Cerpen : Jatuh Hati Ngan Awak!!

20 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 20 Ulasan

Oleh: arshakimi “Azli Khairiiiii!!” Tersentak aku. Sungguh menggamatkan. Panggilan tu mengejutkan aku dari dibuai lena yang manis. Aku menggeliat. Aku tenyeh mata aku berkali-kali. Berat betul nak aku buka mata ni, Tapi jeritan tu memaksa aku untuk membukanya. “Azli!!” Lagi nama aku dipanggil. Kali ni sekali pintu bilik aku diketuk. Kuat betul. Terangkat aku terkejut. Apa kena dengan dia ni?... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Cinta Si Pemilik Hati

20 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 21 Ulasan

Oleh:IU AN-NISA’ Cinta Si Pemilik Hati “Aku terima nikahnya Aisy Qaisara binti Azman dengan…” Aisy Qaisara yang hanya menyaksikan akad nikah daripada Adam Danial mengalirkan air mata. Sungguh hatinya sakit untuk menerima kenyataan yang lelaki itu kini menjadi suaminya yang sah. Mengapa begitu banyak perempuan lain dia juga yang dipilih? Kenapa keluarganya sanggup menerima pinangan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Siapa Sayang Saya

20 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 5 Ulasan

Oleh: Cha Nab “Mia aku tanya ni mana Ash ?” , marah Amilia Maisarah . “Minah seorang ni la ,aku tanya dah la buat dek je .Ish yang aku membebel tak tentu pasal dengan budak ni kenapa? Lebih baik aku cari Ash”. “Dia dah pergi Ami…” “WHAT!!! Mia kau jangan main-main!”, ujar Ami. “Ya… Aku terlewat nak berikan dia kemaafan “ , setitis air mataku tumpah lagi. Maafkan aku Ashraf ,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Seindah Ilham Rizqi Takdir

20 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 18 Ulasan

Oleh: Adiluze Assalammualaikum. Terimalah CERPEN pertama dari saya SEINDAH ILHAM RIZQI TAKDIR. Semoga bermanfaat. –Adialuze- =========================================================== “INDAH!! Apa kamu buat kat atas pokok tu? Turunlah sayang. Nanti kalau Ayah kamu nampak, teruk kamu dikerjakan” Mak Dara sudah bercekak pinggang sambil mendongakkan kepalanya memandang tajam kearah anak daranya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hanya CEO Gantian

20 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 52 Ulasan

Oleh: Amani Ahlam DIAN memegang kepalanya yang terasa sakit. Seluruh badan dan tulang temulangnya sungguh terasa perit gara-gara terpaksa melakukan kerja-kerja yang tidak ada kena mengena langsung dengan kerja CEO. Hari-hari kalau tak menadah telinga mendengar jerkahan, hinaan dan cacian memang tak sah ! Tahulah yang dia hanya anak angkat kepada Tengku Tajuddin tapi dia hanya manusia biasa yang juga... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Manisnya Dahlia

20 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 8 Ulasan

Oleh: Miya Nazim memandang Dahlia yang sedang sibuk menggubah bunga dari kedai yang bertentangan. Dia terlalu asyik memerhati gadis tersebut hingga tidak sedar hampir separuh seluarnya basah kerana tempias hujan. “Lia, baliklah dulu. Yang lain ni biar akak yang buat.” Ujar Arifah tersenyum. “Takpe ke kak? Segan la saya kalau akak kemas kedai sorang-sorang,” balas Dahlia lembut.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Shafika Tazaria

20 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 27 Ulasan

Oleh:Zara Fitria Shafika Tazaria Resah dan bimbang, aku bertemu dengan seseorang yang seumur hidup aku menyesal akan pertemuan itu. Seseorang itu adalah bekas makwe tunang aku. Pertemuan ini tidak disengaja namun mungkin takdir dari Allah untuk mempertemukan kami. Dia adalah Shafikah Tazaria bekas makwe tunang aku, Rizal Munazir. “ Maaf yea kalau menganggu waktu, boleh kita cakap sikit kan” aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Love Game

20 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 26 Ulasan

Oleh: Syazwani Adira “Kita putus! Dasar playboy!” Gadis berpakaian dress merah jambu menepuk meja dengan kuat. “Now we’re break!” Kata gadis berambut perang pula. Dia berasa marah kerana terasa dirinya diduakan oleh orang yang dicintainya. “Well.. I don’t care. Just go..” Kata-kata itu membuatkan kedua-dua gadis tadi merengus kasar lalu meningalkan taman... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Permaisuriku

19 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Sado Genius Saat aku telah selesai melafazkan ijab dan qabul sembilan bulan yang lalu, aku merasai bahawa akulah lelaki yang paling bertuah di muka bumi ini kerana dianugerahi seorang isteri yang amat baik perilakunya, Dian Jawahir. Meskipun kaya, dia tidak pernah menjauhi sifat pemurah.Setiap bulan, sekurang-kurangya dua kali dia akan melawati rumah anak-anak yatim di Cheras untuk menghulurkan bantuan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Pentas Dunia

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 22 Ulasan

Oleh: Gadis Fantasy “Tak, aku tak perlukan kau! Jauhi aku! Kau makin buat iman aku punah, jahanam!” Bentak Nor Anisah dengan nada amarah. Selama dia bercinta dengan Si Arjuna, hafalannya sering hilang dari ingatan. Penat mengulangi surah yang sama. “Woi, kau tak payah nak bajet alim-lah perempuan! Buat jelah cara kau dah tak suci, cikaro.” Si Arjuna juga meletuskan amarah, lagi... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Terima Kasih Alif

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 21 Ulasan

Oleh: Rafi ImAbi Alif turun ke tingkat bawah rumahnya. Dirinya lengkap berpakaian. “Uzair?”panggil Alif. Tiada bunyi sahutan kedengaran. Alif memanggil lagi. Laju kakinya melangkah turun. Terdengar bunyi suara takbir raya berkumandang di televisyen. Dia bergegas ke ruang tamu. Dia tersenyum. “Uzair!”tegur Alif. Si anak kecil yang sibuk mendengar takbir raya sambil makan kuih raya berpaling.... [Teruskan bacaan]

Cerpen: My Love Sucks!

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 100 Ulasan

Oleh: Siti Zulaika Sarah jalan laju,langsung tak memandang kiri dan kanan lagi.Tak kira,kalau lambat ni,mati kena bambu!Langsung tak perasan ada orang yang berjalan depan dia.Apa yang dia tau dia kena cepat,telefon dibelek. Akif berjalan sambil mata setia di skrin teleefon.Haisy,asal la diorang ni?Kata nak keluar.Aku dah sampai,cancel pulak!Masuk je lah. Masing-masing sibuk dengan telefon di tangan... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Can’t Take My Heart Off Of You

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 42 Ulasan

Oleh: Suha Fasihah SEMESTER baru sudah bermula. Hari ini merupakan hari ketiga bermulanya pengajian. Hidayu Aishah dan rakan baiknya sejak semester pertama pengajian Ijazah Sarjana Muda, Husna Asyikin, berjalan laju menuju ke dewan kuliah. Mereka sebetulnya sudah terlewat sepuluh minit. Kelas di dewan kuliah kali ini adalah kelas Ekonomi yang memang diwajibkan bagi semua pelajar untuk mengambilnya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Sedari Dulu

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 14 Ulasan

Oleh: plain jane Telefon bimbitnya berbunyi lagi, menandakan mesej masuk. Sekelipan, password telefon itu dibuka. ‘ wah,,, besnya takde kelas pagi esok,, aku punyer habis lambat kot, ni kaw da makan ke belom ?’ begitu kandungan sms yang baru diterimanya. Dia memandang ke depan, seketika matanya meliar. Ikutkan rasa hati, malas hendak membalas mesej itu. Membuang masa katenye. DIa mengeluh... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Derita Cinta

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 47 Ulasan

Oleh:Nurul Akma “Derita Cinta” Jam telah menunjukkan tepat jam 11.00 malam. Alya segera mempercepatkan langkahnya menuju ke destinasi utama yang ingin di tujunya. Dalam keadaan takut-takut Alya memberanikan juga dirinya untuk menuju ke kawasan ladang kelapa sawit yang terletak di hujung kampung Pohon Beringin tersebut. “Ishhh banyak pulak nyamuk ni. Habis gatal-gatal badan aku ni.” Bebel Alya... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Takkan Tak Perasan Kot!!

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 68 Ulasan

Oleh: tapioca Aku melabuhkan punggungku ke atas katil. Niat dihati, nak ku kemas dahulu sebelum turun ke bawah. Tapi, jam yang menunjukkan sudah pukul 7.15 membantutkan hasratku yang suci murni tu. Aku terus berlari ke bawah untuk menyediakan sarapan. Uwais akan pergi kerja tepat pukul 7.50. Bermakna aku hanya ada 25 minit sahaja untuk siapkan sarapan. Mataku melilau melihat jadual yang terlekat di... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Tulus Mencintaimu

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 9 Ulasan

Oleh: Firda Anira TULUS MENCINTAIMU Loceng sekolah berbunyi lagi menandakan tamatnya waktu rehat bagi Tahap Satu dan mula waktu rehat bagi Tahap Dua. Aku bersama tiga orang ‘geng’ aku berjalan beriringan menuju ke kantin untuk mengisi perut yang berbunyi sejak mulanya kelas waktu pertama lagi. Almaklumlah, aku ni jenis orang yang tak boleh makan pagi walhal aku tahu sarapan itu penting. Seperti... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Bercinta dengan Mamat Alien 1

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

3 bacaan 29 Ulasan

Oleh: kouryu_nasrin Mamat alien itu aku pandang dengan penuh rasa gemuruh. Serius aku tak percaya yang kini aku bergelar isteri kepada mamat alien yang tak setaraf dengan Do Min Jun aka Kim Soo Hyun dalam cerita ‘You Who Came from The Star’. Veil yang kupakai aku pintal-pintal tanda tak ada kerja. Aku memakai jubah pengantin dengan tudung labuh yang atasnya diletakkan veil lace. Mamat alien atau... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Aku Pendosa

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

0 bacaan 13 Ulasan

Oleh: Dia ada AKU PENDOSA “Bukan pintaku melangkah masuk ke jalan hitam” Maya menoleh. Air matanya mengalir perlahan. “Terima kasih ibu atas kasih sayang yang ibu curahkan. Maya tahu. Maya cuma menumpang kasih. Ayah maafkan Maya atas semua kesalahan Maya. Maya gagal menjadi anak solehah. Maya rindukan ayah.” Maya cuma meluahkan kata-kata itu di dalam hatinya. Sebuah teksi... [Teruskan bacaan]

Cerpen: Puteri Comel Jejaka Malang

1 December 2014 
Kategori: Cerpen

1 bacaan 37 Ulasan

Oleh: Syazwani Adira Arghh! Geramnya hari ni! Kertas yang mama bagi aku renyukkan dan selamat aku masukkan ke dalam bakul sampah. Adakah patut mama cakap aku dah bertunang? Dia tunangkan aku masa aku kat luar negara lagi. Masa tu manalah aku tahu apa-apa. Oh tidak!! Apa aku nak buat ni? Nak pujuk mama? Memang tak lah. Mama memang tak akan ubah pendiriannya. Papa? Dia sibuk dengan tugasnya. Abang-abang... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 11 of 201« Pertama...10111213...2030...Akhir »