Cerpen : Cinta Tak Dijangka

23 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Fisya Sofya By Fisya Sofya Airin khusyuk melihat akaun instagram milik lelaki itu, Hariz Ikmal. Dalam diam, dia memuji kekacakan lelaki itu. Hatinya sedikit sesal kerana dia pernah menolak cinta Hariz suatu ketika dulu dan kini ternyata Hariz bahagia bersama isterinya yang tercinta. Airin pula, mampu ternganga saja lah. Ibu tak habis-habis bertanya bila dia mahu mendirikan rumah tangga. Kata... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Peluang Kedua

23 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Peluang kedua Safiyyah memandang sayu ke arah Harraz. Hatinya yang memang penuh rasa cinta, mengalirkan deras air mata di pipi. Harraz begitu mulia, sanggup bersusah menjaga dirinya yang semakin tenat. Penyakit misteri kurniaan Ilahi, bukan penghalang buat Harraz untuk terus setia, sudah berkali dia memohon dihantar ke rumah sakit dan mengizinkan Harraz menikahi wanita lain namun Harraz hanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ada Apa Dengan Vila

23 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Nuriylia Che Zahid Zeffry memandang jam tangannya. Tepat jam 7 pagi. “Sayang, dah siap belum?“soal Zeffry apabila melihat isterinya yang sedang bermain dengan handset. Bella berkalih memandang suaminya di sebelah. “Kejap, I naik atas ambik handbag jap“sahut Bella sambil meletakkan handset di atas meja makan itu. “Okey, cepat tau. Nanti mereka tertunggu kita pulak“ujar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Songsang

23 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:AIZULI Alhamdulillah terhasil juga cerpen kedua saya ini. Terima kasih buat pembaca cerpen pertama saya yang bertajuk: Bertemu Kembali. Setelah membaca komen- komen pembaca , saya perbaiki lagi apa yang patut dibaiki. Cerpen ini adalah hasil penulisan saya bersama sahabat saya iaitu Siti Nur Sarah bt Hamdani. Muhammad Mikael hanya melihat kenalan – kenalan ayahnya menyirami pusara ayahnya,Dia... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kejutan

23 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Ardee Athan ACARA PERNIKAHAN diantara Dinah dengan Syed Akhbar sungguh meriah di rumah keluarga Syed Akhbar sendiri. Memandangkan Dinah yang hidup sebatang kara dibumi Malaysia ini, hidup bersama keluarga Syed Akhbar sudah seperti keluarganya sendiri. Dinah mula mengenali keluarga Syed Akhbar melalui teman baiknya iaitu Syed Akid. Sungguh rapat sehingga banyak orang fikir Dinah dan Syed Akid... [Teruskan bacaan]

Cerpen : CahayaCinta

23 November 2015 
Kategori: Cerpen

 Read More →

Cerpen : Janji Nur Azim

23 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Rafi ImAbi “Nur, Nur, kita dah lama kawan kan?” “Ha’ah, kenapa?” “Boleh tak kita naikkan pangkat kawan tu?” “Maksud kau?” “Mulai hari ni kita bukan lagi kawan. Kita dah jadi sahabat.” “Sahabat? Mestilah boleh. Mulai hari ni kita pasangan Belangkas Kampung.” “Belangkas Kampung? Tak, tak, tak. Kita pasangan Nur Azim, sahabat sejati, selamanya.” ***** “Nur!”laung... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ehh! Kau Lagi?

23 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:si_pendek EHH..KAU LAGI??! _SI PENDEK_ ‘ tak pernah ku sangka..tak pernah ku sangka.. kau yang nombor satu..hanya kau di hatiku’ Lagu dari kumpulan sleeq ‘satu’ itu berulang kali Izzati dengar dan mengeluh .. lagu ni Shahrul selalu dendangkan buatnya sebelum tidur ‘ hurmmm…YA ALLAH ,sedihnya hati..sanggup dia buat aku macam ni..sakit,terluka,kecewa dan segala bapak adik beradik sama... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Matrikulasi

23 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Iliyana Ahmad “KAHWIN?!” “Dengan dia?” soal lelaki di hadapan Raisya sambil menuding jari ke arahnya. “Eii… tak naklah!” balas Raisya. “Hei, kau ingat aku nak sangat ke kahwin dengan kau?” marah lelaki itu sebelum kembali memandang bapanya, “Pa, apa semua ni? Kenapa Zaf kena kahwin dengan Raisya tiba-tiba ni? Dalam waktu terdekat ni pula tu!” “Lagi beberapa bulan Raisya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Pertama

23 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Riafdia Jannah Zulaikha termenung jauh sambil merenung jauh laut yang terbentang luas di hadapannya . Keriuhan suara kanak-kanak berkejaran di taman permainan berhampiran sedikit pun tidak mengganggu tumpuannya . Angin sepoi-sepoi bahasa yang damai di Pantai Tanjung Jara membuatkan Jannah Zulaikha semakin jauh melayan menungannya . Perasaannya menjadi tidak tentu arah begini setelah mendapat panggilan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencari Cinta Ilahi

23 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Putri Lily Jam di dinding sudah menunjukkan ke pukul 11.30 minit malam. Aina menggeliat kecil sambil menguap. Dia mencapai mug air Nescafe sambil matanya meneliti aksara-aksara di skrin komputer di hadapannya. Aina baru sahaja mengemaskini status baru di Facebooknya. Setelah penat menelaah kerja pejabat yang dibawa pulang, dia terpanggil untuk membuka lelaman itu. Sudah berapa hari tidak dijengah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hikayat Xxx

23 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Sury Aku cuma lelaki yang membosankan dan bekerja di sebuah stor buku. Aku tak ada kawan, tak ada awek, tak ada mama yang memahami, tak ada papa yang supportive, memang macam tak ada sesiapa. “Belajar sampai luar negara, ada ijazah kedoktoran dan u nak kerja dekat stor tu?” Bentak mama yang tak memahami. “Kalau papa tahu, itu kerjaya idaman u, papa takkan berhabis duit untuk u belajar dalam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dua Nama Satu Nyawa

23 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: ieja azliza Dunia itu di definisikan sebagai tempat di mana berkumpulnya pelbagai jenis hidupan, paling utama memainkan peranan ialah manusia, manusia itu di cipta pelbagai perangai. Ada sesetengahnya berkelakuan serta mempunyai perangai yang hanya dia saja yang ada atau lebih tepat pelik dan tidak masuk akal, itulah yang di jumpai oleh Mika. Pelajar jurusan kejuruteraan mekanikal tahun pertama. Selama... [Teruskan bacaan]

Cerpen : I Will Always Love You

13 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Ika Hikari Jam di dinding menunjukkan 6.45 pagi. Qaseh sudah siap berbaju kurung putih kain biru sedang membelek wajahnya di cermin sambil membetulkan tudungnya. Qaseh mengalihkan wajahnya ke kanan dan ke kiri bergilir-gilir. Matanya tidak beralih dari memandang cermin. Selepas berpuas hati dengan penampilannya, Qaseh berlalu untuk bersarapan. Sarapan itu penting sebelum memulakan hari. Terutama... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kembali

13 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Ayu Najwa “So,lepas ni apa haluan kau?” soal Hani dengan suara cerianya. Iqwal seakan sedang berfikir sebelum tersenyum. “Kalau aku jadi gigolo boleh?” selorohnya. Dia terus tergelak besar apa bila buku lima Hani mendarat di bahunya. Sebal Hani dengan jawapan Iqwal. “Main-mainkan. Dah tahu aku tak suka kau cakap macam tu,nak jugak cakap.” Marah Hani. Langkahnya semakin dipanjangkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tanpa Sayang

13 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: SAFFA “Aku terima nikahnya Farrah Alina binti Ahmad dengan mas kahwinnya sebanyak lapan puluh ringgit tunai!” Dengan sekali lafaz saja kini Ariz Razman sudah sah menjadi isteri kepada Farrah Alina. Mereka dinikahkan di rumah kecil milik keluarga Alin. Ariz perhatikan yang ayah mertuanya asyik memerhatikan sahaja tingkah lakunya. Apa yang lelaki itu pandang pun dia tak pasti. Dia hanya membiarkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Menantu Lelaki Untuk Emak

13 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:YAT DAN AKU meletakkan kad undangan perkahwinan Taufik dan Yuslina di atas meja. Wajahku kosong. Tiada riaksi apa-apa. Nampaknya aku tidak perlu berkata apa-apa lagi kalau sudah tertulis jodoh Taufik dengan Yuslina, kawanku sendiri. Biarlah mereka berdua hidup bahagia. Sebagai seorang sahabat, aku pasti akan mendoakan hanya yang terbaik untuk mereka berdua. “ Hah… dah balik pun kau.” Emak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencari Calon Menantu

13 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:szaza zaiman Mencari Calon Menantu Farahin bermenung seorang diri di atas pangkin di belakang rumah. Sawah padi yang menghijau di depan mata direnung tanpa perasaan. Hati dan mindanya jauh mengembara. Terkenang zaman kanak-kanaknya yang dipenuhi keseronokan bersama dua orang kakaknya yang cukup sporting. Huh!,.dia mengeluh perlahan. Kini kedua orang kakaknya sedang menderita batin. Hidup mereka... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mujahadah

13 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Azzy Al Hafizah Walaupun ada sesuatu yang menghalang… Aku akan terus berjuang… Walau jalan berduri penuh rintangan… Akanku terus lalui dengan penuh keberanian… Kerana jalan menuju redha… Tak mudah namun indah akhirnya… ———————————— Semakin hari umur semakin singkat. Setiap detik yang berlalu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jangan Pegang Tangan Saya!

13 November 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Muslihah Razali “JANGAN PEGANG TANGAN SAYA!” “Ziqa! Lari!” Pantas Kevin menarik tangan Haziqah dan membawanya lari. Haziqah yang terkejut, menjerit, “Kevin! Lepaskan tangan Ziqa!”. Haziqah meronta-ronta sambil Kevin terus membawanya lari. “Le…pas!!“ Tangan Kevin ditepis kuat Haziqah. Akibat tersentak, Kevin langsung menoleh. “Kenapa dengan awak ni?! Kalau kita tak lari cepat,... [Teruskan bacaan]