Novel : Cinta VS Benci 1

10 March 2014 
Kategori: Novel

364 bacaan Catat Ulasan

Oleh : EIHA AFRINA Bab 1. Kringgg..!!!! Bisingnya!!Pagi-pagi buta dah memekak jam loceng ni.Jam loceng di atas meja sisi katil di capai lalu di masukan ke dalam selimut yang menyelimuti seluruh tubuh.Tiada lagi bunyi bising yang memekakan telinga.Dalam tidak sampai seminit timbul seraut wajah dari sebalik selimut yang menyelimuti seluruh tubuh dengan mata yang terbuka luas. ‘Alamak dah pukul... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta VS Benci 11

18 July 2013 
Kategori: Novel

2,119 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Iffah Damia Bab11 Akhirnya,tiba juga saat-saat yang aku nantikan.Akhirnya aku boleh pergi ke dusun Emir untuk melantak durian.Opsss ! Untuk pengetahuan atuk-atuk dan nenek-nenek di luar sana aku ini memang terkenal dengan gelaran hantu durian.Kalau nak tahu,gelaran itu telah diberikan oleh ibuku yang tercinta. Waktu cerah begini,barulah aku berkesempatan untuk melihat pemandangan villa milik... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta VS Benci 10

28 March 2013 
Kategori: Novel

1,564 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Iffah Damia Bab 10 “KEDENGUNG !!!!” Tangan kirinya segera menggosok-gosokkan kepalanya dengan lembut.Berdenyut kepalanya dihentam dengan dashboard kereta milik Emir.Sudah gila agaknya lelaki tersebut membawa kereta dengan kelajuan yang menggila. “Sorry” Itulah satu-satunya patah-perkataan yang keluar daripada mulut Emir.Ditegaskan sekali lagi di sini.Satu-satunya perkataan.Kepala Emir... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta VS Benci 9

11 March 2013 
Kategori: Novel

1,025 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Iffah Damia Bab 9 “Assalamualaikum mak,” sapa Rissa. “Waalaikumsalam Rissa.Ada apa call mak ni ?”balas Puan Elena yang sedang berbicara dengan anak perempuannya,Rissa .Puan Khadijah ketika itu sedang memegang telefon bimbitnya di tangan kanannya manakala tangan kirinya digunakan untuk meletakkan barang dapur yang baru sahaja dibelinya di sebuah pasaraya. “Mak... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta VS Benci 8

2 January 2013 
Kategori: Novel

1,309 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Iffah Damia Sudah beberapa hari kejadian pertengkaran Qaireena dan Irfan serta kejadian pertemuan Rissa dan Emir berlaku.Pada hari ini,Qaireena sedang bersiap-siap untuk bertemu dengan rakannya di KLCC. ** “Reena , how are you baby ?” Kelihatan dari jauh Reena sedang menuju ke arah meja yang memuatkan seramai empat orang . “Dah tak ada soalan lain ke nak tanya? “,Qaireena... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta VS Benci 7

20 December 2012 
Kategori: Novel

1,618 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Iffah Damia Bab 7 .. “ARGGGGGGGGGGGHHHH !!Dasar jantan tak guna ! Rupa-rupanya itu kerja kau selama ini.Berfoya-foya dengan perempuan.Aku benci kau Irfan !!! ,”teriak Qaireena. Qaireena yang baru sahaja pulang daripada pub yang sering dikunjungi oleh Irfan segera mengambil menapak masuk ke biliknya.Dia mencari tualanya.Dia mahu mandi.Dia mahu membersihkan badannya yang melekit.Hari ini memang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta VS Benci 6

13 December 2012 
Kategori: Novel

1,122 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Iffah Damia Bab 6 ..enjoy “Ya Allah, dah pukul 6:30 petanglah pula.Mampus aku ! ,” gumam Rissa. Jam di dashboard keretanya telah menunjukkan jam 6:30 petang.Disebabkan Rissa terperangkap di dalam kesesakan lalu lintas dia telah terlambat untuk menghantar dokumen ke Amanda Holdings. ** Kelihatan ramai pekerja Amanda Holdings yang berpusu-pusu keluar menandakan waktu bekerja mereka sudah... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta VS Benci 5

7 December 2012 
Kategori: Novel

1,415 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Iffah Damia Bab 5 Di sebuah Restoran Warisan Melayu… “Wei, asal dengan muka kau itu? Monyok saja aku tengok.Aku rasa kalah jeruk mangga kalau compared dengan muka kau yang masam itu. Cubalah cerita.Cuba cerita,”ujar Khadeeja sahabat karib Rissa. Entah apa yang merasuk diri Rissa pada hari ini.Semalam bukan ke main lagi ceria dan riangnya dekat rumah.Tengok-tengok waktu tengah hari... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta VS Benci 4

29 November 2012 
Kategori: Novel

1,787 bacaan 6 Ulasan

Oleh : Iffah Damia Bab 4 Cahaya matahari yang menerobos masuk melalui celahan tingkap ke dalam kamar tidur milik Qaireena dan Irfan telah menyebabkan Qaireena terjaga dari tidurnya yang panjang.Semalam merupakan hari yang paling meletihkan buat dirinya.Semuanya gara-gara Irfan ! Dalam keadaan mamai lagi,Qaireena mengagahkan dirinya untuk bangkit dari pembaringannya. Kelihatan Irfan tidur nyenyak sekali... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta VS Benci 3

19 November 2012 
Kategori: Novel

1,422 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Iffah Damia Bab 3 “Siti Nur Khadeeja binti Ahmad Hussin, lambatnya kau balik rumah hari ini,”sapa Rissa.Deeja yang baru kelihatan masuk ke dalam rumah hanya sempat mengurut dadanya dek terkejut dengan sapaan Rissa. “Sofia Nur Arissa binti Abdullah, boleh tak kau tolong beri salam dahulu sebelum aku masuk ke dalam rumah ini.Terkejut tau aku.Nasib baik jantung aku tak lemah.Kalau tak..” “Eh..eh..Janganlah... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta VS Benci 2

17 October 2012 
Kategori: Novel

1,787 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Iffah Damia Bab 2 “Deeja, bukan ke kau dah janji dengan aku? Mana aci kau mungkir janji.Allah tak suka tahu orang yang suka mungkir janji ini.Hari itu kau yang sungguh-sungguh berjanji dengan aku nak belanja lunch seminggu.” “Alaaa beb.Aku bukannya sengaja.Kau fikir senang ke kerja sebagai jurutera?Bilik aku ini pun dah bersepah-sepah dengan pelan sehingga aku tak nampak pintu keluar bilik... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta VS Benci 1

8 October 2012 
Kategori: Novel

2,472 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Iffah Damia “Rissa ! Kau dah lama tunggu ke ? Sorrylah dude because I’m late ! Jalan jemlah tadi.Serius, aku tak tipu.Kalau kau tak percaya..” “Sudahlah itu Deeja ! Aku dahlah panas dekat sini.Naik lenguh tahu kaki aku berdiri terpacak macam tiang bendera semata-mata menunggu ketibaan kau.Kalau kau nak jelaskan dekat aku sebab kau lewat pun,ajaklah aku pergi minum dekat mana-mana kedai... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Vs Benci 2

3 August 2010 
Kategori: Novel

930 bacaan 2 Ulasan

Oleh : feya LariSsa “Apa kena dengan mamat ni sampai bersungguh-sungguh nak minta maaf dengan aku?” gertu Atiya sendiri, lalu mencampak kad serta jambangan bunga itu. Atiya menuju ke kereta, namun langkahnya terhenti. Atiya mengutip semula bunga dan kad tersebut. “Aku rasa bersalah pula campak kau wahai bunga. Kau tak bersalah pun, kau wangi lelaki tu yang busuk! Aku benci dia... [Teruskan bacaan]

Novel : Cinta Vs Benci 1

26 July 2010 
Kategori: Novel

1,226 bacaan 2 Ulasan

Oleh : feya LariSsa Perbezaan antara cinta dan benci itu tipis. Kolej: “Atiya! Atiya!…” Jerit Ana memanggil atiya yang sedang sibuk menguruskan pendaftaran hostel. “heh! aku panggil kau dari tadi kau tak dengar ke? Pekak ke apa?” Ana mencegah sambil mengeluh. “hahahhaha…Sorry la Babe aku tak dengar, kau dari mana? kau dah daftar belum?” Tanya atiya.... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 11