Cerpen : Ikhlas Keranamu

13 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: AYU ASMAD Akanku megadu pada angin, pada awan yang berarak, pada burung yang berkicau…dan pada Langit yang terbentang indah. Aku meminta diberi ruang untukku bermimpi indah. Bermimpi kebahagiaan menjadi milikku. Dicintai oleh seseorang yang benar-benar ikhlas menerimaku. Bukannya aku terlalu terdesak untuk memiliki sebuah cinta suci yang abadi. Tapi aku tertanya-tanya, apakah aku masih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Fireheart 1

9 November 2015 
Kategori: Cerpen

Processed with VSCOcam Oleh :Elvroseth I see the shadows long beneath the mountain top I’m not afraid when the rain won’t stop ‘Cause you light the way ‘You light the way’ ***** “Berapa ?” Mak cik kantin pandang dia dengan senyuman ikhlas. “RM 1.50” Duit dihulur, senyuman ikhlas mak cik kantin tidak dibalas. Rambut belakang yang terikat kemas dibetulkan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Berjeda Seketika… Mencari Ketenangan

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Pena Putera Kerana peristiwa yang lalu,Sharifah Ilyana mula bertawar hati untuk jatuh cinta lagi.Dia memilih untuk bercuti di Langkawi untuk menenangkan hatinya dan fikirannya.Dia memasukkan baju-baju ke dalam beg serta pakaian-pakaian lain dan beberapa keperluan. Ilyana membawa beg itu keluar dari biliknya.Dia menarik beg beroda itu ke ruang tamu. “Umi,abah”panggil Ilyana,bernada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Boyfriend Saiz XXL!

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Fitri al-Bebiri Setiap pagi, aku sembunyikan diri Takut-takut kau ternampak mukaku yang macam katak Sakitnya aduh sakit kepala Malam ku igau siang ku angau Imaginasi meracau konon tak nak diriku di kacau Sakitnya aduh sakit kepala Ku cari beribu alasan supaya tak berjumpa Tetapi semua tak jadi Kau ada sana ada sini Oh… Kawan-kawan tolong aku Aku nyaris jadi gila Dah tak tahu macam mana Aduh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mungkin Bukan Dia

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Wan nur Zuriati MUNGKIN BUKAN DIA “ Astaghfirullah,sakit nya terlanggar batu ni.”Rintih Zariff “Siapa yang suruh awak pergi langgar,jalan tu tengok depan Zariff bukan nya pandang tempat Syifaa yang awak suka tu “ Kata Fattir Fattir tahu dan pasti yang Zariff memang ada sukakan Syifaa Nur Lisaa Binti Muhammad.Gadis pujaan nya itu berada di kuliah yang sama dengan mereka berdua.Dia begitu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerna Mikrofon Itu!

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:nur farhana Kerna Mikrofon Itu Badan Hakimi berpeluh. dia berada dalam keadaan yang gelisah. Kakinya bergoyang-goyang tanpa henti. Tangannya memintal-mintal hujung t-shirt merahnya yang hampir basah bahagian belakang dek peluh yang banyak. Mulutnya sudah tidak mampu dibuka. Hanya Tuhan yang tahu perasaannya saat itu. Saat yang sangat mencemaskan. Saat yang paling tidak disukainya dalam hidup.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Indahnya Sebuah Pertemuan

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Nuon INDAHNYA SEBUAH PERTEMUAN Sebaik sahaja enjin kereta ku matikan, pantas ku berlari anak naik ke rumah. Mataku melilau ke segenap ruang rumah, namun wajah insan yang di cari tidak ada di situ. “Mak…oo mak..!” Ish…mana mak ni, dari tadi lagi panggil tak jawab-jawab. Pergi mana lah pulak… “Makkk…. Belum sempat aku meneruskan jeritan ku untuk kali yang keberapa,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jangan Letih Mencintaiku

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: cik bawang Dari jauh Husna dah dapat cam mamat baju kemeja hijau pucuk pisang yang sedang bersandar dibalik tiang. Khalish!. Mak oiii nyaahhh handsomenya mamat tu. Heheehe… drooling dowhhh. Cepat-cepat Husna berdiri sambil betul-betulkan skirt labuh warna hitam dengan kemeja pink lembutnya. Sambil tu rapi-rapikan rambut dia yang pendek sebab mintak nyonya kedai tu gunting gaya rambut bob. “Err..... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cebisan Semalam

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: WanFaiq CEBISAN SEMALAM “ Selamat pagi, Man.” Sapa Sara kepada Arman. Arman kelihatan tenang. Badannya terbaring di atas katil. Matanya memandang tepat ke atas siling. Di atas meja sebelahnya bertebar haruman bunga Mawar yang selalu dibawa dan ditukar oleh Sara pada setiap minggu apabila menjenguk Arman di hospital. “ Kau nampak sihat. Pagi ni kita ambil angin kat luar ya?” kata Sara... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Baiknya Dia!

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Comments Off on Cerpen : Baiknya Dia!

Oleh:ZAQ Bau ubat kuat menusuk hidung. Aku menutup hidung dengan tangan. Dari dulu, aku memang anti dengan bau ini. “Raaaz.” Aku memandang tanganku yang sedang memegang tangannya. Pandanganku jatuh ke wajah Harraz. Wajah itu pucat. Penat. Kedua matanya tertutup rapat. Dan dari hujung matanya, terdapat kesan air mata. Air mataku jatuh tanpa sedar. Aku terasa diriku terlontar ke telaga... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saya Cute , Awak Comel ! Puas?!

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Mizz D.L Amanda duduk di pondok bas ambil menilik jam tangannya.Hari ini merupakan hari pertama Amanda keluar dari ‘gua’ miliknya istilah lain bagi gua itu adalah rumah.Almaklumlah Amanda merupakan anak bongsu dari lima orang adik beradik yang sudah bekerja dan mampu membantu bapa mereka yang bekerja sebagai jurutera yang berpengalaman disebuah syarikat swasta.Amanda merupakan seorang yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Berpadu

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: kimsha Kasih Berpadu Sapaan angin malam membuatkan tubuh Nana sedikit mengiggil. Nana kemudian menutup jendela yang terbuka luas. Katil King Size menjadi mangsa henyakkan tubuhnya. Matanya memandang kipas siling yang sedang berputar. Otaknya ligat memikirkan tentang jawapan yang sepatutnya di berikan. ‘Ya’ itulah jawapan yang terlintas di sudut kamar hatinya. *** ‘Aku terima nikahnya Arina... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kekabu Merkah

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: SMAHADZIR CERPEN Kekabu Merekah SMAHADZIR “AKU akan melamarmu pada musim kekabu merekah. Ketika itu langit di atas kampung kita dikelilingi kekabu yang melayang-layang seperti burung putih yang larut oleh hembusan angin,” kata Maniam pada suatu senja di tepi sungai. Sepasang kakinya terjulur ke tebing yang memiliki ketulan batu. Sesekali air memercik dingin. Melepaskan serpihan lumpur yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kisah Cinta

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: darin eryna KISAH CINTA by Darin Eryna Hujan turun dengan lebatnya pada hari minggu itu.Padahal aku dah bercadang nak keluar ke Jusco. Dah lama rasanya tak berpoya-poya bersama Zara, teman serumahku juga merangkap kawan baikku. Dah alang-alang hujan aku dengan senang hati menyambung tidurku. Sangat la nikmat bermalasan time cuti macam ni. ‘Anak dara apalah tidur lepas subuh, macam tak senonoh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Astana Cinta

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: CIK KEMBUNG ASTANA CINTA BY : CIK KEMBUNG Alhamdulillah tahun ni aku diberi kesempatan untuk menyambut ramadhan. Dan yeaaaaayyyy!! Puasa kali ini aku bersama insan yang tersayang, suami terchenta katanya.. Hihihihi.. Walau hakikatnya aku telah menjalani 5 kali berpuasa dengan Mr hubby, namun aku tetap berasa bahagia dan teruja untuk itu.. Opss, lupa pulak nak kenalkan diri aku. Aku, Nur Elva... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku, Dia Dan Semalam

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Amira Amie Suasana petang itu dipantai cahaya agak mendung..angin bertiup kuat dari arah laut. Ombak kelihatan berlumba lumba memukul pantai. Insyi melemparkan pandangannya jauh ke tengah laut.. warna kebiruan laut mendamaikan hatinya.. sedang menikmati keindahan alam itu.. dirasakan rintikan hujan telahpun jatuh sedikit demi sedikit membasahi tubuh nya.. langkah dibuka cepat,berlari lari anak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mahsuri

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Hannan MAHSURI. OLEH: HANNAN Restoran itu terasa dingin sekali. Hati aku pula, sebaliknya. Bola mata aku mula bergerak. Mula-mula aku pandang wajah ayah. Kemudian aku pandang wajah mak. Ayah dengan kopi dan surat khabarnya. Mak pula, aku rasa, sengaja menyibukkan diri dengan smartphone yang terletak elok dalam genggamannya. Kadang-kadang terdengar tawa kecil keluar dari mulut mak. Bibirnya yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Masih Aku Cinta

6 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: AMIRA AYMAN MASIH AKU CINTA. “Aku minta maaf, Sara. Aku tahu, perbuatan aku ni mesti bagi kesan pada kau dan family kan? Cuma hati aku, Sara.. hati aku tak dapat terima perempuan lain.. kau pun tahu..” –Fahim Adwa. “Tak apa Fahim. Tak guna kita paksa diri untuk terima sesuatu yang memang kita tak suka. Tentang aku, family aku, sampai masa diorang akan faham. Pergilah Fahim. Kejar cinta... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Secebis Kasih

30 October 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Syira Aziz Entah kenapa hatiku begitu sedih sekali mengenangkan perkara yang akan belaku pada hari ini. Bermulanya hari ini semuanya akan berubah. Aku memerhatikan bunda yang daripada tadi masih membisukan diri. Aku ingin menyapanya tetapi mulutku seakan terkunci. Aku menoleh kebelakang apabila terasa bahuku seakan dicuit. Amir memberi bahasa isyarat menanyakan aku tentang bunda. Aku membalasnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Amnesia

30 October 2015 
Kategori: Cerpen

Comments Off on Cerpen : Amnesia

Oleh:: SYUHADAH HASSAN “Aku nak kau pinang aku. Aku nak kahwin dengan kau.” Lelaki kat depan aku terus membulat matanya dan bangun dari duduknya, macam aku baru je jatuhkan hukuman mati je pada dia. Alahai, muka je macho, tapi lemah semangat! Nasib tak pengsan kat sini. “Kau dah biul ke apa?!” “Ada kau nampak macam aku ni biul ke? Aku waras lagi ni. Dah, kau balik sekarang dan suruh... [Teruskan bacaan]