Novel : Cinta Masam Manis 31,32

29 June 2012 
Kategori: Novel

22,822 bacaan 33 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **31** PAGI yang cerah. Tengku Danish mengeliat sekuat hati. Dah tak ubah seperti badak sumbu jantan pulak kelihatan gayanya itu. Nafas ditarik dalam. Kemudian dihembus perlahan. Udara segar di situ memang cukup mendamaikan. Dia merenung pemandangan yang terbentang luas di depan mata. Kagum dia melihat bumi ciptaan ALLAH ini. Dulu, bila dia ingin berehat dari kesibukan kota dan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 29,30

22 June 2012 
Kategori: Novel

10,153 bacaan 9 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **29** TERPEGUN Qisya ketika Mercedes Benz yang dipandu oleh Kunyit memasuki perkarangan rumah banglo tiga tingkat yang tersergam indah. Di depan pintu pagar tertulis ‘Mahligai Danish’. Tahulah dia bahawa banglo itu kepunyaan suaminya itu. Dari dalam kereta dia memerhati keindahan persekitaran rumah banglo bercirikan Inggerish itu. Kawasannya kelihatan cukup bersih. Bunga-bunga... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 28

15 June 2012 
Kategori: Novel

25,982 bacaan 47 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **28** TOK! TOK! TOK! Bagai nak rak pintu bilik Qisya diketuk. Membuatkan tidurnya terganggu. Membuatkan mimpinya yang sedang enak berdating dengan Aawal Asahari hilang melayang dek kerana ketukan yang maha kuat itu. Kemudian dia mengambil sebiji bantal lalu ditekup ke telinga. Bising betullah! Pepagi buta dah memekak! Namun, bunyi ketukan yang semakin menggila tetap kedengaran.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 27

8 June 2012 
Kategori: Novel

9,035 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **27** SETELAH berhempas pulas menjayakan majlis persandingan di Hotel Istana semalam, kini Tengku Danish membawa Qisya pulang ke kondominium mewah miliknya. Tidak betah dia hendak berlama-lama di rumah keluarganya yang terletak di Bukit Antarabangsa itu. Takut lakonannya yang hanya berpura-pura mesra dengan Qisya sewaktu di Istana Kristal Villa akan terbongkar dan dapat dihidu... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 26

4 June 2012 
Kategori: Novel

6,887 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah CINTA MASAM MANIS **26** PASANGAN pengantin baharu yang sedang bersanding di atas pelamin bertemakan warna merah putih itu kelihatan sama cantik sama padan. Ramai yang terpaku melihat keduanya. Ramai juga yang turut memuji. Kelipan cahaya lampu kamera tidak putus-putus bergemerlapan. Para wartawan berebut-rebut mahu mengambil gambar pasangan Raja Sehari. Bukan para wartawan sahaja,... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 25

28 May 2012 
Kategori: Novel

6,838 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **25** MAJLIS pernikahan Qisya dengan Tengku Danish tiba juga akhirnya. Diikutkan rasa, mahu sahaja Qisya melarikan diri jauh dari majlis pernikahan ini. Tapi dia tak sampai hati nak buat begitu. Kasihan pada babah dan umi. Juga pada Tok Ling dan Nek Tee. Tak lupa pada Tengku Norman dan Ku Ana. Dia tak nak menconteng arang ke muka mereka. Orang-orang inilah yang menghalang niat... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 24

18 May 2012 
Kategori: Novel

6,815 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah RUMAH Haji Zahiddin meriah dengan kunjungan sanak-saudara yang datang untuk menolong persiapan akhir majlis perkahwinan Qisya dan Tengku Danish. Tiga minggu sebelum itu, Haji Zahiddin telah memanggil kesemua adik-beradik sebelahnya dan sebelah isterinya untuk mengadakan mesyuarat. Masing-masing telah diberikan tugas. Agar majlis yang bakal berlangsung lagi seminggu akan berjalan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 23

9 May 2012 
Kategori: Novel

6,303 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **23** SYED AIMAN melepaskan sebuah keluhan. Terasa begitu berat keluhan yang dilepaskan itu. kad jemputan gabungan warna putih dan merah itu benar-benar merobek hatinya. Membuatkan jiwanya bagai disiat-siat dengan belati yang terlalu tajam. Belum pernah dia merasakan perasaan seperti ini sebelum ini. Kata-kata Qisya sewaktu memberikan kad itu kepadanya juga masih terngiang-ngiang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 22

23 April 2012 
Kategori: Novel

8,560 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **22** IKUTKAN rasa hati, mahu sahaja Qisya melarikan diri. Tak sanggup dia hendak mendengarnya lagi. Gelak tawa riang gembira babah, umi, Tok Ling, Nek Tee, Tengku Norman dan Ku Ana benar-benar menyeksa batinnya. Rasa terlalu besar dosanya kerana telah bersetuju melaksanakan pembohongan ini bersama si bapak jin. Dia sudah terikat dengan kontrak yang telahpun ditandatangani bersama... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 21

14 April 2012 
Kategori: Novel

6,747 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **21** SEMALAM Qisya ambil cuti kecemasan. Maklumlah, malam semalam kan dia pergi jumpa bakal mentua. Hari ini dia sudah kembali bekerja. Tentu ramai yang sedang menantikannya. Sedangkan semalam pun waktu dia menelefon Yaya untuk memohon cuti kecemasan, rakannya itu sudah sibuk bertanya itu-ini. Apatah lagi hari ini. Tentu banyak soalan berharga yang akan ditanya oleh para wartawan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 20

6 April 2012 
Kategori: Novel

7,653 bacaan 7 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **20** PENAMPILANNYA di hadapan cermin diperhati berkali-kali. Takut jika ada yang terlebih dan ada yang terkurang. Pertama kali hendak berdepan dengan bakal mentua, kenalah berhias cantik. Ceh… bakal mentua konon! Kalau bukan kerana keterlanjuran Tengku Danish yang melamarnya pada malam kelmarin, jangan haraplah semua ini akan terjadi. Bermimpi sahajalah dia bakal berkahwin... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 19

28 March 2012 
Kategori: Novel

7,292 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **19** AWAL pagi lagi Tengku Danish sudah menerima panggilan telefon daripada bonda terchenta. Antara mahu dengan tidak, dia terpaksajuga menjawab panggilan itu. Tidak mahu bonda semakin berkecil hati dengan sikap berdiam dirinya. Lagipun masej yang diterima daripada bonda semalam sudah cukup menunjukkan bahawa bonda memang sedang berkecil hati dengan tindakan melulunya yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 18

18 March 2012 
Kategori: Novel

6,405 bacaan 5 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **18** DALAM sekelip mata sahaja dia sudah menjadi popular. Entah-entah dia lagi popular dari Datuk Siti Nurhaliza, Erra Fazira dan nama-nama besar dalam industri hiburan. Seperti baru memenangi anugerah bintang paling popular pula rasanya dia di saat ini. Sana sini wartawan mengejar. Cahaya lampu kamera para wartawan tidak putus-putus mahu mengambil gambar mereka berdua. Bertanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 17

6 March 2012 
Kategori: Novel

6,894 bacaan 12 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **17** QISYA menarik nafas panjang. Tiba-tiba ada debaran halus terbit dari hati kecilnya. Suasana di majlis perasmian Galeri Raja Rezza begitu meriah. Kebanyakan yang hadir semuanya orang kenamaan. Tidak ketinggalan ada beberapa wartawan yang sedang membuat liputan mengenai Galeri pelukis terkenal itu. “Kenapa?” tanya Syed Aiman seraya menjungkit keningnya. Ketika... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 16

22 February 2012 
Kategori: Novel

5,362 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah Read More →

Novel : Cinta Masam Manis 15

9 February 2012 
Kategori: Novel

7,190 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah Read More →

Novel : Cinta Masam Manis 14

17 January 2012 
Kategori: Novel

6,315 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **14** “DAH berapa lama Qisya tak syampu rambut ni?” Tanya umi dalam nada serius sambil menyisir rambut anak daranya yang panjang mengurai, hitam berkilat. “Kenapa, umi?” pertanyaan umi dibalas dengan pertanyaan. “Hapak! Macam dah sebulan tak bersyampu.” Jawab umi selamba. Kepala anak dara kesayangannya diurut perlahan-lahan. Qisya tersengih.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 13

31 December 2011 
Kategori: Novel

5,955 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **13** SEDARI tadi bibirnya berlagu riang. Dah macam-macam jenis lagu dia nyanyikan. Ada lagu melayu, lagu english, lagu korea, lagu indon, lagu hindi dan termasuklah juga lagu tamil. Wah… memang terrorlah Qisya hari ni. Sampaikan lagu tamil pun dia boleh menyanyi dengan begitu lancar dan penuh yakin sekali. Tapi tak tahulah betul atau tidak sebutan ayatnya itu. Entah-entah... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 12

15 December 2011 
Kategori: Novel

7,273 bacaan 11 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **12** QISYA menyumpah-yumpah di dalam hati. Panas sungguh hatinya dengan pakcik dalam lif tadi. Saja nak ambil kesempatan. Tak sedar yang diri tu dah tua kerepot. Kepala botak macam toyol tua. Badan kurus kering macam lidi sebatang. Gigi ronggak tinggal dua. Masih ada hati nak menggatal. Apa dia ingat aku ni anak kucingkah? Suka-suka hati dia aje nak raba-raba manja. Disebabkan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Masam Manis 11

4 December 2011 
Kategori: Novel

6,995 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Wardina Aisyah **11** “SELAMAT pagi kak Mila.” Riang Qisya menegur. Wajahnya kelihatan begitu ceria sekali. Kak Mila Murai yang sedang asyik melayari Murai.com mendongak. Tersengih dia tatkala terpandangkan wajah ceria gadis itu. Tentu mood tengah baik. Kalau tidak, masam mencuka aje muka Qisya sejak berurusan dengan Tengku Danish. Ada saja bahan bebelan gadis itu tanda protes. “Pagi.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212