Novel : Cintaku Untukmu 6

24 March 2014 
Kategori: Novel

428 bacaan Catat Ulasan

Oleh : Atiqa Zahra Tok! Tok! Tok! “Masuk.” Suara Rafiq kedengaran di dalam bilik pejabatnya. Tangannya lincah menaip laporan di laptopnya. Matanya hanya terpaku di dada skrin laptopnya sahaja. “Bos, ada orang nak jumpa.” Ujar Rozita, setiausaha Rafiq yang berdiri berhadapan dengan Rafiq. “Siapa, kak Ita? Bukan hari ni saya tak ada appointment ke?” tanya Rafiq kepada Rozita. Tangannya yang... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 5

20 December 2013 
Kategori: Novel

915 bacaan 2 Ulasan

Oleh : Atiqa Zahra “ Rafiq, I nak jumpa you kejap.” Alisha merempuh sahaja pintu yang tertera nama ‘Rafiq Zahrain’. Walaupun sudah dihalang oleh secretary Rafiq namun dilanggar sahaja. Apa dia peduli! “Boss, sorry! Akak dah try halang tadi tapi…” “Tak apalah, kak. Akak boleh pergi dulu. Biar dia kat sini.” Rafiq memintas kata-kata setiausahanya, Puan Rozita. Rafiq mengeluh perlahan.... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 4

9 December 2013 
Kategori: Novel

1,452 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Atiqa Zahra “ Alisha? Buat apa kat sini?” Rafiq terus bertanya tatkala melihat Alisha melabuhkan duduknya di hadapannya. Pandangannya terus menunduk tatkala melihat penampilan Alisha yang semakin seksi sehingga menampakkan lurah dadanya yang besar. Dia juga lelaki biasa yang masih mempunyai rasa terhadap wanita. “I nak jumpa you, boleh?” Alisha membuat muka kesian. Dirasakan inilah... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 3

20 November 2013 
Kategori: Novel

1,102 bacaan 1 Ulasan

Oleh : Atiqa Zahra “Apa?” soal Rafiq. Tidak tahu apa yang cuba Daniel sampaikan. “Alah, kau ni harap aje dah dua kali kahwin. Tulah….ermm..macam mana nak sebut ek? Ala…ni… urmm… kau dah … sentuh dia?” tanya Daniel takut-takut. Suaranya diperlahankan. Rafiq mengorak senyuman hambar. Rafiq menghembuskan nafasnya. Kepalanya digelengkan. ‘Tapi hampir nak terlajak…’ gerutu hatinya, Daniel... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 2

8 November 2013 
Kategori: Novel

1,628 bacaan 3 Ulasan

Oleh : Atiqa Zahra “Macam mana dengan rumah ni?” tanya Rafiq. Mereka baru pindah masuk ke dalam rumah teres dua tingkat ini. Kini, dia dan Safiyya sedang duduk berehat di sofa kulit yang terletak di tengah-tengah ruang tamu setelah penat memunggah barang dan menyusunnya ke dalam rumah itu. “Ermm…rumah ni cantik. Tema dia pun warna biru. Abang suka warna biru, eh?” tanya Safiyya. Setahunya,... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 1

28 October 2013 
Kategori: Novel

1,536 bacaan 4 Ulasan

Oleh : Atiqa Zahra Safiyya merenung ke luar jendela biliknya. Matanya berlari ke dada langit yang penuh dengan bintang.yang bersinar terang. Senyuman bahagia terlukis di bibirnya. Angin sepoi-sepoi menampar lembut pipi Safiyya. Safiyya menghembus udara perlahan.Terasa sangat indah tika ini. Beberapa jam tadi dia dah Rafiq sah menjadi suami isteri. Majlis akad nikah diadakan di masjid berdekatan dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 45, 46

16 April 2012 
Kategori: Novel

8,203 bacaan 13 Ulasan

Oleh : reflesia BAB 45 Selepas pulang dari kerja, Fikri terus membawa Fira ke pasar tani untuk mencari buah durian dan barang-barang lain untuk membuat bubur durian. Setelah mendapatkan semua barang yang dikehendaki, mereka terus pulang ke rumah. …………………. “Banyak durian kamu beli..? Siap dengan kacang hijau lagi… nak buat bubur ke..?” tegur... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 43,44

6 April 2012 
Kategori: Novel

9,567 bacaan 11 Ulasan

Oleh : reflesia BAB 43 Tinggal lebih kurang 2 minggu sahaja lagi majlis perkahwinan Fikri dan Fira kan diadakan. Alahan Fira juga sudah berkurangan berbanding di awal-awal dia mendapat tahu tentang kehamilannya. Staf di pejabat juga masih belum tahu lagi tentang majlis tersebut termasuk Ely dan Hisyam. “awak…” panggil Fira ketika mereka makan tengahari bersama. “yups..kenapa..?” tanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 41,42

30 March 2012 
Kategori: Novel

9,991 bacaan 13 Ulasan

Oleh : reflesia BAB 41 Ketika berada di dalam bilik tidur Fira di rumah abahnya. “awak…” panggil Fira lembut. Saat itu, Fikri sedang duduk membaca majalah di meja tulisnya. “ye..kenapa sayang…??” jawab Fikri sambil menoleh kea rah Fira. “awak okey ke dengan cadangan ibu tadi…? kalau awak tak ok, saya boleh pujuk ibu…” tanya Fira “tak payah, lambat laun orang tahu... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 39, 40

20 March 2012 
Kategori: Novel

9,850 bacaan 9 Ulasan

Oleh : reflesia BAB 39 Sejak kejadian hari itu, Fikri seperti tidak mengendahkan Fira. Hanya jika dihadapan ibu bapa mereka sahaja, Fikri akan melayan Fira dengan baik. Di belakang, Fikri hanya buat tidak tahu sahaja dengan Fira. Fira sendiri tidak faham kenapa Fikri begitu. ……….. Suatu hari, ketika ingin ke pejabat, tanpa diduga Fira tiba-tiba sahaja berubah tingkah, tidak seperti... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 37, 38

9 March 2012 
Kategori: Novel

11,196 bacaan 11 Ulasan

Oleh : reflesia BAB 37 Keesokan harinya FIra kembali bekerja seperti biasa. “kau dah sehat ke..?’’ tanya Sheqa kepada Fira ketika mereka makan tengahari di pantry berdua. “Alhamdulilah…”jawab Fira sambil tersenyum “En.Fikri jaga kau ya..?”tanya Sheqa lagi sambil tersenyum ‘’ ya sayang.. dah tu siapa lagi…”jawab Fira “Emmm.. aku tak fahamlah... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 35, 36

23 February 2012 
Kategori: Novel

9,284 bacaan 6 Ulasan

Oleh : reflesia BAB 35 Ting tong… ting tong… “Assalamualaikum…Fik ooh Fik..u ada kat rumah tak…?” Terdengar bunyi loceng dan orang memberi salam bertalu-talu. ……………….. Fira yang terdengar bunyi orang memberi salam dan loceng terus menolak Fikri. Dia segera bangkit dari katil. Tidak sempat Fikri hendak bertindak lebih ke atasnya. Tanpa... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 33, 34

14 February 2012 
Kategori: Novel

10,999 bacaan 12 Ulasan

Oleh : reflesia BAB 32 “Lambat kau sampai..? bos a.k.a suami kesayangan kau mana…?” tanya Sheqa sambil tersenyum “Dia pergi seminar kat Johor 3 hari… Ahad nanti baru balik…” balas Fira Dia segera ke tempatnya dan memulakan tugas. Tiba-tiba Sheqa menegurnya lagi. “weyh..kejap-kejap… mari sini kejap….” panggil Sheqa “Apanya kau... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 31, 32

20 January 2012 
Kategori: Novel

14,181 bacaan 13 Ulasan

Oleh : reflesia BAB 31 Walaupun Fira sudah menjelaskan perkara sebenar kepada FIkri, tetapi suaminya itu masih lagi menyimpan curiga terhadapnya. Setiap gerak gerinya dan perlakuannya diperhatikan Fikri dan disoal Fikri. Kadangkala rimas juga tetapi sebagai seorang isteri dia akur. “Fira… masuk bilik saya sekarang…!” panggil Fikri melalui intercom Tidak lama kemudian, Fira masuk... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 29, 30

2 January 2012 
Kategori: Novel

11,423 bacaan 9 Ulasan

Oleh : reflesia BAB 29 Fira menyambut kepulangan Fikri dengan wajah yang ceria. Dia hanya menanti Fikri di rumah bersama dengan yang lainnya. ” Assalamualaikum…” ucap Fikri sesampai saja di muka pintu. Dia terus menyalami kedua ibu bapanya. Kemudian Fira mendapatkan Fikri dan mencium tangannya. “Siti, tolong bawa beg Fikri ke atas…” arah Datin Maria kepada pembantu... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 27, 28

21 December 2011 
Kategori: Novel

9,947 bacaan 13 Ulasan

Oleh : reflesia AB 27 Selepas 3 hari bercuti, Fira pun kembali bekerja semula. “hay.. dah sihat kau?” tanya Sheqa sebaik sahaja nampak kelibat Fira “Alhamdulilah….” balas Fira pendek sambil tersenyum kepada Sheqa “weyh..kau datang dengan bos kesayangan kau ke tadi…?” tanya Sheqa ingin tahu “ish..sibuk betullah kau ni… mana ada, terserempak... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 25, 26

17 November 2011 
Kategori: Novel

10,845 bacaan 9 Ulasan

Oleh : reflesia BAB 25 Pakcik Fakrul segera menuju ke bilik Fira. Dia melihat Fira sedang menangis teresak-esak di tepi katil. “Fira… kenapa ni sayang..?” tanya Pakcik Fakrul lembut “Fira benci Fik abah…. Fira benci…” balas Fira dengan suara yang tersedu sedan “Fik buat apa pada Fira…? Dia pukul Fira ke..?” tanya Pakcik Fakrul lagi Fira hanya... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 23, 24

5 November 2011 
Kategori: Novel

10,609 bacaan 13 Ulasan

Oleh : reflesia BAB 23 Pagi itu Fira bangun lebih awal. Dia tidak mahu Fikri meninggalkannya seperti semalam kerana lambat bersiap. Ketika Fikri turun, Fira sudah pun menunggunya di bawah. Hari itu, mereka ke pejabat memakai pakaian yang sedondon warnanya. …………………… Ketika di dalam kereta, Fira hanya mendiamkan diri. “cepat awak hari ni ya..? takut... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 22

24 October 2011 
Kategori: Novel

11,519 bacaan 12 Ulasan

Oleh : reflesia BAB 22 “weyh.. apa dah jadi..? yang muka kau tiba-tiba jadi merah ni kenapa..?” tanya Sheqa bertubi-tubi “hah..? tak ada apa-apalah.. aku pergi toilet kejap..” bagitahu Fira Sheqa tidak berpuas hati dengan penjelasan Fira itu. Dia merasakan seperti ada sesuatu yang terjadi antara Bos dan rakannya itu. “aku mesti siasat benda ni… ” kata Sheqa di... [Teruskan bacaan]

Novel : Cintaku Untukmu 20, 21

15 October 2011 
Kategori: Novel

11,134 bacaan 13 Ulasan

Oleh : reflesia BAB 20 Pagi itu, Fira terlewat sedikit. Kerana itu, Fikri telah meninggalkannya untuk ke tempat kerja. Geram hati fira, sikit pun fikri tidak mahu menunggunya. Fira sampai di pejabat lewat 15 minit berbanding selalu. “Fira.. kau baru sampai ke…?” tanya Sheqa seraya nampak kelibat Fira ” haah….kenapa…? bos aku cari ke..? ” tanya Fira “yup…... [Teruskan bacaan]

Mukasurat 1 of 212