Cerpen : Satu Dalam Seribu

4 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Allysum Kereta Nissan Latio diparking di dalam garaj. Enjin kereta dimatikan. Seorang gadis ayu bertudung labuh berwarna coklat dikenakan pula dengan jubah coklat lembut pemberian ayahnya daripada Indonesia amat sesuai dengannya. Gadis tersebut melangkah masuk ke dalam rumah. Salam diberikan. Tiba-tiba langkahnya terhenti, terasa kakinya dipaku, tetapi digagahkan jua untuk melangkah supaya mendekati... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Qaisya Suraya ( 3)

3 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Nura Ifah “Shira!!Cepatlah!Dah lambat dah ni..”Jerit Qaisya Suraya di tingkat bawah banglo miliknya itu.Dia sudah bercekak pinggang sambil menunggu Shira turun ke bawah.Mereka mesti bertolak ke kolej kerana jarum jam sudah meunjukkan waktu 7.15 pagi.Kelas mereka bermula pada pukul 8 pagi.Perjalanan mereka ke sana mengambil masa 30 minit.Athia pula hanya dudukdi dalam bilik. “Kejap!!”Shira... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Siapakah Jodoh HambaMu ini?

3 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Nor Amaliena Cerpen “Siapakah Jodoh HambaMu ini???”Merupakan kisah tentang Intan Syafika yang tak mengenali erti cinta dan tanpa dia mengetahui sebenarnya ada insan yang sudah meminatinya sejak zaman persekolahan nya lagi,Mampukah dia bergelar seorang isteri sebelum usianya mencecah 30 tahun…………Ikuti kisah selanjutnya dalam cerpen “Siapakah Jodoh HambaMu ini???” ————————————————————————————————————– Aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sahabat Empat Musim

3 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Raiey Kim SAHABAT EMPAT MUSIM Saat mentari mula membenamkan diri untuk memberi peluang kepada sang bulan menyinari langit malam bumi bersama kerdipan bintang. So Jung merenung jauh ke sungai Han entah apa yang bermain dalam fikiran gadis itu. “Impian dan sahabat? Adakah dua perkara yang berbeza? Mampukah aku mencapai impian aku tanpa sahabat tiga musim itu ada bersama aku? mampukah mereka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hilang 2

3 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:deane dnie Hilang Part 2 “Are you really hate him, Almas?” soalan Ariff Haikal dibiarkan terbang di bawa angin. Tersentak Almas Delisya apabila pak ngahnya menarik pemain mp3 dari tangannya. “Hey! Jangan lah macam nie.” Pipi dikembungkan. Matanya dibulatkan. Tanda protes dengan tindakan Ariff Haikal. “Jawab dulu soalan pak ngah.” Perlahan kepala Almas Delisya diketuk. ‘Haish. Silap-silap... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Muka Surat Cinta

3 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Airis Amani Dengan malas aku mengeliat di atas katil. Suasana pagi yang sejuk lagi dingin memaksa aku untuk menarik selimut hingga menyelubungi kepala. Nasib baiklah aku bawak selimut kesayangan aku jenis comforter tebal yang aku beli dekat Itali masa melancong dengan papa tahun lepas. Tidur malam aku menjadi lebih bermakna dengan adanya comforter ini. Teddy bear hadiah hari jadi aku yang ke... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Suami Dunia Akhirat

3 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:IRAH HARIZA Hatinya bagaikan ingin meletup. Dia sesak nafas. Hampir rebah tubuhnya. Air mata sudah mula bergenang namun ditahan agar tidak jatuh menyembah bumi. Segera mulutnya terkumat kamit mengucap kalimah suci,memohon kekuatan dari yang Maha Esa. “ Tak banyak yang I minta. I hanya mahu Andrian. Itu saja.” Maya menyandar tubuhnya dikerusi sambil berpeluk tubuh. Matanya tidak lepas memandang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bidadari

3 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Nanalia BIDADARI “APA semua ni? Papa, mama?” Soal Yasmin dengan nada tegang. Anak matanya merenung tajam tepak sirih dan sekotak cincin yang diletakkan dihadapannya. Puan Hayati tertawa mendengar pertanyaan Yasmin. “Ada orang datang meminang Yasmin. Hakim, anak Datuk Rosman. Min dah pernah jumpa dengan Hakim, kan.” Britahu Puan Hayati. “Papa kenal sangat dengan Hakim tu. Orang dia baik,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Encik Mimpi Hilang?! Ke Mana Mr. Arrogant?!

3 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: yana liana ” YANA ! ” Aku yang sedang duduk berangan di atas buaian sambil memetik gitar sedikit terkejut apabila terdengar jeritan Adila yang menyapa perit gegendang telingaku. ” Woi, kau dengar tak aku panggil? Penat aku jerit, bukan nak jawab. ” rungut Adila yang baru sahaja mengambil tempat di sebelahku. ” Kau kenapa? Jerit macam nak keluar anak tekak. Ya aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ini Bukan Cinta Main-Main

3 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Rinza SR “TEMA pelamin nak ala-ala Hutan Avatar…” Aku? Terlopong! “… dan baju bersanding mesti glow in the dark.” Aku? Gelap. Gelita. PENGSAN!!! “Bulan Disember tu tak lama lagi dah.” “Ya. Tahu…” “31 hari bulan tu pun tak lama lagi dah.” “Tahu… Ya.” “Bazli!” Suara aku dah terjerit sikit. Geram! Dia balas sambil lewa, “Ya…” Sakit hati... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Siapa awak?

3 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Mizz D.L Aku membuka mataku perlahan apabila terdengar suara beberapa orang disekelilingku sedang berbual-bual.Badanku terasa sedikit lenguh namun ku gagahkan juga diriku ini untuk menggerakkan tanganku.Mataku terbuka separuh.Tiba-tiba terdengar suara garau dari sebelahku mengucapkan rasa syukur. “ya allah..anak mama dah sedar..syukur Alhamdulillah..sayang..mama risau sangat dengan keadaan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Memori Eifel

3 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Nabihah Tajuk : Memori Eifel. Kuala Lumpur International Airport (KLIA) penuh sesak dipenuhi pelbagai ragam manusia. Ada yang sedang menjamu selera, membeli ole-ole, yang sedang berpelukan untuk meninggalkan orang yang tersayang dan ada juga manusia yang sedang berlari-lari. ‘Mungkin sudah terlewat agaknya.’ Kata Sarah di dalam hati. Ibu dan abahnya sudah lama pulang selepas menghantarnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Terima Kasih Cinta

3 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Whitefuzz “Alin, sebenarnya aku ada benda nak habaq kat hang.” Aku bersuara setelah berhenti seketika untuk menyelesaikan tugasan. Take 5 kononnya. “Apa benda yang hang nak habaq tu?” Alin bersuara. Namun mata masih tertumpu di skrin laptop dihadapannya. Aku, Aaisyah Medina Iman. Anak bongsu daripada 5 orang adik-beradik. Pastinya aku berasal daripada Utara Tanah Malaysia.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Kembalikan Janjiku

3 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: NurulSyaifa AKU KEMBALIKAN JANJIKU Oleh: NurulSyaifa Kenapa perlu mencari sessuatu yang dah ada depan mata? Kenapa perlu berpaling? Aduh! Kenapa aku yang kena jalani semua ni? Aku bingung! Sahabat? Erti kata apa itu? Tak perlu ada sahabat jika begini jadinya. Ya, erti sahabat yang aku tanamkan dalam diri semuanya musnah hanya kerana orang ketiga. Sayang? Sudahlah! Jangan di tanya lagi. Semua... [Teruskan bacaan]

Cerpen : What?! You’ve Never Been In Love Before?

3 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Aida Izzati What?! You’ve Never Been in Love Before? Dengan malas aku mengeliat di atas katil. Suasana pagi yang sejuk lagi dingin memaksa aku untuk menarik selimut hingga menyelubungi kepala. Nasib baiklah aku bawak selimut kesayangan aku jenis comforter tebal yang aku beli dekat Itali masa melancong dengan papa tahun lepas. Tidur malam aku menjadi lebih bermakna dengan adanya comforter ini.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ikhlas KeranaMu

3 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: AYU ASMAD Akanku megadu pada angin, pada awan yang berarak, pada burung yang berkicau…dan pada Langit yang terbentang indah. Aku meminta diberi ruang untukku bermimpi indah. Bermimpi kebahagiaan menjadi milikku. Dicintai oleh seseorang yang benar-benar ikhlas menerimaku. Bukannya aku terlalu terdesak untuk memiliki sebuah cinta suci yang abadi. Tapi aku tertanya-tanya, apakah aku masih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Double D!!!

2 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: liffy daryn Cinta Double D!!! p/s: sayang sayangku sekalian. Ni mini novel sebenarnya. Huhuhu! ape pon, harap sudilah membaca yer. Panjang tapi ade kesudahannya. Insha Allah. PART 1 : D PERTAMA Danin Razak. Anak perempuan emak dengan abah yang bongsu tapi bukan bongsu dalam kalangan adik beradiknya. Ahah! Senang kate anak manja abah. Perempuan sorang katakan? Nak buat macam mana dah abah sayang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Surat Dari Kamilia 2

2 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:redcarpet Alhamdulillah, selesai juga sambungan cerpen ini. Sudah hampir lima tahun saya memikirkan apa kesudahan yang baik buat Kamilia & Rafiq. Semoga sambungan ini akan menjadi satu memori dalam kehidupan kita. p/s sebelum ini saya menggunakan nama sebagai annwani tapi sekarang redcarpet. Tq. SURAT DARI KAMILIA 2 Sepuluh tahun di perantauan menjadikan dia seorang pengejar cinta.Mengejar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cik BMW & Encik Satria

2 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Triple-A Cik BMW & Encik Satria Pagi ini aku banyak menghabiskan masa di rumah membaca surat khabar. Sedang aku membelek helaian demi helaian aku mula termenung. Memikirkan ke mana lagi harus aku pergi mencari kerja. Hampir sebulan aku banyak menghabiskan masa mencari kerja,tiada satu pun yang melekat. Tiba-tiba mataku terpana pada satu iklan jawatan kosong dan apa yang pasti kritia yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Telah Jatuh Cinta 2

2 December 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Omba Rania Dia Telah Jatuh Cinta (Bhg. 2) AIMAN DATUK DAZRIN sedang menyelak sebuah akhbar tempatan sambil di duduk di patio. Seorang pembantu rumah warga Poland datang membawa sedulang sarapan pagi. Sepinggan Belgian waffles dengan hiasan buah beri kegemaran Aiman dan quiche du jour kegemaran Maira diletak berhati-hati ke atas meja bulat berdepan Aiman. Bebola mata Aiman tenang bergerak membaca... [Teruskan bacaan]