Cerpen : Hapuskan Dendam Di Matamu

2 March 2014 
Kategori: Cerpen

10,408 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Nur Efida Sufy Zariz Fattah! Itulah nama lelaki yang telah menghancurkan hidupnya. Seluruh hidupnya musnah dalam sekelip mata. Memori terburuk itu tak kan pernah sesekali dia lupa. Kejahatan lelaki itu pasti dia akan balas suatu hari nanti. Hari ini lelaki itu boleh terlepas, tapi lain kali lelaki itu akan menerima pembalasannya. Dia menggosok perutnya yang membukit. Kandungannya sudah masuk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saya Sebenarnya Sayangkan Awak!

2 March 2014 
Kategori: Cerpen

12,676 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Izzah Haneefa RANCANGAN televisyen yang sedang ke udara tidak langsung menarik perhatianku. Puas sudah aku menekan-nekan punat remote controller, namun akhirnya aku menyedari yang aku hanya membuang masa! Punat merah kutekan juga. Serta-merta skrin televisyen plasma di hadapanku berubah malap. Ah… tutup TV lagi bagus! “Wardah, kenapa tutup TV tu? Akak nak tengok Cinta Akhir Hayat lepas... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Bersemi di Australia

2 March 2014 
Kategori: Cerpen

9,382 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Cinta Hati “Q…Kau kenapa?” tanya Aryani. Qiara pandang Aryani dan Shazwani dengan pandangan yang penuh kemarahan. “Aku tengah geram dengan mamat sengal tu,” kata Qiara sambil memandang ke arah depan kelas di mana Amirul, Azizi dan Hazwan. “Aku tahu la yang kau sekarang ni tengah geram dengan dia. Tapi jangan la pandang kita orang macam tu. Takut kita orang tau,” kata Shazwani. ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Setulus Kasih Suci

2 March 2014 
Kategori: Cerpen

5,395 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Imy Deruan ombak yang menghempas pantai menghasilkan melodi yang iramanya cukup menenangkan jiwa yang gundah-gulana dan fikiran yang buntu dengan pelbagai masalah yang masih belum menemui hujung pangkalnya . Seorang gadis yang bertudung litup , kelihatan sedang khusyuk menatap ayat-ayat cinta daripada-Nya yang terkandung di dalam sebuah mashaf Al-Quran sambil duduk bersimpuh di bawah sebatang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sandiwara Cinta Luka

2 March 2014 
Kategori: Cerpen

6,515 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Yati Yula Asyila menongkat dagu, merenung jauh keluar kedai makan yang sentiasa menjadi kunjungannya. Restoran Suam Kuku. Sepadan dengan namanya memang pelanggan di sini pun suam-suam kuku. Entah dari mana pemilik restoran ini mendapat nama agaknya. Bosan. Itulah yang dirasakan. Sepatutnya usia remaja yang dimilikinya dihabiskan bersama kawan-kawan yang lain akan tetapi semua kawan-kawannya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cuma Kamu

2 March 2014 
Kategori: Cerpen

5,442 bacaan 2 Ulasan

Oleh : aqieyla hadayah Aku kini mengerti mana mungkin seorang anak yatim sepertiku menerima layanan sebaik orang yang mempunyai ibu bapa. Sekarang umurku telah menginjak ke usia 21 tahun Dengan berkat usaha dan pertolongan dari insan yang bergelar ibu bapa angkat, aku kini berjaya dalam kehidupanku. Aku kini telah berjaya menjadi seorang pakar perunding kewangan di salah sebuah syarikat terkemuka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Permata Yang Dicari

2 March 2014 
Kategori: Cerpen

7,278 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Ramadhani “Bilalah dia tu nak kahwin?”Bisik Tikah kepada sahabatnya,Intan. “Entahlah,padahal sama dengan aku.Tengok anak aku dah tiga,dia tu?Bayang calon pun tak ada lagi..” “Itulah, dulu suruh jaga badan dia buat tak tahu je.Kalau tak,tentu dah beranak-pinak macam aku ini.”Intan menambah. “Alaaa, bukan dia tu dari kecik memang montel macam itu ke?Nak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta, Penyelamatku

2 March 2014 
Kategori: Cerpen

14,647 bacaan 17 Ulasan

Oleh : FieNiRa NaZaSha “Cikgu tak sangka begini perangai sebenar kamu. Cikgu betul-betul kecewa dengan kamu.” “Tak cikgu, tak! Saya tak…” “Sudahlah. Semuanya sudah terbukti. Jangan nak berdalih lagi. Terlalu banyak saksi yang tengok kamu buat benda tu.” Kepala ditoleh ke kanan, memandang ke arah sekumpulan pelajar lelaki. Semakin suram dan sedih hatinya kala ini tatkala melihat senyuman... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kasih Tiada Ganti

2 March 2014 
Kategori: Cerpen

4,533 bacaan 1 Ulasan

Oleh : RieshaRezan Tidak dapat dinafikan, ramai yang ternanti-nanti akan kedatangan bulan Ramadhan. Bulan Ramadhan merupakan bulan yang penuh dengan keberkatan dan kemuliaan. Setiap muslim terutamanya para mukmin akan berlumba-lumba untuk beribadat dan berusaha memperbaiki kekurangan diri. Ada juga yang berusaha untuk ‘bertemu’ dengan malam lailatul qadar yang dikatakan oleh sesetengah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kek Coklat Lembap Untuk Dia

24 February 2014 
Kategori: Cerpen

14,975 bacaan 22 Ulasan

Oleh : Miss Melody Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan kepada semua yang sudi membaca hasil karya saya yang julung-julung kalinya ini. Karya yang simple dan biasa sahaja daripada seseorang yang masih mentah dalam bidang penulisan ini. Komen yang ikhlas ya.. Saya terima apa sahaja komen anda semua. Selamat membaca. Salam sayang [Miss Melody] Kek Coklat Lembap untuk Dia Aleesya memandang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Indahnya Jodoh

24 February 2014 
Kategori: Cerpen

19,976 bacaan 20 Ulasan

Oleh : Sabrina Hamid “Mama cakap apa ni? Mengarutlah mama!” bentak Auni Armani. “Auni.. jangan melampu sayang. Ingat awak cakap dekat siapa tu.” tegur Encik Faris lembut namun matanya tidak beralih dari kaca tv. “Auni tahu papa. Tapi apa yang mama cakap tu memang mengarut. Tak masuk dek akal. Papa dengar tak apa yang mama cakap tadi? Mama cakap orang sudah bertunang. Cincin pun tak dapat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Segenap Takdir

24 February 2014 
Kategori: Cerpen

12,401 bacaan 27 Ulasan

Oleh : Tina Derika Agak rasa bersalah, berdosa pun iya. Ini semua gara-gara sikap gelojoh Puan Maimun dan Puan Asma yang terlalu bimbang andai Azlan kesunyian. Lagi pula kata doktor, Nadira barangkali hidup dalam keadaan tidak menyedarkan diri memakan tempoh yang panjang. Setahun? Dua tahun? Atau lima tahun? Entahlah. Namun, tidak pasti pula sama ada Azlan ikhlas menerimanya mahupun tidak. Walau Azlan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Menantu Special Buat Mama

24 February 2014 
Kategori: Cerpen

23,143 bacaan 21 Ulasan

Oleh : Lynn Amelin IZAIRUL menatap gambar bekas tunangnya, Amirah Sofiya. Wanita yang dicintainya sepenuh hati. Namun, dek kerana keegoan gadis itu hubungan yang bakal berakhir dijinjang pelamin musnah ditengah jalan. Yang tinggal hanyalah kenangan yang cukup menyakitkan hati dan jiwa. Masih lagi terngiang-ngiang di telinga Izairul kata-kata terakhir gadis itu sebelum dia mengambil keputusan untuk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Keabadian Cinta

24 February 2014 
Kategori: Cerpen

9,876 bacaan 13 Ulasan

Oleh : Sha Hashim “Shakirana masuk bilik saya,” arah Puan Hani. Shakirana yang sedang menaip laporan aktiviti yang telah dianjurkan oleh syarikatnya sepanjang suku tahun pertama berhenti menaip. Segera kerja-kerja yang ditaip disimpan. ‘Sekejab lagi sambung ya Kira,’ Shakirana mencapai buku nota kecilnya serta sebatang pen lalu berjalan ke bilik Puan Hani. Pintu yang sedia terbuka diketuk.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kuterima Cintamu Dengan Bismillah

24 February 2014 
Kategori: Cerpen

10,427 bacaan 4 Ulasan

Oleh : azey Angin berputar keluar melalui celah-celah jemari kipas yg berputar ligat, terkadang kedengaran bunyi geseran antara jemari-jemari kipas menandakan keuzuran kipas dimamah usia. Walaupun begitu, kipas masih mampu mengalirkan arus elekktrik dan menghasilkan tenaga kinetik yang nyaman sungguh…!! kedengaran pula lagu Hanya Tuhan Yang Tahu nyanyian kumpulan nasyid kegemaranku UNIC di... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I LOVE YOU Mamat Berlagak!

24 February 2014 
Kategori: Cerpen

23,321 bacaan 28 Ulasan

Oleh : Miss AppleLatte Dia termenung seketika. Mengingati kisah lalunya. Memori yang sentiasa terpahat di hati. Kini, dia bahagia disamping isterinya. Mungkin tidak secantik Emma Maembong atau pun Wawa Zainal, tetapi dia tetap akan mencintai cinta hatinya selama-lamanya.. Bila tengah BENCI.. “Aku kahwin dengan kau pun sebab terpaksa! Aku langsung tak de perasaan dekat kau. And one more thing,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : 4 kaki 10 inci

24 February 2014 
Kategori: Cerpen

17,835 bacaan 40 Ulasan

Oleh : Ezzessaybee “Wey, tengok dia tu…dahlah chubby…kontot pulak tu” Bisikan dari dua orang gadis serba cantik serba tinggi di dalam lif yang dinaiki itu dihiraukan. Kaki yang tersarung ballet flats 0 inci itu diketuk-ketuk pada lantai lif itu. Ini karang ada aku baling jugak kasut ni kan…sabar Sha sabar…count 10 to 1… “Apa yang si pendek ni buat dekat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Antara Dua Cinta

24 February 2014 
Kategori: Cerpen

8,400 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Diana J. Nourel ANTARA DUA CINTA ~Dia Sahabatku~ “Dulu Timur Tengah, sekarang nak ke Indonesia pula. Bilalah agaknya Airis nak lekat kat Malaysia.” Ahnaf mengomel sambil memandu kereta Gen-2 miliknya. “Bila dah sampai seru nak kahwin nanti, Airis akan stop sikitlah aktiviti photography Airis tapi bukan stop terus. Sebab tu Airis nak cari suami yang faham karier sebagai photographer.” “Airis... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Tercipta Untukku

24 February 2014 
Kategori: Cerpen

9,999 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Nur Qaseh (Sambungan cerpen Aku Pilih Allah) Zikri memandang ke dasar mata Atilia. Cuba mencari-cari jika ada sinar harapan di mata Hazel milik adiknya itu. Sejak kejadian putus cinta dengan Rizwan dulu, Atilia seakan-akan menutup pintu hatinya buat lelaki. Aku membalas pandangan abang dengan tenang. Kali ini sudah kali ke berapa abang menyuarakan hasrat bagi mewakili rakan-rakannya. Sekarang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Berbeda Fakulti

24 February 2014 
Kategori: Cerpen

12,140 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Anna Humayraa NASUHA tergesa-gesa memasang kembali tudungnya. Sekarang sudah jam 2.15 petang. Dia terlambat 15 minit untuk ke kelas kokurikulum yang bertempat di CTF 2 yang berhadapan dengan fakultinya sendiri. Jika tidak kerana ujian yang diadakan hari ini dan lebih-lebih lagi dia keluar tepat jam 2 dari bilik peperiksaan, tidak mungkin dia akan terlewat seperti itu. Walaupun tahu dia sudah... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 11 of 184« Pertama...10111213...2030...Akhir »