Cerpen : Misteri

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

12,835 bacaan 29 Ulasan

Oleh : Suria November Beg laptop aku galas dan tangan kananku menjinjing beg kecil yang aku letakkan kain telekung. Peluh berjejeran di dahi. Perlahan-lahan aku menuruni anak tangga tanpa menghiraukan Mary dan Hawa yang sibuk berbual tentang novel. Kutahu jam sudah menginjak pukul 5.45 petang dan sekolah makin lama semakin sepi kerana kebanyakan pelajar dan guru sudah pulang. Para pelajar tingkatan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Miss Inspector Love

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

33,819 bacaan 26 Ulasan

Oleh : Al-Ridzuan Rashin Mata awak menceritakan segalanya tentang “akan” diri kita… Setiap, insan yang melalui peralihan dari alam remaja ke dewasa pasti mengalami kisah pencarian cinta yang menarik. Semua jejaka ingin memiliki sekuntum bunga yang akan disemat di dalam hati masing-masing. Namun, bunga tersebut tentu sukar untuk dimiliki. Ini adalah kisah, pencarian cinta sang jejaka dalam... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lelakikah Aku?

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

17,130 bacaan 18 Ulasan

Oleh : myn famieza Telefon bimbit S4 aku yang diletakkan di atas dashboard kereta Satria Neo berdering mengeluarkan lagu Hanya Aku nyanyian Hyper-Act. Jiwang tak aku? Aku suka dengan lirik lagu ni. Tertera di skrin S4 aku nama insan yang paling aku sayang dan sangat penting dalam hidupku. Tanpa dia hidup aku tak ada erti. Walaupun jarak antara kami jauh tetapi kami tetap dekat di ingatan dan yang... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Meniti Titian ke Taman Syurga

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

9,329 bacaan 7 Ulasan

Oleh : man_pit97 Dingin seindah syahdu di keheningan pagi,beburung berkicau, menyegarkan setiap insan yang menikmati dan menghargai nikmat yang dikurniakan Ar-Rahman ini. Meskipun begitu, agak sukar bagi Khairi meninggalkan tempat istirehatnya. Selimut tebal yang meliputi dirinya merantai dirinya daripada bangun untuk mengerjakan solat Subuh. Azan yang kuat berkumandang juga dihiraukannya. “Ahhhh!... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Dia, Pilihan Atuk

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

30,153 bacaan 27 Ulasan

Oleh : AYADAYANA IZZAT IMRAN menyanyi kecil di kamar biliknya. Hatinya berbunga riang. Entah apa yang membuat hati dia gembira ketika itu. Dia membaling kain tuala berwarna hijau lumut yang basah ke dalam bakul laundry. Dia memerhati pantulan wajahnya di cermin. Ceria. Deodorant, Polo Perfume. Sedikit Brylcream gel. Sebentar lagi dia akan keluar. Malam masih muda, jarum jam baru sahaja berganjak... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Hanya Satu Nama

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

10,561 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Fitrah Ekami Syoknya kalau hujung minggu nie aku aku dapat keluar ‘jejalan’ tapi malangnya aku tak de teman. “Nak harapkan Sofea memang tak la kan, busy dengan ‘si tunang tersayang’ .Arghhhh, pleaselah. Entah kemana berdatingnya entah. Hehe…jeles la katakan”. Opsss lupa pulak nak kenalkan diri aku….hehehe nama aku Fathiah Az-Zahra, nope “Fathimah Az-Zahra” tau. Aku merupakan... [Teruskan bacaan]

Cerpen : JADE- Jangan Ada Dendam

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

10,411 bacaan 19 Ulasan

Oleh : ARIKAYS KEER Petang ini aku hadir lagi ke dermaga ini. Hiruk pikuk di dermaga ini langsung tidak mengusik hati ini yang di hambat kepiluan, aku termangu sendirian menghadap lautan yang terbentang luas. Lautan ini membawa seribu makna di dalam hati ini. Aku berteleku di satu sudut di tepi dermaga tanpa mengesahkan setiap saat yang berlalu. Biarlah aku dengan kenangan ini. Sepi menghambat... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Istiqarahku

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

11,438 bacaan 24 Ulasan

Oleh : Novem Istiqarahku Rabu, Mei 2013. Shah Alam. “Apa yang kau termenungkan tu Fahmi?” Muhammad Fahmi memandang Nor Ikhsan disebelahnya. Dia yang sedang baring melepak di atas sofa tidak menjawab. Matanya beralih kembali ke siling rumahnya. Fahmi termenung jauh. Sudah masuk hari ke empat dia begitu. Fikirannya jauh menembusi siling rumahnya hingga ke langit yang gelap gelita. “Kau tu dah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Ku Seru Kasih

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

7,812 bacaan 5 Ulasan

Oleh : SYANN ALYAHYA Biarkan aku sendiri ikuti nasib diri ini… JARUM jam dinding pejabat menandakan pukul 1 tengah hari. Kelihatan semua kakitangan sudah meninggalkan kerja masing-masing untuk mengisi perut serta bersolat Zuhur. Namun, kelihatan seorang gadis masih asyik dengan kerjanya tanpa menghiraukan apa-apa. Syuhada yang baru sahaja ingin melangkah dari ruangan tempatnya menoleh ke arah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Selimut Putih

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

6,064 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Insyirah Qalbi Deruman enjin motor Abah memecah kesunyian seawal jam dua pagi. Tatkala Jiran-jiran semua sedang lena dibuai mimpi, Abah pula baru pulang ke rumah setelah sedari pagi keluar entah ke mana. Terdengar abah menginjak anak tangga di luar rumah. Derapan kaki ibu juga kedengaran dari dalam rumah. Suraya menyingsing langsir dari biliknya. Mengintai kelibat abah dan ibu di sebalik langsir... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Persepsi Cinta Erna

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

7,133 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Haliza Haliz Hidup ini, tidak terlepas dari sebarang cerita sensasi. Ada yang suka dan duka. Sebagai graduan yang berkelulusan dalam bidang undang-undang, mungkin ramai yang beranggapan aku ini bukanlah seorang yang suka pada gosip. Seorang yang dikatakan mempunyai satu karekter yang agak serius, mungkin juga dianggap orang yang jaga standard. Haha..itu tidak penting. Biarlah aku kenalkan diri... [Teruskan bacaan]

Cerpen : T.I.R.A.M.I.S.U

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

13,013 bacaan 14 Ulasan

Oleh : amira ayman “ Wah.. handsome lah pulak abang tu,” “ Comellah dia..!!” “ Kalau jadi pakwe aku, confirm aku sayang ketat-ketat ni!” Asyadhia menggeleng kepala melihat gelagat teman-temannya. Tidak berkelip mata mereka melihat apa yang terbentang di hadapan mata. “ Wei, zina matalah wei! Dosa!” tegur Asyadhia sambil gelak. “ Mana ada zina mata? Saja-sajalah kau, kan?” “ Aku... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jaze Arisya

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

10,946 bacaan 16 Ulasan

Oleh : Leeya Anna DEMI MEWARISI HARTA KEKAYAAN MILIK BAPANYA,LIYANA TERPAKSA MENCARI CALON SUAMI DAN MENIKAHINYA DALAM MASA SEMINGGU.NAMUN SETELAH MENIKAH BARU LIYANA MENGENALI ERTI CINTA YANG SEBENARNYA.BUKAN TAK MENGERTI CUMA SERIK DIPERMAINKAN SEBELUM INI.AFIF, LELAKI YANG MEMBUKA KEMBALI PINTU HATI LIYANA.KEBAHAGIAAN MEREKA KECAPI TETAPI JANJI TETAP JANJI MEREKA HARUS BERPISAH SETELAH 99 HARI... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Jodoh Dari Tuhan

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

15,262 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Misz Polkadot Hakimi bingung dengan sikap mamanya yang kalut mahu menjodohkannya dengan gadis itu dan ini. Sudah berpuluh-puluh gadis yang cuba diaturkan oleh mamanya untuk dijadikan calon isteri Hakimi.Dan sudah berpuluh kali banyaknya juga Hakimi menolak dengan cara yang baik. Niatnya hanya satu sejak dari dulu lagi iaitu tidak mahu mengecewakan hati gadis-gadis yang belum pasti adalah jodohnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Surat Cinta dari Edinburgh

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

8,666 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Liya Lisa Love Letter from Edinburgh – Part 1 - Qaseh Qisyaina ; seorang gadis yang comel dan lincah. Melihat wajahnya, pasti tiada sapa menyangka bahawa dia sudah memasuki usia 25 tahun. Wajahnya yang keanak-anakan itu sering membuatkan orang luar salah tafsir bahawa umurnya 16 tahun. Perkara itu sudah menjadi kebiasaan buat gadis itu. Muhammad Luqman Farouqi ; jejaka idaman Malaya. Berhidung... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Aku Hanya Seorang Kekasih

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

7,665 bacaan 4 Ulasan

Oleh : S.Huzaimah Walaupun kau jauh… Sambutlah salamku… Karena aku masih menyayangi… Tidak pernah aku membenci dirimu.. Sampaikanlah salam cintaku padanya… Walaupun sengsara.. Namunku masih sayang.. Karena cintaku.. Tiada akhirnya.. Walau tercampak di mana jua… Lagu yang dinyanyikan semula oleh Adira itu benar-benar menyentuh jiwaku.Sampaikan aku bisa terduduk dan mendengarnya dengan penuh... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Sombongnya Kau!

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

16,744 bacaan 17 Ulasan

Oleh : RIA NATSUMI Safawiyah yang sedang jatuh cinta… Aku dah lama perhatikan dia. Dia selalu pinjam buku di pusat sumber sekolah. Dari pembacaannya aku tahu yang dia suka baca buku-buku ilmiah. Aku juga tertarik nak baca buku seperti itu. Aku akan pastikan sebaik sahaja dia hantar buku tu, aku akan terus pinjam. Inilah kelebihan menjadi pengawas pusat sumber. Aku tersenyum. ??Alamak! Dia dah... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Lelaki Yang Mencintaiku

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

12,128 bacaan 9 Ulasan

Oleh : ISS NAFISAH Sunyi sepi suasana pagi ahad Irfan di pecahkan dengan ketukan pintu bilik yang kuat oleh ibunya yang mengejut dia bangun. “Irfan anak teruna ibu, cepat bangun! Hari ni kan hari pertama kamu masuk kerja di syarikat tersohor di Malaysia. Cepat bangun!” Bersungguh-sungguh Datin Mariam berkata bagaikan memberi semangat kepada anaknya itu. ????”Ya ibu! Irfan bangun ni!”... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Super-rich Guy?!

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

21,924 bacaan 35 Ulasan

Oleh : Nia Nadirah “Kaizer! Lima jam lagi persembahan di Tryta Stage! Siap sedia ok.” Suara lelaki yang berada di hadapan pintu bilik mewahnya tidak dihiraukan. Yeah, itu P.Anya. Eizmer. “You dengar tak apa I cakap ni? Sekejap lagi, seluruh manusia yang duduk dekat California tu nak dengar suara you yang merdu sangat tu. Bangunlah cepat! Yang you baring-baring ni lagi buat apa?! Hoi!” Geramnya... [Teruskan bacaan]

Cerpen : Takdir Menyeberangi Masa

13 January 2014 
Kategori: Cerpen

6,596 bacaan 8 Ulasan

Oleh : Hajar Zamrus Semua orang inginkan kebahagiaan.Begitu juga dengan aku.Kebahagiaan aku tidak sama seperti orang lain.Sama sekali tidak sama.Keinginan dan cita-cita aku akan ditentukan oleh daddyku.Setelah 5 tahun mummy pergi meninggalkan kami,daddy kahwin lain dengan Auntie Sally.Dia merupakan kawan baik mummyku.Auntie Sally tidak mempunyai anak kerana dia mandul.Dia merupakan pengganti mummyku... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 11 of 181« Pertama...10111213...2030...Akhir »