Cerpen :Derita Terakhir Qasrina

15 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:NurulNS “ Qas, kenapa kau biarkan saja Hazli tu tinggalkan kau. Dia tunang kau. Dah hampir setahun kau dengan dia bertunang. Lagipun, bulan depan kan kau dan dia nak berkahwin.” bebel Suhaila. Dia tidak mengerti dengan sahabatnya kini. Selama ini, Qasrina sering mengingatkan dia bahawa sebagai seorang wanita, kita perlu mempertahankan hak kita. Hazli adalah milik Qas yang Qas... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Coklat Dan Bunga

15 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:TIZZ QIE Bahagian 1 : Pertemuan yang tidak dijangkakan.. “Izz!!”…. aku memandang ke belakang..”oh,Naz..kenapa?” … aku senyum kepada kawanku yang berkulit cerah itu… “tak..saje panggil kau”.. dia senyum..comel.. “ok..x pe la..aq nak cepat ni,lapar” “ok” jawabnya.. Setibanya aku di restoran... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Kebahagiaan Sebenar

15 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Syikin Zauzi Aku membatu mendiamkan diri seribu bahasa. Memang sudah menjadi kebiasaan untuk aku jika ibu dan ayah sudah mula marah aku hanya mengambil jalan untuk mendiamkan diri. “Ibu tak setuju!” Puan Rahimah ibu kandungku dah mula mengeras, aku buat muka kecewa. Ayah yang daripada tadi nampak tenang juga dah mula menunjukkan wajah kurang senang apabila mendengar kenyataan yang tidak enak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Si Gadis,Sang Jejaka

15 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:N.Hanis.S “Hishhh , manalah Syah ni , tunggu dia macam tunggu ayam jantan bertelur …. ” Runggut Is di depan kedai bunga … Kelihatan bayangan seorang lelaki , berusia 26 tahun sambil membawa 5 kutum bunga dahlia berlari kearah Iskandar . “Sorry bro , aku tak tahu nak pilih bunga yang mana , pilih bunga macam nak pilih calon…Ngehh ngehh .. ” gurau Syahrul... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kebetulan Atau Jodoh?

15 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: arina wahyuni Maria mencapai tin milo lalu diteguk rakus. Geramnya hati tiada siapa tahu. Kenapalah abah tak serik kerja dengan Tan Sri Rahmat tu? Tak cukup ke gaji bulanan dia sebagai doktor? Sikit sangat ke jumlah wang yang dia beri sampai abahnya tetap hendak bekerja di situ? Eee…tak boleh jadi ni! Dengan rasa berbuku, dilemparkan tin itu dengan sekuat hatike arah tong sampah yang tidak... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Let Me Be Your Doctor

15 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Arie Yaya Awina sedang mengambil angin petang di balkoni bilik sambil membelek-belek surat khabar. Segar dan tenang. Tiba-tiba panggilan seseorang menganggu ketenangannya. Dan dia tahu itu siapa, BFF merangkap roomate yang paling ‘bertuah’ di dunia. Kenapa ‘Bertuah’? Ini sebabnya: ” Awin!!!! Huargh…. tolong aku, kitorang gaduh lagi.” Julia menangis kuat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Kita

15 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:cnsy@roz JODOH KITA “Ya Allah hanya engkaulah yang mengetahui apa yang terbaik buat kami, kerana engkaulah yang berkuasa dalam menentukan segala-galanya, sesungguhnya jodoh pertemuan adalah ketentuanMu”.. “Bila abang nak bertolak ke sana?” soal Maira tenang. “Insyaallah, next week, kalau tak ada apa-apa halangan” Amran tidak lepas menatap wajah yang berjaya mencuri... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Rindu Benci Cinta

15 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Syazwani Adira “Argh!” Qaisya menjerit kecil apabila Aliff mula mengejarnya. Dia ketawa terkekek-kekek setelah berjaya menghindari dirinya dari dicuit Aliff. “Haha! Tak dapat! Tak dapat!” Qaisya menjelirkan lidahnya. Aliff yang menyedari kekalahannya mula mencebikkan muka. Air matanya mahu menitis. Aliff segera mendapatkan ibunya yang sedang rancak berbual dengan ibu Qaisha. “Mak!... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Princess And The Servant

15 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:nurul huda Setiap orang memfokuskan mata mereka ke arah papan putih dan telinga kepada penerangan yang diberi oleh cikgu Nazimah di hadapan. Hanya seorang gadis sahaja yang memandang keluar tingkap memikirkan sesuatu. “Eh , kau okey tak?” soal sahabatnya yang duduk bersebelahan nya. Tetapi soalannya seperti angin lalu tanpa jawapan. Nora yang duduk disebelah kiri Syaf terus sahaja... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Mamat Playboy

10 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh :Syah Eida “Eh Ton, tadi kan abang senior yang muka macam muka pelakon Korea dalam cerita My Girl, Lee Dong Wook tu lalu tepi aku beb..tergoda iman aku..”. Em inilah cerita lapuk yang wajib aku dengar dari mulut si Jasmira ni. Tiap-tiap hari pulak tu. Dah naik tersumbat telinga aku dibuatnya. “Ala kau ni Jas, kalau dah suka aku cadangkan kau g terus terang kat dia.. Naik gila aku tengok... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Hanya Penagih..

10 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh : Normie Aktar Sari AKU HANYA PENAGIH Pelbagai kisah yang boleh dicoretkan tatkala kita sebagai seorang insan biasa cuba menyelami hati seorang penagih. Begitu jugalah dengan kisah yang ingin aku sampaikan kali ini ketika aku sempat menemubual seorang bekas penagih dan aku dia meminta aku untuk membaca luahan isi hatinya selama ini. Katanya ini adalah kali pertama ada orang yang sudi mengetahui... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I’ll Teach You Love

10 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh : AimyShazleen Beginning Aku kenal dia pada nama. Tak pernah cakap, tak pernah pandang lama-lama. Aku cuba nak tegur tapi tak pernah berani nak berdepan dengan dia. Aku kelas kebelakang, dia kelas pertama – kelas pelajar pandai-pandai. Aku pernah selisih dengan dia waktu nak pergi kelas. Aku pernah nampak dia jalan dengan kawan-kawan masa balik dari kelas. Dia selalu dapat ranking 1 dalam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lebun

10 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh :znessaa LEBUN 3 Jun 2002. Jam 12.15 pagi. Jerald James Gomez bersendirian memandu kereta Kadett 1.2 buatan German itu menuju ke satu arah. Yang pasti dia sahaja yang tahu ke mana dan tujuan sebenar dia perlu ke tempat yang bakal ditujuinya itu. 3 Jun 2002. Jam 3.17 pagi. Jerald sampai ke destinasinya. Walaupun kondisi keretanya yang berusia hampir dua puluh tahun itu masih bagus dan berupaya... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Impian Seorang Ibu

10 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh :Jie Najihah ” ADIK ! Ibu kata jangan main api tu. Nanti terkena tangan. Sakit nanti, ibu juga yang susah hati. ” ” Erm.. kenapa pula ibu yang susah hati? Adik la yang perlu susah hati sebab nanti tangan adik melecur, tangan adik dah tak cantik. ” Aku tersenyum sendiri mendengar adik berkata. Satu per satu perkataan itu disebut. Ada sahaja dia mahu menjawab. ” Adik,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sembunyi Khalifah

10 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh : Ira Hadeera “Awak dah terima e-mel saya semalam?” Bohong habislah kalau aku kata aku langsung tidak menerima e-mel penting sebegitu daripada Encik Firash kerana semalaman aku bertapa di hadapan komputer riba kesayangan, menanti e-mel daripadanya untuk aku gunakan. Semalam, Encik Firash terpaksa menghadiri perjumpaan di Klang dan kes tergempar di sebuah dewan besar yang menemu ramah seorang... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Miss Rapunzel

3 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh :Ienaa Ree “Assalamualaikum,” suara seorang gadis yang penuh kelembutan kedengaran menyapa telinga. Kemudian, Intan menggaru kepala yang tidak terasa gatal. “Assalamualaikum, wahai saudari seislam ku,” sekali lagi dia memberi salam tetapi sekujur tubuh yang dibaluti selimut itu masih lagi tidak bergerak walau seinci. Intan meluruskan badan yang terbongkok tadi. Kedua-dua tangan sudah mencekak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Disebalik Semuanya…

3 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh :Farah Nadia Lee Kakiku melangkah dengan pantasnya seperti lipas kudung . Arghh !! Biarkan semuanya. Apa hendak aku hairankan ? Mereka tidak pernah mempedulikan diriku ini . Aku ibarat tidak pernah wujud dalam hidup mereka. Siapakah diriku ? Mengapakah harus melakukan aku sebegini? Apa salahku Namaku Muhammad Khalis Adrian Wong. Aku bukanlah seorang mualaf kerana sedari... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Frekuensi Hati Dia

3 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh : Suha Fasihah PARA pelajar berpusu-pusu keluar dari bilik kuliah. Para pelajar yang akan menggunakan bilik kuliah untuk kelas seterusnya pula sudah mula masuk ke dalam bilik kuliah. Sepuluh minit jarak masa dari satu kelas ke kelas yang lain digunakan untuk para pelajar bergerak ke kelas seterusnya. Atiyyah dan Hasna berjalan beriringan menuju ke kelas mereka yang akan diadakan di salah satu... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Mamat terlajak Poyo VS Minah Andartu

3 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Cik bawang “wahh!! Handsomenya kau ni… badan tough siap ada six pack… omaigodd!!!” Muka aku dah start teruja terlebih dah… aku scroll lagi laman instagram mamat ni. Dah la encem plus tough pulak tu, nasib baik dah kahwin kalau takkk… auuummm!! Aku ngap macam lempeng! Ops! Terlebih sudahhh. Hai! Nama aku Nadjaa. Noor Nadjaa binti Nadzmi. Orang panggil aku Nad. Meh... [Teruskan bacaan]

Cerpen:Cinta Separuh Jiwaku

3 April 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh :Ilham K akinya dihayun perlahan di atas bangku taman. Tapak kakinya kadang-kadang bergesel dengan tanah berpasir. Angin membelai lembut tudungnya yang bawal itu. Pandangan ditebarkan pada beberapa kanak-kanak yang leka bermain bermacam jenis permainan. Senyuman riang dan gelak ketawa mereka menyinggah di mata Wati. Wati menggeleng perlahan, membuang rasa meluat terhadap kanak-kanak itu yang... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 11 of 210« Pertama...10111213...2030...Akhir »