Novel : Cinta Bersaiz XXL! 12, 13

10 November 2012 
Kategori: Novel

4,515 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana KAKIKU terasa berat sekali hendak melangkah. Wajah Hadif aku pandang sekilas. Hadif cuma diam memandang wajah mama, abang Hasif, dan Kak Suraya silih berganti. Mungkin hatinya terasa berat, seperti mana yang aku rasa saat ini. “Hadif pergi dulu ya, mama. Ada kelapangan nanti Hadif balik.” Hadif mengucup lembut tangan mama, mengucup pipinya sebelum memeluk tubuh itu erat. Haish... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Bersaiz XXL! 11

25 September 2012 
Kategori: Novel

3,527 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana ? “EH kita dekat mana ni, bang?” aku pantas menyoal sebaik tersedar yang Hadif sudah menghentikan keretanya walaupun tempat yang dituju masih belum tiba. Hadif menoleh ke tepi, memandang aku yang duduk di sisinya. Senyuman dilempar padaku sebelum dia membuka tali pinggang keledarnya. “Selamat datang ke rumah kita.” Hadif bersuara seraya melangkah keluar dari kereta. Aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Bersaiz XXL! 10

14 September 2012 
Kategori: Novel

3,615 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana “MENGELAMUN apa, sayang?” panggilan Hadif itu pantas membuatkan aku tersedar dari lamunan. Wajah Hadif yang tidak pernah lokek dengan senyuman itu, aku tatap dalam-dalam. Perlahan aku menggeleng. “Tak ada apalah, bang.” “Abang ada depan mata pun, Deeba boleh fikirkan orang lain lagi eh? Sampai hati Deeba.” Hadif mencebik, buatkan tawaku berderai juga. Aduh, buat muka... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Bersaiz XXL! 9

6 September 2012 
Kategori: Novel

3,431 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Aliesha Kirana Sudah seminggu berlalu sejak aku bergelar isteri kepada Hadif. Tidak ada apa yang menarik sangat untuk aku ceritakan. Aku masih menumpang di rumah mertuaku, hari-hari berdepan dengan kesibukan melayan ahli keluarga Hadif, membuatkan aku tidak sempat untuk mengenali Hadif dengan lebih dekat. Oh tidak mengapalah, aku ada seumur hidup untuk mengenali dia, dan mungkin juga sampai... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Bersaiz XXL! 8

16 August 2012 
Kategori: Novel

7,423 bacaan 21 Ulasan

Oleh :Aliesha Kirana Malam itu, rumah keluarga Hadif dipenuhi sanak saudara dari dekat dan jauh yang berhimpun bagi meraikan perkahwinan kami. Satu jamuan barbeku diadakan sebagai penghargaan kepada semua yang terlibat bagi menjayakan majlis perkahwinan ini. Segan sungguh rasanya, untuk bergaul dengan ahli keluarga Hadif yang boleh tahan ramainya ini, bila berkumpul begini. Aku duduk di salah sebuah... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Bersaiz XXL! 6,7

9 August 2012 
Kategori: Novel

4,337 bacaan 6 Ulasan

Oleh :Aliesha Kirana Bab 6 Aku tunduk saja memandang lantai, langsung tidak memandang ke atas. Tadi di dalam kereta pun aku diam saja, ayah di sebelah Hadif juga diam seperti kebiasaannya, cuma emak dan Ameena yang banyak berceloteh bertanya Hadif itu dan ini. Jantung aku berdebar-debar tak mahu surut. Di sebelah aku, Hadif duduk selang dua kerusi dari aku, dan di depan, pintu bilik tok kadi. Arghh! Pejabat... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Bersaiz XXL! 5

12 July 2012 
Kategori: Novel

4,208 bacaan 6 Ulasan

Oleh :Aliesha Kirana “Keluar beli barang persiapan kahwin?” mata aku membuntang, saat emak mengkhabarkan perkara tersebut. “Yelah. Dah nak kahwin kan, kenalah beli barang persiapan. Lagipun dua bulan tu kejap je Deeba. Macam-macam kena buat ni. Mak risau tak sempat aje ni.” Emak mengomel panjang, membuatkan Ameena yang sedang khusyuk menonton Cerekarama, tergelak kecil. Aku terdiam, memang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Bersaiz XXL! 4

6 July 2012 
Kategori: Novel

3,979 bacaan 6 Ulasan

Oleh :Aliesha Kirana Jejaka di hadapanku itu berkulit cerah, bermata sedikit sepet tetapi punya anak mata berwarna hitam pekat, bibirnya merah dan apabila dia tersenyum, memang manis sekali. Rambutnya juga hitam pekat, namun sedikit panjang di bahagian depan dan disauk ke tepi. Wajah itu memang saling tak tumpah dengan wajah di dalam gambar yang dikirim padaku. Namun jejaka di hadapanku ini, realitinya... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Bersaiz XXL! 3

26 June 2012 
Kategori: Novel

6,215 bacaan 12 Ulasan

Oleh :Aliesha Kirana 3 Jadi isteri orang? Mampukah aku? Haish! Tak pernah bermimpi pulak untuk aku berumahtangga dalam waktu terdekat ni. Ya Allah, bila saat dan ketikanya dah tiba, mudah benar Engkau jadikan jalannya… tapi adakah si dia itu, bisa menerima aku seadanya seperti kata ibu, atau dia cuma mahu mempermainkan aku? Ah takkanlah soal perkahwinan ini bisa dibuat main. Tapi… kenapa... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Bersaiz XXL! 2

19 June 2012 
Kategori: Novel

4,655 bacaan 8 Ulasan

Oleh :Aliesha Kirana “Betul ke ni mak? Takkanlah!” aku melayang-layangkan gambar itu di hadapan emak yang sedang menonton televisyen bersama Ameena. Emak cuma tersenyum, mungkin tahu apa yang berada di dalam pemikiran aku. “Dah dapat macam tu, bersyukur ajelah Deeba, dan berdoa dia boleh menjadi suami yang baik pada kamu. Dapat yang biasa pun tak apa, dah dapat macam tu, kira bonuslah kan. ” Aku... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Bersaiz XXL! 1

11 June 2012 
Kategori: Novel

8,094 bacaan 7 Ulasan

Oleh :Aliesha Kirana “Bismillah! Itadakimasu!” aku bersuara gembira saat sudah duduk di meja makan bersama Haiza pagi itu. Biasalah cikgu-cikgu, pukul sebelas sudah makan tengah hari. Hehe. “Amboi DD, bukan main happy lagi kau bila dapat makanan kan?” Haiza mencubit pipiku yang yang tembam ini membuatkan aku menjerit kesakitan. Aku menggosok pipiku perlahan sambil memandang wajah Haiza dengan... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11