Cerpen : Kasihnya Laila

4 August 2014 
Kategori: Cerpen

11,519 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Dnae Kasihnya Laila Laila membaringkan tubuhnya di sisi suaminya. Asyik benar suaminya menatap majalah tentang perniagaan di tangannya. “Abang.” Panggilnya. “Ada apa sayang?” soal Hazzim. “Abang tak menyesal ke kahwin dengan Laila?” soal Laila perlahan. Suaminya yang tadi tengah asyik membaca majalah terus saja menutup majalahnya. Dia sebenarnya terkejut dengan soalan yang keluar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Transit Cinta

4 August 2014 
Kategori: Cerpen

16,093 bacaan 25 Ulasan

Oleh: Hampir setahun telah berlalu sejak Yasmin meninggalkan bumi penuh sejarah itu. Perasaan rindunya pada Turki membuak-buak. Kenapa ye aku macam ni? Yes, I admit that Turki is superb, perfecto with the Islamic buildings and history, tapi aku pun pernah pergi tempat yang lagi cantik dari tu. Tak pernah pulak rindu sampai macam ini. Yasmin bangun dari perbaringan. Tabletnya dibuka. Jari telunjuknya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Heart You

4 August 2014 
Kategori: Cerpen

20,201 bacaan 15 Ulasan

Oleh: Miss Namr Atia tenang menunggu . Matanya langsung tidak memandang kearah pengantin lelaki . Hatinya berdebar-debar . Siapa sangka pada hari ini dia akan menamatkan zaman bujangnya dan bakal bergelar isteri kepada sang jejaka yang kini sedang berjabat tangan dengan Babanya . Umi yang disisi kanannya kemas memegang jejarinya yang berinai merah . Senyuman bahagia terpacul di wajah tua Uminya itu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Vampire’s Bride

4 August 2014 
Kategori: Cerpen

32,244 bacaan 44 Ulasan

Oleh: Tinta Imanina VAMPIRE’S BRIDE “Mak Teh, lepas ni balik rumah terus, kan?” Insyirah bertanya girang. Insyirah dan Mak Teh baru sahaja keluar dari kawasan masjid As-Salam. Usai menunaikan solat Zohor, mereka terus menuju ke kereta yang diparkir di luar kawasan masjid. Mak Teh menilik jam di tangan. “Malam ni ada majlis akad nikah. Tempat tu jauh sikit. Jadi akan ambil... [Teruskan bacaan]

Cerpen : InsyaAllah..You And Me, Forever…

4 August 2014 
Kategori: Cerpen

17,526 bacaan 13 Ulasan

Oleh: Mai_Boe Bear98 “Syam, Syam dengar penjelasan Ira dulu, ni semua hanyalah salah faham.” “Dah la.. Jujur je la ira, selama ni pun Ira memang ada affair dengan Afiq kan? Kenapa ira sanggup buat Syam macam ni?” “No.. Syam, dengarlah Ira nak explain dulu..” Namun rayuannya tidak diendahkan, Iqtisyam meninggalkannya begitu saja. “Syam…You need my explanation…Don’t leave me…I,... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hatiku Milikmu

4 August 2014 
Kategori: Cerpen

16,531 bacaan 9 Ulasan

Oleh: hana fatiana Bungkusan kek Secret Recipe sederhana besar dibelek dengan senyuman tak lekang dibibir. Daripada kedai kek sampailah ke tepi jalan, tak habis-habis membelek bungkusan kek tu. Sekali tengok macam orang tengah jakun pun ada. “Tahulah dah dapat kek, janganlah sengih-sengih macam orang gila. Kita kat khalayak ramai ni tau,” Tegur temannya. Heh! Syaziq menoleh sekilas. Bibir merahnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Anganku Jadi Nyata

4 August 2014 
Kategori: Cerpen

16,108 bacaan 5 Ulasan

Oleh: Naf Eecah Anganku Jadi Nyata. “Kadang aku minta pada Tuhan agar angan ku ini bukan sekadar angan kosong.” Hari sabtu yang indah, sudah menjadi kebiasaan Sha untuk bangun lewat naknya pada hari cuti begini. Lagilah malas! Ahhh!! jerit Sha sambil bangkit dari katil yang sederhana besar itu. Selesai mandi Sha menuruni anak tangga sambil mengintai, takut papa dan mamanya sedang menunggunya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Nilai Sebuah Bahasa

4 August 2014 
Kategori: Cerpen

7,008 bacaan 7 Ulasan

Oleh: kakcik96 Dalam kesejukan dan kesegaran air embun yang jatuh di atas rerumput yang tumbuh meliar di atas bumi pada suatu awal pagi yang hening , terlihat dari celah – celah rimbunan daun mempelam yang rendang mengikut rentak potongan bonsai yang dikenakan padanya kelibat Sang Suria yang mula menampakkan dirinya dari arah timur alam untuk memancarkan sinarnya buat sekalian umat manusia serta... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Awak…Masa Depan Saya

4 August 2014 
Kategori: Cerpen

19,923 bacaan 9 Ulasan

Oleh: asrim Tajuk : Awak… masa depan saya. “Kahwin? Tapi kenapa pula tiba-tiba ? “ Soal Dayana . Hampir merah mukanya apabila dapat mengetahui akan hal tersebut. Zaman sekarang macam ni patutnya dah takde perkahwinan yang mak ayah tolong aturkan. Kalau apa-apa hal jodoh akan ditentukan oleh anak itu sendiri. “Bagi ayah ini adalah pilihan yang terbaik. Takkan sampai ke tua kamu nak hidup... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Princess Aku

4 August 2014 
Kategori: Cerpen

19,920 bacaan 27 Ulasan

Oleh: Shaefar Naressa “Wherever you go..waht ever you do ….” Lagu Richard Mark bermain di fikarannya. Laluan jalan raya yang tadi berjalan lancar kini sesak apabila lampu trafik menunjukkan warna merah . Dia menyandar pada kusyen kerusi kereta . Daddy nya yang sedang memandu itu fokus kepada jalan raya . Zayyan Melihat ibunya sudah enak dibuai mimpi . Entah kenapa , hatinya seperti... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Encik Chandra Mukhi vs Cik Cinderalalai

22 July 2014 
Kategori: Cerpen

21,373 bacaan 19 Ulasan

Oleh: Hani Rehani Aku bergerak laju meninggalkan Shira yang jalan terhegeh-hegeh seperti siput patah kaki. Orang dah lambat nak pergi kelas, dia sibuk nak berjalan mengalahkan model antarabangsa. Kalau lecturer tu boleh tunggu kita, tak apalah jugak. Ni lambat seminit pun kena marah. Apatah lagi sekarang ni yang dah lambat 10 minit. Ottoke! Ni semua gara-gara telefon bimbit aku yang tak berkokok. ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : 24 Jam Aku Cinta Kamu

22 July 2014 
Kategori: Cerpen

28,080 bacaan 28 Ulasan

Oleh: RED GULA GULA “lari,lari,lari anjing!!”teriak seorang gadis ke arah seorang mamat yang berhampiran dengan tempat dia bertempiaran lari itu. Anjing yang bersaiz sederhana besar itu terus mengejar gadis itu tanpa menghiraukan teriakan gadis itu. Mamat itu yang sedari tadi berdiri sambil bermain IPHONE 5s itu terus berlari setelah mendengar teriakan gadis yang bertopi dan memakai baju kemeja... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Resepi Cinta

22 July 2014 
Kategori: Cerpen

19,945 bacaan 21 Ulasan

Oleh: Mawar Berduri Hajar mempercepatkan langkah kakinya. Oh tidak! Dia sudah lewat. Hajar berdoa dalam hati, mudah-mudahan Pensyarah Psikolinguistiknya belum masuk lagi, kalau Pensyarahnya itu sudah masuk alamatnya, berkampunglah dia diluar kelas. Pintu dikunci,sehinggalah habis waktunya mengajar. Perlahan Hajar, memulas tombol pintu. Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah. “ Asal kau lambat?”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Tragedi Sembilan Sebelas

22 July 2014 
Kategori: Cerpen

15,134 bacaan 27 Ulasan

Oleh: Cik.Hijau Ku renung ruang wajahku di hadapan cermin lantas terdetik dibibirku. “Wajahku mirip benar dengan ibu tapi dimanakah ibu sekarang? Dimanakah abang sekarang?” air mata Dahlia mulai membanjiri kotak matanya kerana teringat akan ibu dan abangnya. Sepuluh tahun bukan angka yang kecil untuk dinilai penderitaan ini. Sepuluh tahun juga aku menadah tangan kepada ilahi supaya penyeksaan zahir... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Gerhana Di Hati

22 July 2014 
Kategori: Cerpen

17,283 bacaan 20 Ulasan

Oleh: Sirrun Abdullah Gerhana di Hati “Lepaskan aku!” Farissa bernada tegas. Tak cukup dengan ayat, kaki dan tangannya meronta-ronta cuba meloloskan diri dari cengkaman lelaki itu. “Tolonglah, lepaskan aku,” rayu Farissa pula. Kali ini masih lagi tidak berjaya. Tubuhnya dicampak ke atas katil lalu tangannya ditekan kuat untuk mengelakkannya daripada meloloskan diri. Akhirnya,lelaki itu meratah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Takdir

22 July 2014 
Kategori: Cerpen

12,655 bacaan 11 Ulasan

Oleh: Areesya Aziz “Hai Syira, akak manis sudah datang… ada baikkah kamu hari ini?” Emy menolak pintu bilik Insyira lalu menerpa masuk dan duduk di katil Insyira. “Hmm, dah lama Syira tunggu, rindunya kat Emy. Macam ni jelah keadaan Syira..” Insyira senyum meleret. “Dah solat?” Insyira menggeleng. “Jap..” Emy masuk ke bilik air dan kembali ke katil dengan membawa besen air keluar. Lengan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Cinta Si Mat Laksa

21 July 2014 
Kategori: Cerpen

15,289 bacaan 8 Ulasan

Oleh: Afeefa Alisha Aku berjalan perlahan-lahan sambil mataku tak lepas dari memandang sekumpulan manusia yang berkumpul di suatu sudut.Di situ aku tidak dapat mencari namaku.Adakah mereka belum sampai?Aku sebenarnya baru sahaja tamat belajar di UK so aku sudah pulang.Lagi pun dah lama aku tak jumpa mama,papa!Rindu mereka sangat.Tetapi aku tahu mereka tak akan menjemputku kerana urusan kerja.Aku berharap... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hujan Hati

21 July 2014 
Kategori: Cerpen

14,287 bacaan 30 Ulasan

Oleh: Atilia Aisya “Hoi! Buta ke?” Dia mendongak. Mata helang itu menikam tepat ke dalam matanya. Dia jadi tergamam. Kaku dan tidak bergerak. Mulut yang selalunya lancang juga jadi bisu. “Tepi sikit boleh tak?” Dia berganjak sedikit. Tapi lelaki itu tak bergerak. Nasib baiklah engkau tinggi. Kalau paras-paras aku juga, aku ketuk kepala kau kuat-kuat, lepas tu aku lari. Gila?!... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kau Pakgad Hatiku

21 July 2014 
Kategori: Cerpen

15,414 bacaan 13 Ulasan

Oleh: Ai Arisa Nota jari jemari Ai : Assalamualaikum. Alhamdulillah, habis juga cerpen yang tak tahulah nak klasifikasikan sebagai apa. Tak ada romantik sangat, tak ada komplikasi sangat. Tapi harap ada pengajaran. Komen negatif dan positif dialukan tapi jangan kasar-kasar tau~ budi bahasa budaya kita ________ Aku berlari-lari menuju ke bilik kecemasan. Dah tak tahu aku berlari anak ke, berlari... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia Tunang Aku?

21 July 2014 
Kategori: Cerpen

26,113 bacaan 16 Ulasan

Oleh: Amiey Ieyra Dia Tunang Aku? - Amiey Ieyra - “Hoi! Kau buat apa tu?” sergah Nurina. Hampir tercabut jantung Aimie bila disergah begitu oleh kawannya. Nasib baiklah tak ada sakit jantung, kalau tak dah lama jalan pergi batu dua. “Kau dah kenapa main sergah-sergah? Tak reti bagi salam ke?” marah Aimie tapi dalam nada berbisik. Dia terhendap-hendap di sebalik rak buku. Nurina juga melakukan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 11 of 194« Pertama...10111213...2030...Akhir »