Cerpen : Jodoh Itu Dari-Nya

22 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 3 Ulasan

Oleh: Miss I “Ting tong ting tong” aku memekakkan telingaku. “Ting tong ting tong” lagi sekali loceng berbunyi, aku merengus kasar, tangan yang ligat memeriksa buku latihan anak muridku terhenti. Mana si Alif ni? Tak reti nak bukak pintu ke. Mulutku membebel perlahan. Ayah dan ibu belum balik dari surau. “Alif” aku melaung kuat. “Orang dalam toilet kak, kau bukalah pintu tu. Bangla jual... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kita Baru Je Kenal!

22 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 2 Ulasan

Oleh:Anis Rizal TING TONG! Kedengaran loceng kedai berbunyi dan seorang pemuda masuk. “Selamat datang ke kedai kami encik.” Penyambut pelanggan yang ditugaskan menjaga pintu tersenyum ke arah pemuda itu. Pemuda itu membalas senyuman itu dan terus ke kaunter. “Mana tuan kedai ni?” pemuda itu terus bertanya dengan serius. “Kenapa encik nak jumpa tuan kedai?” tanya Ainnur. Dia memandang kawannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Kehadiranmu Adalah Sebuah Anugerah

22 May 2015 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 1 Ulasan

Oleh: ZIANA Hembusan bayu malam dari ruang jendela Alza milik suamiku, menerpa aku daripada buayan sang mimpi.Dengan malasnya aku bangun dari lena,kelihatan di dalam samar-samarnya lampu kereta ada senyuman yang terukir dibibir suamiku. ‘Baaamm’kendengaran sebuah dentuman yang amat kuat.Senyuman itu tiba-tiba menghilang daripada pandanganku.Semuanya bertukar menjadi gelap,tiada apa yang kelihatan... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Itu Yang Tertulis

22 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh: Miss Sakura Itu Yang Tertulis oleh : NiNa “Are you serius Nurul?! Kau demam ke ?! Or kau sakit?! Kalau kau sakit meh aku bawa kau pergi klinik,” Suhaili yang memang terkenal dengan mulutnya yang bising seperti mak nenek bertanya kepada Nurul dan menarik perhatian pelajar lain yang ada di sekitar Balai Gemilang. “Kau nak mikrofon? Ke sistem sistem siar raya sekolah? Rasanya tu cukup untuk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Yang Mana Satu

22 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 1 Ulasan

Oleh: Nurfa Dini “Lepaslah awak!Sakit tahu tak!”Nasuha cuba untuk melepaskan pegangan Hazril. “Diam boleh tak!Ikut je lah.Itu pun susah ke!”kata Hazril sambil meneruskan langkahnya. “Masalahnya sakit.Tak perlu pun pegang saya.Saya akan ikut awak.”Nasuha masih lagi mencuba untuk melepaskan pegangan Hazril. Hazril membawa Nasuha sehingga ke keretanya. “Hei bro!Apa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Permintaan Itu.. Aku Bahagia

22 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 1 Ulasan

Oleh: syida “Mel..k..kau n..n..nak tak tu..tunaikan pe..permintaan tera..akhir aku?”Tanya Yanna dengan suara yang tersekat-sekat. “permintaan apa Yanna,cakap je..Insyaalah aku tunaikan,”jawab Kamelia. “k..kau ka..kahwin de..deng..gan a..abang a..aku..”balas Yanna. Dengan muka yang terkejut Kamelia berkata “tapi kenapa? Kau kan tahu hubungan abang kau dengan aku macam mana.” “ya..aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pyscho

22 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh:Shaefar Naressa Ke Saiko ? Tap.. tap.. tap.. Bunyi hujan. Bibir mengukir senyum. Hujan lagi. Buku bilogy diselak perlahan. Mitosis, mieosis. Perlahan-lahan aku gerakkan hujung mata ke arah garis langit dan jatuh pada gelangang bola keranjang. Kosong. Waktu persekolahan dah tamat. Aku tutup buku bilogy. Biology dah digantikan dengan novel Cecelia Ahern. Aku angkat punggung. Bergerak dari bangku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Walau Bandai Datang Melanda,Ku Tunggu Kau Jua

22 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan Catat Ulasan

Oleh: Iera Khaira Hembusan angin malam membuatkan aku menggigil kesejukan . Bulan yang cerah menyinari sinar malam membuatku berfikir sejenak . Air mata yang ku tahan mengalir perlahan. Sungguh begitu berat untukku . Penantian selama 9 tahun sedang belayar di minda . Tangan ku tadah . Air mata mulai menitik di atas tangan . Doa ku titip untuknya agar si dia bahagia . Sewaktu menunggu hari yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aiskrim

21 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 1 Ulasan

Oleh: Shahirah Rahman “Sedapnya….andailah hari-hari aku dapat menikmati hari seperti ini akan ku nikmati sepuas-puasnya. ” Itulah perkara yang diperkatakan oleh adik kecil yang comel dan berbadan agak gempal,Mimi. Setiap kali habis waktu persekolah pasti Mimi akan membeli sebatang aiskrim Malaysia berperisa strawberi untuk dirinya. Apa yang melucukan ialah Mimi sangat kedekut bila ingin berkongsi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Papan Hitam

21 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 4 Ulasan

Oleh: Ery Yusof Kelas bising lagi. Tapi yang pasti, hari-hari pun kelas memang bising. Lebih-lebih lagi bila waktu rehat. Tahun 6 Harmoni. Seperti namanya, murid-murid tahun 6 Harmoni sentiasa nampak ceria dan harmoni sahaja. Semuanya adalah sahabat baik! Ringg….Ringgg… Waktu rehat sudah tamat. Murid-murid yang masih tinggal di kantin cepat-cepat mengunyah dan menghabiskan sisa makanan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia

21 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 2 Ulasan

Oleh: Hana Eman DIA? Jodoh itu rahsia Allah S.W.T,jika seseorang itu sudah ditakdirkan untuk kita maka dialah untuk kita.Perasaan sayang dan cinta cuma dipinjamkan sahaja untuk kita. “Boleh jadi apa yang tidak kamu sukai,justeru itulah yang baik bagi kamu dan boleh jadi pula apa yang kamu sukai ,justeru itulah yang tidak baik bagi kamu .Allah maha mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui.” ... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Tasbih Pengikat Dua Hati

21 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 3 Ulasan

Oleh: HAURA Farah dan Wahida sibuk berjalan-jalan di kedai-kedai yang berderetan di Masjid India. Memang kawasan itu cukup terkenal dengan barang-barang yang murah terutamanya kain-kain ela yang beraneka jenis kain dan warna. “Farah tengok tudung ni lawakan?” Wahida sudah memegang tudung berwarna merah jambu. Farah hanya memandang tanpa minat. “Tak bestlah jalan dengan kau ni,”... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Mr .Tawakal

21 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 3 Ulasan

Oleh: Amira Farhana Hannah memasukkan kedua-dua tangannya ke dalam poket.Langkahnya laju melalui lorong-lorong belakang kedai menghala pulang kerumah. “Assalamualaikum !” tali kasut dibuka.Rumah masih sepi. Yang ada hanya Uswah . “Waalaikumussalam. Eh,dari mana?” soal Uswah sambil meneguk sisa nescafe yang berbaki. Eh dia ni.takkan aku baru balik shopping kot dah nampak dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Sayang Awak! Rindu Awak!

21 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 2 Ulasan

Oleh:ZULIS SOFEA SAYANG AWAK! RINDU AWAK! Dia duduk termangu di ruang tamu. Berkali-kali namanya dipanggil namun tak disahut. Pandangan matanya tertancap ke arah skrin televisyen dihadapannya seolah-olah terpukau oleh cerita yang sedang ditayangkan. Walhal hanya jasadnya saja yang tercongok di situ, sedangkan fikirannya menerawang entah ke mana. “Yuni. Hei, kau ni dah kenapa? Aku panggil dari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Akan Terus Mencintaimu

21 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 2 Ulasan

Oleh: Aries Gurlz Afif terduduk di atas lantai marmar, berdiri dihadapannya adalah ayahnya. Datuk Aizriel tersenyum sinis melihat reaksi anaknya selepas mendengar berita buruk dari pihak hospital mengenai teman wanitanya. “Fathia kemalangan.Ini semua pasti rancangan papa” teriak Afif, dia menjeling tajam pada ayahnya. “Berapa kali papa nak beritahu Afif, jangan bermimpi untuk jadikan perempuan... [Teruskan bacaan]

Cerpen :City of Angel

21 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 8 Ulasan

Oleh: AimyShazleen Namaku Hana. Hana Suria binti Rashid. Tinggal di negeri penyu!! Huahaha… Tapi asal negeri sebenar di Kuala Lumpur, Malaysia. Ayah ada kerja di sini, maka kami terpaksalah berpindah sementara ayahku selesai tanggungjawabnya di sini. Aku kini genap berumur 28 tahun November ni. Kerja? Hehehe… dengan ayahlah. Siapa lagi yang akan menjadi pewaris syarikat ayah. Aku seorang... [Teruskan bacaan]

Cerpen :My Soulmate

21 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 3 Ulasan

Oleh: Eiyka Schaxendra\ My Soulmate.. “ Zarul, jom kita keluar hujung miggu ni,” Mary bersuara manja. Dia tersenyum menggoda memandang wajah tampan jejaka idaman para wanita itu. Lelaki itu berkulit cerah, berambut perang asli, bermata hazel dan yang paling penting sekali, kaya dan kacak. Siapa tidak kenal jejaka idaman para wanita? Sekali petik, berpuluh wanita yang datang menyerah diri.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kekasih yang Diberi Hidayah

20 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 6 Ulasan

Oleh: Habibah Mahdiyah Kelas yang sepatutnya bermula pada jam 8 pagi itu dibatalkan menyebabkan Audrey kurang berpuas hati. Manakan tidak, dia bersusah payah bangun pagi, berebut-rebut bilik mandi, lepas tu berebut lagi untuk naik bas, tercungap-cungap mengejar masa semata-mata tak mahu dirinya lewat hadir ke kuliah, rupa-rupanya kelas dibatalkan. Yang buat dia tak seronok tu sebab dia seorang saja... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Encik Pencuri Hati

20 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 7 Ulasan

Oleh:NilliaVanilla “Mahu tersungkur aku kalau lalu depan dia!” “Dia senyum.. boleh angau setahun aku!” “Alolo.. cutenya dia layan anak dia..” Ish minah-minah ni la! Kalau nak puji mamat tu tak payah la nak datang bertenggek kat depan meja aku ni. Buat hilang selera makan aku je la minah-minah ni! Dah la mamat yang dipuji tu suami orang. Okey, aku kata tu suami orang sebab aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Bukan Pengkhianat

20 May 2015 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 8 Ulasan

Oleh: Aekime Pukul 9.53 malam. Raudhah berdiri di tepi tingkap biliknya. Langsir berwarna oren lembut itu diselak sedikit, cukup-cukup untuk memastikan yang hanya sebelah matanya saja yang dapat mengintai melalui tingkap itu. Dia perasan ada sebuah Proton Gen2 berwarna hitam sedang berhenti di simpang jalan rumahnya. Sebenarnya, dia dah lama perasan tentang kereta itu – dah lima hari. Dan sepanjang... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 2041234...1020...Akhir »