Cerpen : Kail Panjang Sejengkal

15 September 2014 
Kategori: Cerpen

3,669 bacaan 2 Ulasan

Oleh: hanilin Kail Panjang Sejengkal Haninah kelegaan apabila dia akhirnya dapat juga melabuhkan punggungnya setelah hampir setengah jam dia terpaksa berdiri di dalam tren Komuter tersebut. Begitulah rutinnya saban hari sepanjang hari bekerjanya iaitu dari hari Isnin sehingga hari Sabtu yang terpaksa ditempuhinya dengan sabar sementelah dia bekerja di Bandar Baru Bangi dan tinggal menumpang di rumah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Kau Seadanya

15 September 2014 
Kategori: Cerpen

5,006 bacaan 6 Ulasan

Oleh:Witchzard Puan Illisa menggelengkan kepalanya sebaik sahaja terpandangkan anak nombor tiganya. Seluar jeans, t-shirt lusuh, rambut potong pendek ala-ala Miley Cyrus dan tersengih-sengih macam kerang busuk. “Tak fahamlah aku dengan anak-anak aku ni. Yang perempuan macam jantan, yang jantan pulak macam perempuan. Apalah salah aku agaknya? Aku salah makan ubat ke masa mengandungkan diorang ni?”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Untuk Jed

15 September 2014 
Kategori: Cerpen

3,336 bacaan 12 Ulasan

Oleh: Aekime Iman duduk memeluk lutut di hujung sudut bilik tidur. Kepalanya disandarkan ke almari, sambil sebelah tangannya menekap handphone ke telinga. Air mukanya kosong, seperti mana kosongnya fikiran dia sekarang ni. Apa yang dia patut buat sekarang ni? “She what???” tanya Akmal di sebelah sana talian. Walaupun nada suara Akmal sangat tinggi, tapi tak pulak Iman jauhkan handphone itu dari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : N . A . D . I

12 September 2014 
Kategori: Cerpen

8,964 bacaan 6 Ulasan

Oleh:Dhia Wardah Hari ini, birthday aku! Happy birthday to me! Satu hari ni aku celebrate birthday aku dengan geng aku buddies aku yang aku sayang dunia akhirat. Mak dan ayah aku? Hmm, lupakan. Anak sendiri hidup lagi ke tak pun belum tentu dorang sedar. Tahu nak fikir masalah sendiri je. Masalah anak tak fikir. Relaks Zura! Jangan rosakkan hari bahagia kau. Back to our topic, birthday aku. Awal... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Teh Tarik

12 September 2014 
Kategori: Cerpen

8,460 bacaan 10 Ulasan

Oleh: Triple-A CINTA TEH TARIK “Mak Nah, mee goreng pedas satu dengan teh tarik satu ya.” Kata pelayan itu kepada tukang masak di warung itu. Pelayan itu pun pergi melayan pelanggan yang lain. Sedang Riz seronok melihat tukang masak itu memasak pesanannya tiba-tiba kakinya terasa panas kerana air teh tarik yang dipesan tertumpah dari dulang yang di bawa oleh pelayan kecil molek itu. Riz yang kepanasan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mahligah Kalimah Suci

12 September 2014 
Kategori: Cerpen

7,312 bacaan 8 Ulasan

Oleh:< Katibah/strong> MAHLIGAI KALIMAH SUCI Aku menangis lagi. Sebuah tangisan yang terkurung dalam kekeliruan. Tidak mampu bersuara. Tidak mampu berkata-kata. Airmata ini jatuh dengan sendunya. Ku lihat gambar yang berbingkai indah di tepi katil. Lakaran awan larik pada bingkai kayu itu mengindahkan lagi gambar sepasang merpati dua sejoli. Dalam busana pengantin biru laut yang lembut, pasangan itu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Connection Cinta

12 September 2014 
Kategori: Cerpen

10,462 bacaan 20 Ulasan

Oleh: Shaefar Naressa Bola mata bergerak kearah tangga sekolah block A . Mencari si Unna seperti mencari harta karun . Manalah budak ni pergi . Beg berat yang aku bawa ni memberatkan lagi kakiku untuk melangkah . Serius , penat . Peluh memercik didahi . Belum masuk waktu sekolah dah berpeluh . Ayat sahaja , “Saya budak sesi petang” tapi sebenarnya , “kami budak sesi petang TAPI... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Pilih Setia

12 September 2014 
Kategori: Cerpen

8,304 bacaan 7 Ulasan

Oleh:Fatin Afi Apabila seorang playgirl jiwa kerek seperti aku jatuh cinta, aku dah tak kenal sesiapa.Biar engkau adalah orang asing atau musuh dalam hidup, aku akan benar-benar setia.Cinta aku mungkin plastik bagi sebahagian yang lain,namun sejati untuk pria yang berjaya. Aku tak akan melempar kata putus sekali kita bersama,dan walau berkali kau mendua percayalah aku tetap memilih jalan setia.Inilah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Pilihan Hati

12 September 2014 
Kategori: Cerpen

7,406 bacaan 11 Ulasan

Oleh: vanilla_ice Keadaan di pintu utama Universiti Teknologi Petronas itu sesak sungguh dengan lautan manusia. Di sana sini dapat dilihat graduan-graduan yang memakai jubah dan topi sibuk bergambar pada hari konvekesyen mereka. Laili yang baru sahaja menjejak kaki ke dalam pintu utama terus ternganga melihat perpustakaan universiti itu yang tersergam indah. “Library je dik, tak payah la kau nak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Hati Yang Kau Lukai

12 September 2014 
Kategori: Cerpen

9,761 bacaan 13 Ulasan

Oleh: Ilham Pena Klasik Pang!!!….. satu tamparan hingga di mukanya. “Suriayana binti Ismail, aku ceraikan kau dengan talak satu”. Kau boleh berambus dari rumah ini sekarang jugak!!. Rumah ini tidak perlukan perempuan seperti kamu. Abang!!!… apa salah sue…. tolong jangan buat sue macam nie. Tolong dengar penjelasan sue bang….Sue difitnah bang!! kataku sambil menahan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : The Tale of Mr Feminine and Miss Masculine

10 September 2014 
Kategori: Cerpen

15,853 bacaan 12 Ulasan

Oleh: kouryu_nasrin “Waa..cantik gila model tu! Kau kenalkanlah kat aku,” wajah model yang sedang bergaya dengan gaun pengantin dipandang tanpa berkelip. “Err aku aku tak rasa kau nak berkenalan dengan dia se…” “Setan! Berapa banyak lagi gambar kau nak ambil!” Diam satu studio apabila suara garau si model bergema. Mak aih lelaki rupanya! “Kau diam! Selagi kau tak habis bayar duit aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Yakin Itu Cinta

10 September 2014 
Kategori: Cerpen

10,114 bacaan 3 Ulasan

Oleh: Nurul As NAMA aku Nadiah. Nadiah Hamdan. Aku merupakan seorang pensyarah di salah sebuah kolej terkenal. Sudah hampir lima tahun aku mengajar dan selama itu juga lah aku masih mencari cinta hati aku. Nak katakan aku ni memilih, tak juga sebab aku ni dengan mudahnya suka dekat orang. Aku ulangi, aku mudah suka dekat orang tapi susah betul nak jatuh cinta.kalau suka pun tak adalah lama mana,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Deritanya Cintaku

10 September 2014 
Kategori: Cerpen

10,009 bacaan 10 Ulasan

Oleh:ieydotdot Bunyi bingit suasana langsung tidak aku peduli. Aku tetap melangkah kehadapan meredah sekumpulan manusia yang sedang terkinja-kinja menari. Ah! Mereka tidak layak dipanggil manusia, mereka adalah syaitan yang bertopengkan manusia. Abang, mana abang pergi? Aisya cari abang ni. Dengan baju kurung lusuh, aku memasuki sebuah kelab terkemuka di ibu kota, Zouk. Demi mencari abangku, Amri,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kita Kawan

10 September 2014 
Kategori: Cerpen

6,660 bacaan 8 Ulasan

Oleh: Witchzard Iman Hana duduk dihadapan sebuah kubur. Dia mencabut rumput-rumput yang mula menutup tanah kubur itu. Dia menghela nafasnya perlahan. Tangannya mengusap batu nisan yang tertulis nama temannya itu. “Maaflah kawan. Aku dah lama tak jenguk kau kan? Aku sibuk sikit.” Ujar Iman sendiri. Dia memandang seorang wanita dengan anak perempuannya yang tidak jauh darinya. Mungkin menjenguk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Nurse di Hatiku

10 September 2014 
Kategori: Novel

7,538 bacaan 2 Ulasan

Oleh:Syazwani Adira “Saya nak bilik yang ini! Awak bilik sebelah!” Kata Daniela angkuh. “No way! This is my room. Full stop!” Putus Irfan Faris. “My room!” Daniela masih menegakkan pendiriannya. “No! My room!” Balas Irfan lagi. “My room!” “Arghh! My room! My room!” “Huh!” Masing-masing berpaling muka. Suasana diam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Isteriku Bukan Pendosa

10 September 2014 
Kategori: Cerpen

10,954 bacaan 6 Ulasan

Oleh: Chenta Nufa Farhana menyelak langsir tingkap bila mendengar bunyi deruman enjin kereta suaminya yang mulai masuk ke perkarangan rumah mereka. Cepat-cepat dia lari turun ke bawah untuk menyambut suaminya yang baru pulang. “Abang dah makan?” soal Farhana sambil menutup semula pintu rumah mereka. Haikal tidak menjawab soalan isterinya. Dilonggarkan tali leher yang dipakai. Farhana yang melihat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pink Note+ Red Vespa

10 September 2014 
Kategori: Cerpen

9,138 bacaan 8 Ulasan

Oleh: ieyza izzaty Nota Merah Jambu + Abang Vespa Merah ‘‘Aaaaaa!!!!!…. Athiera! Athieraaaa’’…. Ayra berlari menaiki tangga rumah sewanya dan terburu-buru memasuki bilik kawannya itu. Gedegang! pintu bilik Athiera ditolak kuat. ‘‘Weh, kau apahal Ayra! terkejut aku tahu tak… agak-agak la wei, hadoiii, kalau la aku ni ada penyakit kronik, mahu matinya aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Setia Menunggumu

10 September 2014 
Kategori: Cerpen

8,887 bacaan 7 Ulasan

Oleh: Zamika Fiqri “Doktor..Doktor..Doktor Qaira..Cepat, kita ada emergency case..sekarang ni..” Aku yang mandengar panggilan jururawatku itu, terus bergegas ke wad kecemasan. Entah kenapa, dadaku ini berdegup kencang sejak tadi. Aku merasakan seperti ada perkara yang berlaku. Ya Allah, janganlah ada apa apa yang berlaku.. ^_^ ^_^ ^_^ “Siapa pesakit tu?” Tanyaku kepada salah seorang jururawat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cerita Cinta Kita

10 September 2014 
Kategori: Cerpen

6,170 bacaan 2 Ulasan

Oleh: SE-RA ARMANI 7 tahun yang lalu. Hari itu merupakan hari terakhir peperiksaan Sijil penilaian Malaysia (SPM). Amirah Sofea dan Nazira Imani berjalan pulang dari sekolah dengan payung ditangan digunakan untuk melindungi kepala dari panahan mentari yang bersinar terang hari itu. Semasa mereka duduk di sebuah kerusi kayu di bawah pohon yang rendang di taman yang penuh dengan bungaan yang berwarna... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Masih Suaminya

10 September 2014 
Kategori: Cerpen

17,039 bacaan 24 Ulasan

Oleh: Z.S TANGAN wanita itu di gengam erat. Sesekali dia mengucup tangan itu bersama airmata yang terus mengalir di pipinya. Tidak sanggup untuk mendengar permintaan berat wanita yang sudah umpama ibunya itu. Tidak kuat menghadap anak mata yang penuh mengharap itu. “Janjilah, Fia! Janji ya…” Suara itu terus merayu. Aafia tetap menggelengkan kepala walaupun dia tidak mahu wanita itu... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1881234...1020...Akhir »