Cerpen: Pentas Dunia

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 21 Ulasan

Oleh: Gadis Fantasy “Tak, aku tak perlukan kau! Jauhi aku! Kau makin buat iman aku punah, jahanam!” Bentak Nor Anisah dengan nada amarah. Selama dia bercinta dengan Si Arjuna, hafalannya sering hilang dari ingatan. Penat mengulangi surah yang sama. “Woi, kau tak payah nak bajet alim-lah perempuan! Buat jelah cara kau dah tak suci, cikaro.” Si Arjuna juga meletuskan amarah, lagi... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Terima Kasih Alif

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 16 Ulasan

Oleh: Rafi ImAbi Alif turun ke tingkat bawah rumahnya. Dirinya lengkap berpakaian. “Uzair?”panggil Alif. Tiada bunyi sahutan kedengaran. Alif memanggil lagi. Laju kakinya melangkah turun. Terdengar bunyi suara takbir raya berkumandang di televisyen. Dia bergegas ke ruang tamu. Dia tersenyum. “Uzair!”tegur Alif. Si anak kecil yang sibuk mendengar takbir raya sambil makan kuih raya berpaling.... [Teruskan bacaan]

Cerpen: My Love Sucks!

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 71 Ulasan

Oleh: Siti Zulaika Sarah jalan laju,langsung tak memandang kiri dan kanan lagi.Tak kira,kalau lambat ni,mati kena bambu!Langsung tak perasan ada orang yang berjalan depan dia.Apa yang dia tau dia kena cepat,telefon dibelek. Akif berjalan sambil mata setia di skrin teleefon.Haisy,asal la diorang ni?Kata nak keluar.Aku dah sampai,cancel pulak!Masuk je lah. Masing-masing sibuk dengan telefon di tangan... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Can’t Take My Heart Off Of You

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 30 Ulasan

Oleh: Suha Fasihah SEMESTER baru sudah bermula. Hari ini merupakan hari ketiga bermulanya pengajian. Hidayu Aishah dan rakan baiknya sejak semester pertama pengajian Ijazah Sarjana Muda, Husna Asyikin, berjalan laju menuju ke dewan kuliah. Mereka sebetulnya sudah terlewat sepuluh minit. Kelas di dewan kuliah kali ini adalah kelas Ekonomi yang memang diwajibkan bagi semua pelajar untuk mengambilnya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Sedari Dulu

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 12 Ulasan

Oleh: plain jane Telefon bimbitnya berbunyi lagi, menandakan mesej masuk. Sekelipan, password telefon itu dibuka. ‘ wah,,, besnya takde kelas pagi esok,, aku punyer habis lambat kot, ni kaw da makan ke belom ?’ begitu kandungan sms yang baru diterimanya. Dia memandang ke depan, seketika matanya meliar. Ikutkan rasa hati, malas hendak membalas mesej itu. Membuang masa katenye. DIa mengeluh... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Derita Cinta

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 22 Ulasan

Oleh:Nurul Akma “Derita Cinta” Jam telah menunjukkan tepat jam 11.00 malam. Alya segera mempercepatkan langkahnya menuju ke destinasi utama yang ingin di tujunya. Dalam keadaan takut-takut Alya memberanikan juga dirinya untuk menuju ke kawasan ladang kelapa sawit yang terletak di hujung kampung Pohon Beringin tersebut. “Ishhh banyak pulak nyamuk ni. Habis gatal-gatal badan aku ni.” Bebel Alya... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Takkan Tak Perasan Kot!!

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 51 Ulasan

Oleh: tapioca Aku melabuhkan punggungku ke atas katil. Niat dihati, nak ku kemas dahulu sebelum turun ke bawah. Tapi, jam yang menunjukkan sudah pukul 7.15 membantutkan hasratku yang suci murni tu. Aku terus berlari ke bawah untuk menyediakan sarapan. Uwais akan pergi kerja tepat pukul 7.50. Bermakna aku hanya ada 25 minit sahaja untuk siapkan sarapan. Mataku melilau melihat jadual yang terlekat di... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Tulus Mencintaimu

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 7 Ulasan

Oleh: Firda Anira TULUS MENCINTAIMU Loceng sekolah berbunyi lagi menandakan tamatnya waktu rehat bagi Tahap Satu dan mula waktu rehat bagi Tahap Dua. Aku bersama tiga orang ‘geng’ aku berjalan beriringan menuju ke kantin untuk mengisi perut yang berbunyi sejak mulanya kelas waktu pertama lagi. Almaklumlah, aku ni jenis orang yang tak boleh makan pagi walhal aku tahu sarapan itu penting. Seperti... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Bercinta dengan Mamat Alien 1

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

3 bacaan 19 Ulasan

Oleh: kouryu_nasrin Mamat alien itu aku pandang dengan penuh rasa gemuruh. Serius aku tak percaya yang kini aku bergelar isteri kepada mamat alien yang tak setaraf dengan Do Min Jun aka Kim Soo Hyun dalam cerita ‘You Who Came from The Star’. Veil yang kupakai aku pintal-pintal tanda tak ada kerja. Aku memakai jubah pengantin dengan tudung labuh yang atasnya diletakkan veil lace. Mamat alien atau... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Aku Pendosa

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 12 Ulasan

Oleh: Dia ada AKU PENDOSA “Bukan pintaku melangkah masuk ke jalan hitam” Maya menoleh. Air matanya mengalir perlahan. “Terima kasih ibu atas kasih sayang yang ibu curahkan. Maya tahu. Maya cuma menumpang kasih. Ayah maafkan Maya atas semua kesalahan Maya. Maya gagal menjadi anak solehah. Maya rindukan ayah.” Maya cuma meluahkan kata-kata itu di dalam hatinya. Sebuah teksi... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Puteri Comel Jejaka Malang

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 28 Ulasan

Oleh: Syazwani Adira Arghh! Geramnya hari ni! Kertas yang mama bagi aku renyukkan dan selamat aku masukkan ke dalam bakul sampah. Adakah patut mama cakap aku dah bertunang? Dia tunangkan aku masa aku kat luar negara lagi. Masa tu manalah aku tahu apa-apa. Oh tidak!! Apa aku nak buat ni? Nak pujuk mama? Memang tak lah. Mama memang tak akan ubah pendiriannya. Papa? Dia sibuk dengan tugasnya. Abang-abang... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Labiu, My Mr. Taxi Driver Celupku

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 27 Ulasan

Oleh: Roxalynne “Zareen Imtiyaz Imani!!!” “Oiiii, mak nenek aku mau copot jantungku! Eiii aleyyy aleyyy, terperanjat eyyyy!!!” Novel di tanganku terlepas. Habis jatuh ke lantai novel yang baru kuhabis baca separuh itu. Sungguh!Aku terkejut sangat! Makhluk tuhan yang mana pulak jerit nama aku ni? Nak gugur jantung aku dengar jeritan bak halilintar membelah bumi ni. “Astaghfirullahal ‘azim…”... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Pengorbanan Dalam Persahabatan

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 4 Ulasan

Oleh: myra taqie Pengorbanan dalam Persahabatan Walaupun sudah lima tahun berlalu,aku masih tetap tidak melupakan dia.Segala yang kita sayangi memang sukar untuk dilupakan.Namun,aku sedar bahawa yang pergi tidak akan kembali.Apabila mengingati peristiwa itu,air mata terus bercucuran keluar.Tidak mungkin aku dapat melupakan saat aku dapat melihat kembali setelah setahun menjadi buta akibat... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Singa

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 14 Ulasan

Oleh:: Emma Ismail Imtiyaz terkocoh-kocoh mencapai segala beg tangan, beg sandang yang berisi kertas kerja sebelum keluar dari bilik tidurnya. Tiba di meja makan dia mengambil bekas Tupperware dan dimasukkan dua keping roti sandwich. Izdiyad hanya memerhati tingkah adiknya. “Ni kenapa yang kalut sangat ni?” Tanya Izdiyad sambil menghirup kopi. “I’m late Abang, Im ada presentation kejap lagi,... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Andai Dia Tercipta Untukku

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh:: Ieyman Najwa Udara yang nyaman membuat aku dibuai oleh angan-angan.Inilah masa yang terbaik untuk aku merehatkan diri dari terus dibelenggu dalam urusan kerja.Mujurlah aku selalu ada teman disisi yang selalu menemani aku dikala aku senang dan susah.Siapa lagi kalau bukan Asya Nabiha. “Reen!!..c epat datang sini.” Jerit Asya “Apahal yang pagi-pagi buta kau dah menjerit-jerit macam tarzan... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Bibik Jangan Pergi

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 53 Ulasan

Oleh:: Asha Ronaldo *** “NINA..” Aku menoleh, seraya melihat wajah sadis itu. Berselirat seribu satu rasa – benci, menyampah, dendam, rindu, sayang.. Terlalu sukar untuk diungkap dengan kata. Hai hati.. bersabarlah, kuatlah, teguhlah. Tanpa aku sedari, tubuh sasa itu sudahpun duduk melutut di hadapanku. Aku teguk liur, masih memandang ke arah wajah itu. “Awak nak ke mana?” soalnya cukup lembut,... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Marah-Marah Sayang

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 39 Ulasan

Oleh: Nurul Akma “Hana ! kenapa awak tak buatkan saya breakfast ? ”Pagi-pagi lagi Zafriel sudah menggegarkan rumah banglo dua tingkat itu. “Hana tak sihatlah hari ni abang .”Memang hari ni dia rasa macam tak sihat. Mungkin sebab penat sangat kot . “Saya tak peduli .Bila saya turun nanti saya nak breakfast dah ada atas meja dah .” “Buat cepat sikit , jangan nak berangan jadi mem besar... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Jadi Yang Halal

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 24 Ulasan

Oleh: AINFATIN “AKAK.” Sapa Haikal kemudian mengambil tempat dihadapan Husna. “Ya?” Terkebil-kebil Husna melihat Haikal dihadapan mata. Tadinya dia sedang enak termenung tanpa menghiraukan orang sekeliling. Laptop dihadapan ditutup lalu terus menatap muka Haikal. Sudah tiada hati mahu mengadap laptop. “Ada apa?’. Tanyanya. Tersengih-sengih Haikal dihadapan Husna. Pelik pula budak sorang... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Takdir-Mu Buatku

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 18 Ulasan

Oleh:Bint Suhirman “Kau fikir aku heran pe bodoh.” Kata-kata kesat mula keluar dari kedua ulas bibir Dayana. Sungguh dia meluat dengan ahli keluarganya yang tidak putus-putus menyakiti hatinya. Pagi yang dia bayangkan bakal dimulakan dengan penuh tenaga ranap dengan sekelip mata apabila dengan sengajanya manusia yang paling dibencinya dilihat sedang membongkar tempatnya. Dia yang sememangnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen:She’s My Crush

24 November 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 24 Ulasan

Oleh: ANIS ARISSA SHE’S MY CRUSH! “Ibu…ibu…ibu…IBUUU!!!” jerit Adam dalam tidurnya. Tidak cukup dengan itu, dia sempat meracau-racau sebelum cuba dikejutkan oleh Fitri yang tidur bersebelahan dengannya. “Adam, Adam bangun Adam. Adam!” Fitri yang seusia dengan Adam itu menolak-nolak tubuh Adam. Perlahan-lahan Adam membuka matanya. Nafasnya turun naik kerana mimpi yang dialaminya... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1911234...1020...Akhir »