Cerpen : Hello Incik Bos

16 May 2014 
Kategori: Cerpen

51,789 bacaan 46 Ulasan

Oleh: kouryu_nasrin “Saya mahu awak betulkan design ini hari ini juga faham!” Bam! Fail dihempas ke atas meja. Adoi datang lagi mood tak betul dia ni! Perlahan aku kutip fail yang isinya tak segan nak berselerak diatas meja si sepet yang bikin aku angin tengah-tengah hari rembang ini. Ketua bahagian aku yang cerewet tahap gaban aku hadiahkan dengan jelingan tajam. “Kenapa? Tak puas hati ke?”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Suami Aku Kaki Buli!

16 May 2014 
Kategori: Cerpen

48,637 bacaan 47 Ulasan

Oleh: Sayangg Januari 2009. Gadis tu laju menuruni tangga dengan membawa timbunan buku latihan dari bilik guru. Agak terkial kial dia membawa buku latihan yang banyak tu. Langkahnya agak terumbang ambing mengimbangi badan kecilnya yang hampir jatuh sebab tak nampak anak tangga nak turun. Tiba tiba, GEDEBUK! Buku latihan yang bertingkat tadi bertebaran jatuh ke lantai. Pinggangnya sakit bahana mengelongsor... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mr.Despatch Saya!

16 May 2014 
Kategori: Cerpen

25,225 bacaan 36 Ulasan

Oleh: SyueShizuka Mr.Despatch Saya! Aku Tisya Zalyaa, berumur 25 tahun.Bekerja di Megah Holding yang merupakan salah satu syarikat paling berjaya di Malaysia.Namun satu perkara lagi ialah Tisya belum berkahwin. ‘Sya , belum nak kahwin lagilah,ma.’ujar Tisya bosan ‘Mama dulu baya kamu ni dah ada abang Taj,abang Tauf da.’ujar mama pula. Tisya sudah mula bosan lalu meminta diri untuk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dengan Kunfayakun Semuanya Pasti!

16 May 2014 
Kategori: Cerpen

24,381 bacaan 20 Ulasan

Oleh: Aries Gurlz “Hati-hati sir, luka pembedahan masih belum kering. Jangan terlalu banyak bergerak” seorang jururawat menegur Rayyan apabila melihat lelaki itu cuba untuk berdiri. Mula-mula nak duduk, lepas tu nak berdiri. Lepas berdiri (ambil masa 20 minit nak berdiri sekejap), ada hati pula nak berjalan pergi balkoni. “Tahulah saya. Saya berhati-hatilah ni” Rayyan malas nak layan jururawat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : She’s My Cinderella

16 May 2014 
Kategori: Cerpen

33,818 bacaan 52 Ulasan

Oleh: Syazwani Adira “Apa? Pelakon utama tak dapat hadir?” Soal Tuan Hisham merangkap tuan pengarah dalam filem yang akan diterbitkan itu. Set penggambaran menjadi kecoh seketika. “Ya, tuan! Dia terpaksa bergegas ke luar negara atas hal yang tidak dapat dielakkan.” Jawab pembantu produksi dengan wajah yang cemas. Sudahlah penggambaran akan dimulakan tidak lama lagi. Mana mahu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jijah Gedempol!

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

32,349 bacaan 65 Ulasan

Oleh: IMAN LILY ‘’Kau tu dahlah gemuk gedempol. Ada hati nak bersuamikan aku yang handsome dan ‘sempurna’ ni!’’ Umie Azizah terdiam mendengar jerkahan yang penuh kehinaan dan cacian daripada seorang lelaki yang dia cintai dalam diam. Sayangnya, cinta dalam diam itu bukan rahsia lagi akibat hasad dengki seseorang, dirinya diaibkan sebegini rupa. Umie Azizah hanya mampu meraupkan wajahnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Talkin Cintaku

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

14,183 bacaan 13 Ulasan

Oleh: sutera amna “ Yakinkah awak keamanan yang kita kecapi sekarang merupakan tanda keredaan ALLAH terhadap kita?. Yakinkah awak Negara-negara yang sedang berada dalam kancah peperangan itu merupakan tanda Allah memurkai mereka? Siapa yang yakin, sila angkat tangan.” Kata-kata Dr. Norsiah dalam kelas pengurusan sumber manusia mengikut perspektif islam bermain-main dalam benak mindaku. Kata-kata... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jalan Ke Syurga..

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

12,839 bacaan 19 Ulasan

Oleh: Lulu Teha “Hanim!! Tolong aku, panas..panasss!!!”. Keadaan disekeliling Rehanna cukup tidak selesa. Berbau hanyir dan memualkan. “Rehan! Cepat, sambut tangan saya”. Rehanna menyambut huluran tangan dari gadis yang dipanggil Hanim. Sejuk dan nyaman dirasakan Rehanna untuk seketika. Tiba-tiba, bagai ada yang menariknya masuk kedalam satu jurang. Api menjulang-julang ke langit, otak Rehanna... [Teruskan bacaan]

Cerpen : F=Ma

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

22,779 bacaan 34 Ulasan

Oleh: Melati Desa “ Zeti! masakkan along maggi kari!” Amboi-amboi ingat aku ni kedai kopi ke? Balik dari masjid terus je order itu ini.Zeti menjeling tajam.Rasa geram bila along suruh-suruh saat dia sedang seronok menonton rancangan tv kegemarannya. Along bujang terlajak.Bekerja sebagai Pensyarah Fizik di fakulti kejuruteraan UKM.Sudah berumur 36 tahun tapi masih tak kahwin-kahwin lagi.Muka boleh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pesawat

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

14,441 bacaan 22 Ulasan

Oleh: Nami Pesawat. Pensil aku selitkan di ruang antara telinga kiri.Kacamata aku betulkan letak duduknya.Langsir aku buka luas,membiarkan angin luar bebas masuk ke ruang ini.Aku pemain teater yang hampir tumbang dengan senjata bicara seorang lelaki.Tapi,teduh bumi membuatkan aku tak mau meleraikan retak-retak di hati sendiri.Mungkin,cuma perlu buang serpihan kaca tertulis nama dia.Cuma itu. ‘Kalau... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Yang Bernama Seri

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

17,608 bacaan 16 Ulasan

Oleh: ROSE ALEYNA CERPEN: KAU YANG BERNAMA SERI MUKANYA diangkat apabila mendengar derap kaki seseorang yang berjalan ke arah pintu pejabat bosnya. Cepat-cepat dia berlari anak dan menghalang langkah lelaki itu. Kalut sungguh dibuatnya apabila Encik Zaim datang dan terus melangkah ke pejabat bosnya tanpa bertanya sepatah pun. Ya, lelaki ini memang begini. Lelaki ini memang sesuka hatinya! Lelaki ini... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Segalanya Sudah Tersurat

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

18,344 bacaan 22 Ulasan

Oleh: M_Un4sEen “NAH..” Kirana menghulurkan sehelai tisu kepada Syafiqa. Kasihannya semakin menebal buat sahabatnya. Tangan Syafiqa dicapainya lembut. Sebelah lagi tangan gadis di sebelahnya itu, disapukan sisa air matanya. Kirana menyentuh lembut tangan rakannya itu. Tangan gebu itu diusapnya perlahan. “Fiqa..” panggil Kirana lembut. Shafiqa menunduk. Bukan mahu berlaku biadap dengan sahabatnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Jua

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

12,367 bacaan 6 Ulasan

Oleh: AJU KAU JUA……… “Nazatul Ahlia hari ini hari apa hah?aku lupa la?”tanya Mai kepada Lia yang tengah makan tak toleh kiri kanan depan belakang itu.Bagi Lia makan adalah utama.Siapa pun tak boleh personal cara dia makan. “Entah hari kiamat kot”jawab Lia dengan muka selambanya yang tiada kesedaran sivik itu.Mai yang mulutnya masih penuh dengan air tesedak sampai tersembur air ke muka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Babysitter Encik Hubby

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

42,297 bacaan 49 Ulasan

Oleh: NAY “Diniy,” panggil Puan Dariah. Diniy yang sedang khusyuk menaip sesuatu di laptop satu Malaysia yang diperolehnya melalui abahnya tahun lepas menoleh. Memandang si ibu yang memanggil dengan mata yang kuyu. Puan Dariah menggelengkan kepalanya. Mesti tak tidur semalaman budak ni. “Tu kenapa mata kuyu tu?” tanyanya ingin mendapatkan kepastian. Diniy yang masih memandang ibunya hanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Menganyam Cinta Menyulam Sayang

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

17,439 bacaan 7 Ulasan

Oleh: NorShiemah Menganyam Cinta Menyulam Sayang Tina menyusun pinggan di atas meja. Dia kemudiannya memerhatikan ke tingkat atas. Lantas kemudian suaranya memetir. “Pak su! Your breakfast si ready!” Jerit Tina. Segera dia menyenduk nasi goreng ke dalam pinggan. Tina seperti tidak tentu arah. Jam menunjukkan ke angka 7 pagi. “Pak su! Cepatlah!” Tina meninggikan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ayusha Aufa

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

15,584 bacaan 14 Ulasan

Oleh: Izz Azam “Akak, bila akak nak kahwin? Hehe …,” tanya adiknya Nisa . Serta merta wajah Ayusha berubah. Lantas memandang ke arah Nisa. “Kau kalau sehari tak tanya soalan tu boleh? Kau saja nak sakitkan hati aku ke macam mana ?” jawab Ayusha dengan wajah yang menahan marah. Ayusha sememangnya pantang apabila soalan itu ditujukan kepadanya. Hal ini disebabkan hanya dia sahaja anak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bila Takdir Berbisik

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

18,187 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Z.S *Biar bahteranya terumbang-ambing dilambung ombak, biar tidak tahu hala kemudinya, Namun sekali dia telah melafazkan akad, tetap hingga ke akhir di nakhodanya~ SAMSUNG S III miliknya menjerit minta di angkat. Terkocoh-kocoh Adella membuka tas tangannya sambil kakinya memakai kasut. “Lamanya. Kau kat mana ni?” Marah suara di hujung sana Belum sempat dia mengeluarkan suara sudah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencintaimu Hingga Ke Syurga

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

14,906 bacaan 20 Ulasan

Oleh: Roxalynne Pengumuman baru sahaja dibuat. Tren laju RapidKL daripada KLIA akan tiba di Putrajaya Sentral dalam masa lima minit lagi. Kelihatan seorang gadis berbaju kurung bercorak belang biru dan ungu beserta selendang pashmina labuh bercorak coral kemas terpakai di kepalanya sedang tergopoh-gapah menuruni anak tangga. Dia kelihatan tergesa-gesa dengan bagasi besar yang dibawa bersamanya. Riak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pinjamkan Aku Cinta

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

20,015 bacaan 16 Ulasan

Oleh: CYDA YUSOF “Kau terima?” soal aku dengan mata terjegil. Sumpah aku terkejut. Dia angguk seraya mengiyakan semuanya. “Damn!” jawab aku spontan. Berkecai – kecai hati aku. Dia pandang aku. “Dah kau nak emo kenapa?” soal dia pula. Aku menghela nafas perlahan. “Eh, mana ada aku emo. Aku terkejut je.” Debar di dada cuba aku sorokkan. “Terkejut... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Di Sisinya Ada Syurga Dan Neraka

20 April 2014 
Kategori: Cerpen

38,901 bacaan 72 Ulasan

Oleh: Charming Darlinna Tepat jam 6 petang, kereta Myvi berwarna ungu milik Syazira menjalar masuk ke halaman rumah Mak Kiah. Baru saja dia membuka pintu, ibunya mendekatinya bersama senyuman manis. Sebaik saja menyalami ibu kesayangannya, dia membuang pandang ke arah kereta Honda Civic keluaran terbaru yang sedang elok terparkir di garaj. Kereta dari KL.. Siapa? “Kereta siapa tu mak?” soalnya... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 11 of 191« Pertama...10111213...2030...Akhir »