Cerpen : Encik Chandra Mukhi vs Cik Cinderalalai

22 July 2014 
Kategori: Cerpen

11,644 bacaan 9 Ulasan

Oleh: Hani Rehani Aku bergerak laju meninggalkan Shira yang jalan terhegeh-hegeh seperti siput patah kaki. Orang dah lambat nak pergi kelas, dia sibuk nak berjalan mengalahkan model antarabangsa. Kalau lecturer tu boleh tunggu kita, tak apalah jugak. Ni lambat seminit pun kena marah. Apatah lagi sekarang ni yang dah lambat 10 minit. Ottoke! Ni semua gara-gara telefon bimbit aku yang tak berkokok. ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : 24 Jam Aku Cinta Kamu

22 July 2014 
Kategori: Cerpen

14,453 bacaan 18 Ulasan

Oleh: RED GULA GULA “lari,lari,lari anjing!!”teriak seorang gadis ke arah seorang mamat yang berhampiran dengan tempat dia bertempiaran lari itu. Anjing yang bersaiz sederhana besar itu terus mengejar gadis itu tanpa menghiraukan teriakan gadis itu. Mamat itu yang sedari tadi berdiri sambil bermain IPHONE 5s itu terus berlari setelah mendengar teriakan gadis yang bertopi dan memakai baju kemeja... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Resepi Cinta

22 July 2014 
Kategori: Cerpen

11,058 bacaan 12 Ulasan

Oleh: Mawar Berduri Hajar mempercepatkan langkah kakinya. Oh tidak! Dia sudah lewat. Hajar berdoa dalam hati, mudah-mudahan Pensyarah Psikolinguistiknya belum masuk lagi, kalau Pensyarahnya itu sudah masuk alamatnya, berkampunglah dia diluar kelas. Pintu dikunci,sehinggalah habis waktunya mengajar. Perlahan Hajar, memulas tombol pintu. Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah. “ Asal kau lambat?”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tragedi Sembilan Sebelas

22 July 2014 
Kategori: Cerpen

7,993 bacaan 15 Ulasan

Oleh: Cik.Hijau Ku renung ruang wajahku di hadapan cermin lantas terdetik dibibirku. “Wajahku mirip benar dengan ibu tapi dimanakah ibu sekarang? Dimanakah abang sekarang?” air mata Dahlia mulai membanjiri kotak matanya kerana teringat akan ibu dan abangnya. Sepuluh tahun bukan angka yang kecil untuk dinilai penderitaan ini. Sepuluh tahun juga aku menadah tangan kepada ilahi supaya penyeksaan zahir... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Gerhana Di Hati

22 July 2014 
Kategori: Cerpen

8,719 bacaan 10 Ulasan

Oleh: Sirrun Abdullah Gerhana di Hati “Lepaskan aku!” Farissa bernada tegas. Tak cukup dengan ayat, kaki dan tangannya meronta-ronta cuba meloloskan diri dari cengkaman lelaki itu. “Tolonglah, lepaskan aku,” rayu Farissa pula. Kali ini masih lagi tidak berjaya. Tubuhnya dicampak ke atas katil lalu tangannya ditekan kuat untuk mengelakkannya daripada meloloskan diri. Akhirnya,lelaki itu meratah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Takdir

22 July 2014 
Kategori: Cerpen

7,496 bacaan 6 Ulasan

Oleh: Areesya Aziz “Hai Syira, akak manis sudah datang… ada baikkah kamu hari ini?” Emy menolak pintu bilik Insyira lalu menerpa masuk dan duduk di katil Insyira. “Hmm, dah lama Syira tunggu, rindunya kat Emy. Macam ni jelah keadaan Syira..” Insyira senyum meleret. “Dah solat?” Insyira menggeleng. “Jap..” Emy masuk ke bilik air dan kembali ke katil dengan membawa besen air keluar. Lengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Si Mat Laksa

21 July 2014 
Kategori: Cerpen

9,122 bacaan 3 Ulasan

Oleh: Afeefa Alisha Aku berjalan perlahan-lahan sambil mataku tak lepas dari memandang sekumpulan manusia yang berkumpul di suatu sudut.Di situ aku tidak dapat mencari namaku.Adakah mereka belum sampai?Aku sebenarnya baru sahaja tamat belajar di UK so aku sudah pulang.Lagi pun dah lama aku tak jumpa mama,papa!Rindu mereka sangat.Tetapi aku tahu mereka tak akan menjemputku kerana urusan kerja.Aku berharap... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hujan Hati

21 July 2014 
Kategori: Cerpen

8,302 bacaan 10 Ulasan

Oleh: Atilia Aisya “Hoi! Buta ke?” Dia mendongak. Mata helang itu menikam tepat ke dalam matanya. Dia jadi tergamam. Kaku dan tidak bergerak. Mulut yang selalunya lancang juga jadi bisu. “Tepi sikit boleh tak?” Dia berganjak sedikit. Tapi lelaki itu tak bergerak. Nasib baiklah engkau tinggi. Kalau paras-paras aku juga, aku ketuk kepala kau kuat-kuat, lepas tu aku lari. Gila?!... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Pakgad Hatiku

21 July 2014 
Kategori: Cerpen

8,954 bacaan 6 Ulasan

Oleh: Ai Arisa Nota jari jemari Ai : Assalamualaikum. Alhamdulillah, habis juga cerpen yang tak tahulah nak klasifikasikan sebagai apa. Tak ada romantik sangat, tak ada komplikasi sangat. Tapi harap ada pengajaran. Komen negatif dan positif dialukan tapi jangan kasar-kasar tau~ budi bahasa budaya kita ________ Aku berlari-lari menuju ke bilik kecemasan. Dah tak tahu aku berlari anak ke, berlari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Tunang Aku?

21 July 2014 
Kategori: Cerpen

14,745 bacaan 9 Ulasan

Oleh: Amiey Ieyra Dia Tunang Aku? - Amiey Ieyra - “Hoi! Kau buat apa tu?” sergah Nurina. Hampir tercabut jantung Aimie bila disergah begitu oleh kawannya. Nasib baiklah tak ada sakit jantung, kalau tak dah lama jalan pergi batu dua. “Kau dah kenapa main sergah-sergah? Tak reti bagi salam ke?” marah Aimie tapi dalam nada berbisik. Dia terhendap-hendap di sebalik rak buku. Nurina juga melakukan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku, Engkau Dan Beruk

21 July 2014 
Kategori: Cerpen

6,992 bacaan 8 Ulasan

Oleh: Myra Emily AKU ENGKAU DAN BERUK Kereta Myvi putih bernombor plat Wilayah mampir perlahan-lahan ke sisi jalan dan sedikit terbabas ke dalam petak kebun sawi milik orang kampung. Dari dalam perut kereta , keluar seorang gadis lengkap berbaju kurung warna jingga. Gadis itu tunduk meneliti tayar kereta Myvi-nya. Pancit! Lama gadis itu berdiri , bercekak pinggang. Lengan baju kurung kain kapas berwarna... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bersamanya dan Melodi

7 July 2014 
Kategori: Cerpen

17,743 bacaan 8 Ulasan

Oleh: Zursya PIANO yang berada dihadapannya dipandang kosong. Tiada niat lagi untuk berdamping dengan piano itu. “Aaaaa! Fed up la belajar main piano tapi tak pandai-pandai jugak.” Ferra mengeluh perlahan. “Babe! Kau dah kenapa? Ok tak ni?” Kedengaran satu suara menegurnya. “Entahlah, Nayli. Aku rasa tak bersemangat dah nak main piano since my daddy…..” Fikiran... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tribute Untuk Abu

7 July 2014 
Kategori: Cerpen

7,580 bacaan 18 Ulasan

Oleh: Ai Arisa Nota jari : Assalamualaikum. Nih bukan cerita cinta jauh sekali cerita romantik apatah lagi komedi dan juga bukan cerita seram. Cerita ni Ai sengaja tulis ketika hati sedang teringatkan kenangan. Ada separa yang betul dan ada separa yang direka. Ai pun tak tahu nak klasifikasikan sebagai cerpen ke, diari ke, atau apa sahaja. Cuma terlintas di hati untuk menulis. Sebarang komen negatif... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Nyet-Nyet

7 July 2014 
Kategori: Cerpen

16,911 bacaan 12 Ulasan

Oleh: Tulip Bismillahirrahmanirrahim.Miasarah memulakan langkah kaki kanan bila keluar dari perut lift yang berhenti ditingkat 48. Jam ditangan dibelek dan menunjuk jam 8.50 pagi.’Rasa macam nak terkucil pulak. Maklumla, first day kerja..kiki’. Miasarah menghayun langkah ke restroom. Sebaik keluar, dilihat 2 orang lelaki sedang menunggu lift. Dia tunduk menuju ke pintu pejabat tempat kerja... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pilih Dia atau Aku

7 July 2014 
Kategori: Cerpen

21,404 bacaan 22 Ulasan

Oleh: Syazwani Adira “Salam Alisa! Saya ada berita baik nak bagitahu awak. Yes, I want to back to Malaysia for a while. Yahoo! Can’t wait to see you Alisa!” Tidak berkelip matanya memandang skrin komputer itu. Mulutnya terlopong. Apa? Shahir nak balik ke Malaysia? *** Lapan tahun yang lalu.. “Alisa, maafkan saya kerana terpaksa pergi meninggalkan awak. Saya lakukan ini... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rahsia Malam Kelam

7 July 2014 
Kategori: Cerpen

14,336 bacaan 15 Ulasan

Oleh: YuuFa Pusat Bandar Minasotta. 14 April, Rabu, 11:18 PM. “Hillary, kau masih di rumahkah? Ya, ya. Aku baru balik ni. Teruk betullah pengurus kedai tu, kerja tengah banyak tadi, boleh dia balik awal? Memang sengaja kan! Aku dah nak sampai stesen tren ni. Nanti macam biasa, kau tolong jemput aku kat stesen ya. Terima kasih banyak-banyak tau!” Madison Stuart, 19 tahun, pelajar Universiti Minasotta... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sebatang Kapur, Segulung Ijazah

7 July 2014 
Kategori: Cerpen

11,126 bacaan 10 Ulasan

Oleh: ANIZ ZAMANI “Pin! pin! Kedengaran bunyi hon Arianna Sofea seorang graduan dari sebuah universiti perguruan terkemuka negara yang sedang menunggu surat tawaran dari pihak kerajaan. Sementara menunggu surat dari pihak kementerian, Ariana membantu keluarganya ‘menternak’ lemak. “Anna, Anna ini ada surat rasmi untuk Anna” Puan Zarina memanggil anaknya. Arianna yang sedang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kalau Boleh Aku Setia!

7 July 2014 
Kategori: Cerpen

17,849 bacaan 14 Ulasan

Oleh: Anna Humayraa Hampir setiap kedai dimasuki Annamirah Maisara. Dia ingin yang terbaik daripada yang terbaik. Tidak ada satu pun pakaian kerja yang dipamerkan di kedai-kedai yang telah dimasuki mampu menawan hati Maisara. Samalah seperti lelaki-lelaki yang dia pernah kenal sebelum ini. Maisara terduduk di bangku berhadapan sebuah kedai jam tangan berjenama. Dia belum lagi putus asa. Misi mencari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dan Cinta Pun Mencair!

7 July 2014 
Kategori: Cerpen

17,499 bacaan 13 Ulasan

Oleh: Anasakina Ismail Aqisya tersenyum-senyum. Terasa nak menjerit pun ada. Owwwwhh Mama! Orang fikir mungkin dia gila tetapi siapa tak gila kalau kertas kerjanya diterima sebuah syarikat terbesar di Australia!!! Tak sia-sia bos hantar aku pergi Australia untuk bentangkan kertas kerjanya. Aqisya bersandar di kerusi kereta Volkswagen milik Aunty Suraya nya. Aqisya pantas mendail nombor pejabat bos... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Diam-Diam Cinta

7 July 2014 
Kategori: Cerpen

21,880 bacaan 26 Ulasan

Oleh: yierda badrishah AKU tekur tanah lama. Sedari tadi tetap begitu. Tapi, setiap bait-bait katanya masih beralun di gegendang telingaku. Masih cuba membuat aku faham. Masih cuba menyampaikan apa yang terbuku di hatinya. Walau bukan secara langsung, tapi aku tetap mengerti. “Abang bukan mahu jawapan…” kata-katanya tersangkut tiba-tiba. Dia terhenti. Agaknya baru perasan akan reaksiku yang... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1841234...1020...Akhir »