Cerpen : Dari SP Ke SEOUL

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

21,017 bacaan 29 Ulasan

Oleh :HAIZA HAIFA “APA?! Abah dengan umi tak main-main kan? 3 tahun kita akan duduk sana? 3 tahun?!” Abah dan umi angguk. “Tiga tahun je pun. Kalau kak long tak suka, lepas habis studi, mintalah sambung belajar kat mana pun. Abah tak halang. Janji kak long ikut kami ke Seoul. Boleh macam tu?” jelas abah supaya aku lebih faham. Si adik di sebelah sudah tergelak-gelak suka. Aku tarik muka masam.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Adakah Takdir Itu Milik Aku?

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

19,770 bacaan 22 Ulasan

Oleh :Nur Hawani Nama aku Nur Ain Hidayah. Kebanyakan orang panggil Ain termasuk keluarga aku. Aku ingin mencoretkan kisah tentang kehidupanku yang penuh onak duri, suka dan duka. Pada mulanya, kehidupan aku amat memedihkan. Aku rasa sedih teramat kerana kehilangan satu persatu ahli keluargaku dan terpaksa berdiri dengan kaki sendiri tanpa mengharapkan bantuan orang lain termasuklah orang-orang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencari Damai

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

9,790 bacaan 1 Ulasan

Oleh :Syifa Raihan MENCARI DAMAI SOFIA mengecilkan mata sambil memerhatikan kawasan sekeliling yang lengang. Jantungnya berdegup kencang membayangkan pelbagai kemungkinan. Entah kenapa dia boleh sampai tertidur di surau berdekatan dengan makmal mikrobiologi dan tidak ada seorang pun yang menyedari akan keberadaannya. Jarum jam kian berdetik. Langit malam kian malap dalam pekat. Hatinya gusar, gundah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Diari Hatiku

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

10,016 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Umair Umairah Ini kisahku. Permulaan hidup aku untuk dikongsikan bersama-sama. Sekadar kongsi pengalaman aku. Suka. Duka. Kisah cinta…..urmm…bukan…bukan kisah cinta dengan kekasih ehemm…ehemm…..tapi ini boleh dikategorikan juga dengan kekasih hati…orang itu ialah abah aku. Ok..aku nak perkenalkan diri aku dahulu. Namaku Nur Damia Dhaiyini Binti Danial. Aku anak bongsu daripada 5... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Butakanlah Aku

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

12,118 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Miss Ao HALAMAN RINDU Kau pernah hadir di hati ini, namun kau juga yang hapuskan rasa ini… Pergilah kau jangan kembali, Aku tidak akan menantimu lagi… . . . . Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!! Pagi yang hening dikejutkan dengan jeritan nyaring milik seorang gadis. Ternyata suhu pagi itu tidak mampu menahan amarah yang tidak pernah surut sejak 7 tahun yang lalu iaitu ketika mereka berdua... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Gone

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

11,762 bacaan 9 Ulasan

Oleh : SleepingBeast JARI jemarinya menari di atas kekunci piano.Melodi yang indah terhasil.Memecah kesunyian bilik yang menempatkan alat-alat muzik yang lain.Matanya terpejam rapat seolah menghayati muzik yang dimainkan.Bila matanya dibuka semula,tiada apa yang dapat dilihat. Dia sudah biasa begini.Dunianya hanya dipenuhi lorong hitam. Alat muzik adalah penemannya setiap hari.Bahkan keluarganya tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Biarkan Mendung Berlalu

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

10,519 bacaan 7 Ulasan

Oleh : EMY ENZ Read More →

Cerpen : Inche Playboy Yang Dingin

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

31,310 bacaan 24 Ulasan

Oleh : arina wahyuni Mata Rin memerhati tingkah Iskandar yang bersahaja.Dia merenung sepi makanan di hadapannya tanpa selera.Dia jadi patah selera memandangkan Iskandar selalu sahaja acuh tak acuh padanya.Hati Rin jadi sedih tidak semena-mena. “Awak bahagia?” Iskandar memandang Rin sekilas sebelum kembali sibuk dengan SMS di dalam telefonnya. “You nak jumpa I semata-mata nak cakap I happy ke... [Teruskan bacaan]

Cerpen : InsyaAllah, You & Me.. Forever

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

17,118 bacaan 21 Ulasan

Oleh : m@i_chocBoe “Syam, Syam dengar penjelasan Ira dulu, ni semua hanyalah salah faham.” “Dah la.. Jujur je la ira, selama ni pun Ira memang ada affair dengan Afiq kan? Kenapa ira sanggup buat Syam macam ni?” “No.. Syam, dengarlah Ira nak explain dulu..” Namun rayuannya tidak diendahkan, Iqtisyam meninggalkannya begitu saja. “Syam…You need my explanation…Don’t leave me…I, I’m... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Permainan Cinta

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

14,224 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Smiley: ) Ana terbaring di atas katilnya.Letih tubuhnya setelah seharian menghadap muka pensyarahnya tidak dipedulikannya.Dia lantas membuka beg galasnya.Tumpuannya kini terarah kepada sekeping kad comel yang berwarna merah jambu yang diciptanya seminggu yang lalu.Ya,Kad yang dibuatnya memang comel dan yang pasti kad itu bukan untuknya tetapi untuk seseorang yang begitu istimewa.Dia berkira-kira... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Dari Tadika

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

14,359 bacaan 9 Ulasan

Oleh : NURYAYA SULAIMAN Read More →

Cerpen : I’m Sorry… But I love You

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

22,470 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Nur Shaira Es tut mir leid, aber ich liebe dich Love; One beautiful word One word yet holds many meanings inside it Easy to fall yet hard to handle To be able to hold, one’s willing to do anything To sacrifice or to be sacrificed But, To know, one has to make a choice To be loved, one must ready to be hurted To learn, one must never be afraid Once knows, There’s no ways to turn back One... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jatuh

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

12,673 bacaan 39 Ulasan

Oleh : Suria November “Amaya!” laung Cikgu Fathi. Wajah aku angkat. Pen yang kupegang terjatuh. Bibir bawah aku ketap. Jantungku berdetak laju dan peluh mula berjejeran di dahi. Akma di sebelahku sudah sengih sambil jongket kening kanan. Aku koyak senyuman plastik. Cikgu panggil nama aku kenapa? Grr… “Amaya, datang sini meh.” Su… dah. Ni mesti ada benda yang tak kena. Tak pun nak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : D + B^I = Syntax ERROR!

3 March 2014 
Kategori: Cerpen

26,448 bacaan 35 Ulasan

Oleh : Nurul Ain Zakiah Gadis berkot labuh berwarna merah hati itu memandang jam tangannya beberapa kali. Seketika, keluhan halus terhembus keluar. Terasa lenguh kakinya kerana sudah berdiri hampir setengah jam di bahagian lorong pejalan kaki. Dia memandang ke kiri. Terserlah rumah agam satu persatu. Memang benar yang dikatakan orang, inilah taman perumahan elit. Pandangannya ditalakan semula ke hadapan,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kali Terakhir

3 March 2014 
Kategori: Cerpen

11,376 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Miss kaki Tulis Airina memerhatikan jam tangannya buat kali ke lima. Sesekali matanya memandang kearah pintu kaca kafe itu seperti mencari seseorang. Pandangannya kemudian terarah kepada satu susuk tubuh yang amat dikenalinya dan sedang menghampirinya. Ternyata kehadiran orang itu mampu mengukir senyuman diwajah masam Airina tadi. “Sorry lambat.. Ada kerja sikit tadi kene bereskan.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Perfect In Your Imperfections

3 March 2014 
Kategori: Cerpen

21,800 bacaan 21 Ulasan

Oleh : Nuradelia Allah.Buntunya fikiran.Khabar yang ibu beritahu tadi membuatkan hatiku gelisah tak menentu.Aku dilamar seseorang seawal usia ini,17 tahun!Oleh seseorang yang aku minati dalam diam. “Ya Allah,jika Engkau mengetahui perkara ini baik bagiku,buat agamaku, dan penghidupanku serta hari kemudianku,maka berikanlah ia kepadaku dan berkatilah aku dalam urusanku ini serta mudahkanlah ia bagiku.Dan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hey, Playboy!

3 March 2014 
Kategori: Cerpen

27,457 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Cik Vanila “Fara! Fara! Tengok tu!! Taufiq, right?” Inah macam orang gila menjerit separuh kecil. Excited nampaknya. Tapi, siapa Taufiq tu? “Aah! Betullah, tu Taufiq. Dia ada cakap dengan aku semalam dia pindah sekolah kita! Hehee.” Fara menoleh kebelakang, tempat duduk Inah. Senyum ke telinga si Fara. Aik? “Well. Tu lah Taufiq wey. Ala, yang selalu aku cakap dengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tasbih Cinta

3 March 2014 
Kategori: Cerpen

13,085 bacaan 3 Ulasan

Oleh : imannurdhira “Mama, ayah, tak boleh buat macam ni, Zarra tak nak kahwin lagi, Zarra muda lagi lah mama. Kalau Zarra kahwin macam mana dengan pelajaran Zarra”. Ada nada tidak puas hati di situ. Aku baru sahaja selesai menghabiskan pra-U, degree pun tak ambil lagi, tapi sudah dipaksa berkahwin. Memang tak masuk akal. Kalau kahwin tu untuk sehari dua mungkin aku tak kisah, tapi kahwin ni... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kisah Cinta Gadis Berkumis

3 March 2014 
Kategori: Cerpen

15,296 bacaan 11 Ulasan

Oleh : miss T Aku menatap wajahku di cermin tandas. Air mata yang tadi sudah sediakala tumpah semakin menjadi jadi. Bahagian bawah hidungku aku raba sekejap. “kenapa semua nak hina aku ha!! Apa salah aku!! Ni semua takdir Allah.. kenapa dia ejek aku..”kataku dalam sendu..peristiwa yang berlaku dikelas kembali bermain dalam fikiran aku. ~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~ “hei budak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Kembali Bersatu

2 March 2014 
Kategori: Cerpen

12,997 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Ainaa Azlan Setelah cerpen Isteriku Raina Elisya, Dialah Aaron Aziz Aku, DA Triple (Special Part) dan Tabahkanlah Hatiku Ya Allah di hantar ke p2u, kini saya kembali lagi dengan cerpen berjudul Kasih Kembali Bersatu. Harap ada yang sudi baca dan tegur jika ada kesilapan/kecacatan dalam penulisan saya. ……………. “SAYANG….. Tolonglah jangan pergi. Maafkan abang.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 11 of 186« Pertama...10111213...2030...Akhir »