Cerpen : I Love You Ustaz!

16 January 2015 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 23 Ulasan

Oleh: Nur Juanda Kepala aku dongak menadah langit. Indah sungguh ciptaan Allah. Subhanallah. “Ukhti, ustaz minta Maryam manggilin ukhti ke musolla. Ayuh!”, aku dikejutkan dengan suara Maryam, salah seorang sentri ataupun penuntut di Pondok Darujannah. Gadis genit itu menarik purdah yang tergantung di almariku dah dihulurkan kepada aku. Aku menyambut dan ligat menyarungkan purdah di... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Who Are U?

16 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 22 Ulasan

Oleh: Lilyshazleen “Ya Allah.. Maafkan saya.” “ Saya tak sengaja.” Dengan tergesa-gesa aku mengambil buku yang telah jatuh berselerak itu. Akibat datang lewat ke kolej semua jadi huru-hara. Dah lah pagi nih subjek Miss Jaya. Tak boleh lambat. Habislah aku kena halau nanti. “ndak apa-apa bha. Aku jugak salah. Jalan tak tengok kiri kanan duluk.” Aku pandang muka dia. Hmmm. Boleh tahan handsome... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Surat Cinta Untuk Awak

16 January 2015 
Kategori: Cerpen

2 bacaan 11 Ulasan

Oleh: naz nazila Fareez Ilham menyusur langkah ke pejabatnya.Cermin mata yang melurut sedikit kehadapan dibetulkan.Pintu pejabat ditolak.Pekerjanya yang terlihat kelibat Fareez segera menegur Fareez terutama sekali pekerja wanita.Fareez hanya tersenyum manis. “Walawei,handsomenya…kalau lah aku dapat dia,memang aku takkan lepas lah wei!!”Ujar Zarina a.k.a pekerja paling gedik di firma guaman... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Seribu Penyesalan

16 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 12 Ulasan

Oleh : F.A.M 95 Jarum jam telah menunjukkan tepat pukul 12 tengah malam dan ini menandakan lahirnya bayi kembar. Bunyi tangisan bayi lelaki diikuti bayi perempuan bergema segenap ruang kamar utama. Si ibu yang teruja dengan kelahiran bayinya hampa apabila melihat bayi kembar dilahirkan itu tidak seperti yang digambarkan dalam fikirannya. Bawa mereka keluar! Ini bukan anak-anak aku! Itulah kata-kata... [Teruskan bacaan]

Cerpen : You Are My Hero

16 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 5 Ulasan

Oleh : dheanna adara “Wana balik dulu ye aunty. Dah lewat ni. Nanti mama bising pulak” “Ala, macam la mama Wana tak kenal aunty ni kan. Tak puas lagi tau aunty bersembang dengan Wana” “Takpe takpe, dont worry okay aunty, nanti ada masa Wana datang lagi tau. Tapi kalau bole, Wana nak jugak tengok Adam ade sekali. Bole kan aunty. Wana rindu tau kat dia. Bila la kiteorang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pepijat??? Ikan Nun???

16 January 2015 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 9 Ulasan

Oleh : arina wahyuni Bertemu lagi kita. Kali ni cerpen saya agak berterabur. Tapi tak mengapa. Kalau nak komen, silalah tinggalkan di bawah. Apa pun, enjoy your reading!~Arina Wahyuni Agak lama dia merenung ke jalan. Tunduk tatkala mulut lelaki itu berkata sesuatu yang amat memedihkan halwa telinga. Air matanya merembes laju. Sampai hati dia! Sampai hati! Hatinya merintih hiba. Dikesat air matanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Aku Bukan Pembunuh

16 January 2015 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 28 Ulasan

Oleh : Musy Muaz AKU BUKAN PEMBUNUH Inspektor Syahrizal mendekati tempat kejadian berlakunya kes pembunuhan. Dia terpaksa bergegas semula ketempat kejadian setelah mendapat panggilan dari Koperal Syahmi. Dia merengus kegeraman. Kenapalah kes itu berlaku dikawasannya. Koperal Syahmi yang melihat kelibat ketuanya terus berlari kearah Inspektor Syahrizal. “Assalamualaikum tuan, maaf ganggu tuan malam-malam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Aku isterimu

9 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 14 Ulasan

Oleh : elly suhaily Aku mencintai Raqib sejak zaman sekolah lagi, sehinggalah kami masuk ke universiti yang sama, namun hubungan kami hanya kawan biasa. Hanya aku yang menaruh hati pada lelaki itu. Di Universiti, aku sering mengintai peluang untuk mendekatinya, namun lelaki itu tetap dingin dalam layanannya. Aku tahu Raqib memahami tentang perasaanku terhadapnya, namun lelaki itu bijak mengatur langkah,... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Eh, Kau Nak Kena Ek?

9 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Aulia Iman EH, KAU NAK KENA YA? KARYA AULIA IMAN “Weh poet, kau kenapa?” seperti biasa, burung belatuk akan berbunyi setiap kali aku datang kemari. Ishh, menyampah betul. Balik-balik, dia saja yang aku nampak. Macamlah lelaki di dunia ni telah pupus. “Oit.. aku tanya, jawablah!” kerana kebisuan ini, dia bersuara lagi. Tak pernah putus asa. Ternyata dia seorang manusia yang gigih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cuba Untuk Bertahan

9 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 14 Ulasan

Oleh : zahidah fire ?Hembusan angin di atas jeti ini benar-benar membuat aku terasa tenang. Dalam genggaman tanganku kini adalah sebuah beg berwarna merah kepunyaanku. Nak dipendekkan cerita, aku sedang dalam perjalanan untuk bercuti selama seminggu dengan dia. Dia? Siapa dia tu? Hmm…dia ialah Ardy, anak bos aku, bos yang mengendalikan sebuah hotel terkemuka di Malaysia. Antara yang terkemuka.... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Terima Dia

9 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 23 Ulasan

Oleh :Teh Hijau Saif Amar bin Awaluddin. Perghhh!!! Sekali dengar nama itu, seram hingga naik bulu ketiak. Terpacak-pacak bagai. Begitu jugalah reaksi yang Tihani Maryam berikan sewaktu, babanya beria-beria mempromosikan pujian tentang pekerja barunya. Sejujurnya, dia sendiri masih belum berjumpa dengan tuan punya badan tetapi entah kenapa babanya bersungguh-sungguh mahu dia masuk ke pejabat hari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Doctor In Love

8 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 60 Ulasan

Oleh :Shaefar Naressa Hujung jari mengetuk muka meja. Resah. Mata aku tertumpu pada dia yang mata membulat bagaikan ada cerita besar menanti untuk dihamburkan. “Mati” Mata Maya membulat. Kening aku terangkat. “Apa yang mati ?” Dada berdegup kencang bagai nak gila. “Mati lah kau Farisha” “Uh..” telan air liur. Macam dah tahu apa yang dia nak cakap. “..Kerek... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Si Bingkai Tebal

8 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 24 Ulasan

Oleh : Lala Mia Mia membetulkan kaca matanya yang sdikit melorot. Dia melihat orang yang lalu lalang di sekitarnya. Dia mengeluh lagi. Dia mengeluarkan cermin kecil dari poketnya lalu melihat wajahnya di cermin iu. Dia mengeluh lagi apabila melihat dua orang gadis yang duduk di meja hadapannya. “Amboi, mengeluh panjang nampak. Asal kau ni? ” ” Eh, kau ni Man. Terkejut aku taw dak.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dalam Hati Ada Cinta

8 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh :red carpet Tali kasut aku ikat lalu disimpulkan menjadi reben. Memang sejak dari kecil lagi begitulah gaya aku mengikat tali kasut seperti yang diajar oleh mak. Walaupun kadang-kadang diusik rakan-rakan kelas kerana mengikat dengan lagak seperti budak tadika, aku endahkan saja.Kerana aku sudah biasa dengan begitu rupanya.Alah, setakat tali kasut bukannya mengganggu dan menyusahkan hidup aku,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ketua vs Leader

8 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 20 Ulasan

Oleh: Ayra ZaiYus “Woi biawak darat! Eh biawak pulak..silap-silap.. woi buaya darat plus tembaga! Ni kerja kau kan?!!” Dia bercekak pinggang sambil mencerlung tajam kearah muka Zack. Buku latihan yang telah dikoyak oleh Zack dibaling pada lelaki itu. Sakit hati melihat Zack yang hanya tersenyum sinis melihat dia. Kecik besor-kecik besor je aku tengok buaya tembaga ni! “kalau dah tahu.. yang kau... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hamasah

8 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 8 Ulasan

Oleh: Estra Masjid Sayyidina Abu Bakar. “Kau buat apa ni Faa?” sapa Amani yang baru usai solat. “Menulis.” “Tulis apa? Dari lepas asar tadi aku tengok kau tekun menulis. Tak siap lagi ke?” “Karya baru aku.” “Ohh okay. Tak siap lagi ke?” “Belum. Ada sikit lagi.” “Nanti aku nak baca tau. Hehe.” Faa seorang pelajar kejuruteraan di salah sebuah universiti terkemuka negara.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Orang Biasa-Biasa

8 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 14 Ulasan

Oleh: Orang Biasa Cinta orang biasa-biasa: The beauty of feelings. The beauty of feelings is, it can change. Aku tenung skrin Iphone 4 cabuk aku ni sambil menunggu notifikasi mesej dari dia. Senyap sunyi. Dah hampir 3 jam aku tunggu. Susah sangat ke soalan yang aku tanya dia tadi? Aku belek semula mesej yang aku hantar. ‘We need to talk. Please call saya balik when you’re not busy’ Saja aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Look Around A.K.A People Nearby

8 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 31 Ulasan

Oleh: MUMMY SYAZWANI “aku terima nikahnya ,Qaleesha Syazwani Binti Mohd Fuad dengan mas kawinnya sebanyak EMPAT RIBU DUA RATUS SEMBILAN BELAS RINGGIT SEMBILAN PULUH DUA SEN (RM4,219.92)” dengan sekali lafaz, wani telah sah menjadi isteri kepada Mohd Fakhrul Islam .Mas kawinnya itu mengikut tarikh lahir wani (padan muka fakhrul,nak sangat jadi suami aku ..amek kau ..rasakan !!!) ketika upacara... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sahabat Itu Cinta

8 January 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 8 Ulasan

Oleh: ShaRus “Oit pengapit , dah kenapa menung ?” Dengan tergesa-gesa Liyana Insyira mengejar langkah sahabatnya yang menjadi pasangan raja sehari pada hari ini . Mohd Haziam dan Nur Shahara memang pasangan yang sesuai , perkenalan mereka bermula dari bangku sekolah lagi dan Alhamdulillah hubungan mereka sampai ke jinjang pelamin . Sebaik sahaja sampai di meja makan beradab pasangan mempelai itu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Te Amo

8 January 2015 
Kategori: Cerpen

2 bacaan 15 Ulasan

Oleh: Hared Te Amo! Masih segar dalam ingatanku peristiwa yang berlaku beberapa hari lepas. Kisahnya bermula sejak aku disuapi secara automatik oleh ibuku melalui tali yang berukuran 55sentimeter. Ralat, kisah sebetulnya bermula semenjak aku terkilat pandanganku terhadap seorang pelajar universiti swasta tanah air. “Encik Farid, tahniah proposal awak kami terima, dan amatlah kami berbesar hati berkerja... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 1941234...1020...Akhir »