apa yang dipaparkan di skrin komputer didepanny. Keputusan peperiksaan bagi semester 4 yang diterima dilihatnya berulang kali. Akhirnya, rezeki memihak kepadanya. Keputusan yang baik pada semester kali ini. Insyallah akan dikekalkan sehingga pegakhiran pembelajarannya. “Alhamdulillah… Syukur... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Anak-Anak Datin

20 October 2014 
Kategori: Cerpen

12,363 bacaan 7 Ulasan

Oleh: Syazwani Adira Qaisara menutup zip begnya setelah semua pakaiannya dimasukkan. Opah yang berada di sebelah hanya memandangnya sayu. “Mesti Qaisara akan rindu opah lepas ni..” Qaisara mengadu manja. Opah hanya mengusap rambut Qaisara dengan penuh kasih sayang. “Opah pun akan rindu Qaisara juga. Qaisara jangan nakal-nakal kat sana, ya?” Qaisara menggangguk. Pon! Pon! Kedengaran... [Teruskan bacaan]

Cerpen : We Are Married 1

20 October 2014 
Kategori: Cerpen

15,337 bacaan 51 Ulasan

Oleh: Rara Hann “ What? Oh No Mama.. “ Kata Rayqal dengan nada yang terkejut. “ Apapun Mama nak Rayqal setuju dengan kemahuan Mama. No excuse. “ Kata Datin Raifa dengan tegas. Rayqal seorang lelaki kacak dan berpewatakkan menarik yang masih berusia 19 tahun dan berada di Tingkatan 6 Atas. Mana mungkin baginya bernikah dalam usia yang masih begitu muda. Tambahan juga dia akan menduduki peperiksaan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I ‘RAWR’ You

20 October 2014 
Kategori: Cerpen

11,246 bacaan 6 Ulasan

Oleh: These little things are the ones that gives colour to our lives. Those extra essences, those extra flavours, all are from these little things. Suara Amy Winehouse sayup-sayup kedengaran dari sudut dapur. Kay, yang baru selesai tugasan di hospital beri salam. Pintu rumah di belakangnya ditutup kemas. Seperti biasa, tali leher dilonggarkan, briefcase diletakkan di tepi rak kasut, dan butang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kebahagiaanku Saat Bersamamu

20 October 2014 
Kategori: Cerpen

8,781 bacaan 7 Ulasan

Oleh: Susi Susanti Kebahagiaanku Saat Bersamamu Oleh: Susi Susanti Lapan tahun telah berlalu namun tidak sedetik pun nama itu terhapus dari hatinya. Dia telah menyerahkan hati dan perasaannya kepada insan bernama Amirul Amri. Ada ketikanya di saat dia bersendiri, dia akan mengenang sejarah dari awal perkenalan mereka sehinggalah saat perpisahan yang menyakitkan itu. Ada masanya dia terfikir, adakah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kail Panjang Sejengkal

15 September 2014 
Kategori: Cerpen

31,399 bacaan 49 Ulasan

Oleh: hanilin Kail Panjang Sejengkal Haninah kelegaan apabila dia akhirnya dapat juga melabuhkan punggungnya setelah hampir setengah jam dia terpaksa berdiri di dalam tren Komuter tersebut. Begitulah rutinnya saban hari sepanjang hari bekerjanya iaitu dari hari Isnin sehingga hari Sabtu yang terpaksa ditempuhinya dengan sabar sementelah dia bekerja di Bandar Baru Bangi dan tinggal menumpang di rumah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Kau Seadanya

15 September 2014 
Kategori: Cerpen

35,913 bacaan 31 Ulasan

Oleh:Witchzard Puan Illisa menggelengkan kepalanya sebaik sahaja terpandangkan anak nombor tiganya. Seluar jeans, t-shirt lusuh, rambut potong pendek ala-ala Miley Cyrus dan tersengih-sengih macam kerang busuk. “Tak fahamlah aku dengan anak-anak aku ni. Yang perempuan macam jantan, yang jantan pulak macam perempuan. Apalah salah aku agaknya? Aku salah makan ubat ke masa mengandungkan diorang ni?”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Untuk Jed

15 September 2014 
Kategori: Cerpen

25,129 bacaan 50 Ulasan

Oleh: Aekime Iman duduk memeluk lutut di hujung sudut bilik tidur. Kepalanya disandarkan ke almari, sambil sebelah tangannya menekap handphone ke telinga. Air mukanya kosong, seperti mana kosongnya fikiran dia sekarang ni. Apa yang dia patut buat sekarang ni? “She what???” tanya Akmal di sebelah sana talian. Walaupun nada suara Akmal sangat tinggi, tapi tak pulak Iman jauhkan handphone itu dari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : N . A . D . I

12 September 2014 
Kategori: Cerpen

22,807 bacaan 14 Ulasan

Oleh:Dhia Wardah Hari ini, birthday aku! Happy birthday to me! Satu hari ni aku celebrate birthday aku dengan geng aku buddies aku yang aku sayang dunia akhirat. Mak dan ayah aku? Hmm, lupakan. Anak sendiri hidup lagi ke tak pun belum tentu dorang sedar. Tahu nak fikir masalah sendiri je. Masalah anak tak fikir. Relaks Zura! Jangan rosakkan hari bahagia kau. Back to our topic, birthday aku. Awal... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Teh Tarik

12 September 2014 
Kategori: Cerpen

26,558 bacaan 21 Ulasan

Oleh: Triple-A CINTA TEH TARIK “Mak Nah, mee goreng pedas satu dengan teh tarik satu ya.” Kata pelayan itu kepada tukang masak di warung itu. Pelayan itu pun pergi melayan pelanggan yang lain. Sedang Riz seronok melihat tukang masak itu memasak pesanannya tiba-tiba kakinya terasa panas kerana air teh tarik yang dipesan tertumpah dari dulang yang di bawa oleh pelayan kecil molek itu. Riz yang kepanasan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mahligah Kalimah Suci

12 September 2014 
Kategori: Cerpen

23,276 bacaan 23 Ulasan

Oleh:< Katibah/strong> MAHLIGAI KALIMAH SUCI Aku menangis lagi. Sebuah tangisan yang terkurung dalam kekeliruan. Tidak mampu bersuara. Tidak mampu berkata-kata. Airmata ini jatuh dengan sendunya. Ku lihat gambar yang berbingkai indah di tepi katil. Lakaran awan larik pada bingkai kayu itu mengindahkan lagi gambar sepasang merpati dua sejoli. Dalam busana pengantin biru laut yang lembut, pasangan itu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Connection Cinta

12 September 2014 
Kategori: Cerpen

34,943 bacaan 64 Ulasan

Oleh: Shaefar Naressa Bola mata bergerak kearah tangga sekolah block A . Mencari si Unna seperti mencari harta karun . Manalah budak ni pergi . Beg berat yang aku bawa ni memberatkan lagi kakiku untuk melangkah . Serius , penat . Peluh memercik didahi . Belum masuk waktu sekolah dah berpeluh . Ayat sahaja , “Saya budak sesi petang” tapi sebenarnya , “kami budak sesi petang TAPI... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Pilih Setia

12 September 2014 
Kategori: Cerpen

26,558 bacaan 22 Ulasan

Oleh:Fatin Afi Apabila seorang playgirl jiwa kerek seperti aku jatuh cinta, aku dah tak kenal sesiapa.Biar engkau adalah orang asing atau musuh dalam hidup, aku akan benar-benar setia.Cinta aku mungkin plastik bagi sebahagian yang lain,namun sejati untuk pria yang berjaya. Aku tak akan melempar kata putus sekali kita bersama,dan walau berkali kau mendua percayalah aku tetap memilih jalan setia.Inilah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Pilihan Hati

12 September 2014 
Kategori: Cerpen

23,053 bacaan 16 Ulasan

Oleh: vanilla_ice Keadaan di pintu utama Universiti Teknologi Petronas itu sesak sungguh dengan lautan manusia. Di sana sini dapat dilihat graduan-graduan yang memakai jubah dan topi sibuk bergambar pada hari konvekesyen mereka. Laili yang baru sahaja menjejak kaki ke dalam pintu utama terus ternganga melihat perpustakaan universiti itu yang tersergam indah. “Library je dik, tak payah la kau nak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Hati Yang Kau Lukai

12 September 2014 
Kategori: Cerpen

32,091 bacaan 37 Ulasan

Oleh: Ilham Pena Klasik Pang!!!….. satu tamparan hingga di mukanya. “Suriayana binti Ismail, aku ceraikan kau dengan talak satu”. Kau boleh berambus dari rumah ini sekarang jugak!!. Rumah ini tidak perlukan perempuan seperti kamu. Abang!!!… apa salah sue…. tolong jangan buat sue macam nie. Tolong dengar penjelasan sue bang….Sue difitnah bang!! kataku sambil menahan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : The Tale of Mr Feminine and Miss Masculine

10 September 2014 
Kategori: Cerpen

37,690 bacaan 27 Ulasan

Oleh: kouryu_nasrin “Waa..cantik gila model tu! Kau kenalkanlah kat aku,” wajah model yang sedang bergaya dengan gaun pengantin dipandang tanpa berkelip. “Err aku aku tak rasa kau nak berkenalan dengan dia se…” “Setan! Berapa banyak lagi gambar kau nak ambil!” Diam satu studio apabila suara garau si model bergema. Mak aih lelaki rupanya! “Kau diam! Selagi kau tak habis bayar duit aku... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1881234...1020...Akhir »