Cerpen : Crush Game

13 February 2015 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 25 Ulasan

Oleh:mia kaftiya “Crush. a burning desire to be with someone who you find very attractive and extremely special. My heart broke when I found out my crush was seeing another person. By anonymous june 04, 2003.” -sumber google- Aku tak tahu apa definisi sebenar tentang ‘crush’ tapi aku faham satu benda yang crush ni serupa macam kita suka seseorang dalam diam. Atau yang aku lebih faham, ia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Isteri Bukan Pilihan

13 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 28 Ulasan

Oleh: Ainiya Emalin “AKU terima nikahnya, Ainan Syafeeya Binti Abdul Rashid dengan mas kahwinnya RM 999.99 tunai.” “Sah?” tanya Tok Kadi kepada saksi. “Sah.” Dengan serta merta air mataku tumpah ke pipi. Dengan sekali lafaz, aku sudah sah menjadi isteri kepada Syafzan Fawaz Bin Dato’ Mahmuddin. Aku mengucapkan lafaz syukur. Kini, aku sudah sah bergelar isteri orang. Jadi, aku dah tak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Awak Buah Hati Saya Selamanya

13 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 26 Ulasan

Oleh: pensilmekanikalpink Seperti yang aku jangka, tepat jam 6 petang, suami aku, Anas menjejaki kakinya ke dalam rumah. Menjadi suri rumah tangga sepenuh masa untuk tempoh tiga tahun ini, membuatkan aku sudah arif benar tentang jadual kerja suami aku – tidak kiralah di pejabat atau di rumah. Sebaik sahaja aku melahirkan anak sulung hasil perkongsian hidup aku dengan si Anas ni, Anas dengan kuasa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Demam Cinta Misi Noora

13 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 18 Ulasan

Oleh:Ummi Hafiy Noora membetul-betulkan uniform kerjanya yang berwarna putih bersih. Putih kapas. Hari ini genaplah empat belas hari dia bekerja di Klinik Desa Sungai Indah. Sebelum melangkah keluar dari bilik, Noora berdiri tegak di hadapan cermin, dia merenung wajahnya yang baru tumbuh jerawat batu dua biji, betul-betul di tepi hidung. Dia memicit dengan ibu jari dan jari telunjuk jerawat yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Hati Ini

13 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 6 Ulasan

Oleh: Kabus Qaseh H oi!” serentak dengan sergahan itu, Arisa terasa bahunya dicuit. Berterbangan menungannya. Tindakan refleksnya membuatkan dia segera mencapai tangan yang melekap di bahu kanannya dan berura-ura untuk mempraktikkan kemahiran seni mempertahankan diri yang dipelajari. “Risa, nanti! Nanti! Saya ni!” Tegahan itu menghentikan niat Arisa. Dia menoleh mahu memastikan siapakah empunya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Siapakah Dia?

13 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 5 Ulasan

Oleh: amalina juraimi Mataku keletihan setelah lama menelaah lalu aku tutup buku Matematik. Aku mengurut-urut mataku. Tahun ini aku bakal menghadapi peperiksaan besar dalam hidupku iaitu Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Jam menunjukkan pukul 2.00 petang. Perutku mula beirama menandakan aku belum makan tengah hari. Aku masih berada di perpustakaan sekolahku untuk mengulang kaji pelajaran. Segera aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Takut Psiko

13 February 2015 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 10 Ulasan

Oleh: Elva Oracle R ania masih tekun tidak berkutik di meja kerjanya. Melakar pelan biru baru untuk projek pembangunan Seri Iskandar. Tidak hairan dia merupakan satu-satunya arkitek perempuan di syarikatnya. Kemahirannya dalam jurusan pembagunan ternyata membuahkan hasil. Rumah banglo dua tingkat kelihatan senyap sepi. Hanya bertemankan kipas siling yang ligat dan lampu siling yang terang bersuluh.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : A Thousand Years

13 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 108 Ulasan

Oleh: Zen Rose Ini adalah cubaan julung kali saya dalam mencipta cerpen berlainan genre; fantasi. Dalam berpuluh cerpen, hanya genre ini saya pilih untuk publish di p2u. harap di-publish ya admin! Kalau readers belum baca cerpen pertama, Nuvia mi-a-sara, boleh search di search box no harsh. AMARAN : ini adalah cerpan = cerita panjang ***** “Awak cintakan saya?” Dia menggeleng. “Awak,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lelaki Yang Aku Cintai

12 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Faith Wajah Datin Luna berseri-seri selepas bersembang lama di telefon dengan kawan baiknya Haydar. Hati melonjak gembira bila Haydar dan suami bakal balik ke Malaysia bulan depan setelah menetap lama di Ottawa Kanada. Menurut Haydar lagi kepulangan mereka membawa hajat iaitu mempercepatkan lagi ikatan silaturahim diantara keluarga. Hah, itu dia yang membuatkan Datin Luna tak putus-putus dari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mr. Stairs

10 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 21 Ulasan

Oleh:Hani Rehani Langkahnya tidak keruan. Seiring dengan debaran yang berdenyut di dada. Dalam gerak langkah kakinya, otak Nisa ligat berfikir. Musykil, keliru dan sukar nak percaya dengan apa yang dia dengar semalam. “Weh kau percaya ke dengan apa yang si Ain tu cakap?” Nisa atau nama panjangnya, Khairunnisa bertanya kepada Mira untuk mendapatkan kepastian. Fikirannya bercelaru asyik memikirkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Seindah Cinta & Redha Al-Fattah

10 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 12 Ulasan

Oleh: Solehah Zulkifli Sedingin malam yang membaluti tubuhku yang kedinginan.Aku mencapai sweater Adidasku dan terus bergerak laju melangkah keluar dari villa yang memenjarakan jiwa dan perasaanku.Aku ingin berlari keluar daripada penderitaan jiwa ini,..tapi bagaimana?..Aaahh..perasaan tertekan,jiwa terasa kosong.Aku perlukan sesuatu ketika ini..tapi apa?.Aku dengan langkah yang longlai menuju kearah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Keajaiban Sebuah Cinta

10 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 6 Ulasan

Oleh: Syazwani Ghazali Hari ini adalah hari pertama aku memulakan kehidupan sebagai seorang pendidik. Berkat usaha yang aku lakukan selama ini membuahkan hasil apabila aku ditempatkan menjadi seorang guru matematik di sebuah sekolah rendah di selatan tanah air. Pada mulanya, aku langsung tidak berminat dalam bidang ini namun desakan keluarga dan atas dasar ingin memulakan hidup baru, aku akhirnya menjadi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Di Kenduri Kahwin

10 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 10 Ulasan

Oleh: Cahaya Kegembiraan “Eh, macam tak percaya saja aku nak yang duduk atas pelaminkan?” ujar Alang lalu melepaskan tawa. “Sengetlah ko Alang. So, lepas ni status dah bertukar” kata Aishy sambil tangan ligat memasukkan telur ke dalam bunga telur. “Woi, dia tu dah akad nikah semalam lagi. So, dia dah officially jadi Mrs.Rafiy. Apalah kau ni adik.” sampuk Angah lalu menyekeh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Infiniti Cinta

10 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh: P_AkuroKimie Ziyan Raziq terkedu. Matanya tak berkelip memandang wajah gadis yang berada di hadapannya. Gadis itu! Wajahnya yang begitu selamba memakai cermin mata hitam.Tidak langsung memandang wajahnya yang dikatakan kacak itu. Ziyan Raziq menelan air liur menahan rasa gugup. Comel wajah putih melepak gadis itu. Anggun juga dengan dress evening warna kuning cairnya. Ayu dengan make-up yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lelaki Itu

10 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 12 Ulasan

Oleh: Layyinul Harir Sirrul Asrar “Kak ngah,Kak Cik ! Letak baju sekolah dalam baldi,Rendam dulu baju tu” .Suara Ayah memecah gegendang telinga tatkala Hari Khamis menjengah.Kak ngah,Kak cik bergerak pantas ,gerun barangkali,ayahnya bukan seperti ayah yang dulu.Peristiwa 7 tahun dulu seakan mengubah ayah menjadi seorang yang lain,bukan diri nya sendiri. Seorang lelaki bergelar Ayah tunggal setelah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kegelapan Yang Tidak Diduga

10 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 6 Ulasan

Oleh: MUDZA \ KEGELAPAN YANG TIDAK DIDUGA Aduh, sakitnya kakiku! Aku patahkan juga kerusi ini. Aman membebel yang bukan-bukan kepada kerusi yang dilanggarinya itu seolah-olah kerusi itu bernyawa. Aman seorang pemuda yang lurus dan tidak pandai untuk menyembunyikan sesuatu perkara seperti anak-anak muda di luar sana yang mampu bermain dengan kata-kata untuk membetulkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Nur Fatihah

10 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 4 Ulasan

Oleh: Rosemala Sebenarnya ibunya sudah bosan dengan sikapnya yang selalu buat bodoh apabila ibunya menyebut tentang kahwin. Dia sentiasa ada seribu alasan untuk menolak atau menepis keinginan ibunya. Kadang-kadang adik-adiknya pun geram dengan sikapnya itu. Dia macam tidak mahu memikirkan hal orang lain, hati orang lain. “ Julia dan Faizah tu masih belum lepas lagi. Sampai sekarang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tidak Seindah Bunga

10 February 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 1 Ulasan

Oleh:Farahain Dekachesred Gambar arwah abah ku renung lama. Sungguh aku amat merindui dirinya.Aku merindui gelak tawanya, senyumannya, tutur caranya dan semua yang berkaitan dengan dirinya.Ya allah, amat pantas masa berlalu.Sudah hampir 5tahun abah meninggalkan kami sekeluarga.Aku mengeluh sendiri dihadapan tasik yang pada dahulunya banyak menyimpan kenangan aku bersama abah.Di tasik inilah kami... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hujan Yang Hilang

28 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 25 Ulasan

Oleh: AmHuz RoRy Aku merenung diriku melalui cermin tinggi yang menghadap ke arahku. Lengkap berbaju melayu hitam; satu warna yang paling aku tidak suka. Ibu pernah kata, elok kita sediakan sepasang baju melayu warna itu untuk digunakan dalam waktu tertentu. Aku sudah hilang kira berapa kali aku telah menyarungkan sepasang baju melayu itu. Cuma untuk hari ini, aku berat hati untuk memakainya lagi. Lama... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Disini Cinta Disana Maruah

28 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Wan Nur Aira “Assalamualaikum..”salam diberi diikuti ketukan pintu dari luar. Aku berlari-lari anak ke pintu rumah untuk menyambut suami tersayang.Aku membetulkan pakaian agar nampak cantik dihadapan si suami.Senyuman mula terlukis dibibir sebelum tangan memulas tombol pintu. “waalaikumussalam..awal Im balik hari ni?”soalku sambil menyalami tangan si suami.Naim Syafeq... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1951234...1020...Akhir »