Cinta Kontrak

4 January 2012 
Kategori: Novel Di Pasaran

297,109 bacaan 339 Ulasan

Ibu! Rasa macam nak terjun laut! Terseksa la kalau macam ni. dengan kontrak tak matured tu lagi! Hampeh punya engineer! Pergi blaja tinggi-tinggi sebab nak create kontrak bebudak camtu ke? Kalau aku jadik pengarah universiti cicak kobeng tu, ku tendang jauh masuk gol mamat ni! Nur Alia Airysha, seorang gadis yang datang dari kampung ke Kuala Lumpur dengan niat untuk mengumpul duit demi keluarga dan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 20

22 April 2011 
Kategori: Novel

131,524 bacaan 331 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 20 Selesai kuliah, aku terus ke keretaku bersama Firash. Pintu kereta dibuka luas. Tiba-tiba datang seseroang daripada belakang tubuhku dan menutup kembali pintu keretaku. Aku tersentak. Ni yang menyibuk dengan kreta aku ni pehal? Ada juga yang melayang kena sepak kang. Aku menoleh untuk melihat gerangan yang menutup pintu keretaku. Firash sudah berada di sisi... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 19

15 April 2011 
Kategori: Novel

80,078 bacaan 53 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 19 Hubungan aku makin membaik dengan Danial. Adakalanya aku masih disakat dengan lawak bodohnya. Kini aku dah berada di semester satu di UIA. Aku berazam untuk meraih segulung ijazah. Kalau diberi peluang, takkan ijazah je? PhD pun aku nak sapu! Tetapi apa yang mengacau fikiranku, aku ditakdirkan untuk bertemu musuh ketatku! Muhammad Amir Farhan. Lelaki yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 18

8 April 2011 
Kategori: Novel

82,167 bacaan 54 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 18 Entah bila masa aku sampai rumah pun aku tak pasti. Alih-alih dah ada atas katil. Tapi yang parahnya, kenapa aku boleh dengar deruan nafas Danial? Aku cuba bergerak sedikit ke hadapan. Namun tidak berjaya. Pautan lengan Danial yang melekat di pinggangku menyentapkan diriku. Boleh pulak dia peluk aku?! Ni nak kena kuntau(silat) ni! Aku tidak berani menoleh... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 17

1 April 2011 
Kategori: Novel

81,668 bacaan 67 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 17 Aku terjaga apabila azan subuh berkumandang. Sakitnya pinggang tidak terkata! Manakan tidak, semalaman tidur di sofa panjang. Patutlah leher aku rasa macam nak patah, rupanya aku bersandar kat Danial. Televisyen masih terpasang. Siaran masih ada. Al maklum lah, astro tak pernah tido! Melihatkan posisi Danial yang tidur menegak sambil tangannya menopang dagu... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 16

3 March 2011 
Kategori: Novel

107,466 bacaan 90 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 16 Seperti yang telah dipersetujui, aku dan Danial tidak perlu berhoneymoon sekarang. Aku juga boleh menarik nafas lega apabila Datin Aleeya yang merangkap mommy ku bersetuju dengan cadangan anak tunggalnya untuk membiarkan aku bekerja di butik sementara menunggu kemasukan ke universiti. Cuti seminggu sudahpun dihabiskan. Cuti seminggu aku rasa macam sehari... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 15

24 February 2011 
Kategori: Novel

78,918 bacaan 67 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 15 Terkejut beruk aku dibuatnya! Mana kan tidak? Sedap pulak aku landing kepala atas badan Danial. Dah tu, jemari kanan aku dalam genggaman Danial! Argghh! Pencabulan! Dengan serta merta aku bangun dari pembaringan. “Perogol! Pencabul!” jeritku kuat. Tidak ku lepaskan peluang untuk memukulnya dengan bantalku. Segera Danial bangun memisat-misat... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 14

18 February 2011 
Kategori: Novel

65,597 bacaan 53 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 14 Tanpa sedar, azan Asar sudah berkumandang. Aku memisat-misat mataku keletihan. Menoleh ke kiri dan kanan mencari kelibat Danial. Hilang? Mana pulak budak ni pergi? Aku menggeliat sepuas hati! Alhamdulillah! Kaki aku masih ada! Aku ingat dah tercabut time kat Pavillion tadi! Cahaya matahari dari luar seakan berpusu-pusu masuk dari tingkap dan balkoni. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 13

10 February 2011 
Kategori: Novel

69,308 bacaan 51 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 13 Usai sarapan pagi sebentar tadi, aku terus ke bilik. Mengemas begku. Meletakkan baju-bajuku di dalam almari. Sempat juga aku berfikir. Bila nak tamat semua ni? Kalau memang Danial jodoh aku, aku memang tak dapat lari. Sedang aku memunggah almari Danial, meletakkan baju-bajunya di sudut kanan dan meletakkan bajuku di sudut kiri, aku terdengar derapan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 12

3 February 2011 
Kategori: Novel

65,671 bacaan 46 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 12 Azan subuh kedengaran berkumandang. Bagus jugak rumah cicak kobeng ni. Dekat dengan masjid. Mudah sikit nak dengar azan. Mudah jugak aku nak berjemaah kat masjid. Aku menggeliat keletihan. Mata masih lagi macam orang mabuk. Ucapan pertama yang keluar dari bibir aku adalah tahmid. Alhamdulillah aku masih dipanjangkan umur. Alhamdulillah Allah tak ambil nyawa... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 10, 11

26 January 2011 
Kategori: Novel

67,511 bacaan 40 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 10 “Sumayyah! Tolong aku!” separuh merayu aku kepada Sumayyah. Memang berat jugak kes member aku ni. aku balik Malaysia semata-mata nak datang majlis kawen minah ni. alih-alih, dia mintak aku bawak lari dia pulak? “Aku pon terkejut dengan cerita kau ni. agak tak masuk dek akal. Kenapa pulak mamat tu nak peristerikan kau tiba-tiba? Banyak... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 9

20 January 2011 
Kategori: Novel

57,335 bacaan 33 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 9 “Danny! Aku dah nak nikah!” ceria Kimi menyusun kata. Danial terkejut. Kawen? Biar betul mamat ni! Waktu kat Belanda dulu, elok single-mingle je. Balik Malaysia tak sampai setengah tahun, terus nak kawen? “Mana kau sembunyik aweks sebelum ni ha?” sengaja ditekan S di belakang. “Banyak la kau punya aweks! Awek sudah!... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 8

12 January 2011 
Kategori: Novel

55,978 bacaan 22 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 8 Sebulan berlalu, dan sebulan jugalah aku tidak melihat batang hidung Danial. Sensitiviti masyarakat betullah cicak kobeng tu! Hari ni! aku dapat gaji! Lumayan juga. Mungkin kerana ini butik terkemuka. Sebulan, sampai tiga ribu aku dapat! Terkejut jugak! Tapi, rezekilah katakan. Seribu daripada gajiku, aku hantar ke kampung. Alhamdulillah! Aku dapat berjumpa... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 7

5 January 2011 
Kategori: Novel

55,296 bacaan 18 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya Mini cooper milik Danial tersadai di tepi tasik. Entah kenapa hati Danial cukup sakit dengan sikap tidak endah Airysha. Bip.. bip..bip.. lantas Danial menekat punat merah di telefon bimbitnya. Telefon bimbitnya dibaling ke arah seat sebelah. Handphonenya melantun jatuh ke lantai kereta. Danial hanya membiarkan. “Eh mamat ni! Dia reject aku punya panggilan?... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 6

16 November 2010 
Kategori: Novel

52,892 bacaan 16 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 6 “Long, tolong ibu jap. Ni haa.. beras ni. Ibu tak larat nak angkat.” Ujar ibu lesu. Kak long terus membantu ibu meletakkan guni beras itu di atas meja. “Nak buat apa ni,bu? Kenapa nak letak atas meja?” soal kak long. “bahaya letak kat bawah. Sekrang dalam rumah ni, banyak tikus. Nanti habis beras kita dimakan dek... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 5

9 November 2010 
Kategori: Novel

57,135 bacaan 26 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 5 Ahhhh.. pagi ni hujan la pulak. Sedapnya kalau dapat tidur lebih masa. Kalau kat kampung, dengan keadaan tengah period ni, pukul 12 pun belum tentu bangun lagi. Hujan lebatnya. Nikmatnya hidup kalau dapat tidur!! “Airysha!! Liat sungguh minah sekor ni nak bangun pagi! Kalau lah boleh solat ni, mesti lambat nak buat kan?” marah kak Yati.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 4

5 October 2010 
Kategori: Novel

58,840 bacaan 29 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 4 “Oi minah! Cepat bangun la! Hari ni kan awak nak start kerja. Mentang-mentang la a.b.c, sedap pulak tidur lama-lama. Kak Yati dah selesai solat subuh ni, cepat sikit mandi. Pukul 8 kena ada kat butik.” Arah kak Yati. Buat bingit telinga betul! Aku lenyek kak Yati ni kang dengan steamroller, tak kawen abang Haziq nanti! “Yela, yela.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 3

23 September 2010 
Kategori: Novel

57,863 bacaan 15 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 3 Aku kini menjejakkan kaki ke Bandar metropolitan yang penuh dengan debu, bangunan konkrit, kenderaan dan orang-orang yang menyesakkan nafas aku. Sungguh! Jauh beza dengan rumahku yang sepi. Hanya deruan air laut yang kedengaran. Belum pun satu hari, aku dah mula rindu kat mak, ayah, kak long, nasi kandar dengan Lina. Aku jalan menuju ke bangku yang terdapat... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 2

6 September 2010 
Kategori: Novel

63,077 bacaan 19 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 2 Pagi ni aku bangun lambat laa… abeh kene bebel ngan ibu. Ibu kalau membebel, macam mesin gun! Nasib baik la aku A.B.C. Allah bagi cuti. Hahaha. Takde la kurang pahala aku solat lambat. Hurm, ni, diary aku yang kedua. Aku ni bukan la pndai sgt nak mencoret diary ni. Hah! Biar aku cerita sikit perihal hidup aku. Waktu aku sekolah rendah, aku dpt kptusan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta kontrak 1

8 February 2010 
Kategori: Novel

115,040 bacaan 68 Ulasan

Oleh : nurul ain syuhada @ aleeya natasya 1 Aku hanya manusia biasa. Yang lahir dari keluarga miskin. Bapaku seorang nelayan yang bernama Zulkifli. Manakala ibu, hanyalah suri rumah yang mengambil upah untuk membasuh pakaian penduduk kampung. Ala.. macam dobi la katakan.. Nama ibu, Nur Aisyah. Aku mempunyai seorang adik lelaki yang sangat nakal! Tapi aku tahu, hati dia baik. Namanya Zariff Iskandar.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11