Cerpen : Babysitter Encik Hubby

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

42,297 bacaan 49 Ulasan

Oleh: NAY “Diniy,” panggil Puan Dariah. Diniy yang sedang khusyuk menaip sesuatu di laptop satu Malaysia yang diperolehnya melalui abahnya tahun lepas menoleh. Memandang si ibu yang memanggil dengan mata yang kuyu. Puan Dariah menggelengkan kepalanya. Mesti tak tidur semalaman budak ni. “Tu kenapa mata kuyu tu?” tanyanya ingin mendapatkan kepastian. Diniy yang masih memandang ibunya hanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Menganyam Cinta Menyulam Sayang

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

17,439 bacaan 7 Ulasan

Oleh: NorShiemah Menganyam Cinta Menyulam Sayang Tina menyusun pinggan di atas meja. Dia kemudiannya memerhatikan ke tingkat atas. Lantas kemudian suaranya memetir. “Pak su! Your breakfast si ready!” Jerit Tina. Segera dia menyenduk nasi goreng ke dalam pinggan. Tina seperti tidak tentu arah. Jam menunjukkan ke angka 7 pagi. “Pak su! Cepatlah!” Tina meninggikan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ayusha Aufa

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

15,583 bacaan 14 Ulasan

Oleh: Izz Azam “Akak, bila akak nak kahwin? Hehe …,” tanya adiknya Nisa . Serta merta wajah Ayusha berubah. Lantas memandang ke arah Nisa. “Kau kalau sehari tak tanya soalan tu boleh? Kau saja nak sakitkan hati aku ke macam mana ?” jawab Ayusha dengan wajah yang menahan marah. Ayusha sememangnya pantang apabila soalan itu ditujukan kepadanya. Hal ini disebabkan hanya dia sahaja anak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bila Takdir Berbisik

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

18,187 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Z.S *Biar bahteranya terumbang-ambing dilambung ombak, biar tidak tahu hala kemudinya, Namun sekali dia telah melafazkan akad, tetap hingga ke akhir di nakhodanya~ SAMSUNG S III miliknya menjerit minta di angkat. Terkocoh-kocoh Adella membuka tas tangannya sambil kakinya memakai kasut. “Lamanya. Kau kat mana ni?” Marah suara di hujung sana Belum sempat dia mengeluarkan suara sudah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mencintaimu Hingga Ke Syurga

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

14,906 bacaan 19 Ulasan

Oleh: Roxalynne Pengumuman baru sahaja dibuat. Tren laju RapidKL daripada KLIA akan tiba di Putrajaya Sentral dalam masa lima minit lagi. Kelihatan seorang gadis berbaju kurung bercorak belang biru dan ungu beserta selendang pashmina labuh bercorak coral kemas terpakai di kepalanya sedang tergopoh-gapah menuruni anak tangga. Dia kelihatan tergesa-gesa dengan bagasi besar yang dibawa bersamanya. Riak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Pinjamkan Aku Cinta

15 May 2014 
Kategori: Cerpen

20,015 bacaan 16 Ulasan

Oleh: CYDA YUSOF “Kau terima?” soal aku dengan mata terjegil. Sumpah aku terkejut. Dia angguk seraya mengiyakan semuanya. “Damn!” jawab aku spontan. Berkecai – kecai hati aku. Dia pandang aku. “Dah kau nak emo kenapa?” soal dia pula. Aku menghela nafas perlahan. “Eh, mana ada aku emo. Aku terkejut je.” Debar di dada cuba aku sorokkan. “Terkejut... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Di Sisinya Ada Syurga Dan Neraka

20 April 2014 
Kategori: Cerpen

38,901 bacaan 72 Ulasan

Oleh: Charming Darlinna Tepat jam 6 petang, kereta Myvi berwarna ungu milik Syazira menjalar masuk ke halaman rumah Mak Kiah. Baru saja dia membuka pintu, ibunya mendekatinya bersama senyuman manis. Sebaik saja menyalami ibu kesayangannya, dia membuang pandang ke arah kereta Honda Civic keluaran terbaru yang sedang elok terparkir di garaj. Kereta dari KL.. Siapa? “Kereta siapa tu mak?” soalnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Itu Pantas!

20 April 2014 
Kategori: Cerpen

43,401 bacaan 24 Ulasan

Oleh: petalacintasuria ‘”Lambat balik,icha!” “Aaahh!!”jerit mulut kecil Alisa terkejut disapa ayahnya,En.Khairul. -Ya Allah ayah ni.Nasib baik tidak gugur jantung aku.Kalau tidak,ada juga kenduri arwah esok ni.Buat penat jalan terjengket-jengket macam pencuri masuk rumah sendiri. “Eh,ayah!terkejutnya icha..ayah tak tidur lagi?”aku dah bagi senyuman paling manis ni,moga ayah cair!Bismillahirrahmannirrahim..fuh! “Kamu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Bertamu Satu Jam

20 April 2014 
Kategori: Cerpen

27,922 bacaan 22 Ulasan

Oleh: NorShiemah CINTA BERTAMU SATU JAM Eisya mencapai mug dari tangan Ikhsan. Tanpa sebarang kata Ikhsan meninggalkan Eisya dengan keadaan terpinga-pinga. Tidak pernah Ikhsan masuk ke dalam pantry ni. Hari ni entah apa angin dia boleh pulak datang ke pantry pulangkan mug. Selalunya dia akan meninggalan mug di dalam biliknya. Paling tidak pun dia akan tinggalkan mug di meja Rina, setiausahanya. Ah,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : My Crush My Husband

20 April 2014 
Kategori: Cerpen

96,899 bacaan 85 Ulasan

Oleh: Syaf Asriqa “ Apa?! Pindah? Kenapa tiba-tiba je ni ibu? Ayah? Tak sampai dua tahun pun lagi kan Hara sekolah dekat sekolah perempuan tu? Hara tak nak la pindah dekat sekolah campur ni. Lagi-lagi sekolah apa nama? Ibu ngan ayah tak tahu ke pasal sekolah tu? Sekolah tu hmm masya-Allah! Semua perangai budak sekolah sana tu jahat-jahat belaka tau!” Terkejut. Ya itulah reaksi Zahara sebaik sahaja... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jawapan Terindah Dari Mu

20 April 2014 
Kategori: Cerpen

20,026 bacaan 21 Ulasan

Oleh: Hawa Hassan “JAWAPAN TERINDAH DARI-MU” Kunikmati udara pagi ini. Subhanallah ! Begitu menyejukkan. Kuhela nafas panjang agar udara segar itu masuk ke dalam tubuhku, menjadi kekuatan rohani bagiku. Hm……segarnya! Dari jauh ku lihat lelaki itu lagi. Lelaki semalam yang menghantar susu segar untuk nenek. “Selamat pagi Hannan.” sapanya ramah. “Selamat pagi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cintai Aku..Kerana Aku Adalah Aku..

20 April 2014 
Kategori: Cerpen

26,147 bacaan 24 Ulasan

Oleh: Syuhailah A Ghaib Cintai Aku..Kerana Aku Adalah Aku.. Sudah hampir 2 jam aku berada di kedai buku kegemaranku ini tapi masih juga belum dapat buku yang menjadi pilihan hati. Inilah hobiku bila ada masa lapang. Aku akan mengunjungi setiap kedai buku untuk mencari bahan bacaan yang baru, inilah kegilaanku. Aku sanggup menghabiskan ratusan ringgit semata-mata untuk membeli bahan bacaan. Tak kiralah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hitungan Cinta

20 April 2014 
Kategori: Cerpen

19,815 bacaan 13 Ulasan

Oleh: Iman Shakeera AININ merebahkan badannya diatas katil sambil mengeluh panjang. Siling putih direnung lama. Fikirannya kosong sekosong kosongnya. Otaknya seolah tak berfungsi. Bagai tak percaya dengan apa yang berlaku tadi. Tak! Semua ni hanya mimpi! Mimpi! Cepat la sedar! Aku dah tak sanggup nak hadapi mimpi pelik ni! Ainin… bangun la! Jangan dok bermimpi tengah-tengahari buta ni! Pipinya ditampar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kapal Terbang Kertas

20 April 2014 
Kategori: Cerpen

19,371 bacaan 26 Ulasan

Oleh: Aida Ahmad [Sebelum kuliah bermula] “Oi! Hodoh, bagi aku pen tu . ” Lutfi minta pen itu, sehabis ‘ sopan ‘ yang boleh kepada gadis di sebelahnya, musuh merangkap kawan baiknya. “Aku hairanlah, kenapa si playboy ni tak ada duit langsung nak beli sebatang pen ” kata gadis itu kepada dirinya sendiri tapi Lutfi masih boleh mendengarnya. Amni mengambil pen di atas... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Bukan Uwais Al-Qarni

20 April 2014 
Kategori: Cerpen

18,488 bacaan 28 Ulasan

Oleh: AIN ANNISA Sebuah kereta Suzuki Swift merah meluncur laju memasuki Lorong Cempaka. Kereta itu kemudian membelok masuk ke dalam pagar sebuah rumah yang tersergam indah. Pemandunya kemudian memarkir kereta itu bersebelahan kereta Perodua Alza. Setelah enjin dimatikan, seorang gadis berpakaian sopan melangkah keluar dari kereta tersebut. Umaira Qistina. Tertera nama pada tag yang terletak pada... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bukan Cinta Titanic

20 April 2014 
Kategori: Cerpen

25,654 bacaan 31 Ulasan

Oleh: Shaefar Yuhana Shaefar Inara melihat jarinya yang manis bertahtakan cincin berlian. Kejadian petang tadi terbayang di dalam fikirannya. Jarinya disarungkan cincin oleh seorang wanita yang akan bergelar ibu mertuanya hujung bulan hadapan . Ahh ! Bencinya dia ! Dia tidak sukakan pertunangan ini. Tahulah, dia suka tengok cerita kahwin paksa kat televisyen itu tapi bila terjadi betul-betul, rasa... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Daripada Tuhan

20 April 2014 
Kategori: Cerpen

18,253 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Intan Bairuha Tersenyum saja aku daripada tadi. Dia pasti takkan tahu apa aku rasa sekarang. Ah, nak beritahu ke tidak? Diam je laa dulu..Saban minggu aku menelefon. Waktu-waktu sekolah ini, aku masih ada prinsip sendiri. Mana boleh ‘couple’ masa sekolah ini. Arwah aku nanti mak aku kerjakan! Hehe. Dia, dah lama aku kenal. Tak pernah tahu pun apa aku rasa. Setiap minggu aku mendail, semata-mata... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Urusan Sri, Aduka & Dhiya

20 April 2014 
Kategori: Cerpen

14,724 bacaan 37 Ulasan

Oleh: Suha Fasihah TRANSIT ALIRAN RINGAN ataupun lebih dikenali sebagai Light Rail Transit (LRT) bagi laluan Kelana Jaya itu bergerak seperti biasa. Seorang wanita yang sederhana tingginya sedang berhimpit di kawasan sesama wanita juga. Sengaja dia memilih berhimpit dengan sesama jantina. Dia lebih rela begitu. Seboleh-bolehnya dia akan berusaha untuk menjauhkan diri dari lelaki kerana dalam keadaan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Susah Kalau Pontianak Jatuh Cinta

19 April 2014 
Kategori: Cerpen

22,407 bacaan 33 Ulasan

Oleh: LRyuzaki “Aku dah agak dah! Kenapa budak-budak ni pengsan lepastu ada bekas gigitan kat leher ni mesti kerja Vanpaip!” tegas Pak Razi atau dikenali dengan nama famousnya Pak Oji. “Vampire, Pak Razi.” Pak Mat membetulkan. ‘Entah apa-apa orang tua sorang ni. Tak pandai nak cakap Inggeris, tak payah lah speaking. Berlagak pandai kunun. Padahal sama bodoh je ngan aku ni. Puiii!!... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Inikah Pengakhirannya

19 April 2014 
Kategori: Cerpen

19,252 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Dhia Athif CERPEN INIKAH PENGAKHIRANNYA “kau kena kahwin juga dengan Idlan. Itu keputusan papa” “Papa!” “ Ini kehidupan Liya, biar Liya tentukan sendiri. Kenapa papa? Kenapa Liya mesti kahwin dengan Idlan” “Kenapa, itu tidak perlu kau tahu, apa yang penting, kau kena kahwin dengan dia.” “Liya tidak setuju” “Liya tidak pernah setuju dengan apa yang papa suruh,sejak dari... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 11 of 190« Pertama...10111213...2030...Akhir »