Cerpen : Aturan Yang Terindah 2

6 April 2014 
Kategori: Cerpen

11,752 bacaan 16 Ulasan

Oleh: Zara Lilyt “ HAH! Lambat lagilah tu!” jerit Kak Iti sebaik sahaja Damya terkocoh-kocoh mengambil helmet dan kunci skuternya. Pulang sahaja dari kerja, terus sahaja dia menerkam bilik air dan membersihkan diri. Boleh kira berapa cebuk aje yang disimbahnya. Apa yang penting kena sampai sebelum si Lion Queen tu mengamuk! Wangi tak wangi belakang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Permata Yang Dicari

28 March 2014 
Kategori: Cerpen

31,162 bacaan 29 Ulasan

Oleh :rmadhani Permata yang dicari “Bilalah dia tu nak kahwin?”Bisik Tikah kepada sahabatnya,Intan. “Entahlah,padahal sama dengan aku.Tengok anak aku dah tiga,dia tu?Bayang calon pun tak ada lagi..” “Itulah, dulu suruh jaga badan dia buat tak tahu je.Kalau tak,tentu dah beranak-pinak macam aku ini.”Intan menambah. “Alaaa, bukan dia tu dari kecik memang montel... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cerita Tentang Dia

28 March 2014 
Kategori: Cerpen

17,324 bacaan 11 Ulasan

Oleh :Nur Kasih Liat. Masih liat tubuh ini untuk bangkit dari lenaku. Berkali-kali juga ibu menyeru namaku. Tidak manis katanya bila anak dara seperti aku bangun selewat ini. Ah, awal lagi. Bukankah jarum jam di dinding masih menunjukkan pukul tujuh pagi. Mengapa ibu sudah lantang meleter aku, walhal pagi masih buta. “Jam tu rosak. Dah tengah hari buta masih lagi nak membuta. Bangun cepat. Pinggan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hadiah Untuk Ayah

28 March 2014 
Kategori: Cerpen

8,957 bacaan 10 Ulasan

Oleh : Fateen Nurillia Yahya TAJUK CERPEN: HADIAH UNTUK AYAH OLEH: FATEEN NURILLIA YAHYA Alunan petikan gitar bermelodi melankolik itu mengisi kesunyian halaman rumah yang kelihatan tenang. Hatiku yang sejak tadi tenang kini bernada sedih, seiring dengan petikan gitar akustik itu. Dari jendela bilik, mataku tertangkap kelibat ayah yang sedang duduk di atas pangkin sambil memetik melodi Salam Terakhir... [Teruskan bacaan]

Cerpen : My Miss Always Right

28 March 2014 
Kategori: Cerpen

47,195 bacaan 33 Ulasan

Oleh : kouryu_nasrin “Assalamualaikum Khalil Irfan.” “Waalaikumussalam. Ye saya, boleh saya tahu siapa ni?” “Qisya Naazneen. Kau dah kahwin ke belum?” “Err..belum lagi.” “Okey lagi tiga bulan dari sekarang kita kahwin. Kau buat segala persiapan dan sila contact aku kalau ada apa-apa faham!” “Hah! Awak serius ke ni?” “Kau nak aku siarkan kat TV ke baru kau rasa aku serius?... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta, Tolonglah Pergi!!

28 March 2014 
Kategori: Cerpen

25,603 bacaan 17 Ulasan

Oleh :Yati Yula Tajuk : Cinta, tolonglah pergi!! Oleh : Yati Yula Asyila menongkat dagu, merenung jauh keluar kedai makan yang sentiasa menjadi kunjungannya. Restoran Suam Kuku. Sepadan dengan namanya memang pelanggan di sini pun suam-suam kuku. Entah dari mana pemilik restoran ini mendapat nama agaknya. Bosan. Itulah yang dirasakan. Sepatutnya usia remaja yang dimilikinya dihabiskan bersama kawan-kawan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Wanita Berkulit Gelap

28 March 2014 
Kategori: Cerpen

22,407 bacaan 42 Ulasan

Oleh : akuzie “weh guys, tgk tu minachi pakai tudung datang sekolah beb! Haha.” Jerit danial, lelaki paling nakal di sekolah. Itulah ejekan yang ditujukan kepadaku setiap hari, sejak aku di tingkatan 1. Tapi aku dah biasa dengan semua itu, aku perlu fokus pada SPM aku. Aku perlu memenuhi hasrat mama. “edna, mama dulu tak dapat masuk U sebab mama anak pertama, adik-adik mama semua masuk U, mama... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ku Terima Jua

28 March 2014 
Kategori: Cerpen

16,159 bacaan 11 Ulasan

Oleh :miss_mia Cerpen ~ Ku Terima Jua Cuti semester selama 2 bulan setengah hamper tamat. Arghhh malas nya aku nak kemas barang-barang. Hmmm kan best kalau ada orang gaji, boleh suruh dia kemas. Sudah-sudah la berangan Zara oiii. Baik kau kemas baju cepat sebelum Mama kau membebel. Dalam dok sIbuk mengemas hp Zara berbunyi. “Kringg” “Kringg” “eeee ! mana hp aku nie..tu la letak merata lagi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Mekar Di Hati

28 March 2014 
Kategori: Cerpen

11,605 bacaan 4 Ulasan

Oleh :Hazirah Cinta Mekar Dihati Cinta diriNya lebih agung dan besar daripada cinta Amir Asyraf kepada Siti Zulaikha. “Yang patah tumbuh, yang hilang berganti.”Amir menutup radio dengan perasaan kesal. Amir mengucup dan mendakap erat potret wanita yang dia sayangi. Dia menitiskan airmata jernih. Akhirnya gambar itu dibasahi oleh tangisannya. Sudah hampir lima tahun peristiwa itu berlaku namun masih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Adam Itu

28 March 2014 
Kategori: Cerpen

16,108 bacaan 13 Ulasan

Oleh : nurwateeqa Dia Adam Itu (MAdY 2) Hawa membetulkan tudungnya yang senget ditiup angin laut. Sesekali angin terasa lembut menyapa, namun sesekali terasa bagai kasar ia menampar muka. Hawa merenung jauh, luas seluas lautan dihadapannya. Perlahan-lahan, tangan diangkat dan diletakkan ke dadanya. Nafas dilepas perlahan, bukan mengeluh, bukan juga menghilang lelah, ia bagai meluahkan tekanan yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Perhentian Jasmani

28 March 2014 
Kategori: Cerpen

8,798 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Muflihun Muslim “Alia, cepat siapkan surat yang saya minta pada awak semalam! Jangan buang masa bila buat kerja tu,” pesanku pada setiausaha di pejabat. “Tapi, Tuan Imran tak pesan yang Tuan nak hari ni.” Aku terus berlalu tanpa menghiraukan kata-kata wanita 30-an itu. Begitu teruja untuk menyambut hari ulang tahun bersama yang tersayang di rimah. Kutekan pedal minyak Honda Accord yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Berjodoh Rupanya

28 March 2014 
Kategori: Cerpen

27,388 bacaan 25 Ulasan

Oleh : Shawani Berjodoh Rupanya “Ibu aku kat rumah dah bising dah suruh aku cari menantu untuk dia cepat,” Mike mengadu pada sahabat baiknya, Ash. Malam ini mereka berdua melepak di kedai makan mamak. Memang mereka selalu melepak di situ sebab murah. Dah kalau tinggal di Kuala Lumpur ni kena la berjimat. “Ibu kau tak sabar nak timang cucu kut,” Ash menghirup teh tariknya. Mike mendengus. ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pengorbanan Bermakna

28 March 2014 
Kategori: Cerpen

11,756 bacaan 3 Ulasan

Oleh :nasuhasalan PENGORBANAN BERMAKNA “Encik Azmi, isteri encik ni tidak boleh terlalu penat. Dia cuma ada satu buah pinggang sahaja,” jelas Doktor Razali, doktor yang bertugas merawat Ina. “Eh, macam mana pula dia hanya ada satu buah pinggang sahaja? Selama ini, saya tengok dia baik-baik sahaja. Ish, tidak mungkin dia ambil jurusan sains sukan kalau dia tahu yang dia tak boleh kepenatan.” ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : “Tengoklah Bintang Itu Andai Rindu….”

28 March 2014 
Kategori: Cerpen

11,518 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Eija Keheningan malam kian terasa. Deru angin yang tidak putus-putus bertiup menambahkan lagi kesejukan suasana pada malam hari. Bayangan bulan sudah tidak kelihatan dek liputan awam malam yang menghalang pancaran bulan dari turun ke bumi, begitu juga dengan ketidakhadiran bintang terang pada malam itu seolah –olah mengetahui akan kedatangan hujan . Hani mendonggak ke arah langit mengharapkan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lara Rindu Laura

28 March 2014 
Kategori: Cerpen

8,614 bacaan 7 Ulasan

Oleh : zaharina81 Laura duduk termenung dalam biliknya.Belakangan ini,dia hanya duduk terperuk dalam bilik sahaja.Kejadian yang menimpanya beberapa minggu lepas memberi tamparan yang hebat buat dirinya.Air mata tanpa dapat ditahan mengalir menuruni lekuk pipi.Sekali lagi tangisannya pecah. “Laura,”kedengaran suara memanggil namanya.Sesaat kemudian,pintu bilik dibuka. “Kau menangis... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cik Kerani Pos

27 March 2014 
Kategori: Cerpen

23,498 bacaan 36 Ulasan

Oleh : zaharina81 Berkelip-kelip mata Nuran Syaziah cuba menahan air matanya dari tumpah. Kelopak matanya terasa pedih. Sekali-sekala dia menggosok hidungnya yang kelihatan merah itu. Sungguh, dia merasa sangat sebak saat itu. Sampai hati lelaki di hadapannya. Tergamak lelaki itu menghancurkan hati dan perasaannya dengan kata-kata yang berbisa. Mengapa sukar dia mahu menerima cinta yang tulus dan murni?... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Biar Saja Pergi

27 March 2014 
Kategori: Cerpen

13,929 bacaan 13 Ulasan

Oleh :Aryssa Najwa Tok tok tok.. Zariff yang sedang duduk di balkoni bilik sambil membaca surat kabar menoleh kearah pintu. Surat kabar di lipat lalu diletak diatas meja disisi. Kaki melangkah menuju kearah pintu. Seketika kaki terhenti, pandangan dibawa kearah katil. Ainnur! Isteri yang baru di nikahinya enam hari lepas sedang lena di ulit mimpi walaupun jarum jam baru menunjukkan ke angka 9 malam. Senyum... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Puzzle Cinta

27 March 2014 
Kategori: Cerpen

15,828 bacaan 6 Ulasan

Oleh : QASEH NABILAH IDRIS GURUH dan kilat silih berganti. Tengah hari itu, Bumi Kuala Lumpur di simbahi hujan lebat. Semoga hujan yang turun membawa rahmat kepada seluruh isi alam. Suasana di pejabat AzMera Sdn. Bhd lengang ketika ini. Biasalah, waktu makan tengah hari. Kini, hanya Nur Arlisa yang tinggal di pejabat. Tak tau kenapa hari ni dia tak ada mood nak makan. Mungkin kerana memikirkan masih... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bagi Balik Hati Aku 2

27 March 2014 
Kategori: Cerpen

15,879 bacaan 13 Ulasan

Oleh : NorDisha Abdullah Tujuh tahun kemudiannya…… Aku masih sendiri, setelah tamat pembelajaranku di Jordan aku kini berkhidmat sebagai seorang pensyarah di sebuah universiti swasta yang terkenal di Malaysia. Universiti Lim Kok Wing, sudah hampir setahun lebih aku bertugas di universiti ini. Kini aku berusia 25 tahun, cukup muda lagi. Perasan je aku ni. Tetapi selama tujuh tahun ni, hati aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Aidan

27 March 2014 
Kategori: Cerpen

11,652 bacaan 32 Ulasan

Oleh : AmHuz RoRy Aku mempercepatkan langkah kakiku. Biarpun kakiku seakan berat untuk melangkah lagi, aku tetap gagahkan juga. ‘Aku mesti pergi dari sini! Mesti!’ Berkali-kali ayat itu aku jeritkan di dalam hati. Aku sudah hilang kira bilangan orang yang lalu-lalang telah aku langgar. Tidak aku peduli walaupun aku hampir jatuh tersungkur menyembah ke lantai. Yang aku tahu, aku mesti pergi dari... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 11 of 188« Pertama...10111213...2030...Akhir »