Cerpen: Singa

24 November 2014 
Kategori: Novel

0 bacaan 4 Ulasan

Oleh:: Emma Ismail Imtiyaz terkocoh-kocoh mencapai segala beg tangan, beg sandang yang berisi kertas kerja sebelum keluar dari bilik tidurnya. Tiba di meja makan dia mengambil bekas Tupperware dan dimasukkan dua keping roti sandwich. Izdiyad hanya memerhati tingkah adiknya. “Ni kenapa yang kalut sangat ni?” Tanya Izdiyad sambil menghirup kopi. “I’m late Abang, Im ada presentation kejap lagi,... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Andai Dia Tercipta Untukku

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 7 Ulasan

Oleh:: Ieyman Najwa Udara yang nyaman membuat aku dibuai oleh angan-angan.Inilah masa yang terbaik untuk aku merehatkan diri dari terus dibelenggu dalam urusan kerja.Mujurlah aku selalu ada teman disisi yang selalu menemani aku dikala aku senang dan susah.Siapa lagi kalau bukan Asya Nabiha. “Reen!!..c epat datang sini.” Jerit Asya “Apahal yang pagi-pagi buta kau dah menjerit-jerit macam tarzan... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Bibik Jangan Pergi

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 22 Ulasan

Oleh:: Asha Ronaldo *** “NINA..” Aku menoleh, seraya melihat wajah sadis itu. Berselirat seribu satu rasa – benci, menyampah, dendam, rindu, sayang.. Terlalu sukar untuk diungkap dengan kata. Hai hati.. bersabarlah, kuatlah, teguhlah. Tanpa aku sedari, tubuh sasa itu sudahpun duduk melutut di hadapanku. Aku teguk liur, masih memandang ke arah wajah itu. “Awak nak ke mana?” soalnya cukup lembut,... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Marah-Marah Sayang

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 10 Ulasan

Oleh: Nurul Akma “Hana ! kenapa awak tak buatkan saya breakfast ? ”Pagi-pagi lagi Zafriel sudah menggegarkan rumah banglo dua tingkat itu. “Hana tak sihatlah hari ni abang .”Memang hari ni dia rasa macam tak sihat. Mungkin sebab penat sangat kot . “Saya tak peduli .Bila saya turun nanti saya nak breakfast dah ada atas meja dah .” “Buat cepat sikit , jangan nak berangan jadi mem besar... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Jadi Yang Halal

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh: AINFATIN “AKAK.” Sapa Haikal kemudian mengambil tempat dihadapan Husna. “Ya?” Terkebil-kebil Husna melihat Haikal dihadapan mata. Tadinya dia sedang enak termenung tanpa menghiraukan orang sekeliling. Laptop dihadapan ditutup lalu terus menatap muka Haikal. Sudah tiada hati mahu mengadap laptop. “Ada apa?’. Tanyanya. Tersengih-sengih Haikal dihadapan Husna. Pelik pula budak sorang... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Takdir-Mu Buatku

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 13 Ulasan

Oleh:Bint Suhirman “Kau fikir aku heran pe bodoh.” Kata-kata kesat mula keluar dari kedua ulas bibir Dayana. Sungguh dia meluat dengan ahli keluarganya yang tidak putus-putus menyakiti hatinya. Pagi yang dia bayangkan bakal dimulakan dengan penuh tenaga ranap dengan sekelip mata apabila dengan sengajanya manusia yang paling dibencinya dilihat sedang membongkar tempatnya. Dia yang sememangnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen:She’s My Crush

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 8 Ulasan

Oleh: ANIS ARISSA SHE’S MY CRUSH! “Ibu…ibu…ibu…IBUUU!!!” jerit Adam dalam tidurnya. Tidak cukup dengan itu, dia sempat meracau-racau sebelum cuba dikejutkan oleh Fitri yang tidur bersebelahan dengannya. “Adam, Adam bangun Adam. Adam!” Fitri yang seusia dengan Adam itu menolak-nolak tubuh Adam. Perlahan-lahan Adam membuka matanya. Nafasnya turun naik kerana mimpi yang dialaminya... [Teruskan bacaan]

Cerpen:Sedetik Yang Berlalu

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 2 Ulasan

Oleh: Hafiz Amin SEDETIK YANG BERLALU- HAFIZ AMIN Angin malam menyapaku. Suasana yang hening mengusik jiwaku. Fikiranku melayang-layang memikirkan masa depanku. Hanya dalam beberapa hari, aku akan meninggalkan tanah airku untuk mengejar segulung ijazah yang boleh dikatakan bernilai di dunia maya ini. Namun, bagiku ianya hanya satu alat untuk mengecapi kemewahan dunia. ‘ kalau nak... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Aku Bukan Khadijah

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 2 Ulasan

Oleh:Mas Masz AKU BUKAN KHADIJAH 16 Mac 2008 “Bangun. Assalamualaikum, cikgu”. Seorang pelajar merangkap ketua kelas memulakan ucapan diikuti pelajar yang lain. “Waalaikumusalam warahmatullahiwabarakatuh”. Jawabku penuh. Doa memulakan pelajaran dibacakan beramai-ramai. “Saya Cikgu Munawarah binti Nordin. Saya akan menggantikan Cikgu Hasliza yang cuti bersalin. Saya harap kamu semua dapat... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Anak Syurga

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 2 Ulasan

Oleh: Asyu Asyura Wajah polos yang comel itu ditatap penuh kasih. Siapa yang tak sedih pabila anak yang dikandung 9 bulan 10 hari dan dilahirkan dengan susah payah disahkan mengalami penyakit genetik. Ya… anak yang comel itu menghidapi penyakit yang dikenali sebagai ‘down syndrome’. Kebolehupayaan penglihatan dan pertuturan si kecil terbatas. Selain itu otak mereka juga berlainan dengan manusia... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Alasan Untuk Bahagia

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh:Aqilah Azman “Abang pergi mana tadi? Lewat balik?” Qalisya menyoal suaminya sejurus susuk tubuh itu melabuhkan duduk disebelahnya. “Abang… Lisya tanya abang ni. Jawab lah.” Qalisya bersuara sekali lagi setelah tidak mendapat respond daripada sang suami. Suaminya hanya tunduk merenung bebola matanya. “Sayang, kenapa cantik sangat ni?” Soal si suami sambil jarinya bermain dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Blind Date

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 9 Ulasan

Oleh: mia kaftiya BLIND DATE “Marissa?” Seorang lelaki bertanya sedang aku ralit termenung. “Ya?” AKu pandang mukanya yang sedang berdiri di sisi kananku. “Ismail?” Soalku. Dia senyum lalu terus tarik kerusi di hadapanku dan duduk dengan senyuman masih belum pudar. ‘not baddd..’ bisik hati kecilku. “Dah lama sampai?” Soalnya. Aku pandang jam tangan. Sebenarnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencari Cinta-Mu Ya Rabb

17 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 10 Ulasan

Oleh: Nurin Firdaus Tajuk:Mencari Cinta-Mu Ya Rabb “Anne !! Awak nak ke mana ? ”, Nur Husna meneriak namaku ketika aku keluar dari kelas. “Saya hendak ke kantin. Awak nak ikut ?”, tanyaku. “ Oh,saya ingat awak hendak ke perpustakaan , boleh la saya mintak tolong awak pinjamkan buku. Lagipun, saya puasa,”,jelas Husna. “Oh,maaflah Husna . Saya tidak dapat tolong awak,”,aku berasa bersalah... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Demi Masa

17 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 8 Ulasan

Oleh: ino Denyutan nadi ku semakin lemah bunyi bising mesin dan manusia memenuhi ruangan bilik itu. Mata ku semakin kelam cahaya yang menerangi mata semakin mengecil. Dosa kelam mulai bermain di minda ku. 5 tahun sebelum aku meninggalkan zaman kolej banyak kenangan manis dan pahit aku perolehi. Ketika itu dosa hanya satu sebutan tidak menjadi satu ketakutan buat kami. Kedengaran nama ku di panggil... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Di Kenduri Kahwin

17 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 27 Ulasan

Oleh:Cahaya Kegembiraan “Eh, macam tak percaya saja aku nak yang duduk atas pelaminkan?” ujar Alang lalu melepaskan tawa. “Sengetlah ko Alang. So, lepas ni status dah bertukar” kata Aishy sambil tangan ligat memasukkan telur ke dalam bunga telur. “Woi, dia tu dah akad nikah semalam lagi. So, dia dah officially jadi Mrs.Rafiy. Apalah kau ni adik.” sampuk Angah lalu menyekeh kepala Aishy.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cerita 12 malam

17 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 22 Ulasan

Oleh: Nur Hanisya Bosannnnnn.Memang betul-betul bosan. “Wei,korang tak bosan ke?” Nisa bertanya.Matanya terkelip-kelip memandang Zara,Nia,Ashraf dan Syafik. “Bosan lah.Kalau tak,kitaorang takdelah tercongok macam ni aje..” Ashraf bersuara.Apa?terseksa tau kena tinggal dengan mak dan ayah masing-masing.Lepastu duduk berlima je dekat dalam rumah tok wan malam camni.Orang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Isteriku Hijabista

17 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 26 Ulasan

Oleh: hana akmal CERPEN: Isteriku Hijabista “Aku terima nikahnya Hani Sofea Binti Shamsuddin dengan mas kahwinnya sebanyak Rm 10 000 tunai” ________________________________________________________________ “Nak masuk ke tak? Nak masuk ke tak? Arghh! Buntu buntu… “ Ya Allah permudahkanlah segalanya… Berdebar gile sekarang nih! Istighfar banyak-banyak. Aku memulas tombol... [Teruskan bacaan]

Cerpen : His Annoying Love

17 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Syazwani Adira Nadia Amyra melangkah masuk ke dalam kelas melalui pintu belakang. Langkahnya diaturkan dengan penuh hati-hati. Bimbang sekiranya kehadirannya disedari oleh seorang pelajar di tempat duduk hadapan. Sesampainya Nadia di tempat duduknya yang paling belakang, Ain menegurnya. “Fuh! Nasib baik dia tak sedar aku datang!” Bisik Nadia kepada Ain. “Aku peliklah dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saat Hilang Cintamu

17 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 5 Ulasan

Oleh:Isteri Solehah Untuk keberapa kalinya aku begini. Termenung ! Pemandangan disebalik tingkap dapur seolah-olah menguasai fikiran aku. Limau dalam bakul kecil bersebelahan, aku gagau tanpa melihat. Tangan mencekau mengambil lima biji untuk dibuat air limau. Fikiran aku membayangi kenangan dulu. Susah dihapuskan. Dia.. dia.. dia.. argh ! Limau tadi diambil lalu dibelah dua tapi mata aku masih memandang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Aku Dia Satu Cinta

17 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 5 Ulasan

Oleh: FATHI HAIDAR Aina…, kenapa sekarang ni saya rasa awak macam nak menjauhkan diri dari saya? Saya ada buat salah kat awak? Aina mengeluh. Dia berkira-kira adakah patut dia membalas pesanan ringkas yang baru sahaja diterimanya. Hatinya bertingkah dengan akal. Hati mendesak untuknya membalas namun akal pula menghalang. Bzzz! Bzzz! Talifon bimbit Blueberry CSL bergetar menandakan ada... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1901234...1020...Akhir »