Cerpen : Kekuranganmu Kesempurnaanku

16 March 2014 
Kategori: Cerpen

13,759 bacaan 9 Ulasan

Oleh :syara Kekuranganmu Kesempurnaanku Allah.Buntunya fikiran.Khabar yang ibu beritahu tadi membuatkan hatiku gelisah tak menentu.Aku dilamar seseorang seawal usia ini,17 tahun!Oleh seseorang yang aku minati dalam diam. “Ya Allah,jika Engkau mengetahui perkara ini baik bagiku,buat agamaku, dan penghidupanku serta hari kemudianku,maka berikanlah ia kepadaku dan berkatilah aku dalam urusanku ini serta... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tiga Hati 1 Cinta!

16 March 2014 
Kategori: Cerpen

12,034 bacaan 12 Ulasan

Oleh :Halilah Baharoddin 19 Julai 2012 Qistina menguatkan volume ipad nya sambil memandang sekeliling. Masih menanti kehadiran kakaknya, Liyana datang menjemputnya. Bertahun lamanya dia membawa diri jauh ke Negara orang demi mencapai impian dan cita-cita. Akhirnya kini dia pulang jua. Tidak sabar rasanya untuk bertemu kakak kembarnya itu. Kembar seiras perangai tapi berlainan paras. Kembar tidak seiras,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : My Cinta Is Melting!

16 March 2014 
Kategori: Cerpen

25,001 bacaan 79 Ulasan

Oleh :Anasakina Ismail Aqisya tersenyum-senyum. Terasa nak menjerit pun ada. Owwwwhh Mama! Orang fikir mungkin dia gila tetapi siapa tak gila kalau kertas kerjanya diterima sebuah syarikat terbesar di Australia!!! Tak sia-sia bos hantar aku pergi Australia untuk bentangkan kertas kerjanya. Aqisya bersandar di kerusi kereta Volkswagen milik Aunty Suraya nya. Aqisya pantas mendail nombor pejabat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pemilik Hati

16 March 2014 
Kategori: Cerpen

11,118 bacaan 8 Ulasan

Oleh :Misz Fantsay Mata Nurul terasa berat untuk dibuka seolah-olah telah digam. Nurul pejam celikkan matanya untuk mengenal pasti di mana dia berada.Dia berasa terkejut apabila melihat kepala dan tangannya berbalut. Otaknya cuba menganilsa perkara yang sedang berlaku.Tiba-tiba dia teringat bahawa dia bersama Johan malam tadi. “Johan you nak bawa I pergi mana ni? I laparlah”ujar Nurul sambil memegang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hingga Hujung Nyawa

16 March 2014 
Kategori: Cerpen

8,766 bacaan 7 Ulasan

Oleh :NurWeen Hingga Hujung Nyawa.. Hatiku jadi resah bila wajahnya bertandang lagi.Entah mengapa mata ini makin liat untuk dipejam.Berkali-kali aku cuba memincingkan mata,namun kejadian siang tadi makin terakam di ruang minda.Kotak fikiranku makin ligat berfikir. “Oppss…maaf saudari…”aku melontar maaf tatkala terlanggar seseorang.Buku-bukunya bertabur di lantai.Dia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cemburu Tandanya Sayang

16 March 2014 
Kategori: Cerpen

16,955 bacaan 11 Ulasan

Oleh yan Nur “Argghh… Benci! Benci! Benci!” Jerit Adriyana. Berulang-kali tumbukan padu dilayangkan pada wajah teddy bear yang hampir sama besar dengan dirinya itu. Perasaan marah, geram, sakit hati dan bengang kini sudah tersimpul menjadi satu. Hatinya rasa puas apabila dapat melempiaskan rasa marah membelasah patung yang tidak bernyawa itu. Pintu bilik Adriyana tiba-tiba ditolak dari luar.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Takdirku (Sambungan Aku Pilih ALLAH)

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

16,137 bacaan 6 Ulasan

Oleh :Nur Qaseh Zikri memandang ke dasar mata Atilia. Cuba mencari-cari jika ada sinar harapan di mata Hazel milik adiknya itu. Sejak kejadian putus cinta dengan Rizwan dulu, Atilia seakan-akan menutup pintu hatinya buat lelaki. Aku membalas pandangan abang dengan tenang. Kali ini sudah kali ke berapa abang menyuarakan hasrat bagi mewakili rakan-rakannya. Sekarang ada empat pasang mata sedang merenung... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Sebuah Misi

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

16,046 bacaan 10 Ulasan

Oleh :NR Iyeika Ghaniah menghentak-hentak kakinya berlalu meninggalkan maknya, Puan Maryam yang masih berdiri tegak dihadapan pintu. Walaupun cuma hentakan kecil namun masih mampu didengari satu rumah. Maklumlah, rumah kayu. Sampai di bilik, Ghaniah menghempas pintu biliknya dengan kuat bagai hendak roboh rumah usang itu. Kemarahan dihati lebih menguasai dirinya. Ditambah dengan teguran maknya kerana... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dari SP Ke SEOUL

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

21,123 bacaan 29 Ulasan

Oleh :HAIZA HAIFA “APA?! Abah dengan umi tak main-main kan? 3 tahun kita akan duduk sana? 3 tahun?!” Abah dan umi angguk. “Tiga tahun je pun. Kalau kak long tak suka, lepas habis studi, mintalah sambung belajar kat mana pun. Abah tak halang. Janji kak long ikut kami ke Seoul. Boleh macam tu?” jelas abah supaya aku lebih faham. Si adik di sebelah sudah tergelak-gelak suka. Aku tarik muka masam.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Adakah Takdir Itu Milik Aku?

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

19,824 bacaan 22 Ulasan

Oleh :Nur Hawani Nama aku Nur Ain Hidayah. Kebanyakan orang panggil Ain termasuk keluarga aku. Aku ingin mencoretkan kisah tentang kehidupanku yang penuh onak duri, suka dan duka. Pada mulanya, kehidupan aku amat memedihkan. Aku rasa sedih teramat kerana kehilangan satu persatu ahli keluargaku dan terpaksa berdiri dengan kaki sendiri tanpa mengharapkan bantuan orang lain termasuklah orang-orang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencari Damai

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

9,806 bacaan 1 Ulasan

Oleh :Syifa Raihan MENCARI DAMAI SOFIA mengecilkan mata sambil memerhatikan kawasan sekeliling yang lengang. Jantungnya berdegup kencang membayangkan pelbagai kemungkinan. Entah kenapa dia boleh sampai tertidur di surau berdekatan dengan makmal mikrobiologi dan tidak ada seorang pun yang menyedari akan keberadaannya. Jarum jam kian berdetik. Langit malam kian malap dalam pekat. Hatinya gusar, gundah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Diari Hatiku

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

10,027 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Umair Umairah Ini kisahku. Permulaan hidup aku untuk dikongsikan bersama-sama. Sekadar kongsi pengalaman aku. Suka. Duka. Kisah cinta…..urmm…bukan…bukan kisah cinta dengan kekasih ehemm…ehemm…..tapi ini boleh dikategorikan juga dengan kekasih hati…orang itu ialah abah aku. Ok..aku nak perkenalkan diri aku dahulu. Namaku Nur Damia Dhaiyini Binti Danial. Aku anak bongsu daripada 5... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Butakanlah Aku

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

12,154 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Miss Ao HALAMAN RINDU Kau pernah hadir di hati ini, namun kau juga yang hapuskan rasa ini… Pergilah kau jangan kembali, Aku tidak akan menantimu lagi… . . . . Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!! Pagi yang hening dikejutkan dengan jeritan nyaring milik seorang gadis. Ternyata suhu pagi itu tidak mampu menahan amarah yang tidak pernah surut sejak 7 tahun yang lalu iaitu ketika mereka berdua... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Gone

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

11,802 bacaan 9 Ulasan

Oleh : SleepingBeast JARI jemarinya menari di atas kekunci piano.Melodi yang indah terhasil.Memecah kesunyian bilik yang menempatkan alat-alat muzik yang lain.Matanya terpejam rapat seolah menghayati muzik yang dimainkan.Bila matanya dibuka semula,tiada apa yang dapat dilihat. Dia sudah biasa begini.Dunianya hanya dipenuhi lorong hitam. Alat muzik adalah penemannya setiap hari.Bahkan keluarganya tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Biarkan Mendung Berlalu

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

10,533 bacaan 7 Ulasan

Oleh : EMY ENZ Read More →

Cerpen : Inche Playboy Yang Dingin

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

31,499 bacaan 24 Ulasan

Oleh : arina wahyuni Mata Rin memerhati tingkah Iskandar yang bersahaja.Dia merenung sepi makanan di hadapannya tanpa selera.Dia jadi patah selera memandangkan Iskandar selalu sahaja acuh tak acuh padanya.Hati Rin jadi sedih tidak semena-mena. “Awak bahagia?” Iskandar memandang Rin sekilas sebelum kembali sibuk dengan SMS di dalam telefonnya. “You nak jumpa I semata-mata nak cakap I happy ke... [Teruskan bacaan]

Cerpen : InsyaAllah, You & Me.. Forever

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

17,147 bacaan 21 Ulasan

Oleh : m@i_chocBoe “Syam, Syam dengar penjelasan Ira dulu, ni semua hanyalah salah faham.” “Dah la.. Jujur je la ira, selama ni pun Ira memang ada affair dengan Afiq kan? Kenapa ira sanggup buat Syam macam ni?” “No.. Syam, dengarlah Ira nak explain dulu..” Namun rayuannya tidak diendahkan, Iqtisyam meninggalkannya begitu saja. “Syam…You need my explanation…Don’t leave me…I, I’m... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Permainan Cinta

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

14,268 bacaan 14 Ulasan

Oleh : Smiley: ) Ana terbaring di atas katilnya.Letih tubuhnya setelah seharian menghadap muka pensyarahnya tidak dipedulikannya.Dia lantas membuka beg galasnya.Tumpuannya kini terarah kepada sekeping kad comel yang berwarna merah jambu yang diciptanya seminggu yang lalu.Ya,Kad yang dibuatnya memang comel dan yang pasti kad itu bukan untuknya tetapi untuk seseorang yang begitu istimewa.Dia berkira-kira... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Dari Tadika

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

14,388 bacaan 9 Ulasan

Oleh : NURYAYA SULAIMAN Read More →

Cerpen : I’m Sorry… But I love You

7 March 2014 
Kategori: Cerpen

22,562 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Nur Shaira Es tut mir leid, aber ich liebe dich Love; One beautiful word One word yet holds many meanings inside it Easy to fall yet hard to handle To be able to hold, one’s willing to do anything To sacrifice or to be sacrificed But, To know, one has to make a choice To be loved, one must ready to be hurted To learn, one must never be afraid Once knows, There’s no ways to turn back One... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 11 of 186« Pertama...10111213...2030...Akhir »