Novel : Cinta untuk sedetik lagi 33, 34, 35

24 February 2012 
Kategori: Novel

9,192 bacaan 15 Ulasan

Oleh : Ezza Mysara / s@r@ sassy gurlz BAB 33 Farafeesa hanya mendiamkan diri tika rakan sekerja yang lain asyik membincangkan tentang annual dinner syarikat yang akan diadakan pada malam nanti. Entah, kalau ikutkan hatinya, terasa malas benar dia hendak menghadiri majlis itu. Sesak kepala otaknya. Bertambah pula ketika melayan perangai Ezrakil yang terlalu pelik sejak dua menjak ini. Sakit... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 30, 31, 32

14 February 2012 
Kategori: Novel

7,486 bacaan 18 Ulasan

Oleh : Ezza Mysara / s@r@ sassy gurlz BAB 30 “Keadaan dia dah terlalu kritikal… Kami tidak dapat hentikan pendarahan di kepalanya. Lagipun, buah pinggangnya juga sudah tidak berfungsi lagi. Saya harap, ahli keluarganya bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan.” Kata-kata tuan doktor itu bagai meragut tangkai hati milik Faraneesha. Ahli keluarga yang mendengar semuanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 27, 28, 29

20 January 2012 
Kategori: Novel

6,922 bacaan 17 Ulasan

Oleh : s@r@ sassy gurlz BAB 27 Keluar sahaja dari perut kereta, terus Farafeesa berlari ke ruang kecemasan. Matanya menilau mencari susuk tubuh milik kakaknya. ‘Ya Allah… Mana dia ni?’ Sekejap memandang ke kiri. Sekejap mula memandang ke arah kanan. Hampir dijelajah semua ruang kecewasan di Hospital itu. Namun susuk tubuh kakaknya langsung tidak kelihatan. “Dah... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 24, 25, 26

15 December 2011 
Kategori: Novel

9,537 bacaan 40 Ulasan

Oleh : s@r@ sassy gurlz BAB 24 Tudung Faraneesha sedikit beralun tika angin pantai mula menyapa dengan penuh kelembutan. Terasa senang melepak di tepi pantai ini sambil menghadap laut. Perkara biasa yang mampu membuatkan hari-hari biasa menjadi indah. “Neesha, awak bahagia tak?” Berkerut dahi Fafaneesha mendengar soalan tunangnya itu. Masa hendak bertanya lagi sedangkan kegembiraan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 21, 22, 23

6 December 2011 
Kategori: Novel

6,759 bacaan 27 Ulasan

Oleh : s@r@ sassy gurlz BAB 21 “Macam mana dengan laporan saya doktor. Sakit biasa je kan?” Tanya Farafeesa. Hari ini dia keputusan pemeriksaannya akan keluar. Pelik juga dia dengan kemerahan yang berada di pipinya dan sakit kepala yang sering melanda. “Berat untuk saya menuturkan.” Kata-kata doktor pun dah saspen. Farafeesa hanya mampu menelan air liur yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 19, 20

4 November 2011 
Kategori: Novel

5,025 bacaan 15 Ulasan

Oleh : s@r@ sassy gurlz Bab 19 “Terukknya muka kau Feesa.” Suara kakaknya itu halus menampar gegendangnya. Kalau tidak dicakap pun, dia sudah boleh nampak dari cermin meja solek ini. “Kenapa ya?” Dia sendiri dilanda rasa hairan. Tiba-tiba sahaja mukanya diserang kemerahan yang amat jelas kelihatan. Bagaimana dia hendak bekerja jika sebegini rupa? Pasti akan mengundang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 18

23 October 2011 
Kategori: Novel

5,014 bacaan 11 Ulasan

Oleh : s@r@ sassy gurlz Bab 18 Jam di dashboard sudah pun menjangkau pukul lapan lima belas minit malam. Dia mengerling sedikit ke arah Ezrakil yang memandu di sebelahnya itu. Bagaimana ya ingin menyatakan kepada Ezrakil yang dia sebenarnya ingin singgah di pasar malam. “Awak ada nak singgah kat mana-mana ke Feesa?” Sembilan puluh darjah, Farafeesa berkalih memandang Ezrakil.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 16, 17

14 October 2011 
Kategori: Novel

4,563 bacaan 7 Ulasan

Oleh : s@r@ sassy gurlz Bab 16 Faraneesha menjeling dari arah cermin. Matanya menangkap susuk tubuh kembarnya yang masih lagi melingkar diatas katil. “Feesa, siaplah cepat. Kang ibu bisinglah.” Bebel Faraneesha sambil menyematkan kerongsang di selendangnya. “Aku malas pergilah.” Mudah sahaja jawapannya namun mata Faraneesha sudah terbeliak besar. “Kau... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 13, 14, 15

7 October 2011 
Kategori: Novel

5,077 bacaan 9 Ulasan

Oleh : s@r@ sassy gurlz Bab 13 Hujung minggu kali ini, Farafeesa dan Faraneesha menghabiskan hujung minggunya bersama-sama dengan rakan yang sama-sama menuntut di UITM dulu. Sudah agak lama mereka tidak menghabiskan masa bersama kerana kengkangan kerja dan waktu belajar yang tidak sama. “Bila kau nak sambung deegre weh?” Soal Baizura sambil menyisipkan minuman ke mulut. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 11, 12

29 September 2011 
Kategori: Novel

4,318 bacaan 11 Ulasan

Oleh : s@r@ sassy gurlz Bab 11 “Kenapa telefon?” Bisik Faraneesha perlahan. Matanya memerhatikan keadaan sekeliling. Bimbang jika ada orang cuba untuk memasang telinga mendengar perbualannya dengan Luqman. “Dekat kampung tu ada mamat hensem ke sampai awak tak nak jawab telefon saya ni?” Berkerut dahi Faraneesha cuba memahami maksud tersirat kata-kata Luqman. ... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 9, 10

23 September 2011 
Kategori: Novel

4,093 bacaan 5 Ulasan

Oleh : s@r@ sassy gurlz Bab 9 Faraneesha sedang mencari kunci kereta di dalam beg bimbitnya. Entah kemanalah benda alah itu menghilang. Namun tiba-tiba bahunya berlanggar dengan bahu milik seorang pemuda. Dan tiba-tiba pemuda itu rebah ke lantai. Faraneesha terkejut sendiri. “Encik, encik tak apa-apa?” Tanya Faraneesha pelik. ‘Tak kan langgar sikit pun dah jatuh kot?’ ... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 8

27 July 2011 
Kategori: Novel

3,984 bacaan 6 Ulasan

Oleh : s@r@ sassy gurlz Bab 8 Usai meeting bersama Syarikat Gagah Perkasa, Ezrakil menerima perlawaan Tuan Hamidi untuk makan bersama-sama. Farafeesa mula naik menyampah dengan perangai anak Tuan Hamidi yang tidak lepas dari memandangnya dengan pandangan yang dia sendiri tidak boleh mentafsirkannya. Duduk bersebelahan dengan Ezrakil membuatkan dirinya terpaksa bertentangan dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 7

19 July 2011 
Kategori: Novel

4,121 bacaan 8 Ulasan

Oleh : s@r@ sassy gurlz Bab 7 Ezarakil masuk pejabat itu tanpa senyuman yang menghiasi wajahnya. Sedikit pun dia tidak memadang apatah lagi menegur Farafeesa. Hal ini membuatkan Farafeesa kelu sendiri. Buntu dia dengan sikap bosnya yang merajuk seperti anak kecil itu. “Nampaknya mood bos tak okay sangat hari ni kan.” Atiq melahirkan rasa hatinya. Bagai hendak tembus pintu pejabat... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 6

12 July 2011 
Kategori: Novel

4,080 bacaan 4 Ulasan

Oleh : s@r@ sassy gurlz Bab 6 Mereka memilih untuk makan di tepi pantai kali ini. Sudah lama tidak merasa angin pantai yang lembut menampar wajah. “Keluarga saya akan hantar rombongan merisik dalam waktu terdekat ni.” Ujar Luqman setelah pelayan selesai mengambil pesanan. “Serius?” Entah kenapa. Ada debaran yang berkunjung. Ada resah yang bagai tiada penghujung.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 4, 5

5 July 2011 
Kategori: Novel

4,288 bacaan 1 Ulasan

Oleh : s@r@ sassy gurlz Bab 4 “Saya nak awak ikut saya ke mesyuarat Syarikat Abu Bakar Construction nanti.” Baru sahaja punggungnya melabuhkan duduk, Ezrakil sudah pun memberikan arahannya. “Alah bos… Kalau bos pergi sorang boleh tak?” Boleh pulak dia main tawar menawar dengan Ezrakil. Berani betul! “Ada apa-apa masalah dengan arahan saya tadi tu Feesa?”... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 3

9 May 2011 
Kategori: Novel

5,014 bacaan 13 Ulasan

Oleh : s@r@ sassy gurlz Bab 3 Farafeesa menghempaskan gangang telefon. Bengang sungguh dia dengan pelanggan yang tidak faham bahasa melayu ini. “Kenapa Feesa?” Tanya Atiq sambil diangkat keningnya. Farafeesa jarang bersikap sebegini. Setahunya, gadis itu sentiasa ceria dan payah untuk marah-marah sebegini. “Mr Kumarlah. Tak habis-habis menyusahkan aku.” Bebel... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta untuk sedetik lagi 1, 2

2 May 2011 
Kategori: Novel

8,533 bacaan 10 Ulasan

Oleh : s@r@ sassy gurlz Bab 1 Hujung minggu ini, Farafeesa menghabiskan masanya bersama-sama dengan Farhan. Seringkali ditolak keinginan Farhan dengan alasan sibuk di tempat kerja namun kali ini, dia tidak dapat megelak lagi. Lagipun, memang agak lama mereka tidak bertemu. “Woi, ni yang aku nak marah ni. Dah jumpa dengan pakwe pun kau sibuk berangan lagi eh?” Marah Farhan sambil... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11