Cerpen : Rindu Awak Sebesar Tempayan!

15 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: The Queen of AHAHAA “Mungkin hari ini, aku masih kuat untuk tersenyum biarpun tak ikhlas mana.” Aku menutup mata, ingin melepaskan semuanya pergi. Oh, mengapalah hidup sesukar ini? Seperit ini? Sesakit ini? Tiada niat nak mengeluh, oh tidak! Hanya berfikir sejenak, berfikir akan masa silam yang sudah pergi, masa yang akan datang, masa aku dan dia, masa kita berdua, masa segala-galanya.... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Dia Akan Bahagiakan Aku?

15 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Nurul Aimie CERPEN:DIA AKAN BAHAGIAKAN AKU? Aku membelek surat-surat cinta ketika di zaman sekolah menengah dahulu.Ketika itu aku bersama Amir,kami dikatakan pasangan yang romantik!dah lah satu kelas lepastu sama-sama Universiti sampai sekarang ni bercinta lagi.Ramai kawan-kawan support aku dengan perhubungan aku dengannya,tetapi segelintir pula nasihatkan aku supaya menjauhinya!. ‘Teruk... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Main-Main Takdir

15 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Qamarul Hassan “Allah telah menetapkan bagi segala sesuatu kadarnya, Al-Thalaq 65:3.” Mata Zinnirah kosong. Seperti lengang butik Fathima, tempat kerjanya. Tiada tanda kehidupan selain diri yang membungkam di atas sofa hitam di penjuru. Kadang-kala sunyi dipecah deringan telefon tapi dibiarkan mati sendiri, seakan matinya jiwa Zinnirah selepas berjumpa Hakimi tadi. Lelaki yang asyik berlegar... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Saya.. Rindu Awak!

8 May 2015 
Kategori: Novel

Oleh: Dlya Kata orang, cinta itu melibatkan perasaan kasih dan sayang. Kata pujangga, cinta itu buta. Kata saya, cinta itu adalah sesuatu yang membuatkan saya.. rindu awak. *************** Hari ni adalah hari yang sangat-sangat menyesakkan! Masalah datang satu persatu, bertimpa-timpa seolah-olah tiada belas kasihan langsung dekat aku. “Nia! Cepat hantar bunga tu, bunga tu sepatutnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Temukan Aku Mrs. Asyraf!

8 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Emma Millie Temukan Aku Mrs. Asyraf! Emma Millie “Greetings everyone! We’re having a barbeque tonight after we finished a short meeting. So, I hope there will be no problem arise for prepare a beach party. I nak semua pekerja restoran ni cari makanan laut yang segar dan jangan lupa sediakan juga ayam dan daging. The best is we served them with black papper, I think…” pesan CEO Syarikat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dhia Milikku

8 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:NKF “Fulamak. Lawa siot. Bro, aku cabar kau kalau kau dapat kawin dengan dia dan sentuh dia. Aku bagi kau 10 ribu. Cash bro cash”. Ujar Jefri sambil matanya tak lepas memandang gadis yang sedang membeli makanan. “Setakat perempuan macam tu. Petik jari kejap je aku dapat. Fine, no problem aku terima cabaran kau. Kau cuma siapkan duit”. Zul berkata dengan berlagak. Matanya... [Teruskan bacaan]

Cerpen :Tuhan Jadikan Dia Jodohku !

8 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Ainul AMZ “Ain!!!” Nyaring jeritan seseorang dari belakang cukup membuatkan aku terkejut lantas membantutkan langkahku yang tiada arah tujuan. Tanpa sedar ternyata saat itu aku sedang berdiri di tengah-tengah laluan kenderaan kampung. Aku hanya mengalihkan kepalaku untuk memandang siapa yang memanggilku. Mak Milah, jiran sebelah rumah aku kelihatan cemas menggawangkan tangannya sambil terlolong... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bapaku Pewaris

8 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: ANNA FARHAIN “Rashid!..Rashid!!”panggil Amran termengah-mengah.Kakinya yang dihayun laju mula beransur perlahan mencecah tanah yang becak itu.Nafasnya termengah-mengah.Dadanya turun naik berombak. “Gol..!!” Sorakan kemenangan seakan-akan meraikan berakhirnya perlawanan mereka pada hari itu.Langit jingga menandakan bahawa matahari seakan-akan pulang seperti selesai tugasnya pada saat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : R&R Kasih

8 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Syada R&R Kasih Perodua Myvi warna merah jambu itu diletakkan elok dalam kotak parkir. Pandangannya ditebar ke sekeliling kawasan rehat dan rawat(R&R) Sungai Buloh itu. Enjin kereta dimatikan. Orang yang elok terlentok di tempat duduk sebelah pemandu dijeling dengan rasa sebal. Haish…tadi dia kata nak teman aku drive konon, ini baru sejam perjalanan dah lentok baik punya. “Hoi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Dia Adam Maka Aku Hawa

8 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: nour elzaara Kali ini lama sujudku di atas sejadah kesayangan, antara barang hantaran Adam semasa majlis pernikahan kami. Sujud seusai solat sunat dhuha yang menjadi kelaziman untukku. Hati cuba mencari ketenangan. Cerita semalam membuatkan hati aku diamuk badai resah yang bukan sedikit. Menggugah keikhlasan aku sebagai seorang isteri selama hampir dua tahun melayari bahtera halal bersama dia.... [Teruskan bacaan]

Cerpen : 24 Jam,Saya Sayang Kamu

8 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: red gula gula “lari,lari,lari anjing!!”teriak seorang gadis ke arah seorang mamat yang berhampiran dengan tempat dia bertempiaran lari itu. Anjing yang bersaiz sederhana besar itu terus mengejar gadis itu tanpa menghiraukan teriakan gadis itu. Mamat itu yang sedari tadi berdiri sambil bermain IPHONE 5s itu terus berlari setelah mendengar teriakan gadis yang bertopi dan memakai baju kemeja... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bila Padang Berbicara

6 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: S. Y. Izzam Aku duduk di kerusi malas sambil termenung bagaikan orang yang baru sahaja putus cinta. Mentang-mentanglah aku sudah selesai menjalani peperiksaan akhir tahun, bolehlah aku berehat sambil melayan perasaanku ini yang sudah lama diabaikan dek kerana asyik menumpukan sepenuh perhatian terhadap pelajaran. Al-maklumlah, pelajar cemerlang kan? Mestilah jaga prestasinya sepanjang masa. ... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Keajaiban Sebuah Cinta

6 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Awani Azali Hari ini adalah hari pertama aku memulakan kehidupan sebagai seorang pendidik. Berkat usaha yang aku lakukan selama ini membuahkan hasil apabila aku ditempatkan menjadi seorang guru matematik di sebuah sekolah rendah di selatan tanah air. Pada mulanya, aku langsung tidak berminat dalam bidang ini namun desakan keluarga dan atas dasar ingin memulakan hidup baru, aku akhirnya menjadi... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana sebuah Pertemuan

6 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: ibuadik “Tak sangkakan, housemate aku ni penulis cerpen terkenal.” Sindir Zulaikha kepada aku. Aku hanya memerhati tingkahnya. Malas untuk bertikam lidah. Cerpenku sudah diterbitkan di laman web cerpenmalaysia.com. “Aku nak keluar makan, kau ada nak kirim apa-apa ke?” Walaupun mulutnya agak lancang tetapi hatinya baik. “Tak naklah. Nanti aku masak apa-apa yang ada di dapur tu kalau... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Kerana Sayang

6 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Fina Alyaa Aku berjalan mengelilingi seluruh ruang kedai buku Popular. Rasanya ni dah masuk kali ke tiga aku lalu kat depan kaunter pembayaran kedai. Tuan yang jaga kaunter tu pun rasanya dah banya kali tertoleh-toleh kat aku, ‘pasai pa la budak ni duk lalu lalang, nak mencuri ke’. Haa tu la ayat yang aku dengar yang keluar dari mulut tuan punya kedai ni. Tak ada insuran punya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mewangi

6 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh:Miss Arjuna Aku Terima Nikahnya. Ini sudah masuk kali ke lima aku menonton cerita ini hanya dalam satu hari. Aku berhenti pun apabila terdengar azan Asar. Dulu apabila filem ini dikeluarkan, aku hanya menonton demi memenuhi permintaan kawan-kawan untuk melihat Adi Putra dan Nora Danish mereka. Namun kini aku menonton kerana aku. Inilah jalan cerita hidupku kini. “Argh!” Bising lagi rumah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Mana Satu

6 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: ATHIRAH SUDIN “Weh!bangun lar weh,dah pukul 9 pagi dah,yang kau asyik berbungkus dengan selimut ni lagi ni apasal?”marah Rina sambil menarik selimut tebal. “Apasal dengan kau ni?pagi-pagi dah bising,hari ni kan cuti,bagi chance la kat aku membuta sampai tengah hari lagipun tiap-tiap minggu aku macam ni kot,yang tetiba hari ni nak bising pulak apasal?Dah,dah,pergi jauh-jauh,jangan duk menganggu... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Silent Killer

6 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Nurul Humaira “Kenapa balik lewat sangat ni, Afran? Dah pukul 1 pagi baru nampak muka kau tu. Kau pergi mana?” tegur Alisha, kakak sulung Afran. Afran tersenyum memandang kakaknya yang nampak risau. “Akak tunggu Afran ke?” soalnya. Alisha menuruni anak tangga hingga sampai di depan Afran. “Ye la. Akak risau tau tak? Kau tu bukannya boleh percaya sangat. Entah-entah kau pergi racing... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lampu Merah Tanda Cinta

6 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: Halilah Baharoddin Angin pagi terasa sejuk mencengkam sehingga ke tulang. Apa Malaysia tengah musim winter kah? Jaket yang kusarung membaluti tubuh bagai tak terasa kehadirannya. Benarkah ramalan di laman muka buku bahawa musim sejuk yang melanda di seluruh negara ini petanda kiamat. Tadah tangan sahaja syukur pada Allah yang maha Esa kerana kita dapat merasai nikmat ini walau negara kita beriklim... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Bercinta dengan Mamat Alien (Part 2)

6 May 2015 
Kategori: Cerpen

Oleh: kouryu_nasrin Pagi itu… Apa benda yang peluk aku ni? Aku membuka mata dan punya terkejut aku apabila melihat wajah mamat alien itu yang begitu dekat dengan aku. Nasib baik aku sedar yang kini aku isteri dia, kalau tak ada yang makan penampar pagi-pagi buta ni. Aku berusaha melepaskan diri dari pelukan mamat alien itu namun sia-sia apabila makin kuat pula pelukan dia ni. Dia ingat dia tengah... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 11 of 212« Pertama...10111213...2030...Akhir »